eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
585 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
522 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
دیپلماسی عزتمندانه در پناه اقتدار نظامی و منطقه ای 🔹دیپلمات ایرانی، آقای اسدالله اسدی، در دولت برجام بازداشت شد و پس از پنج سال تحمل اسارت در اروپا، امروز آزاد شد و به وطن بازگشت. او دبیر سوم سفارت کشورمان در اتریش)، دهم تیر ماه ۱۳۹۷ در آلمان بازداشت، و سپس به بلژیک منتقل شد. ♦️آزادی این دیپلمات عزیز، با رونمایی ایران از موشک رادار گریز و نقطه زن "خرمشهر "۴ (خیبر)، با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سر جنگی ۱۴۰۰ کیلو گرمی همزمان بود. 🔹این اتقاق، نمادی از روند جدید، و هماهنگی و هم افزایی "میدان-دیپلماسی" است. در حالی که وزیر خارجه می گوید مداکرات برجامی همچنان در جریان است، جمهوری اسلامی ایران، نه از رونمایی بخشی از اقتدار دفاعی و موشکی خود صرف نظر می کند؛ ♦️و نه سیاست خارجی و آمد و شد هیئت های دیپلماتیک با جهان فرا غرب را معطل نظر آمریکا و اروپا نگاه می دارد. 🔹انفعال دیپلماتیک، به رویه غالب در دولت روحانی تبدیل شده بود؛ تا آنجا که با رونمایی از شهر موشکی کشورمان (در مقابل تهدید های نظامی آمریکا و اسرائیل) مخالفت می کردند؛ ♦️یا حتی دو سال پس از اعلام ابطال برجام توسط آمریکا، با تصویب قانون راهبردی اقدام متقابل در مجلس مخالفت می ورزیدند! بنابراین دو برابر شدن تحریم ها در دوره پسا برجام، طبیعی ترین اتفاق بود. تلخ تر این که برخی دولتمردان دنبال واگذاری اقتدار موشکی و منطقه ای در برجام ۲ و ۳ هم بودند! 🔹در مقابل، افزایش اقتدار بازدارنده نظامی و امنیتی، در کنار گسترش مناسبات اقتصادی، سیاسی، نظامی، امنیتی و راهبردی با جهان فرا غرب، در دولت جدید جهش بی سابقه ای پیدا کرده است؛ ♦️سفر های مهم آقای رئیسی به روسیه، چین، اندونزی، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، عمان و قطر، و میزبانی سران کشورهای گوناگون و امضای بالغ بر یکصد قرارداد و سند همکاری، نمونه ای از این جهش راهبردی در حوزه دیپلماسی مفتدرانه است. 🔹اکنون هیچ خردمندی در کشور نمی پذیرد که گسترش همکاری ها با کشور ها و اتحادیه های فرا غرب، به برجام و FATF و اخم و لبخند بی فایده چند دولت زورگو و بد عهد غربی موکول شود؛ همچنان که نمی پذیرد به خیال دیپلماسی، تقویت بازدارندگی دفاعی و تهاجمی متوقف شود. ♦️اقتدار دفاعی و نظامی بود که سایه جنگ را از سر کشور دور کرد و تهدید های جاری و اجرایی آمریکا و رژیم صهیونیستی را عقب راند و حال آن که همان ها به موازات امتیاز گیری در برجام، در تدارک تشدید تهدید نظامی و حمله مستقیم و نیابتی به ایران بودند. 🔹توسعه تجارت خارجی، افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی، تنوع بخشی به شرکای خارجی، احیای بخشی از درآمد های بلوکه شده ایران، دلار زدایی از تبادلات و کم اثر کردن تحریم ها، زمینه سازی برای احیای کریدور های ترانزینی شمال- جنوب و شرق به غرب و ...، نوید به بار نشستن دیپلماسی عزتمندانه در سایه اقتدار نظامی و منطقه ای را می دهد و می تواند سد تحریم ها را فرو بریزد؛ سدی که در اثر دیپلماسی انفعالی و التماسی فراز آمد. @IMANI_mohammad
ارتباط ارگانیک عبدالحمید با ‌اشرار و تروریست‌های اعدامی 🔹عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان، از عناصر شرور و جنایتکار و مفسد اعدام شده که سیاست‌های ضدایرانی آمریکا و اسرائیل را به اجرا می‌گذاشتند، برای چندمین‌بار حمایت کرد. ♦️او به جای محکومین جنایات‌اشرار و تروریست‌ها گفت:« امروز راحتی از مُلک ایران رفته، اعدام‌های بی‌رویه و فراوان رخ داده و این همه تبعیض و نابرابری در کشور وجود دارد، چرا از خانه ملت صدای موثری بلند نشده است؟ 🔹وی گفت: نمایندگان مردم به‌جای این‌که بر عملکرد حاکمیت، دولت، اجرای قانون اساسی، اجرای عدالت و آزادی‌ها نظارت داشته باشند، دغدغه‌ شان این شده که فلان شهر و روستا آب و برق و راه دارد یا نه. ♦️او همچنین با تکرار دیکته‌های محافل غربی مبنی بر شکنجه و اعتراف‌گیری اجباری از معترضان گفت: باید ببینند آیا قانون آن‌جا اجرا می‌شود؟ قانونی که شکنجه و اقرار اجباری را ممنوع کرده است. یا عده‌ای هرچه دلشان می‌خواهد بر سر بازداشتی‌ها می‌آورند؟ 🔹اسماعیل‌زهی گفت: بگذارید آب و برق و راه نداشته باشیم اما شرف و حیثیت این ملت معترض حفظ شود. ♦️عبدالحمید در موضوع اعدام‌ها مشخصا از سه شرور تروریست در اصفهان حمایت کرده که سابقه شرارت و تعرض به نوامیس مردم داشته و در اغتشاشات آمریکایی- اسرائیلی نیز سه مامور انتظامی و بسیجی را با شلیک گلوله به شهادت رسانده بودند. اعدامی دیگر، کسی است که سال‌ها دختران ایرانی را از طریق شبکه‌ای مفسد فریب می‌داد و برای فحشا به کشورهای دیگر قاچاق می‌کرد. 🔹۵ نفر از ‌اشرار و قاچاقچیان مسلح در هرمزگان، ۳ نفر از اعضای باند پنجک بزرگ‌ترین کارتل توزیع کوکایین، دو توهین‌کننده و آتش‌زننده قرآن کریم، «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال، علیرضا اکبری جاسوس انگلیس و آمریکا، قاتل دو جوان در مشهد، جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر و شماری از قاچاقچیان شرور و خطرناک مواد مخدرِ در شرق کشور، از جمله عناصر جنایتکاری هستند که طی چند ماه گذشته حکم اعدام‌شان به اجرا درآمده یا حکم اعدام برای‌شان صادر شده و سؤال روشنی که عبدالحمید اسماعیل زهی باید پاسخ دهد این است که نسبتش با این عناصر شرور و فاسد و بعضا مزدور سرویس‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا و انگلیس چیست؟! ♦️نکته مهم این‌که حکم اعدام این افراد نه صرفا بر اساس ادعا، بلکه طبق انبوه اسناد غیر قابل نقض صادر شده است. 🔹همین شرارت انگیزی‌ها موجب ناامنی و آسیب به معیشت مردم شده و حال آن که عبدالحمید با درآمدهای بادآورده‌ای که منشا چندان سالمی ندارد، برای خود زندگی‌اشرافی کاخ‌نشینی با انبوه محافظ و خودرو‌های شاسی بلند ترتیب داده و با این وجود می‌گوید مردم معیشت و آب و گاز نمی‌خواهند، عوضش مجازات‌ اشرار و تروریست‌ها و قاچاقچی‌ها و آدم‌فروش‌ها را متوقف کنید! ♦️او در زمینه زنان نیز سابقه خوبی ندارد و در حالی‌که تا مدت‌ها اجازه حضور زنان در محیط‌های مذهبی را نمی‌داد، اکنون از زنان سر برهنه و فعال در نقشه‌های سرویس‌های بیگانه را از جمله در مساجد میزبانی می‌کند. 🔹روزنامه کیهان @IMANI_mohammad
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم السلام امام علی علیه‌السلام : مَن أخَّرَ الفُرصَةَ عَن وَقتِها فَلْيَكُنْ على ثِقَةٍ مِن فَوتِها . امام على عليه السلام : هر كس فرصت را از زمانش به تأخير اندازد، مطمئن باشد كه آن را از دست مى دهد. 📚غررالحکم جلد ۵ صفحه ۳۷۰ 💐امير المؤمنين علي عليه السلام : كَم مِن مُسَوِّفٍ بِالعَمَلِ حَتّى هَجَمَ عَلَيهِ الأجَلُ چه بسا تاخیر کننده ای كه براى عمل كردن ، امروز و فردا مى كند تا آن گاه كه مرگ بر او هجوم آورد. 📚 غررالحکم جلد ۴ صفحه ۵۵۲ حدیث شماره ۶۹۵۴ 💐 امام باقر علیه السلام َ إِیَّاكَ وَالتَّسْوِیفَ فَإِنَّهُ بَحْرٌ یَغْرَقُ فِیهِ الْهَلْكَى مبادا در عمل تاخیر کنید که تأخیر دریایی است که بسیاری از افراد در آن به هلاکت می رسند. 📚تحف العقول صفحه ۲۹۵ ┈••✾•🌹🌿🌺🌿🌹•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای داشتن حجاب ده ها بلکه صدها دلیل عقلی ونقلی وجود دارد‌. این هم یک دلیل عقلی است.ببینید.
28.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣ورود و خرید کالای خارجی = تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگر ایرانی 🇮🇷رو نقشه، معلم، به ما گفت: ایرانه اینجا ، حیفه که آباد نباشه با این همه برکت که خدا داده به این خاک جایی پدری، چرا باید شاد نباشه؟ 📌معلومه اگه خسته و افسرده بشینیم، رو دوش پدر، گرد غم و غصه می‌شینه معلومه اگه دست روی دست بذاریم، دستی میاد و میوه‌ی این باغو می‌چینه 🇮🇷آبادی این خونه، به دست خودمونه کِی دیدی غریبه، واسه ما، دل بسوزونه؟ با دست کسی این گره‌ها باز نمی‌شه بالی نزنی، فرصت پرواز نمی‌شه. 📌دیدی که همراهیِ بیگانه، همون بود که دیدی دامه، توی هر دونه که می‌ریزه برامون می‌ترسه یه وقت، باز بشه، بال و پرامون ❇️دلگرم می‌شیم، وقتی که این چرخا بچرخن دلگرم می‌شیم، وقتی که با هم، گرمِ کاریم دلسرد می‌شن، وقتی که گرمه خونه‌هامون دلسرد می‌شن، وقتی و ✳️ایرانی عاشق! بزن این سدا رو بشکن با عزم تو، فرزند تو، فرداش قشنگه فرشی که تو می‌بافی، به رنگ رویاهاشه کفشی که تو می‌سازی، به پاهاش قشنگه. ✅آبادی این خونه، به دست خودمونه ؟ با دست کسی این گره‌ها باز نمی‌شه بالی نزنی، فرصت پرواز نمی‌ شه 🇮🇷گروه سرود رایه الزهراء (س) تهران سرپرست گروه: محمدرضا قلی زاده ✍شاعر: قاسم صرافان و
هدایت شده از مهدوی زادگان
✍ چرا لیبرالیسم در ایران شوخی است؟ مناظره زنده دکتر غنی نژاد و آقای علیزاده را از شبکه چهار سیمای ج.ا دیدم و به نظرم نقد های جدی بر گفته های غنی نژاد وارد بود ولی چون همان شب عازم سفر بودم فرصت نوشتن را پیدا نکردم. فقط یادداشت کوتاهی در انتقاد از سیمای جمهوری اسلامی منتشر کردم و نوشتم مگر مدافع لیبرالیسم در ایران فقط غنی نژاد که در کمتر از دو هفته او را دعوت مجدد کردید. به هر روی، در اینجا به اجمال چند نکته انتقادی درباره گفته های آقای دکتر موسی غنی نژاد را عرض می کنم. برجسته ترین نکته در گفتار غنی نژاد همانا تطهیر و تقدیس لیبرالیسم در ایران است. آقای علیزاده از هر دری که وارد می شد، غنی نژاد ربط آن به لیبرالیسم را انکار می کرد. او ربط کارنامه سی ساله دولتمردان گذشته، از هاشمی تا روحانی را که مدافع اقتصاد لیبرال و بازار آزاد و رها سازی قیمت ها و کم کردن مسئولیت های اقتصادی دولت بودند، به لیبرالیسم اقتصادی انکار می کرد و مدام می گفت اینها چه ربطی به لیبرالیسم دارد. به گفته وی: "لیبرالیسم در ایران شوخی‌است. چطور میگویید لیبرالیسم ایران را بدبخت کرده؟". مضمون این ضرب آهنگ پر تکرار غنی نژاد این است که کارنامه دولت های سازندگی، اصلاحات و دولت تدبیر که بانیان نابسامانی وضع موجود هستند، از منظر لیبرالیسم نه فقط قابل دفاع نیست بلکه حتی می توان این کارنامه را بر اساس اندیشه لیبرال نقد و نفی کرد. بنابر این، معلوم نیست چرا پروپاگاندا و حامیان رسانه ای این دولت ها به استقبال گفته های غنی نژاد رفته و با شادمانی او را پیروز مناظره اعلام کردند؟! اگر اینان گفته های غنی نژاد را درست می دانند، چگونه است که از کارنامه اقتصادی دولت های گذشته دفاع می کنند و منتقد نابسامانی اقتصادی موجود که حاصل کارنامه این دولت ها بوده نیستند؟! البته برمبنای انکار های غنی نژاد می توان گفت که تمام این رسانه های حامی دولت های گذشته هیچ ربطی به لیبرالیسم ندارد. چون آنها از دولت هایی حمایت می کنند که به زعم خود تابع اندیشه لیبرال اند ولی نیستند. لذا اگر این دسته از رسانه های حامی گفته های غنی نژاد را درست می دانند، می بایست دست از طرفداری از دولت های پیشین بردارند و زبان انتقاد از آنها را بر گیرند. اگر همچنان اصرار بر حمایت از دولت های گذشته دارند، نباید به استقبال گفته های غنی نژاد بروند. اما مساله تطهیر و تقدیس لیبرالیسم در این پرسش نهفته است که اگر کارنامه اقتصادی دولت های پیشین در ایران مثبت بود، موضع آقای غنی نژاد چه بود؟ آیا باز هم می گفت این کارنامه ربطی به لیبرالیسم ندارد یا آن را نتیجه عمل به دستورات لیبرالیسم اقتصادی می دانست؟! اگر ایشان همچنان به دلیل شوخی بودن لیبرالیسم در ایران، بر عدم ربط تاکید کند، معلوم می گردد که همه راه های توسعه و پیشرفت به لیبرالیسم ختم نمی شود. لیبرالیسم یگانه راه پیشرفت و رفاه عمومی نیست. اما اگر غنی نژاد توسعه فرضی را نتیجه عمل به لیبرالیسم بداند، آنگاه شائبه تقدیس و تطهیر لیبرالیسم به ذهن می آید. چون ایشان لیبرالیسم در ایران را شوخی می داند. خلاصه، این به گفته علیزاده "به گردن نگرفتن ها " در گفتار غنی نژاد تطهیر و تقدیس لیبرالیسم است. به زعم غنی نژاد، لیبرالیسم اقتصادی در ایران یا اتفاق نمی افتد و یا اگر اتفاق افتد، پیامد آن مثبت و درخشان است. غنی نژاد به مخاطب خود نمی گوید که لیبرالیسم در چه شرایطی ممکن است که خطا کند. بلکه منکر آن است که دستورات لیبرالیسم خطا کند. اگر قانون حاکم شود، قطعاً راه لیبرال خطا نمی کند. این نوع مطلق انگاری همان رویکرد و زبان ایدئولوژیکی است که غنی نژاد در هر دو مناظره، دیدگاه مقابل را بدان متهم می کرد. فرضاً غنی نژاد بتواند مسئولیت و ربط لیبرالیسم در ایران را از پدید آمدن وضعیت نابسامان اقتصادی موجود انکار کند، اما وی با این انکار نمی تواند کارنامه لیبرالیسم در جهان را تطهیر کند. غنی نژاد ربط لیبرالیسم با نابسامانی ها و فاصله طبقاتی و محرومیت های اجتماعی در آمریکا و دیگر کشورهای توسعه یافته را که نمی تواند انکار کند. اگر او انکار کند مصداق گفته خودش خواهد بود که: " زبان ایدئولوژیک یعنی به شب میگویید روز و هیچ ابایی ندارید. آقای علیزاده از ابتدا تا حالا واقعیت‌های جامعه ما را آنطور که دوست داشتند بیان کردند نه آنطوری که واقعا هست". ادامه متن 👇👇👇
هدایت شده از مهدوی زادگان
ادامه متن 👇👇 اشکال دیگر بر گفتار غنی نژاد این است که وی دلیل ناکامی یا عدم پا گیری لیبرالیسم در ایران را مطلقاً متوجه کارگزاران می داند و ساحت اندیشمندان لیبرال ایرانی را در این مساله پاک و منزه دانسته است. او حتی دامن خود را به عنوان مدافع لیبرالیسم اقتصادی در پدید آمدن وضع موجود منزه دانسته که می گوید: " من در این مملکت با هیچ دولتی کار نکرده ام و حتی از من مشاوره گرفته نشده بعد شما می‌فرمایید من مسئول وضع موجود هستم؟! ". در حالی که چنین سخنی از هیچ مدافع لیبرالی پذیرفتنی نیست. ایشان در دانشگاه اندیشه های لیبرال را تدریس و تبلیغ می کند و در رسانه ها حضور فعالی دارد. چگونه می توان پذیرفت که هیچ کارگزاری از افکار غنی نژاد تاثیر نگرفته است. فرضاً هم بپذیریم، در آن صورت، باید قبول کرد که ما در ایران اندیشمند واقعی لیبرال نداریم. حتی غنی نژاد هم لیبرالیسم را دقیق و درست نفهمیده است. باید پذیرفت که کارگزاران لیبرالیسم در ایران آموزگاران خوبی نداشتند که بد عمل کرده اند. ما در ایران با فقر اندیشمند واقعی لیبرال روبرو هستیم. شاید به همین خاطر است که سیمای ج. ا در معرفی اندیشه لیبرال فقط سراغ غنی نژاد می رود. چون کس دیگری نیست و یا اگر هست نمی تواند لیبرالیسم را آنچنان که هست به مخاطبان خود بیاموزاند. اما اساسی ترین نقد گفتار دکتر غنی نژاد از منظر فلسفه سیاسی است. وی در مناظره اول دکتر درخشان را به عدم آگاهی و بی اطلاعی از مباحث فلسفه سیاسی متهم کرده بود. در حالی که فقدان آگاهی غنی نژاد از فلسفه سیاسی بویژه در مناظره با آقای علیزاده کاملا واضح و روشن بود. لیبرالیسمی که غنی نژاد از آن دفاع می کرد در چارچوب فلسفه سیاسی نبود. او ضرورت دولت را مطلقاً انکار کرده است و همه امور را به اقتصاد آزاد بازار واگذار کرده است. نفی مطلق اقتصاد دستوری به معنای نفی دولت است. بگذریم که ایشان فرق میان دستور و قانون را هم بیان نکرده است. به هر روی، این چنین نگاه به بی ضرورتی دولت یا سر از دولت تشریفاتی در می آورد و یا به آنارشیسم سیاسی ختم می شود. هر دو امر هم پی‌آمد خوشی نخواهد داشت. 🖌 داود مهدوی زادگان 👇👇👇 @mahdavizadegan
🔴رئیس قوه قضائیه: قانون زیاد داریم، مشکل در اجراست ♦️محسنی اژه‌ای:ما در کشور خیلی قانون وضع می‌کنیم، اما در اجرای قوانین مشکل داریم. ♦️باید مشخص شود چرا همین قانون «ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» به طور کامل اجرایی نمی‌شود. ♦️متأسفانه اقتصاد ما بانک‌محور است؛ ما به این نتیجه رسیدیم که قبل از آنکه سراغ مشتریان بانک برویم، سراغ مسئولان بانک و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک برویم. ♦️باید در وهله نخست، سراغ بانک برویم که چرا بدون اخذ وثایق و تضامین لازم به فلان فرد تسهیلات پرداخت کردید؟ چرا نظارت لازم را اعمال نکردید که این تسهیلات در محل‌های دیگر صرف نشود؟ 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
🔴حلال مشکل! مشکل پلشتی ها و نابسامانی های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی در ضعف اجرا، عدم اجرا و سوء اجرای قوانین و مقررات موجود است. 📣بازگشت و تاکید بر اجرای درست و دقیق و بدون ملاحظه قوانین حلال همه مشکلات جامعه است. ⭕️قدرت،فرصت،جرأت، اراده و همت است اگر برخی نهادها و مسئولان داشته باشند. بسم‌الله. این گوی و این میدان. تجربه کنید. https://virasty.com/user168000149052/1684660685110123272
❇️ 📌کشور با در زمینه حجاب و عفاف مواجه نیست، با ضعف یا عدم اجرای قانون روبرو است. جامعه ما الحمدلله متعهد و‌ اسلامی ایرانی هستند، و مقابله با بی حجابی که است با کمی درایت و اعمال قانون و حاکمیت و که لازمه تحقق ارزش های نظام و از جمله حجاب است، در چارچوب نظام حقوقی فعلی قابل انجام است. در این زمینه، قانون اساسی و و نهی از منکر و اسلامی و و... هست و چندان . مسئولان بزرگوار! مراقب باشیم از روی ، با و طرح هایی که نیازمند و‌ متعهد است، قوانین و مقررات لازم الاجرای کنونی را که فقط با مواجه است، بی اثر یا کم اثر نکنیم و خدای ناکرده از باب دلسوزی، با عمل شتابزده خودمان، وضع را بجای بهتر کردن، بدتر نکنیم. و منه التوفیق
هدایت شده از مهدوی ارفع
🌹 طرح یکشنبه های علوی راهی آسان و موثری برای با برکت سازی مال و جان و خانواده شما هم اگر در این وانفسای آخرالزمان نگران عاقبت بخیری خود و خانواده تان هستید می توانید در طرح یکشنبه های علوی شرکت کنید. ❓می پرسید: در این طرح چه کارهایی باید انجام بدهیم؟ ✅ جواب: سه کار ساده ولی خالصانه و موثر در هر یکشنبه به عشق امیرالمومنین علیه السلام و هدیه به حضرت زهرا سلام الله علیها: 1⃣ من هر هفته یکشنبه ها جمله ای ناب از نهج البلاغه را آماده می کنم و در کانال @mahdavi_arfae با همین نام «یکشنبه های علوی » میگذارم هر کدام از ما متعهد بشویم که پیام هر هفته را حداقل برای ۱۴ نفر از مخاطبان گوشی خود ارسال کنیم و چنانچه در کانالها و گروههایی هم عضو هستیم با اجازه مدیران آنها، در آن کانالها و گروهها هم بگذاریم. 2⃣ هر یکشنبه مقداری غذای با کیفیت در خانه درست کنیم ( ولو یک پرس غذا) و به عشق مرتضی علی با دستان فرزندانمان به دیگران خصوصا نیازمندان فامیل یا محله خود اطعام کنیم. 3⃣ هر کدام ما متعهد بشویم هر یکشنبه فقط مبلغ ۱۰هزار تومان برای گسترش معارف نهج البلاغه انفاق کنیم و به شماره نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی واریز نماییم👇 شماره حساب: 2429.11.31303130.1 شماره کارت: 6063.7370.0498.5907 6063737004985907 IR830600242901131303130001 به نام نهضتی جهانی نهج البلاغه خوانی و گفتمان انقلاب اسلامی 👇 http://eitaa.com/mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖍 تناقضات شیعه انگلیسی ↙️ تأملی در در اظهارنظر اخیر سید صادق شیرازی درباره‌ی جواز ترک حدود الهی بخاطر بدبین شدن کفار به دین!! ‼️ این جریان که اساساً تفکرات و عملکرد افراطی‌اش، جز بدبینی و وهن برای اسلام و تشیّع ثمره‌‌ای نداشته است، اکنون نگران بدبین شدن دیگران به دین شده است و می‌گوید در چنین مواردی باید از واجب الهی دست بکشیم! این در حالی است که خود این جریان بر انجام امری که ادعای استحباب آن را دارد (یعنی قمه‌زنی و یا بدعت های دیگری از این قبیل) سرسختانه پافشاری می‌کند و حاضر نیست به دلیل و بی‌آبرو شدن شیعه در جهان، ذره‌ای از مواضع خود در ترویج کوتاه بیاید! 🆔https://eitaa.com/mahdavi_arfae
✳️دبیرخانه شورا در تدوین لایحه عفاف و حجاب مشارکتی نداشته است/هجمه‌های جریان های تخریب چی منصفانه نیست 🔻خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در با خبرفوری: 🔹دبیرخانه شورا در تدوین لایحه مشارکتی نداشته و تنها مشورت مختصری داده است و متاسفانه در لایحه منتشره بخشی از مشورت ها درج نشده است. 🔹بنابراین لایحه منتشره مطلوب دبیرخانه نیست هر چند هجمه‌های برخی جریانات هم منصفانه نیست. 🔹بنده درباره لایحه مطالبی دارم که در فضای غیر اخلاقی و توهین آمیز برخی رسانه‌ها ترجیح می‌دهم، سکوت کنم. 🔹مطالب بنده درباره لایحه به عنوان یک مثال حاشیه ای در درس فقه حکمرانی بود که خبرنگار بدون اذن بنده و به صورت ناقص آن را منتشر کرد 🔹مسأله حجاب در جامعه ما بسیار پیچیده است متولیان و رسانه مراقب باشند احساسی به مسأله حجاب ننگرند؛ قطعا به کار جامعه شناختی نیاز است سخت گیری و سهل گیری بی منطق به جامعه زنان آسیب می زند. 🔹زنان جامعه ایران، عفیف هستند خانواده دار هستند رفتار عده اندک را بر کل جامعه حمل نکنید. 🆔 @khosropanah_ir
هدایت شده از بیداری طلاب
🔻تمجید و تقدیر رسمی مقام معظم رهبری از برنامه‌ها و کتب دفتر فقه معاصر 🔻گزارش مفصل برنامه‌های تحولی دفتر فقه معاصر حوزه‌های علمیه که شده است به همراه ۴۵ جلد آثار دفتر فقه معاصر دو هفته قبل در دیدار مدیر محترم حوزه‌های علمیه با مقام معظم رهبری - مد ظله العالی - تقدیم معظم له شد. 🔻ایشان بعد از چند روز ملاحظه در حاشیه مرقوم فرمودند: بسم الله الرحمن الرحیم فعالیت‌ها در خور تمجید است، تشکر شود. این مرقومه توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی به صورت رسمی برای مدیر حوزه‌های علمیه ارسال شد که در بالا ملاحظه می‌فرمایید 🔻چند اثر هم در همین مدت کوتاه بعد از رهبری توسط آماده شده است. همه آثار فقه معاصر با هم به زودی رونمایی رسمی می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد: ۲۰جلد اجتهادی فارسی، ۲۰ جلد اجتهادی عربی، ۱ جلد اجتهادی انگلیسی، ۹ جلد تخصصی دانش. مجموعا ۵۰ جلد 🔻کانال رسمی دفتر فقه معاصر🔻 @fiqhci 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
هدایت شده از بیداری طلاب
🔻جرائم باید بازدارنده باشد و الا کارایی ندارد 📝 امتحان سخت مجلس برای پیشگیری از مسمومیت جامعه 🔻حجت الاسلام حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج 🔻روح کلی حاکم بر این لایحه آن چیزی نیست که بخواهد مبارزه و مقابله کند با دشمنی‌های ریشه‌داری که با ملت ایران دارند و با طرح‌هایی که قصد دارند آندلسی کنند ایران را این لایحه روح حاکمش نمی‌تواند با این مسئله مبارزه کند. نمی‌تواند جلوی فروریختن دیوار برلین را بگیرد. 🔺 چیزی که امروز به این عنوان در اختیار قرارگرفته نقدهای فراوانی دارد. مهم‌ترین آن این است که جرائم باید بازدارنده باشد و الا کارایی ندارد و متخلف را هم جری می‌کند. بعضی از مفاد این لایحه قوانینی که قبلاً هم بوده را از کار انداخته. مثل جرم مشهود. جرم مشهود را که می‌توانست دستگاه انتظامی خودش رأساً وارد شود از کار انداخته است. 🔻جرائمی که وضع می‌شود جلوگیری لازم را آیا می‌تواند بکند از اینکه عفت عمومی خدشه‌دار نشود و کیان خانواده‌هایی که در معرض متلاشی شدن هستند حفظ کند؟ دشمنی‌شناسی‌هایی که لازم است که ما در مقابله با دشمنی‌ها اقدام داشته باشیم، این لایحه می‌تواند اقدامی داشته باشد؟ عزیزانی که دنبال می‌کنند و دارند تنظیم می‌کنند باید دشمنی‌شناسی خودشان را بالا ببرند. ♨️ اتفاقاً بعضی از همین کشف حجاب کننده‌ها را با آن‌ها صحبت کنید کما اینکه دوستانی را فرستادیم در جلسات و جاهایی که بودند چند دقیقه با آن‌ها صحبت کردند بعضاً دست کشیدند؛ اما بعضی وقت‌ها می‌بینید که با این نوع قانون‌گذاری ممکن است آن شخص را بر باطل خودش محکم کنیم. باید مواظب باشیم بازدارندگی جریمه یکی از مسائلی است که باید به آن توجه کرد. 🔺 ما الآن موردحمله شیمیایی دشمن قرار گرفتیم. گاز خردل و گاز اعصاب را به جامعه ما منتشر کردند. ⁉️ آیا این لایحه با عکس گرفتن و پیامک دادن‌های ابتدایی جلوی مسمومیت جامعه را می‌گیرد؟ 🔻 اصل کشف حجاب با این هجمه‌هایی که شروع‌شده و بعد به برهنگی و بی‌بندوباری‌های اجتماعی می‌کشد و الآن می‌بینید؛ آیا این را می‌شود با چند تذکر ابتدایی و پیامک دادن و عکس گرفتن‌های این‌چنینی جلوگیری کرد؟ ❇️ کاری با مراحل بعدی که گفتم بازدارندگی دارد ندارم. ابتدای کار را دارم عرض می‌کنم. در مراحل بعدی بعضی جاهای لایحه خوب است می‌شود به آن اعتنا کرد؛ اما تا به آنجا برسد جامعه مسموم شده. شخص مسموم شده. جامعه خراب‌شده. شما هم قدرت خودتان را از دست می‌دهید. ✅ مجلس محترم در امتحان سختی قرارگرفته است. با توجه به جمیع جهات باید عمل کند و سربلند بیرون بیاید. emamjomekaraj.ir/?p=43372 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
هدایت شده از بیداری طلاب
شیخ فرهاد فتحی: خیلی‌ها می‌پرسند نظرتان درباره لایحه حجاب چیست؟ 🔻باید عرض کنم: من جوگیر و احساساتی نیستم و نسبت به اقتضائات تقابل و برخورد با کم‌حجابی و بی‌حجابی، کاملاً آگاهم و به نویسندگان این لایحه حق می‌دهم که صدای جریان انقلابی را نشوند؛ اما وقتی می‌بینم در مقابل برهنگی کامل هم کوتاه آمده‌اند و برای برهنگی کامل، مجازات تعزیری درجه ۶ را درنظر گرفته‌اند [درحالی‌که معتقدم کسی‌که در ایرانِ اسلامی به‌صورت برهنه حاضر شود و به مجازات درجه ۱ هم محکوم شود، بازدارندگی نخواهد داشت و با چنین فردی، باید به‌قدری سخت و قاطع برخورد صورت گیرد که دیگر حتی تصور برهنگی در ذهن کسی متبادر نشود]، فهمیدم این تفکر، خطرناک است و این ربطی به اقتضائات جامعه ندارد و این‌جا دیگر جای تساهل و تسامح نیست. 🔻 طبیعتاً پیش از مقابله و برخورد با هر عملی که خلاف قانون یک جامعه است و یا یک ناهنجاری اجتماعی و یا شرعی محسوب می‌شود، لازم است که مردم آن جامعه، نسبت به زشتی و یا حرمت آن عمل، آگاهی کافی حاصل کرده باشند، تا در اجرای آن قانون، در کنار قانون‌گذار و مجری قانون قرار بگیرند، نه در مقابل او بایستند. به فرض مثال ببینید: چرا به‌راحتی با دزد برخورد می‌شود و همه جامعه با آن همراهی می‌کنند؟! چون همه مردم، نسبت به دزدی، تنفر دارند. 🔻 واقعیت این‌است که درحال حاضر کم‌حجابی، در میان بسیاری از مردم، عمل زشتی محسوب نمی‌شود. بی‌حجابی هم اگرچه در میان مردم بسیاری از شهرهای کشور، هنوز عملی زشت شمرده می‌شود، اما در برخی شهرها مثل تهران چنین نیست و عموم مردم تهران، آن را عمل زشتی به‌حساب نمی‌آورند. 🔞 اما برهنگی، متناسب با میزان آن، مانند دزدی، در میان عموم مردم ایران، تولید تنفر می‌کند و برخورد متناسب با یک خانم برهنه، همراهی و حمایت مردمی را به‌دنبال دارد. یعنی اگر قانون بگوید کسی که در انظار عمومی جامعه، به‌صورت برهنه و نیمه‌برهنه حاضر شود، مثلاً به ۲۰سال زندان محکوم می‌شود و یا این‌که مثلاً به پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان جریمه محکوم خواهد شد، نوع مردم اعتراضی نخواهند داشت و عموماً همراهی می‌کنند. 🚨 این‌ها را عرض کردم تا این را گوشزد کنم: اگر حاکمیت امروز وارد برخورد سخت با کم‌حجابی بشود [چون یک‌ملت با این مسئله درگیر است و متأسفانه مختص به قشر خاصی هم نیست]، طبعاً مشکلات و هزینه‌هایی را ایجاد خواهد کرد، که چه‌بسا مفاسد آن، بیش‌تر از تحمل کم‌حجابی است؛ اما هیچ نگرانی و مفسده‌ای نسبت به سخت‌ترین برخورد با خانم برهنه وجود ندارد و اتفاقاً همه طیف‌ها هم همراهی خواهند داشت. 🔻 اگر آقایان! در لایحه پیشنهادی، نسبت به کم‌حجابی‌ها [لااقل به‌صورت موقت و تا زمان جبران ضعف‌ها و عقب‌افتادگی‌های فرهنگی و فرهنگ‌ساز] کوتاه می‌آمدند و صرفاً روی برخورد با متمرکز می‌شدند و أشد مجازات را برای آن‌ها در نظر می‌گرفتند، حداقل برای این بنده قابل درک بود؛ اما وقتی می‌بینم آقایان! نسبت برهنگی کامل هم بازدارندگی ایجاد نکردند، به این نتیجه می‌رسم که آقایان! متأسفانه کاتولیک‌تر از پاپ، اصلاح‌طلب‌تر از اصلاح‌طلبان و روشن‌فکرتر از روشن‌فکران گشته‌اند! یاعلی... @sheikh_farhad_fathi 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
📌نقطه ی اشتراک و نقطه ی غربال 🌹‏عکسِ حاج قاسم نقطه ی اشتراکِ خیلی‌هاست ؛ حتی غیرِ مذهبی‌ها !!!😭 💚🌹اما وصیت نامه ی حاج قاسم نقطه ی شروعِ غربالِ خیلی‌هاست ؛ حتی مذهبی‌ها !!!🤔‼️ 💚🌹همان جایی که می‌گوید:💜🌹‼️ ❤️💚«والله والله والله از مهمترین شئونِ عاقبت به خیری ، رابطه ی قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکانِ انقلاب را به دست دارد»🇮🇷✊🌹 📣در کدام نقطه ایم؟!
انزجار از منکر، آری ؛ ناامیدی و فشلی، هرگز ✍تفاوت اساسی وجود دارد میان "منزجر شدن از یک منکر اجتماعی و سیاسی" با "ناامید و منفعل شدن"به خاطر مشاهده همان منکر. زشت شمردن منکر و ناراحت شدن از آن، نشانه سلامت روح و علوّ طبع انسان است. کسی که معروف را نکو ندارد و منکر را زشت نشمارد، به تعبیر امیر مومنان علیه السلام "میّت بین الاحیاء" است؛ مرده ای میان زندگان. 🔹حداقل حد جهاد و حیات و امر به معروف و نهی از منکر، همین برآشفتگی روحی و تلخکامی ناشی از مشاهده ارتکاب یک منکر عمومی است. و آنها که همین منکر را می ستایند، به تعبیر امیر مومنان (ع) کسانی هستند که زیر و رو شده اند؛ اعلا و اسفل آنها به خاطر نکوهش نکردن باطل و حمایت نکردن حق، زیر و رو شده و رذیلت در آنها جای فضیلت و رفعت نشسته است. ♦️«...من لم یعرف بقلبه معروف و لم ینکر منکرا ، قلب فجُعِلَ اعلاه اسفله و اسفله اعلاه... نخستین مرحله از جهاد که باز می مانید و در آن مغلوب می شوید جهاد با دست (عملی) است ، سپس جهاد با زبان و بعد جهاد با قلب. پس هرکس با قلبش معروفی را نستاید و منکری را زشت نشمارد ،دگرگون و منقلب می شود و پستی (رذیلت های) او جای بالای او (فضیلت هایش) قرار می گیرد و بالای وی جای پستی اش می نشیند» (حکمت 375 نهج البلاغه ). 🔹بنابراین انزجار از ارتکاب منکر، یک فضیلت بلکه ضرورت حیات حقیقی انسان است. اما ناامیدی و وادادگی و فشلی و انفعال و خودزنی در اثر مشاهده همین ارتکاب منکر، نه تنها فضیلت نیست، بلکه ضعف انسان و مایه گسترش منکر است. امام صادق(ع) فرمود سزاوار است مومن هشت صفت داشته باشد و از آن جمله است «وَقُورٌ عِنْدَ الْهَزاهِزِ، صَبُورٌ عِنْدَ الْبَلاءِ، شَكُورٌ عِنْدَ الرَّخاءِ. با وقار به هنگام آشفتگی‌ها، بردبار هنگام بلاها و آزمايش‌ها، شکرگزار به وقت آسايش». ♦️امیر مومنان (ع) بعد از نبرد نهروان، ویژگی حزب الله واقعی را با بیان سیره خویش روشن کردند و این سیره، درس همیشگی برای پیروان پا به رکاب حضرت است: «فقُمتُ بالامرحین فشلوا و تَطلّعتُ حین تَقَبُّعوا... به اقامه امرالهی برخاستم، زمانی که دیگران فشل شدند. هنگامی که مردم از ترس پنهان می‌شدند، من خود را آشکار کردم. و زمانی که به لکنت افتاده بودند، سخن گفتم. و هنگامی که از حرکت بازمانده بودند، به نور الهی حرکت کردم... مانند کوهی که طوفان‌ها او را به حرکت درنیاورد» (خطبه 37 نهج‌البلاغه). 🔹هنوز اول عشق است و اضطراب نباید کرد... «هو الّذی انزل السّکینة فی قلوب المؤمنین لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم وللَّه جنود السّماوات و الأرض». @IMANI_mohammad
🔷 نشست مشترک بسیج نه دانشگاه تهران پیرامون نقد و بررسی لایحه عفاف و حجاب با حضور 👤زینب اختری ▫️مدیر کل زنان و خانواده وزارت کشور 👤مرتضی حاجی علی خمسه ▫️دکترای حقوق عمومی، مدرس دانشگاه 👤ابوالفضل اقبالی ▫️پژوهشگر حوزه زن و خانواده 🗓 دوشنبه ۸ خرداد / ساعت ۱۷:۳۰ 📍 خانه اندیشه ورزان ایران [موقعیت](https://balad.ir/p/2ubnf1Gp05fsQF) @basijut_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ 🔴مطالب را بشنوید. این سخن منتقدان لایحه حجاب نیست، این اعتراف صریح یک مسئول رسمی در دستگاه قضایی است که دقیقا منویات و اراده و خواست طراحان لایحه حجاب و پشت صحنه آن را آشکار کرده است. 🔹معلوم شد حرف منتقدان کاملا دقیق و مستند به لایحه مطرح شده بود منتقدان متن را خوانده بودند و برداشت آنان مستند بود. 🔹آیا این سخنان یک پاسخ منطقی به دغدغه درست و‌جدی دلسوزان و منتقدان لایحه است؟ آیا نگاه جرم زدایی و قضا زدایی و تنش زدایی دیدگاه درستی برای مقابله با جرم است یا آن را گسترش می دهد؟ آیا این یک خطای جزئی یا یک خطای فکری و استراتژیک است؟ چه کسی پاسخگوی ابعاد و آثار نامطلوب این لایحه است که منتقدان مطرح کرده اند؟ مجلس؟ دولت؟ قوه قضاییه کارگروهی که معاونت حقوقی تشکیل داده؟ طراحان و نویسندگان تصمیم ساز؟
هدایت شده از بیداری ملت
❇️ همایش مردمی مطالبه گری 💎 عفاف و حجاب 🛑 با دعوت از سران سه قوه و متولیان فرهنگی 🗓 دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ 🕰 از ساعت ۱۴ الی ۱۸ ⬅️ تهران، میدان بهارستان (مترو بهارستان) 🕌 حسینیه سرچشمه 🔴دعوت کنندگان👇 جمع ۸۰ تشکل کشوری 🔴شرکت برای عموم مردم کشور آزاد است. ♦️لینک همایش ۵۰۰۰ نفری قرارگاه مردمی مطالبه طرح عفاف و حجاب 👇 ✅♦️ گروه : 🆔 https://eitaa.com/joinchat/152174996C3a3bedf158 ✅ کانال : 🆔 https://eitaa.com/jebhehhemmat
هدایت شده از صابرین نیــوز
🔺انتقاد گسترده کاربران از توئیت سخیف وزیر گردشگری مبنی بر غش و ضعف رفتن برای خنده های دخترکان کم حجاب ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣سخنان شهید بهشتی درباره انقلاب و جمهوری اسلامی 💐🌷🇮🇷🌷💐