💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
حضرت امام رضا علیهالسلام:
مَن سَألَ اللّه َ التَّوفيقَ و لَم يَجْتَهِدْ فَقدِ اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ
«كسى كه خواهان موفقيت باشد امّا نكوشد خودش را به باد تمسخر گرفته است.»
📚بحار الأنوار : 78/356/11 .
انشاءالله در دنیا به زیارت اهل بیت علیهمالسلام و در آخرت به شفاعتشان نائل شوید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد:
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.
#توفیقالهی_با_تهیهاسباب_است
هدایت شده از کتابخانه علوم اسلامی تسنیم
تحلیلی_از_زندگی_امام_رضا_ع_محمد_جواد_فضل_الله_Processed.pdf
7.99M
📚 تحلیلی از زندگانی امام رضا علیه السلام
✏️ نویسنده: سید محمد جواد فضل الله
📖 ترجمه: سید محمد صادق عارف
🇮🇷 ناشر: بنیاد پژوهش های آستان قدس
⏳تاریخ نشر: نامشخص
📄 تعداد صفحات: ۳۲۱
📣 زبان: فارسی
🔆 توضیح: کتاب حاضر ترجمه کتابى با عنوان «الامام الرضا، تاریخ و دراسه» نوشته محمدجواد فضل الله عالم لبنانى است که بر اساس نقلهای موجود بخشی از تاریخ شیعه را تحلیل کرده، و زندگانی هشتمین پیشوای تشیع حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء و جریانهای فکری و سیاسی عصر حضرتش را به نحوی گویا بازگفته است.
#️⃣ #تاریخ #اهل_بیت #امام_رضا #تسنیم #کتابخانه_مجازی #کتابخانه_دیجیتال
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
هدایت شده از کتابخانه علوم اسلامی تسنیم
6117-fa-setayesh-va-soge-imam-reza.pdf
626.5K
📚 ستایش و سوگ امام رضا در شعر
✏️ نویسنده: جعفر شهیدی
🇮🇷 ناشر: نشر دیجیتال قائمیه
📄 تعداد صفحات: ۵۰
📣 زبان: فارسی
#️⃣ #امام_رضا #امام_مهربانی #ضامن_آهو #تسنیم #کتابخانه_مجازی #کتابخانه_دیجیتال
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
برای دیدن کتابهای بیشتر و دانلود رایگان 👈 عضو شوید
🆔 @tasnim_pdf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تشبیه زیبای سالگرد ازدواج!
❇️ علی باقری کنی از سوی امام خامنهای به عضویت در شورای راهبردی روابط خارجی منصوب شد.
یادی کنیم از تشبیه زیبای علی باقری دربارهی برجام
📣انتصاب آقای باقری بهعنوان عضو شورای راهبردی روابط خارجی از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده آن است که رهبر انقلاب نیروهای ارزشمند را حفظ میکنند.
📌نامه جمعی از دانشجویان به وزیر علوم درباره تصمیمات سلیقهای
❇️ 35 دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور در نامه ای خطاب به حسین سیمایی صراف، وزیر علوم تحقیقات و فناوری نگرانی خود را در خصوص بازگشت فتنهگران و حامیان فتنه به فضای دانشگاه اعلام کردند.
⭕️جناب آقای دکتر سیمایی صراف؛ هنوز فراموش نکردهایم که دانشجویان و اساتید مذکور چگونه در دانشگاهها و سطح جامعه، اقدام به تخریب، همراهی عامدانه یا ناآگاهانه با عوامل خارجی و بهشهادترساندن حافظان امنیت و "آرمانهایمان" کردند.
فرزندان انقلاب در دانشگاه، نگراناند که مبادا "وفاق ملی" اسم رمزی برای توجیه رویکرد حذف انقلابیها و بازگرداندن فتنهگران و حامیان فتنه به عرصههای مهم کشور باشد.
وفاق زمانی مطلوبیت دارد که بر اساس معیارهای اصیل انقلاب اسلامی باشد. در غیر این صورت، خود وفاق، منشأ اختلافات و فتنهانگیزی خواهد شد.
آیا غرض از دولت وفاق ملی این است که آنهایی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بودهاند نیز در این برهه، فرصت جولان داشته باشند؟ درحالیکه مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) قطعاً موافق تکیهزدن کسانی که با نظام زاویه دارند بر این کرسیهای حساس نیستند. این اقدام بدون تدبیر، پیامدهای جبرانناپذیری در پی خواهد داشت
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/06/13/3152559
📣 بیشتر بخوانید👇
بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی
آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟
⁉️https://eitaa.com/jedbie/27449
#اسم_رمز
واقعیت اخراج اساتید و حاشیههایی که دانشگاهها را رها نمیکند
http://tasnimnews.com/3150457
پزشکیان: همه اساتیدی که اخراج کردند را بازگردانید
http://tasnimnews.com/3150101
واقعیت اخراج اساتید و حاشیههایی که دانشگاهها را رها نمیکند
http://tasnimnews.com/3150457
بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی
آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟
⁉️https://eitaa.com/jedbie/27449
#تلنگر_به_مجلسیان
🔴 مجلس بر انتصاب غیرقانونی مخالفان وفاق ملی و فاقدان صلاحیت نظارت کند.
مردم نگران اند وفاق ملی به کجا میرود!
⭕️📣 برای اطلاع بیشتر بخوانید👇👇
🟣#انتصابات_خلاف_قانون ناقض شعار وفاق ملی
https://eitaa.com/jedbie/27442
⛔️تصمیمات سلیقهای! ممنوع!
https://eitaa.com/jedbie/27503
https://snn.ir/fa/news/1169896
❇️تخطی از معیار
https://eitaa.com/jedbie/27480
🔴وفاق ملی یا وفاق میلی
https://eitaa.com/jedbie/27460
🟣آغاز افراطیگری از وزارت علوم
https://eitaa.com/jedbie/27477
⭕️آقای پزشکیان!تصمیم خود را اصلاح کنید
https://eitaa.com/jedbie/27454
🚫⁉️بازگشت غیرقانونی اخراجیهای قانونی
آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟
https://eitaa.com/jedbie/27449
🟣این اقدام به ضد خود عمل میکند
https://eitaa.com/jedbie/27444
✳️#دلسوزانه
#انتصابات_خلاف_قانون
https://eitaa.com/jedbie/27442
#اسم_رمز
#نظارت_پارلمانی
#قانون_معیار_وفاق_ملی
#مطالبه_اجرای_قانون
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ فتنهگرهای اصلاحطلب که در فتنه ۱۴۰۱ به هرزه های خیابانی آموزش اغتشاش میدادند،
⚠️ امروز نگران امنیت ملی شدن!
#امیر_تنها
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh | #پدرفتنه
هدایت شده از 🌷روضةالشهداءابرکوه🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو منو رها کنی کجا برم امام حسن...🥀
هدایت شده از 🌷روضةالشهداءابرکوه🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آه چه شود آهویت باشم
دو سه شب در کویت باشم
• ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ •
دل یک صحرا مجنونت
به تو و چشمانت مدیونم
• ══─━━── ⫷⫸ ──══─━━ •
به نگاهی امدادم کن
من خرابم آبادم کن
هدایت شده از 🌷روضةالشهداءابرکوه🌷
قرار بود که تقدیر این چنین باشد
حرم برای حسین و کرم برای حسن
دو آرزو به دل مادر جوانش ماند
کفن برای حسین و حرم برای حسن
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢حوزه علمیه قم؛ پیشتازی و مرزبانی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️نگاهی به عناوین برخی از دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در سال جاری، نه تنها حیات علمی و پویایی آن را نشان میدهد، بلکه نشانههایی از پیشتازی و مرزبانی علمی آن را هم نمایان میسازد:
۱. فقه اجتماعی
۲. فقه احیای حقوق عامه
۳. فقه اخلاق
۴. فقه اداره
۵. فقه امنیت
۶. فقه بورس و بازارهای مالی
۷. فقه بیمه
۸. فقه پزشکی
۹. فقه پول
۱۰. فقه پولشویی
۱۱. فقه تربیت
۱۲. فقه جمعیت
۱۳. فقه حریم خصوصی
۱۴. فقه حقوق بشر
۱۵. فقه حکمرانی
۱۶. فقه حکومت
۱۷. فقه خانواده
۱۸. فقه رسانه
۱۹. فقه رمز ارزها
۲۰. فقه روابط بینالملل
۲۱. فقه رؤیت هلال ماه با چشم مسلح
۲۲. فقه شخص حقوقی و شرکتهای سهامی
۲۳. فقه عدالت
۲۴. فقه عقود مستحدثه
۲۵. فقه فضای مجازی
۲۶. فقه قانون
۲۷. فقه مالکیت فکری
۲۸. فقه محیط زیست
۲۹. فقه هوش مصنوعی
۳۰. فقه ورزش
۳۱. فقه کارگزاران
۳۲. فقه هوش مصنوعی
♦️در عین حال چند ملاحظه طلبگی را از این باب که «گاه باشد که کودکی نادان/ به غلط بر هدف زند تیری» بیان میکنم:
یک. طبیعتاً انتظار این را نداریم که عمق طرح و ارائه چنین مباحثی به عمق مباحث استخواندار و سنتی فقه در موضوعات بیع و طهارت و نجاست و صوم و صلاة باشد. اما این انتظار را داریم که اساتید دغدغهمندی که از سر تکلیف و با اعتقاد به غنایی مبانی و منابع و اصول فقه شیعی به این مباحث ورود کردهاند،
اولاً، در موضوعشناسی دقت کامل داشته باشند، و به صورت عمیق و دقیق با موضوعات مورد بحث آشنا شوند.
ثانیاً، به هیچ وجه از روششناسی اجتهادی مرسوم و متعارف، در ارائه این مباحث عدول نکنند؛
دو. معتقدم برای آنکه حوزه علمیه قم بتواند نگاه جامع و همهجانبه اسلام را به مسائل اجتماعی و نوپدید عرضه کند، در کنار مباحث فقهی ناظر به این موضوعات، باید مباحث اخلاقی و الهیاتی (فلسفی) آنها را نیز با قوت دنبال کند. یعنی مباحثی مثل «اخلاق اجتماعی»، «اخلاق اداری»، «اخلاق امنیت»، «اخلاق پزشکی»، «اخلاق حکمرانی»، «اخلاق خانواده»، «اخلاق رسانه»، «اخلاق روابط بینالملل» و ... همچنین «فلسفه اجتماعی»، «فلسفه مدیریت»، «فلسفه امنیت»، «فلسفه خانواده»، «فلسفه رسانه»، «فلسفه حقوق»، «فلسفه عدالت»، «فلسفه محیط زیست»، «فلسفه ورزش» و ... را به طور جد در دستور آموزش و پژوهش خود قرار دهد.
سه. طرح این مباحث هرگز نباید محدود به حوزه علمیه قم شود؛ طلاب حاضر در شهرستانها و سایر حوزههای علمیه کشور نیز به شدت به چنین مباحثی نیازمندند. طلاب و حوزههای شهرستانها، ویترین و پیشانی حوزه علمیه قم و نماینده علم و پژوهش و اخلاق حوزه علمیه قم هستند، باید از حیث علمی و پژوهشی و تبلیغی دائماً تغذیه شوند.
چهار. برای عمیقتر شدن این موضوعات و مباحث، بسیار مناسب است که مدیریت حوزه، تدبیری به کار گیرد که با محوریت اساتید مربوطه، متخصصان دانشگاهی ایران و بلکه جهان، نیز امکان حضور در جلسات درس حوزویان را داشته باشند و جدیدترین مباحث ناظر به موضوعات مربوطه را در حضور اساتید حوزه، با طلاب علوم دینی در میان بگذارند. با این تدبیر، هم اساتید دانشگاه با دغدغههای اسلامی حوزویان آشناتر میشوند و هم اساتید و طلاب حوزههای علمیه، بهتر و بیشتر عمق مباحث موجود درباره موضوعات مورد بحث خود را آگاه میشوند.
پنج. مدیریت حوزه علمیه باید تدبیری به کارگیرد که چنین مباحثی به «فناوریهای نرم و فرهنگی» تبدیل شوند. زیرا تا آموزشها و پژوهشهای اجتهادی نتوانند کاربرد و کاربست خود را در مسائل اجتماعی و صنعی و مبتلابه مردم نشان دهند، جامعه هدف این مباحث و ذینفعان و مخاطبان، طعم شیرین چنین مباحثی را به صورتی ملموس نخواهند چشید؛ و در نتیجه امیدی به ماندگاری و استمرار چنین مباحثی هم نخواهد بود. به تعبیر دیگر، باید امتداد فناورانه این مباحث اجتهادی را هم مورد توجه قرار داد.
#فقه
#حوزه_علمیه
@Ahmadhosensharifi
🌹
🚨 شهیدی که گوشت بدنش را خوردند!
⭕️ ابتدا دو دستش رو از بازو قطع کردند در دیگ آب نمک انداختند با تمام زخمها و ...
در انتها در دیگ آب جوش ريختند و پختند.
و جگرش را به خورد هم سلولیهاش دادند.
و بقیه را خودشان خوردند.
👈 این کار کومله و دموکراتها در دهه ۶۰ بود...
#شهدا_را_یاد_کنید_با_ذکر_صلوات
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ ضرورت جهاد تبیین در کلام حضرت آقا
🚨 اربعین ۱۴۰۰ حکم جهاد تبیین صادر شد و حضرت آقا در مواقع مختلف درباره اهمیت آن فرمودند:
جهاد تبیین را جدی باید گرفت.
خدایا ما را جزو مجاهدان بزرگ جهاد تبیین قرار بده.
جهاد تبیین یک فریضه قطعی ویک فریضه فوریست
📣برادران و خواهران حزباللهی و انقلابی کم کاری توجیه ندارد.
#تکرار_عاشورا
#جهاد_تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رضا جانم رضا
🟢ای صفای قلب زارم
هرچه دارم از تو دارم
تا قیامت ای رضا جان
سر ز خاکت برندارم
منم خاک درت
غلام و نوکرت
مران از در مرا
به زهرا مادرت
رضا جانم رضا
رضا جانم رضا
رضا جانم رضا
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى
الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ
وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ
صَلاَهً کَثِیرَهً تَامَّهً زَاکِیَهً مُتَوَاصِلَهً مُتَوَاتِرَهً مُتَرَادِفَهً
کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ
...
Salavat.Emam.Reza.2(WebAhang).mp3
3.17M
💐صلوات خاصه امام علی بن موسی الرضا علیهالسلام
با صدای محمد اصفهانی
🟢اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى
الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ
وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ
صَلاَهً کَثِیرَهً تَامَّهً زَاکِیَهً مُتَوَاصِلَهً مُتَوَاتِرَهً مُتَرَادِفَهً
کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ
...رحمة الله و برکاته علیکم اهل البیت
التماس دعا
🟢🟡🔴
➡️وزارت علوم در حال تغییر؟ ⬅️
دکتر بیژن عبداللهی استاد مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی سرپرست این دانشگاه شد
🟣🟡🔴
#انتصابات
🟢🟡🔴
➡️وزارت علوم در حال تغییر؟ ⬅️
طی حکمی از سوی دکتر حسین سیمایی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر بهزاد سلطانی استاد مکانیک دانشگاه کاشان به سمت سرپرست این دانشگاه منصوب شد
🟣🟡🔴
#انتصابات
🟢🟡🔴
➡️وزارت علوم در حال تغییر؟ ⬅️
دکتر سعید حبیبا استاد حقوق دانشگاه تهران، با حکم وزیر علوم، سرپرست معاونت دانشجویی وزارت علوم شد.
🟣🟡🔴
#انتصابات
🟢🟡🔴
➡️وزارت علوم در حال تغییر؟ ⬅️
وزیر علوم دکتر سید احمدرضا خضری استاد تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه تهران را به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی خود منصوب کرد.
🟣🟡🔴
#انتصابات
🟢🟡🔴
➡️وزارت علوم در حال تغییر؟ ⬅️
با حکم وزیر علوم، دکتر بیژن عبداللهی استاد مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی سرپرست این دانشگاه شد
🟣🟡🔴
#انتصابات
🔴امام خامنهای:
من نسبت به این [مسئلهی حجاب و حیای اسلامی در دانشگاهها] دغدغه دارم و من خواهش میکنم که هم مسئولان دانشگاهها و رؤسای دانشگاهها، هم مدیران وزارتهای مربوط به دانشگاهها، هم خود دانشجوها -بخصوص دخترخانمها- به مسئلهی حجاب، به مسئلهی فاصلهگذاری بین زن و مرد که در اسلام وجود دارد توجّه کنند، به آن اهمّیّت بدهند، موازین شرعی را در دانشگاه رعایت کنند.
۱۳۹۹/۰۲/۲۸
بیانات در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی
✍از دولت محترم آقای پزشکیان انتظار می رود این دغدغهی بجای رهبر انقلاب را هم جدی گرفته و به رعایت قانون در دانشگاهها توجه ویژه شود.
اجرای سیاستهای کلی و قانون، قول و قراری است که به طور مکرر توسط رئیس جمهور محترم اعلام شده است و الان انتظار بحق مردم عمل به آنهاست.
#عمل_به_وعده
#قانون_معیار_وفاق_ملی
#مطالبه_اجرای_قانون