eitaa logo
جلوه
8.5هزار دنبال‌کننده
60 عکس
56 ویدیو
1 فایل
جلوه، سکوی تمدن نوین اسلامی. 🆔 ارتباط با ادمین: @Jelveh_madreseh @jelvenewsir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سیدالعلماء
🔺 ذکر دعای سفارش شده از مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی به نقل از مرحوم امام خمینی که به شاگردان خویش به جهت دفع بلا و مصیبت توصیه می‌فرمودند: عصر و غروب جمعه، به نیابت از تمام شیعیان عالم ده مرتبه: اللهمَّ صلِّ علی محمّدٍ و آلِ محمّدٍ وَ ادْفَعْ عَنَّا البَلاءَ المُبْرَمَ مِن السَّماءِ إنَّكَ عَلى کُلِّ شَئٍ قَدِیرٌ خدایا صلوات فرست بر محمد و آل محمد و دفع بنما از ما بلائی را که حتمی شده است از آسمان، همانا تو بر هر امری قادر و توانائی التماس دعا @seyedololama
‌ رویــداد بین‌المللی نحن ابنـاء الحسیـن علیه‌السلام 🔹 فراخوان شرکت در پویش تولید محتوای تصویری با محوریت ثبت و ضبط جلوه‌هایی از حضور زائران غیرایرانی اربعین در قالب‌های: عکس، سلفی، عکس‌نگاشت، کلیپ، مستند، مستند گزارشی، مصاحبه، پادکست، تولید محتوا با هوش مصنوعی 🏅 ۴۰ پلاک طلا برای ۴۰ اثر برتر 🗓 مهلت ارسال آثار ۲۰ شهریورماه 🔹 آثار خود را در پیامرسان‌های ایتا و تلگرام به آیدی زیر ارسال فرمایید👇: @ahlalbayt24 @jelvenews
🔸برای وعده صادق ۳ 🔹لطفا هر شهروند ایرانی سهم خودش را واریز کنه تا هر چه زودتر عملیات وعده صادق ۳ هم انجام بشه @jelvenews
جلوه
🔸برای وعده صادق ۳ 🔹لطفا هر شهروند ایرانی سهم خودش را واریز کنه تا هر چه زودتر عملیات وعده صادق ۳ ه
↙️ اگه رفقا قصد مشارکت دارند و دوست دارن توی این جبهه شریک باشند، لینک زیر بهترین جا برای این کار هست گزینه های کمک به مقاومت لبنان رو انتخاب کنید https://www.leader.ir/fa/monies اسکرین شات کمک هاتون را هم توی کامنت های این پست، بگذارید که دیگر دوستان هم تشویق به این کار شوند. @jelvenews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 حتما ببینید | خاخام بزرگ یهودی: نحوه مواجه شدن با نوادگان اسماعیل! 🔹نیروی روحی، نیروی مادی را درهم خواهد شکست. ◽️مسلمانان از نوادگان اسماعیل هستند و قدرت روحی دارند. 🟢 حجاب دختران، نماز و شهادت، مانع از شکست مسلمانان است و ما باید از همین راه یعنی از طریق مسائل روحی و معنوی به مقابله با آنها بپردازیم... @jelvenews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید | کلیپی که ارزش هزار بار دیده شدن را دارد پس ببینید و برای همه ارسال کنید. @jelvenews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔴 پنج سال بعد از روایت حاج قاسم، هویت فرمانده حزب الله که در عالم مکاشفه حضرت زهرا سلام الله علیها را دیده بود مشخص شد! 🔹شهید از فرماندهان مطرح حزب الله بود که در جریان حمله جنگنده‌های صهیونیست در کنار شهید به درجه رفیع شهادت نائل گردید. 🔹فیلمی از شهید کرکی در جمع حزب الله منتشر شده که به بیان خاطره ای از جنگ ۳۳ روزه و ملاقات با (س) در حالت مکاشفه می پردازد. 🔹این همان خاطره معروفیه که در گفتگویی در سال ۱۳۹۸ درباره جنگ ۳۳ روزه به آن اشاره می‌کند. البته آن موقع مشخص نبود که کسی که حاج قاسم دارد تجربه مکاشفه او را عنوان میکند حاج علی کرکی، فرمانده شجاع حزب الله است. @jelvenews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 کارشناس شبکه خبری ترکیه:پیام ایران این بود که ما خودمان حقمان را می‌گیریم و مانند برخی نزد آمریکا، عدالت را گدایی نمی‌کنیم. برخی در ترکیه می‌گویند، ایران چند ترقه هوا کرده، من می‌گویم دست کم گرفتن پاسخ ایران عین سادگی است. ایران با درهم کوبیدن پایگاه‌های هوایی اسرائیل قدرت خود را به نمایش گذاشت. ایران پس از سال‌ها کوشش به یک دستاورد بزرگ نظامی رسیده اس. هیچکس جز فرقه گرایان ترکیه این حمله ایران را دست کم نمی‌گیرد... https://eitaa.com/jelvenews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیوه انتخاب همسر چطور در صد سال گذشته تغییر کرده است... سعی کنید قبل از اینکه آخر ماجرا رو ببینید خودتون حدس بزنید که الان ترتیب شیوه ها به چه صورت است؟ @jelvenews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️روز جهانی دختر چیزی شبیه به روز دختر ایرانی نیست؛ 🔺روز دختر جهانی متناسب با فرهنگ فمنیستی غرب در راستای تحقق جامعه‌ی فمنیستی و کاهش مشکلات دختران با رویکرد فمنیستی طراحی شده است. این روز مثل روز دختر ایرانیان یک جشن عمومی در کشور نیست و باید به طور جدی از فرهنگ سازی آن ممانعت شود. 🔺روشنگری‌های بانوی ساکن سوئد درباره‌ی روز جهانی دختر را ملاحظه بفرمایید. ✍️ عالیه سادات 🏷 @jelvenews
♨️ تاکنون چند ده نفر نفر از اعضای مکتب اسلامی با هزاران عاشق دیگر از سراسر کشور عزیز ایران، مثل کوه پشت مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و لبنان ایستاده‌اند. 🔹 یکی از طلبه‌ها که در بیروت است امروز گفت: یکی از خانم‌های لبنانی و جنگ‌زده آمد سراغم و گفت: چرا مردم ایران از ما لبنانی‌ها متنفرند؟ (معلوم بود تحت تاثیر شبکه‌های سعودی و اسرائیلی قرار گرفته‌است.) 🔹 گفتم: کی گفته؟ می‌دونستی زنای ایرانی عزیزترین مالشون رو که طلا باشه فرستادن برای لبنان و سوریه و فلسطین؟ عکس‌ها را که بهش نشان دادم باورش نمی‌شد، اشک شوق در چشمانش حلقه زده‌بود. @jelvenews
🔴ما حوزوی ها، چطوری مدرسه دانش آموزی تاسیس کنیم؟ 🔻قابل توجه مدیران محترم حوزه های علمیه برادران و خواهران سراسر کشور و علاقه مندان عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزی به منظور آشنایی با: 🔹چیستی مدارس وابسته به حوزه 🔸چگونگی اخذ مجوز و تاسیس مدرسه وابسته 🔹و اطلاع از آخرین اخبار پیرامون این مدارس کانال مدارس وابسته را دنبال کنید و این کانال را به سایر علاقه مندان حوزوی معرفی نمایید. •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید: 🆔@madarese_vabasteh
🟡 ◽️برای تامین لباس های زمستانه، و همچنین خوراک و اسکان لبنانی های مقیم نجف و کربلا، نیازمند کمک مالی بزرگواران هستیم. (در صورت اهدای لباس، باید لباس نو باشد) شماره کارت بانک سامان: 6219861936807535 شماره شبا: IR330560611828005498111601 بنام: مجتبی محمدمطور 🔴 این کمک ها بدون واسطه تحویل عزیزان لبنانی داده می‌شود.
❓چطور میتونیم با ، ظرفیت های و ظرفیت مدارس وابسته به حوزه آشنا بشیم؟ ✅ روی هر کدوم از موارد کنی توضیحات اون بخش رو میتونید به صورت تفصیلی بخونید. الف_ ظرفیت های موجود برای تامین فضای آموزشی مدارس وابسته به حوزه های علمیه. ب_فراید اجرایی صدور مجوز تاسیس مدارس وابسته به حوزه های علمیه. ج_ظرفیت نیروی انسانی قابل استفاده در مدارس وابسته به حوزه های علمیه. •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید: 🆔@madarese_vabasteh
⚡️ واکنش برخی از نهادهای اسلام سیاسی و سنتی نسبت به هتک حرمت اخیر حاکمان سعودی در سرزمین وحی بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وآله وصحبه ومن والاه... خداوند سبحان می‌فرماید: (إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ الَّذِي جَعَلْنَاهُ لِلنَّاسِ سَوَاءً الْعَاكِفُ فِيهِ وَالْبَادِ ۚ وَمَن يُرِدْ فِيهِ بِإِلْحَادٍ بِظُلْمٍ نُّذِقْهُ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ) (کسانی که کافر شدند و از راه خدا و مسجدالحرام، که برای همه مردم یکسان قرار داده شده است، بازمی‌دارند، خواه مقیم آن باشند یا بادیه‌نشین، و هر کس در آنجا قصد انحراف و ظلم داشته باشد، او را از عذابی دردناک می‌چشانیم.) [حج: ۲۵] و نیز می‌فرماید: (ذَٰلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ ) (این است، و هر کس شعائر الهی را بزرگ دارد، این از تقوای دل‌هاست.) [حج: ۳۲] ما و هر مسلمانی که به دین خود غیرت دارد، با نگرانی و تأثر عمیق شاهد رویدادهایی در سرزمین وحی هستیم؛ سرزمینی که قلب هر مسلمانی به سوی آن می‌تپد. متأسفانه، این سرزمین مقدس امروز شاهد فساد اخلاقی، انتشار فحشا و بی‌عفتی، و برگزاری جشن‌ها و محافلی است که در تاریخ این مکان حتی در جاهلیت سابقه نداشته است. در کنار این فجایع، شاهد بازداشت و زندانی شدن علما، مبلغان و مصلحانی هستیم که این جشن‌ها و محافل را محکوم کرده‌اند. ثروت مسلمانان در این جشن‌ها صرف کسانی می‌شود که در نشر فساد نقش دارند. اوضاع زمانی وخیم‌تر می‌شود که در این محافل، اشعاری خوانده می‌شود که به مقدسات مسلمانان توهین می‌کند و در نهایت، با اقداماتی چون به نمایش گذاشتن نمادی از کعبه، در حالی که زنان نیمه‌عریان اطراف آن می‌چرخند، به شعائر الهی استهزا می‌شود. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ﴿ إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ﴾ (کسانی که دوست دارند زشتی در میان کسانی که ایمان آورده‌اند منتشر شود، برای آنان در دنیا و آخرت عذابی دردناک است، و خدا می‌داند و شما نمی‌دانید.) [نور: ۱۹] ✔️ مواضع علمای امت: ١- ما با قاطعیت، برگزاری جشنواره‌های فاسد در ریاض و سایر شهرها که به انتشار فحشا و بی‌عفتی منجر می‌شود، محکوم می‌کنیم. ٢- توهین به مقدسات مسلمانان و بازی با حرمت شعائر اسلامی را به شدت رد می‌کنیم. ٣- از همه علمای راستگو و مسلمانان غیور می‌خواهیم که این اقدامات توهین‌آمیز را محکوم کنند. ٤- از مقامات سعودی درخواست می‌کنیم علما و مبلغان را آزاد کرده و به آن‌ها اجازه دهند وظیفه الهی خود در ابلاغ پیام خداوند و هدایت مردم را انجام دهند. از خداوند سبحان مسئلت می کنیم که سرزمین حرمین را بیش از پیش مشرف و معزز گرداند و به اهل آن لطف و مهربانی نماید. الحمد لله رب العالمین. امضاکنندگان بیانیه: ١_ رابطة علماء المغرب العربي ٢_ الهيئة العالمية لأنصار النبي صلى الله عليه ٣_هيئة علماء فلسطين ٤_ منتدى العلماء ٥_دار الإفتاء الليبية ٦_ المجمع العلمي لعلماء أفغانستان ٧_ دار القرآن والحديث _ أمريكا ٨_ هيئة أمة واحدة ٩_ دار العلوم والمعرفة/ العراق_ الأنبار ١٠_ منظمة ملا جزيري للثقافة الإسلامية/ العراق _ كوردستان ١١_ الائتلاف العراقي لنصرة الأقصى ١٢_ اتحاد العلماء والمدارس الإسلامية في تركيا ١٤_ رابطة علماء أهل السنة ١٥_ جمعية النور الخيرية/ لبنان ١٦_ رابطة علماء الأزهر الشريف بالخارج 🏷 @jelvenews
🔻معاون آموزش ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش در مورد در مدرسه صحبت کرده و گفته: 🔷۴۰ درصد دانش‌آموزان فقر یادگیری دارند، یعنی دانش‌آموزان با وجود حضور در مدرسه مهارت‌های پایه سواد را به درستی کسب نمی‌کنند این مهارتها شامل خواندن، نوشتن، حساب کردن و سخن گفتن است. 👈 در جلسه‌ای که در شیراز با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان داشتم در مورد صحبت کردم. هرم یادگیری بنجامین بلوم را بسیار مختصر توضیح دادم و با تقسیم‌بندی مخاطبین بر اساس نوع یادگیری‌شان، مدلی برای تعمیق یادگیری عرضه کردم. حمید کثیری 🏷 @jelvenews
سلام عزیزانی که تمایل دارن در تولید محتوا برای کانال، کمک جهادی کنن، به ادمین پیام بدن. 🆔 @Jelveh_madreseh
بعضی دوستان سوال میپرسن قراره اتفاق خاصی بیفته؟!😂 با کمک شما بله. ان شاء الله میخوایم تلاش کنیم جلوه تبدیل بشه به سکویی برای پیش روی تحقق تمدن نوین اسلامی و بریم به سمت پیشنهاد برای .
🌀 کانال‌های مراجع عظام تقلید و برخی از علما و اساتید اخلاق در پیام‌رسان ایتا 📝 اساتید و علمای ربانی را اینجا دنبال کنید 🔆 حضرت امام خمینی قدس سره: @Emam_com 🔆 آیت ‌الله‌ امام خامنه‌ای: @Khamenei_ir @leader_ahkam 🔅 آیت ‌الله‌ مکارم‌ شیرازی: @Makarem_ir 🔅 آیت ‌الله‌ وحید خراسانی: @Fatemyeh_ValiAsr 🔅 آیت ‌الله نوری‌ همدانی: @noorihamedani 🔅 آیت ‌الله‌ جوادی ‌آملی: @daftar_ayatollah_javadi_amoli 🔅 آیت ‌الله سبحانی: @E_sobhani 🔅 آیت ‌الله‌ شبیری ‌زنجانی: @zanjani_net 🔅 نشر آثار آیت الله بهجت: @bahjat_ir 🔅 نشر آثار آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی: @seyedololama 🔅 آیت الله مظاهری (اصفهان): @almazaheri ❇️ نشر افکار استاد شهید مطهری: @motahari_ir ❇️ نشر افکار شهید آیت الله سید محمدباقر صدر: @shahidsadr ❇️ نشر افکار مرحوم علامه عسکری: @alaskari_farsi @Allameaskari ❇️ نشر افکار مرحوم علامه جعفری: @allameh_jafari ❇️ نشر افکار مرحوم آیت الله مصباح یزدی: @mesbahyazdi_ir ❇️ نشر افکار استاد شهید هاشمی نژاد: @shahid_hashemi_nejad ❇️ نشر افکار مرحوم آیت الله حائری شیرازی: @haerishirazi ❇️ نشر افکار مرحوم استاد صفایی حائری (عین صاد): @einsad 💠 نشر آثار استاد احمد عابدی: @ahmad_aabedi 💠 استاد مفیدی: @almabahes 💠 نشر آثار استاد شیخ جعفر ناصری (استاد اخلاق و عرفان قم): @nasery_ir 💠 نشر آثار استاد سید یدالله یزدان‌ پناه(استاد عرفان و اخلاق قم و تهران): @ostad_yazdanpanah 💠 نشر آثار استاد شب زنده دار: @pand_saadat 🔰 نشر آثار استاد مؤیدی (استاد اخلاق قم): @OstadMoayyedi 🔰 نشر آثار استاد مجاهدی (قم): @alfetrah 🔰 نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی و اعلام مراسمات (قم): @adibi_larijani @marasem_adibi 🔰 نشر آثار استاد فروغی (قم و تهران): @forooghetohid 🔰 نشر آثار استاد تحریری (قم و تهران): @seratemostaghim_ir 🔰 استاد سید احمد فقیهی (قم): @faghihi_seyyed_ahmad 🔰 استاد سید رحیم توکل (قم و مازندران): @ayatollahtavakkol 🔰 نشر آثار استاد جاودان (تهران): @javedan_ir 🔰 استاد اخوان (تهران): @akavan110 🔰 نشر آثار استادعابدینی (قم و تهران): @Abedini 🔰 استاد رخشاد (اعلام جلسات): @borhan_maaref استاد ایوبی (قم و نجف آباد): @ostadayoobi 🔰 استاد سید ابوالحسن مهدوی (اصفهان): @ayatollahmahdavi_ir 🔰 استاد شیخ احمد ناصری (اصفهان): @Nasery_Ahmad 🔰 نشر آثار استاد منفرد (تهران و ری): @ostad_monfared 🔰 استاد ردائی (استان البرز و کرج): @ayatolla_hossein_radaee 🔰 استاد الهی (قم و کرج): @ostadelahi 🔰 نشر آثار استاد بنابی (تبریز و بناب): @tabib_algoloob 🔰 استاد حدائق (شیراز): @hadaegh 🔰 استاد صفایی بوشهری (بوشهر): @Meeraj_ir 🏷 @jelvenews
جملات کلیدی از دیدار امروز حضرت آقا به انتخاب مجموعه تبیان ... متن کامل بیانات را در 👈 اینجا بخوانید صوت بیانات را از 👈 اینجا گوش دهید 🏷 @jelvenews
جلوه
🔻معاون آموزش ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش در مورد #فقر_یادگیری در مدرسه صحبت کرده و گفته: 🔷۴۰ درص
در مورد هرم یادگیری بلوم سوال پرسیده بودید. زیر رو گوش بدید. ۴ دقیقه است 👇👇
میکروپادکست سوم.mp3
11.74M
تا حالا اسم بنجامین بلوم به گوشتون خورده؟🤔 یکی از مهم‌ترین روانشناسان تربیتی که نظراتش درباره یادگیری عمیق، می‌تونه برای معلما و والدین خیلی جذاب باشه. توی این میکروپادکست، از هرم یادگیری معروفش صحبت کردیم و نگاهی ویژه به مراحل تعمیق یادگیری انداختیم 🏷 @jelvenews
🔻مصوبه هفتصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۱/۲/۱۳۸۸ با اعمال اصلاحیه 17/4/1398🔻 ✅موضوع: آیین‌نامه توسعه مشارکت‌های مردمی‌ به شیوه مدیریت در مدارس : به استناد مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (به ویژه هدف عملیاتی 9) و زیرنظام راهبری و مدیریت و در راستای سیاست مدرسه محوری و ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و تربیی مدارس، توسعه مشارکتهای مردمی و خیّرین در احداث و اداره امور مدارس، تقویت نظام مدیریتی، مالی و اجرایی مدارس، مبنی برگسترش عدالت آموزشی، آیین نامه «توسعه مشارکتهای مردمی به شیوه مدیریت هیئت امنایی در مدارس» به شرح زیر به تصویب می رسد. 🔻ماده۱ـ مدارس دولتی و خیرساز واجد شرایط به درخواست شورای مدرسه وتأیید شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند. 🔹تبصره۱ـ مجوز هیات امنایی شدن مدارس، به صورت موافقت اصولی موقت و برای مدت یک سال صادر می‌‌شود و در صورت احراز استانداردهای لازم، به موافقت قطعی تبدیل می‌‌شود. 🔸تبصره۲ـ در مرکز استان‌هایی که بیش از یک منطقه یا ناحیه آموزشی وجود دارد، شورای آموزش و پرورش شهرستان در چارچوب این آیین‌نامه و براساس سیاست های راهبردی خود می‌تواند تصمیم هیات امنایی شدن مدارس را به ادارات آموزش و پرورش مناطق یا نواحی ذیربط واگذار نماید. 🔹تبصره۳ـ در مدارسی که به صورت مجتمع آموزشی (شامل دوره‌های مختلف تحصیلی) اداره می‌شوند، صرفاً یک هیات امنا به عنوان « هیات امنای مجتمع» تشکیل می‌شود. از آنجا که برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در درازمدت اثربخشی بیشتری خواهد داشت و مجتمع‌های آموزشی سنوات بیشتری را برای ارائه خدمات تربیتی و آموزشی در اختیار دارند، لذا شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه می‌تواند، اختیارات بیشتری را به هیات امنای مجتمع تفویض نماید. 🔸تبصره۴ـ مدرسه خیرساز، مدرسه‌ای است که حداقل نیمی‌ از هزینه‌های احداث و تجهیز آن توسط خیّر یا خیرین تأمین شده باشد و خیّر یا خیرین تمایل به مشارکت در اداره امور مدرسه و استمرار حمایت مالی را داشته باشند. این مدرسه به پیشنهاد کتبی خیّر و تصویب شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه زیر نظر هیأت امنا اداره می‌شود. خیرینی که با تامین حداقل معادل نیمی‌ از قیمت مدرسه دولتی موجود، تمایل به مشارکت در بازسازی، توسعه، تجهیز و اداره مدرسه را دارند، نیز مشمول این آیین‌نامه می‌شوند. 🔹تبصره۵ ـ ، محسوب می شود که در چارچوب قوانین و مقررات و سیسات های وزارت آموزش و پرورش و شورای آموزش و پرورش شهرستان/منطقه، فعالیت می کند. ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید: 🆔@madarese_vabasteh
⚡️اوج گیری اختلاف دو طیف اسلام سیاسی در ترکیه 🔹 صبح امروز نشست سالیانه حزب سعادت، به عنوان یک حزب اسلامگرا و مخالف سرسخت حزب عدالت و توسعه برای انتخاب دبیر کل جدید (معرفی محمود آریکان بجای کارامولاوغلو) به صحنه شعار بر علیه حزب «عدالت و توسعه» و رهبر آن یعنی اردوغان تبدیل شد. 🔸 این اختلاف تا جایی بود که به محض ورود چند تن از اعضای اصلی حزب عدالت و توسعه به این نشست، شرکت کنندگان با هوو کردن این مهمانان، حزب عدالت و توسعه را «قاتل و شریک اسراییل در جنایات غزه» خطاب و خواستار پاک سازی ترکیه از حزب عدالت و توسعه شدند. با این تفصیل انتخابات آینده ترکیه بین اسلام گرایان سعادت و سکولارهای حزب جمهوری خلق با اردوغان خواهد بود. ✍️ پانوشت: نجم الدین اربکان [پدر اسلام سیاسی ترکیه] سال ۱۹۸۷ حزب «رفاه» را تأسیس کرد. در سال ۱۹۹۸ این حزب منحل و حزب جدیدی با عنوان حزب «فضیلت» تاسیس شد. سال ۲۰۰۱ اختلاف نظر جدی بین دو جناح اسلام گرا پدید آمد. اصلاح طلبان و نوگرایان به رهبری اردوغانِ تکنوکرات حزب «عدالت و توسعه» را تأسیس و تاکنون بر اریکه قدرت تکیه زده اند‌. از آن سو سنتی ها و تا حدی ارتدوکس های اسلامگرا با تاسیس حزب «سعادت» مخالف و رقیب سیاست های عدالت و توسعه شدند. 🏷 🏷 @jelvenews
🔴 سی ان ان به نقل از یک منبع لبنانی: اعلام آتش بس در لبنان ممکن است ظرف 24 ساعت صورت گیرد. 🏷 @jelvenews
🔻برای اینکه بتونیم با وابسته به حوزه آشنا بشیم، چکار کنیم؟ ✅اساسنامه رو در شش بخش زیر مطالعه کنید. برای ورود، روی هر بخش کنید. 🔷بخش اول: ضوابط کلی 🔶بخش دوم: اعضای هیئت امنا 🔷بخش سوم: وظایف و اختیارات هیات امنا 🔶بخش چهارم: شرایط، مدیر، ارکان و منابع انسانی 🔷بخش پنجم: منابع مالی 🔶بخش ششم: دانش آموزان •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید: 🆔@madarese_vabasteh 🏷 @jelvenews
🔴 چطور لقمه از گلوی‌مان براحتی پایین میره؟! دکتر علی حائری شیرازی (فرزند مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی) از پدر 🔷پدر دم صبح به شیراز رسیده بودند. نماز را با هم خواندیم. صبح جمعه بود. ساعت نزدیک ۱۰ بود که از جا بلند شدم، دیدم روی زمین جلوی تلویزیون دراز کشیده‌اند و کتاب می‌خوانند و چشمان‌شان قرمز شده. سلام کردم. خواستند از جا بلند شوند اما کمردرد شدید، مانع شد. دست به میز گرفتند و با حالت دولا به زحمت بلند شدند. به خاطر کمردرد فصلی که یادگار ایام طاغوت بود، نتوانستند کمر راست کنند. کج‌کج راه افتادند. 🔶متعجب پرسیدم: «صبح که حالتان خوب بود، یکهو چطور شد؟» گفتند: «به کُلِه مرغی سر زدی؟» گفتم: «نه» گفتند: «برو شیرین‌کاری پدرت را ببین» 🔷از زمانی که ازدواج کرده بودم، مستأجر و آپارتمان‌نشین شده بودم. شاید ۵ آپارتمان را به فواصل ۲ سال در میان، جابجا شده بودم. وقتی مادرم مرحوم شد، با اصرار پدر به منزل مادری اسباب‌کشی کردم. خب بعد از قریب ۱۰ سال، به خانۀ حیاط‌دار رسیده بودم و خاطرات ایام کودکی ... کُله مرغی که از قدیم، پایین حیاط بود را تعمیر کردم و ۷، ۸ تا مرغ و خروس آنجا پرورش می‌دادم. به غیر از آن، مرغ عشق، فنچ، بلبل خرمایی و هر چیزی که ذوق ایام کودکی را در من زنده کند ... واقعا پدر راست می‌گفت: «اگر خانه‌ای نداشت، اهل خانه ندارند.» بگذریم ... 🔶آن محرومیت‌های گذشته را تماماً در این ایام کوتاه جبران کردم. بعد از مدتی هم از صرافت کار افتادم و دیگر مثل سابق به پرنده‌ها رسیدگی نمی‌کردم. یک ظرف آب مکانیزه‌ای داشتم که با لولۀ باریک آبی به سقف کُله مرغی وصل بود. هر وقت آبش تمام می‌شد، سبک می‌شد و بالا می‌رفت و چون پر می‌شد، سنگینی‌اش آن را به پایین می‌آورد تا مرغ‌ها بتوانند دوباره آب بیاشامند. تنظیم ظرف بهم خورده و ارتباطش با لوله جدا شده بود. خب من هم دیگر حوصلۀ درست کردنش را نداشتم ... 🔷گفتند: «صبح بعد از نماز آمدم به مرغ‌ها سر بزنم. دیدم زبان بسته‌ها نه آب دارند و نه غذا. با نخ ماهی‌گیری چند ساعت تلاش کردم تا ظرف آب را به سقف ۳ متری کُلِه مرغی نصب کنم تا بالاخره نزدیکی‌های هشت و نه صبح موفق شدم ظرف آب را درست کنم. کجی کمرم برای این است. بعد دیدم غذا هم ندارند؛ رفتم در آشپزخانه دیدم فقط چند کیلو پیاز هست. همه را با رندۀ ریز، رنده کردم تا پرنده‌های کوچک هم بی‌بهره نمانند. قرمزی چشمم هم از این است ... 🔶گفتم: «چرا به خودتون رحم نمی‌کنید؟» نگاهی گذرا به من کردند و گفتند: «چون میخوام خدا به تو کنه!». بعد ادامه دادند: «آهِ این طیور رو دست کم نگیریا! کفالت این‌ها را تو به دست گرفتی. این‌ها مثل زن و بچه و عیال تو هستند. اگر در حالی که خدا اموراتشان را بدست تو داده بهشان رسیدگی نکردی، نفرینت می‌کنند و خدا هم به این واسطه تو را از رحمتش دور می‌کند. چطور میتونی سیر و سیراب باشی وقتی این خلایق خدا که بدست تو سپرده شدند گرسنه و تشنه هستند؟» ✅بعد گویی چیزی از ذهنشان رد شده باشد سکوت کردند، چشم و ابرو در هم کشیدند و با حالت گریه ادامه دادند: «مردم هم عیال ما هستند. چطور ماها لقمه از براحتی پایین میره، وقتی خدا کفالت و اداره امور امتی را به دست ما سپرده و ما هرچی گذاشتن جلومون می‌خوریم انگار نه انگار گرسنه‌ای هم هست» بعد گفتند: «استغفار کن برای این بی‌توجهی که داشتی» 🏷 @jelvenews
🔺اعضای نهمین دوره شورای عالی حوزه‌های علمیه انتخاب شدند 💠حضرات آیات آقایان: جواد مروی، محسن اراکی، محمود رجبی، محمدمهدی شب‌زنده‌دار، علیرضا اعرافی، محمود عبداللهی و سیدمحمد غروی، با پیشنهاد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و تأیید رهبر معظم انقلاب – مد‌ظله‌العالی – و مراجع عظام تقلید – دامت‌برکاتهم – ، به عنوان اعضای نهمین دوره شورای عالی حوزه‌های علمیه انتخاب شدند تا به مدت چهار سال سیاستگذاری کلان در عالی‌ترین نهاد حوزوی را بر عهده داشته باشند. 🔗مشروح خبر در 👈 اینجا 👉 روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🏷 @jelvenews