eitaa logo
ایالت‌ متحده‌ مقاومت
183 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
5.1هزار ویدیو
105 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
الجزیره به نقل از تروریست ها می گوید گروه های ترویستی از دروازه غربی موفق به ورود به شهر حلب شدند تا به الان شاهد مقاومت جدی ارتش سوریه و محور مقاومت نبودیم ابوقاسم ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منابع محلی از عقب نشینی ارتش سوریه از برخی محله های غرب حلب خبر می دهند. حضور گله ای تروریست ها کاملا در تصاویر مشخص است ابوقاسم ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
حلب در آستانه سقوط کامل تحولات حلب و ادلب عادی نیست پیشروی های ۴۸ ساعت گذشته تروریست ها در شهری که ماه‌ها برای آزاد سازی آن وقت گذاشته شد و خون ها ریخته شد خارج از محاسبات متعارف نظامی است. ابوقاسم ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
بر اساس آخرین تحولات میدانی، ترویست ها بدون مقاومت خاصی به مرکز شهر حلب رسیدند
🔥 سفیانی اولین علامت اصلی ظهور ✍ در روایات شیعه و اهل سنت، به عنوان اولین علامت از امام مهدی علیه‌السلام، شمرده شده ✍ سفیانی از نسل بنی امیه و از فرزندان ابوسفیان است که در سالِ ظهور امام مهدی، از منطقه‌ی در منطقه‌ی شامات (سوریه) خروج و شورش خواهد کرد. ✍ سفیانی از لحظه‌ی شورش تا مرگ خود، جمعا پانزده ماه فعالیت خواهد کرد. سفیانی شش ماه می‌جنگد و نُه ماه هم بر الکور الخمس (مناطق پنجگانه) در منطقه شام و حکومت خواهد کرد. ✍ سفیانی به عنوان بزرگترین دشمن علیه‌السلام، پس از تسلط بر ، با حمله به عراق و حجاز، به قتل و کشتار می‌پردازد. ✍ سفیانی البته بعد از درگیری در بزرگترین جنگ در خاک سوریه موسوم به ، به عنوان طرف پیروز این جنگ، وارد عراق، میشود. ✍ سفیانی به فتوحات برق آسا ادامه می‌دهد تا اینکه در منطقه بیداء در بین مکه و مدینه، لشکر اعزامی سفیانی به عربستان، در زمین فرو رفته و میشود. ✍ سفیانی بعد از عقب‌نشینی از و حجاز و شام، در نبرد توسط امام مهدی، جنگ در به قتل میرسد. سفیانی، در این جنگ از پشتیبانی رومی‌ها (غرب) و یهودی‌ها (باقیمانده‌ی اسرائیل) برخوردار است. ✍ به این ترتیب، دشمن اصلی امام عصر از بین رفته و لشکریان امام مهدی، پیروزمندانه وارد شده و آزاد میشود. و اندکی بعد برای همیشه، بساط جبهه‌ی مستکبرین برچیده میشود. ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🔥 قطعی بودن ⚠️ سفیانی مشمول نمیشود! ✍ در روایات اسلامی به حتمی بودن خروج اشاره شده؛ اين مطلب در روايات معتبری با تعابير مختلف مثل: محتوم، لابدّ‌‌منه، حتم من الله، لابدّ ان یکون، لایکون قائم إلا بسفیانی، من قبل قیام القائم، خمس قبل قیام القائم و خمس علامات محتومات، بيان شده 📚 امام سجاد عليه‌السلام: إنّ أمر القائم حتم من الله و أمر السفیانی حتم من الله و لایکون قائم إلا بسفیانی [حمیری، قرب الاسناد حمیری ص ۳۷۴ حدیث ۱۳۲۹] 🔺 قائم از جانب خداوند قطعی‌ست و خروج سفیانی نیز قطعی است. هرگز قیام قائم بدون سفیانی نخواهد بود. 📚 امام صادق علیه‌السلام: السفیانی من المحتوم و خروجه فی رجب [کمال‌الدین شیخ صدوق ج ۲ ص ۶۵۰] 🔺 سفیانی از علائم حتمی است و قیام او در خواهد بود. 📚 از امام باقر عليه‌السلام در تفسیر آیه ۲ سوره انعام (ثم قضی اجلا و اجل مسمی عنده) نقل شده: آنها دو اجل‌ هستند: و تغییرناپذير و و مشروط. حمران پرسید: اجل محتوم چیست؟ فرمود: اجلی که جز آن نخواهد شد. حمران عرض کرد: اجل موقوف و مشروط چیست؟ فرمود: آنچه اراده‌ی خداوند در آن راه دارد و قابل تقدیم و تاخیر و برطرف شدن است. حمران عرض کرد: امیدوارم از علایم موقوف و مشروطی باشد که در آن راه دارد! امام فرمودند: به خدا سوگند که چنین نیست، او از است. [بحارالانوار مجلسی جلد ۵۲ صفحه ۲۴۹] ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
❌ علائم حتمی ظهور ممکن است باعث شوند؟! خیر! برخی به روایتی از امام جواد علیه‌السلام استناد میکنند که بله ممکن است حتی علائم پنجگانه‌ی اصلی ظهور هم مشمول بدا شوند! اما واقعیت ماجرا (بخش اول) ✍ تنها اشکال به حتمی بودن در روایات مربوط به ، مستند به روایتی از امام جواد علیه‌السلام در کتاب الغیبۀ نعمانی می‌باشد: 📚 ابوهاشم می‌گوید که نزد امام جواد عليه‌السلام بودیم. از و روایاتی که بر اساس آن، خروج او حتمی خواهد بود، سخن به میان آمد. به حضرت عرض کردم: آیا خداوند در هم میکند؟ فرمود: آری. عرض کردیم: می‌ترسیم در قائم نیز بداء نماید! فرمود: قیام قائم عليه‌السلام از وعده‌های الهی است و خداوند خُلف وعده نمیکند! [الغیبه نعمانی صفحه ۴۲۱] ✍ در پاسخ باید گفت: این روایت، با انبوه معتبری که بر حتمی بودن و تغییر ناپذیریِ خروج سفیانی دلالت دارند، قدرت تعارض ندارد. ✍ این روایت، تنها در کتاب الغیبه نعمانی ذکر شده و خبر واحد منفرد است، اما در مقابل، روایاتی که خروج سفیانی را از علایم حتمی میدانند، مستفیض و بلکه نزدیک به تواتر هستند. ✍ همچنین ممکن است این روایت در شرایط خاصی مثل صادر شده باشد. حتی خود مرحوم نعمانی بعد از نقل این روایت در کتاب خویش، احادیث سفیانی را جزو احادیث متواتر، شمرده [الغيبة نعمانی ترجمه فهرى، صفحه ۳۳۲] ✍ بنابراین نظریه‌ی تحقق بداء در علائم حتمی و اصلی ظهور، طرفداران اندکی دارد. ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
❌ علائم حتمی ظهور ممکن است باعث شوند؟! خیر! برخی به روایتی از امام جواد علیه‌السلام استناد میکنند که بله ممکن است حتی علائم پنجگانه‌ی اصلی ظهور هم مشمول بدا شوند! اما واقعیت ماجرا (بخش دوم) ✍ بداء، یکی از اعتقادات است. بدان معنا که خدواند تغییراتی را در برخی امور ایجاد می‌کند که تصور ما بر قطعی بودن آنهاست. در واقع تغییری در علم الهی به وجود نمی‌آید، بلکه تغییر در اطلاع و آگاهی ما ایجاد می‌شود. ✅ در بررسی روایت یاد شده در کتاب الغیبۀ نعمانی از امام جواد مبنی بر امکان در ، سه نظر مطرح می‌شود: 1⃣ دیدگاه اول: عدم پذیرش امکان بداء 📌 معتقدین به این نظریه اعتقاد دارند که روایت موجود به دلایل زیر، قابل استناد نیست: 🔹 نقل شده از امام جواد درباره‌ی امکان بداء در علائم پنجگانه‌ی اصلی ظهور، است. [مستدرکات علم رجال الحدیث ج ۶ ص ۴۲۲] 🔹 حتی اگر روایت از نظر سندی صحیح باشد، با انبوه روایات معتبر که بر حتمی بودن و تغییرناپذیری از منطقه شام () دلالت دارند، قدرت تعارض ندارد. 🔹 این روایت، خبر واحد است و در مقابل روایاتی که را از می‌­د‌‌انند، مستفیض و نزدیک به تواتر [منتخب الاثر مرحوم صافی گلپایگانی ج ۳ ص ۸۸] هستند، نمی‌تواند معارضه کند. 🔹 حتی اگر از ضعف سندی این روایت چشم‌پوشی کنیم، ممکن است این روایت در شرایط خاصی مثل صادر شده باشد. ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
❌ علائم حتمی ظهور ممکن است باعث شوند؟! خیر! برخی به روایتی از امام جواد علیه‌السلام استناد میکنند که بله ممکن است حتی علائم پنجگانه‌ی اصلی ظهور هم مشمول بدا شوند! اما واقعیت ماجرا (بخش سوم) ✍ بداء از اعتقادات است. بدان معنا که خدواند تغییراتی را در برخی امور ایجاد میکند که تصور ما بر قطعی بودن آنهاست. ✅ در بررسی روایت یاد شده در الغیبۀ نعمانی از امام جواد، مبنی بر امکان بدا در ، سه نظر مطرح می‌شود که اکنون دیدگاه دو و سه را مطرح می‌کنیم: 2⃣ دیدگاه دوم: امکان بداء در علائم حتمی ✨ خداوند برای هر امری، زمانی مقرر کرده و هر چه را بخواهد، محو میکند و یا برقرار میسازد و حکم اصلی نزد خداست. [آیه ۳۸ و ۳۹ رعد] 📌 طرفداران این دیدگاه معتقد به امکان بداء در علائم حتمیه هستند. زیرا، این آیه‌ی ، حکم محو و اثبات برای همه‌ی حوادثی که زمانبردار هستند، عمومیت دارد و این حوادث، عبارتند از: همه‌ی آنچه در آسمانها و زمین و بین آنهاست و علائم ظهور، از جمله این حوادث زمان‌بردار است. پس امکان بداء وجود دارد. [دانشنامه امام مهدی مرحوم ری‌شهری ج ۷ ص ۴۳۲] 3⃣ دیدگاه سوم: جمع امام جواد با روایات متواتر قطعی بودن وقوع علائم 📌 برای تجمیع بین کلام امام جواد مبنی بر امکان تغییر و در علائم حتمی، با روایات متعدد و مستفیض دیگر که علائم حتمی را غیرقابل تغییر میدانند، چند احتمال مطرح شده: 🔹 الف. نظر مرحوم علامه کورانی 🔹 ب. نظر مرحوم علامه مجلسی ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
❌ علائم حتمی ظهور ممکن است باعث شوند؟! خیر! برخی به روایتی از امام جواد علیه‌السلام استناد میکنند که بله ممکن است حتی علائم پنجگانه‌ی اصلی ظهور هم مشمول بدا شوند! اما واقعیت ماجرا (بخش چهارم) 3⃣ دیدگاه سوم: جمع بین حدیث امام جواد با روایات متواتر قطعی بودن وقوع علائم 📌 برای تجمیع بین کلام امام جواد مبنی بر امکان در علائم حتمی، با روایات متعدد و مستفیض دیگر که علائم حتمی ظهور را غیرقابل تغییر میدانند، چند احتمال مطرح شده: 🔹 الف. نظر مرحوم علامه کورانی 🔹 ب. نظر مرحوم علامه مجلسی ✍ نظر علامه کورانی: برای واژه محتوم، دو معنا می‌باشد: محتوم من الله (از طرف خدا حتمیست) و محتوم علی الله (بر خدا حتمی شده و امکان تغییر ندارد). و در این روایت امام جواد، منظور از محتوم، معنای اول آن، یعنی محتوم من الله است. 📌 توضیح بیشتر اینکه، طبق گزارش قرآن، یهودیان توهم داشتند که دستان خدا بسته است. معتقد بود، خدا بعد از اینکه جهان را آفرید، دیگر از تغییر آن، عاجر و ناتوان میشود! و قالَتِ الْيهودُ يَدُاللّهِ مَغْلُولَةٌ 📌 با رد این نظر فرمود که دستان خود شما بسته است و دست خدا باز است: غُلَّتْ أَيْديهِم و لُعِنُوا بِما قالُوا بَلْ يَداهُ مَبْسُوطتان 👈 و این تفکر یهود، در میان برخی از مسلمانان نیز نفوذ کرده بود. بنابراین گاهی تصور میشد که وقتی امری حتمی باشد، یعنی بر خدا هم حتمیست (محتوم علی الله) و دیگر قابل تغییر نخواهد بود! 🤏 خیر اینگونه نیست. بلکه، محتوم من الله است، یعنی از طرف خدا حتمیست اما طبق آیه‌ی قرآن، اینطور نیست که وقتی امری از طرف خدا، حتمی شد، دیگر دست خدا بسته باشد (همانطور که یهودیان تصور می‌کردند)، بلکه دست خدا، باز است. ✅ بنابراین این روایت امام جواد، که می‌فرماید امکان و تغییر در نیز می‌باشد، اشاره به همین ماجرا دارد. یعنی با اینکه سفیانی، از طرف خدا، حتمی می‌باشد (محتوم من الله) اما تصور نکنید که بر خدا حتمی شده (محتوم علی الله)؛ خیر، اینگونه نخواهد بود و دستان خدواند باز است (يَداهُ مَبْسُوطَتان) و این نظر مرحوم علامه کورانی، صحیح بنظر می‌رسد. ✍ نظر علامه مجلسی: امکان دارد، مقصود از بداء در در این روایت، به معنای بداء در خصوصیات و ویژگیهای نشانه‌های حتمی است، نه بداء در اصل وجود علائم حتمی 📌 زیرا از تقابل میان علایم موقوف و حتمی که در برخی از روایات آمده، نتیجه‌گیری میشود که سفیانی و دیگر علایم حتمی ظهور، از دایره‌ی علایم موقوف و غیرحتمی خارج است. 🤏 بنابراین، وارد کردن این علائم محتوم بر آنچه که احتمال بداء در آن راه دارد، به نوعی وارد کردن علائم محتوم به دایره‌ی علائم موقوف و غیرحتمی‌ست كه برخلاف ظاهر روایات سفیانی و دیگر علائم حتمی می‌باشد؛ در نتیجه، این سخن، به نوعی، اشتباه بودن تقسیم‌بندی به حتمی و غیرحتمی خواهد شد که در روایت معتبر از امام باقر نقل شده! ❌ در حالیکه روایات اسلامی به نقل معتبر از امام معصوم، علائم ظهور را به دو دسته‌ی حتمی و موقوف (غیرحتمی) تقسیم کرده‌اند. 👈 بنابراین میتوان گفت در علائم حتمی، بداء امکان ندارد، اما علائم غیرحتمی و خصوصیات علائم حتمی، ممکن است مشمول حکم بداء شوند. ✅ البته به نظر میرسد که دیدگاه علامه کورانی نسبت به دیدگاه علامه مجلسی صحیح‌تر است. ⚠️ البته توجه کنید که امکان تحقق بداء در علائم غیرحتمی، به این معنا نیست که اتفاق نخواهد افتاد. بلکه برعکس، به این معناست که چون در بیان اهل بیت و در احادیث ذکر شده‌اند، احتمال تحقق علائم غیرحتمی مقدم است بر عدم تحقق‌شان 💯 نتیجه‌گیری پایانی: بداء در علائم حتمی وجود ندارد. به این معنا که علائم حتمی رخ خواهند داد. اما با آمادگی شیعه، انجام درست وظایف، تبیین، روشنگری، هشیاری، ترک گناه و دعوت دیگران به مسیر، ممکن است در خصوصیات وقوع علائم حتمی، شدّت یا حدّت وقوع آنها، تغییراتی پیدا کند. 🧡 السلام علیک یا صاحب الزمان 🇮🇷🇵🇸 ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ شهرک‌ها و روستاهای غرب و شرق ادلب، یکی پس از دیگری توسط تروریستهای تکفیریِ عثمانی صهیونی تصرف میشود! 🔥 تکفیری‌های تحریرالشام، جیش‌الحر، احرارالشام، ثغورالشام، جیش‌الاسلام، اجنادالشام و ده‌ها گروه تروریستی ریز و کوچک مستقر در سرطان ، اکنون پس از تصرف ده‌ها کیلومتر مربع از خاک سوریه، از ادلب به حلب، دومین شهر بزرگ سوریه برگشتند! ✍ عزیزانی که به درستی می‌فرمایند: ما با شهادت فرماندهان بزرگ چه در غزه، چه لبنان، چه مستشاران ایران و عراق، آسیب چندانی ندیدیم و گروه‌های مقاومت وابسته به اشخاص نیستند؛ اکنون در مورد پاسخگو باشند! ⚠️ حلب از ابتدای بحران ۲۰۱۱ (۱۳۸۹) و شروع تا سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) که به شکل کامل، آزاد شد؛ شاهد تقدیم خون‌های پاک بسیاری بود که از مجاهدین و (افغان، پاکستانی، عراقی، سوری، لبنانی، فلسطینی و ایرانی) بر روی زمین ریخته شد! ‼️ از حلب تا و الحاضر، و دو شهر شیعی‌نشین و ، شاهد ریخته‌شدن خون‌های پاک محور مقاومت بودند. 🛑 اکنون، در نبود فرماندهان میدانی و نیروهای جهادی که در بحران سالهای قبل سوریه فعال بودند. اکنون در فقدان امثال شهیدان زاهدی، سیدرضی، همدانی، قاسم سلیمانی و دیگر فرماندهان ؛ اوضاع وخیم است! ⚠️ در داخل نیز، هستند عده‌ای که حتی اگر تهران محاصره شود، باز هم در و نخواهند افتاد! ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
‼️ نتایج در لبنان تا کنون 👈 برای لبنان، ثبت پیروزی کامل 👈 برای حزب‌الله، ثبت پیروزی نسبی 👈 برای اسرائیل، ثبت موفقیت نسبی 👈 برای ایران، ثبت عدم موفقیت ✍ وارد جنگ داخلی نشد. وارد یک با اسرائیل نشد. هزینه‌های سنگین آوارگان را مدیریت کرد. ✍ رهبران و فرماندهان اصلی خود را از دست داد. موسسات مالی، اقتصادی و فرهنگی خود را از دست داد. تعداد زیادی از نیروها، در جنگ زمینی و در ماجرای پیجرها به شهادت رسیدند. اجازه‌ی اشغال جنوب یا شهرهای لبنان را به اسرائیل نداد. از فشار و تهدید دیگر قومیت‌ها و گروه‌های سیاسی لبنانی، کاست. کل فلسطین اشغالی را موشک‌باران کرد. اجازه‌ی بازگشت آوارگان صهیونیست به شهرک‌های شمالی را نداد. با دست خالی و در نبرد نابرابر، بدون حضور فرماندهان اصلی خود، چهارمین ارتش قدرتمند دنیا را تحقیر کرد‌. ✍ توانست فرماندهان اصلی حزب‌الله را بزند. ضاحیه را ویران کند. ارتباط بین جبهه‌ی لبنان و را قطع کند. ضربات سنگینی به نیروهای عملیاتی حزب‌الله وارد کند. اما نتوانست وارد شود. اسرائیلی نیز جرات بازگشت ندارند! ✍ ، رهبران و فرماندهان اصلی نزدیکترین متحد خود را از دست داد. گرچه توانسته در کلی نبرد سی سال اخیر، اسرائیل را تضعیف کند؛ اما در سه ماه اخیر، حداقل تا کنون به شرارت‌های صهیونیست‌ها در قبال لبنان، نداده! غزه، اکنون تا حدودی تنهاست ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─