eitaa logo
جنبش عَلَم
132 دنبال‌کننده
137 عکس
44 ویدیو
3 فایل
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ #جنبش_عَلَم ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
👤 حجت الاسلام والمسلمین قنبریان 🚨بازگشت انقلابی به مردم⁉️ ایده انقلاب برای اقتصاد مردمی چه بود؟! این ایده کجا متوقف شد؟! ..................................... ✔️ سهمش در اقتصاد هم معلوم و ابلاغ شد! وقتی ۱۰۰مشکل اقتصادی از سوی اقتصادی های مرتبط با مجمع تشخیص، به اقتصاد دولتی و اصل ۴۴ ربط داده شد؛ زمینه بازبینی آن فراهم شد. رهبر انقلاب محصول ۴سال مطالعه مجمع (از۷۷تا۸۱) دراینباره را عودت دادند. ۲سال دیگر کار شد؛ اینبار در سال۸۳، چهار بند از ۵بند سیاستها توسط رهبری پذیرفته و برای بند پرچالش ج(خصوصی سازی) ۴پرسش طرح و دوباره عودت داده شد و عاقبت در سال۸۵ با بازبینی ها پذیرفته شد. از جمله عبارات رهبر انقلاب در ابلاغ سیاستهای اصل۴۴، "گسترش مالکیت عموم مردم"[=اقتصاد مردمی] است. در اولین مرحله ابلاغ(سال۸۴)؛ سهم تعاونی ها، گروه هدف آن و تامین منابعش معلوم شد: ۱.افزایش سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشور به ۲۵٪تا آخر برنامه ۵ساله پنجم. ۲.اقدام موثر دولت در ایجاد تعاونی ها برای بیکاران در جهت اشتغال مولد. ۳.تاسیس تعاونی های فراگیر ملی برای تحت پوشش قرار دادن سه دهک اول جامعه به منظور فقرزدایی. ۴.اختصاص۳۰٪ از درآمدهای حاصل از واگذاری(به بخش خصوصی و حاکمیتی غیر دولتی) به تعاونی های فراگیر ملی به منظور فقر زدائی.(۷). این سهم ۲۵درصدی از ایران برای بخش تعاونی دهک های محروم و بیکاران، یک بار دیگر در سیاستها برنامه پنجم هم از سوی رهبر ابلاغ شد(۸). ✔️توقف! علیرغم اینکه اقتصاد مردمی تا تعاونی های فراگیر ملی تعقیب و غیر از نظریه به سیاست و ابلاغ هم رسید؛ اما تاکنون محقق نشده است! از اولین ابلاغ تا الان ۱۵سال می گذرد. تا سال۹۳ باید۲۵٪ از کل اقتصاد ایران مال این تعاونی های مردمی می شد؛ اما به تصریح مسئولین تعاون سهم تعاونی در اقتصاد ایران حدود ۵درصد است! آنهم نه برای سه دهک پایین و بیکاران!!! رهبر انقلاب در سیاستهای برنامه پنجم رسیدن به ضریب جینی۰/۳۵ را برای کاهش فاصله طبقاتی خواسته بودند که فقط با محقق شدن اقتصاد مردمی با این تعاونی ها شدنی بود. عدم تحقق آن سهم (علیرغم پیشروی واگذاری های خصوصی و خصولتی) فاصله طبقاتی نیز در دهه۹۰ رو به افزایش گذاشت! ✔️گفتمان بازگشت به مردم؟! ❓در این ۲۵سال هیچیک از کاندیدهای سوپر حزب اللهی و فدایی ولایت را دیده اید عمل به این سیاست ابلاغی را سردست گرفته باشد؟! ❓درکنار واگذاری دشت مغان ها(اندازه شهر شیراز) به یک نفر کسی مدعی العموم سهم ۲۵درصدی محرومان از کل اقتصاد کشور شده است؟! ❓دربرنامه های انقلابی رسانه ملی، خبرگزاری های حزب اللهی، جشنواره عمار و... مطالبه و پرداخت عالمانه به علل توقف مردمی شدن اقتصاد، برنامه و مستند و... دیده اید؟! ❓کاندیدهای این دوره ریاست جمهوری چه گفتمان و سیاست اساسی سر دست گرفته اند؟! ❓به انقلاب و مردم برمی گردیم؟ به شکل واقعی به ابلاغ های سرنوشت ساز و معطل مانده رهبری بر می گردیم یا عادت کلیشه بازی، باز مشغولمان می کند؟! پی‌نوشت‌ها در 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
👤 حجت الاسلام والمسلمین قنبریان 🚨بازگشت انقلابی به مردم⁉️ ایده انقلاب برای اقتصاد مردمی چه بود؟! این ایده کجا متوقف شد؟! (پایانی) ..................................... پی‌نوشت: ۱. سخنرانی یانیس واروفاکیس با نام: سرمایه داری دمکراسی را قورت خواهد داد را برای تامل بیشتر در این مهم ببینید: https://www.ted.com/talks/yanis_varoufakis_capitalism_will_eat_democracy_unless_we_speak_up/transcript?language=fa ۲و۳. صحیفه نور ج۲۱ص۱۲۸و۱۲۹/ج۲۰ص۱۲۸ ۴. رهبر انقلاب۹۶/۱۱/۲۹ ۵. ر.ک:مقاله اهمیت شیوه تعاون. شهید بهشتی/ مجله تعاون تیر۷۵ش۵۸ص۴تا۹ ۶. ر.ک مشروح مذاکرات قانون اساسی ذیل اصل ۴۳ ۷. رهبر انقلاب ۸۴/۳/۱ ۸. فقره۸-۳۵سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه۸۷/۱۰/۲۱ *مطالب مرتبط: انقلاب اقتصادی/ عدالت در بیانیه گام دوم ۱۴۰۰ 📌 برگرفته از کانال حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحيم 📣 ؛ 🔴 تغییر زمان‌بندی جلسات ضمن عرض احترام خدمت همراهان گرامی محفل صمیمی طلاب تهران، به اطلاع می‌رساند با توجه به تغییر زمان اذان مغرب و همچنین محدودیت‌های تردد شبانه در شهر تهران، برنامه زمان‌بندی جلسات ذیلا تقدیم می‌گردد: 🗣 مباحثه: ١٧ تا اذان مغرب 🕋 اقامه نماز مغرب‌وعشاء 🤲 توسل: بعد از نماز به مدت ٢٠ دقیقه (حدودا تا ساعت ١٩) 🔰 جلسه مشترک: حدود ساعت ١٩ تا ٢٠:١۵ 🆔 @jonbesh_alam
💠 🔻 هفته هفتم 🗣 مباحثه گروه‌های طلبگی با محوریت کتاب و (از مدارس علمیه مروی، حضرت بقیة الله عج، صدر و مشکوة) 🤲 توسل به اهل بیت سلام الله علیهم 🔰 جلسه مشترک با حضور: 👤 حجت الاسلام عامری؛ مردم‌سالاری، انتخابات ١۴٠٠ و نقش طلاب در این میدان ⏰ زمان: دوشنبه‌ ١٣ بهمن، از ساعت ١٧ 📍مکان: مسجد فخرالدوله (به میزبانی تشکل طلبگی سمر) 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحيم ✍ 🔴 بازی‌های انتخاباتی و رسالت ما به بهانه سالگرد ورود حضرت امام ره به ایران 💠 چهل و دومین سالگرد ورود ره به ایران، در حالی فرا رسیده که هنوز بسیاری از معارف عمیق اندیشه نابِ او، برای بخش قابل توجهی از مردم، مسئولان و حتی قشر حزب‌ اللهی درونی نگردیده است. 💠 فارغ از معاندین، منافقین، براندازها، سلطنت طلب‌ها و هزار و یک تعیّن پوچ ضد انقلاب دیگر، برخی دلدادگان به انقلاب نیز از سطح دلدادگیِ صرف، به عمق ادراکی، راه نیافته‌اند. 💠 این روزها که حال و هوای آرام آرام در کشور داغ‌تر می‌شود، کنش‌های سیاسی بسیاری از ، حتی رنگی از آرمان های اصیل ندارد. 💠 در این معرکه ما نیز عادت کرده‌ایم تا به دو قطبی‌های غیر واقعی نامزدهای انتخاباتی و متفکران پشت پرده شان تن بدهیم و در همان نقشه‌ای که ایشان طراحی می‌کنند به بازی‌های انتخاباتی بپردازیم. 💠 باری، آنچه حائز اهمیت است احیای خط فکری می‌باشد. آن هم نه در حد شعارهای کلی، بلکه امتداد یافته تا متن سیاست های اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، خارجی و ... دولت آینده. در این فرصت باقی مانده تا انتخابات باید احزاب و اشخاص را به میزان نسبتی که با این خط فکری برقرار می‌کنند ارزیابی نمود. 💠 به عنوان مثال یکی از مهمترین چارچوب‌هایی که خیلی‌ها را در دام خود گرفتار می‌کند، مساله در انتخابات است. این روزها نان برخی احزاب سیاسی در مشارکت پایین مردم است و نان برخی در مشارکت بالای مردم. جالب اینکه هیچ یک از این دو دسته مساله‌شان نیست. مساله، است که به انحاء گوناگون تمثل می‌یابد. 💠 آنان که یافتن خویش را در مشارکت بالای مردم جست‌وجو می‌کنند، به دنبال رشد نیستند بلکه مترصد سوار شدن بر جهل مردم هستند و آنان که مشارکت مردمی را پایین می‌پسندند، قابل عرضه‌ای برای خود نمی‌یابند. از این رو خود بهتر می‌دانند که یارای رویارویی با رقیب خویش را ندارند. 💠 جالب اینجا است که در لایه آرمان‌ها، اهداف، راهبردها و برنامه های اجرایی، اگر بخواهیم سراغ حرف مهمی بگردیم، یا باید سوزنی را در انبار کاه جست‌و‌جو نماییم یا اینکه برنامه‌های چندین دهه تکرار شده و بعضا شکست خورده را تحویل بگیریم. 💠 حرف نو و تازه، مبتنی بر اندیشه ناب ، گمشده‌ای است که فقدانش محصول کم کاری خود ما در طول سالیان گذشته است. فقط خدا کند این خلاء را بفهمیم و تا انتخابات آینده حسرت به دل فرود آمدن از پشت ابرها نباشیم و تا پای جان برای احیاء و امتداد مکتب حضرت روح الله ره تلاش کنیم. 📌 محمدسجاد بیگی؛ طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه (امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام) 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ وهَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحیم ✍ 🔴 ساده اندیشی در نتیجه 💢 طبیعتاً در ماه‌های آینده بحثهای انتخاباتی شتاب قابل توجهی خواهد گرفت. اتفاقی که بارها تکرار شده و تجربه‌های متفاوتی را برایمان رقم زده است. 💢 یکی از سوالاتی که خیلی ذهن را مشغول خود کرده این میباشد که آیا با تغییر دولت، وضعیت اقتصاد و فرهنگ بهبود پیدا میکند؟! یا همانند برخی از دولتهای قبل، احساس این خواهد شد که یکی از بزرگترین موانع در راه تعالی کشور، خود دولت میباشد؟! اگر در مقابل این سوال، جوابی مناسب قرار نگیرد، بدنه‌ی فعّال جامعه را منفعل خواهد کرد. 💢 از منظرهای مختلفی میتوان به این سوال پرداخت. شهید بهشتی رحمة الله علیه نسبت به راه‌های نظارت در نظام امام و امت بحثهایی مطرح کرده‌اند، ایشان در خاتمه شرطی را ذکر میکنند که اگر آن شرط نباشد، تضمینی برای تمام راه‌های مطرح شده نمیباشد. 💎 [آن شرط چیست؟ خواهش میکنم این جمله را به اعماق ضمیر اجتماعی و اسلامیتان بفرستید، چون باور کنید اگر مفاد این جمله در اعماق ضمیر اسلامی و اجتماعیِ ما زنده نماند، مانند هر انقلابی که در معرض خطر است، انقلاب ما نیز چنین خواهد بود. به شرط حضور آگاهانه یک یک افراد امت در اداره‌ی جامعه. به من چه و به تو چه در جامعه‌ی اسلامی وجود ندارد.] (مبانی نظری قانون اساسی، ص۵۴) 💢 باید واقعاً معتقد بشویم که مهم‌ترین رکن برای اسلام در جامعه‌ی اسلامی میباشد. باید برای تلاش کرد و باید طریق اصلاح امور را در درجه‌ی اول از سوی دانست. اگر آگاهانه در امور جامعه فعالیت کنند، سلامت جامعه تضمین خواهد بود. 💢 عجیب، نگرش برخی به نحوی است که گویا مهم‌ترین معضل در کشور، عدم مسئولیت آنهاست، حتی برای مسئولیت گرفتن حاضر هستند که سطح به نحو حداقلی باشد. عجیب‌تر آن است که قشر جوان و تحصیل کرده، عموماً در زمان انتخابات در این میدان بازی میکنند. 💢 گویا از بهترین کارهایی که در فضای انتخابات میتوان انجام داد، تلاش برای افزایش سطح در امور جامعه میباشد. تلاشی که را موضوع (نه طریق) میداند. تلاشی که مخاطبش تک تک افراد جامعه میباشد. هر مقدار این اتفاق رقم بخورد، به همان مقدار در انتخابات به پیروزی رسیده‌ایم. فلذا نکته این نیست که به نتیجه توجه نکنیم، بلکه نکته این است که باید نتیجه را در رشد جستجو کنیم. 🍀 باید به مردم بازگشت... 📌 سید سجاد تقوی؛ طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه (امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام) 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 توئیت حجت الاسلام پناهیان: 🔻مجلس با تاخیرش درباره و بدتر از آن با عدم تصویب شفافیت نشان داد از رشد سیاسی کافی برخوردار نیست و از انتظارات مردم انقلابی فاصله دارد. چه کسانی در مجلس میخواهند به عنوان لطمه بزنند؟ این با شهامت یک مجلس انقلابی سازگار نیست. 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
جنبش عَلَم
📸 #گزارش_تصویری 🔺 ششمین هفته #محفل_صمیمی_طلاب_تهران 🔹 به میزبانی تشکل طلبگی سمر 💠 با حضور طلابی
بسم الله الرحمن الرحیم 📄 خلاصه جلسه مشترک ششمین هفته از 👤 حجت الاسلام مجتبی عرب 🔴 *نقش حلقه‌های میانی در اقامه دین و تحقق تمدن اسلامی* ✍ به قلم برادر *مرتضی رضایی* (طلبه سطح١ حوزه علمیه صدر) ❓اهل علم چه کاره‌اند؟ حوزه برای چه هدفی ایجاد شده است؟ اهل بیت علیهم السلام ناظر به چه کارویژه‌ای نهاد علمی این چنینی را بنا نهاده اند؟ این هویت باید بررسی شود. چرا نامش را گذاشته‌اند؟ 🔸وقتی بررسی می‌کنیم تقریبا به این نتیجه میرسیم که این حوزه، علمیه هست اما کار علمی هدف نهایی آن نیست. ائمه علیهم السلام و بعد از ایشان علماء بزرگ اسلام بحث علمی را برای بحث علمی دنبال نمی کردند، هدف دیگری داشته‌اند. ❓برگردیم به همان سوال اول: اصلی حوزه چیست؟ تا اینجا گفتیم که هویتش صرفا علمی نبوده است. 🔸مشابه این حوزه در هم هست. دانشگاه یعنی همان حوزه علمیه، محل دانش است. در تمدن شیطانی غرب نیز دانشگاه و نهاد علم کارکردش فقط بحث علمی نیست. هدف و غایت کارکرد آنها در جامعه است. محل پرورش کسانی است که در عرصه‌های گوناگون را به عهده می‌گیرند. حالا با این نگاه شما ببینید که امام صادق علیه السلام از مدینه چطور جامعه تشیع را اداره می‌کردند؟ درحالی که محل تجمع شیعیان کوفه بوده است. زراره و دیگر اصحاب در شهرهای مختلف چه می‌کردند؟ چرا باید فقیه می‌شدند؟ با توجه به اینکه غایت نهایی تحول جامعه است باید تحلیل کنیم. 💡بر این اساس یکی از لوازمی که برای لازم است است. ❓سوال مهم: کدام علم؟ کدام است که برای تحول و اداره جامعه لازم است؟ علماء مسئله‌گو بودند؟ مفتی بودند؟ برای مسئله گویی من لایحضره الفقیه نوشتند یا به غرض اینکه "برای تحول جامعه نیاز است مردم به احکام عمل کنند و برخی فقیه نمی‌بینند"؟ توجه کنید، این کتابی که ما به عنوان کتاب حدیثی مهمی به آن نگاه می‌کنیم کتاب توضیح المسائل مردم آن زمان بوده برای اداره زندگی شان. ❓باز همان سوال ها را تکرار کنم. چیست؟ دنبال کدام علم است؟ اگر هدفش راهبری و ایجاد تحولات اجتماعی است، کدام علم به دردش می‌خورد؟ 🔸 نکته مهم دیگر اینکه باید حرکت کنند. مردم برای این حرکت، داشتند. به همراه رسل هایی بوده است. این رسالت برای این بوده که مردم تغییر کنند. «لیقوم الناس بالقسط». خود مردم باید حرکت کنند و این تغییر را رقم بزنند. به تعبیر استاد عابدینی انسان ده هزار ساله یعنی همه انبیاء و اوصیا و اولیاء برای حرکت مردم تلاش می‌کرده‌اند. و علما ورثه انبیا هستند. کار انبیا چه بود؟ در نهایت کار همه تحول اجتماعی بود. عاشورا هم برای همین تحول اجتماعی بوده است. ❓این علمی که برایش حوزه زده ایم، کدام علم است؟ اجتهاد در کدام علم مهم است؟ امام خمینی ره در منشور روحانیت خطر اصلی حوزه علمیه را می دانند. تحجر در یک کلام: حالتی است که باعث می‌شود کار اصلی را که تحول اجتماعی بود کنار بگذاری و حوزه تبدیل بشود به . این که نفهمی برای چه تعلم میکنی. ❓حضرت آقا حوزه علمیه قم را مادر انقلاب می‌داند. اما چرا در بیانیه یک کلمه از حوزه حرف نزده اند؟ چرا در چهار پنج سال اخیر دو سه بار با طلاب، آن هم با طلاب تهران دیدار می‌کنند؟ باید برگردیم و ببینیم چه عنصری می‌تواند مردم و جوانان کنونی را به سوی اهداف الهی حرکت دهد؟ 🔸حضرت علامه جوادی آملی میفرمودند: «ما با نهج البلاغه انقلاب کردیم اما می‌خواهیم با رساله عملیه انقلاب را ادامه دهیم و این نمی‌شود.» حوزه دارد می‌شود مثل واتیکان و این خطر بزرگی است. 🔸آقا در دیدار دانشجوها در ٩٨ از حرف می‌زنند. چند مسئله نام می‌برند که این حلقه ها انجام دهند. یکی از این حلقه های میانی را هم همین تشکل‌های دانشجویی می دانند. آقا می‌فرمایند راهکار رسیدن به این است که افراد در جایی توانایی خود را نشان دهند تا به صورت طبیعی با اعتمادی که مردم به اینها پیدا می کنند در مناصب حکومتی قرار بگیرند. ❓حالا شمای طلبه جوان کجای این نظام ایستادی؟ فقط در موسم های تبلیغ وظیفه داری؟ 🔸ما باید به آن برگردیم. در این ها باید به ساخت آن زیرساخت های هویتی برگردیم. حوزه امروز برای اقامه دین لوازمی نیاز دارد. خوب درس خواندن لازم است، اما کافی نیست. مقدمات اقامه هم است، هم است، هم است و هم بسیاری لوازم دیگر مورد نیاز است. غرب هم که می‌بینید تمدنش را چند قرن نگه داشته زحمت کشیده است، ما هم بدون زحمت نمی‌توانیم کاری کنیم. 🔸اگر کار خود را انجام ندهند دانشجویان کار می‌کنند، اما با ارتکازات انقلابی خود کار می‌کنند و ممکن است خطا کنند. 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحيم ✍ 🔴 *چالش های پشت پرده‌ی یک سیلی* به بهانه سیلی نماینده سبزوار به مامور راهنمایی و رانندگی 📌 برادر علی شمقدری؛ طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه (امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام) 🔻 🔰در مورد سیلی به صورت مامور نیروی انتظامی، با اینکه مدتی از این اتفاق گذشته است ولی ضروری است به چند مسئله بپردازیم که مهمتر از خود این اتفاق و مصداقی که با آن روبرو شدیم هست: 💠 ١. چالش و برخی مسئولین (تا اندازه ای که یک مسئول جزء در بخشداری انتقاد به خود را انتقاد به ولی فقیه می‌خواند) این معضل به لحاظ روانی حاشیه امنی برای مسئولین می‌سازد و به آنها این جرئت را می‌دهد که تا جای ممکن حقیقت را کتمان کنند. 💠 ٢. معضل احساس جایگاه برتر نسبت به و اینکه مسئول به بهانه های مختلف (از جمله مسئولیتش و نمایندگی مردم) خود را ورای قانونی بداند که در حق سایر مردم اجرا می‌شود. (از اینکه ماشین رانتی بگیرد تا اینکه از خط ویژه عبور کند و ...) 💠 ٣. مساله لزوم عمومی و حساسیت مردم نسبت به حوادث پیرامونی و تلاش آحاد مردم برای مبارزه با ظلم های هرچند کوچک 💠 ۴. کلاف سر در گم و جایگاه اجتماعی سربازان 🔰این ها مسائلی هستند که ما میتوانیم از این مصداقی که با آن رو به رو شدیم برداشت کنیم و مهم این است که به جای تمرکز صرف بر روی یک مصداق و پدیده، مسائلی که این مصداق را به وجود آورده اند را پیگیری نماییم وگرنه بعد از مدتی که این مورد و امثال آن فراموش شد دوباره با پدیده های مشابه رو به رو خواهیم شد. ⚠️ پس هر چند این پدیده را باید پیگیری کرد و نسبت به آن حساس بود که این خود مقدمه ای در مقابله با ریشه های این پدیده است ولی نباید از ریشه ها و مسائلی که این پدیده ها در بستر آن ها به وجود می‌آیند غافل شد. حال به بررسی مختصر مسائل فوق الذکر می‌پردازیم. 💢 *مسئله اول* ریشه اش در فهم غلط از ماهیت و نظام شکل گرفته است (البته اینکه عامل این انحراف فکری چیست خارج از محل بحث ماست) ✅حقیقت انقلاب و نظام، های آن هستند و سیستم و و افراد واشخاصِ درون آن، در نقش قالبی برای این آرمان ها می‌باشند. در یک جمله "نظام جمهوری اسلامی، نظام آدمها و اشخاص و افراد نیست؛ نظام آرمانهاست" (رهبر معظم انقلاب ٨٠/٨/٩) 🔸این نوع نگرش به نظام و انقلاب هم در میان مسئولین و هم بین عموم مردم باید استقرار بیابد و نباید اجازه داد افرادی به این بهانه خود را مبرا از اشتباه جلوه دهند و یا به بهانه ضربه به نظام شانه از بار مسئولیت اشتباهی که مرتکب شده اند خالی کنند. ❗️ناگفته نماند که نمی‌شود این حقیقت را پنهان کرد که وقتی شما مجازات اهانت به مسئولین را مضاعف می‌دانی ولی تخلف ایشان را همچون تخلفات عادی به حساب می‌آوری، این توهم برای برخی مسئولین به وجود می آید که آنها از این انقلاب و نظام سهم بیشتری دارند و می‌توانند خودشان را نظام و انقلاب بدانند. 💢در باب *مسئله دوم* نیز باید گفت اینکه مسئول بتواند به سبب مسئولیتش از برخی مزایای مادی که به نوعی هستند استفاده کند (هر چند این مزایا کوچک هم باشند) نتیجه ای جز گرفتاری و کوتاهی نسبت به وظایفشان در مسائل بزرگ نخواهد داشت. ✅در واقع ریشه خطاهای بزرگ خطاها و کوتاهی های کوچک هستند(١) قرآن کریم در داستان جنگ طالوت و جالوت بیان می‌کند که سپاه طالوت به سبب مخالفت از دستور الهی دچار ضعف شد. گرچه مخالفتشان در ظاهر عملی کوچک بود ولی سبب شد تا نسبت به وظیفه بزرگ خود که مبارزه با جالوت بود توان همراهی با جناب طالوت را نداشته باشند. (٢) 🔸بنابر این در مسیر ، خطاهای کوچک بازتاب های بزرگی خواهند داشت. به همین جهت نسبت به مسئولین که بار بیشتری بر دوش دارند باید مراقبت بیشتری، هم از جانب خودشان و مهمتر از آن از جانب مردم وجود داشته باشد واین وظیفه قطعی مردم است که نسبت به مسئولین مراقبت داشته باشند. 🔻 *ادامه در بخش دوم ‌...* 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
🔴 *چالش های پشت پرده‌ی یک سیلی* به بهانه سیلی نماینده سبزوار به مامور راهنمایی و رانندگی 📌 برادر علی شمقدری؛ طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه (امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام) 🔻 (پایانی) 🔸البته لازمه مراقبت مردم از مسئولین امور است که باید جزء مطالبات مردم از مسئولین باشد. ✅ به عنوان مثال برای یکی از زمینه هایی که محتاج است (ضمن یادآوری ماجرای ) توجه به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه خالی از لطف نیست. «من الان اعلام می‌کنم و قبلاً هم نوشتم و این را گفتم که آن وقتی که آقایان امکانات شخصی دارند، حق ندارند از امکانات دولتی استفاده بکنند. اگر ماشین دارید، آن را سوار شوید و به وزارتخانه و محل کارتان بیایید؛ یعنی چه؟ به حد ضرورت اکتفا کنید و اندازه نگه دارید؛ اینها ما را از مردم دور می‌کند» ٧٠/۵/٢٣ ❗️برای مطالبه این دستورِ منطبق با ، مردم باید اطلاع داشته باشند که نمایندگان یا وزرا ماشین شخصی دارند یا نه؟ اگر دارند چرا ماشین دولتی گرفته اند و یا چرا با رانت ماشین جدید خریداری کرده اند ؟ ✅ لذا شفافیت مقدمه ای برای تحقق وظیفه مردم در مراقبت از مسئولین است. 💢 *مسئله سوم* از مهمترین مسائلی است که ما محتاج آن هستیم تا در جامعه به صورت یک و حتی یک بروز پیدا کند. ✅ "جهت‌گیری تعلیم و تربیت کشور باید به ‌سمت برخورداری از باشد؛ یعنی آموزش و پرورشِ ما، تعلیم و تربیتِ ما، عدالت‌پرور تربیت کند، تربیت کند، عدالت‌ساز تربیت کند؛ چون عدالت، آن ارزش والایی است که از اوّلِ تاریخِ بشر تا امروز، همواره مورد نظر آحاد بشر بوده است " ٩٧/٣/٧ یعنی تمامی نسل های کشور این خصیصه را درونشان داشته باشند که عدالت را مد نظر قرار داده و عدالتخواه باشند و محور کنش ها و رفتار های ایشان معیار حق و عدل باشد. 🔸در این حالت که جامعه به چنین جایگاهی برسد بی عدالتی و فاصله طبقاتی و رانت و بسیاری ازمشکلات دیگر در کشور به شدت تقلیل پیدا می‌کند. 🔸این که مردم خودشان تلاش برای به حرکت در آوردن مسئولین بکنند و همچنین تلاش برای حل مشکلات پیرامونی شان داشته باشند یکی از ابعاد است که از آرمان های انقلاب اسلامی است و باید تحقق پیدا کند. 💢پیرامون *مساله چهارم* که بحث سربازی است، سخن بسیار است و یادداشت هایی از سایر دوستان در این زمینه منتشر گردیده است. 🔹 پی‌نوشت‌ها: ١: انما استزلهم الشیطان ببعض ما کسبوا (١۵۵) سوره مبارکه آل عمران ٢: فَلَمَّا فَصَلَ طَالُوتُ بِالْجُنُودِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي وَمَنْ لَمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ فَلَمَّا جَاوَزَهُ هُوَ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ قَالُوا لَا طَاقَةَ لَنَا الْيَوْمَ بِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالَ الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلَاقُو اللَّهِ كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿۲۴۹﴾ سوره مبارکه بقره 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
♨️ 🔴 پیرو انتشار یادداشت ساده اندیشی در نتیجه به قلم برادر سیدسجاد تقوی، جناب حجت الاسلام ، دو استوری با موضوع گریز از نگاه محافظه‌کارانه به نقش مردم منتشر فرمودند که به نوعی نقد یادداشت مذکور تلقی گردید. 📌 ضمن تشکر از ایشان بابت حسن توجه، طی چند استوری، متن‌های ایشان و نقدی کوتاه بر فرمایشات ایشان از باب درس پس دادن و تضارب آراء، در استوری‌های صفحه در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است. 🔰 جهت مشاهده استوری‌ها به صفحه جنبش، مورد برگزیده (هایلایت) با عنوان مراجعه نمایید. 🌐 پیوند صفحه جنبش در اینستا: https://instagram.com/jonbesh_alam?igshid=76jynwdko6bq 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
🔰 📌 گعده چهارم: جایگاه مردم در حکومت اسلامی 🔸 با حضور حجت الاسلام *مهدی عامری* 🔹 *زمان:* سه شنبه ٢١ بهمن؛ ساعت ١۵ 🔹 *مکان:* جلسه به صورت حضوری در دفتر بسیج و مجازی در بستر اسکای‌روم و اینستاگرام برگزار می گردد. 🌐 لینک *اسکای‌روم:* https://www.skyroom.online/ch/m.hajipour/meshkat-boede3 🌐 لینک صفحه *اینستاگرام:* https://instagram.com/jonbesh_alam?igshid=17uloeyva7afy 🔸 ‌؛ لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam