زیک مشرق نمایان شد دو خورشید جهان آرا
که رخت نور پوشاندند بر تن آسمانها را
دو مرآت جمال حق، دو دریای کمال حق
دو نور لایزال حق، دو شمع جمع محفلها
دو وجه الله ربانی، دو سرّ الله سبحانی
دو رخسار سماواتی، دو انسان خدا سیما
دو عیسی دم، دو موسی ید، دو حُسن خالق سرمد
یکی صادق یکی احمد، یکی عالی، یکی اعلا
یکی بنیانگر مکتب، یکی آرندة مذهب
یکی انوار را مشعل، یکی اسرار را گویا
یکی از مکه انوار رخش تابید در عالم
یکی شد در مدینه آفتاب طلعتش پیدا
یکی نور نبوت را به دلها تافت تا محشر
یکی نور ولایت را ز نو کرد از دمش احیا
رسد آوای قال الصادق و قال رسول الله
به گوش اهل عالم تا که این عالم بود بر پا
یکی جان گرامی در دو جسم پاک و پاکیزه
دو تن اما چو ذات پاک یکتا هر دو بی همتا
محمد کیست؟ جانِ جانِ جان عالم خلقت
که گر نازی کند، در هم فرو ریزد همه دنیا
محمد کیست؟ روح پاک کل انبیا در تن
که حتی در عدم بودند بی او انبیا یک جا
محمد کیست؟ مولایی که مولانا علی گوید:
“منم عبد و رسول الله برِ من رهبر و مولا”
محمد از زمانها پیشتر میزیست با خالق
محمد از مکان پیموده ره تا اوج اَو اَدنی
محمد محور عالم، محمد رهبر آدم
محمد منجی هستی، محمد سید بطحا
محمد کیست؟ آنکو بوده قرآن دفتر مدحش
که وصفش را نداند کس به غیر از قادر دانا
محمد را کسی نشناخت جز حق و علی هرگز
چنان که جز خدا و او کسی نشناخت حیدر را
وضو گیرم ز آب کوثر و شویم لب از زمزم
کنم آنگه به مدح حضرت صادق سخن انشا
ششم مولا، ششم هادی، ششم رهبر، ششم سرور
که هم دریای شش گوهر بود، هم دُرّ شش دریا
صداقت از لبش ریزد، فصاحت از دمش خیزد
فلک قدر و ملک عبد و قضا مهر و قدر امضا
بسی زهّاد و عبّادند بیمهرش همه کافر
بسی عالم، بسی عارف، همه بی نور او اعمی
دو خورشید منیر او هشام و بو بصیر او
دو کوه حکمت و ایمان، دو بحر دانش و تقوی
مرا دین نبی، مهر علی و مذهب جعفر
سه مشعل بوده و باشد، چه در دنیا چه در عقبی
در دیگر زنم غیر از در آل علی؟ هرگز!
ره دیگر روم غیر از ره این خاندان؟ حاشا!
بهشت من بود مهر علی و مهر اولادش
نه از محشر بود بیمم، نه از نارم بود پروا
سراپا عضو عضوم را جدا سازند از پیکر
اگر گردم جدا یک لحظه از ذرّیة زهرا
از آن بر خویش کردم انتخاب نام “میثم” را
که باشم همچو او در عشق ثارالله پا بر جا
@jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسعد الله ایامکم، میلاد نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تبریک و تهنیت باد🌸
@jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
عبد اللَّه بن ابان زيّات گوید : به امام رضا عليه السلام گفتم : در پیشگاه خداوند براى من و خانواده ام دعا کنید
فرمود : «مگر نمىكنم؟! به خداسوگند كه اعمال شما در هر روز و شب ، به من عرضه مىشود» .
عبد اللَّه مىگويد : اين مطلب در نظرم سنگین آمد(اما چیزی نگفتم امام علیه السلام متوجه من شد)
فرمود : «مگر كتاب خدا را نمىخوانى كه مىفرمايد : «بگو: [هر كارى كه مىخواهيد] بكنيد، كه به زودى خدا و فرستاده او و مؤمنان ، كردار شما رامىبينند
أَبَانٍ الزَّیَّاتِ وَ کَانَ یُکَنَّی عَبْدَ الرِّضَا قَالَ: قُلْتُ لِلرِّضَا علیه السلام ادْعُ اللَّهَ لِی وَ لِأَهْلِ بَیْتِی قَالَ أَ وَ لَسْتُ أَفْعَلُ وَ اللَّهِ إِنَّ أَعْمَالَکُمْ لَتُعْرَضُ عَلَیَّ فِی کُلِّ یَوْمٍ وَ لَیْلَةٍ فَاسْتَعْظَمْتُ ذَلِکَ فَقَالَ أَ مَا تَقْرَأُ کِتَابَ اللَّهِ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ
(بحارالانوار ج۲۳ص۳۴۶)
@jorenab
هدایت شده از خبرگزاری فارس
رهبر انقلاب: اگر کشورهایی مثل ایران و عراق و عربستان و مصر با هم متحد باشند دولت آمریکا نمیتواند در منطقه زورگویی کند
🔹دشمنان اتحاد مسلمین آن کسانی هستند که اگر کشورهای اسلامی با هم متحّد شوند آنها ضرر میبینند. نمیتوانند دستاندازی و غارتگری کنند، مشکل پیدا میکنند.
🔹اگر کشورهای همین منطقه با هم متحد باشند کدام قدرت بینالمللی است که دیگر زورگویی نمیتواند بکند؟ دزدی نمیتواند بکند؟ دخالت در امور داخلی و خارجی کشورها نمیتواند بکند؟ کیست آن دولت؟ آمریکا. معلوم است دیگر.
🔹اگر کشورهایی مثل ایران، عراق، سوریه، لبنان، کشورهای حاشیهٔ خلیجفارس، مثل عربستان، مصر، اردن، اگر این کشورها یک خطمشی واحدی را در مسائل اساسی و کلی خودشان اتخاذ کنند، قدرتهای زورگو نمیتوانند در امور داخلی اینها، در سیاست خارجی اینها دخالت کنند.
🔹اگر دولتها پشتبهپشت یکدیگر بدهند میتوانند در مقابل دخالت و فضولی و دستدرازی قدرتهایی مثل آمریکا ممانعت کنند.
@Farsna
#ضرورت_باز_خوانی_غصب_حق_اهل_بیت ( علیهم السلام)
در روزدوشنبه بیست و هشتم صفر سال دهم هجری واقعه ای دراسلام روی داد ([1])که به عقیده شیعه برخلاف دستورات صریح نبوی بودودر حالیکه حضرت رسول ( صلی الله علیه وآله و سلم )در غدیرخم برای آخرین بار جانشین خود را معرفی کرد ه بود و بنا به نص قرآن کریم اگرخدا و رسولش دستوری د ادند همه با ید فرمان پذیرباشند « وَ ما كانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذا قَضَى اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَه»([2])اما عده ای در محل قوم بنی ساعده برای شور درمسایل خویش بنا کرده بودند اجتماع کرده و فردی را به عنوان خلیفه انتخاب نمودند .
ضروت باز خوانی غصب خلافت اهل بیت
نکته ای که توجه به آن لازم است آنکه آیا لازم است واقعه ایکه هزار و اندی سال ازآن میگذرد بازخوانی و مورد بررسی مجدد قرارگیرد ؟
برای روشن شدن جواب باید توجه داشت آنچه در آن عصرو درآن مکان روی داد، میتواند چند احتمال داشته باشد .
اول – یک مسئله سیاسی بوده و گروهی درآن مکان جمع شدند و فردیرا به عنوان خلیفه انتخاب کردند و گروه دیگر هم آنرا نپذیرفتند .
دوم – عده ای معتقد بودند حضرت رسول ( صلی الله علیه وآله و سلم ) برای خویش جانشینی انتخاب نموده اما این جانشین از سوی مردم مورد استقبال قرار نگرفت و آنان خود برای خویش خلیفه انتخاب کردند.
سوم- گروهی عقیده داشتند برای جانشینی حضر ت ، کسی هست که افضل ازدیگران و به این مقام شایسته تراست و باید زمام امور را بدست گیرد اما درمقابل عده ای ضمن پذیرش افضلیت وی، دیگران را که پایینتربودند مقدم کردند ([3]).
چهارم – حضرت رسول اکرم( صلی الله علیه وآله و سلم ) دین اسلام رابرمردم عرضه کرد واین برای همیشه پابرجاست «وَ أُوحِيَ إِلَيَّ هذَا الْقُرْآنُ لِأُنْذِرَكُمْ بِهِ وَ مَنْ بَلَغ»([4])و ازآنجاکه دستورات قران کریم محتاج به کسی است که تفسیرو تطبیق و اجرای آنرا برعهده بگیرد بعد از رسول خدا بایدکسانی باشند تا این وظیفه مهم را انجام دهند ازینرو
؛
اولا: باید مانند خود پیامبر معصوم باشند تا قول و فعل و تقریر آنها برای مردم حجت باشد
ثانیا: به حقایق دینی بطور کامل احاطه داشته باشند تا تحریف و عدم تحریف دین چه لفظی و چه معنوی را بشناسند و حتی جلوی تفسیر ناروا ازدینرا بگیرند.
ثالثا: همانگونه که نبی اکرم ( صلی ا لله علیه وآله و سلم ) با عنایت خاصه الهی و معیت ویژه خداوندی هدایت شده، تا بتواند رهبری مردم را برعهده بگیرد اینان نیز چنین ویژگی داشته باشند .
رابعا: ازآنجا که نبی اکرم ( صلی ا لله علیه وآله و سلم ) مجرای فیض الهی است و هم مظهررحمانیت خداوند است ([5]) و هم مظهر رحیمیت خداوند ([6]) چنین انسانی نیز می بایست دارای چنین خصوصیتی باشد زیرا خلیفه باید نشانی ازمستخلف عنه داشته باشد چون باید بجای او تصمیم بگیرد و به جای او عمل کند
)شیخ عباسی قمی تتمه المنتهی نشرمؤمنین چاپ چهارم ص 23[1]
) احزاب :36[2]
ابن ابی الحدید میگوید الحمد لله الذی قدم المفضول علی الفاضل شرح نهج البلاغه نشرالهدی ج1 ص 3[3]
) انعام : 92[4]
)انبیاء : 107[5]
) توبه : 128[6]
@jorenab
هدایت شده از 🌙イωσ ო∞ŋs🌙
انتخاب هدف قابل تقدیر است،اینکه بدانی کجا میخواهی باشی لازمه زندگیست.
برای هدفت تلاش کن،بجنگ،پیروزی را بخواه،اما اگر بازنده این بازی شدی برگرد و به پشتسرت نگاهی بیانداز.خاطراتت را مرور کن و باور کن ارزشش را داشت که تلاش کنی،جاده زیبایی که طی کردی،مسیر پر پیچ و خم و سرسبزی که پشت سرش گذاشتی،انسانهایی که در طی این مسیر هم قدمت شدند،کسانی که تو به این جاده دعوتشان کردی،لبخندهایی که در طی مسیرت زدی،آفتابی که راهت را روشن کرد،درختانی که سایهبانت شدند تا گرمازده روزگار نشوی،ایستگاههایی که فنجانی قهوه در آنها نوشیدی تا بیدار بمانی،همه و همه میتوانند مدارکی باشند مبنی بر پیروزی متفاوتت؛تو مسیری را پشت سر گذاشتی،تو داستانی نوشتی،تو ارائهای دادی،تو احساساتی را درک کردی،تو حرکتها کردی،تو جادهای پشت سر خود داری پس برندهای.
م.رحیمیان
@jorenab