✡ سه فرمان هالیوود (٢)
🌐 تجربهای چهلساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هشتم)
1⃣ #ده_فرمان ظاهراً روایتی سینمایی از زندگی حضرت موسی (ع) است؛ روایتی که گرچه موسیای متفاوت از آنچه که در باورهای اسلامی مییابیم را به مخاطبان خود میشناساند، اما در مجموع اثری است که بهخوبی توانست نیاز #صهیونیسم_بینالملل را در دوران پس از جنگ جهانی دوم برآورده سازد.
2⃣ فیلمی که با درک موقعیت خطیر #یهودیان در دوران پس از اعلان رسمی تأسیس رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸م و در اوج دورانی که #صهیونیستها نیازمند توجیه #افکار_عمومی و تثبیتِ اشغالگری خود در فلسطین بودند، بر پردهٔ سینماهای جهان به نمایش درآمد.
3⃣ دورانی که صهیونیستها بهخاطر کشتارها و فجایع عظیم انسانی که بالأخص در سال ۱۹۵۶م و طیّ مناقشهٔ کانال سوئز، در مناطق فلسطینی مرتکب گردیده و جنایاتی همچون جنایت #کفرقاسم و جنایت #خانیونس را به بار آورده بودند، نیازمند به #پشتیبانی_رسانهای ویژهای همچون این اثر معظم سینمایی گردیدند.
4⃣ این اثر توانست طیّ ۳سال اول اکران خود در سطح بینالملل، نزدیک به ۱۰۰میلیون نفر را بیش از یکبار به تماشای فیلم بکشاند و حضور #یهودیان در سرزمینهای اشغالی و جنایات و کشتارهای وحشیانهٔ ایشان را در ضمیر ناخودآگاه مخاطبان سینمایی، قرین با توجیهات تاریخی و شور حماسی سازد. نمودی روشن از پتانسیلهای نهفته در صنعت #سینما و نحوهٔ بهرهگرفتن از آن بهمنظور #اقناع و پیگیریِ فرایندِ «متقاعدسازی افکار عمومی».
5⃣ فرایندی که بهصورتی کاملاً حرفهای و دغدغهمندانه، توسط کارگردان #یهودیالاصل آن پیگیری گردید و نهایتاً با مدد و همراهی کمپانی یهودی #پارامونت_پیکچرز بهعنوان یکی از اصلیترین اعضای انجمن سینمایی آمریکا (MPAA) و از سرشناسترین استودیوهای تهیه و توزیع فیلم و برنامههای تلویزیونی هالیوود، به فرجامی ماندگار در کارنامهٔ صنعت سینمای جهان مبدّل گردید.
✍️ نویسنده: محمدرضا شاهحسینی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ سه فرمان هالیوود (٣)
🌐 تجربهای چهلساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هشتم)
1⃣ صرفنظر از موفقیت #ده_فرمان در راستای تحقق خواست سیاسی نظام تمدنی غرب، مبنی بر تشکیل جرثومهٔ فسادی همچون رژیم منحوس صهیونیستی، میبایست به این مهم توجه داشت که این اثر سینمایی با #تحریفات آشکار خود، اقدام به بازتعریف پیامبری جدید، مبتنی بر انگارههای #اومانیستی نموده است!
2⃣ پیامبری با نام موسی که از کمترین شباهت با حضرت موسی (ع) برخوردار است و در این اثر سینمایی نه بهعنوان پیامبری عظیمالشأن و مبعوث از جانب خداوند، بلکه بهعنوان انسانی بَشرمحور با مشخصهٔ دارا بودنِ تمام ویژگیهای فردی و آرزوهای دنیوی و کُنشهای جنسیِ یک فرد عادی، به تصویر کشیده میشود!
3⃣ شخصیتی کاملاً #لیبرال که در برابر فرعون تعظیم میکند و بر دست او بوسه میزند! شخصیتی #لذتگرا که مجذوب زیباییهای مادی میگردد و #غرایز_جنسی خود را لجامگسیخته رها مینماید و بهدور از هرگونه حیای دینی، روزی گرفتار عشق خواهرزاده فرعون و روز دیگر دلباختهٔ دختران شعیب پیامبر میشود!
4⃣ ده فرمان با بهرهگیری از بازی درخشان و چهرهٔ مناسبِ #چارلتون_هستون، سعی میکند تا مبانی تفکری نظام تمدنی غرب را در قامت پیامبر اولوالعزمی چون حضرت موسی (ع) متجلّی سازد و پیامبران را نیز دچار ذهنیتی #شکگرا و گرفتار #شکاکیت متصوّر سازد!
5⃣ پیامبری با مشخّصهٔ #شک_دکارتی که هیچگاه پاسخی مناسب برای چراییِ حَرامدانستنِ خوشگذرانی و توجه به نیازهای بَشری، توسط خدای غایب پیدا نمیکند و اصولاً نمیتواند خواستههای خدای غایب را بر تمنّیات و نیازهای نفسانی خویش ترجیح دهد و از این جهت است که بهعنوان نمونه، پس از همآغوشی جنسی با ملکه نِفِرتیتی بهعنوان زنِ شوهرداری که همسر فرعون است و پس از شنیدن سخن وی مبنی بر اینکه من مطمئنم که عشق تو به من قویتر از هر خدایی است و تو پسر مرا نمیکشی و… با ناراحتی بر میز کوچکی که جلوی پایش هست میکوبد و خدای غایب و توهّمی خود را مورد مؤاخذه قرار میدهد!
✍️ نویسنده: محمدرضا شاهحسینی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : یکشنبه
🌞 ١٨ آبان ۱۳۹٩ هجریشمسی
☪️ ٢٢ ربیعالاول ۱۴۴٢ هجریقمری
✝️ ٨ نوامبر ۲۰٢٠ میلادی
🕎 ٢١ حشوان ۵۷۸١ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
✍ وقوع غزوهٔ #بنینضیر و اخراج یهودیان از مدینه (۴ق)
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ سه فرمان هالیوود (۴)
🌐 تجربهای چهلساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هشتم)
1⃣ گرچه اقدامات نظام تمدنی غرب در تقابل با تفکر خدامحور (که بر بستر ادیان ابراهیمی و با حضور شخصیتهای برجستهای همچون نوح، ابراهیم، موسی، سلیمان، داوود، عیسی و... تا حضرت محمد علیهمصلواتالله همراه گردیده)، از جنبههای مختلف قابل بررسی است، اما اقدامات صورتگرفته بهمنظور مواجهه با #ایمان_به_وجود_انبیاء را میتوان در قالب سلاحی سهوجهی تصور نمود.
2⃣ این سلاح همانند تیری سهشعبه، از سویی #اهانت به ساحت پیامبران را سرلوحهٔ اقدامات خود قرار داده و از سوی دیگر به #استهزاء ایشان پرداخته و با تمسّک به جعلیات تاریخی شأن قدسی ایشان را مخدوش میسازد و در نهایت به #تکذیب و انکار شخصیت رسالتی ایشان همّت میگمارد.
3⃣ #سینمای_غرب در روش «اهانت» سعی مینماید تا با ترسیم وجههای خوار در گفتار و کردار، آستان قدسیِ انبیاء را در منظر مخاطب سینمایی تنزّل داده و ایمان به وجود انبیاء را از باورهای جوامع بزداید.
4⃣ این اقدام که تقریباً در تمامی تولیدات #هالیوود قابل مشاهده است. در سال ۲۰۱۴م، منتج به اکران جهانیِ اثری مجعول با عنوان #نوح (Noah) گردید؛ فیلمی به کارگردانی #دارن_آرونوفسکی یهودیالاصل که شهرت سینمایی خود را مدیون فیلم سینمایی #کشتیگیر و ترسیم تخیّل شکست شخصیت آیتالله در زمین کُشتی بود! فیلمی سراسر حقد و کینه!
5⃣ فیلم سینمایی نوح با شیوهٔ «اهانت»، بهسراغ نوح نبی رفته و شخصیتی موهوم از این پیامبر الهی به تصویر میکشد؛ شخصیتی #خشونتطلب که هیچگونه دلسوزی برای هدایت بشر ندارد و گوش به فرمان موهومات و خیالاتی است که بهعنوان دستورات خداوند معرفی میشود!!
✍️ نویسنده: محمدرضا شاهحسینی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ سه فرمان هالیوود (۵)
🌐 تجربهای چهلساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هشتم)
1⃣ #سینمای_غرب در بعضی از تولیدات دیگر خود به شیوهٔ دوم که همان #استهزاء انبیاء الهی است، تمسک میجوید. این شیوه در سالهای اخیر و خصوصاً در مورد انبیایی همچون حضرت عیسی (ع) و حضرت محمد (ص) استفاده شده است. پیامبرانی که #یهودیان اعتقادی به رسالت آنها ندارند!
2⃣ بر اثر انتخاب همین شیوهٔ «استهزاء» است که #هالیوود اقدام به تولید اثر سخیف و مُستهجنی همچون #بیگناهی_مسلمانان مینماید. فیلمی که بهصورتی وقیحانه شخصیت نبی مکرّم اسلام را به سخره گرفته و با طنز سخیفی اقدام به ارائهٔ تصویری سراسر شهوانی از این شخصیت والای انسانی مینماید!!
3⃣ البته شیوهٔ «استهزاء» ساحت ملکوتی پیامبران، ابتدا با تمرکز بر شخصیت حضرت عیسی (ع) در سینمای غرب کلید خورد و در آثار شاخصی همچون #آخرین_وسوسه_مسیح استمرار یافت.
4⃣ در فیلم «آخرین وسوسه مسیح»، #مارتین_اسکورسیزی کارگردان شهیر هالیوود، سعی میکند تا ابتدا وجاهتی #اومانیستی به حضرت عیسی (ع) ببخشد و شخصیت آن حضرت را در تعلیقی میان دنیای واقعی و آخرتِ غایب و توهمی به تصویر بکشد؛ تا در نهایت مخاطب به این باور برسد که #ایمان_به_وجود_انبیاء و پذیرش شخصیتِ رسالتی، باوری مسخره است که با دقت در ابعادِ زمینی و هوسران بودنِ پیامبرانی همچون عیسی (ع) آشکار و عیان میگردد!!
5⃣ «آخرین وسوسه مسیح» ضمن اهانت به شخصیت رسالتیِ حضرت عیسی (ع)، ابزار اصلی تقابل خود را متمرکز بر «استهزاء» ساحت ملکوتی ایشان میسازد و اقدام به ارائهٔ تصویری مبتذل از فریبخوردنِ آن حضرت، توسط #شیطان مینماید! و بدون هیچگونه محدودیتی، همبستری ایشان با زنی بدکاره را بر پردهٔ سینماهای جهان به نمایش درمیآورد!
✍️ نویسنده: محمدرضا شاهحسینی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ سه فرمان هالیوود (۶)
🌐 تجربهای چهلساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هشتم)
1⃣ #سه_فرمان_هالیوود در نهایت با «تکذیب» رسالت و پیامآوریِ انبیاء از عالَم غیب همراه بوده و موجب میشود تا #سینمای_غرب به انکار حقیقتِ نبوّت و شخصیت رسالتیِ پیامبر الهی مبادرت ورزد و عموم پیامبران را بهصورت انسانهایی دروغگو، کذّاب و خائن تصویر نماید! انسانهایی که گرچه در ظاهر مروّج تفکر خدامحور هستند، اما در واقع شخصیتی کاملاً #لیبرال با تفکراتی بَشرمحورانه دارند!
2⃣ این رویکرد بهوضوح بسیاری از محصولات هنری #هالیوود را در بر گرفته و در آثار مشهوری همچون سلیمان و سبا (Solomon and Sheba)، شاهنشاه (King of Kings)، شاهزاده مصر (The Prince of Egypt)، مصائب مسیح (The Passion of the Christ)، پادشاه داوود (King David) و… ظهور و بروز یافته است.
3⃣ بر این اساس، صنعت سینمای غرب در چارچوب تصویرگری خود، ضمن فروکاست شخصیتِ رسالتیِ پیامبران الهی در قامت انسانهایی عادی و البته خطاکار و سادهلوح، نخستین گام موثر خود را در جهت #تکذیب رسالت ایشان آغاز مینماید و در ادامهٔ مسیرِ «تکذیب»، به ترسیم ابتلای عمومی ایشان به مشخصههای #شک_دکارتی پرداخته و با تصویرسازی از ذهنیّت شکّاک انبیاء بزرگ الهی، سعی مینماید تا تردید را در عمق وجود مخاطبان سینمایی خود نهادینه سازد! تردیدی که به مخدوش نمودنِ تاریخچهٔ پیامبری و به تبع آن باورهای دینیِ برآمده از آن مبادرت ورزد.
✍️ نویسنده: محمدرضا شاهحسینی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✍ متن کامل مقالهٔ «سه فرمان هالیوود برای آخرین وسوسه انسان خداباور» را در آدرس زیر مطالعه کنید:
👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/12218
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : دوشنبه
🌞 ١٩ آبان ۱۳۹٩ هجریشمسی
☪️ ٢٣ ربیعالاول ۱۴۴٢ هجریقمری
✝️ ٩ نوامبر ۲۰٢٠ میلادی
🕎 ٢٢ حشوان ۵۷۸١ عبری
🌍 مناسبتهای میلادی
✍ مرگ #حییم_وایزمن رئیس سازمان جهانی #صهیونیسم و اولین رئیسجمهور کشور جعلی #اسرائیل (١٩۵٢م)
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : سهشنبه
🌞 ٢٠ آبان ۱۳۹٩ هجریشمسی
☪️ ٢۴ ربیعالاول ۱۴۴٢ هجریقمری
✝️ ١٠ نوامبر ۲۰٢٠ میلادی
🕎 ٢٣ حشوان ۵۷۸١ عبری
🌍 مناسبتهای میلادی
1⃣ مرگ مصطفی کمال پاشا معروف به #آتاتورک (بهمعنای پدر ترک) از یهودیان مخفی [دونمه] و بنیانگذار جمهوری لائیک ترکیه (١٩٣٨م)
2⃣ محکومیت #صهیونیسم بهعنوان شکلی از #نژادپرستی در سازمان ملل متحد (١٩٧۵م)
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ سازمان ملل و نژادپرستی صهیونیستی
1⃣ در قطعنامه ۳۳۷۹ مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در تاریخ ۱۰ نوامبر ۱۹۷۵م به تصویب رسید، کشور جعلی #اسرائیل بههمراه آفریقای جنوبی بهعنوان سیستمهای #نژادپرست محکوم شدند.
2⃣ این قطعنامه در محکومیت نژادپرستیِ #صهیونیسم و #آپارتاید در ٢۴٠٠مین جلسه با حضور تمام اعضا و با ۷۲ رأی موافق در برابر ۳۵ رأی مخالف (شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان غربی) و ۳۲ رأی ممتنع به تصویب رسید.
3⃣ در سال ۱۹۹۱م، اسرائیل شرط مشارکت خود در کنفرانس صلح مادرید را الغای قطعنامهٔ مزبور دانست.
4⃣ در نتیجه، قطعنامهٔ ۳۳۷۹ مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تلاش #جورج_هربرت_واکر_بوش (پدر جورج دبلیو بوش)، جان بولتون و دوستانش با قطعنامهٔ ۴۶/٨۶ در ۱۶ دسامبر۱۹۹۱، تعدیل و خنثی شد!!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ١٠ نوامبر ۱۹۷۵ قطعنامه ۳۳۷۹ را با ۷۵ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع به تصویب رساند که در آن «صهیونیسم» شکلی از «نژادپرستی و تبعیضنژادی» معرفی شده بود.
✡ اما در سال ۱۹۹۱ همین مجمع در قطعنامه ۴۶/۸۶ با ۱۱۱ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع اعلام کرد که قطعنامه ۳۳۷۹ را لغو میکند!!!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ ریشههای یهودی نژادپرستی صهیونیستی (١)
1⃣ امتیازطلبی و #نژادپرستی که از مهمترین ویژگیهای #صهیونیسم است، در #منابع_یهود بهطور صریح و فراوان انعکاس یافته است. آنها خود را #قوم_برگزیده خداوند و سایر ملتها را «حیوانات انساننما» میدانند.
2⃣ مطابق برخی منابع یهود، ازجمله نوشتههای ربّی #شنر_زالمان (مؤسس #جنبش_خباد) تمایز میان #یهود و غیریهود اینگونه ذکر شده:
👈 هر یهودی، دارای دو روح است: روح حیوانی و روح الهی؛ روح حیوانی، در بالاترین طبقات #نیروهای_شیطانی ریشه دارد. این روح، منبع شُرور است؛ اما در عین حال، منشأ خیرهای طبیعی مانند مهربانی و نیکخواهی نیز هست؛ چراکه در «طبقه نور» نیز ریشه دارد؛ یعنی نزدیکترین نقطه از شاکله عالم شیاطین به کناره عالم قدس؛ اما روح الهی، در خدا ریشه دارد و یا به یک معنا، بخشی از خداست. بیگانگان، نه تنها فاقد روح الهی هستند، بلکه روح حیوانی آنان نیز در مقایسه با روح حیوانی یهودیان، از لایههای پایینتری از عالم شیطانی ریشه میگیرند. [١]
3⃣ #تلمود میگوید:
👈 این منّت، بر ارواح یهود نهاده شده است که جزئی از خداوند باشند. این نفوس، از جوهر خداوند جوانه میزنند؛ چنانکه فرزند از جوهر و ذات پدر بیرون میآید. اگر یهودیان نبودند، برکت از روی زمین رخت برمیبست و باران نمیبارید و خورشید نمیتابید. پس، بدون اسرائیلیان، ملتهای روی زمین قادر به زندگی نیستند.
4⃣ بر اساس تعالیم تلمود، همانگونهکه انسان بر حیوان فضیلت دارد، یهودیان نیز برترین ملتهای روی زمیناند و گورهای غیریهود، دلهای فرزندان اسرائیل را خنک میکند؛ زیرا فقط یهودیان بشرند و ملتهای دیگر چیزی جز گونههای مختلف حیوان نیستند.
5⃣ تلمود به یهودیان میگوید:
👈 هرگاه یک فرد یهودی با غیریهودی اختلاف پیدا کرد، تو باید از او پشتیبانی کنی و به آن غریبه بگویی: این چیزی است که شریعت ما از ما میخواهد و چنانچه شریعت آن غریبه با یهود همراهی نشان دهد، باید برادرت را کمک کنی تا در دعوا حاکم شود و به غریبه بگویی: این چیزی است که شریعت تو از تو میخواهد. در صورتی که چنین نباشد، وظیفه داری که پیرامون آن غریبه، تارهای تزویر و نیرنگ بتنی و او را در آن دام افکنی تا یهودی پیروز شود». [٢]
📚 منابع:
(١) آنترمن، الن، باورها و آیین یهود، ص۳۵۰.
(٢) نویهض، عجاج، پروتکلهای دانشوران صهیون، صص ۶۰۵ ـ ۶۰۷ به نقل از تلمود.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ١٠ نوامبر ۱۹۷۵ قطعنامه ۳۳۷۹ را با ۷۵ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع به تصویب رساند که در آن «صهیونیسم» شکلی از «نژادپرستی و تبعیضنژادی» معرفی شده بود.
✡ اما در سال ۱۹۹۱ همین مجمع در قطعنامه ۴۶/۸۶ با ۱۱۱ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع اعلام کرد که قطعنامه ۳۳۷۹ را لغو میکند!!!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ ریشههای یهودی نژادپرستی صهیونیستی (٢)
1⃣ در عصر حاضر نیز میتوان از طرز برخورد و رفتار #جنبش_حسیدی با غیریهودیان، بهعنوان یکی از مصادیق #نژادپرستی_یهودی یاد کرد. #حسیدیم، هنوز یک جنبش زنده و موجود با صدها هزار عنصر فعال است که متعصبانه گوش به فرمان «ربّیهای مقدس» خود هستند؛ ربّیهایی که برخی از آنها در #اسرائیل و در میان رهبران اغلب احزاب و حتی در ردههای بالای ارتش، نفوذ فوقالعادهای به دست آوردهاند.
2⃣ کتاب مشهور و اساسی #تانیا (Hatanya) از مؤسس #جنبش_خباد (بهعنوان یکی از مهمترین شعبههای جنبش حسیدیم)، غیریهودیان را #مخلوقاتی_شیطانی معرفی میکند که در آنها مطلقاً چیز خوبی وجود ندارد و حتی یک جنین غیریهودی از حیث کیفیت، با جنین یهودی تفاوت دارد. اصولاً یک غیریهودی، موجودی «زیادی» است؛ زیرا تمام کائنات فقط به هدف یهودیان خلق شدهاند.
3⃣ این کتاب بهدفعات و در تیراژ بالا در اسرائیل چاپ شده و بهطرز وسیعی، در میان عموم، مدارس و ارتش منتشر گردیده است. این تبلیغات خباد، بهخصوص قبل از هجوم اسرائیل به لبنان در مارس ۱۹۸۷م بهمنظور وادارکردن پزشکان و پرستارها به مضایقهی کمک دارویی از «مجروحان غیریهودی» شدت یافت و این روش یا ایدهی شبهنازی، فقط متوجه اعراب یا فلسطینیها نبود؛ بلکه هر غیریهودیای را شامل میشد. [۱]
4⃣ گفتنی است، در عصر حاضر برخی اندیشمندان روشنفکر یهودی با انتقاد از اندیشهها و سیاستهای نژادپرستانه، عملکرد یهودیان متعصب را به چالش کشیدهاند. #اسرائیل_شاهاک که خود یک یهودی منتقد است، مینویسد:
✍ هرکس در اسرائیل زندگی کرده باشد، بهخوبی میداند که نگرش تنفرآمیز و ظالمانه نسبت به غیریهودیان در میان اکثر یهودیهای اسرائیل تا چه حد عمیق و گسترده است. این نگرش، طبعاً از دیگران (خارج از اسرائیل) پنهان نگه داشته شده است. [٢]
📚 منابع:
(١) شاهاک، اسرائیل، تاریخ یهود؛ آیین یهود، صص ۶۳ ـ ۶۴.
(٢) همان، ص ۱۸۴.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه
🌺 امروز : چهارشنبه
🌞 ٢١ آبان ۱۳۹٩ هجریشمسی
☪️ ٢۵ ربیعالاول ۱۴۴٢ هجریقمری
✝️ ١١ نوامبر ۲۰٢٠ میلادی
🕎 ٢۴ حشوان ۵۷۸١ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
✍ صلح امام حسن علیهالسلام (۴١ق)
🌍 مناسبتهای میلادی
1⃣ با بستهشدنِ معاهدهٔ آتشبس و تسلیم آلمان در مقابل متفقین، #جنگ_جهانی_اول رسماً رأس ساعت ۱۱ صبح به پایان رسید. (١٩١٨/١١/١١) هر ساله این واقعه با دو دقیقه سکوت گرامی داشته میشود! (در حقیقت این جنگ با بستهشدنِ #معاهده_ورسای در ۲۸ ژوئن سال بعد به پایان خود رسید)
📚 بیشتر بدانیم:
📖 #روچیلدها در جنگ جهانی اول
👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/5897
2⃣ سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) مرگ #یاسر_عرفات رهبر پیشین خود را با علت نامعلوم تأیید و محمود عباس را بهعنوان رئیس جدید خود انتخاب کرد (٢٠٠۴م)
📚 بیشتر بدانیم:
📖 #بیوتروریسم نوین
👉 http://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/5782
🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبتهای مرتبط با #یهود میپردازد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ «جفری اپستین» جعبه سیاه فساد و انحراف جنسی طبقه حاکم بر آمریکا و رفیق نزدیک بیل کلینتون و دونالد ترامپ و بسیاری از چهرههای متنفّذ و قدرتمند آمریکا
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ پروژهٔ لولیتاسازی و دعوت به طغیان (١)
1⃣ سال گذشته، در هیاهوی جنجالهای سیاسی در آمریکا و در سایه شروع بحران کرونا، یک خبر بسیار مهم، آنچنان که باید و شاید دیده نشد: «مرگ جفری اپستین»
2⃣ #جفری_اپستین جعبه سیاه فساد و انحراف جنسی عمیق طبقه حاکم بر آمریکا در حوزههای مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بود. دستکم رفاقت نزدیک دو تن از رؤسای جمهور آمریکا (از دو حزب) یعنی #بیل_کلینتون و #دونالد_ترامپ با او آشکار و قطعی بود و البته دهها چهرهٔ متنفّذ و قدرتمند آمریکا در دایرهٔ دوستان جفری اپستین بودند.
3⃣ تخصص اصلی جفری اپستین، #قاچاق_دختران نوجوان به آمریکا و تشکیل #محفلهای_شیطانی برای #بهرهکشی_جنسی سیاستمداران، سوپرسرمایهداران، ستارگان موسیقی و سینما و ورزش از این دختران بود.
4⃣ جفری اپستین که به لطف حامیان قدرتمند خود، بارها از تلهٔ قانون گریخته بود و گویی مصونیّت آهنین داشت، سرانجام در پی همهگیر شدن جنبش «me too»، بهواسطهٔ کثرت و وسعت سیاهکاریهایش بازداشت شد و در روند رسیدگی قضایی، به نحوی مشکوک با ادعای #خودکشی در سلول، از صحنه خارج شد.
5⃣ بسیاری از اهالی رسانه در آمریکا معتقدند که اصل خبر خودکشی اپستین دروغ بوده و با این ترفند او را از صحنه خارج کردهاند تا با هویّت جعلی جدید در نقطهای دیگر از دنیا ادامه حیات دهد. البته، محتملتر است که مهرهٔ سوختهای چون اپستین که رازهای تکاندهنده بسیاری از فساد و انحرافات اخلاقی شدید حاکمان آمریکا داشت، کلاً حذف شود.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ «مدونا» آوازهخوان و رقصندهٔ لاتینتباری که تبدیل به نماد عصیان فمینیستی در برابر سنّتهای اخلاقی شد و موزیک ویدیوهای سرشار از نمادهای جنسی او، دوران جدیدی را در موسیقی و لایف استایل آمریکایی رقم زد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ پروژهٔ لولیتاسازی و دعوت به طغیان (٢)
1⃣ اواخر دههٔ ۱۹۸۰، زمانی که اردوگاه #سرمایهداری به سردمداری آمریکا در آستانهٔ غلبه بر رقیب سوسیالیست خود بود، در فضای سرمستی حاصل از پیروزی قریبالوقوع، در حوزهٔ اجتماعی و فرهنگی هم داشت تغییرات بنیادین اتفاق می افتاد و طراحان پشتپرده بهدنبال #نمادسازی برای شورش و عصیان کامل در برابر #اخلاقیات مسیحی در حوزهٔ فرهنگ و هنر بودند.
2⃣ غولهای #یهودی حاکم بر #هالیوود (بهعنوان بایگاه اصلی تولید #سبک_زندگی و ایدئولوژی مدرن) #موسیقی و #سینما را به سمت پردهدریهای اخلاقی و #طغیان در برابر اخلاقیات ریشهدار مسیحی هدایت کردند و برای این روند، نمادهایی هم تراشیدند.
3⃣ #مدونا آوازهخوان و رقصندهٔ لاتینتبار، تبدیل به نماد #عصیان_فمینیستی در برابر سنّتهای اخلاقی شد و موزیک ویدیوهای اروتیک و سرشار از نمادهای جنسی او، دوران جدیدی را در موسیقی و به تبع آن لایف استایل آمریکایی رقم زد.
4⃣ متن اشعار، سناریوهای داستانی دقیق، همراه با کارگردانی فنّی بسیار ماهرانه، از دخترکی «معصوم» روایت میکرد که با ظاهری بیگناه، موهای کوتاه به سبک دختران دبیرستانی و کمی رمانتیک، ناگهان به قالبی #اروتیک، تحریککننده و بهشدت #عصیانگر تغییر ماهیت میداد. مدونا تبدیل به یک نماد از شورش «دخترکان معصوم» در برابر اخلاقیات ریشهدار و هنجارهای پذیرفتهشده و به یک الههٔ فتّانه و افسونگر و بیپروا به لحاظ جنسی و اخلاقی تبدیل شد.
5⃣ این روند نمادسازی، در دههٔ ۱۹۹۰ با چهرههایی چون «بریتنی اسپیرز»، «کریستینا آگیلرا»، «جسیکا سیمپسون» و گروههایی چون «اسپایس گرلز» ادامه یافت و در قرن٢١، چهرههایی چون «مایلی سایرس»، «ریحانا»، «تیلور سوئیفت» و «کیتی پری»، به نماد آن «دخترک معصوم» که در برابر اخلاق عصیان میکند، تبدیل شدند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ تصویر «ولادیمیر ناباکوف» و اولین چاپ کتاب «لولیتا»
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ پروژهٔ لولیتاسازی و دعوت به طغیان (٣)
1⃣ گفتنی است که این طراحی شیطانی برای #نمادسازی «دختر نوجوان بیپروا» در فرهنگ پاپ امریکایی اواخر دههٔ ۹۰ جریانساز شد و بهعنوان #گرایش_لولیتا شناخته میشد.
2⃣ #لولیتا برگرفته از نام رمان معروفی نوشته نویسنده روستبار آمریکایی، #ولادیمیر_ناباکوف بود که شخصیت اصلی آن یک دختر نوجوان «اغواگر» است. این رمان بعد از اولین انتشار، تا سالها بهخاطر محتوای هنجارشکن و ضدیت آن با اخلاقیات مسیحی، در بسیاری از کشورهای غربی ممنوع بود.
3⃣ #مایلی_سایرس که با کاراکتر دختر مدرسهای «هانا مونتانا» در سریالی ساخته شرکت دیزنی در نوجوانی معروف شده بود، بعدتر به یکی از نمادهای #وقاحت_جنسی در فرهنگ پاپ آمریکا تبدیل شد
4⃣ #نمادپردازی از این چهرهها (که از سنین ۱۵ یا ۱۶ سالگی فعالیت حرفهای خود را در موسیقی و سینما آغاز کردند)، بههمراه طراحیهای رسانهای چون ظاهرشدن پدیدههایی چون «رئالیتی شو»، که مرز بین زندگی خصوصی و عمومی این ستارگان نوجوان را برمیداشت و آنها، و #سبک_زندگی طراحی شده برای آنان را (که حول مفهومی به نام «سکسی بودن» ترسیم شده) وارد سبک زندگی آمریکایی میکرد، نقش مهمی در انهدام بنیان خانواده در غرب و طغیان #حرامزادگی ایفاء کرد.
5⃣ البته، همزمان، شبیخونهای فکری در قالب جنبشهای «حقوق زنان»، «حقوق دگرباشان جنسی»، «آتئیسم»، «فمینیسم تهاجمی» و... به روان بشر مدرن صورت گرفت تا زمینهها و بسترهای فکری را برای حاکم شدن «ارزشهای نوین» بهویژه در نسلهای جدید، هموار کند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter