eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
673 ویدیو
200 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ بورس تحصیلی یا ابزار نفوذ و جذب نخبگان (6) 1⃣ رسانه‌ها‌ بازوی کشورهاست. کشورها برای پیشبرد سیاست‌های خود از استفاده می‌کنند و این رسانه‌ها هستند که در جهت منافع کشورها و بازیگران صحنه بین‌الملل هر گزارش درست یا نادرستی را ارائه و با تشویش افکار عمومی علیه کشور یا موضوعی، فشارهای مختلفی را بر حریف یا حریفان خود وارد می‌نمایند، و یا با جلب افکار عمومی نسبت به سیاست‌های خود و همراه نمودن این افکار، به اهداف خود می‌رسند. 2⃣ همراه کردن ذهن‌ ملت‌ها به جای استفاده از ابزار زور یا سلطه، نامیده می‌شود که در مقابل قدرت سخت قرار دارد. نظریه‌پرداز این حوزه، در تبیین قدرت (نرم و سخت) می‌گوید: 3⃣ قدرت، توانایی این است که دیگران کاری را انجام دهند که شما خواستار آن هستید و شما می‌توانید به سه روش بر دیگران قدرت داشته باشید: 🔸می‌توانید کار خود را با تهدید و اجبار انجام دهید 👈 چماق! 🔸می‌توانید آن را با پرداخت جایزه انجام دهید‌ 👈 هویج! 🔸یا می‌توانید کاری کنید که دیگران آنچه شما می‌خواهید را انجام دهند. 🔹این توانایی که کاری کنید دیگران بدون پرداخت یا اجبار کاری را انجام دهند که شما می‌خواهید و چیزی را بخواهند که شما می‌خواهید را من (جوزف نای) «قدرت نرم» می‌نامم! 4⃣ ایالات‌متحده که خود را امپراتور جهان می‌پندارد نیز به فکر این است که «بدون هزینه» ملت‌های مختلف جهان را زیر پرچم جمع کند و از این طریق امپراتوری خود را کامل کند. ✍ نویسنده: آرش مقصودی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 yon.ir/Scolarship ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بهترین راه برای جذب هر ملتی به فرهنگی خاص، جذب نخبگان آن کشور است! 🌇 شرح عكس: الیسون شوجی انیزوکا یک فضانورد آمریکایی ژاپنی اهل هاوایی بود که در واقعهٔ انفجار فضاپیمای چلنجر کشته شد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بورس تحصیلی یا ابزار نفوذ و جذب نخبگان (7) 1⃣ یکی از مهم‌ترین اقدامات دیپلماسی عمومی ایالات‌متحده این است که کشورهای هدفِ خود را جذب فرهنگ کند و به دلیل این‌که آینده‌ی هر کشوری به‌دست جوانان امروز آن کشور ساخته می‌شود، با این کار، آینده‌ی ملت‌ها در دست ایالات متحده خواهد بود. 2⃣ بهترین راه برای جذب هر ملتی به فرهنگی خاص، آن کشورهاست. به همین دلیل ایالات متحده نیز به‌جای لشکرکشی به کشورها، تمایل دارد بودجه‌ی برنامه‌های فرهنگی خود را در زمینه‌ی هدایت نخبگان جوامع به صرف کند، که اگر نخبگان با ارزش‌های آمریکایی پرورش یافتند، خود مبلّغی خواهند شد برای آن ارزش‌ها و عملی شدن سیاست‌های ایالات متحده. 3⃣ پروژه‌های مختلفی در ایالات متحده و با مبالغ هنگفت برای رسیدن به چنین هدفی انجام می‌شود؛ اما یکی از مهم‌ترین این پروژ‌ه‌ها، پروژه‌های اعطای است. 4⃣ در اسناد دیپلماسی عمومی ایالات متحده آمده است: 👈 کمک هزینه تحصیلی برای بیش از هزار رهبر جوان که به ساختن حکومت بهتر (!) و پرورش نهادهای قوی‌تر جامعه مدنی، تقویت زنان و اقلیت‌های مذهبی و افزایش فرصت‌های اقتصادی کمک می‌کنند خواهد بود. این برنامه (پرورش رهبران جوان) در سراسر جهان اجرا خواهد شد، به همراه این‌که برای جنوب شرق آسیا برنامه ویژه تهیه شده است. برای هر یک از این جوانان 90 هزار دلار (!) به طور میانگین هزینه خواهد شد. ✍ نویسنده: آرش مقصودی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 yon.ir/Scolarship ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کمیسیون دوستی ایالات متحده و ژاپن در سال 1975 توسط کنگره تأسیس شد که نقش برجسته‌ای در تقویت همکاری میان ایالات متحده و ژاپن داشته است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بورس تحصیلی یا ابزار نفوذ و جذب نخبگان (8) 1⃣ برنامه‌های برای هر کشور و منطقه‌ای جداگانه و با مشخصات متفاوتی (نسبت به اهمیت آن منطقه برای منافع ایالات متحده) انجام خواهد ‌شد! که ما تعدادی از این برنامه‌ها را طبق اعلام دولت ایالات متحده برای شما ذکر می‌کنیم: 🌐 برنامه‌های کشورهای جنوب شرقی آسیا 2⃣ از سال‌های 2013 تا 2015 قریب به 900 هزار دلار صرف تقویت تعاملاتِ به‌اصطلاح فرهنگی بین آمریکا و شده است. در این سند آمده باید این بودجه صرف تعاملاتِ تحصیلی و فرهنگی میان ایالات متحده و ژاپن شود. 🌐 تعامل جوانان ایالات متحده و کره‌جنوبی 3⃣ کمیسیونی برای این منظور بین کنگره آمریکا و مجلس ملی شکل گرفته است. برنامه‌های‌ این نهاد شامل دانشجویان ده دانشگاه و فارغ‌التحصیلان آن‌ها برای پیشرفت روندهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی میان آمریکا و کره‌جنوبی بوده است. شرکت‌کنندگان کره‌ای دو هفته و نیم را در ایالات متحده می‌گذرانند که برای 20 نفر از این شرکت‌کنندگان در سال 2014 میلادی بیش از 150 هزار دلار (!) هزینه شده است. ✍ نویسنده: آرش مقصودی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 yon.ir/Scolarship ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کریستوفر استیونز سفیر ایالات متحده در لیبی بود. در جریان انقلاب سال 2012 این کشور انقلابیون در اعتراض به مواضع ایالات متحده در قبال کشورشان به کنسولگری آمریکا در بن غازی حمله کرده و در جریان این حمله استیونز کشته شد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بورس تحصیلی یا ابزار نفوذ و جذب نخبگان (9) 🌐 برنامه کمک هزینه تحصیلی کریستوفر استیونز 1⃣ این بخش از برنامه‌هایِ به‌اصطلاح فرهنگیِ ایالات متحده از پرهزینه‌ترین برنامه‌های این کشور محسوب می‌شود. به‌طوری که بودجه این برنامه بیش از 20 الی 30 برابر سایر هزینه‌ها در بخش محسوب می‌شود! شاید دلیل بالا بودن بودجه در این قسمت، راهبردی بودن کشورهای هدف آن است: از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گرفته تا تونس، لیبی، مصر و . 2⃣ برنامه راهبردی ایالات‌ متحده در خاورمیانه و شمال آفریقا که به نام و با همکاری خانواده وی انجام می‌شود مأمور به گسترش تعاملاتِ آنلاین با بیش از یک میلیون جوان در خاورمیانه و شمال آفریقا است و می‌بایست زمینه‌هایی را فراهم کند که این یک میلیون استعداد در قرن 21 همراه با آموزش یابند. 3⃣ اکثر هزینه این برنامه را خانواده کریستوفر استیونز و تأمین می‌کنند که هر دوی این‌ها آشکارا به‌دنبال گسترش می‌باشند تا دیگر اتفاقاتی مانند انقلاب اسلامی ایران و یا بیداری اسلامی اتفاق نیفتد. 4⃣ نهادهای ثروت و قدرت جهان که از «دورانِ استعمار» ملت‌های مستضعف را به استثمار کشیده‌‌اند به هیچ‌وجه راضی نیستند نیروی کار و منابع طبیعی ارزان این ملت‌ها را از دست بدهند. اما با توجه به این‌كه امروزه دیگر انواع قدیمی استعمار پاسخ‌گو نیست، گویا این‌بار تصمیم گرفته‌اند تحت لوای آزادی و آزادی‌خواهی به تاراج ثروت و دسترنج ملت‌ها مشغول شوند! ✍ نویسنده: آرش مقصودی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 yon.ir/Scolarship ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ دانش‌آموز ایرانی، سرباز آمریکایی!! 🎯 لبّ کلام سند ۲۰۳۰ این است که معلمان در کلاسِ درس برای غرب سرباز درست کنند! 🌐 مقام معظم رهبری امروز مجدداً پیرامون #سند2030 صحبت كردند. به این مناسبت گزارش ذیل بازنشر می‌شود. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (1) 🎯 پروژه‌ای جهانی 1⃣ سند موسوم به ۲۰۳۰ سازمان را می‌توان یکی از موارد طراحی بین‌المللی دانست. البته این سند تنها یکی از ۱۷ هدف پروژه‌ی جهانی است. 2⃣ میلینیوم یا اعلامیه‌ی هزاره‌ی سازمان ملل متحد با هدف توسعه‌ی پایدار، از مهم‌ترین طرح‌هایی است که توسط سازمان ملل به منظور ملت‌ها و یکسان‌سازی فرهنگ‌ها سال‌ها در دستور کار نهاد‌های مرتبط با این سازمان قرار گرفته بود و سرانجام شکست خورد. 3⃣ پس از شکست این پروژه، در سال ۲۰۱۵ برنامه‌ی جدیدی از سوی سازمان ملل مطرح شد و در مجمع عمومی سازمان ملل با حضور رؤسای جمهور کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید. نکته‌ی حائز اهمیت این است که این برنامه به صورت without voting، یعنی بدون رأی و نظر مخالف به تصویب رسیده است، در حالی‌که اگر مخالفتی از سوی هیئت ایرانی حاضر صورت گرفته بود، این برنامه با «اجماع عمومی» تصویب نمی‌شد. امری که انتظار می‌رفت با توجه به مغایرت‌ها و تضادهای واضح و مشخص این برنامه با فرهنگ و اسناد بالادستی کشورمان، با مخالفت هیئت جمهوری اسلامی به‌عنوان داعیه‌دار حکومت اسلامی قرار بگیرد. 4⃣ پس از اجلاس عمومی سازمان ملل، اجلاسی با حضور وزرای ۱۳۰ کشور از جمله ایران در اینچئون کره‌ی جنوبی برگزار می‌شود. سندی که از سال ۲۰۱۴ به‌عنوان برنامه‌ی آموزشی در مسقط طراحی شده بود، در این اجلاس به تصویب و امضا می‌رسد. هرچند که تا به امروز هیچ خبر رسمی‌ای مبنی بر امضای وزیر وقت آموزش و پرورش بر این سند منتشر نشده است. 5⃣ این تعهد در حالی صورت می‌گیرد که دو نهاد نظارتی مهم در این موضوع یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و نهادهای فراقوه‌ای نظیر مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی امنیت ملی از پذیرفتن این سند بی‌اطلاع بوده‌اند! ✍ گزارش از: علیرضا خورسند ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter #⃣ هشتگ اصلی :
✡ اهداف توسعه هزاره (Millennium Development Goals)، هشت آرمان بود که قرار بود تا سال ۲۰۱۵ بدست آیند اما شکست خورد: 1⃣ از بین بردن فقر شدید و گرسنگی 2⃣ دست‌یافتن به آموزش ابتدایی همگانی 3⃣ گسترش و ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان 4⃣ کم کردن مرگ کودکان 5⃣ بهبود سلامت مادران 6⃣ مبارزه با ایدز، مالاریا،توبر کلوز و... 7⃣ تضمین پایداری محیط زیست 8⃣ گسترش مشارکت جهانی برای توسعه ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (2) 🎯 تصویب و اجرای پنهانی 1⃣ در جلسه ۱۳۹۵/۰۶/۲۵ هیئت دولت، اجرای سند ۲۰۳۰ با تشکیل کارگروهی، الزامی می‌شود! این کارگروه موظف می‌شود که برنامه‌های اجرایی این سند را به سایر دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کند و بر اجرای آن نظارت داشته باشد. 2⃣ نخستین واکنش رسمی به این مصوبه هیئت دولت، چهار ماه پس از اجرایی شدن آن صورت می‌گیرد، زمانی که ستاد نقشه جامع علمی کشور، با گلایه از عدم اطلاع‌رسانی دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی، نگرانی خود را از تصویب و اجرای این سند اعلام می‌کند. 3⃣ با ادامه یافتن اجرای این سند و عدم پاسخ‌گویی مسئولان مربوطه، این نگرانی به صحن عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ سرایت کرد و در حضور رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه، نگرانی از تصویب و اجرای سند ۲۰۳۰ با صحبت چند تن از اعضای شورا به ریاست‌جمهوری منتقل شد. در حالی‌که انتظار عمومی اعضای شورا بر این بود که روند رای‌گیری و در دستور‌کار قرار گرفتن توقف و اصلاح سند ۲۰۳۰ آغاز می‌شود اما رئیس‌جمهور این مسئله را به جلسه بعدی موکول می‌کند. 4⃣ پس از این اتفاق، موضوع سند ۲۰۳۰، با حضور مدیر کل کمیسیون ملی در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار می‌گیرد. محورهای این جلسه بدین شرح است: 🔸عدم مشارکت و اطلاع‌رسانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد انتقاد است. 🔸اسناد آموزشی بالادستی نظام، اسنادی مترقّی هستند که کشور را بی‌نیاز از اسناد ابلاغی از سایر جوامع بیگانه می‌کند. 🔸روند ابلاغ و ترجمه این سند متوقف شود، تا از تداخل و تعارض در نظام آموزشی کشور جلوگیری شود. 🔸در بسیاری از جملات بیانیه اینچئون عباراتی وجود دارد که نشانگر بودن بندهایی از این بیانیه می‌شود. 🔸 بودن و ، آموزش معلمان به شیوه غربی، ، حذف آیات جهاد و ممنوعیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... از جمله موارد اختلافی و متضادی است که این سند با فرهنگ اسلامی ایرانی دارد. 🔸پذیرش نقش راهبری، نظارت و گزارش‌دهی به یونسکو محکوم می‌شود. 5⃣ در حقیقت با پذیرش این سند علاوه‌بر تغییراتی که در نظام آموزشی کشور پدید می‌آید، این تعهد به‌وجود می‌آید که مهم‌ترین آمار‌ها و اطلاعات که مربوط به نسل جوان و نوجوان کشور است به صورت گزارش‌های مداوم به نهادهای بیگانه اعلام شود. در پایان این جلسه که با حضور مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، مقرر شد تا اجرای این سند سریعاً متوقف شود. ✍ گزارش از: علیرضا خورسند ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter #⃣ هشتگ اصلی :
✡ اهداف توسعه پایا (Sustainable Development Goals) با عنوان رسمی: «دگرگون ساختن جهان ما: دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایا» یا: «سند ۲۰۳۰ یونسکو» شامل ۱۷ هدف هستند که در سپتامبر ۲۰۱۵ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد. این دستورکار جایگزین اهداف توسعه هزاره شد که شکست خورده بود! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (3) 🎯 علی رغم این مصوبه بازهم دولت اجرای این سند را متوقف نمی‌کند و ماه‌های آینده هم اجرای آن ادامه می‌یابد تا زمانی که رهبر انقلاب در دیدار با معلمان به اجبار، شخصاً به روند اجرای سند ورود می‌کنند و می‌فرمایند: 1⃣ «این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرف‌ها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار این‌ها بدهد و تسلیم این‌ها بشود. 2⃣ به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی‌ای -که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّت‌های گوناگون، با تمدّن‌های مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. 3⃣ اگرچنانچه با اصل کار شما نمی‌توانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش ممشیٰ دارد، خطّ و‌ ربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما می‌دانیم باید در زمینه‌های آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه‌کار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد. 4⃣ این‌که ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بی‌سروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست.» 🌐 با این بیانات بود که بلافاصله و به اجبار روند اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شد. از سوی دیگر سند ۲۰۳۰ تعارضات فراوانی با اسناد بالادستی نظام شامل، سند چشم‌انداز بیست ساله، نقشه‌ی جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و حتی اصول ۷۷و ۱۵۳ قانون اساسی دارد. ✍ گزارش از: علیرضا خورسند ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter #⃣ هشتگ اصلی :
🎯 امام خامنه‌ای: 1⃣ جان کلام در #سند2030 که فصل مهمی از آن به آموزش و پرورش اختصاص دارد، این است که نظام آموزشی باید جوری تنظیم شود که فلسفه، سبک زندگی و مفهوم حیات، بر اساس مبانی غربی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود. 2⃣ غربی‌ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما ... در کلاس درس خود برای آنها سرباز تربیت کنند، تا دانش‌آموز ما سرباز و رعیت همان وحشی‌های کراوات‌زده ظاهرسازی شود که براحتی آدم می‌کُشند و به آدم‌کش‌ها کمک می‌کنند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ (4) 🎯 آموزش بهانه است! 1⃣ سند ۲۰۳۰ را می‌توان مدخل ورودی برنامه‌ی جامع سازمان ملل برای تسلط بر کشورها به بهانه‌ی موهوم توسعه‌ی پایدار دانست. 2⃣ این برنامه که در ادامه‌ی پروژه‌ی جهانی است، در چهارمین و مهم‌ترین هدف از اهداف ۱۷ گانه‌ی این پروژه، قرار گرفته است. 3⃣ در حقیقت آغاز و نقطه‌ی شروع این پروژه با تغییر نظام آموزشی کشورها صورت می‌گیرد، حال آن‌که برای رسیدن به جامعه‌ی جهانی یکپارچه و مقبول ، تنها لازم است تا نسل آینده با ملی و مذهبی خود بیگانه شود. 4⃣ در این میان نباید غافل شد که نهادها و سازمان‌های جهانی همواره در راستای هم‌افزایی اطلاعاتی و بازوهای اجرایی ایالات متحده امریکا و هم‌پیمانش در سطح بین‌الملل فعالیت می‌کنند. 5⃣ در حقیقت این برنامه‌ی جهانی اهدافی مهم‌تر از صِرف تغییر نظام آموزشی را در کشور را دنبال می‌کند و آن تغییر همه‌جانبه در اقتصاد، سیاست، قوانین مدنی و است، به‌گونه‌ای که در نظام مرکز- پیرامونیِ جامعه‌ی جهانی، ایران به کشوری پیرامونی و تابعِ جامعه‌ی جهانی تبدیل شود. 6⃣ کشوری که با قبول سرکردگی و یک دولت و فرهنگ خاص، خود را عرضه‌کننده‌ی مواد خام و تأمین‌کننده‌ی نیروی انسانی برای مناسبات جهانی بداند و حق تصمیم‌گیری در عرصه‌ی داخلی و بین‌المللی را از خود سلب نماید. 7⃣ بیخود نیست که در این سند، از عبارت برای تعریف مردمان یک سرزمین استفاده شده است. موضوعی که به مرور، روح یک ملت را نیز نشانه گرفته و به خطر خواهد انداخت. ✍ گزارش از: علیرضا خورسند ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter #⃣ هشتگ اصلی :
متن سند 2030.pdf
1.21M
✡ متن رسمی منتشره سند آموزشی 2030 (بیانیه اینچئون) به زبان فارسی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
4_5929293229341017202.pdf
790.5K
🎯 ارزیابی سند آموزشی 2030 (بیانیه اینچئون) و مقایسه‌ی مفاد آن با سند تحول ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
4_5929293229341017201.pptx
2.3M
🎯 نقدی بر سند آموزشی 2030 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ آیا تهاجم نظامی آمریکا به ایران جدی است؟ 🎯 آیا تنش‌های کنونی در ایران ناشی از تعارضات فکری «اصول‌گرایان» و «اصلاح‌طلبان» یا «لیبرال‌ها» و «هواداران انحصار دولتی» است؟! ✍ استاد عبدالله شهبازی پاسخ می‌دهد: ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ آیا تهاجم نظامی آمریکا به ایران جدی است؟ 🎯 اول: 1⃣ در چند روز اخیر خط تبلیغاتی جدید و پرقدرتی دال بر احتمال وقوع آمریکا به ایران برجسته شده است. این احتمال را چقدر باید جدی گرفت؟ 2⃣ این روزها تحولات را با دقت دنبال می‌کنم زیرا مهم‌ترین مدلی است که می‌تواند اهداف و روش‌های دولت ترامپ را آشکار کند. 3⃣ ابتدا توجه کنیم که ایالات متحده آمریکا و ونزوئلا دارای مرز دریایی هستند؛ فاصله جزایر پورتوریکو (اقلیم تحت حاکمیت آمریکا) تا خاک ونزوئلا حدود ۱۳۰۰ کیلومتر و فاصله پورتوریکو تا میامی (مرکز ایالت فلوریدا) ۱۶۰۰ کیلومتر است یعنی به‌سادگی امکان حملات موشکی و دریایی و انتقال نیروی نظامی آمریکایی ممکن است. 4⃣ اگر وضع داخلی کنونی آمریکا اجازه‌ی مداخله نظامی می‌داد، شک نکنیم که ترامپ علامتی همدلانه در موافقت با درخواست‌های و ، سناتورهای مهاجم و جنگ‌طلب فلوریدا (مأمن اصلی مافیای مقتدر شکل گرفته بر بنیاد مهاجرین کوبایی ضد کاسترو در دهه ۱۹۶۰ و سپس مهاجرین نیکاراگوئه و ونزوئلا و سایر کشورهای آمریکای لاتین) نشان می‌داد که از همان سه‌شنبه، روز و مفتضحِ تیم بولتون-آبرامز در ونزوئلا، خواستار مداخله‌ی نظامی مستقیم آمریکا شدند. 5⃣ چنین نشد. پس از شکست سریع طرح کودتایی دولت ترامپ، فضا به حالت روزهای قبل بازگشت. رفتار دولت ترامپ در قبال ونزوئلا بار دیگر مبتنی شد بر و سنگین و تلاش برای دو شقه کردن جامعه‌ی ونزوئلا و سوق دادنِ این کشور به . 6⃣ رفتار دولت ترامپ در قبال ایران از همین الگو پیروی می‌کند به اضافه‌ی تجارب دو تحول بزرگ تاریخ معاصر ایران که کانون‌های غربی شناخته شده در طراحی و اجرای آن، بر بنیاد بسترهای داخلی، سهم جدی داشتند: 👈 کودتای ۱۲۹۹ و استقرار دیکتاتوری رضا خان و دوران چهار ساله انحلال قاجاریه و استقرار سلطنت پهلوی (۱۳۰۴) 👈 و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که بر دوشقه کردن و تشدید تنش داخلی استوار بود و با عملیات ربودن و قتل سرتیپ افشارطوس، رئیس شهربانی دولت مصدق، در ۳۱ فروردین ۱۳۳۲ و جنگ تبلیغاتی سنگین و بحران شدید سیاسی ناشی از آن آغاز شد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ آیا تهاجم نظامی آمریکا به ایران جدی است؟ 🎯 دوم: 1⃣ مرسوم شده که برای تبیینِ تعارضاتِ داخلی کنونی و رو به تشدیدِ از مفاهیم کلان و مبهم، یا (Metanarratives)، همچون نزاع دو جناحِ و یا تعارض دو نگاه و (شبه سوسیالیستی) به اقتصاد استفاده می‌کنند. 2⃣ این رویکرد به شدت گمراه‌کننده است. 3⃣ آنچه در ایران می‌گذرد، هرچند در خاستگاه و سیر تکوین خود، در این تعارضاتِ نظری نیز ریشه دارد، ولی اکنون بیش از هر چیز، تکاپویِ تخریبیِ کانون‌هایی است که تعبیر زیبنده‌ترین عنوان برای آن است. 4⃣ این مافیایی است که از دوران جنگ هشت ساله با ورود به معاملاتِ غیرقابل کنترل و فسادآور با خارج، به‌ویژه قاچاق اسلحه و نفت، واردِ پیوند و تعامل با مافیاهای مشابه، به‌ویژه و شد و سپس برای و انتقال ثروت‌های کلان خود، به تداوم و تعمیق این ارتباطات پرداخت. 5⃣ هسته‌ی اصلی اقداماتی که در جهت به ستوه آوردن و برانگیختن مردم به شورش و «فروپاشیِ ایران از درون» انجام می‌شود را باید در عملکرد این کلپتوکرات‌های عمیقاً فاسد جستجو کرد که به تعبیر ژنرال پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا، از هرگونه حسِّ میهن‌دوستی بی‌بهره‌اند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ آیا تهاجم نظامی آمریکا به ایران جدی است؟ 🎯 سوم: 🌐 گمراه‌کننده بودنِ کاربرد این‌گونه مفاهیمِ کلان برای تبیینِ چالش‌های کنونی ایران، در کامنت یکی از دوستان به خوبی بیان شده که عیناً نقل می‌کنم: 👈 «نه این دولت و نه هیچ دولتی در جمهوری اسلامی نیستند، هیچ اقتصادی دستوری‌تر از اقتصاد ما پیدا نمی‌کنید. 1⃣ مگر اقتصاد لیبرالی این همه مداخلات دولتی و مراجع اقتصادی اجرایی دولتی دارد؟ 2⃣ مگر اقتصاد لیبرالی این همه مراجع مقررات‌گذار برای همه شئون اقتصادی کشور دارد؟ 3⃣ مگر نه اینکه در اقتصاد لیبرال قوانین ضدانحصار جلوی ایجاد تراست‌ها و کارتل‌های منحصربفرد و حاکمیت آن‌ها بر بازار را می‌گیرد؟ 4⃣ مگر نه در اقتصاد لیبرال رقابت در بازار آزاد است که قیمت‌ها را مشخص می‌کند؟ 5⃣ مگر نه اینکه در اقتصاد لیبرال مالکیت خصوصی و حقوق مالکانه اشخاص محترم است؟ 👈 در عمل که دولت‌ها بر خلاف این مشی عمل کرده‌اند: مالکیت خصوصی مردم و اموال خصوصی آن‌ها را تباه کرده‌اند، در همه‌ی مسائل مقررات‌گذاری می‌کنند، خود انحصار می‌دهند و رقبا را با حمایت از انحصارگران درهم می‌شکنند. این اقتصاد، لیبرال نیست، کمونیستی هم نیست، ملغمه‌ای پر از است که سودِ خود را در آن دنبال می‌کنند.» ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ نژاد برتر به دنبال برده‌داری!! 🎬 در این ویدئو حاخام کشتیل در مدرسه عقیدتی نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی می‌گوید: «به امید خدا برده‌داری باز خواهد گشت. عرب‌ها باید برده‌ی ما باشند، می‌خواهند که برده باشند، این مسئله ژنتیک است. آری ما به برتری نژادی یهود باور داریم.» ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ هاشمی رفسنجانی روز 18 آبان 1369 «مانیفست دولت» و «سیمای سیاست» خود را با عنوان «مانور تجمل» در خطبه‌های نماز جمعه ارائه کرد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 هاشمی و خاتمی : دو روی یک سکه؟ (1) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 30) 🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری (6) 1⃣ دیگر به سوی غلتیده بود و اکبر بانی تحولاتی شد که آثار زیان‌بار آن، سال‌ها بعد گریبان خودش را نیز گرفت. او البته در ظاهر سعی می‌کرد بیشتر روی مسائل اقتصادی متمرکز باشد و شخصیت سیاسی‌اش را هر چه بیشتر از حاشیه‌های اقدامات لیبرالی دولت در حوزه‌ی فرهنگ و سیاست دور نگه دارد. 2⃣ با این حال حتماً به پیامدهای فرهنگی و سیاسی استراتژی کابینه‌اش اشراف داشت؛ همان استراتژی‌ای که «متحدانِ» پنهانِ روزهای ریاست‌جمهوری و «منتقدانِ» آشکارش در آن را نشان‌دهنده‌ی «سیمای مترقی بورژوازی» خواندند. 3⃣ هاشمی رفسنجانی روز 18 آبان 1369 «مانیفست دولت» و «سیمای سیاست» خود را با عنوان در خطبه‌های نماز جمعه ارائه کرد: 👈 اظهار «فقر» و «بیچارگی» کافی است. این رفتارهای «درویش مسلکانه» وجهه‌ی جمهوری اسلامی را نزد جهانیان تخریب کرده است. زمان آن رسیده که مسئولین ما به «مانور تجمّل» روی آورند... هر چند ما «فقیر» باشیم و اقتصادمان به سامان نباشد، اما برای آن‌که در دیدگان سایر ملل مسلمان و غیرمسلمان، «ملتی مفلوک» جلوه نکنیم، لازم است تا «جلوه‌هایی از تجمل» در چهره کشور و مسئولین حاکمیتی رؤیت شود. 4⃣ چنان‌که بعدها نوشتند: شخصِ «هاشمی رفسنجانی به جنگ گفتمان رسمی انقلاب رفت؟!». آنچه بدیهی است، خطبه‌های نماز جمعه او خبر از ظهور سیاست‌هایی جدید می‌داد که با آموزه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تعارض داشت. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 yon.ir/khashemi ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی: