✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٧)
1⃣ اکثر مردم جهان بهخصوص مردم اروپا و آمریکا، مقصّر اصلی #جنگ_جهانی را آلمان میدانند. آلمانی که ضدقهرمانِ ثابتِ اکثر فیلمهای ساختهشدهی #هالیوود در موضوع جنگ جهانی است. پر واضح است که این بینش، تحت تأثیر بمباران تبلیغاتی هالیوود و همدستانش از طریق سرمایهگذاری روی کلیشهٔ جنگ جهانی ایجاد شده است.
2⃣ شما را ارجاع میدهم به فیلم "حرامزادههای لعنتی" تارانتینو. بهقدری از آلمانیجماعت در این فیلم متنفّر میشوید که تمام جنایات آمریکا و انگلیس در طول تاریخ بشریت را از یاد میبرید! حتی اگر با آنها خوردهشیشه هم داشته باشید باز هم میگویید: خدا پدرشان را بیامرزد که شرّ این "حرامزادههای لعنتی" را از سرمان کم کردند!!!
3⃣ در فیلم ١٩١٧ هم بهطور کاریکاتوری سربازان آلمانی منفور و پَست جلوه داده میشوند. در دو جای فیلم به سربازان آلمانی اعتماد میشود و هر بار نتیجهٔ این اعتماد چیزی جز نارو زدن و خیانت نیست!!
🔸اولینجا وقتی است که بلیک و اسکوفیلد خلبان آلمانی را نجات میدهند. تنها ثانیههایی بعد از نجات خلبان آلمانی، وی با چاقو به بلیک حمله میکند و جواب محبتش را میدهد!
🔸دومینجا وقتی است که اسکوفیلد در شهر اکوست با سرباز جوان آلمانی بهطور اتفاقی روبهرو میشود. او به آلمانی اعتماد میکند و دستش را از روی دهانش برمیدارد، اما دشمنان انگلیس باید پستتر از اینها به تصویر کشیده شوند!!
✍ سیدصادق کاظمی اونجی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٨)
1⃣ بهندرت میشود اسم آلمانیها در فیلم بیاید و از لفظ #حرامزاده برایشان استفاده نشود! فیلم بهقدری مخاطب را نسبت به آلمانیجماعت متنفر میکند که مخاطب بهطور ناخودآگاه تمام جنایات و جنگهای شروع شده توسط انگلیس و آمریکا را توجیهشده میبیند.
2⃣ سیاست توجیه جنگهای جبههٔ استکبار، سیاستی است که سالها است از استراتژیهای کلان امپراطوری رسانهای غرب و #هالیوود بهشمار میرود. سیاستی که بهراحتی میتوان ردّ پایش را درفیلمها و بازیهای شاخصی مثل: جنگ جهانی زد، آدمکش آمریکایی، آرگو، المپیوس سقوط کرده، سیصد، منطقه سبز، غیر قابل تصور، اکولایزر، تکتیرانداز آمریکایی، ندای وظیفه، میدان نبرد، اسپلینتر سل: بلک لیست، سام ماجراجو، رزیدنت اویل، مدال افتخار، نور درحال مرگ و بسیاری از تولیدات رسانهای دیگر مشاهده کرد.
3⃣ در تصویر فوق که در سال ٢٠١۴ توسط #سازمان_بهداشت_جهانی منتشر شده، مشاهده کنید که کدام کشور حرامزادهتر است! نکتهٔ جالب این است که آمار حرامزادههای انگلیس از حرامزادههای آلمان بیشتر است!
✍ سیدصادق کاظمی اونجی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز دوشنبه
🌞 ١١ فروردین ۱۳۹٩ هجریشمسی
☪️ ۵ شعبان ۱۴۴۱ هجری قمری
✝️ ٣٠ مارس ۲۰٢٠ میلادی
🕎 ۵ نیسان ۵۷۸۰ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
1⃣🌺 میلاد امام سجاد علیهالسلام (٣۶ق)
🌍 مناسبتهای میلادی
1⃣ #روز_سرزمین در فلسطین اشغالی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ شعری با مضامین صریح یهودی، قهرمان داستان را در اوج ناامیدی، متحوّل میکند!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٩)
1⃣ اسکوفیلد (قهرمان فیلم) که ملتهبترین ساعات عمرش را گذرانده و برای چندمین بار از مرگ حتمی نجات پیدا کرده، بالاخره صبرش تمام میشود و از شدّت مصائبی که این چند ساعت بر سرش ریخته، بغضش میترکد و گریه میکند. او طاقتش طاق شده و بریده است…
2⃣ مهمترین سکانس فیلم به تصویر کشیده میشود و در همین برزخ ناامیدی، صدای خوشی توجه اسکوفیلد را جلب میکند. او این صدای خوشلحن را که بار دیگر بارقه امید را در دل او زنده میکند، دنبال میکند و به جمع سربازانی که همگی در زیر سایه درختان جنگل، نشسته و به سرود زیبای خوانندهاش گوش میکنند، اضافه میشود. او با اعماق وجود به نوای امیدبخش سرباز گوش میدهد و دوباره زنده میشود.
3⃣🎶 غریبی بیچاره و پا برهنهام… که در این دنیای پر رنج گم گشتهام… ولی عازم #سرزمینی هستم که عاری از هرگونه گزند و رنج است… به آنجا خواهم رفت تا پدرم را ببینم، بدانجا خواهم رفت و دیگر #آواره نخواهم بود… بهسوی #رود_اردن خواهم رفت… بهسوی #خانه حقیقیام خواهم رفت… میدانم که ابرهای تیره مرا احاطه خواهند کرد…میدانم که مسیرم سخت و ناهموار است… ولی #سرزمینهای_زرین انتظارم را میکشند… جایی که لطف خداوند تا ابد نصیب همگان خواهد شد… به خانه میروم تا مادرم را ببینم… میروم تا عزیزان و از دست دادگانم را ببینم… بهسوی رود اردن خواهم رفت…بهسوی خانه حقیقیام خواهم رفت…
✍ سیدصادق کاظمی اونجی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🕎 بنیاسرائیل در حال عبور از رود اردن و ورود به سرزمین مقدس
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (١٠)
🎬 قهرمان فیلم ١٩١٧ کیست؟!
🎞 قبل از بررسی این بخش و تحلیل کاراکتر قهرمان فیلم (اسکوفیلد)، کلمات کلیدی و مورد تأکید شعر خوانده شده در جنگل را بررسی میکنیم:
1⃣ #رود_اردن
👈 یک رودخانه به طول ٢۵١ کیلومتر در خاورمیانه است که# کرانه_باختری و #اسرائیل در غرب آن قرار دارند. هم اردن و هم کرانه باختری نام خود را از رودخانه اردن میگیرند. این رود دارای اهمیت زیادی در میان #یهودیان و مسیحیان است، زیرا #کتاب_مقدس میگوید:
📖 #بنیاسرائیل را به #سرزمین_موعود عبور دادیم و عیسی ناصره توسط جان باپتیست در رود اردن تعمید یافت.
2⃣ #خانه_حقیقی
👈 همان اسرائیل است که قرار است مأمن یهودیان آواره باشد.
3⃣ #آوارگی
👈 یهودیان همیشه در طول تاریخ خانهبهدوش بودهاند و علت خانهبهدوشی آنها در این کلمات خلاصه میشود: «استراتژی زنبور انگلی»!
✍ سیدصادق کاظمی اونجی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ صحنهای نمادین از فیلم ١٩١٧، برندهٔ جایزه بهترین عکس سال!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (١١)
1⃣ اسکوفیلد که دیگر از ادامهٔ مأموریت طاقتفرسای خود ناامید شده است، با شنیدن نوایی که مشخصاً با مضامین #یهودی آمیخته است جان دوبارهای میگیرد. وی با شعری که خوانده میشود بهشدت ارتباط برقرار میکند. گویا خواننده دارد داستان زندگی خود او را تعریف میکند…
2⃣ با توجه به توضیحاتی که دربارهٔ تحوّل شخصیت اسکوفیلد از ابتدای فیلم ارائه دادهایم، باید گفت که کاراکتر اسکوفیلد در اینجا به بلوغ خود میرسد. جایی که با کلمات و مفاهیم #یهودی چون خانهبهدوشی و آوارگی یهودیان، رود اردن (که مشخصاً به #اسرائیل اشاره دارد) و خانه حقیقی #یهود همزادپنداری میکند. حالا میتوانیم معانی حقیقی کلماتی چون خانه، خانواده و بازگشت به خانه را که قبلاً در فیلم پُر رنگ شده بود بفهمیم!
3⃣ موفقیت اسکوفیلد و مأموریتش در طول #آرمانهای_یهود و #صهیونیسم تعریف میشود. بهگونهای که اگر اسکوفیلد آن شعر امیدبخش یهودی را نشنیده بود شاید هیچوقت نمیتوانست جان هزاران سربازی که با پای خود به تله آلمانیها میرفتند را نجات دهد.
4⃣ و با توجه به اینکه اسکوفیلد در یکی از نماهای شاخص و بهیاد ماندنی فیلم (که جایزه #بهترین_عکس_سال را هم دریافت کرده) در کنار نماد #صلیب و #مسیحیت دیده میشود (بهعلاوه این ساعت کلیسا است که با به صدا درآمدنش در سکانس خانهٔ زن فرانسوی، اسکوفیلد را به یاد ادامه مأموریتش میاندازد) و از طرفی دیگر در مهمترین سکانسهای پایانی فیلم با مضامین و عقائد #یهودی همزادپنداری میکند، فرضیهی گرایشات #اوانجلیستی فیلم نیز تقویت میشود.
✍ سیدصادق کاظمی اونجی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter