eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
750 ویدیو
207 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ متن کامل مقالهٔ «حزب شیطان در جنگ جهانی دوم و جنگ سرد» را اینجا بخوانید: 👉 http://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-politics/11114 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : جمعه 🌞 ٣٠ خرداد ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ٢٧ شوال ۱۴۴۱ هجری قمری ✝️ ١٩ ژوئن ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ٢٧ سیوان ۵۷۸۰ عبری ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🌍 ویلیام موریس هیوز (William Morris Hughes) معروف به بیلی هیوز (Billy Hughes) هفتمین نخست‌وزیر استرالیا ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مالکان حقیقی اقیانوسیه 🔸 در ١۹ ژوئن ١٩١٩، مجلهٔ «سَتِردی ایونینگ پُست» (١) به نقل از (٢) نخست‌وزیر استرالیا می‌نویسد: ✍ «خانوادهٔ (٣)، استرالیا را از آن خود کرده‌اند؛ تمام نواحی زرخیز یا مراکز نگه‌داری دام از «تاسمانیا» (۴) تا «نیو ساوت ولز» (۵) به آنان باج و خراج سنگین پرداخت می‌کنند. آنان مالکان حقیقی قارهٔ اقیانوسیه هستند. چه فایده‌ای دارد که کشوری ثروتمند باشیم، ولی تمام ثروت کشور در دست آلمانی باشد!» 📚 منبع: کتاب «صهیونیسم در مسیر سلطه»، نوشته: «اندرو کارینگتن هیچکاک»، ترجمه: «محمدیاسر فرحزادی»، تهران: نشر ساقی، چاپ اول ١٣٩١، ص٩٢-٩٣. 📖 پی‌نوشت‌ها: 🔸(1) Saturday Evening post 👈 «ستردی ایونینگ پست» یا «مجلهٔ شنبه شب» یک دوماهنامهٔ آمریکایی است. مجلهٔ هفتگی تحت این عنوان از سال ۱۸۹۷ تا سال ۱۹۶۳ و پس از آن هفته‌ای دو بار تا ۱۹۶۹ منتشر می‌شد. از دههٔ ۱۹۲۰ تا دههٔ ۱۹۶۰ آن را یکی از مهم‌ترین مجلات می‌شناختند و به‌طور گسترده‌ای توزیع می‌شد و از مجلات بانفوذ آمریکایی در بین طبقهٔ متوسط بود. اما خوانندگان آن در دههٔ ۱۹۶۰ کاهش یافتند. 🔸(2) Billy Hughes 👈 ویلیام موریس بیلی هیوز (تولد: ۲۵ سپتامبر ۱۸۶۲ و مرگ: ۲۸ اکتبر ۱۹۵۲) سیاست‌مدار استرالیایی و هفتمین نخست‌وزیر استرالیا از حزب کارگر بود. 🔸(3) Montefiore family 👈 برای آشنایی با خانوادهٔ یهودی «مونت‌فیوره» و روابط خویشاوندی آن‌ها با بنگرید به: 👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/3078 🔸(4) Tasmania 🔸(5) New South Wales ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : شنبه 🌞 ٣١ خرداد ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ٢٨ شوال ۱۴۴۱ هجری قمری ✝️ ٢٠ ژوئن ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ٢٨ سیوان ۵۷۸۰ عبری ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ شهادت‌طلبی در جادهٔ خشم! (١) 🎬 تحلیل فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» 📖 نگاهی به داستان فیلم 1⃣ داستان فیلم در دنیایی تعریف می‌شود. جهان با مشکلات بسیارش، به ایستگاه آخر خود رسیده و روایت فیلم، روایتی پس از نابودی تمدن است. جنگ هسته‌ای، آلودگی‌های زیست‌محیطی، بحران آب، جنگ بر سر سوخت‌های فسیلی و… دنیا را متلاشی کرده و از انسان‌ها، دیوانه‌هایی گرسنه و تشنه و مریض ساخته است. 2⃣ فردی به‌نام در سرزمین‌های غربی، در شهری به‌نام سیتادل قدرت را به‌دست گرفته و با تسلط بر منابع مهم زندگی یعنی آب، خوراک و سوخت، بر مردم حکومت می‌کند. 3⃣ (تام هاردی) که در گذشته پلیس بوده و گویا به‌خاطر عملکرد نادرستش، خانوادهٔ خود را از دست داده است، همچون روحی سرگردان در این دنیا به راه خود ادامه می‌دهد که ناگهان با (جنگجویان جو جاویدان) روبه‌رو می‌شود و به اسارت درمی‌آید. 4⃣ از سوی دیگر، یکی از فرماندهان زنِ جو جاویدان، به‌نام (شارلیز ترون) به او خیانت می‌کند و تانکری که قرار بود به شهر مجاور رفته و سوخت تهیه کند را، به‌همراه پنج همسر جو ربوده و به شرق می‌گریزد. جو به‌همراه پسران جنگ به تعقیب فیوریوسا می‌پردازند و در همین کش و قوس، مکس از دست آنان می‌گریزد و خود را به تانکر فیوریوسا می‌رساند و با او راهی شرق و سرزمین مادران می‌شود. 5⃣ هنگامی‌که آنان به می‌رسند، با کمال تعجب می‌بینند که آنجا تبدیل به یک باتلاق شده است. در حالی‌که همه نا امید شده‌اند، مکس پیشنهاد می‌دهد به یعنی همان‌جایی که از آن فرار کرده‌اند برگردند و از نبودِ پسران جنگ و جو جاویدان که در تعقیب آنان هستند، استفاده کرده و شهر را تصرف کنند و.… ✍️ نویسنده: میلاد خورسندی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ شهادت‌طلبی در جادهٔ خشم! (٢) 🎬 تحلیل فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» 📖 تحلیل استراتژیک فیلم 1⃣ اولین چیزی که فکر را مشغول می‌کند صفتی است که در فیلم برای جو استفاده می‌شود. «جاودانگی» و «نامیرایی» از «صفات خدایی» است که لقب جو قرار گرفته و در فیلم بر آن تأکید می‌شود. برای شخصیت‌پردازی جو جاویدان، نیم‌نگاهی هم به (Odin)، خدای خدایان در اساطیر اسکاندیناوی شده است. 2⃣ دلیل دیگر بر این‌که فیلم قصد دارد جو را یک حاکم خداگونه توصیف کند، نامی است که بارها در فیلم تکرار می‌شود، یعنی: (Valhalla) که این نام نیز در اساطیر اسکاندیناوی به معنی «تالار کشتگان» است و تنها کسانی به آن وارد خواهند شد که در جنگ کشته شوند و اودین مُهر تأیید بر ورود آنان بزند. 3⃣ لذا «پسران جنگ» که سپاه جو جاویدان هستند، سعی می‌کنند تا به هر نحوی شده در میدان جنگ کشته شوند و با ضمانت جو جاویدان به «والهالا» قدم بگذارند و به جاودانگی و رستگاری برسند. به زبان ساده‌تر والهالا، همان خودمان است! 4⃣ کلماتی همچون «رستگاری» و «شاهد بودن» که در دیالوگ بین پسران جنگ رد و بدل می‌شود، به این معنا که: «شاهد باش بر این‌که ما جانمان را در راه جو جاویدان فدا کردیم و به عبارت دیگر: در راه جو شدیم»، به‌همراه دیالوگ‌های دیگری که مفاهیم دینی را در ذهن تداعی می‌کنند، آن‌قدر در فیلم تکرار می‌شود که ما را به یقین می‌رساند که فیلم، صرفاً یک اثر اکشن نیست. 5⃣ «پسران جنگ» رستگاری خود را در کشته‌شدن در راه جو جاویدان و ورود به والهالا می‌دانند. افراط آنان در این راه تا حدی است که حتی دست به کارهایی شبیه خودکشی و در میدان جنگ می‌زنند تا جان خود را در راه جو جاویدان فدا کنند و کلید ورود به والهالا را به‌دست آورند! ✍️ نویسنده: میلاد خورسندی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ شهادت‌طلبی در جادهٔ خشم! (٣) 🎬 تحلیل فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» 📖 تحلیل استراتژیک فیلم 1⃣ داستان اصلی فیلم یک شورش است. شورش در برابر حاکم ظالمی که با تسلط بر نیازهای ضروری مردم بر آنها حکومت می‌کند. حاکمی که چیزهای خوب مثل زنان زیبارو و مواد مغذّی را، برای خود برداشته و درد و رنج و بدبختی را برای مردم گذاشته است. عده‌ای را با وعدهٔ بهشت، دور خود گرد آورده تا برای منافع او بجنگند و جان خود را فدا کنند! 2⃣ اما مقصد فیوریوسا و قیامش کجاست؟ به سمت «شرق»! آیا استفادهٔ مکرر از مفاهیم و در فیلم اتفاقی است؟! بیایید دقیق‌تر به مسأله نگاه کنیم. در فیلم، فیوریوسا مقصد خود را شرق یا سرزمین مادران معرفی می‌کند. سؤال این است که بین شرق و سرزمین مادران چه وجه مشترکی هست؟ 3⃣ می‌دانیم که مرکز در شرق و منطقهٔ خاورمیانه است. به‌علاوه این منطقه، مبدأ پیدایش نیز هست. حال متوجه می‌شویم که چرا فیلم، «شرق» و «سرزمین مادران» را مترادف هم قرار می‌دهد. سرزمین مادران، یعنی: «سرزمینی که ادیان و تمدن‌ها در آن متولد شده‌اند». 4⃣ در ادامه معلوم می‌شود که سرزمین مادران نابود شده است. به این ترتیب فیوریوسا به‌همراه بازماندگانِ سرزمین مادران و زنان جو، تصمیم می‌گیرند با سوختی که برایشان مانده در بیابان پیش‌روی کنند تا شاید به سرزمین قابل سکونتی برسند و از مکس هم درخواست می‌کنند که آنها را همراهی کند. 5⃣ در مقابل، پیشنهاد مکس این است که از همان راهی که آمده‌ایم به «غرب» بازگردیم و کنترل شهر را در نبود جو جاویدان و پسران جنگ در دست بگیریم، چرا که تمام چیزی که در «شرق» به دنبال آن بودیم، در همان غرب در دسترس ماست! ✍️ نویسنده: میلاد خورسندی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter