✡ بسیاری از نویسندگان و چهرههای ادبی در همان دوران پهلوی، ارتقاء مقام شجاعالدین شفا را به حمایت کانونهای مرموز و چاپلوسصفتیِ شخصی او مربوط میدانند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ یهودیزادهای بهدنبال حذف تاریخ هجری از تقویم ایران (۶)
1⃣ بسیاری از نویسندگان و چهرههای ادبی، ارتقاء مقام #شجاعالدین_شفا را به حمایت #کانونهای_مرموز و چاپلوسصفتیِ شخصی او مربوط میکردند. از جمله #علی_دشتی، نویسنده و سناتوری که خود وابستگی به دربار داشت و دارای افکار ضد دینی هم بود، شفا را صرفاً یک «مترجم میانمایه» میدانست.
2⃣ علی دشتی در نامه به محمدرضاشاه در اعتراض به جشن بزرگداشت ٢۵سال نویسندگی شجاعالدین شفا مینویسد:
✍ ایشان هرگز اثری نیافریده و از خود چیزی بیرون نداده، مخصوصاً در شناساندن فرهنگ ایران به دنیای خارج، کاری نکردهاند، تا شورای فرهنگی سلطنتی بخواهد از وی تجلیل کند.
3⃣ دشتی در این نامه مقام شفا را در حد یک مترجم میخواند:
✍ آیا سزاوار است که نخستین اقدامِ شورای فرهنگی سلطنتی، تجلیل از یک مترجم متوسط باشد؟!
4⃣ دشتی دربارهٔ خصلتِ عامِ چهرههای فرهنگی دربار مینویسد:
📝 شاه از هر کسی که شبههٔ استقلال رأی و فکر در او میرفت، بدش میآمد… او تیپ جمشید اعلم و شجاعالدین شفا را میپسندید.
5⃣ #ابراهیم_گلستان، نویسنده و مستندسازی که خودِ او هم با سفارت انگلستان رابطهای تنگاتنگ داشت و هم از طریق شمس پهلوی و شوهرش، مهرداد پهلبد (وزیر فرهنگ و هنر) به دربار وصل بود، حتی پا را از دشتی فراتر گذاشت و صحت انتساب همان ترجمههای میانمایه به شفا را هم زیر سوال برد:
👈 قصهٔ اولی را که از همینگوی به زبان فارسی خواندم، آقای خیلی محترمی که پدر مملکت را هم درآورد، ترجمه کرده بود. اما اصلاً همینگوی نبود... این آقا قصهٔ همینگوی، آنهم چه قصهای: «برفهای کلیمانجارو» را طوری ترجمه کرده بود که اگر همینگوی آن را خوانده بود، خیلی زودتر خودش را میکشت.
6⃣ او در مصاحبهای با بیبیسی دربارهٔ شفا چنین میگوید:
👈...آقای کاروزو... مشاور فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران... و خانمش “کمدی الهی دانته” را برای شجاعالدین شفا ترجمه میکردند و دیکته میکردند و آقای شفا آن را به اسم خودش که ادعا کرد از ایتالیایی شخصاً ترجمه کرده، درآورد. شما ترجمههای شفا چه “نغمههای شاعرانه لامارتین” و چه “برفهای کلیمانجارو” همینگوی را بخوانید و از عمق بیاطلاعی و جرأت این مشاور مطبوعاتی شاه سابق شاخ دربیاورید. اینجور آدمها کم نبودند که کاش در برابرشان آدمهایی بودند که شعور و رسم شرافت ادبی را در ایران اینجور خراب نمیکردند.
✍ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ شجاعالدین شفا با پرده برداشتن از ماهیتِ اسلامستیز و از آن بالاتر، خداستیز خود، تمام تمرکز کاریِ خود را به حمله به ادیان ابراهیمی و مفهومِ خدا اختصاص داد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ یهودیزادهای بهدنبال حذف تاریخ هجری از تقویم ایران (٧)
1⃣ #شجاعالدین_شفا با بالا گرفتن کار انقلاب اسلامی، مانند بخش عمده کارگزاران #رژیم_پهلوی از کشور گریخت و به پاریس رفت. او در دورهٔ جدید کاریِ خود، پرده از ماهیتِ #اسلامستیز و از آن بالاتر، #خداستیز خود برداشت و تمرکز کاریِ خود را به حمله به ادیان ابراهیمی و مفهومِ خدا اختصاص داد.
2⃣ مشهورترین کتاب او در این دوره: «تولدی دیگر: ایران کهن در هزارهٔ نو» است که سرتاسر به دروغ و جعل آیات قرآن و منابع تاریخی و مطالعات اسلامی با هدف حمله به اسلام و سایر ادیان ابراهیمی اختصاص یافته است.
3⃣ او در کتاب «توضیح المسائل» که با عنوان «از کلینی تا خمینی» شهرت یافت، قلم هتاک خود را به تحریف و استهزاء تاریخ پرافتخار شیعه چرخاند تا ماهیت توحیدستیز خود و مأموریت تاریخیاش را (که با پیشینهٔ اجدادی او مرتبط است) که همان مسخ اعتقادات ریشهدار مردم است، بهطور کامل عیان کند.
4⃣ در نقد این دورهٔ کاری شفا، کتابهای زیادی نوشته شده که میتوان به «دینستیزی نافرجام» (سیدمصطفی طباطبایی)، «نقدی بر تولدی دیگر، پاسخ به تحریفات قرآنی» (صدر حسینی)، «هزار تقلب دیگر از شجاعالدین شفا در تولدی دیگر» (مهدی چهلتنی، محمد لامعی) و «دروغ و خیانت در علم و دیانت» (شجاعالدین شهنواز) اشاره کرد.
5⃣ نکتهٔ تأسفبار اینکه، کتابی از شفا، با عنوان #افسانه_خدایان در سال ٨٣ از وزارت ارشاد مجوز انتشار گرفت و هماکنون هم در فروشگاههای اینترنتی کتاب نسخههای آن قابل خریداری و یا حتی دریافت رایگان است. محتوای این کتاب، در جهت حمله به مفهوم خدا و ماهیت دین و اسطوره خواندنِ این پایهٔ اعتقادیِ دینداری است.
6⃣ شجاعالدین شفا در ٢٧ فروردین ١٣٨٩ در پاریس از دنیا رفت تا پروندهٔ یکی از دینستیزترین چهرههای فرهنگی عصر پهلوی در بهشت اومانیستها و دینستیزان جهان (پاریس) بسته شود.
✍ نویسنده: سهیل صفاری
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/pahlavi/9570
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز پنجشنبه
🌞 ٢٩ اسفند ۱۳۹۸ هجریشمسی
☪️ ٢۴ رجب ۱۴۴۱ هجری قمری
✝️ ١٩ مارس ۲۰٢٠ میلادی
🕎 ٢٣ آدار ۵۷۸۰ عبری
🌍 مناسبتهای قمری
1️⃣ فتح قلعهٔ #خیبر به دست توانای امیرالمؤمنین علی علیهالسلام (٧ق)
🌍 مناسبتهای شمسی
1️⃣ ملّی شدن #صنعت_نفت_ایران (١٣٢٩ش)
🌍 مناسبتهای میلادی
1⃣ مرگ #آرتور_بالفور از بانيان تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی و صادرکنندهٔ #بیانیه_بالفور (١٩٣٠م)
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✅ امروز ٢۴ رجب بود. بنابرقولی در اين روز در سال ٧ ه.ق. در جنگ خیبر، #مرحب_یهودی بهدست امیرالمومنین عليهالسلام به دَرَک واصل شد و قلعهٔ خیبر بهدست آن حضرت فتح گرديد. به همین مناسبت مطالبی از ٣ مقالهی منتخب سایت در اینباره بازنشر میشود.
✡ قلعهی یهودیان خیبر كه تحت محافظت وهابیت یهودی قرار دارد!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ خیبر، قلعهای شکست ناپذیر
1⃣ پس از شکست #یهود در مدینه، چهارمین خاکریز یهود، علیه پیامبر (ص) وارد نبرد شد. یهود در #خیبر به تجمع نیرو پرداخت و خیبر را که در شمال مدینه قرار داشت، به پایگاهی برای توطئه و حرکتهای نظامی علیه پیامبر (ص) مبدل ساخت. #یهودیان_خیبر، شمال مدینه را ناامن ساخته و مانع گسترش اسلام در آن مناطق بودند.
2⃣ پس از شکست بنیقریظه، یهودیان خیبر و قبایل همپیمان آنان، با اطمینان به نیرو و امکانات خود، به ویژه قلعهی شکستناپذیر خیبر، نقشهای برای حمله به مدینه طرح ریزی کردند.
3⃣ مسلمانان دریافته بودند که جز با قطع ریشهی فساد، #توطئههای_یهود پایان نخواهد یافت. پس از صلح حدیبیه و آسوده شدن خاطر مسلمین از جبهه شرک، سپاه مسلمانان به فرمان پیامبر (ص) از مدینه به سوی خیبر رهسپار شد.
4⃣ عملیات خیبر در آغاز محرّم سال هفتم هجرت بود. عملیات نظامی در ماههای حرام از نظر اسلام ممنوع، اما دفاع جایز است. حرکت پیامبر (ص) در ماه محرم، یعنی ماه ممنوعیتِ هجوم، از #دفاعی بودنِ حرکت حکایت دارد؛ در حالی که تاریخ، حرکت پیامبر (ص) را هجوم معرفی میکند!
5⃣ خیبر دارای دژهای مستحکم و امکانات نظامی فراوانی بود و به پشتوانهی همین امکانات، یهودیان گمان به شکست پیامبر (ص) داشتند و کمترین چیزی را که انتظار میکشیدند، تضعیف و کندسازی حرکت اسلام بود.
6⃣ یاران پیامبر (ص) یک یک دژها را فتح کردند و گاه برای گشودن یک قلعه، روزها جنگیدند. با رسیدن مسلمانان به آخرین قلعه، به نام نزار، عملیات متوقف شد. این قلعه در قلّهی کوه بود و دیوار بلندی داشت که در زیر آن خندقی کنده شده بود و عبور از آن ناممکن مینمود.
7⃣ پس از تلاش فراوان و نافرجام مسلمانان برای دستیابی به قلعه، پیامبر (ص) پرچم نبرد را به دست علی بن ابیطالب (ع) سپرد و آن حضرت پیروزی را برای مسلمانان به ارمغان آورد. او درِ قلعه را با دستان پرتوان خویش کند و آن را سپر قرار داد و بر روی خندق انداخت تا رزمندگان از آن عبور کنند.
✍ نویسنده: حجةالاسلام مهدی طائب
📖 متن کامل مقاله بههمراه مستندات:
👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3656
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ قلعهی یهودیان خیبر كه تحت محافظت وهابیت یهودی قرار دارد!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ غزوه خیبر
1⃣ این غزوه در محرّم سال هفتم هجری اتفاق افتاد. ساکنان #خیبر قریب بیست هزار نفر بودند که در میان آنها، پهلوانان و مردان دلیر و جنگاور قرار داشتند. علت این درگیری آن بود که #یهودیان_خیبر تمام قبایل عرب را تشویق کرده و با کمک مالی، آنان را برای در هم کوبیدن حکومت اسلامی گردآورده و زمینهی #جنگ_احزاب را فراهم کرده بودند.
2⃣ رسولخدا (ص) پس از بازگشت از «حدیبیه» و مدتی اقامت در مدینه، رهسپار «خیبر» شد. پرچم را به حضرت علی (ع) سپرد و با سپاه خویش تا وادی «رجیع» پیش رفت و میان اهل «خیبر» و قبیله «غطفان» و «فزاره» فرود آمد که این قبیله را از کمک دادن به اهالی «خیبر» باز دارد. قبیله «غطفان» میخواست با کمک و پشتیبانی خویش، یهودیان را همراهی کند؛ زیرا آنان متحد و همپیمان «خیبر» بودند؛ اما با این تدبیر پیامبر، توفیق نیافتند و یهودیان تنها ماندند.
3⃣ رسولخدا (ص) هنگامیکه نزدیک «خیبر» رسید، توقف نمود و فرمود: پروردگارا! خیر این قریه و خیر اهلش را و خیر آنچه را در آن است از تو میخواهیم و از شرّ این قریه و شرّ اهلش و شرّ آنچه در آن است به تو پناه میبریم. سپس فرمود: به نام خدا، پیش روید!
4⃣ قلعههای «ناعم»، «قموص»، «صعب بن معاذ»، «نطاة»، «شق»، «نزار»، «کتیبه»، «ابی»، «وطیح» و «سلالم» یکی از پس از دیگری به دست مسلمان فتح گردید. در این دو قلعه اخیر بود که یکصد زره و چهارصد شتر و هزار نیزه و پانصد کمان عربی به دست مسلمانان افتاد.
5⃣ کار فتح یکی از قلعههای «خیبر»، که ریاست آن را #مرحب، یکی از پهلوانان نامی عهدهدار بود، دشوار شد و بیش از ده روز طول کشید. رسولخدا (ص) ابتدا دو نفر از مهاجران و مردی از انصار یا به ترتیب، ابوبکر و عمر را برای فتح آن فرستاد، اما فتح قلعه صورت نگرفت. این وضعیت پیامبر اعظم (ص) و سرداران اسلام را بهشدت ناراحت کرده بود.
6⃣ سرانجام، رسولخدا (ص) افسران و سربازان اسلام را فراخواند و در جمع آنان، جملهای تاریخی فرمود: فردا همین رایت را به مردی خواهم داد که خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسولش هم او را دوست دارند. خدا به دست وی فتح را به سرانجام خواهد رساند؛ مردی که به دشمن حمله برد و هرگز پشت به دشمن نکرده و فرار نکرده است. وقتی رسولخدا (ص) این جمله را گفت، همهی اصحاب آرزو میکردند آن شخص او باشد.
7⃣ فردای آن روز، رسولخدا (ص) حضرت علی (ع) را خواست و فرمود: این رایت را بگیر و پیش برو تا خدا تو را پیروز گرداند! حضرت علی (ع) پرچم را گرفت و قلعه را فتح نمود. امام علی (ع) در این جنگ، شجاعت بینظیری از خود نشان داد. ابورافع میگوید: من در کنار امام بودم که سپرش افتاد. ایشان درِ قلعه را برداشت و به عنوان سپر استفاده کرد و تا پایان جنگ، در دستش بود. ابورافع میگوید: پس از جنگ، من و هفت نفر دیگر هرچند کوشیدیم نتوانستیم که آنرا از جا بلند کنیم.
8⃣ رسولخدا (ص) پس از فتح قلعههای «خیبر»، یهودیان باقی مانده را محاصره کرد و سرانجام، آنان تسلیم شدند و پیشنهاد کردند که در سرزمین «خیبر» سکنا گزینند، اراضی و نخلهایشان در اختیارشان بمانند و تنها نیمی از درآمد را به مسلمانان بدهند. رسولخدا (ص) پیشنهادشان را پذیرفت. مسلمانان آنقدر به این قرارداد معتقد و پایبند بودند که اگر چیزی میخواستند بگیرند، برای آن پول پرداخت میکردند.
9⃣ #فدک یکی از مراکز یهودیان بود و در نزدیکی «خیبر» قرار داشت. پیامبر اعظم (ص) کسانی را فرستاد که آنان را به اسلام دعوت نمایند و چون اهل «فدک» از ماجرای «خیبر» خبر یافتند، از رسولخدا (ص) خواستند تا با آنان نیز به همان صورت رفتار کند. رسولخدا (ص) پذیرفت و چون «فدک» بدون جنگ در اختیار پیامبر اعظم (ص) قرار گرفت، خالصه رسولخدا (ص) گردید. پیامبر گرامی (ص) نیز «فدک» را به دخترش حضرت فاطمه زهرا (س) بخشید.
✍ نویسنده: احمد سعادت
📖 متن کامل مقاله بههمراه مستندات:
👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/7937
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ قلعهی یهودیان خیبر كه تحت محافظت وهابیت یهودی قرار دارد!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ نگاهی به جنگ خیبر
1⃣ در #جنگ_خیبر، یهود کاملاً آشکار و بدون همراهی مشرکان در برابر سپاه اسلام قرار گرفت که سرانجام با رشادت وصف ناشدنی امیرالمؤمنین (ع) به شکستی سنگین تن دادند و #یهود_فدک نیز در این سرنوشت با آنان شریک شد.
2⃣ در این جنگ داستانی مبنی بر مسموم شدن پیامبر بهدست زنی #یهودی نقل شده که کاملاً تأملبرانگیز مینماید. در بررسی اسناد بهنظر میرسد این ماجرا از ترکیب دو داستان، یکی احتمالاً واقعی و مربوط به پیش از جریان خیبر و دشمنیهای مستقیم #یهود، و دیگری ساختگی و مربوط به همین ماجرا، بازسازی شده باشد.
3⃣ طراحی داستان بهحدّی مضحک است که این حد از بیاحتیاطی حتی شایستهٔ فرماندهٔ سادهای در جنگ نمیباشد، چه رسد به شخصیت بزرگ پیامبر اکرم (ص) و دشمنیای که ایشان از این قوم لجوج سراغ داشت.
4⃣ در این داستان تلاش شده تا مسموم شدن پیامبر را در این واقعه (که سرانجام چهار سال بعد به شهادت ایشان انجامید) از طریق مسموم نمودن کتف گوسفندی بریان شده و به حسّ انتقامجویی زنی نسبت دهند که شاهد کشتهشدن قوم و قبیله خود به دست پیامبراکرم (ص) بوده است تا بدینشکل موضوع را کاملاً عاطفی جلوه داده و حقیقت بزرگتری را پنهان نمایند.
5⃣ این حقیقت بزرگتر آن است که اگر وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) شهید شده باشند، این واقعهٔ تلخ بهدست #منافقان تاریخ اسلام صورت گرفته است. امام صادق (ع) ذیل آیه ١۴۴ سوره آلعمران به این حقیقت اشاره میکنند.
✍ نویسنده: دکتر محمدهادی همایون
📖 متن کامل مقاله بههمراه مستندات:
👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/1438
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter