🌓 دکتر پزشکیان: اسرائیل یک رژیم آپارتاید است/ چین و روسیه دوستان روزهای سخت ما بودند و همکاری با آنها در اولویت است/ آماده گفتوگو با اروپا هستیم.
🔹رئیس جمهور منتخب در روزنامه تهران تایمز: اسرائیل همچنان یک رژیم آپارتاید است که «نسلکشی» را نیز به کارنامه تیره خود اضافه کرده است.
🔹به عنوان اولین اقدام، دولت من از کشورهای عرب همسایه درخواست همکاری خواهد کرد تا استقرار آتشبس و متوقف کردن کشتار مردم غزه را در اولویت قرار دهند.
🔹چین و روسیه همواره در روزهای سخت دوست و پشتیبان ما بودهاند. ما این دوستی را بسیار ارزشمند میدانیم.
🔹نقشهٔ راه ۲۵ ساله ایران و چین یک گام مهم در جهت ایجاد یک «شراکت جامع راهبردی» سودمند برای هر دو کشور بود و تمایل داریم همکاریهای گستردهتری در این مسیر با پکن برقرار سازیم.
🔹روسیه یک همپیمان راهبردی ارزشمند و همسایه ایران است و دولت من متعهد است که به گسترش و تقویت همکاریهایمان پایبند بماند.
🔹دولت من همکاریهای دوجانبه و چندجانبه با روسیه را - به ویژه در چارچوبهایی مانند بریکس، سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه اقتصادی یوراسیا - در اولویت قرار خواهد داد.
🔹همکاری بین ایران و کشورهای آمریکای لاتین از آنچه در حال حاضر برقرار است، به مراتب ظرفیتهای بیشتری دارد و ما پیگیر تقویت پیوندهایمان خواهیم بود.
🔹با وجود انحرافها در توافقات با آمریکا و اروپا، من آماده برگزاری گفتگوهای سازنده با کشورهای اروپایی هستم تا با تلاش مشترک، روابطمان را بر پایه اصل برابری و احترام متقابل، به مسیر صحیح هدایت کنیم.
✍ پی نوشت: آیا ایشان مسعود رئیسی هست یا ابراهیم پزشکیان ؟!😳 چون سیاست های خارجی دقیقا همان چیزی است که مرحوم رئیسی پی می گرفت؛ این نشان از درک درست ایشان دارد؛ چرا که هیچ کدام از کشورهای اتحادیه اروپا و امریکا تبریکی برای رئیس جمهور شدن ایشان ارسال نکردند👈 در سیاست داخلی هم برخلاف دولت و شخص روحانی که بیشتر تشریفات گرا بودند، ایشان به شدت هم در رفتار و گفتارشان ساده زیستی را نشان می دهند👈 از نظر وفاداری ملی هم در مقابل اردوغان و علی اف نسبت به گفتگو به زبان ترکی به صراحت مخالفت کرده بود...
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 حرارت جاویدان حسینی
✳️ صف نذری در تورنتوی کانادا
✍ پی نوشت؛ براندازان چی فکر می کردند؛ چی شد؟!
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 حرارت جاویدان حسینی(ع)
✳️
اینجا کالیفرنیای آمریکا؛تک تک خانه ها سیاه پوش امام حسین است..🔺عشق حسین همه عالم را فراگرفته است. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 تاریخچه عزاداری بر امام حسین ع
🔹قسمت هشتم
✅ عزاداری و ارادت زرتشتیان به امام حسین ع
🔸یادم میاد چندین سال پیش دانشجوی زرتشتی در دانشگاه تهران داشتم که مقاله ای را درباره ازدواج شهربانو با امام حسین ع همراه عکس های مراسم عاشورای زرتشتیان تهران در میدان هفتم تیر برایم ایمیل کرد که ارزشمند و فوق العاده بود که ظاهرا گاهی تا چندین هزار نفر جمعیت از اقلیت ها در این میدان برای گرفتن نذری در صف می ایستند!
🔸در حقيقت زرتشتیان مثل پیروان دیگر ادیان در ایران چون ارامنه و کلیمیان، احترام خاصی برای ایام ماه محرم قائل هستند؛ بخصوص که امام حسین ع داماد ایرانی هاست و زرتشتیان با افتخار به این وصلت؛ نگاه ویژه ای به این ایام دارند.
🔺مجموعه کارهای زرتشتیان در مورد احترام به امام حسین ع را می توان در موارد زیر دسته بندی نمود:
1-تعطیلی و به تعویق انداختن جشن ها: در سالهای نه چندان دور که تاسوعا و عاشورا با نوروز و جشن سده مقارن شده بود، از طرف انجمن زرتشتیان اعلام شد که بخاطر احترام به عزاداری، مراسم سنتی انجام نمی شود، همچنین زرتشتیان یزد در سال ۱۳۸۸ هم جشن شب یلدای خود را بخاطر مصادف بودن آن با ماه محرم زودتر برگزار کردند.
و به قول موبد خورشیدیان رئیس انجمن موبدان ایران؛ همه زرتشتیان چه در داخل و چه در خارج از ایران در دهه اول محرم هر گونه جشن و شادی و عروسی را بد یمن می دانند.
2-شرکت در مراسمات و عزاداری ها: شیوه عزاداری زرتشتیان كمی با شیعیان متفاوت است. آنها چون پوشیدن لباس سفید را مقدس می دانند، زنان و مردان سپید پوش زرتشتی با حضور در آتشكده گردهم می آیند و برای امام حسین و یارانش به سوگواری می پردازند؛ آن ها همچنین در تعزیه هایی که در شهر کرمان برگزار می شود، کلیه مراحل واقعه کربلا را به تصویر می کشند.
شكوه عزاداری زرتشتیان در يزد آیین نخلبرداری است. آن ها نخل را به شکل تابوت سیدالشهدا یا نمادی از یکی از شهدای کربلا درمی آورند و به آن احترام می کنند.
قابل توجه اینکه نخل عزاداری معروف یزد نیز اهدایی زرتشتیان است.
3- نذری دادن برای امام حسین ع: یکی از موارد احترام و محبت زرتشتیان به امام حسین، هزینه دادن و اهدای نذورات برای این امام می باشد. در مراسم زرتشتیان بخصوص در يزد و تهران غذاهای زیادی طبخ می شود، زرتشتیان با خواندن دعا و طلب ادامه راه آزادگان دنیا، مراسم خود را برگزار می كنند.
۴. احترام به جنبه های آزادی و عدالت طلبی او: شاید این بعد اخلاقی و انسانی قیام امام حسین ع مهم ترین مولفه مشترک و موجب علاقمندی دیگر ادیان از جمله زرتشتیان به امام حسبن شده است؛ به قول موبد خورشیدیان در مصاحبه ای که در رسانه ها موجود است: دو ویژگی امام حسین، یکی دفاع از مظلومان و دیگری مبارزه با ظالمان است که برای زرتشتیان خیلی قابل ارزش واحترام هست.
🔸نتیجه و خلاصه این یادداشت را با این شعر زیبا به پایان می بریم:
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست؟!
این چه شمعی است که جان ها همه پروانه اوست؟!
✍ مسلم محمدی
🔻یادداشت روز بعد: آیا شرکت در عزاداری امام حسین ع؛ انسان را افسرده می کند؟!
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 حرارت جاویدان حسینی
✳️اینجا ایران، عراق و یا دیگر مناطق شیعه نشین نیست؛ بلکه شهر سیدنی استرالیا است که بعد از مراسم عزاداری امام حسین ع نماز جماعت باشکوه فراوان و حضور گسترده مردم علاقمند به دین و معنویت برپا شده است.
✍ پی نوشت: تحقیقا و نه تقریبا؛ هیج امری به اندازه امام حسین ع در گسترش تشیع از آغاز تا امروز در جهان موثر نبوده است و این خورشید بیش از این ها خواهد تابید...
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از امیدانه 🌱
4_5924591313893722167.mp3
7.54M
🖤#ماه_عزا
🥀علی الدنیا بعدک العفیٰ...💔
🎤 #سید_حجت_بحرالعلومی
عربی* فارسی
#هشتم_محرم
#علی_اکبر_علیه_السلام
✳️ کانال امیدانه🔻
https://eitaa.com/joinchat/3128557605Cb4a6594f1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 صحبتهای محقق مسیحی درباره حضرت زینب س
🏴زینب یک زن خارقالعاده است.
🏴او یک الگوی جهانی برای ماست.
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 تاریخچه عزاداری بر امام حسین ع
🔹قسمت نهم
🔹آیا امروزه شرکت در عزاداری امام حسین ع انسان را افسرده می کند؟!
👈گزارش یک پژوهش میدانی
🔹یادداشت روز
🔸استاد دانشگاه شهید چمران اهواز مساله فوق را به صورت علمی و میدانی مورد پژوهش قرار داده؛ نتایج بدست آمده از این پژوهش واقعا قابل استفاده است.
🔸دکتر سید علی مرعشی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در مصاحبه ای که با ایرنا داشت، در پاسخ به این سؤال که "آیا این ادعا که شرکت در عزاداری محرم افراد را افسرده می کند آیا مبنایی از صحت دارد یا خیر؟" نکات زیر را مطرح کردند.🔻
🔺در پژوهشی که در این زمینه انجام دادیم به افرادی که در آیین عزای امام حسین (ع) شرکت می کردند و کسانی که شرکت نمیکردند (به عنوان گروه شاهد) پیش از شروع دهه اول محرم پرسشنامه افسردگی 'بک' داده شد و پس از پایان دهه اول محرم دوباره هر دو گروه مورد آزمون قرار گرفتند (پیشآزمون ـ پسآزمون).
🔺بر اساس نتایج این پژوهش، مقایسه میانگین نمره افسردگی 2 گروه در تحلیل واریانس، در میان شرکتکنندگان، کسانی که افسردگی نداشتند پس از عزاداری هم افسرده نشدند، و نمره افسردگی افراد افسرده پس از شرکت در آیین عزای امام حسین (ع) کاهش یافته و میانگین آن به زیر حد طبیعی رسیده بود.
🔺 بنابراین فرض افسرده شدن به دلیل شرکت در عزاداری محرم رد، و بلکه خلاف آن تایید شد به این معنی که شرکت در عزاداری محرم برای سلامت روانی مفید است و سبب کاهش افسردگی یا بهبود آن میشود.
🔺 اما چگونه شرکت در یک جلسه غم انگیز باعث کاهش افسردگی می شود؟ این جلسات چه فرقی با بقیه جلسات غمانگیز دارند؟
🔸این پزشک و متخصص روانشناسی با اشاره به 6 مکانیزم پیشنهادی بر اساس مکانیزم های مورد قبول در مکاتب روانشناسی عرفی بیان کرد: از جمله این مکانیزم ها این است که افراد، برون ریزی یا تخلیه هیجانی می کنند و این باعث می شود هیجانات منفی باقیمانده تقلیل یابد. همچنین اگر کسی احساس گناه حلنشدهای دارد، ممکن است گرایش به افسردگی پیدا کند اما با شرکت در عزاداری و امید به رحمت خدا، این امید احساس گناه را تا حدی خنثی و افسردگی را برطرف می کند.
🔺 یکی از دلایل افسردگی احساس تنهایی است؛ شرکت در آیین عزاداری امام حسین (ع) همراه با خیل عظیمی از افراد باعث می شود فرد خودش را تنها نبیند و خود را عضو یک گروه منسجم بزرگی بنام گروه عزاداران امام حسین (ع) تلقی کند و به این ترتیب احساس حمایت اجتماعی می کند.
🔺همچنین از دیگر مکانیزم های پیشنهادی این است که ضعف سرمایههای معنوی سبب افزایش آسیبپذیری روانی از جمله استعداد افسردگی میشود؛ در عزاداری سیدالشهدا (ع)، حجم بالایی از سرمایههای معنوی قابل اکتساب است.
🔺افراد افسرده یا در معرض ابتلا به افسردگی، در آیین عزاداری حسینی این فرصت را مییابند تا مصایب خود را با مصایب امامشان که او را از خود بهتر میدانند مقایسه کرده و از دیدگاه شناختی بزرگنمایی مصایب خود را متوقف کنند. آنها در این روند متوجه میشوند که عزیزتر از آنها در درگاه خداوند تعالی مشکلات بزرگتری داشته است و این تحمل مشکلات را برای عزاداران آسان میکند.
🔸این پزشک و متخصص روانشناسی با بیان اینکه یکی از دلایل افسردگی احساس پوچی، بیهدفی و بی معنایی است ادامه داد: در آیین سوگواری سیدالشهدا (ع)، فرد این فرصت را مییابد تا همسو با ایشان زندگی پرمعناتر و هدفمندتری را شروع کند و به این ترتیب از افسردگی فاصله میگیرد.
📘نتایج پژوهش مذکور در مجله پژوهشی دستاوردهای روانشناختی دانشگاه شهید چمران اهواز در تابستان سال 1392 چاپ و منتشر شده است؛ که می توان به صورت کامل آن را مطالعه نمود.
✍ پی نوشت: مباحث مهمی در پژوهش فوق آمده است و می تواند جواب به شبهاتی باشد که برخی مغرضانه یا جاهلانه عزای حسینی را مورد خدشه و اشکال قرار می دهند؛ علاوه بر اینکه تحقیقات متعدد و مشابه دیگری نیز دراین باره بخصوص تاثیر عزاداری بر کودکان انجام شده که موید این مساله است که شرکت در این گونه مجالس نه تنها موجب افسردگی نیست بلکه زمینه ساز علائم سرزندگی چون پیدایش انگیزه و هدف بالاتر خواهد شد.
✍ مسلم محمدی🔻آخرین یادداشت از این سلسله یادداشت ها در روز عاشورا: فلسفه ماندگاری نام حسین ع در گستره جغرافیا و تاریخ چیست ؟ 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 آقای پزشکیان مبادا در حلقه فسیل های همیشه مدیر گرفتار بشید.
⛔️ اخطارهای جسورانه و طوفانی علی پورحسین لو از مسئولین ستادهای دکتر پزشکیان به ایشان درباره آسیب های دولتمردان از زبان نهجالبلاغه
⛔️ آقای پزشکیان حرفی که تا دیروز مخالفین شما می زدند؛ الان ما میزنیم: نکنه دولت سوم روحانی را تشکیل بدی!
⛔️ آقای رئیس جمهور نکنه تو هم به بلای همون دولت های قبلی که بهشون دل بسته بودیم گرفتار بشید!
✍ پی نوشت: نکات بسیار ضروری؛ مشفقانه و مهمی را مطرح می کند؛ 👈ای کاش همه مدیران و مسئولان کشور یک واعظ بیرونی و صادق و صریحی چون ایشون می داشتند و آن ها نیز گوش شنوا نقد و نصیحت ها بودند.👈 حتما ببینید.
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از امیدانه 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نوحه_تصویری
این نوحه واقعا یکی از شاهکارهای #محمود_کریمی هست،
معلومه به نفسش یه عنایتی شده .
🙏#لطفا_به_اشتراک_بگذارید
✳️ کانال امیدانه🔻
https://eitaa.com/joinchat/3128557605Cb4a6594f1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 از هلند تا کربلا...
جوان تحصیل کرده در هلند با دیدن قتلگاه امام حسین ع، جان داد.
جوانی که در روز عاشورا در حرم امام حسین ع فوت کرد، بدون هیچگونه مریضی و هیچ گونه علتی....
جوان مرفهی از خانوادهای غیرمذهبی، که به هلند فرستاده شده بود، برای ادامه تحصیل و زندگی، اما به یکباره برمیگردد، همه چیز را رها میکند و میگوید که میخواهد سرباز امام زمان عج شود
خانوادهاش متوجه حرف او نمیشوند، او وارد حوزه میشود و محرم برای اولین بار در عمرش میخواهد به کربلا برود
به مادرش می گوید: مگر میشود کربلا رفت و قتلگاه را دید و زنده برگشت!
با دوستش دونفری به عراق می روند،
دوستش میگوید مستقیم کربلا بریم،
امیر حسین قصه ما،میگه:"اگر کربلا بریم، من دیگه نجف را نمیبینم، اما تا ابد کنار امیرالمومنین ع خواهم بود.
در حرم امام حسین ع امیر حسین تمام کرد؛ با اینکه عتبه حسینی سه جا برای قبر در حرم به آنها پیشنهاد دادند اما امیر حسین همانطور که خودش گفته بود در نجف دفن شد.😭
🔺آری برخی دوران نزدیکند و ما هم نزدیکان دور😌
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓
حرارت جاویدان حسینی✳️ این دسته زنجیرزنی اصفهان یا تهران نیست؛ این عزاداران عاشق؛ ایرانیان ساکن لسآنجس آمریکا هستند. 🔺این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست؟! 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 تاریخچه عزاداری بر امام حسین ع
🔹قسمت دهم
🔘 فلسفه ماندگاری نام حسین ع در گستره جغرافیا و تاریخ چیست؟
🔸واقعه کربلا یکی از معدود وقایع تاریخی است که در میان همه حوادث ویژگی خاص یافته و ممتاز گشته است و گذر زمان نه تنها آن را به فراموشی نسپرده بلکه هر روز بیش از پیش آن را نمایانتر و شکوفاتر ساخته است، بی شک عناصری در این نهضت وجود داشته که سبب شده این واقعه بر تارک تاریخ درخشنده و ماندگار شود. عوامل جاودانگی واقعه عاشورا به اختصار عبارتند از:
1. حسین ع اولین کشته از خاندان رسول خدا ص
پیامبر ص به عنوان بزرگ و پیشوای مسلمانان جایگاه خطیری داشت و ادب اجتماعی و اخلاقی دینی اقتضا می کرد که نسبت به خاندان و نزدیکان او سر تعظیم فرود آرند به ویژه آنکه حسین ع بارها از سوی رسول خدا ستوده شده بود و یا به نجات بشر خوانده شده بود بی تردید کشتن سبط پیامبر، با آن شیوه فجیع واقعه ای غیرمنتظره و بی پیشینه بود و یکی از عوامل مهم جاودانه شدن واقعه عاشورا شد.
هر چند امام حسن علیه السلام نیز پیش از امام حسین ع به دست کین به شهادت رسیده بود اما ظواهر امر به گونه ای بود که می شد آن را انکار کرد و نیز قضیه امام حسن ع هرگز مانند عاشورا آشکار و در ملأعام نبوده است.
2. ناجوانمردانه بودن شیوه های جنگ
عرب به اصولی مقید بود از جمله اینکه در جنگ دست تعرض به کودکان و زنان و پیران دراز نمی کرد. بستن آب بر روی سپاه امام حسین، کشتن طفل شش ماهه، رفتار ناخوشایند آنان با اسراء، تعرض به جنازه ها از موجبات ماندگاری واقعه عاشورا بود.
3. نابرابری نبرد و پیکار شجاعانه
در یک سوی میدان جنگ شماری اندک و انگشت شمار قرار داشتند و در طرف دیگر سپاهی گران و بی شمار اما شجاعت، شهامت و استواری کوه قلنیل همراه امام حسین ع مایه شگفتی همگان در طول تاریخ شد آنانی که آشکارا مرگ را در پیش روی خود دیدند ولی با شجاعتی وصف ناپذیر زنده دلان را به اعجاب واداشته و این واقعه را در طول تاریخ بشری یگانه جلوه دادند.
4. استواری امام و پافشاری بر اصول
در طول تاریخ انسان های بزرگی همواره وجود داشتند که به اهداف خود معتقد بودند و به هیچ روی از اصول خویش دست برنداشتند و حتی جان خویش را بر سر آن نهادند اما به راستی جریان امام حسین ع کمتر نظیری در تاریخ یافته و به راستی بی نظیر است. حسین ع به حکم وظیفه دینی و مسئولیت انسانی با استواری هرچه تمام بر اصول و عدم نرمش در مقابل دشمنان در تمام تاریخ بی بدیل است. اصرار امام بر رد پذیرش بیعت، عدم توجه به نصایح دیگران، آگاهانه به مرگ نزدیک شدن، اعتقاد واقعی به اصول و... فضایی آفرید که هرگز مشابهی نیافت.
5. قربانی کردن بهترین ها
حضور اعضای خانواده در میان همراهان امام حسین ع عنصر دیگری بود که حادثه کربلا را یگانه کرد. حضور تمامی اعضای خانواده اعم از خردسالان، بیماران و زنان در صحنه کربلا با وجود اینکه امام به پایان کار خود وقوف داشت هیبتی دیگر به جریان عاشورا داده است خصوصاً اینکه همینان پس از اسارت و حضور در میان مردم به ترسیم آنچه روی داده پرداخته و شبانه روز به یادکرد آن واقعه مشغول بودند.
6. الگودهی قیام
قیام عاشورا سرمشقی برای بسیاری از انسان ها شد که در پی یافتن راه صحیح زندگی باعزت و گریز از ذلت در جستجو و کاوش بودند این قیام از همان آغاز الگویی برای دیگران شد الگویی قابل پیروی و عمل.
در واقع نهضت عاشورا و ایثارگری در آن تفسیر متعالی از زندگی و هستی ارائه می داد و برای بسیاری از آدمیان که در پی یافتن راه صحیح زندگی و گریز از ذلت در جست وجوی حق هستند، اسوه ای جدید شد، به بیان دیگر همین الگودهی قیام عاشورا در ماندگاری عاشورا مؤثر افتاد و هر روز عده ای در پی شناخت بهتر آن برآمده و زوایایی از آن را گشودند تا بتوانند بهتر و بیشتر طبق آن عمل کنند.
7. حق محوری و حق طلبی
از ویژگی های قیام عاشورا که در جاودانه شدن این قیام نقش مؤثری داشت. حق محوری و حق طلبی این قیام بود که در لحظه لحظه آن موج می زد/ برگرفته از سایت حوزه نت
✍ پی نوشت: در کنار استدلال های فوق باید عنایت و توجه خاص تمام ائمه و معصومان عليهم السلام را بر زنده نگهداشتن نام و یاد حسین ع که نمونه هایی از آن قبلا نام برده شد را نیز افزود و بالاتر اینکه پیامبر اکرم ص خود نوید دادند که نام حسین ع هیچ گاه سرد و خاموش نخواهد شد و تا ابدیت بر تارک زمان خواهد درخشید.
🤲اللهم ارزقنی زیارة الحسین في الدنيا و شفاعته في الآخرة
✍ مسلم محمدی
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 گاه شمار حوادث روز عاشورا
👈 گزارش لحظات تاریخی از اذان صبح تا اذان مغرب
🏴طبق محاسبه مرحوم دکتر احمد بیرشک در «گاهشماری ایرانی» واقعه کربلا به حساب گاهشماری شمسی 21 مهر سال 59 هجري شمسی می شود. تاریخ شمسی هم مثل قمری نیست که تغییر کند. موقعیت زمین نسبت به خورشید ثابت است و می شود با در آوردن اوقات شرعی شهر کربلا در این تاریخ؛ حرفهای مقتل نویسان را به ساعت و دقیقه برگرداند.
🏴در این تحقیق علمی، اوقات شرعی روز 21 مهر به افق کربلا (که در طول قرون حداکثر 3-+ دقیق اختلاف می تواند داشته باشد) استخراج شده و روایات مقتل نگارها با این ساعتها تنظیم گردیده است.
5:47 اذان صبح
امام (ع) بعد از نماز صبح برای اصحابش سخنرانی کرد. آنها را به صبر و جهاد دعوت کرد. و بعد دعا خواند: «اللهم انت ثقتی فی کل کرب... خدایا تو پشتیبان من هستی در هر پیشامد ناگواری»
طرف مقابل نيز نماز را به امامت عمر سعد خواند و بعد از نماز صبح به آرایش سپاه و استقرار نیرو مشغول شدند.
حدود ساعت 6 صبح
امام حسین(ع) دستور داد تا اطراف خیمه ها خندق بکنند و آن را با خاربوته ها پر کنند تا بعد آن را آتش بزنند و مانع از حمله سپاه از پشت سر بشوند.
7:06 طلوع آفتاب
کمی بعد از طلوع آفتاب. امام سوار بر شتری شد تا بهتر دیده شود. روبه روی سپاه کوفه رفت و با صدای بلند برای آنها خطبه ای خواند. صفات و فضایل خودش و پدر و برادرش را یادآوری کرد و اینکه کوفیان به امام (ع) نامه نوشته اند. حتی چند نفر از سران سپاه کوفه را مخاطب قرار داد و از حجّار بن ابجر و شبث ربعی پرسید که مگر آنها او را دعوت نکرده اند؟ آنها انکار کردند. امام نامه هایشان را به طرف آنها پرتاب و خدا را شکر کرد که حجت را بر آنها تمام کرده است. یکی از سران جبهه مقابل از امام (ع) پرسید چرا حکم ابن زیاد را نمی پذیرد و آنها را از ننگ مقابله با پسر پیامبر نمی رهاند؟ اینجا امام آن جمله معروفشان را فرمودند: «أَلَا وَإنَّ الدَّعِيَّ ابْنَ الدَّعِيِّ قَدْ رَكَزَ بَيْنَ اثْنَتَيْنِ: بَيْنَ السِّلَّه وَالذِّلَّه؛ وَهَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه ... فرد پستی که پسر فرد پست دیگری است. من را بین کشته شدن و قبول شدن و قبول ذلت مجبور کرده. ذلت از ما دور است.» سخنرانی امام (ع) حدوداً نیم ساعت طول کشده است.
حدود ساعت 8 صبح
بعد از سخنرانی امام (ع) چند نفر از اصحاب آن حضرت به روایتی بُرَیر که «سید القرآء» (آقای قرآن خوانهای) کوفه بود (الفتوح) و به روایتی زهیر (تاریخ یعقوبی و طبری) خطاب به کوفیان سخنان مشابهی گفتند.
بعد از سخنان زهیر و بریر، امام فریاد معروف «هل من ناصر ینصرنی» را سر داد. چند نفری دچار تردید شدند؛ از جمله حُر. فرد دیگری به نام ابوالشعثا و دو برادر که در گذشته عضو خوارج بودند. بعید نیست که کسانی دیگری هم با دیدن شدت گرفتن احتمال جنگ، از سپاه کوفه فرار کرده باشند.
حدود ساعت 9 صبح
روز به وقت چاشت رسیده بود که شمر به عمر سعد پرخاش کرد که چرا این قدر تعلل می کند؟ عمر سعد عاقبت رضایت به شروع جنگ داد. اولین تیر را به سمت سپاه امام (ع) رها کرد و خطاب به لشگریانش فریاد زد: «نزد عبیدالله شهادت بدهید که من اولین تیر را رها کردم.» بعد از انداختن تیر توسط عمر سعد، کماندارهای لشکر کوفه همگی با هم شروع به تیراندازی کردند. امام به یارانش فرمودند: «اینها نماینده این قوم هستند. برای مرگی که چاره ای جز پذیرش آن نیست. آماده شوید.» چند نفر از سپاه امام در این تیر باران کشته شدند. (تعداد دقیق را نمی دانیم . تعداد کشتگان تیر اندازی. با تعداد کشتگان حمله اول 50 نفر ذکر شده است.)
👇👇👇
حدود ساعت 10 صبح
بعد از تیراندازی ،«یسار»، غلام «زیاد بن ابیه» و «سالم» غلام عبیدالله ابن زیاد از لشکر کوفه برای نبرد تن به تن ابتدای جنگ بیرون آمدند. عبدالله بن عمیر اجازه نبرد خواست. امام حسین(ع) نگاهی به او کرد و فرمود: «به گمانم حریف کشنده ای باشی» عبدالله آن دو نفر را کشت. البته انگشتان دست چپش قطع شد.
بعد از این نبرد تن به تن، حمله سراسری سپاه کوفه شروع شد. ابتدا حجار به جناح راست سپاه امام حسین (ع) حمله کرد؛ اما حبیب و یارانش در برابر او ایستادگی کردند. زانو به زمین زدند و با نیزهها حمله را دفع کردند.
همزمان شمر به جناح چپ سپاه امام(ع) حمله برد. زهیر و یارانش به جنگ مهاجمین رفتند. خود شمر در این حمله زخم برداشت بعد از عقب نشینی هر دو جناح کوفی، عمر سعد 500 تیر انداز فرستاد که دوباره سپاه امام(ع) را تیر باران و آن حملات، علاوه بر از پا درآمدن هر 23 اسب لشکریان امام(ع) تعدادی دیگر از اصحاب شهید شدند. الفتوح آن نفرات را 50 نفر و این شهر آشوب 38 نفر ذکر کرده است.
اولین شهید، ابوالشعثا بود و 8 تیر انداخت که 5 نفر از دشمن را کشت. امام(ع) او را دعا کرد. گروهی از سپاه شمر خواستند از پشت سر به امام(ع)حمله کنند زهیر و 10 نفر به آنها حمله کردند.
حدود ساعت 11 صبح
بعد از این حملات، امام(ع) دستور تک تک به میدان رفتن را به یاران داد. اصحاب با هم قرار گذاشتند تا زندهاند نگذارند کسی از بنیهاشم به میدان برود. انگار برای شهادت با هم مسابقه داشتند. بعضی «در مقابل نگاه امام(ع)» شهید شدند. یکی از اولین کسانی که کشته شد، پیرمرد زاهد، جناب بریر بود. مسلم بن عوسجه بعد از او کشته شد. حبیب بر سر بالین او رفت و گفت کاش میتوانستم وصیتهای تو را اجرا کنم. مسلم با دست امام حسین(ع) را نشان داد و گفت: «وصیت من این مرد است».
یک بار هفت نفر از اصحاب امام(ع) در محاصره واقع شدند، حضرت عباس(ع) محاصره آنها را شکست و نجاتشان داد.
۱۲:۵۰ اذان ظهر
حبیب بن مظاهر موقع اذان ظهر شهید شد. چون که نوشتهاند امام(ع) خطاب به اصحاب گفت یکی برود با عمر سعد مذاکره بکند و بخواهد برای نماز ظهر جنگ را متوقف کنیم. یکی از لشکر کوفه صدا زد: «نماز شما قبول نمیشود.» حبیب به او گفت: «ای حمار! فکر میکنی نماز شما قبول میشود و نماز پسر پیامبر(ص) قبول نمیشود؟» به جنگ او رفت اما از سپاه کوفی به کمکش آمدند و حبیب کشته شد. امام(ع) از شهادت حبیب متاثر شد و برای اولین بار در روز عاشورا گریست. رو به آسمان کرد و گفت: «خدایا رفتن جان خودم و دوستانم را به حساب تو میگذارم.»
امام(ع) نماز را شکسته و به قاعده «نماز خوف» خواند. گروهی از اصحاب به امام(ع) اقتدا کردند و بقیه به جنگ پرداختند. زهیر و سعید بن عبدالله حنفی خودشان را سپر امام کردند. نوشته اند سعید بن عبدالله ۱۳ تیر و نیزه خورد و به شهادت رسید. در آخرین نفس از امام پرسید: «آیا وفا کردم؟»
حدود ساعت ۱۳
۳۰ نفر از اصحاب امام(ع) تا وقت نماز زنده بودند و بعد از این ساعت شهید شدند. بعد از کشته شدن اصحاب، نوبت به بنی هاشم رسید. اولین نفر، حضرت علی اکبر پسر امام حسین(ع) بود. البته الفتوح عبدالله بن مسلم بن عقیل را اولین شهید بنی هاشم خوانده است. این عبدالله بن مسلم، به طرز ناجوانمردانهای شهید شد. شهادت او بر جوانان بنی هاشم گران آمد. دسته جمعی سوار شدند و به دشمن حمله بردند. امام آنها را آرام کرد و فرمود: «ای پسرعموهای من بر مرگ صبر کنید. به خدا پس از این هیچ خواری و ذلتی نخواهید دید.»
حدود ساعت ۱۴ بعد از ظهر
عاقبت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) تنها ماندند. عباس(ع) اجازه میدان خواست اما امام او را مامور رساندن آب به خیمه ها کرد. دشمن بین دو برادر فاصله انداخت. عباس(ع) دلاور در حالیکه با شجاعت تمام سعی در آوردن مشک آب برای زنان و کودکان داشت در محاصره دشمن دو دستش قطع شده و با عمودی آهنین بر سرش زدند که از اسب بر زمین افتاد. اباعبدلله سراسیمه خود را بر پیکر قطعه قطعه برادر رساند. دشمن کمی به عقب رفت. امام(ع) برای دومین بار بعد از مرگ برادر عزیزش گریه کرد و فرمود «اکنون دیگر پشتم شکست.»
👇👇👇
حدود ساعت ۱۵ عصر
امام(ع) به طرف خیمهها برگشت تا خداحافظی بکند. همچنین پیراهنش را پاره پاره کرد و پوشید تا بعدا در وقت غارت کردن توسط دشمن برهنهاش نکنند. وقت وداع با اهل بیت، کودک شیرخواره اش علی اصغر را به میدان برد تا او را سیراب کند که به تیر حرمله کشته شد.
امام(ع) به میدان رفت اما کمتر کسی حاضر به مقابله با ایشان میشد. بعضی تیر میانداختند و بعضی از دور نیزه پرتاب میکردند. شمر و ده نفر به مقابله امام(ع) آمدند. بعد از شهادت امام(ع)، بر پیکر مبارکش جای ۳۳ زخم نیزه و ۳۴زخم شمشیر شمرده شد.
در مقاتل نوشته اند زمانی که امام(ع) در آستانه شهادت بود اما کسی جرات نمیکرد به سمت ایشان برود اهل حرم از صدای اسب ایشان ذوالجناح متوجه شده و بیرون دویدند. کودکی به نام عبدالله بن حسن (ع) دوید و به طرف مقتل امام آمد. او را در بغل عمویش کشتند. امام ناراحت شدند و کوفیان را نفرین کردند: «خدایا باران آسمان و روییدنی زمین را از ایشان بگیر!»
۱۶:۰۶ اذان عصر
وقت شهادت امام(ع) را وقت نماز عصر گفتهاند. روایت تاریخ طبری به نقل از وقایعنگار لشکر عمر سعد چنین است: «حمید بن مسلم گوید: پیش از آن که حسین کشته شود شنیدم که میگفت «به خدا پس از من کس را نخواهید کشت که خدای از کشتن او بیش از کشتن من بر شما خشم آرد.»
گوید: آنگاه شمر میان کسان بانگ زد که «وای شما منتظر چیستید؟ مادرهایتان به عزایتان بنشینند، بکشیدش!» گوید در این حال سنان بن انس حمله برد و نیزه در قلب امام(ع) فرو برد ...»
حدود ساعت ۱۷ عصر
بعد از شهادت امام(ع)، عدهای لباسهای آن حضرت را غارت کردند که نوشته اند تمام این افراد بعدها به مرضهای لاعلاج دچار شدند.
غارت عمومی اموال امام حسین(ع) و همراهانش آغاز شد. عمر سعد ساعتی بعد دستور توقف غارت را داد و حتی نگهبانی برای خیمهها گذاشت.
یکی از شیعیان بصره به اسم سوید بنمطاع بعد از شهادت امام به کربلا رسید و برای دفاع از حرم امام جنگید تا شهید شد.
نزدیک غروب آفتاب است . سر امام را جدا میکنند و به خولی میدهند تا همان شبانه برای ابن زیاد ببرد. بعد به دستور عمر سعد بر بدن مطهر امام و یارانش اسب میدوانند تا استخوانهایشان هم خرد شود.
۱۸:۴۹ اذان مغرب
داستان روز غم انگیز عاشورا اینطور تمام میشود که درحالی که عمر سعد دستور نماز جماعت مغرب را میداده، سنان بن انس بین مردم میتاخته و رجز میخوانده که افسار و رکاب اسب مرا باید از طلا بکنید؛ چرا که من بهترین مردمان را کشته ام!
🤲اللهم ارزقنا شفاعه الحسین یوم الورود و ثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین و اصحاب الحسین الذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه السلام
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 هیهات منا الذلة
🎙سخنرانی طوفانی سید هاشم الحیدری از رهبران مقاومت عراق در شب عاشورای حسینی و اعلام بیعت با ولی فقیه و مرجعیت و مردم و جبهه مقاومت و ابراز تنفر از جبهه استکبار و ارتجاع که در نهایت با شعار پرشور هیهات منا الذلة به پایان رسید.
✍ پی نوشت: ایشان سیرتا و صورتا شباهت های زیادی با سید حسن نصرالله دارد و در بین مردم عراق نیز از محبوبیت خوبی برخوردار است؛ بخصوص که بیشتر بر امور فرهنگی و دینی متمرکز هست 👈و اقدامات خوبی را تا کنون در حوزه جوانان؛ نشر کتب جبهه و جنگ و تبلیغ دین به انجام رسانده است.
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین ع چه بود؟!
🔹یادداشت روز
[۱]. نه میتوانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیهالسّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچکدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند.
[۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجامدادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد.
[۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد میشوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمیرود، امّا گاهی هم مردم، فاسد میشوند، هم حکومتها، هم علمای دین، بهطوریکه حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض میکنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا بهتعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمینکنندۀ زندهشدنِ اسلام» است، بعد از آنکه مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبینرفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، بهجایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟!
[۴]. افزونبراینکه باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدایمتعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمیبخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهمبودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمیکند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاینرو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی.
[۵]. در زمانِ امام حسین ع هم «انحرافِ اساسی در اسلام» بهوجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمیکرد، چنانکه اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون بهعنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمیخواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد میکند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر میگذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسانها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالیکه اگر در زمانِ معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیامِ او دفن میشد؛ زیرا سیاستها بهگونهای بود که مردم نمیتوانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاینرو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد.
[۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربهمعروف و نهیازمنکر» است.
[۷]. آن حضرت در مناسبتهای مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ
دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتیکه اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ
و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم، قیام نكردم، بهیقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و میخواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم علىبنابىطالب رفتار مینمایم.
وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ
و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مىخوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
✍
آیت الله خامنه ای؛ خطبههای نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴؛ برگرفته از کانال جامعهشناسی مردم🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 سالروز خدمت بزرگ ایران به اردوغان
🔴 ۸ سال پیش در چنین روزهایی اردوغان به تبریز فرار کرد و با مدیریت و کمک جمهوری اسلامی ایران حکومت خود را نجات داد.
🔴 تصویر فوق از تماس تصویری اردوغان در تبریز بود ،این تماس تصویری تاثیر بسیار زیادی در هوشیار شدن مردم و در نتیجه نجات حکومت او داشت.
✍ پی نوشت: ایران معتقد بود و هست که پابرجا بودن حکومت اخوانی معامله گر بهتر از به قدرت رسیدن لاییک ها و غربگرایان است؛ پس کودتا باید شکست میخورد؛ هر چند این روزها رفتار منافقانه و بلکه خائنانه اردغان با مردم مظلوم و بی دفاع غزه داد همه را درآورده!
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 ویدئوی باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی و یک اتفاق عجیب
✳️ ستارهای درخشان از «خلیج فارس»
🔵 باشگاه اینتر در این کلیپ مهدی طارمی را ستارهای درخشان و یک شاهزاده از خلیج فارس معرفی میکند که باید مورد توجه قرار بگیرد.
🔵 نکته جالب توجه اینکه در ویدئوی قبلی استفاده از عبارت «خلیج فارس» در کنار هواپیمایی قطر (اسپانسر باشگاه اینتر) بود که موجب شده بود به مذاق مخاطبان عربی این تیم ایتالیایی خوش نیاید.
🔺 از این رو با اعتراض شرکت هواپیمایی قطری، پست رونمایی از طارمی به علت استفاده از کلمه خلیج فارس از پیچ اینتر پاک شد که این بار با واکنش گسترده کاربران ایرانی مواجه شد.
🔵 پس از اعتراض پرشمار کاربران ایرانی، پیج باشگاه اینتر ویدئوی حضور طارمی را این بار با حذف هواپیمایی قطر، ولی همراه با عنوان خلیج همیشه فارس منتشر کرد.
🔺درود بر غیرت و همت فرزندان خلیج همیشه فارس👏👏👏
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 حرارت جاویدان حسینی
✳️ جمعیت عجیب و خیرهکننده عزاداران حسینی در ناصرية عراق
🔺این حسین ع با قلب های بشریت چه کرده؟!
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
آداب حضور کودکان در هیأت.pdf
124K
🌓 آداب حضور کودکان در هیأت
🔹یادداشت روز
🔘طراحی اولیه و اصلیِ هیأتهای مذهبی برای بزرگسالان بوده و هست. حضور کودکان در هیأتهای مذهبی، اگرچه لازم و ضروری است؛ لکن آدابی دارد. اگر حضور کودکان در هیأت بدونِ تمهید مقدمات و لوازم صورت پذیرد، بجای انتقال معارف و محبت اهلبیت علیهمالسلام و برجای گذاشتنِ خاطرات خوب و شیرین، برای کودکان تجربهای تلخ و تاریک برجای خواهد گذاشت.
متنِ پیشِ رو مجموعه نکاتی است که در ده سال گذشته بر اثر مطالعات تربیتی، تجربه و مشاهده در هیأتهای متنوع و متعدد آموختهام.
🔘سرفصلهای متن عبارت است از:
🔸حضور با آمادگی قبلی
🔸راههای افزایش ظرفیت کودکان برای ماندگاری بیشتر در هیأت
🔸تغذیه و خوراکی
🔸شاخصه های انتخاب هیأت و مکان مناسب
🔸مهد هیأت
🔸انتقال نسلی فلسفه عزا و بکاء
✍
فاطمه حاجیطاهریها🔺لطفا فایل فوق را باز کنید و مطالب تکمیلی سرفصل های نام برده شده را مطالعه بفرمایید، نکات مفید و کاربردی را به خانواده ها درباره آداب حضور کودکان در هیأتهای مذهبی مطرح می کند. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 غزه یا کربلای معاصر
⛔️ امروز مردم غزه در وسط میدان جنگ میگن در کربلای زمان قراردارن و حتما با یادآوری صحنههای کربلا به خودشون آرامش میدن!
🔺سخنان پر سوز و گداز این مرد اهل غزه را ببینید؛ چگونه با اقتدا به امام حسین ع خطاب به مردم دنیا شعار "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهد؟!
🔺حقیقتا امروز غزه نه تنها کربلای ما مسلمانان؛ بلکه کربلای همه آزادگان جهان است.
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 عاقبت یزید چه شد؟
⛔️روایتی عجیب از عاقبت به درک واصل شدن یزید که چگونه با رم کردن اسب به زمین کشیده شد و ...؟!
✍ پی نوشت: عاقبت معاویه و یزید و عمر وسعد و عبیدالله چه شد و عاقبت حسین ع و یارانش به کجا انجامید ؟! حقیقتا دنیا دار امتحان؛ مکافات عمل و آموزش است؛ نیست ؟!
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•