20.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 بانوی #عالم، #عارف و #عاملی که نور وجودش از #عمل_به_دانستههایش متشعشع شده بود.
◻️🔸◻️🔸◻️
📽 ویدئو:
🎙 #بانوامین(رحمتاللهعلیها) در کلام حجتالاسلاموالمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان(دامتبرکاته)
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
⁉️ چطور با کسی که ناراحتمان کرده برخورد کنیم؟
شماره 0⃣1⃣
⏮ #کینه_به_دل_نگیرید.
🔸 اینکه چه #پاسخی به رفتار ناراحتکننده طرف مقابل بدهید، کاملاً دست خودتان است:
هم میتوانید از کوره در بروید،
هم میتوانید #سنجیده_عمل_کنید.
🔹 اگر فهمیدید طرف مقابل، قصد و نیتی نداشته، قضیه را بیهوده کِش ندهید و تمامش کنید.
🔹 اگر هم طرف مقابل از روی عمد ناراحتتان کرده و حالا خودش طلب بخشش دارد، #گذشت_کنید و بیشتر از اینها خودتان را در حالت ناراحتی باقی نگذارید.
🔸 اما اگر هنوز نتوانستهاید خطای عمدی طرف مقابل را ببخشید، به خودتان بگویید: «با اینکه خیلی ناراحتم کرده میبخشمش تا بتونم از این حالت ناراحتی خارج شوم.»
◀️ به عبارت دیگر؛ سعی کنید #ناراحتی_را_کنار_بگذارید و تصمیم بگیرید #خوشحالتر_زندگی_کنید.
#شاد_زیستن، #یک_انتخاب_است که فقط به دست خودتان امکانپذیر میشود.
🔸 و از سوی دیگر ناراحتی و رنجش شما به قدری که شما را آزار می دهد، ضرری به آنکه ناراحتی شما را ولو به عمد ایجاد کرده، نمیرساند.
🔴 #معقول_است به خاطر رفتار فرد دیگری خود را تنبیه کنیم؟!
🎙 حجت الاسلام و المسلمین علی مخدوم(دامت برکاته)
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
جلسه دوم درس اخلاق استاد همتیان.pdf
281.8K
🖇 موضوع فایل:
🔺 #آداب_طلبگی
خلاصه مباحث جلسه دوم درس اخلاق
🎙 حجت الاسلام و المسلمین همتیان(دامت برکاته)
◻️🔸◻️🔸◻️
حضرت پیامبراکرم(صلیاللهعلیهوآله):
انَّ لِرَبِّکُمْ فی ایامِ دَهْرِکُمْ نََفَحاتٌ فَتَعَرَّضُوا لَها؛
✴️ در ایام زندگیتان، #نسیمهای_الهی وزیدن میگیرد.
هشدار که خویشتن را در معرض آنها قرار دهید.
📚 بحارالأنوار، ج 68، ص 221.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
🎙 حضرت آیتالله رضا #استادی(دامتبرکاته):
🔹 ساعت درس را طوری انتخاب کند که خسته و خوابآلوده نباشید.
🔸 سعی کند که از آغاز تا پایان درس در کلاس حضور داشته باشد.
🔹 حتماً پیش از حضور در درس، درس قبلی را #مطالعه و #مباحثه کرده باشد.
🔸 همینطور بسیار سودمند است که درس آینده استاد را قبلاً مطالعه کند. این #پیشمطالعه تا حد زیادی به #فهم_درس و #توجه_به_درس، کمک مینماید.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
🎁 #صمیمانه
رفتیم «خانه عمه» تا علی آقا با #مادرش تماس تلفنی بگیرد.
علی آقا شماره را گرفت و با مادرش صحبت کرد.
من متوجه رفتارش بودم.
دو زانو نشسته بود؛ مثل اینکه مادرش رو به روی اوست.
آنقدر هم متواضعانه و آرامش دهنده گفت وگو می کرد که این #آرامش ناخودآگاه به من هم منتقل شد.
🔸 از #پشت_تلفن با مادرش چنین با #ادب و #متواضعانه صحبت می کرد.
🎙 روایتی کوتاه از همسر
🌹 #شهید_علی_ماهانی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
🎥 #اختصاصی
🗓 به مناسبت سالروز هجرت امام خمینی(رحمت الله علیه) از عراق به پاریس
🔺 #تنها_کسی که برای خداحافظی با امام رفت.
🖌 شیخ محمدرضا نعمانی، شاگرد شهید صدر(رحمت الله علیه) مینویسد:
◻️ صبح روزی که امام راحل، آیتاللهالعظمی خمینی تصمیم گرفت عراق را به مقصد کویت ترک کند، #شهید_صدر بهرغم نظارت شدید رئیس جنایتکار سازمان امنیت بر خانه امام، تصمیم گرفت به خانه ایشان برود و با او خداحافظی کند.
شهید صدر صبح به خانه امام رفت؛ اما متأسفانه ایشان کمی قبل از آن حرکت کرده بود. بااینحال شهید صدر مدتی در خانه امام ماند تا تأیید خود را از ایشان نشان دهد و با افرادی که بعد از رفتن امام در خانه بودند همدردی کند.
◻️ شهید صدر برای من تعریف کرد که یکی از سؤالات بازجویی در بازداشت ماه رجب این بوده که از دیدار آن روز چه هدفی داشته است؟ و مدیر کل امنیت به او گفته بود: این کار از نظر حکومت، مصداق برنامهریزی و هماهنگی با خمینی است؛ وگرنه چرا سایر مراجع و علما برای خداحافظی یا دیدار وی اقدام نکردهاند؟!
◻️ شهید صدر میگفت:
من برای #شهادت برنامهریزی کرده بودم و به ذهنم هم خطور نمیکرد که زنده به نجف اشرف برگردم؛ برای همین به او گفتم: «هرطور میخواهید این کار را تفسیر کنید. من برای این رفتم که آشکارا و نه مخفیانه با ایشان خداحافظی کنم.»
رئیس سازمان امنیت که انتظار نداشت من چنین جوابی بدهم از دست من عصبانی شد؛ چون خیال میکرد من بابت آن کار عذرخواهی میکنم.
🔸 در حقیقت ارزش اینگونه موضعگیریها را فقط کسی میداند که در آن جو خفقانِ حاکم بر عراق زندگی کرده و با روشهای رژیم برای سرکوب مخالفانش آشنا باشد.
📚 شرح صدر، ص ١٧۵.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 توصیههای حضرت آیتالله مجتهدیتهرانی(رحمتاللهعلیه) به طلاب:
🔹 اگر دیدی با وجود اینکه برای درس و مباحثه و شرکت در امتحانات بسیار تلاش میکنی ولی به قول معروف #شاگرد_ممتاز_نیستی و میدانی در آینده جزء فقهای درجه اول و مراجع تقلید نخواهی شد، #ناامید_مباش.
🔸 همه که نباید مثلاً #مرجع_تقلید باشند. چه بسا بعدها با #منبرهایت در گوشه و کنار این مملکت، کاری از تو ساخته باشد که از عهده آن مرجع بزرگوار برنمیآید؛ زیرا اشتغالات مرجعیت و استفتائات و رجوع انبوه مردم و غیره، اجازه اینگونه امور به آنها نمیدهد و آنها مثل تو آزاد نیستند که همه جا بروند.
◀️ بدان که همه ما انشاءالله #سرباز_امام_زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) هستیم و برای آن حضرت، مدرک و تحصیلات و شهرت و غیره اهمیت ندارد.
🔸 امام(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) اموری از قبیل #اخلاص را میخواهد. اگر کسی بهترین اعمال را انجام دهد ولی اخلاص نداشته باشد، از او پذیرفته نیست.
◀️ باید از اولین روزی که صرف ساده میخوانی، از روی اخلاص باشد، #برای_خدا_بخوان، #برای_خدمت_به_امام_زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) بخوان و این حالت را تا آخر عمر حفظ کن.
📚 آداب الطلاب، ص 267.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
Baghare_001L.mp3
3.62M
✴️ #روشنای_راه
شماره 39
🎧 تفسیر صوتی سوره مبارکه #بقره
🎙 آیت الله #جوادی_آملی(دامت برکاته)
🔺 روزم را با روشنای سخن خدای مهربانم، مبارک می کنم.
◻️🔸◻️🔸◻️
🔺 #جلسه_خانوادگی_قرآن
◻️ همهچیز درباره آشنایی آیتالله سیدعلی خامنهای(مدظلهالعالی) با قرآن، از خانه پدری و از دوران کودکی آغاز شده است:
🔸 «من اولین نغمههای خوش قرآن را از حنجره مادرم شنیدم.»
📚 شرح اسم، ص ۲۴.
🔸 «دور او جمع میشدیم و مینشستیم و ایشان قرآن را با صوتی خیلی شیرین و دلپذیر برای ما میخواند و آیاتی از آن را ترجمه میکرد.»
📚 همان.
◻️ بانو خدیجه میردامادی داستانهای انبیاء الهی و قصههای قرآن را برای کودکانش تعریف میکرد و مراقب بود دقیقاً همانگونه بگوید که قرآن گفته است. شیرینی معارف الهی با محبت مادرانه، خوراک کامل و گوارایی بود برای روح کودکان.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 #ادب_و_آداب_تحصیل_علم
🎙 شهید ثانی(رحمتاللهعلیه):
◻️ #مهمترین_ادب این است که یادگیری را با #حفظ_دقیق_قرآنکریم آغاز نماید که قرآن، #مبنای_دانشها و #مهمترین آنهاست.
🔸 پیشینیان، #حدیث و #فقه را تنها به کسانی میآموختند که پیشتر قرآن را از بر کرده بودند.
🔸 پس از این، باید از #اشتغال_ورزیدن به کار دیگری که به فراموشی بخشی از قرآن یا در معرض فراموشی قرارگرفتن آن میانجامد، بپرهیزد.
◻️ در #مطالعه به اندازهای که #تاب_فهم آن را دارد و ذهنش به سوی آن میشتابد و ناخوشایند طبعش نیست، بسنده کند
🔸 و از #سرگرم_شدن به #کتابهای_فراوان و #تألیفات_متفرقهای که اندیشه را به نابودی میکشاند و ذهن را سرگردان میسازد، بپرهیزد؛ زیرا وقت او را هدر داده، او را پراکندهخاطر میسازد.
◻️ به #کتابی_که_میخواند و به #رشتهای که #در_حال_فراگیری آن است، با تمام وجود، دل بدهد تا آن را با #دقت_تمام، یاد بگیرد و از سردرگمی و پریدن از شاخهای به شاخه دیگر که به هدر رفتن عمر و ناکامی میانجامد، برکنار بماند.
📚 آیین دانشوری، ص ۱۰۶-۱۰۹.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim