eitaa logo
تسنیم
1.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
359 ویدیو
129 فایل
📱کانال تربیتی و اخلاقی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) 🌏 بزرگ ترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع حضرت آیت الله خامنه ای(دام ظله): خودتان را هرچه بیشتر بسازید و پیش ببرید. 📚 ۱۳۸۳/۱۱/۱۹ ⛡⛡⛡⛡⛡ 📱ارتباط با مدیر کانال: @Mf_tabesh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 ⏮ بانو ◻️ در سال 1265 شمسی در اصفهان چشم به جهان گشود. نَسَبَش با سی‌واسطه به علی‌بن‌الحسین(علیه‌السلام) می‌رسد. 🔸 از چهارسالگی به و از یازده‌سالگی به تحصیل پرداخت. با این‌که در ازدواج کرد، هرگز و ، او را از بازنداشت. ◻️ در بیست‌سالگی به تحصیل و ، و پرداخت. به زودی به و و در پی آن به روی آورد. 🔸 علی‌رغم تمام مشکلاتی که در آن دوران برای تحصیل وجود داشت، در چهل‌سالگی به دنبال سال‌ها تلاش شبانه‌روزی به اخذ درجه نائل آمد. ◻️ وی از چهل‌سالگی تا پایان عمر به ، و و مشغول بود. 🔸تأسیس به نام (علیها‌السلام) که با بیش از 600 تا 1000 شاگرد، در سال 1346 آغاز به کار کرد، از دیگر کارهای مهم فرهنگی بانو امین است که در اوضاع بسیار سخت فرهنگی و سیاسی جامعه صورت گرفت و زمینه تحصیل بانوان علاقمند به آموختن را فراهم ساخت. ◻️ اربعین الهاشمیه، جامع الشتات، معاد یا آخرین سیر بشر، سیر و سلوک در روش اولیاء و طریق سیر سعداء، از آثار علمی و ماندگار ایشان است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
5aace38000a43.mp3
1.76M
🔺 #راه_کارهای_حفظ_خانواده در هجمه های آخرالزمان 🎙 حجت الاسلام و المسلمین عالی(دامت برکاته) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
💠 با سخنرانی استاد همتیان؛ 🔰 چهارمین جلسه درس اخلاق آفلاین ویژه طلاب جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود 🔻 موضوع جلسه: «آداب طلبگی» 📲 حضور در جلسه از طریق پیوند زیر: http://www.jz.ac.ir/post/7025 🗓 یکشنبه 13 مهر از ساعت 11 ✅ خلاصه سخنرانی استاد همتیان در جلسات گذشته: 👇🏻 👇🏻 http://www.jz.ac.ir/post/7124-
⁉️ ویژگی بنیادین کسی که از پرهیز می‌‌‌کند چیست؟ 🎙 شهید سیدمحمدباقر صدر(رحمت الله علیه): ◻️ از نظر قرآن کریم این است: «فَبَشِّرْ عِبادِی الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ»؛ یعنی کسانی که بر و خود زنجیر نبسته‌‌‌اند و آن را در چارچوب خاصی محدود نکرده‌‌‌اند که نتوانند از آن عبور کنند. 🔸 آنان را محور و خود قرار داده‌‌‌اند؛ به همین دلیل سخنان را گوش فرا می‌‌‌دهند و از بهترین آن پیروی می‌‌‌کنند؛ یعنی آنها در حالت هستند و و در پی ؛ در حالتی هستند که به آنها اجازه می‌‌‌دهد را بیابند و از آن پیروی کنند. 📚 سنت‌های تاریخی در قرآن کریم، ص١۴۶.
🔺 #کارکردهای_فارغ‌التحصیلان_حوزه‌های_علمیه_خواهران_و_نقش‌های_مطلوب آنان 6⃣ #نظریه‌پردازی در عرصه‌های #مورد_نیاز_جامعه و #انقلاب_اسلامی و #تدوین_مبانی_علوم_انسانی از #منابع_اصیل_دینی 🎙 در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی): 🔹 باید بدانیم در حوزه #نظریه‌پردازی، کجا جلوئیم و کجا عقبیم. یک جاهایی واقعاً ما جلو هستیم؛ در یک مواردی هم واقعاً عقبیم. 🔸 در همین زمینه #مسئله_زن، این همه #منابع و #تعالیم_اسلامی در دسترس ماست: #آیات_کریمه_قرآن؛ چه آیاتی که مستقیماً به این مسئله ارتباط پیدا می‌کند و چه آیاتی که با کلیت خود، با عموم و اطلاق خود شامل این مورد می‌شود، در اختیار ماست؛ اینها را باید تئوریزه کنیم؛ به شکل نظریه‌ها و مجموعه‌های قابل تشعب، قابل استفاده و قابل استنتاج در بیاوریم و در اختیار هم بگذاریم؛ هم در اختیار خودمان برای برنامه‌ریزی، هم در اختیار مخالفین، هم در اختیار استفسارکنندگان. ⏮ مسئله #زن و #خانواده برای کشور، #جزو_مسائل_درجه_یک است. 📚 ۱۳۹۰/۱۰/۱۴ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 بانوی ، و که نور وجودش از متشعشع شده بود. ◻️🔸◻️🔸◻️ 📽 ویدئو: 🎙 (رحمت‌الله‌علیها) در کلام حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان(دامت‌برکاته) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
⁉️ چطور با کسی که ناراحت‌مان کرده برخورد کنیم؟ شماره 0⃣1⃣ ⏮ . 🔸 اینکه چه به رفتار ناراحت‌کننده‌ طرف مقابل‌ بدهید، کاملاً دست خودتان است‌: هم می‌توانید از کوره در بروید، هم می‌توانید . 🔹 اگر فهمیدید طرف مقابل، قصد و نیتی نداشته، قضیه را بیهوده کِش ندهید و تمامش کنید. 🔹 اگر هم طرف مقابل از روی عمد ناراحت‌تان کرده و حالا خودش طلب بخشش دارد، و بیشتر از اینها خودتان را در حالت ناراحتی باقی نگذارید. 🔸 اما اگر هنوز نتوانسته‌اید خطای عمدی طرف مقابل را ببخشید، به خودتان بگویید: «با اینکه خیلی ناراحتم کرده می‌بخشمش تا بتونم از این حالت ناراحتی خارج شوم.» ◀️ به عبارت دیگر؛ سعی کنید و تصمیم بگیرید . ، که فقط به دست خودتان امکان‌پذیر می‌شود. 🔸 و از سوی دیگر ناراحتی و رنجش شما به قدری که شما را آزار می دهد، ضرری به آنکه ناراحتی شما را ولو به عمد ایجاد کرده، نمی‌رساند. 🔴 به خاطر رفتار فرد دیگری خود را تنبیه کنیم؟! 🎙 حجت الاسلام و المسلمین علی مخدوم(دامت برکاته) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه دوم درس اخلاق استاد همتیان.pdf
281.8K
🖇 موضوع فایل: 🔺 #آداب_طلبگی خلاصه مباحث جلسه دوم درس اخلاق 🎙 حجت الاسلام و المسلمین همتیان(دامت برکاته) ◻️🔸◻️🔸◻️ حضرت پیامبراکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله): انَّ لِرَبِّکُمْ فی ایامِ دَهْرِکُمْ نََفَحاتٌ فَتَعَرَّضُوا لَها؛ ✴️ در ایام زندگی‌تان، #نسیم‌های_الهی وزیدن می‌گیرد. هشدار که خویشتن را در معرض آنها قرار دهید. 📚 بحارالأنوار، ج 68، ص 221. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🎙 حضرت آیت‌الله رضا (دامت‌برکاته): 🔹 ساعت درس را طوری انتخاب کند که خسته و خواب‌آلوده نباشید. 🔸 سعی کند که از آغاز تا پایان درس در کلاس حضور داشته باشد. 🔹 حتماً پیش از حضور در درس، درس قبلی را و کرده باشد. 🔸 همین‌طور بسیار سودمند است که درس آینده استاد را قبلاً مطالعه کند. این تا حد زیادی به و ، کمک می‌نماید. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🗓 ۴ روز تا #اربعین حضرت اباعبدالله(علیه السلام) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🎁 #صمیمانه رفتیم «خانه عمه» تا علی آقا با #مادرش تماس تلفنی بگیرد. علی آقا شماره را گرفت و با مادرش صحبت کرد. من متوجه رفتارش بودم. دو زانو نشسته بود؛ مثل اینکه مادرش رو به روی اوست. آنقدر هم متواضعانه و آرامش دهنده گفت وگو می کرد که این #آرامش ناخودآگاه به من هم منتقل شد. 🔸 از #پشت_تلفن با مادرش چنین با #ادب و #متواضعانه صحبت می کرد. 🎙 روایتی کوتاه از همسر 🌹 #شهید_علی_ماهانی ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🎥 🗓 به مناسبت سالروز هجرت امام خمینی(رحمت الله علیه) از عراق به پاریس 🔺 که برای خداحافظی با امام رفت. 🖌 شیخ محمدرضا نعمانی، شاگرد شهید صدر(رحمت الله علیه) می‌نویسد: ◻️ صبح روزی که امام راحل، آیت‌الله‌العظمی خمینی تصمیم گرفت عراق را به مقصد کویت ترک کند، به‌رغم نظارت شدید رئیس جنایتکار سازمان امنیت بر خانه امام، تصمیم گرفت به خانه ایشان برود و با او خداحافظی کند. شهید صدر صبح به خانه امام رفت؛ اما متأسفانه ایشان کمی قبل از آن حرکت کرده بود. بااین‌حال شهید صدر مدتی در خانه امام ماند تا تأیید خود را از ایشان نشان دهد و با افرادی که بعد از رفتن امام در خانه بودند همدردی کند. ◻️ شهید صدر برای من تعریف کرد که یکی از سؤالات بازجویی در بازداشت ماه رجب این بوده که از دیدار آن روز چه هدفی داشته است؟ و مدیر کل امنیت به او گفته بود: این کار از نظر حکومت، مصداق برنامه‌ریزی و هماهنگی با خمینی است؛ وگرنه چرا سایر مراجع و علما برای خداحافظی یا دیدار وی اقدام نکرده‌اند؟! ◻️ شهید صدر می‌گفت: من برای برنامه‌ریزی کرده بودم و به ذهنم هم خطور نمی‌کرد که زنده به نجف اشرف برگردم؛ برای همین به او گفتم: «هرطور می‌خواهید این کار را تفسیر کنید. من برای این رفتم که آشکارا و نه مخفیانه با ایشان خداحافظی کنم.» رئیس سازمان امنیت که انتظار نداشت من چنین جوابی بدهم از دست من عصبانی شد؛ چون خیال می‌کرد من بابت آن کار عذرخواهی می‌کنم. 🔸 در حقیقت ارزش این‌گونه موضع‌گیری‌ها را فقط کسی می‌داند که در آن جو خفقانِ حاکم بر عراق زندگی کرده و با روش‌های رژیم برای سرکوب مخالفانش آشنا باشد. 📚 شرح صدر، ص ١٧۵. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 توصیه‌های حضرت آیت‌الله مجتهدی‌تهرانی(رحمت‌الله‌علیه) به طلاب: 🔹 اگر دیدی با وجود این‌که برای درس و مباحثه و شرکت در امتحانات بسیار تلاش می‌کنی ولی به قول معروف #شاگرد_ممتاز_نیستی و می‌دانی در آینده جزء فقهای درجه اول و مراجع تقلید نخواهی شد، #ناامید_مباش. 🔸 همه که نباید مثلاً #مرجع_تقلید باشند. چه بسا بعدها با #منبرهایت در گوشه و کنار این مملکت، کاری از تو ساخته باشد که از عهده آن مرجع بزرگوار برنمی‌آید؛ زیرا اشتغالات مرجعیت و استفتائات و رجوع انبوه مردم و غیره، اجازه این‌گونه امور به آنها نمی‌دهد و آنها مثل تو آزاد نیستند که همه جا بروند. ◀️ بدان که همه ما ان‌شاءالله #سرباز_امام_زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) هستیم و برای آن حضرت، مدرک و تحصیلات و شهرت و غیره اهمیت ندارد. 🔸 امام(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) اموری از قبیل #اخلاص را می‌خواهد. اگر کسی بهترین اعمال را انجام دهد ولی اخلاص نداشته باشد، از او پذیرفته نیست. ◀️ باید از اولین روزی که صرف ساده می‌خوانی، از روی اخلاص باشد، #برای_خدا_بخوان، #برای_خدمت_به_امام_زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) بخوان و این حالت را تا آخر عمر حفظ کن. 📚 آداب الطلاب، ص 267. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
Baghare_001L.mp3
3.62M
✴️ #روشنای_راه شماره 39 🎧 تفسیر صوتی سوره مبارکه #بقره 🎙 آیت الله #جوادی_آملی(دامت برکاته) 🔺 روزم را با روشنای سخن خدای مهربانم، مبارک می کنم. ◻️🔸◻️🔸◻️ 🔺 #جلسه_خانوادگی_قرآن ◻️ همه‌چیز درباره‌ آشنایی آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با قرآن، از خانه‌ پدری و از دوران کودکی آغاز شده است: 🔸 «من اولین نغمه‌های خوش قرآن را از حنجره‌ مادرم شنیدم.» 📚 شرح اسم، ص ۲۴. 🔸 «دور او جمع می‌شدیم و می‌نشستیم و ایشان قرآن را با صوتی خیلی شیرین و دلپذیر برای ما می‌خواند و آیاتی از آن را ترجمه می‌کرد.» 📚 همان. ◻️ بانو خدیجه میردامادی داستان‌های انبیاء الهی و قصه‌های قرآن را برای کودکانش تعریف می‌کرد و مراقب بود دقیقاً همان‌گونه بگوید که قرآن گفته است. شیرینی معارف الهی با محبت مادرانه، خوراک کامل و گوارایی بود برای روح کودکان. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 🎙 شهید ثانی(رحمت‌الله‌علیه): ◻️ این است که یادگیری را با آغاز نماید که قرآن، و آنهاست. 🔸 پیشینیان، و را تنها به کسانی می‌آموختند که پیشتر قرآن را از بر کرده بودند. 🔸 پس از این، باید از به کار دیگری که به فراموشی بخشی از قرآن یا در معرض فراموشی قرارگرفتن آن می‌انجامد، بپرهیزد. ◻️ در به اندازه‌ای که آن را دارد و ذهنش به سوی آن می‌شتابد و ناخوشایند طبعش نیست، بسنده کند 🔸 و از به و که اندیشه را به نابودی می‌کشاند و ذهن را سرگردان می‌سازد، بپرهیزد؛ زیرا وقت او را هدر داده، او را پراکنده‌خاطر می‌سازد. ◻️ به و به که آن است، با تمام وجود، دل بدهد تا آن را با ، یاد بگیرد و از سردرگمی و پریدن از شاخه‌ای به شاخه دیگر که به هدر رفتن عمر و ناکامی می‌انجامد، برکنار بماند. 📚 آیین دانشوری، ص ۱۰۶-۱۰۹. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🌐 شماره 2⃣ ◻️ بر ما، و است و ما هیچ نقشی در گذر آن نداریم؛ پس خوب است که انسان ها تا می توانند از بهره ببرند و .  🔸 امام علی(علیه السلام) می فرمایند که مانند بخش های بدن او هستند؛ پس باید برای خود از آنها استفاده کند و هیچ بخشی را از دست ندهد. لحظه ها در گذرند و تا این لحظه نرود، لحظه بعد نخواهد آمد. ⏪ پس نقش بسیار مهمی در این امر دارد.  ◻️ یکی از راه های مدیریت زمان، است. برنامه ریزی همان برای است که از چند جهت بررسی می شود: 1⃣ : باید به این نکته توجه کنیم که ما باید برنامه ای بریزیم که زندگی ما را در بر بگیرد؛ پس بهتر است فهرستی تهیه کنیم و هر کاری را در وقت خود انجام دهیم. 2⃣ : این مورد به ما می گوید که باید عدل را در همه زمینه ها رعایت کنیم. 3⃣ : با توجه به و امور را اولویت بندی کنیم. 4⃣ : در برابر که از قبل ، انعطاف داشته و آن را بپذیریم.  5⃣ و   🎙حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری(دامت برکاته) ⏮ ادامه دارد... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 ◻️ دروغ گویی کودکان بلکه است به ! ⏮ دو دروغ‌گویی در کودکان عبارت است از: 1️⃣ ؛ اما مورد پدر و مادر قرار گرفته. در این صورت کودک تا بتواند پدر و مادر را . مثلاً دلش درد می‌کند و مادر توجهی به او نمی‌کند. کودک درد و بدحالی خود را شدیدتر نشان می‌دهد تا مادر یا پدر به دادش برسند. 2️⃣ از این‌که باعث روبرو شدن با پدر و مادر شود. کودک یا خطایی کرده یا فکر می‌کند کارش از نظر پدر و مادر اشتباه است و اگر بفهمند او را ، یا می‌کنند. این از رفتار پدر و مادر باعث و او می‌شود. 📚 دکتر رباب حامدی ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 توصیه حضرت آیت‌الله محمدرضا #طبسی(رحمت‌الله‌علیه) به طلاب: ⏮ #سستی_و_کاهلی، #کفران_نعمت 🔸 به‌طور طبیعی، در گذشته، #امکانات_کم_و_محدود بود. ◻️ #مطالعه و #مباحثه در #نور_چراغ‌های_نفتی و #تحمل_گرما_و_سرمای آن روز، بدون وسیله‌های امروزی مشکل عمومی محسوب می‌شد. 🔸 جدا از این، #حوزه‌ها به لحاظ #عدم_امکانات_مادی_متعارف، در یک #فشار_مضاعف به‌سر می‌بردند. ◻️ یادم هست که یک وقت، در نجف آن‌قد فشار زندگی زیاد و غیرقابل تحمل شد که مجبور شدم روانداز خودم را بفروشم و به احدی اظهار نکردم. این وضع عممی حوزه‌ها بود. ◀️ #عزت_نفس و #قناعت، دو یار تحصیلی طلبه بود. 🔸 همانگونه که عرض کردم، #ناملایمات، #مانع_درس‌خواندن_نمی‌شد.... گاه می‌شد که نان هم گیر ما نمی‌آمد. با این حال؛ درس و بحث ادامه داشت و ما با #نشاط_کامل مشغول بودیم. یادم نمی‌رود که گاهی، خادم مدرسه فیضیه، از اول شب، برای تهیه نان، عازم نانوایی می‌شد و تا صبح در صف نانوایی می‌ایستاد. صبح هم که نان را می‌آورد، نمی‌توانستیم تشخیص بدهیم که آن‌چه به عنوان نان آورده، نان است یا چیز دیگر. ◀️ اکنون بحمدالله، شرایط از هر نظر برای #درس‌خواندن... فراهم است و من عجب دارم که چرا... طلبه‌ها از این #موقعیت_مناسب، #کمال_استفاده را نمی‌برند و #آن‌گونه_که_باید، #جدیت_ندارند. ✴️ #شرایط_بهتر، باید به #تلاش و #کوشش_بیشتر منتهی شود؛ نه #سستی و #کاهلی. 📚 مجله حوزه، شماره ۳۴، ص ۶۰. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
Baghare_002L.mp3
3.3M
✴️ #روشنای_راه شماره 40 🎧 تفسیر صوتی سوره مبارکه #بقره 🎙 آیت الله #جوادی_آملی(دامت برکاته) 🔺 روزم را با روشنای سخن خدای مهربانم، مبارک می کنم. ◻️🔸◻️🔸◻️ ✴️ همه‌چیز درباره‌ آشنایی آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با قرآن ⏮ #جلسات_آموزش_قرائت 🔸 آقا سیدجواد خامنه‌ای -پدر علی‌آقا- برای آشنایی بیشتر دو پسرش با قرآن، آنها را نزد دو استاد قرائت قرآن ‌برد. ابتدا نزد حاج رمضان بنکدار، از قاریان قرآن مشهد رفتند. پس از چند ماه شاگردی، حاج رمضان گفت که ترقی کرده‌اید و دیگر من نمی‌توانم به یادگیری بیشتر شما کمک کنم. ◻️ استاد بعدی، «ملاعباس»، بزرگ‌ترین استاد قرائت قرآن مشهد بود. شاگردها پشت رحل‌هایی که دور اتاق چیده شده بود، می‌نشستند. همه‌ حاضران قرآن می‌خواندند؛ هریک نیم‌صفحه. ملاعباس هم می‌خواند. علی‌‌آقا تمام قواعد تجوید را از او فراگرفت. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔴 ⏮ اطرافتان را خلوت کنید. 🚫 گوشی، 🚫 تبلت، 🚫 لپ تاپ 🚫 یا هر چیز دیگری که ممکن است حواس شما را پرت کند، ❌ کنار بگذارید. 🔹 همه این عوامل می تواند شما را مختل کند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim
حسد، مثل آتشی است که در خرمنی بیفتد.MP3
1.43M
📽 ⛔️ 🎙 (رحمت الله علیها) ◻️🔸◻️🔸◻️ 🖇 : عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: وَطِّنْ‏ نَفْسَكَ‏ عَلَى‏ حُسْنِ‏ الصِّحَابَةِ لِمَنْ صَحِبْتَ فِي حُسْنِ خُلُقِكَ وَ كُفَّ لِسَانَكَ وَ اكْظِمْ غَيْظَكَ وَ أَقِلَّ لَغْوَكَ وَ تَفْرُشُ عَفْوَكَ وَ تَسْخُو نَفْسُكَ. 📚 الکافی، ج ۴، ص ۲۸۶. 🔸 خود را جزم كن كه با هركس معاشر و همراه شوى: ▫️ و باشى. ▫️ را نگهدار. ▫️ را فرو بخور. ▫️ ‏ات را كم كن. ▫️ و خود را بر سر راه مردم بگستر. ▫️ مراقب باش كه و ‏دست باشى. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ❇️ اداره کل امور تربیتی‌ 📲 eitaa.com/jz_tasnim