eitaa logo
هیات کهف الشهدا
2.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
458 ویدیو
22 فایل
🔰سالگرد شهدای هفته استان خراسان جنوبی 📅چهارشنبه ها || ساعت ۱۹:۰۰ 📌نبش مدرس۳۲ 📍خراسان جنوبی_بیرجند 💠معراج الشهدای استان خراسان جنوبی 👨‍💻 ارتباط با ادمین: @R_Y313 @abolfazl_s133
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هیات کهف الشهدا
🏴مشارکت در برگزاری عزاداری سید‌الشهدا"ع" و اطعام حسینی 🔻شماره کارت: 🔺
6063-7312-4939-3639
🔻شماره تماس: 🔺
0915 361 8149
جهت نذورات غیرنقدی موردنیاز دام زنده، برنج، گوشت و... △▼△▼△▼△▼△▼ 💠 💠@kahf_shohada 💠
به نام خدا مراسم عزاداری دهه ی اول ماه محرم بیرجند، هیات کهف الشهدا، تیرماه ۱۴۰۴ 🔰با موضوع: «۷۲ استاد برای ۳۱۳ شاگرد» بهترین الگو برای اصحاب المهدی شدن شب 🔹هیچ تاریخی به مانند تاریخ کربلا زنده نیست. هنوز با اینکه سالها از آن واقعه گذشته اما احساس می‌کنیم که شخصیت ها کاملا زنده هستند و هیچ تاریخی اینقدر ظرفیت زنده بودن را ندارد که اگر کسی بعد از ۱۴۰۰ سال ادای یکی از این شخصیت ها را در بیاورد، حب و بغض تولید بکند. 🔹در تاریخ نمونه این را هم نداریم. این تاریخ برای زنده شدن است حالا یکی برای زنده شدن فردی از آن استفاده می‌کند یکی هم مثل امام خمینی برای زنده شدن امت از آن استفاده می‌کند. کارکرد اصلی امام حسین تربیت اصحاب امام زمان است. انسان در کربلا کاملا احساس می‌کند که تماشاچی نیست و کاملا حضور دارد در متن این اتفاق. 🔹در یک میدان مسابقه بعضی بازیگرند و بعضی تماشاچی. دسته سومی هم هستند که در نیمکت ذخیره اند و حسابشان غیر از تماشاچیهاست. اینها هر لحظه آماده به میدان رفتنند. 🔹امام رضا(ع) در روایت یابن الشبیب می‌فرمایند: یابن الشبیب می‌خواهی ثواب کسانی را که با حسین(ع) در وسط میدان جنگ بودند داشته باشی؟ هر وقت یاد اصحاب الحسین(ع) افتادی با خودت بگو «یا لیتنی کنت معهم»؛ ای کاش من هم با آنان بودم. 🔹یعنی وقتی در روضه امام حسین(ع) نشستی حواست باشد که تو دیگر تماشاچی نیستی، تو سر کلاس ۷۲ استاد نشستی و منتظر هستی نوبتت برسد تا وارد میدان شوی و دائما داری خودت را آماده میکنی. قدر خودت را بدان. 🔹در کربلا شخصیتی است به نام هرثمه ابن سلیم. هرثمه، به همراه سپاهیان امام علی(ع) در جنگ صفین شرکت کرد. در بازگشت، سپاه امام در کربلا توقف نمود. هرثمه می گوید: پس از برپایی نماز صبح، حضرت امیر(ع) مشتی از خاک کربلا را برداشت و آن را بویید و فرمود: «واها لک ایتها التربة، لیحشرن منک اقوام یدخلون الجنة بغیر حساب»؛ «ای خاک! همانا از تو مردمی محشور می شوند که بدون حسابرسی وارد بهشت می گردند.» 🔹از این ماجرا قریب به ۲۰ سال گذشت و هرثمه، یکی از نیروهای اعزامی «عبیدالله بن زیاد» به کربلا بود. او می گوید: هنگامی که به سرزمین کربلا رسیدیم به یاد آن حدیث افتادم، و به سمت امام حسین(ع) رفتم. پس از عرض سلام، حدیثی که از پدر ایشان شنیده بودم، بازگو کردم. امام(ع) فرمود:«با ما هستی یا بر ضد ما؟» گفتم: «نه با شما هستم و نه بر شما! دخترانم را در شهر نهادم و از ابن زیاد برایشان نگرانم». 🔹حضرت در پاسخ فرمود:«فامض حیث لاتری لنا مقتلا و لاتسمع لنا صوتا، فوالذی نفس حسین بیده لایسمع الیوم واعیتنا احد فلا یعیننا الا اکبّه الله بوجهه فی جهنم»؛ «برو! تا آن که قربانگاه ما را نبینی و صدای ما را نشنوی، قسم به آن که جان حسین در دست اوست، اگر کسی امروز صدای ما را بشنود و به یاریمان نشتابد، هر آینه خداوند او را با صورت در دوزخ می افکند». این فرمایش امام یعنی در کربلا بی طرف و تماشاچی نداریم؛ یا با امام حسین(ع) هستی یا در مقابل ایشان. 🔹امشب شب ابالفضل‌العباس(ع) است، شب همان مردی که شهدای عالم به مقام ایشان غبطه میخورند. چرا؟ چون حضرت عباس تنها کسی است که بیشترین بهره‌ی خودش را از امام حسین(ع) گرفته است و برای همین است که روز قیامت که حجاب ها از مقابل چشم ها برداشته می‌شود به مقام ایشان غبطه میخورند. 🔹حضرت عباس(ع) استفاده حداکثری را از امام داشتند. تجلی حضرت عباس(ع) را در زیارت‌نامه ایشان ببینیم. این زیارت نامه نقشه‌ی راه عباس(ع) شدن است. 🔹در این زیارت‌نامه امام صادق(ع) میفرمایند: «سَلامُ اللّه وَسَلامُ مَلائِکتِهِ المُقرَّبِینَ وأنبِیائِهِ المُرْسَلِینَ وَعِبَادِهِ الصّالِحینَ وَجَمِیعِ الشُّهداءِ والصِّدِّیقِینَ وَ الزّاکیاتُ الطَّیبَاتُ فِیما تَغتَدِی وَتَرُوحُ عَلَیک یابْنَ أمِیرِالمُؤمِنِینَ أشْهَدُ لَک بِالتِّسْلِیمِ وَالتَّصْدِیقِ وَالوَفَاءِ والنَّصِیحَةِ لِخَلَفِ النَّبِی صَلَّی اللّه عَلَیهِ وَ الِهِ الْمُرْسَلِ وَالسِّبْطِ المُنْتَجَبِ وَالدَّلِیلِ الْعالِمِ والْوَصِی المُبَلِّغِ وَالمَظلُومِ المُهْتَضَمِ، فَجَزَاک اللّه عَن رَسُولِهِ وَعَن أمِیرِالمُؤمِنِینَ وَعَنِ الحَسَنِ والحُسَینِ» 🔹در مورد هر کدام از این عبارات می‌توان ده شب صحبت کرد. بزرگترین قسم خداوند در قرآن این است: «فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» (سوره نساء، ۶۵)؛ «به پروردگارت سوگند که آنان مؤمن حقیقی نخواهند بود، مگر آنکه تو را در آنچه میان خود نزاع واختلاف دارند به داوری بپذیرند؛ سپس از حکمی که کرده ای دروجودشان هیچ دل تنگی و ناخشنودی احساس نکنند، وبه طور کامل تسلیم شوند.» ادامه...
ادامه... 🔹مقام «تسلیم» یعنی در دلشان ذره ای اکراه هم نیست. از هشتم ذی الحجه تا دوم محرم که امام از مکه به سمت کربلا آمدند، در این مسیر هر کس در محضر امام اظهار نظر کرد. اما یک نفر هست که یک عالم منتظر است او یک جمله حرف بزند... ولی حضرت عباس(ع) در مقابل امامش کلامی اظهار نظر نکرد. این یعنی رسیدن به مقام تسلیم یعنی حکم آنچه تو فرمایی یا حسین(ع) والسلام. 🔹می‌خواهید فرمول شهادت را بدانید؟این فرمول در زیارت نامه حضرت عباس(ع) آمده: «أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ بَالَغْتَ فِی النَّصِیحَةِ وَ أَعْطَیْتَ غَایَةَ الْمَجْهُودِ فَبَعَثَکَ اللَّهُ فِی الشُّهَدَاءِ وَ جَعَلَ رُوحَکَ مَعَ أَرْوَاحِ السُّعَدَاءِ»؛ «گواهى مى ‏دهم که تو نهایت کوشش را در نصیحت و کمال جهد و اهتمام را در راه دین خدا ادا کردی تا آنکه خدایت در مقام رفیع شهیدان مبعوث کرد و روح پاکت را با ارواح پاک سعادتمندان عالم محشور کرد.» 🔹اینها روایت‌های صادقانه‌ی امام صادق(ع) از عموی بزرگوارشان حضرت عباس(ع) است: «أَشْهَدُ أَنَّکَ لَمْ تَهِنْ وَ لَمْ تَنْکُلْ وَ أَنَّکَ مَضَیْتَ عَلَى بَصِیرَةٍ مِنْ أَمْرِکَ مُقْتَدِیاً بِالصَّالِحِینَ وَ مُتَّبِعاً لِلنَّبِیِّینَ‏»؛ «گواهى مى ‌دهم که تو هیچ سستى و کوتاهى نکردى و در کار خود با بصیرت و حجت از جهان درگذشتى و همیشه در اعمالت اقتداء به صالحان و پیروى از رسولان خدا کردى.» 🔹اینها راهنمای مسیری‌ است برای تبدیل شدن به بهترین یار امام. این تعابیر را که می‌خوانیم به یاد آیه ۱۴۶ سوره آل عمران میفتیم: «وَكَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا ۗ وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ»؛ «چه بسا پیامبرانی که انبوهی دانشمندانِ الهی مسلک به همراه او با دشمنان جنگیدند، پس در برابر آسیب هایی که در راه خدا به آنان رسید، سستی نکردند و ناتوان نشدند و در برابر دشمن سر تسلیم و فروتنی فرود نیاوردند؛ و خدا شکیبایان را دوست دارد.» 🔹رییون (به تعبیر علامه طباطبایی در المیزان) کسی که جز به کار خدا به کار دیگری مشغول نباشد و مختص رب‌العالمین باشد. یا به تعبیر علامه جوادی آملی در تفسیر تسنیم، ربیون کسانی هستند که تحت برنامه خاص الهی تربیت یافته اند. اگر برنامه هایتان را از خدا میگیرید خوشا به سعادت شما که شما هم جزو ربیون هستید. در روایات مصداق کامل ربیون را اصحاب الحسین(ع) گفته اند. اگر ربیون با ولی جامعه باشند او پیروز است و اگر شما جزو آن ربیون باشید و با امامتان باشید ایشان پیروز اند. 🔹ربیون سه صفت دارند: ۱_فَمَا وَهَنُوا: هیچگاه در برابر فشارها و آسیبهایی که در این مسیر الهی وجود دارد سست نشدند. (سست شدن به معنی ضعف در عقیده است.) ۲_وَمَا ضَعُفُوا: ضعف نشان نمی‌دهند و عقب نشینی نمیکنند. (ضعیف شدن به معنی سستی در رفتار است.) ۳_وَمَا اسْتَكَانُوا: و در برابر دشمن سر تسلیم فرود نیاوردند. 🔹مجموع این صفات خلاصه می‌شود در دو صفت یا به عبارتی همان مدال افتخار ابالفضل‌العباس(ع) که در زیارت نامه ایشان است: ۱_اَلسّلامُ عَلیک أیهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ ۲_الْمُطِیعُ للّه وَلِرَسُولِهِ وَلاِءمِیرِالْمُؤمِنِینَ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَینِ، 🔹عده ای بودند که روزگاری با اميرالمؤمنين(ع) بودند اما در زمان امام حسن(ع) دچار سستی و ضعف شدند و نتوانستند ولایتمدار بمانند یا عده ای یا امیرالمومنین (ع) و امام حسن (ع) بودند، اما مقابل امام حسین(ع) ایستادند. حضرت عباس(ع) همواره با امام زمانشان همراه بودند و مطیع. 🔹شب عاشورا که همه مشغول عبادت و راز و نیاز با خداوند بودند. امام حسین(ع) به حضرت عباس(ع) ماموریت نگهبانی از خیمه ها را دادند و می‌بینیم حضرت عباس(ع) کاملا تسلیم بودند در مقابل امام و ابداً نپرسیدند: «چرا؟» و فقط اطاعت کردند. 🔹در روز عاشورا می‌بینیم حضرت عباس(ع) که در جنگاوری مانند ندارند و بسیار با تجربه در این زمینه هستند، اما وقتی امام حسین(ع) ایشان را مامور می‌کنند به رسیدگی به امور خیمه ها و آوردن آب! باز هم عباس(ع) تسلیم امر امام است. این است رمز عباس(ع) شدن. مطیع امر امام خودت باش. @tanhaelaj △▼△▼△▼△▼△▼ 💠 💠@kahf_shohada 💠
۷۲ استاد برای ۳۱۳ شاگرد. شب نهم.m4a
حجم: 40.13M
🔉 💢مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم ۱۴۰۴ 🔰با موضوع: «۷۲ استاد برای ۳۱۳ شاگرد» بهترین الگو برای اصحاب المهدی شدن 🏴جلسه 🎙سخنران: 🔻حجت‌الاسلام دکتر سید علی‌اصغر علوی △▼△▼△▼△▼△▼ 💠 💠@kahf_shohada 💠 @tanhaelaj
هدایت شده از هیات کهف الشهدا
🏴مراسم‌عزاداری‌دهه‌اول‌محرم‌الحرام 🇮🇷ایـــــران‌حسیــــــن‌تا‌ابد‌پیــــروز‌است ▪️سخنران: حجت‌الاسلام‌علوی "ازقم" ▪️بانوای:‌ مادحین‌اهل‌بیت"ع" ▫️کربلائی مهدی اکبرزاده ▫️کربلائی سید ابوالفضل حسینی 🗓از پنجشنبه ‌۵تیر‌ به‌مدت ‌۱۲شبشروع مراسم، از ساعت ۲۰ 📍 نبش‌مدرس‌۳۲، هیأت‌کهف‌الشهدا "معراج الشهدا استان" △▼△▼△▼△▼△▼ 💠 💠@kahf_shohada 💠
به نام خدا مراسم عزاداری دهه ی اول ماه محرم بیرجند، هیات کهف الشهدا، تیرماه ۱۴۰۴ 🔰با موضوع: «۷۲ استاد برای ۳۱۳ شاگرد» بهترین الگو برای اصحاب المهدی شدن شب 🔹هیچ تاریخی به مانند تاریخ کربلا زنده نیست. هنوز با اینکه سالها از آن واقعه گذشته اما احساس می‌کنیم که شخصیت ها کاملا زنده هستند و هیچ تاریخی اینقدر ظرفیت زنده بودن را ندارد که اگر کسی بعد از ۱۴۰۰ سال ادای یکی از این شخصیت ها را در بیاورد، حب و بغض تولید بکند. 🔹در تاریخ نمونه این را هم نداریم. این تاریخ برای زنده شدن است حالا یکی برای زنده شدن فردی از آن استفاده می‌کند یکی هم مثل امام خمینی برای زنده شدن امت از آن استفاده می‌کند. کارکرد اصلی امام حسین تربیت اصحاب امام زمان است. انسان در کربلا کاملا احساس می‌کند که تماشاچی نیست و کاملا حضور دارد در متن این اتفاق. 🔹در یک میدان مسابقه بعضی بازیگرند و بعضی تماشاچی. دسته سومی هم هستند که در نیمکت ذخیره اند و حسابشان غیر از تماشاچیهاست. اینها هر لحظه آماده به میدان رفتنند. 🔹امام رضا(ع) در روایت یابن الشبیب می‌فرمایند: یابن الشبیب می‌خواهی ثواب کسانی را که با حسین(ع) در وسط میدان جنگ بودند داشته باشی؟ هر وقت یاد اصحاب الحسین(ع) افتادی با خودت بگو «یا لیتنی کنت معهم»؛ ای کاش من هم با آنان بودم. 🔹یعنی وقتی در روضه امام حسین(ع) نشستی حواست باشد که تو دیگر تماشاچی نیستی، تو سر کلاس ۷۲ استاد نشستی و منتظر هستی نوبتت برسد تا وارد میدان شوی و دائما داری خودت را آماده میکنی. قدر خودت را بدان. 🔹در کربلا شخصیتی است به نام هرثمه ابن سلیم. هرثمه، به همراه سپاهیان امام علی(ع) در جنگ صفین شرکت کرد. در بازگشت، سپاه امام در کربلا توقف نمود. هرثمه می گوید: پس از برپایی نماز صبح، حضرت امیر(ع) مشتی از خاک کربلا را برداشت و آن را بویید و فرمود: «واها لک ایتها التربة، لیحشرن منک اقوام یدخلون الجنة بغیر حساب»؛ «ای خاک! همانا از تو مردمی محشور می شوند که بدون حسابرسی وارد بهشت می گردند.» 🔹از این ماجرا قریب به ۲۰ سال گذشت و هرثمه، یکی از نیروهای اعزامی «عبیدالله بن زیاد» به کربلا بود. او می گوید: هنگامی که به سرزمین کربلا رسیدیم به یاد آن حدیث افتادم، و به سمت امام حسین(ع) رفتم. پس از عرض سلام، حدیثی که از پدر ایشان شنیده بودم، بازگو کردم. امام(ع) فرمود:«با ما هستی یا بر ضد ما؟» گفتم: «نه با شما هستم و نه بر شما! دخترانم را در شهر نهادم و از ابن زیاد برایشان نگرانم». 🔹حضرت در پاسخ فرمود:«فامض حیث لاتری لنا مقتلا و لاتسمع لنا صوتا، فوالذی نفس حسین بیده لایسمع الیوم واعیتنا احد فلا یعیننا الا اکبّه الله بوجهه فی جهنم»؛ «برو! تا آن که قربانگاه ما را نبینی و صدای ما را نشنوی، قسم به آن که جان حسین در دست اوست، اگر کسی امروز صدای ما را بشنود و به یاریمان نشتابد، هر آینه خداوند او را با صورت در دوزخ می افکند». این فرمایش امام یعنی در کربلا بی طرف و تماشاچی نداریم؛ یا با امام حسین(ع) هستی یا در مقابل ایشان. 🔹امشب شب ابالفضل‌العباس(ع) است، شب همان مردی که شهدای عالم به مقام ایشان غبطه میخورند. چرا؟ چون حضرت عباس تنها کسی است که بیشترین بهره‌ی خودش را از امام حسین(ع) گرفته است و برای همین است که روز قیامت که حجاب ها از مقابل چشم ها برداشته می‌شود به مقام ایشان غبطه میخورند. 🔹حضرت عباس(ع) استفاده حداکثری را از امام داشتند. تجلی حضرت عباس(ع) را در زیارت‌نامه ایشان ببینیم. این زیارت نامه نقشه‌ی راه عباس(ع) شدن است. 🔹در این زیارت‌نامه امام صادق(ع) میفرمایند: «سَلامُ اللّه وَسَلامُ مَلائِکتِهِ المُقرَّبِینَ وأنبِیائِهِ المُرْسَلِینَ وَعِبَادِهِ الصّالِحینَ وَجَمِیعِ الشُّهداءِ والصِّدِّیقِینَ وَ الزّاکیاتُ الطَّیبَاتُ فِیما تَغتَدِی وَتَرُوحُ عَلَیک یابْنَ أمِیرِالمُؤمِنِینَ أشْهَدُ لَک بِالتِّسْلِیمِ وَالتَّصْدِیقِ وَالوَفَاءِ والنَّصِیحَةِ لِخَلَفِ النَّبِی صَلَّی اللّه عَلَیهِ وَ الِهِ الْمُرْسَلِ وَالسِّبْطِ المُنْتَجَبِ وَالدَّلِیلِ الْعالِمِ والْوَصِی المُبَلِّغِ وَالمَظلُومِ المُهْتَضَمِ، فَجَزَاک اللّه عَن رَسُولِهِ وَعَن أمِیرِالمُؤمِنِینَ وَعَنِ الحَسَنِ والحُسَینِ» 🔹در مورد هر کدام از این عبارات می‌توان ده شب صحبت کرد. بزرگترین قسم خداوند در قرآن این است: «فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» (سوره نساء، ۶۵)؛ «به پروردگارت سوگند که آنان مؤمن حقیقی نخواهند بود، مگر آنکه تو را در آنچه میان خود نزاع واختلاف دارند به داوری بپذیرند؛ سپس از حکمی که کرده ای دروجودشان هیچ دل تنگی و ناخشنودی احساس نکنند، وبه طور کامل تسلیم شوند.» ادامه...
ادامه... 🔹مقام «تسلیم» یعنی در دلشان ذره ای اکراه هم نیست. از هشتم ذی الحجه تا دوم محرم که امام از مکه به سمت کربلا آمدند، در این مسیر هر کس در محضر امام اظهار نظر کرد. اما یک نفر هست که یک عالم منتظر است او یک جمله حرف بزند... ولی حضرت عباس(ع) در مقابل امامش کلامی اظهار نظر نکرد. این یعنی رسیدن به مقام تسلیم یعنی حکم آنچه تو فرمایی یا حسین(ع) والسلام. 🔹می‌خواهید فرمول شهادت را بدانید؟این فرمول در زیارت نامه حضرت عباس(ع) آمده: «أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ بَالَغْتَ فِی النَّصِیحَةِ وَ أَعْطَیْتَ غَایَةَ الْمَجْهُودِ فَبَعَثَکَ اللَّهُ فِی الشُّهَدَاءِ وَ جَعَلَ رُوحَکَ مَعَ أَرْوَاحِ السُّعَدَاءِ»؛ «گواهى مى ‏دهم که تو نهایت کوشش را در نصیحت و کمال جهد و اهتمام را در راه دین خدا ادا کردی تا آنکه خدایت در مقام رفیع شهیدان مبعوث کرد و روح پاکت را با ارواح پاک سعادتمندان عالم محشور کرد.» 🔹اینها روایت‌های صادقانه‌ی امام صادق(ع) از عموی بزرگوارشان حضرت عباس(ع) است: «أَشْهَدُ أَنَّکَ لَمْ تَهِنْ وَ لَمْ تَنْکُلْ وَ أَنَّکَ مَضَیْتَ عَلَى بَصِیرَةٍ مِنْ أَمْرِکَ مُقْتَدِیاً بِالصَّالِحِینَ وَ مُتَّبِعاً لِلنَّبِیِّینَ‏»؛ «گواهى مى ‌دهم که تو هیچ سستى و کوتاهى نکردى و در کار خود با بصیرت و حجت از جهان درگذشتى و همیشه در اعمالت اقتداء به صالحان و پیروى از رسولان خدا کردى.» 🔹اینها راهنمای مسیری‌ است برای تبدیل شدن به بهترین یار امام. این تعابیر را که می‌خوانیم به یاد آیه ۱۴۶ سوره آل عمران میفتیم: «وَكَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا ۗ وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ»؛ «چه بسا پیامبرانی که انبوهی دانشمندانِ الهی مسلک به همراه او با دشمنان جنگیدند، پس در برابر آسیب هایی که در راه خدا به آنان رسید، سستی نکردند و ناتوان نشدند و در برابر دشمن سر تسلیم و فروتنی فرود نیاوردند؛ و خدا شکیبایان را دوست دارد.» 🔹رییون (به تعبیر علامه طباطبایی در المیزان) کسی که جز به کار خدا به کار دیگری مشغول نباشد و مختص رب‌العالمین باشد. یا به تعبیر علامه جوادی آملی در تفسیر تسنیم، ربیون کسانی هستند که تحت برنامه خاص الهی تربیت یافته اند. اگر برنامه هایتان را از خدا میگیرید خوشا به سعادت شما که شما هم جزو ربیون هستید. در روایات مصداق کامل ربیون را اصحاب الحسین(ع) گفته اند. اگر ربیون با ولی جامعه باشند او پیروز است و اگر شما جزو آن ربیون باشید و با امامتان باشید ایشان پیروز اند. 🔹ربیون سه صفت دارند: ۱_فَمَا وَهَنُوا: هیچگاه در برابر فشارها و آسیبهایی که در این مسیر الهی وجود دارد سست نشدند. (سست شدن به معنی ضعف در عقیده است.) ۲_وَمَا ضَعُفُوا: ضعف نشان نمی‌دهند و عقب نشینی نمیکنند. (ضعیف شدن به معنی سستی در رفتار است.) ۳_وَمَا اسْتَكَانُوا: و در برابر دشمن سر تسلیم فرود نیاوردند. 🔹مجموع این صفات خلاصه می‌شود در دو صفت یا به عبارتی همان مدال افتخار ابالفضل‌العباس(ع) که در زیارت نامه ایشان است: ۱_اَلسّلامُ عَلیک أیهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ ۲_الْمُطِیعُ للّه وَلِرَسُولِهِ وَلاِءمِیرِالْمُؤمِنِینَ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَینِ، 🔹عده ای بودند که روزگاری با اميرالمؤمنين(ع) بودند اما در زمان امام حسن(ع) دچار سستی و ضعف شدند و نتوانستند ولایتمدار بمانند یا عده ای یا امیرالمومنین (ع) و امام حسن (ع) بودند، اما مقابل امام حسین(ع) ایستادند. حضرت عباس(ع) همواره با امام زمانشان همراه بودند و مطیع. 🔹شب عاشورا که همه مشغول عبادت و راز و نیاز با خداوند بودند. امام حسین(ع) به حضرت عباس(ع) ماموریت نگهبانی از خیمه ها را دادند و می‌بینیم حضرت عباس(ع) کاملا تسلیم بودند در مقابل امام و ابداً نپرسیدند: «چرا؟» و فقط اطاعت کردند. 🔹در روز عاشورا می‌بینیم حضرت عباس(ع) که در جنگاوری مانند ندارند و بسیار با تجربه در این زمینه هستند، اما وقتی امام حسین(ع) ایشان را مامور می‌کنند به رسیدگی به امور خیمه ها و آوردن آب! باز هم عباس(ع) تسلیم امر امام است. این است رمز عباس(ع) شدن. مطیع امر امام خودت باش. ‌ △▼△▼△▼△▼△▼ 💠 💠@kahf_shohada 💠 @tanhaelaj
۷۲ استاد برای ۳۱۳ شاگرد. شب دهم.m4a
حجم: 36.76M
🔉 💢مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم ۱۴۰۴ 🔰با موضوع: «۷۲ استاد برای ۳۱۳ شاگرد» بهترین الگو برای اصحاب المهدی شدن 🏴جلسه 🎙سخنران: 🔻حجت‌الاسلام دکتر سید علی‌اصغر علوی △▼△▼△▼△▼△▼ 💠 💠@kahf_shohada 💠 @tanhaelaj
هدایت شده از هیات کهف الشهدا
🏴مراسم‌عزاداری‌دهه‌اول‌محرم‌الحرام 🇮🇷ایـــــران‌حسیــــــن‌تا‌ابد‌پیــــروز‌است ▪️سخنران: حجت‌الاسلام‌علوی "ازقم" ▪️بانوای:‌ مادحین‌اهل‌بیت"ع" ▫️کربلائی مهدی اکبرزاده ▫️کربلائی سید ابوالفضل حسینی 🗓از پنجشنبه ‌۵تیر‌ به‌مدت ‌۱۲شبشروع مراسم، از ساعت ۲۰ 📍 نبش‌مدرس‌۳۲، هیأت‌کهف‌الشهدا "معراج الشهدا استان" △▼△▼△▼△▼△▼ 💠 💠@kahf_shohada 💠
🥀 أَلسَّلامُ عَلَى الْمُرَمَّلِ بِالدِّمآءِ 💔 سلام بر آن آغشتـــــه به خـــــون 🏴بیرجند،‌محرم۱۴۴۷،هیأت‌کهف‌‌‌الشهدا (معراج‌الشهدا استان) △▼△▼△▼△▼△▼ 💠 💠@kahf_shohada 💠