970712-چ.47-شذرات.mp3
10.49M
🔊 #صوت جلسه چهل و هفتم-#شذرات_المعارف
970714-چ.48-شذرات.mp3
10.66M
🔊 #صوت جلسه چهل و هشتم-#شذرات_المعارف
970715-ج.49-شذرات.mp3
11.1M
🔊 #صوت جلسه چهل و نهم-#شذرات_المعارف
970716-ج.50-شذرات.mp3
8.34M
🔊 #صوت جلسه پنجاهم -#شذرات_المعارف
970717-ج.51-شذرات.mp3
10.68M
🔊 #صوت جلسه پنجاه و یکم-#شذرات_المعارف
کلاس شرح #شذرات_المعارف به همراه نرمش صبحگاهی، بعد از نماز جماعت صبح و دعای عهد.
شنبه تا پنجشنبه/مسجد امام رضا (ع)/پردیسان.
970718-ج.52-شذرات.mp3
7.57M
🔊 #صوت جلسه پنجاه و دوم-#شذرات_المعارف
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
سال روز وفات فقیه، فیلسوف و عارف کامل آیت الله شاه آبادی قدس سره (استاد امام خمینی ره) هدیه نثار ایش
محمدعلی بیدآبادی مشهور به شاهآبادی (۱۲۵۴-۱۳۲۸ش) از اساتید اخلاق، عرفان، فلسفه و فقه در حوزه علمیه قم و تهران بود. مشهورترین شاگرد ایشان امام خمینی ره است.
آیة الله شاه آبادی سالیانی در نجف و سامرا اقامت گزید و طی آن توانست از درس بزرگانی چون آخوند، شیخ فتح الله شریعت (شیخ الشریعه) و محمد تقی شیرازی استفاده کند. وی یکی از شش نفری بود که از میرزای شیرازی گواهی اجتهاد دریافت کرد. چنانکه شیخ الشریعه اصفهانی، سید اسماعیل صدر، شربیانی، میرزا خلیل تهرانی نیز به ایشان گواهی اجتهاد داده بودند.
مرحوم شاه آبادی به منظور مبارزه با حرکتهای رضاشاه به همراه دو نفر از علما حدود ۱۵ ماه در حرم عبدالعظيم دست به تحصن زد و در دو ماه محرم و صفر هر روز به منبر رفته و علیه رضاشاه سخنرانی کرد. هنگامی که رضاشاه پوشیدن لباس روحانیت را ممنوع اعلام کرد، مرحوم شاه آبادی هفت پسرش را ملبس به لباس روحانیت کرد. مهدی شاه آبادی یکی از فرزندان آیة الله شاه آبادی از شهدای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. امام خمینی ره در پی شهادت ایشان پیام تسلیت دادند و در بخشی از آن چنین فرموده اند:
« ... -حجةالاسلام مهدی شاه آبادی-فرزند برومند شیخ بزرگوار ما بود، که حقاً حق حیات روحانى به این جانب داشت، که با دست و زبان از عهده شکرش برنمى آیم... .»
برخی از آثار آیة الله شاه آبادی از این قرار است:
رشحات المعارف؛ بخشی از درسهای عرفانی ایشان است.
حاشیه کفایه آخوند خراسانی.
(منازل السالکین) در عرفان.
القرآن و العترة.
رسالة العقل و الجهل.
آیة الله شاه آبادی ۳ صفر ۱۴۳۹ ق درگذشت و بدن مطهرش در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در مقبره شیخ ابوالفتوح رازی (صاحب روح الجنان) به خاک سپرده شد.
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
محمدعلی بیدآبادی مشهور به شاهآبادی (۱۲۵۴-۱۳۲۸ش) از اساتید اخلاق، عرفان، فلسفه و فقه در حوزه علمیه ق
شهر ری، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، مرقد نورانی آیت الله شاه آبادی قدس سره
.
970721-ج.53-شذرات.mp3
10.06M
🔊 #صوت جلسه پنجاه و سوم-#شذرات_المعارف
970722-ج.54-شذارت.mp3
10.95M
🔊 #صوت جلسه پنجاه و چهارم-#شذرات_المعارف
970724-ج.55-شذرات.mp3
4.59M
🔊 #صوت جلسه پنجاه و پنجم-#شذرات_المعارف
◾️خورشید بر مزار حسن آه می کشد
◾️او نایب الزیاره ی صبر تمام ماست
◾️خوبان شیعه دل ز خداوند می برند
◾️دل بردن از فرشته که کار عوام ماست.
⬛️ سالروز شهادت #امام_حسن_مجتبی (ع) تسلیت باد.
.
970726-ج.56-شذرات.mp3
10.35M
🔊 #صوت جلسه پنجاه و ششم-#شذرات_المعارف
970728-ج.57-شذرات.mp3
7.97M
🔊 #صوت جلسه پنجاه و هفتم-#شذرات_المعارف
970729-ج.58-شذرات.mp3
11.02M
🔊 #صوت جلسه پنجاه و هشتم-#شذرات_المعارف
970801-ج.59-شذرات.mp3
8.57M
🔊 #صوت جلسه پنجاه و نهم-#شذرات_المعارف
ان شاءالله جلسه شرح کتاب #شذرات_المعارف شنبه نوزدهم آبان بعد از نماز صبح و دعای عهد به همراه نرمش صبحگاهی در مسجد امام رضا(ع) پردیسان برگزار خواهد شد.
کلام انقلابی-استاد فلاح شیروانی:
❓❓❓ چرا شذارت می خوانیم؟ ❓❓❓
🔷 ما برای اینکه بتوانیم فرصت های و سرمایه های در اختیار خودمان را درست استفاده بکنیم به خصوص در این مقطع بسیار حاصلخیز از حیات اسلامی شیعی خودمان نیازمند یک #اندیشه_و_تئوری_پاسخگو و دکترین جمع کننده هستیم؛ از این جهت الان به لحاظ ذهنی منفعل هستیم، انفعال ما از اینجا شروع می شود.
🔷 ما مسبوق به انقلاب اسلامی هستیم، انقلابی که با طرح دیدگاه و ایده های امام، مدرسه و #مکتب_امام شکل گرفت، برای خودش ارکان هویتی قائل بود، از این ارکان حراست کرد، برای خودش انضباطی قائل بود و آن را خیلی تغییر ندارد و جا به جا نکرد، و بر اساس این سو گیری و قبله و آن ارکان و اجزاء دیگر و انضباط ها تحلیلی ازمحیط داشت، سرمایه هایی را تشخیص داد و با این ها ارتباط گرفت تا یک ویرایش اساسی به حیات اجتماعی ما زد؛ ما مسبوق به این حادثه و آن مائده هستیم؛ یعنی ما به نام انقلابی اسلامی مبارک ایران سر سفره یک فکر نشسته ایم. #فکر_حضرت_امام!
🔷 ما از خواندن مثل شذرات هدفمان دستیابی به این #اندیشه_و_طرح_اصلاحی_اجتماعی است.
🔷 اصلا بحث امام است، ما اگر از شذرات شروع کردیم به خاطر اینکه فکر می کنیم مرجع فکری امام مرحوم آقای شاه ابادی است. می خواهیم بفهمیم چطوری اندیشه امام شکل گرفته است. البته باید برایمان معلوم بشود که چقدر امام استفاده کرده است، شاید از خود همین بحث برایمان معلوم بشود که آقای شاه ابادی اینطوری فکر می کرده امام آمده این ویرایش ها را زده است و ما هم باید الهام بگیریم و ویرایش هایی بزنیم.
🔷 ما کارمان خود امام است، این کمک بزرگی است که شما بتوانید ارکان یک فکر را بتوانید یک جوری بفهمید که خودتان دیگر به نطق در بیاید و بقیه اش را هم بتوانید بگویید، این که بتوانید این فکر چطوری شکل گرفته است، حتی بیش از این ها تاریحچه دورتری هم دنبال کرد و این تاریخ نزدیک به امام است.
🔘 بخشی از بیانات استاد #فلاح در جلسات ماه مبارک رمضان امسال 🔘
📢📢📢📢
🔷 ادامه جلسات شرح کتاب «#شذرات_المعارف» استاد فلاح به همراه نرمش صبحگاهی
🕠زمان: شنبه تا پنج شنبه بعد از نماز صبح و دعای قرائت دعای عهد (تقریبا 20 دقیقه بعد از اذان صبح)
🔘 مکان: پردیسان، بلوار بهشت، مسجد امام رضا علیه السلام
🔴 توضیح: تا کنون 59 جلسه برگزار شده است.
⚠️ زمان هر جلسه حدود ۲۰ دقیقه است.
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
🌾
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
#در_مدار_انقلاب
❗️دوستان خود را به کانال کلام انقلابی دعوت نکنید❗️
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
#مثلث_شناخت_و_آگاهی #در_مدار_انقلاب ❗️دوستان خود را به کانال کلام انقلابی دعوت نکنید❗️ https://eita
بسم الله الرحمن الرحیم
1⃣بخش اول: در #مدار_انقلاب
باور ماست که #مکتب_امام اکسیر اعظم و کبریت احمر عصر ماست.
امروز انقلابی گری معنای سخت و صعبی پیدا کرده است.
🔰امروز نه هر افراطی و نه هر تفریطی انقلابی گری نیست. این چارچوب سازی های رسانه ای هستند که معنای مورد نظرشان در باب انقلابی گری را به ما تحمیل می کنند و نه آن معنای حقیقی انقلابی گری. فقدان بصیرت و تحیر و سرگردانی جز دوری هر چه بیشتر از مدار انقلاب رهاورد دیگری برای ما ندارد
امام صادق علیه السلام می فرمایند:
💠الْعَامِلُ عَلَى غَيْرِ بَصِيرَةٍ كَالسَّائِرِ عَلَى غَيْرِ الطَّرِيقِ لَا يَزِيدُهُ سُرْعَةُ السَّيْرِ إِلَّا بُعْداً عَنِ الطَّرِيقِ💠
اگر ما میخواهیم عاملیتها و فعالیتهایمان را به سود انقلاب رقم بزنیم لازم است در مدار انقلاب قرار بگیریم؛ برای این منظور لازم گامهای ذیل را بپیماییم:
1⃣#فهم:
ما برای آنکه در مدار انقلاب قرار بگیریم لازم است درکی اصیل و عمیق و گسترده از #مکتب_امام کسب کنیم.
مواجهه ناشیانه ما با #مکتب_امام مصداق بیان ذیل حضرت امیر علیه السلام است:
💠و رَجُلٌ ثَالِثٌ سَمِعَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ (ص) شَيْئاً يَأْمُرُ بِهِ ثُمَّ إِنَّهُ نَهَى عَنْهُ وَ هُوَ لَا يَعْلَمُ أَوْ سَمِعَهُ يَنْهَى عَنْ شَيْءٍ ثُمَّ أَمَرَ بِهِ وَ هُوَ لَا يَعْلَمُ فَحَفِظَ الْمَنْسُوخَ وَ لَمْ يَحْفَظِ النَّاسِخ💠خطبه 210
شخص سومی از پیامبر صلی الله علیه و آله شنیده است که ایشان به چیزی امر میکردهاند اما نمیداند که بعدا پیامبر از همان چیز نهی کردهاند! یا از پیامبر شنیده است که ایشان از چیزی نهی کردهاند اما نمیداند که ایشان بعدا به همان چیز امر کردهاند خلاصه آنکه منسوخ را حفظ کرده اما ناسخ را حفظ نکرده...!
ما درکی منظومه وار از #مکتب_امام نداشته و نداریم و این مهم لازمه قطعی و ضروری انقلابیگری امروز ماست.
2⃣#ایمان
پس از فهم ،مسئله باور، ایمان و تعهدی ویژه به آنچه که شناخته ایم و درک کرده ایم مطرح میشود. وضعیت ما به گونه ایست که شعارهایی را در صدر انقلاب فریاد زده ایم اما این شعارها در طول این 4دهه به دلیل فقدان رسیدگی دانشی و بینشی دچار تردیده شده است!
بر این اساس همه جامعه ایمانی خاصه امت حزب الله مخاطب آیه ذیل هستند:
💠 أيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ💠
نظام ارزشهای انقلاب و#مکتب_امام بایستی برای ما درونی شده و به فرهنگی غالب بدل شود. بر این اساس ضرورت دارد به موارد ذیل بیندیشیم:
💡خلق ادبیاتی فطری، شورانگیز و ایمان زا
💡هدف گرفتن تحریض های انقلابی به واسطه رقم زدن برنامه های مؤثر فرهنگی ترویجی تبلیغی
💡سامان دادن ارتباطات و شبکه ها و پیوندهای انقلابی میان نسلی سرشار از حس مسئولیت
💡رقم زدن هسته های تخصصی پشتیبان این باورها به منظور تغذیه دانشی و بینشی برای جلوگیری از شعار زدگی و حفظ عمق و ژرفای معرفتی
3⃣#عمل
هر عصر و زمانه ای عمل صالح متناسب با خودش را میخواهد. شهید مطهری در این باره می گوید:
💠🔸 اجتماع بشری گاه آنچنان جامد و ساکن و اسیر عاداتِ دست و پاگیر میشود که نیازمند به نیرویی است که زنجیرها را از او برگیرد و او را به حرکت آورد، و گاه آنچنان هوس نوخواهی پیدا میکند که سنن و نوامیس خلقت را فراموش میکند. گاه غرق در غرور و تکبّر و خودخواهی میشود و نیرویی ضرورت پیدا میکند که او را در جهت زهد و ریاضت و ترک خودبینی و رعایت حدود خود و حقوق دیگران براند، و گاه آنچنان به سستی و لاقیدی و ستمکشی خو میکند که جز با بیدار کردن «منش» و شخصیت و احساس احقاق حقوق، چاره نمیتوان کرد.
🔸 بدیهی است که تندروی یا کندروی یا انحراف به راست یا چپ، هر کدام برنامهٔ مخصوص به خود دارد. برای جامعهٔ منحرف به راست، نیروی اصلاح کننده باید متمایل به چپ باشد و بر عکس.
این است که دوای یک زمان و یک دوره و یک قوم، برای زمان دیگر و قوم دیگر، درد و بلای مزمن است و این است راز اینکه رسالتها مختلف و احیاناً به صورت ظاهر، متضاد جلوه میکند:
یکی پیامبر جنگ میشود و دیگری پیامبر صلح، یکی پیامبر محبّت میشود و دیگری پیامبر خشونت و صلابت، یکی پیامبر انقلابی و دیگری پیامبر محافظه کار، یکی پیامبر گریان و دیگری پیامبر خندان. راز موقّت بودن تعلیمات این گونه پیامبران همین است.💠
پیشبرد عملی باورها و انجام وظیفه، بهترین مفسر آنهاست.
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.