انگیزه هایی برای [تهی کردن حوزه از انقلاب] وجود دارد. اگر بخواهیم نظام اسلامی انقلابی بماند، حوزه قم باید انقلابی بماند. اگر حوزه قم انقلابی نماند، حوزه های علمیّه اگر انقلابی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت.
#معرفی_کتاب:
#حوزه_باید_انقلابی_بماند
مؤلف: حجت الاسلام و المسلمین #فلاح
یکی از پرتیراژترین کتابهای نشر #شهید_کاظمی
#فرمان
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
🔰سلسله جلسات #فقه_نظام_اقتصادی_اسلام
🎤 حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد علی یوسفی حفظه الله
🔸ریاست محترم مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی
🌾محورهای بحث:
🔺تبیین مفاهیم اساسی فقه نظام اقتصادی اسلام
🔺انواع و سطوح موضوعات اقتصادی و روششناسی آنها
🔺استنباط و استخراج احکام فقهی موضوعات اقتصادی
🔺ارایه ساختار کلی نظام اقتصادی اسلام براساس فقه اکبر و اصغر
🗓 پنج شنبه ها
⏰ساعت 07:00-تا-08:00 صبح
🔵 جلسه اول پنج شنبه 15 آذر 97
📌آدرس: قم، خیابان جمهوری، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک 12
مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔽🔽🔽🔽
برای اطلاعات بیشتر و توضیح در مورد کلاس به آدرس زیر مراجعه بفرمایید
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
🌾
🌾حجت الاسلام دکتر احمد علی یوسفی حفظه الله
🖊 #فقه_نظام_اقتصادی_اسلام
✅فقه منفعل و پاسخگو با فقه فعال و مطالبهگر متفاوت است.
🔹این دو نوع رویکرد هر چند در استفاده از منابع فقهی، مشترک هستند، اما در نوع موضوعشناسی و روش استنباط تفاوتهایی دارند. در نتیجه محصول نهایی آن دو متفاوت خواهد شد.
🔸فقه منفعل و پاسخگو آن است که تفکرات و اندیشههای سکولار و غیر سکولار برای او موضوع و مساله بسازند و بعد درصدد پاسخگویی آن برآید؛
🔸اما فقه فعال و مطالبهگر، با بکارگیری فقه اصغر و اکبر و تعیین جایگاه هریک، درصدد است تا انواع رفتارها، روابط، ساختارها و نهادها در حوزههای مختلف اجتماعی را استخراج نماید و آن را به عنوان نظام اجتماعی ارایه دهد.
🔺با ارایه مدلهای عملیاتی مطابق با نظامهای اجتماعی و عملیاتی کردن آنها، دنیا را دعوت به توحید در حوزه اجتماعی نماید و در ساختارهای ملی و بینالمللی مطالبه جدی برای سعادت بشر را دنبال کند.
🔸در فقه نظام اقتصادی اسلام، با رویکرد فعال و مطالبهگری مباحث دنبال خواهد شد. میراث فقهی فقیهان برجسته اسلام، در این بررسی بسیار راهگشا است. موضوعشناسی دقیق در سطح مناسبی صورت خواهد گرفت و با ارایه موضوع به اصل خاص خود احکام انواع رفتارها، روابط، ساختارها و نهادها استنباط و استخراج و به صورت فقه نظام اقتصادی اسلام ارایه میشود.
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
🌾
🔰شرح حال مختصر حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد علی یوسفی حفظه الله
🔺احمدعلی یوسفی در سال 1339 در شهرستان لاهیجان بدنیا آمد.
🔹وی در سال 1358 در رشته (فیزیک و ریاضی) با معدل نوزده و چهارده صدم قبول و برای ادامه تحصیل راهی دانشگاه شد.
🔸در سال 1359 مقارن با انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاهها، راهی قم شده و در حوزه علمیه قم در کنار دروس حوزوی به تبلیغ و حضور در جبهههای جنگ حق علیه باطل مشغول میشود.
🔹در سال 1367 دروس حوزوی را به پایان میرساند و دروس خارج فقه و اصول را با شرکت در درس حضرات آیات عظام: «فاضل لنکرانی»، «سبحانی» و «تبریزی» ادامه میدهد.
🔸بعد از جنگ در کنار دروس حوزوی، به جهت ضرورت نظام جمهوری اسلامی ایران در رشته «اقتصاد اسلامی» تحصیل را آغاز مینماید و در سال 1375 همزمان با تحصیل در حوزه، موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی میشود.
🔹وی با دکتری فقه الاقصاد با گرایش اقتصاد نظری در حوزههای تخصصی؛ اقتصاد تعاون از منظر اسلام، پول و احکام فقهی آن، نظام اقتصادی اسلام فعالیت میکند.
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
🌾
معرفی مرکز راهبری مطالعات اسلامی حوزه های علمیه.pdf
1.16M
🔰معرفی مرکز راهبری مطالعات اسلامی حوزه های علمیه در سه سرفصل تقدیم ميشود:
۱ ـ اقتصاد مقاومتی و حوزههای علمیه
۲ - معرفی اجمالی مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی
۳ ـ گزارشی مختصر از عملکرد مرکز (سال ۹۳ تا ۹۷)
🔵http://emh.ismc.ir/
⚪️https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
🌾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فاجعه میانگین سنی جمعیت ایران در مقایسه با کشورهای منطقه(خصوصا اسرائیل) در چهل سال آینده
#جنگ_جهانی_جمعیت
#استراتژیهای_جهان_کفر
#میدان_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
.
بسم الله الرحمن الرحیم
7⃣#یادداشت هفتم بخش اول
🔰#رسالت_عاقله_نخبگانی_انقلابی
💠نقش نخبگان(مسئولیت سنگین حوزه و دانشگاه در این تحول)
◀️بنابراین وضع دنیا که در آستانهى یک تحول یا در حال یک تحول است، قابل انکار نیست؛ موقعیت ویژهى کشور هم قابل انکار نیست. حالا اینجا یک سؤالى مطرح میشود. سؤال این است که آیا دانشگاه کشور ـ و نیز البته حوزهى علمیه ـ در قبال این حوادثى که در دنیا دارد اتفاق مىافتد، مسئولیتى دارد یا نه؟
◀️من میخواهم شما اساتید محترم، دانشمندان محترم، نخبگان بزرگ کشور، این را مورد توجه قرار دهید. آیا در یک چنین شرایط به این اهمیت و حساسیت، دانشگاه یا حوزه میتوانند براى خودشان یک مسئولیتى تعریف نکنند و نقش تماشاچى داشته باشند؟ چه برسد به اینکه خداى نکرده بخواهند نقشى در حمایت از جبههى مقابلِ جبههى حق به عهده بگیرند.
◀️آنچه که به نظرم میرسد لازم است، این است که دانشگاههاى کشور و حوزههاى علمیهى کشور در این شرایط، مسئولیت سنگینى دارند. کار توفیق ملت ایران و کشور ایران در این برههى بسیار مهم و حساس تاریخى، در درجهى اول بر دوش دانشمندان است. اگر در درجهى اول هم نگوییم، یقیناً یکى از عناصر رتبهى اول و صف اول براى تأثیرگذارى در این تحولات، دانشگاهها هستند. دانشگاه میتواند کارى کند که کشور و ملت و تاریخ ما در این تحول برنده باشد؛ میتواند هم خداى نکرده کارى کند که نه، برنده نباشد. به نظر من دانشگاه در این زمینه مسئولیت بسیار حساس و بزرگى دارد.
#عاقله_نخبگانی_انقلابی
#گفتار_استاد
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
از #بیعت_با_نبی_ختمی تا #بیعت_با_خمینی
🌿#بیعت🌿
آه یا رسول الله...............یا نبی الرحمة...............أغثنا
نبىّ اکرم صلّیاللَّهعلیه وآلهوسلّم چندین بار به مناسبتهایی از مردم بیعت گرفت. یکی از این بیعتها که شاید از همه سختتر بود، «بیعت الشّجرة» یا بیعت رضوان در ماجرای حدیبیّه است. وقتی کار سخت شد، پیغمبر اکرم آن هزار و چند صد نفری را که دور و برش بودند، جمع کرد و فرمود: «از شما بر مرگ بیعت میگیرم. نباید فرار کنید. باید آنقدر بجنگید تا پیروز و یا کشته شوید!»
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
#در_مدار_انقلاب
#مکتب_امام
❗️دوستان خود را به کانال کلام انقلابی دعوت نکنید❗️
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
بیعت.mp3
5.21M
#بیعت_با_ولایت_تا_شهادت
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
#در_مدار_انقلاب
#مکتب_امام
❗️دوستان خود را به کانال کلام انقلابی دعوت نکنید❗️
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 7⃣#یادداشت هفتم بخش اول 🔰#رسالت_عاقله_نخبگانی_انقلابی 💠نقش نخبگان(مسئولیت س
بسم الله الرحمن الرحیم
7⃣#یادداشت هفتم بخش دوم
🔰#رسالت_عاقله_نخبگانی_انقلابی
💠مسؤولیت نخبگان
◀️سررشتهداری هدایت سرمایههای کشور به سوی برآوردن تمدن با شکوه اسلامی
◀️فرهنگ تلاش و مجاهدت براى جبههى حق باید در دانشگاه توسعه پیدا کند. در این مورد، نقش اساتید، نقش بسیار برجستهاى است؛
◀️و این همان فرماندهى جنگ نرم است که من مکرر مطرح کردم و گفتم اساتید فرماندهان جنگ نرمند.»(بیانات مقام معظم رهبری حفظهاللهتعالی در دیدار با اساتید، 22/5/91)
◀️ملت ايران به خاطر جايگاه مستقل خود و به خاطر تسليم نشدن در مقابل نظام سلطهى بينالمللى، مورد تهاجمهای زیاد است؛ با ثروتِ نيروى انسانى و طبیعی كه کشور دارد، خواهيم توانست از تمام اين گردنههاى خطرناك و پيچهاى دشوار عبور كنيم.»(مقام معظم رهبری حفظهاللهتعالی، 12ر7ر91)
◀️فتح الفتوح انقلاب و پیشرفت واقعی اين است كه نخبگان براى كشور آيندهاى تصوير کرده و براى رسيدن به آن، تلاش میکنند.»(مقام معظم رهبری حفظهاللهتعالی، 12ر7ر91)
◀️يك جامعه بدون دارا بودن استخوانبنديهاى ذهنىِ قوى، در حركت جهانى نخواهد توانست از سربالاييهاى دشوار و پيچهاى سخت عبور كند. بنابراين، جامعه همچنان كه به بدنهى فكرى نياز دارد، به نقطهى ممتاز فكرى هم نياز دارد ... بنابراين، منهاى اينكه ما بخواهيم غيرنخبه را مورد تغافل قرار دهيم، بايد براى نخبگان، حسابى باز كرد.»(مقاممعظمرهبری حفظهاللهتعالی3ر7ر81)
🔰لبّ وظیفۀ ما حوزویان به عنوان کانون دعوت اسلامی و انقلابی در دانشگاه ها:
💠ما باید به وضوح حس کنیم که برای جوان امروز ایرانی بلکه بشر امروز سخن نوی داریم💠
#عاقله_نخبگانی_انقلابی
#گفتار_استاد
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰توضیحی در باب کانال و نام آن و گردانندگان
💠این کانال ابتدائا بعد از ضرورت کوچ به پیام رسان داخلی امتداد کانال #کلام_انقلابی در تلگرام بود. اما به مرور زمان گستره کار ما همان طور که اندیشه مان همین بود به بیش از کلام انقلابی به مدد حضرت ولیعصر عج توسعه یافت؛ ما اندیشه مان این بود که میخواستیم دست خودمان و دیگران را در دست امام ره بگذاریم و در فکر و عمل با امام و راه امام و مکتب امام بیعت کنیم.
در سه پست ذیل این مهم به تفصیل توضیح داده شده است:
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/370
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/371
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/375
💠به هر حال ما در مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی جمعی هستیم بر این قول و قرار و بر اساس مثلث شناخت و آگاهی به مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام مشغول هستیم؛ ما ابناء الخمینی ره هستیم ما فرزندان پیر و خضر راهی هستیم که آرمانش بسط توحید و رفع فتنه طاغوت از کل عالم بشریت بود و دست یاری همه کسانی که با ما در این راه همراه هستند به گرمی می فشاریم. ما را از پیشنهادات و انتقادات خود بهره مند سازید.
شما را دعوت به مطالعه یادداشت ذیل از برادر #وطن_فدا میکنم:
👇👇👇
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰توضیحی در باب کانال و نام آن و گردانندگان 💠این کانال ابتدائا بعد از ضرورت کو
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر #حمزه_وطن_فدا:
دعوا سر امام است
دعوا سر مکتب امام است
مکتبی که می تواند در عصر تاریک بت پرستی جدید
در عصر خشونت و هرزگی
در عصر چپاول انسان
در عصر خرافه ی علم مدرن
در عصر رفاه و نخوت ، فقر و حقارت
در عصر مرگ انسان ، در عصر فرار از مرگ
انسان بیافریند ، شهید بیافریند ، فرشته خو بیافریند
فرشته ای چون بهشتی ، نماد نظم و ادب و شعور و تدبیر و افتادگی و محبت
فرشته ای چون مطهری
فرشته ای چون خامنه ای
فرشتگانی چون چمران ، صیاد شیرازی ، بروجردی ، رجایی و...
شرک جوهره توحید را می شناسد ، شرک بوی توحید را می شناسد ، او پیش از همه و بیش از همه متوجه است...
متوجه پایان خویش...
همچنان که ابوسفیان و ابوجهل بیش از آنکه شمشیر علی علیه السلام و حکومت محمد صلوات الله علیه و اله را ببیند ، دشمنی غلیظ خود را اغاز کردند
شرک خیلی زود دشمنش را شناخت، خیلی زود جنگ با ایران یا مرگ یا خمینی را آغاز کرد
چهل سال از این جنگ می گذرد
چهل سال است جنگ با خمینی آغاز شده است
جنگ بدر جنگ با محمد صلوات الله علیه و اله بود ما بقی جنود پیامبر
جنگ صفین جنگ با علی علیه السلام بود ما بقی جنود علی
عاشورا جنگ با حسین بن علی علیهمالسلام بود ما بقی جنود حسین
شرک می فهمد چه کسی است که انسان ها را دارد از بی راهه به در می کند، او می فهمد چه کسی بازارش را کساد می کند ، او میفهمد که این رقیب تا چه حد می تواند در دلبری انسان ها سریع باشد ، او می فهمد چه قدر انسان برای لبیک گفتن به رقیب او آماده افریده شده است ، او میداند اگر رقیب را راحت بگذارد ، فوج فوج، انسان انسان می شود، شهری، دهاتی، دکتر، مهندس ، زن ، مرد ...
چهل سال است پروژه امریکا ، پروژه صهیونیزم ، پروژه شیطان ، خمینی است
چهل سال است همه چیز معطوف اینجاست
روز به روز شرک بیشتر احساس خطر می کند ، بیشتر فکر می کند ، نقشه می کشد
شرک با این سابقه عظیم همه راه ها را تجربه می کند
هر چه میکشد از رگ های این آیین انسان می جوشد
کشتن راهش نیست ، تحریم
اما آنکه در آرزوی مرگ روز و شب می بارد چه غمی از نان و اب خواهد داشت
تحریم راهش نیست
یک راه بیشتر نیست ، او باید او نباشد ، باید خمینی در میان نباشد
باید علی در میان نباشد ، باید این جامعه علی را نشناسد ، باید علی را اشتباه بشناسد ، باید علی را نخواهد ، باید علی را اشتباه بخواهد
این تنها راه است
معاویه یک راه بیشتر ندارد ، تحریف علی ، تکفیر علی ، تنقیص علی، لعن علی ، پوشاندن علی ، پنهان کردن علی در چاه
شرک راه دیگری ندارد ، خمینی نمی گذارد او خدایی کند
این نسل ، این کشور باید خمینی را نخواهد ، باید خمینی را نشناسد ، باید خمینی را نپسندد باید خمینی را فراموش کند باید خمینی تحریف شده را بشناسد...
چهل سال است ما نمی فهمیم جوهره این مبارزه کجاست
سالیانی است فکر میکنیم جنگ نرم یعنی ویدیو یعنی شو یعنی ماهواره یعنی بی حجابی یعنی پورن ، سالیانی است فکر میکنیم جنگ نرم یعنی سروش ، یعنی مهاجرانی ، یعنی دوم خرداد ، یعنی سکولاریزم یعنی لیبرالیسم
اینها جنگ نیست ، اینها هویت غرب است تمام دارایی او که به مهر و قهر به همه تعارف یا حقنه میکند
اما جنگ او با غبار قبر خمینی است ، جنگ او با ما فراموشاندن خمینی است ، جنگ او نا امید کردن ما از خمینی است
مبارزه با امریکا یعنی یعنی شناخت خمینی ، یعنی شناساندن خمینی ، یعنی چنگ زدن به خمینی
پیروزی یعنی دل دادن به خمینی ، یعنی حیات با خمینی
#یاد_امام
#راه_امام
#مکتب_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
معرفی مستند #نابرابری_برای_همه #نظام_فاسد_سرمایه_سالاری #طاغوت_اقتصادی #استراتژیهای_جهان_کفر #نظام_س
بسم الله الرحمن الرحیم
⁉️وقتی سخن از ملئت ظلما و جورا میکنیم دقیقا چه تصویری در ذهنمان پدید می آید؟
⁉️آیا تا به حال از خود پرسیده اید آمریکا به عنوان تجسد جنود جهل که ریاکارانه مدعی جنود عقل است چگونه بشریت را به ورطه نابودی کشانده است؟
⁉️آیا از خود پرسیده اید ابعاد شیطنت آمریکا به عنوان مصداق اتم استکبار و راس نظام سلطه در جنگ های اقتصادی و روانی چه بوده است؟
⁉️آیا از خود پرسیده اید نظام آرمانی کاپیتالیسم که روزگاری غرب به عنوان منتهای بشریت معرفی مینمود اکنون چه بر سر خود ملت آمریکا آورده است؟
✅مستند «نابرابری برای همه» محصول ۲۰۱۳ و به دنبال توضیح نابرابریهای موجود در جامعه آمریکا است.
✅ راوی این مستند «رابرت رایش»، استاد دانشگاه "هاروارد" و "وزیر کار دوران کلینتون"، است.
✅ این مستند نشان میدهد که با توجه به سیاستهای اقتصادی حاکم بر آمریکا همزمان با کاهش قدرت اتحادیههای کارگری، شکاف نابرابری در این کشور بیشتر و بیشتر شده تا جایی که امروز ۴۰۰ ثروتمند آمریکا، ثروتی بیش از کل ۱۵۰ میلیون نفر دهک آخر جامعه دارند.
علاوه بر این، جهانیشدن و رشد سرمایه جهانی باعث شده تا درآمدهای کارگران و طبقه متوسط کم و سود سرمایهداران بیشتر و بیشتر شود و همزمان امکان رشد برای خانوادههای فقیر و خارج شدن از آن شرایط نیز از بین برود.
✅ این مستند زاویه دیدی اقتصادی دارد اما به تناسب به بحثهای اجتماعی مرتبط با اقتصاد نیز ورودهایی انجام میدهد و در آن تلاش میگردد به واکاویی سیاستهای مختلف اجرا شده در دولتهای آمریکا و نقش آنها در کاهش و یا افزایش نابرابری در جامعه پرداخته شود.
✅ شاید از جالب توجهترین نکات این مستند مصاحبههای مختلفی باشد که با طبقات مختلف اجتماعی آمریکا صورت داده و در آن گزارشی از دغدغههای مختلف و توان مالی هر طبقه ارائه میشود، گزارشهایی که به افراد مختلف کشورهای دیگر این امکان را میدهد تا توان مالی خود را با خانوادههای همطبقه خود در کشوری چون آمریکا مقایسه نمایند.
◀️ لینک دانلود مستند "نابرابری برای همه"👇
http://simafekr.tv/video/21928/
#نابرابری_برای_همه
#استراتژیهای_جهان_کفر
#میدان_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمتی یک دقیقهای از مستند نابرابری برای همه
#نابرابری_برای_همه
#استراتژیهای_جهان_کفر
#میدان_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
.نشست گفتمانی پیرامون عدالت خواهی مطلوب #اندیشه_اجتماعی ضلع #اندیشه #مثلث_شناخت_و_آگاهی .
970915-عدالت خواهی مطلوب-ح.نام خواه.mp3
28.46M
💠 #صوت #عدالت_خواهی_مطلوب - استاد نام خواه
🎧 موضوع: نشست گفتمانی با موضوع عدالت خواهی مطلوب
🗓 تاریخ جلسه: 1397/09/15
⏱ زمان: 1 ساعت و 32 دقیقه
📥 حجم: 27 مگابایت
📍موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
.نشست گفتمانی پیرامون عدالت خواهی مطلوب #اندیشه_اجتماعی ضلع #اندیشه #مثلث_شناخت_و_آگاهی .
970915-عدالت خواهی مطلوب-استاد فلاح.mp3
12.37M
💠 #صوت #عدالت_خواهی_مطلوب - استاد فلاح
🎧 موضوع: نشست گفتمانی با موضوع عدالت خواهی مطلوب
🗓 تاریخ جلسه: 1397/09/15
⏱ زمان: 33 دقیقه
📥 حجم: 11 مگابایت
📍موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یاد_امام
#راه_امام
#مکتب_امام
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
#در_مدار_انقلاب
❗️دوستان خود را به کانال کلام انقلابی دعوت نکنید❗️
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
ستون انقلاب.mp3
4.97M
#ستون_انقلاب
#یاد_امام
#راه_امام
#مکتب_امام
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
#در_مدار_انقلاب
❗️دوستان خود را به کانال کلام انقلابی دعوت نکنید❗️
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
بسم الله الرحمن الرحیم
8⃣#یادداشت هشتم
🔰 #دغدغه_ها_انسان_ساز_هستند: این یک قاعده است!
◀️ این که دغدغه شما در چه افقی است، خیلی مسئله ی مهمی است.
◀️ آقا امیرالمؤمنین علیهمالسلام میفرماید«کُن بَعید الهِمَم اِذا طَلِبتَ»موقعی که نوبت به خواست رسید همتت ره به دور دست ها مشغول کن!
◀️ بیشتر از این توضیح داده شده که ارزش انسان به دغدغه های اوست! «قیمَۀ کُلِ إمرءٍ ما یُحسِنه»
◀️ آن چیزی که در بحث دغدغهها مد نظر بنده است، این حدیث است: «ثلاثه یَحجُزن المرء ان طلب المعالی»
1⃣ قصر الهمه
2⃣ قله الحیله
3⃣ و ضعف الرأی
◀️آن کوتاهی همت، انسان را کوتاه میکند و دغدغه ها انسان ساز است. فلذا ببینیم دغدغه هایمان در چه افقی بسته شده است؟ یکی از مشکلاتی که گاهی از اوقات در مسیرهای تعلیم و تربیت پیش می آید، افتادن افق دغدغه هاست.
◀️ حضرت آقا: «کودکان و همچنین جوانان را از آغاز عادت بدهیم که با همت بلند نگاه کنند؛ مسائل گوناگون وجود دارد که اینها را باید در سطح دنیا دید. در سطح جهانی باید مشاهده کرد. ... مسائلی وجود دارد که اینها را باید در آفاق صدساله و صدوپنجاه ساله دید. نه در یک افق محدود پنج ساله، ده ساله و کمتر. اینها همت بلند لازم دارند.»
◀️ انصافاً این توصیه خیلی کلیدی است. یعنی آدم را باید ببری در آن افق، و او را در آن افق نگه بداری.
نه اینکه به عنوان مستحبات حالا این چند تا خبر را بگیر بخور! اینطوری نه. باید ببری در آن افق نگه بداری.
◀️ این میشود همان بحث مثلث شناخت و آگاهی شده که گفته شد؛ بدون این نمیشود!
#گفتار_استاد
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
معرفی مستند #پایان_مسیر #امپراتوری_دروغین_دلار #طاغوت_اقتصادی #استراتژیهای_جهان_کفر #نظام_سلطه #ملئت
بسم الله الرحمن الرحیم
⁉️وقتی سخن از ملئت ظلما و جورا میکنیم دقیقا چه تصویری در ذهنمان پدید می آید؟
⁉️آیا تا به حال از خود پرسیده اید آمریکا به عنوان تجسد جنود جهل که ریاکارانه مدعی جنود عقل است چگونه بشریت را به ورطه نابودی کشانده است؟
⁉️آیا از خود پرسیده اید ابعاد شیطنت آمریکا به عنوان مصداق اتم استکبار و راس نظام سلطه در جنگ های اقتصادی و روانی چه بوده است؟
⁉️آیا از خود پرسیده اید چرا امامین انقلاب مؤکدا می گویند آمریکا شیطان اکبر و طاغوت اعظم است؟!
⁉️آیا از خود پرسیده اید راز سلطنت و امپراتوری دلار چیست و این امپراتوری دروغین چگونه برپا شده است؟!
⁉️آیا وقت آن نرسیده که بگوییم شاه لخت(کدخدا) است؟!
✍معرفی مستند "پایان مسیر و چگونه پول بیارزش میشود."
✅ فرض کنید فردی یک سوم درآمد روزانه شما را به زور از شما بگیرد و هرازگاهی هم یک دفعه و بیخبر به خانه شما بیاید و نیمی از تمام موجودی شما را با زور از شما بگیرد.
چه نفرتی از او به شما دست میدهد؟
✅ حال فرض کنید این فرد همین کار را با همه همسایگان و یا همه اهل شهر شما انجام دهد.
حال چه احساسی نسبت به این فرد دارید؟
و اصلا فرض کنید چنین فردی با تمام مردم یک کشور یا اصلا همه جهان، چنین کاری را بکند؟
چه حالی به شما دست میدهد؟
📌همه ماجرا این است که "نمیدانیم."
✅ نمیدانیم که این اتفاق دائما "هم در ابعاد کشور" و "هم در ابعاد جهانی" در حال وقوع است.
✅ نمیدانیم که دولتها به راحتی با خلق پول بدون پشتوانه، دست در جیب تک تک ما میکنند و یکشبه با بازی کردن با نرخ ارز و بالا و پایین بردن ارزش آن، نیمی از سرمایههای مستضعفین جامعه را به یغما میبرند...
✅ و نمیدانیم دولتی مثل آمریکا چگونه سالهاست، در حال بالا کشیدن بخشی از سرمایههای تک تک مردم دینا است.
✅ و نمیدانیم کسانی که ولع ارتباط با آمریکا، آنها را به هر کاری وا داشتهاست، برای چه سرابی دست و پا میزنند.
◀️ مستند "پایان مسیر، چگونه پول بیارزش میشود." (END Of The Road ,How Money Became Worthless ) به کارگردانی "تیم دلماسترو" پیرامون سیستم اقتصادی حاکم بر دنیا و فریب بزرگ دولت آمریکا در بهرهکشی از تمام دنیا صحبت میکند.
✅ آمریکاییها بعد از جنگجهانی دوم برای اینکه بتوانند برای همیشه بدون تولید و خلق سرمایه با بهره بردن از سرمایه دیگر کشورها فقط مصرف کنند، با اعطای وامها و کمکهای مالی مختلف به کشورهای دنیا در قالبهایی همچون طرح مارشال، ساختار مالی دنیا را با تعهد به خلق پول با ارزش ثابت و با پشتوانه طلا، به خود وابسته نمودند.
✅ اما بعد از مدتی مثل همیشه، با عهدشکنی برنامهریزی شده از سال ۱۹۷۱م یعنی قریب به ۴۷ سال قبل، تعهد خود مبنی بر چاپ دلار با پشتوانه طلا را منکر شدند و اخاذی از دنیا را آغاز نمود.
✅ هدف اصلی این مستند این است که به مخاطب نشان دهد که مسیر کنونی اقتصاد آمریکا و تمام اقتصادهای متکی برآن به فروپاشی بزرگ اقتصادی منجر خواهد شد.
✅ این مستند در برنامه "افق مستند" به نمایش در آمده و بعد از پخش آن دکتر عبدالملکی از اساتید اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) به توضیحاتی در مورد آن و اقدامات کشورهای مختلف برای حفظ خود از فروپاشی بزرگ اقتصاد دلاری آمریکا، سخن میگویند.
لینک دانلود👇
http://ofoghtv.ir/program?progNo=6103&episodeId=15807
مستند #پایان_مسیر : #چگونه_پول_بی_ارزش_میشود
#امپراتوری_دروغین_دلار
#استراتژیهای_جهان_کفر
#میدان_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/sharh_hal
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.