پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔸کرسی نظریه پردازی «کلام انقلابی یا معنویت انقلابی» یازدهم بهمن به همت #خبرگزاری_رسا در قم برگزار می
🔸کرسی نظریهپردازی "کلام انقلابی یا معنویت انقلابی"
کرسی نظریه پردازی "کلام انقلابی یا معنویت انقلابی " با حضور مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی و رییس مؤسسه بهداشت معنوی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین فلاح در این نشست به تبیین نظریه #کلام_انقلابی پرداخت و گفت:
🔹افق انقلاب افق نوآوری، خلاقیت و شکوفایی عقل تدبیرگر است، انقلابی در چنین فضایی تنفس میکند، دیگران هم هرطور بخواهند تقریر کنند، اما حقیقت ماجر این است و تغییر نمیکند.
🔹مسألههایی که انقلابی با آن مواجه میشود و شروع به حل کردن آن میکند، حتی اگر نخواهد هم، او را به وادی نوآوری، خلاقیت و شکوفایی عقل تدبیرگر میکشاند.
🔹همین طور افق انقلاب، افق معنویت، توحید و ژرفای انسانی و الهی است و این به خاطر نگاه معمار یا معماران انقلاب اسلامی است.
سپس حجت الاسلام والمسلمین مظاهری سیف در ادامه نظریه خود را با عنوان #معنویت_انقلابی تبیین کرده و اظهار داشت:
🔹در ادبیات ما، معنویت معمولا به سه مفهوم به کار میرود، معنای نخست هرآنچه غیر مادی باشد، یعنی نقطه مقابل مادیت، معنویت میشود.
🔹کاربرد دیگر معنویت این است که به عنوان یک نهاد اجتماعی تصور میشود، مثلا میگوییم که معنویت در جامعه وضعیت خوبی دارد و در جوامع غربی ضعیف و از بین رفته است.
🔹کاربرد دیگری با عنوان کاربرد علمی معنویت مطرح است که به عنوان مجموعهای از نظریات و مسائل که در حوزههای علمی باید درباره آن صحبت شود، مطرح میشود.
♨️ مشروح این گزارش انشاءالله در روزهای آتی در کانال مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام بارگذاری خواهد شد.
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای #راه_امام تقدیم می شود: 1⃣ #فجر_حیات در گذشته، همین ایرا
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای #راه_امام تقدیم می شود:
2⃣ نام و یاد امام متن حیات انقلاب
نگذارید #نام_و_یاد_امام -خدای ناکرده- حتی اندکی به حاشیه رانده شود. نام و یاد امام همواره در #متن باقی بماند. این، اساس کار است که خداوند به شما هم توفیق خواهد داد.
آدمی میتواند به روشنی بفهمد که این کارها منظور نظر حضرت بقیةالله ارواحنافداه است. آدمی میتواند به وضوح بفهمد که آن بزرگوار از ته دل امام ما را دوست میداشته و دوست میدارد. هر کس هم که ایشان را بزرگ بدارد، و از ایشان تجلیل کند، کاری مورد رضای آن بزرگوار انجام داده است.
#امام_خامنهای_۷۷_۰۲_۲۸
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 0⃣2⃣#یادداشت بیستم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبان_انقل
بسم الله الرحمن الرحیم
1⃣2⃣#یادداشت بیست و یکم
🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی
(#اندیشه_پشتیبان_انقلاب_اسلامی)/ #بخش چهارم
✅#ضرورت_دانش✅
🔰 تعریف دانش
◀️دانشها مجموعهای از شناختها و گزارههای مستدل و بههمپیوسته است. دانشها از مسیر ایده تا یک قاعدهی علمی چکش بسیار خوردهاند، به همین واسطه در بازههای زمانی کوتاه از تبدل بسیار در امان هستند.
◀️علاوه بر آن بر مقدمات و منطق نسبتاً نیرومندی متکیاند.و در تحلیلها و توصیهها از قوت مناسبی برخوردارند و چون ابزاری قدرتمند واقعاً توان راه گشایی دارند.
🔰 نقش اجتماعی دانش
◀️ وقتی اقدامات انسان گسترده میشود و دارای میدانی وسیع میشود. و از طرفی دیگر کشدار و دارای بازه زمانی طولانی میشود، احتیاج بیشتری به یک کانون نیرومند انضباطبخش پیدا میشود.
◀️ یکی از اجزای قطعی این کانون، دانش است.
💠 مقام معظم رهبری:
«آنچه که در درجهی اول در ایجاد قدرت ملی مهم است، به نظر من دو چیز است: یکی علم است، یکی ایمان. علم مایهی قدرت است؛ هم امروز و هم در طول تاریخ؛ در آینده هم همین جور خواهد بود. این علم یک وقت منتهی به یک فناوری خواهد شد، یک وقت هم نخواهد شد. خود دانش مایهی اقتدار است؛ ثروتآفرین است؛ قدرت نظامیآفرین است؛ قدرت سیاسیآفرین است. یک روایتی هست که میفرماید :«العلم سلطان.» علم، قدرت است. «... من وجده صال به و من لم یجده صیل علیه». یعنی مسئله، دو طرف دارد: اگر علم داشتید، میتوانید سخن برتر را بگوئید، دست برتر را داشته باشید - «صال» یعنی این - اگر نداشتید، حالت میانه ندارد؛ «صیل علیه». پس کسی که علم دارد، او دست برتر را بر روی شما خواهد داشت؛ در مقدرات شما دخالت میکند؛ در سرنوشت شما دخالت میکند. گنجینهی معارف اسلامی پر است از این حرفها. یکی هم ایمان است.»(13/11/88)
🔰جدی و گسترده بودن میدان درگیری با تمدن غرب
◀️پس با این حساب میدان درگیری با تمدن غرب جدی و گسترده بود؛ چون آن تمدن در عرصهی کاملاً گستردهی بشری حضور داشت و توسط دانش به جد پشتیبانی میشد.
◀️حضرت امام تا با فریاد اسلام درخطر است قیام خود را شروع کرد آگاهانه حوزهی تمدن پژوهی و سیاستمداران هوشیار فهمیدند که درگیری او در یک سطح تمدنی بستهشده است.
◀️ «از قرن هیجدهم به بعد هر تحوّل اجتماعی اتفاق افتاده بسط مدرنیته بوده، امّا انقلاب ایران تنها حرکت اجتماعی است که در برابر مدرنیته قرار دارد.» (میشل فوکو (MichelFoucault))
◀️ «مشکل ریشهای غرب بنیادگرایی اسلامی نیست، خود اسلام است؛ یعنی تمدنی متفاوت که مردمانش به برتری فرهنگ خود ایمان دارند. مشکل اصلی اسلام نیز سازمانC.I.A یا وزارت دفاع آمریکا نیست خود غرب است؛ یعنی تمدنی متفاوت که مردمانش به جهان شمول بودن فرهنگ خود ایمان دارند. اینها سوختبار اصلی آتش درگیری میان اسلام و غرب است.»(هانتینگتون، ساموئل، 1376)
◀️ این نوع درگیری با ورود صدها مثل مصدق همشکل نمیگرفت. هر درگیری با غرب ورود در میدان تمدن سازی رقیب نیست. خود غربیها در دل خودشان خیلی باهم درگیر هستند. ؛ این در حالی است که همگی داخل یک چارچوب نظری و ارزشی هستند؛ یعنی همان تمدن غرب.
◀️ آنچه که مسلم است این است که نهضت امام که خواهینخواهی پنجه در پنجه استکبار مست، مغرور و غولپیکر دههی پنجاه انداخته بود و بازهم آگاه یا ناخودآگاه با بنیانها و حتی بخشی از فرآوردههای تمدن غرب به مبارزهی جدی بلکه عمیق برخاسته بود با صحنهی کاملاً دشواری مواجه بود.
🔰 نیاز انقلاب به دانش
◀️ انقلابی با این رویکرد نمیتوانست با دو سه سطر از مطلوبیتهای سطحی بشری و برداشتهای سطحی اسلامی در این میدان دوام بیاورد.
💠مقام معظم رهبری:
«یک نهضت بزرگ اگر بخواهد در میان مردم پا بگیرد، جا پیدا کند با قبول نخبگان و زبدگان جامعه مواجه شود باید حرف و سخن نو به صحنه بیاورد و داشته باشد. با شعار مردم را چهار صباح میشود در صحنه نگه داشت؛ اما مبارزهی بنیانی را با صِرف شعارهای سطحی و پوک ـ که در دهان بعضیها میبینید ـ نمیتوان راه انداخت، بلکه برای آن مبارزه و در صحنه نگه داشتن مردم، فکر لازم است؛ برای پشتوانهی حرکت عظیم مردمی، یک سد و تکیهگاه مستحکم فکری لازم است.»
◀️ طبعاً این نیاز پس از پیروزی نهضت صدها برابر میشوند.
#نیازهای_نظری_نهضت
#گفتار_استاد
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای #راه_امام تقدیم می شود: 2⃣ نام و یاد امام متن حیات انقل
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای #راه_امام تقدیم می شود:
3⃣مثل وجودی که همه ماهیات را هستی بخشید...
همه چیز از او روئید. همه چیز بود، او نبود در روزگاری و ما هیچ چیز نداشتیم. همین #ایران بود، همین #ملت بود، همین #موقعیت_جغرافیایی بود، همین #فقه بود، همین #قرآن بود، همین #نهجالبلاغه بود، اما او نبود، #هیچ_چیز_نبود، هیچ چیزی نداشتیم، بعد او پدید آمد، قدم در صحنه گذاشت؛ مثل #وجودی که ماهیات را #هستی میبخشد، تحقق میبخشد؛ مثل روحی که به کالبدی دمیده میشود و اجزای آن کالبد را زنده میسازد، #ما_را_زنده_کرد.
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
☑️ #اندیشه_آزاداندیشی
📝 سلسله یادداشت های #استاد_فلاح در مورد آزاداندیشی
🔹 یادداشت شماره 1⃣ #معرفی_بحث
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
👇👇👇
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
☑️ #اندیشه_آزاداندیشی
📝 سلسله یادداشت های #استاد_فلاح در مورد آزاداندیشی
🔹 یادداشت شماره 1⃣ #معرفی_بحث
🔘 در سال 81 جمعی از فضلای حوزه نامهای به مقام معظم رهبری حفظهاللهتعالی نوشتند و در آن نوشته « نهادینه کردن آزادیهای فراهم آمده در جمهوری اسلامی و ترویج ادب استفاده از آن» را دارای ضرورت فوری دانسته بودند و معتقد بودند این کار «باید از راه نهادسازی برای گفتگوهای شفاف و مستدل در همه قلمروهای علمی و دینی در دانشگاه و حوزه صورت گیرد، به نحوی که صریحا تحت الحمایۀ نظام باشد و فرهنگ "مناظره و اجتهاد و تولید نظریه" را حمایت و هدایت و بلکه تشویق کند.»
🔘مقام معظم رهبری حفظهاللهتعالی در فاصلۀ زمانی کوتاهی، نامهای پرمضمون و پرحرارت در پاسخ به این نامه و استقبال از این دعوت نوشتند. با دعوت پراصرار رهبری موج امیدبخشی از محافل و نشستهای آزاداندیشی در حوزه و دانشگاه به جریان افتاد. این تلاشها با تمام ثمرات شیرینی که داشت، به تدریج افول کرد و این بار داغ ناتمام ماندن این خیز مبارک را نیز بر دل حوزۀ نیازمند تحول و تعالی نشاند. اما رهبری مکرر در مکرر این خواسته را تکرار کرد و جستن راههای رونق این کرسیها را مطالبه نمود.
🔘ورود در این واجب بزرگ اجتماعی نیازمند انواع تلاشها است؛ تلاشهای نظری، ترویجی و گفتمانی و تلاشهای آزاداندیشانۀ فردی و گروهی و دامن زدن به برگزاری کرسیهای آزاداندیشی. ما نیز به سهم خود به صورت محدود وارد مباحث نظری ـ ترویجی مربوط به این بحث میشویم.
🔴مباحث پیش رو در محورهایی از قبیل عناوین زیر خواهد بود:
◀️تعریف
◀️نسبتها
◀️ضرورت و ارزش
◀️کارکرد و پیامد
◀️فرهنگ و رویّه
◀️سابقه و وضعیّت
◀️غرض و هدف راهبردی
◀️لوازم دستیابی به آزاداندیشی
◀️چارچوب، سازوکار و روش
◀️آفات و رهزنان آزاداندیشی
◀️سنجۀ آزاداندیشی
◀️جایگاه مناسب
◀️گستره و موضوعات
◀️قالبها و مجالات
◀️مخاطبان و رسالتمندان
◀️ارزیابی تلاشها
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بعون الله و به مدد عنایت حضرت ولیعصر عج 5شنبه شب مورخ 27 دی ماه جلسه ای با حضور مدرسان کتاب ارجمند
من باب پاسخگویی به مطالبه مخاطبین عزیز و ارجمند صوت گعده معرفتی پیرامون کتاب شذرات المعارف و شخصیت آیت الله شاه آبادی قدس سره
تقدیم میگردد.👇👇👇
🎙بخش اول سخنان استاد دسمی
🌐https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/1010
🎙بخش اول سخنان استاد موسوی
🌐https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/1013
🎙بخش اول سخنان استاد فلاح
🌐https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/1015
🎙بخش دوم سخنان استاد موسوی
🌐https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/1022
🎙بخش دوم سخنان استاد دسمی
🌐https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/1025
🎙بخش دوم سخنان استاد فلاح
🌐https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/1027
🎙بخش سوم سخنان استاد دسمی
🌐https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/1029
#شذرات_خانه
#شذرات_المعارف
#اندیشه_اجتماعی
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠چرا انقلاب کردیم: 3⃣رواج اخلاق فاضله #چرا_انقلاب_کردیم #مکتب_امام #اندیشه_انقلاب #مثلث_شناخت_و_اگ
💠چرا انقلاب کردیم:
4⃣ایجاد نظام مستقل
#چرا_انقلاب_کردیم
#مکتب_امام
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_اگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای #راه_امام تقدیم می شود: 3⃣مثل وجودی که همه ماهیات را هست
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای #راه_امام تقدیم می شود:
4⃣حامل علم الوراثة انبیاء علیهم السلام
در طول #تاریخ_اسلام، بعد از زمان أئمه علیهمالسلام تا امروز، بنده هیچیک از علما و بزرگان را سراغ ندارم که بهقدر #امام رضواناللهتعالیعلیه و أعلیاللهمقامهالشریف، به جامعهی اسلامی عموماً، و به شیعه خصوصاً، خدمت کرده باشد.. کاری که این بزرگوار
انجام داد، از نوع #کار_أنبیا بود؛ نه از نوع کار علما. اگرچه علما #ورثهی_انبیا هستند؛ اما غیر از این بزرگوار، عالمی که توانسته باشد #شأن_وراثت را تحقق بخشد، نداشتهایم.
#امام_خامنهای_۷۲_۰۲_۲۷
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
#اطلاعیه ⚪️ جلسات #گروه_راهیابی الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت 🔵 جلسه بازخوانی متن #الگوی_اسلامی_ایرانی_
💠⚠️💠#اطلاعیه
🔴جلسه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، فردا 18 بهمن 97 برگزار نخواهد شد.
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔸کرسی نظریهپردازی "کلام انقلابی یا معنویت انقلابی" کرسی نظریه پردازی "کلام انقلابی یا معنویت انقلا
🔸مشروح کرسی نظریهپردازی " #کلام_انقلابی یا معنویت انقلابی "
1⃣ #بخش اول
حجت الاسلام و المسلمین #فلاح:
🔰ضرورت اصرار بر #افق_انقلاب
درباره آن چه #افق_انقلاب محسوب میشود، مقداری باید اصرار کرد که به صورتی نوآمد تقریر شود و اگر اندیشههای ضعیفی در شعور عام جامعه، حتی جامعه علمی رسوب کرده و ذهنیتهای ضعیفی داشتیم که شاید به غلط آن را درست تصور میکردیم و ذهن ما بیش از آن را نمیفهمیده و الان بیشتر از آن را متوجه شده است، اجازه ندهیم که باز هم روی اندیشههای سابق اصرار شود.
البته باور من، امر دومی نیست، بلکه اعتقاد دارم که انقلاب از ابتدا در افقی شبیه همین تقریر شده است.
#افق_انقلاب افق نوآوری، خلاقیت و شکوفایی عقل تدبیرگر است، انقلابی در چنین فضایی تنفس میکند، دیگران هم هرطور بخواهند تقریر کنند، اما حقیقت ماجر این است و تغییر نمیکند.
مسألههایی که انقلابی با آن مواجه میشود و شروع به حل کردن آن میکند، حتی اگر نخواهد هم، او را به وادی نوآوری، خلاقیت و شکوفایی عقل تدبیرگر میکشاند.
همین طور #افق_انقلاب، افق #معنویت، #توحید و #ژرفای_انسانی و الهی است و این به خاطر نگاه معمار یا معماران انقلاب اسلامی است.
#افق_انقلاب
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 فراخوان | رهبر انقلاب در سال۱۳۹۴ از جوانان خواستند به این سوال پاسخ دهند و تحلیل کنند که: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در مقایسه با نهضت ملی شدن نفت و انقلاب مشروطه چیست؟
👈 بر این اساس KHAMENEI.IR ذیل پرونده «انقلابی که منحرف نشد» درباره مقایسه انقلاب اسلامی با دیگر انقلابها، در فراخوانی از جوانان خواست تحلیل و نظر خود را ارسال کنند تا مجموعه نظرات جمع بندی و منشر شود، انشاالله.
📮 ارسال و ثبت نظرات در:
📩 info@khamenei.ir
💻 http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=41582
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠چرا انقلاب کردیم: 4⃣ایجاد نظام مستقل #چرا_انقلاب_کردیم #مکتب_امام #اندیشه_انقلاب #مثلث_شناخت_و_اگ
💠چرا انقلاب کردیم:
5⃣براندازی اشرافیت
#چرا_انقلاب_کردیم
#مکتب_امام
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_اگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠چرا انقلاب کردیم: 5⃣براندازی اشرافیت #چرا_انقلاب_کردیم #مکتب_امام #اندیشه_انقلاب #مثلث_شناخت_و_اگ
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای #راه_امام تقدیم می شود:
5⃣فرق امام خمینی ره و دیگر مصلحان تاریخ
#فرق_امام_بزرگوار_ما و دیگر #مصلحان تاریخ اسلام در یکی دو قرن أخیر .. امام وارد صحنه شد، وسط میدان آمد، میان مردم بود، با مردم حرف زد، اصول خود را برای مردم تبیین کرد و آنها را به #ایمان_روشنبینانه و آگاهانهای مثل ایمان خود رساند؛ آنگاه ایمان و انگیزهی مردم و تعالیم اسلام، معرکه را به سود حق و حقیقت تمام کرد.
#امام_خامنهای_۸۲_۰۳_۱۴
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔸مشروح کرسی نظریهپردازی " #کلام_انقلابی یا معنویت انقلابی " 1⃣ #بخش اول حجت الاسلام و المسلمین #فل
🔸مشروح کرسی نظریهپردازی " #کلام_انقلابی یا معنویت انقلابی "
2⃣ #بخش دوم
حجت الاسلام و المسلمین #فلاح:
🔰#افق_انقلاب، افق امید و احساسهای خوب نسبت به زندگی است
#افق_انقلاب افق امید، خوشبینی و احساسهای خوب نسبت به زندگی و فردا است و معمولا انقلابی را این گونه مشاهده میکنید، حال این که معمولا عکسهایی از شهادت افراد انقلابی را نشان میدهند، اما آن گوشهای از زندگی باشکوه افراد انقلابی است، اما انقلابی را با صرف آن نباید تعریف کرد.
همینطور #افق_انقلاب، افق کرامت انسان، انتظار انسان کامل که از یک شعور بلندی تغذیه میکند و اساسا اعتقاد به ظرفیتی در حد بینهایت برای انسان داشتن و انسان کامل را یک واقعیت تحقق یافتهای دانستن، ناظر، نگران، دعاگوی جامعه بشری دانستن و انتظار او را کشیدن، خیلی شعور سنگین، غلیظ و متراکمی است.
#افق_انقلاب، چنین افقی است، توجه به اقتدارات بینهایت بشری است، این افق از افق سخنانی از جنس فردا، پاسخ به خلأهای انسان و نسخه درمان دردهای بشری است، همچنین افق نگاههای جهانی است، نه صرفا ایرانی، نگاههای مهربان و دوری از عنانیت و فردگرایی، باید تأکید کرد که افق انقلاب، افق مردمگرایی و در عین حال شایستهگرایی، نخبه گرایی، عقلانیت سنجیده، طبیعی و جامعه نگر است، در این افق، اندیشیدن افتخار، انجام وظیفه و استفاده از عمر و برای بشر بسیار پرثمر است.
اگر جلسه بحث را در این افق کشیده، پس بحث به حاشیه حیات بشری کشیده نشده است، به این نکته باید توجه داشت و آن را تبدیل به فرهنگ کرد، ما در حاشیه حیات بشری صحبت نمیکنیم، بلکه وسط چاره سازی و چاره اندیشی برای حیات بشر قرار داشته و در باب انقلاب اسلامی سخن میگوییم.
عنوان این جلسه "کلام انقلابی یا معنویت انقلابی" قرار داده شده و ظاهرا مجالی برای دنبال کردن این دو دغدغه فراهم کرده است؛ نخست معنای کلام و معنویت انقلابی و تعریف این دو است، نکته دیگر هم بررسی اتصال یا انفصال یا ارتباط این دو با هم است.
اما کلام اسلامی، در باب تعریف کلام مقداری تنوع آراء و اختلاف نظر وجود دارد و شاید بتوان گفت که هرکسی مقصودی را پسندیده و از آن زاویه کلام را تعریف کرده است، بنابراین مقداری باید رسیدگی کرد و چه بسا مجبور به انتخاب تعریفی باشیم، چرا که شاید نتوان به وفاق در این زمینه دست پیدا کرد.
#افق_انقلاب
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠چرا انقلاب کردیم: 5⃣براندازی اشرافیت #چرا_انقلاب_کردیم #مکتب_امام #اندیشه_انقلاب #مثلث_شناخت_و_اگ
💠چرا انقلاب کردیم:
6⃣برقراری عدالت
#چرا_انقلاب_کردیم
#مکتب_امام
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_اگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.