eitaa logo
اندیشه تشیّع
17.6هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
5.6هزار ویدیو
43 فایل
مفتخریم که همراه شما هستیم ❤️ کارشناسان ما در زمینه احکام، اعتقادات، ادیان، مشاوره خانواده و... پاسخگوی سوالات هستند. ✅ ارتباط با مشاوره و کارشناس دینی @pasokhgo313 ادمین تبادل: @Sardar69 اندیشه برتر @btid_org اندیشه برتر/ پرسمان @ostadmohamadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: ✍ در شهر سامرا عده‌ای از بزرگان شیعه جمع شدند و حضرت هادی علیه السلام توانست آنها را اداره کند و به وسیله‌ی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست را همین عده توانستند رواج بدهند و تعداد افراد مؤمن به این مکتب را زیادتر کنند. ۱۳۸۳/۰۵/۳۰ 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نمونه‌ای از مهربانی امام هادی(ع) را در کلام حجت السلام فاطمی نیا بشنوید 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🔹 (9) 🔸 اخبار غیبی امام جواد علیه السلام 1⃣ نامه‌های بدون آدرس: داود جعفری می‌گوید: «حضور امام جواد (علیه‌السلام) شرفیاب شدم و سه نامه بدون آدرس همراه من بود که بر من مشتبه شده بود و نمی‌دانستم آن‌ها را به چه شخصی برسانم. به همین خاطر ناراحت بودم. حضرت یکی از آن‌ها را برداشت و فرمود: این نامه زیاد بن شبیب است. دومی را برداشت و فرمود: این نامه فلانی است. من مات و مبهوت شدم، حضرت لبخندی زد و صاحب نامه سوم را هم فرمود. آن‌گاه ٣٠٠ دینار به من داد و امر کرد آن را به یکی از پسرعموهایش بدهم و فرمود: آگاه باش که او به تو خواهد گفت: مرا به پیشه‌وری راهنمایی کن تا با این پول از او کالایی بخرم، تو او را راهنمایی کن. داود جعفری می‌گوید: من دینارها را نزد او بردم و او از من خواست تا پیشه‌وری را به او معرفی کنم تا از او کالا بخرد و چنان شد که امام فرموده بود». 2⃣ اطلاع از بدهی پدر و پرداخت آن: شخصی به نام مُطَرِّفی می‌گوید: «هنگامی که امام رضا(علیه‌السلام) به شهادت رسید، مبلغ چهار هزار درهم نزد ایشان داشتم و کسی غیر از من و حضرت از این موضوع اطّلاع نداشت. به همین جهت با خود گفتم: پول‌هایم از دستم رفت و دیگر قابل وصول نیست. در همین این افکار بودم، که امام جواد(علیه‌السلام) برایم پیامی فرستاد که فردای آن روز نزد ایشان بروم و در ضمن پیام افزود: هنگام آمدن کیسه و یا خورجینی را نیز همراه بیاور. فردای آن روز به محضر مبارک امام جواد(علیه‌السلام) شرفیاب شدم، حضرت مرا مورد خطاب قرار داد و فرمود: پدرم امام رضا(علیه‌السلام) رحلت نموده است؛ و شما مبلغ چهار هزار درهم از پدرم طلب کار هستی؟ عرضه داشتم: بلی مبلغ چهار هزار درهم نزد امام رضا(علیه‌السلام) دارم. پس در همین لحظه متوجه شدم که حضرت جواد(علیه‌السلام) گوشه‌ای از جانمازی را که روی آن نشسته بود، بلند کرد و مقداری دینار از زیر آن برداشت و تحویل من داد و فرمود: این مقدار دینارها بابت بدهی پدرم به تو می‌باشد، آن‌ها را تحویل بگیر. من چون آن پول‌ها را از حضرت تحویل گرفتم، قیمت آن را محاسبه کردم درست به مقدار همان چهار هزار درهمی بود که نزد امام رضا(علیه‌السلام) داشتم». btid.org/fa/news/143857 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
✅ تصریح پیامبر(ص) به خلافت امیرالمومنین(ع) در کتاب «السنه» أبی عاصم ✍ پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به صراحت امام علی(علیه‌السلام) را خلیفه بعد از خویش معرفی کرده است. 🍃 «ابی عاصم» در کتاب «السنه» نقل می‌کند که رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) خطاب به امیرالمومنین(علیه‌السلام) فرمودند: «تو خلیفه بعد از من بر تمام مومنین هستی» و در ادامه نویسنده کتاب به این موضوع تأکید می‌کند که سند این روایت حسن و خوب است. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🔹 (10) 🔸اخبار غیبی امام هادی علیه السلام 1⃣ خبر دادن به مرگ متوکل: ابوالقاسم بغدادی از شخصی به نام زرّافه نقل می‌کند: «متوکل عباسی دستور داد امام هادی(علیه‌السلام) در روز تشریفات -که «یوم‌السلام» نامیده می‌شد- همراه با مردم شرکت کند. وزیرش «فتح بن خاقان» مخالف این تصمیم بود، ولی متوکل ستمگر گفت: «این کار حتماً باید انجام گیرد!». سرانجام حضرت را مجبور کردند با پای پیاده در راهپیمایی شرکت کند، ... و آن‌گاه فرمود: «من در پیشگاه الهی از ناقه حضرت صالح کم‌ارزش‌تر نیستم و شما تا سه روز در این دنیا بگذرانید، وعده خدا را حتمی خواهید یافت». زرافه در ادامه می‌گوید: «در همسایگی من معلم شیعه‌ای بود که من گاهی با او شوخی می‌کردم. به او گفتم: امام شما چنین می‌گفت و مثل‌ این‌که ناراحت بود. آن معلم عارف با شنیدن سخنان من گفت: اگر امام هادی(علیه‌السلام) چنین سخنانی فرموده باشد، متوکل، پس از سه روز دیگر می‌میرد و یا این‌که به قتل می‌رسد. تو اگر اموالی در خانه او داری، احتیاط کرده، آن‌ها را بیرون ببر». زرافه (که حاجب متوکل بود) می‌گوید: «من از شنیدن سخنان او ناراحت شدم و حتی سخنان ناروا به او گفتم و بلافاصله از او جدا شدم؛ ولی بعد، مقداری فکر کردم، دیدم سخنان نادرستی نگفته است، مناسب است احتیاط کنم و اموال خود را از خانه متوکل بیرون ببرم. اگر سخنان معلم راست بود، ضرری نمی‌کنم و اگر هم حقیقت نداشت، زحمت چندانی متحمل نشده‌ام. اموالم را بیرون بردم. روز سوم «منتصر» پسر متوکل به پدرش حمله کرد، او و کابینه او را به جهنم واصل نمود. من هم که به برکت امام هادی(علیه‌السلام) جان سالم به در بردم و اموالم نیز سالم مانده بود، خدمت حضرت شرفیاب شدم و به ولایت و امامت او اعتقاد پیدا کردم». 2⃣ خبر دادن به برکناری قاضی بعد از دو ماه: «ایوب بن نوح» می‌گوید: نامه‌ای به امام هادی(علیه‌السلام) نوشتم و در آن از «جعفر بن عبد الواحد» قاضی وقت شکایت کردم که به من تعرض کرده و بسیار من را اذیت می‌کند؛ حضرت در پاسخ نوشتند: «امر او دو ماه دیگر به پایان خواهد رسید» دقیقا بعد از دو ماه از کوفه عزل شده و از شر او راحت شدیم». btid.org/fa/news/143858 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 ♥️لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ الْـمَلِكُ الْـحَقُّ المُبِينُ،♥️ 🗓 امروز پنج شنبه: 16 مرداد 1399 16 ذی الحجه 1441 6 آگوست 2020 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
2️⃣دو روز تا عیدالله الاکبر، عید ولایتعهدی مولایمان، عید غدیر خم باقی مانده است... 🎁مهمان سفره ی پر نعمت کلام نورانی وصی به حق پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، امیرالمؤمنین علیه السلام خواهیم بود... ✳️کلام چهل و هشتم: امیرالمؤمنین عليه السلام: يا بنَ آدَمَ ، لا تَأسَفْ على مَفقودٍ لا يَرَدُّهُ إليكَ الفَوتُ، و لا تَفرَحْ بمَوجُودٍ لا يَترُكُهُ في يَدَيكَ المَوتُ. اى پسر آدم! براى آنچه از دست رفته و باز نمى گردد، افسوس مخور و براى آنچه در دست دارى، اما مرگْ آن را در دستانت باقى نمى گذارد، شادى مكن. 📚مجموعه ی ورام، ج2، ص114 💠شافعِ محشر که روز حشر می باید زنند انبیا دست توسّل را به دامانش علی است 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
تاملی در آیه ابلاغ ✍ یکی از برادران اهل سنت در پیامی ابراز کرد شما شیعیان چرا همه کارهای خود را با دروغ پیش برده و می‌خواهید تفکر غلط خودتون رو درست جلوه داده و به دیگران تحمیل کنید. شیعه: دوست عزیز بهتره این قدر زود قضاوت نکنی، بگو قضیه چیه و کجا ما دروغ گفتیم. سنی: مثلا در مورد آیه 67 سوره مائده: «يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ ...» می‌گویید: این آیه در روز غدیر و در شان سیدنا علی(رضی‌الله‌عنه) نازل شده. شیعه: خوب کجای این حرف دروغه؟ در بسیاری از کتب خودتون نقل شده، کتب ما که بماند. سنی: میشه اسم اونا رو بگی، کیا نقل کردن. شیعه: بله، افرادی مانند: 1⃣ «حافظ ابو نعیم اصفهانى» در نوشته خود: «ما نَزَلَ مِنَ الْقُرآنِ فِى عَلِىّ» (به نقل از «خصائص»، صفحه 29). 2⃣ «ابوالحسن واحدى نیشابورى» در «اسباب النزول»، صفحه 150. 3⃣ «حافظ ابوسعید سجستانى» در کتاب «الولایه» (به نقل از کتاب «طرائف»). 4⃣ «ابن عساکر شافعى» (بنا به نقل «درّ المنثور»، جلد 2، صفحه 298). 5⃣ «فخر رازى» در «تفسیر کبیر» خود، جلد 3، صفحه 636. 6⃣ «ابو اسحاق حموینى» در «فرائد السّمطین». 7⃣ «ابن صبّاغ مالکى» در «فصول المهمه»، صفحه 27. 8⃣ «جلال الدین سیوطى» در «درّ المنثور»، جلد 2، صفحه 298. 9⃣ «قاضى شوکانى» در «فتح القدیر»، جلد 3، صفحه 57. 🔟 «شهاب الدین آلوسى شافعى» در «روح المعانى»، جلد 6، صفحه 172. 1⃣1⃣ «شیخ سلیمان قندوزى حنفى» در «ینابیع الموده»، صفحه 120. 2⃣1⃣«بدر الدین حنفى» در «عمده القارى فى شرح صحیح البخارى»، جلد 8، صفحه 584. 3⃣1⃣ «شیخ محمّد عبده» مصرى در «تفسیر المنار»، جلد 6، صفحه 463. 4⃣1⃣ «حافظ ابن مردویه» متوفاى 416، بنا به نقل «سیوطى» در «درّ المنثور». سنی: ببین آقای شیعه، این روایات اکثرا سندش ضعیفه، افراد ضعیف تو سند روایت قرار دارن؛ علمایی هم مثل آلبانی گفته که بسیاری از این‌ها ضعیفن، لذا به این احادیث نمیشه تکیه کرد. شیعه: ببین دوست عزیز نمیشه یه روایت ضعیف رو این همه عالم نقل کنن، یکی دو تا که نیست، این همه عالم درجه یک شما نقل کردن پس حتما یه چیزی هست و الا بزرگان حدیث شما نقل نمی‌کردن، چرا جاهای دیگه اگه چند روایت با یک مضمون باشه، میگید چون شهرت داره و زیاد نقل شده می‌پذیریم، حالا که رسید به غدیر نمی‌پذیرید. سنی: آخه همه روایاتی که شما بهش استناد کردید ضعیفه، از افراد دروغگو نقل شده. شیعه: باشه در بین اونا که حداقل چند روایت صحیح هم پیدا میشه مثل این روایت که سندش کاملا صحیحه و علمای رجالتون گفتن همه افراد سند ثقه و راستگو هستن؛ ابن عساکر از علمای بزرگ شما با این سند نقل کرده: «اخبرنا أبو بكر وجيه بن طاهر، نا أبو حامد الأزهری، نا أبو محمد المخلّدی، أنا أبو بكر محمد بن حمدون، أنا محمد بن إبراهيم الحلواني، نا الحسن بن حمّاد سجادة، نا علی بن عابس، عن الأعمش وأبی الجحّاف، عن عطية، عن أبی سعيد الخدری قال نزلت هذه الآية {يا أيها الرسول بلغ ما أنزل إليك من ربك} على رسول الله (ص) يوم غدير خم في علی بن أبي طالب» در این سند همه افراد سند مورد اعتماد و ثقه هستن و سند صحیحه محسوب میشه. سنی: ها، باید بپرسم و تحقیق کنم. شیعه: باشه بپرس، حالا تو به سوال من جواب بده، این آیه کجا و در چه قضیه ای نازل شده؟ اگر در مورد غدیر نیست؟ سنی: این آیه در مکه و در همون اوایل دعوت بوده و منظور این بوده که دین و احکام و شریعت رو به مردم برسون. شیعه: آخه با این تفسیر چند مشکل به وجود میاد: یکی این‌که همه مفسیرین شما گفتن که سوره مائده مدنی هست نه مکی، پس این آیه هم در مدینه نازل شده نه مکه؛ دوم این‌که: قرآن به صراحت بیان می‌کنه اگر این مطلب رو بیان نکنی رسالتت رو انجام ندادی و ناقصه، پس باید در پایان دوره پیامبری بوده باشه که پیامبر اکرم(ص) زحمت کشیده و رسالت خودش رو ابلاغ کرده، لذا با اول دعوت سازگار نیست، اول دعوت هنوز رسالتی ابلاغ نشده که خدای سبحان تاکید می‌کنه اگر این مساله رو بیان نکنی، رسالتت رو انجام ندادی. سوم این‌که: ظاهر آیه نشون میده پیامبر(ص) نگرانی و ترسی از مردم و شورش اونا داشته، چون آخر آیه می‌فرماید «وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاس» یعنی خدا حفظت می‌کنه، نترس ابلاغ کن، و اگر بگوییم پیامبر از گفتن رسالتش ترس داشته که با شان حضرت جور در نمیاد. سنی: نه همون اوایل دعوت بوده و منظور همون رسالت ابتدایی بوده. شیعه: اون وقت معنای آیه این میشه: ای پیامبر رسلالتت را انجام بده، اگر انجام ندی رسالتت را انجام ندادی، این‌جوری خنده‌دار نیست؟ خدا بگه: اگر رسالتت را انجام ندهی، رسالتت را انجام نداده‌ای؟ پس حتما منظور یک عمل خاصی بوده نه کل رسالت. سنی: نه مشکلی نداره. شیعه: باشه، ولی برای من حل نمیشه برادر. btid.org/fa/news/136574 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
آیا این درسته که خداوند تا چهل سالگی گناهان را می بخشه؟.mp3
1.01M
💬 🔹آیا این درسته که خداوند تا چهل سالگی گناهان را می بخشه؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
خاطره ای از مولوی شریف زاهدی از علمای برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید . او در بیان خاطرات خود چنین می آورد ؛ « خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. ❕تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود که: «مولانا» یعنی واجه ؛ یعنی رهبر ما، پیشوا ی ما. به آن‌ها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره ی بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است! ❕ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه ی حضرت رسول اکرم ( صلی الله علیه وآله ) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش گذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. 👌خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم بهت بگم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام| ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی کردند؟ با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده داری زده است و اقرار کرد که پیامبر - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکته ی مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» 📚باید شیعه می شدم ، خاطرات شریف زاهدی ،ص 138 الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
✅ استدلال امیرالمومنین به واقعه غدیر خم 🌺 🌺 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 امامت در شیعه به چه معناست!؟ خلافت در اهل تسنن به چه معناست!؟ 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
456.mp3
5.1M
💬 🔹چرا اسم امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام یا أهل بیت در بعضی از آیات که منتسب به ایشان است در قرآن نیامده تا امت اسلام دچار انحراف نشوند؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🛑 سید حسن نصرالله فردا سخنرانی می‌کند 🔹دبیرکل حزب الله لبنان فردا ساعت ۱۷:۳۰ به وقت محلی (حدود ۱۹ به وقت تهران) درباره آخرین تحولات سیاسی لبنان و منطقه سخنرانی خواهد کرد. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
شب جمعه است، بیاحال مرا بهتر کن فکر دلواپسیِ قلب من مضطر کن این شب جمعه اگر مقصد تو کرببلاست نزد ارباب دعایی به من نوکر کن 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
♥️ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ♥️ 🍃 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ🍃 🍃 وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🍃 🗓 امروز : 17 مردادماه 1399 17 ذی‌الحجه 1441 7 اوت (آگوست) 2020 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
1️⃣ یک روز تا عیدالله الاکبر، عید ولایتعهدی مولایمان، عید غدیر خم باقی مانده است... 🎁مهمان سفره ی پر نعمت کلام نورانی وصی به حق پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، امیرالمؤمنین علیه السلام خواهیم بود... ✳️کلام چهل و نهم: امیرالمومنین عليه السلام: قُلُوبُ الرِّجَالِ وَحْشِيَّةٌ، فَمَنْ تَأَلَّفَهَا أَقْبَلَتْ عَلَيْه دل هاى مردم گريزان است، به كسى روى آورند كه خوشرويى كند. 📚حکمت 50 نهج البلاغه 💠سیف اللهی که شخص رسول خدا بر او می کرد افتخار ، علی بود و بس، علی 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
jazaieh-enad.mp3
938.7K
💬 "جزای عناد" 🔹 داستان مردی است که پس از شنیدن واقعه غدیر از روی عناد ولایت حضرت علی (ع) را نپذیرفته و .... الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اندیشه تشیّع
✅ خاطره ای از مولوی شریف زاهدی از علمای برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل
👇👇 💬 مناظره‌ای در باب آیه ابلاغ و سابقه کارشکنی‌های برخی صحابه سنی: آیه 67 سوره مائده، با توجه به صدر و ذیل آیه در مورد یهوده و اصلا ربطی به امامت نداره. شیعه: یعنی واقعا این آیه در مورد یهود بوده، منظور این بوده که آن‌چه در مورد یهود بوده رو ابلاغ کن و اگر این کار رو نکنی رسالتت رو انجام ندادی؟ سنی: بله دیگه، سیاق آیات همینه. شیعه: باشه، این تفسیر درست، ولی برات سوال نمیشه که شبیه این آیات بارها تو قرآن نازل شده و پیامبر اکرم(ص) هم بدون هیچ ترس و واهمه‌ای اونا رو بیان کرده، لذا معنا نداره دوباره آیه نازل بشه که اگر به مردم نگی یهود حقّ نیست، دیگه رسالتت رو انجام ندادی. سنی: خوب اینجا مجددا تکرار شده. شیعه: حالا سوال دوم: این‌که می‌فرماید «وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ» منظور چی بوده چرا خدا به پیامبرش وعده داده که خدا تو رو از مردم حفظ می‌کنه؟ حالا ترس حضرت از مردم چی بوده؟ یهود که در زمان رحلت پیامبر(ص) دیگه چیزی ازش نمونده بود؟ سنی: خوب اون موقع هم یهود بودن. شیعه: ای بابا، اون زمانی که اونا در اوج قدرت بودن، هیچ ترسی به خودش نشون نداد، چطور حالا که یهود نابود شده باید از اونا بترسه؟ این چه قضاوتیه که شما دارید. سنی: پس نظر شما چیه؟ شیعه: به نظر ما با توجه به اینکه این آیه هم در روز غدیر نازل شده و علمای شما هم تایید کردن، این آیه در صدد بیان امامت و ولایته، جانشین پیامبر(ص) قرار بوده اعلام بشه، چیزی که تا اون زمان بیان نشده، از طرفی بیانش بسیار سخت بوده چون در بین مردم خیلیا ادعای این رو داشتن و حتی منتظر بودن که جانشین پیامبر(ص) بشن، سن‌شون بزرگ بوده، قبیله بزرگی داشتن و... لذا حضرت از بیانش ترس داشته که نکنه مردم نپذیرن و اعتراض کنن و کس دیگری رو بخوان. سنی: آخه پیامبر(ص) چرا باید بترسه، صحابه که با جان و دل از پیامبر اطاعت می‌کردن؟ شیعه: البته منافقین زیاد بودن، کسانی بودن که از امیرالمومنین(ع) کینه داشتن، لذا پیامبر(ص) از کودتا و مخالفت اینا ترس داشته، نه برای خودش، بلکه برای انحراف در دین و برگشتن به سنت‌های جاهلی و از بین رفتن 23 سال زحمت و تلاش. آیا غیر از اینه؟ سنی: نه صحابه هر چی پیامبر(ص) می‌گفته رو با جان و دل قبول می‌کردن، جان خودشون رو فدا کردن، تو جنگ‌های مختلف، حالا چطور دستوری به این مهمی رو روی زمین بذارن. شیعه: ببین در زمان حیات خود حضرت هم حرف ایشون رو روی زمین گذاشتن تا چه برسه به بعد از حیات ایشون. سنی: نه امکان نداره، صحابه بالاتر از این حرفا بودن، دارید به اونا تهمت می‌زنید. شیعه: دوست عزیز اول بپرس قضیه چیه، بعد بگو تهمت میزنی. سنی: خوب قضیه چیه؟ شیعه: ببین تمام تواریخ شما اهل سنت، نوشتن پیامبر(ص) در آخر عمرش سپاهی رو آماده کرد که به «جیش اسامه» معروفه و دستور داد همه اصحاب با این سپاه برن بیرون و به جنگ با رومیان برن، اینجا بود که بسیاری از صحابه‌ای که شما سنگش رو به سینه می‌زنید تخلف کردن و نرفتن، حتی حضرت عصبانی شد و فرمود: «خدا لعنت کند کسی را که سپاه اسامه را ترک کند» اما باز اونا نرفتن. سنی: باید خودم بررسی کنم. شیعه: مورد دیگه که به «حدیث دوات» معروفه این بود که پیامبر(ص) دستور داد قلم و کاغذ بیارید تا چیزی برای شما بنویسم که هرگز گمراه نشید، اما خلیفه دوم شما با کمال بی ادبی گفت: «إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ يهْجُر: رسول خدا هذیان می‌گوید» و از این دستور هم سر باز زد و اجازه نداد که کاغذ و دوات آورده بشه، آیا اینها تخلف از دستور پیامبر(ص) نبود. سنی: نمی دونم باید بررسی کنم. شیعه: تمام اسناد این مطالب از کتب خود شماست، این حدیث تو صحیح بخاری و مسلم هم اومده، یعنی تو تا به حال این مطالب رو نشنیدی؟ btid.org/fa/news/136575 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🔹چرا روز غدیر عید است!؟ 🔸 روزغدیر از این جهت به عنوان عید از آن یاد می‌شود که در روایات متعددی از اهل بیت(علیهم‌السلام) از آن به عنوان «عیدُ اللهِ‌ الاکبر»[1] «عید اهل بیت محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله)»[2] و «اشرف الاعیاد؛ والاترین عیدها»[3] یاد شده است. [1]. وسائل الشیعة، ج۸، ص۸۲. [2]. اقبال الاعمال، ص464. [3]. الکافی، ج1، ص203. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
✅ اهمیت آیه ابلاغ در واقعه غدیر ✍ آیه «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً[مائده/3] امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم، و اسلام را برای شما [به عنوان] آیینی برگزیدم.» در روز غدیر خم نازل شده است، و نکات مهمی در آن وجود دارد از جمله اینکه، ولایت امام علی(علیه‌السلام) کامل کننده دین رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
124 هزار پیامبر چطور در 5 هزار سال زندگی بشر آمدند؟.mp3
653.8K
💬 🔹 124 هزار پیامبر مسلمانان چطور در 5 هزار سال زندگی بشر آمدند؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
✅ اوصاف غدیر در قرآن ✍ در قرآن مجید اوصاف مختلفی برای غدیر بیان کرده‌اند از جمله اینکه، در این روز کافران نامید شده و دین کامل شده است. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
✅ طریقه خواندن نماز شب عید غدیر 1⃣ نماز شب عید غدیر 12 رکعت به صورت شش نماز دو رکعتی مثل نماز صبح به نیت نماز شب عید غدیر خوانده می شود و در هر دو رکعت باید سلام نماز گفته شود. 2⃣ در هر رکعت اين نماز يک بار حمد و ده بار قل هو اللَّه مي‏خواند و یک بار آیة الکرسی 3⃣ در رکعت دوازدهم سوره حمد را هفت بار و قل هو الله را هفت بار 4⃣ در رکعت دوازدهم قنوت مي‏گويد: «لا اِلهَ اِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَريکَ لَهُ الْمُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ يُحْيي وَ يُميتُ وَ يُميتُ وَ يُحْيي وَ هُوَ حَيٌّ لايَموتُ بیده الخیروَ هُوَ عَلي کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ» 5⃣ در دو سجده رکعت آخر، این ذکر 10 بار خوانده مى‏شود: سُبْحانَ مَنْ اَحْصي کُلَّ شَيْ‏ءٍ عِلْمُهُ سُبْحانَ مَنْ لايَنْبَغِي التَّسْبيحُ اِلاّ لَهُ سُبْحانَ ذِي الْمَنِّ وَ النِّعَمِ سُبْحانَ ذِي الْفَضْلِ وَ الطَّوْلِ سُبْحانَ ذِي الْعِزَّةِ وَ الْکَرَمِ اَسْئَلُکَ بِمَعاقِدِ الْعِزِّ مِنْ عَرْشِکَ وَ مُنْتَهَي الرَّحْمَةِ مِنْ کِتابِکَ وَ بِالاِسْمِ الْاَعْظَمِ وَ کَلِماتِکَ التّامَّةِ اَنْ تُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّدٍ رَسولِکَ وَ اَهْلِ بَيْتِهِ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ وَ اَنْ تَفْعَلَ بي کَذا وَ کَذا (به جاى کذا و کذا حاجت خود را ذکر کند) و سپس بگوید: «انَّکَ سَمِیعٌ مُجِیبٌ». 📖 مفاتیح الجنان – اعمال شب عید غدیر 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈