eitaa logo
گوهر مراد
705 دنبال‌کننده
861 عکس
135 ویدیو
54 فایل
گوهر معرفت آموز كه با خود ببرى كه نصيب دگران است نصاب زر و سيم 🔅کانال معارف الهى و کلام اسلامی 🔅آشنایی با کلام اسلامی و كلام جديد راه ارتباطى: @mhbashiri محمدحسن بشيرى
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 نشست نقد و بررسی کتاب فاعلیت خداوند 🔰 گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به صورت مجازی برگزار می‌کند: 🎙با حضور: 📆 پنجشنبه ۸ مهرماه ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۵:۰۰ 📡 ارتباط از طریق: join.skype.com/DhE1CiIwucLa 🔵 به نقل از: @iictchannel 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
اقایزدانپناه...امامزاده ابراهیم...مجلس حضرت علامه.m4a
32.47M
🔶 بزرگداشت علامه حسن‌زاده 🎙 سخنان استاد یزدان‌پناه 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
چیستی فلسفه اسلامی.pdf
121.4K
🔶 چیستی فلسفه اسلامی ✏️ آیة الله جوادی آملی 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
صوت استاد رمضانی.mp3
33.12M
🔶 بررسی اندیشه‌های فلسفی و عرفانی علامه حسن‌زاده آملی رحمةالله علیه 🎙 استاد رمضانی 📆 ۱۰ مهر ۱۴۰۰ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔵 به نقل از: @fekrat_net 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
📚 جلد سوم دانشنامه کلام اسلامی منتشر شد. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
AudioCutter_جریان مسمومیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، شیخ محمدهادی یوسفی غر.mp3
6.48M
❓ آیا پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- مسموم شدند؟ 🔶 استاد شیخ محمدهادی یوسفی غروی پاسخ می‌دهد. 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آلبوم عکس علامه حسن‌زاده.pdf
51.86M
🔶 آلبوم عکس علامه حسن‌زاده 🌹 هدیه‌ای به مناسبت حلول ماه ربیع الأول تقدیم به اعضای فرهیخته کانال گوهر مراد 🔵 به نقل از: @hekmateallam 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
🔶 شيعه و تحريف قرآن ✏️ دکتر حسن انصاری ❓ يک سند مهم که به اين پرسش پاسخ می‌دهد که آيا در قرن دوم قمری شيعيان به تحريف قرآن باور داشته‌اند يا نه؟ در اثر مهم کتاب «الردود» تأليف عبد الله بن یزيد الفزاري، از متکلمان برجسته و تأثير گذار اباضی مذهب کوفه در نيمه قرن دوم قمری قسمتی به موضوع اعتقاد به زيادت و نقصان در قرآن اختصاص يافته. او با اينکه در اين کتاب و ساير آثارش مکرر از شيعيان با عنوان رافضه ياد کرده و به دليل اينکه در کوفه و سپس بغداد با شيعيان از نزديک آشنایی داشته، با اين وصف در بحث زيادت و نقصان در قرآن مطلقا از شيعه به عنوان گروهی که معتقد به زيادت و يا نقصان در قرآن هستند نامی نمی‌برد؛ با اينکه در سرتاسر اين کتاب در ذيل بحث‌های مختلف اعتقادات فرقه‌ها و مکاتب کلامی دوران خودش را ياد می‌کند و به آنها پاسخ می‌دهد. نکته جالب توجه اين است که می‌دانيم در کوفه، فزاري شريک تجاری هشام بن الحکم بود و با او کاملا آشنا و مرتبط بود و بعدا در بغداد هم در مجلس برامکه با هشام ارتباط داشت و در مجالس مناظرات آن مجلس با هشام و ديگر متکلمان عصر مانند ضرار بن عمرو و غيره شرکت می‌کرد. آنچه در اين قسمت (ص 56. چاپ بريل) فزاري از عقيده به نقص و زيادت قرآن می‌نويسد همان چيزی است که در روايات تاريخی و سنت‌های حديثی درباره معوذتين و عقيده منسوب به ابن مسعود مطرح شده. در اينجا با وجود اينکه عبدالله بن یزيد فزاري در صدد بيان عقيده کسانی بر‌می‌آيد که قائل به زيادت و يا نقص در قرآن هستند؛ اما کاملا درباره شيعه (و به تعبير او رافضه) سکوت می‌کند. مهمترين بخش مطالب او در اين قسمت از اين قرار است: «قال عبد الله بن يزيد: ثم جاءت طائفة أخری إلی رئيسها، فقالوا: ما تقول فیما اختلف الناس فیه من القرآن، فقد زعموا أنّه قد نقص منه أو زید فيه، فقال: اکتبوا ما أحدثکم. روينا أن إبن مسعود رضي خاله عنه أنه قال: یقول: إن المعوذتين لیستا من القرآن وإن أبي بن کعب کان يقرؤها بین السورتین اللتین یدعوا بهما في الوتر، فيقول هما من کتاب الله: "اللهم إنا نستعینک ونستغفرک ونؤمن بک)، إلی قوله: (إنّ عذابک بالکافرين ملحق)، ونحو ذلک مما زعموا أنّه في القرآن فذهب ونقص منه....» اين مطلب نشان می‌دهد که بستر اصلی اعتقاد به تحريف و زيادت و نقصان قرآن اساسا شيعيان نبوده‌اند؛ بلکه اين مخالفان شيعه بوده‌اند که اين بحث‌ها را با نقل اين دسته روايات دامن می‌زده‌اند. اين نکته را چند دهه بعد از فزاري، ابن شاذان نيشابوري در «الایضاح» خود دقيقا مطرح کرده و آنچه در کتاب فزاري می‌بينيم تأييد دوباره‌ای است بر آنچه ابن شاذان گفته است. مطلب ابن شاذان را قبلا به تفصيل در سلسله يادداشت های تحريف قرآن به بحث گذاشتيم. تحليل قسمت های مختلف کتاب الردود در دست تحرير است و به تدريج در اين کانال عرضه خواهد شد؛ ولله الحمد أولاً وآخرا. 🔵 به نقل از: https://t.me/azbarresihayetarikhi 💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a