eitaa logo
مهوا
175 دنبال‌کننده
704 عکس
54 ویدیو
4 فایل
•|﷽|• 🌕 مهوا. [ م َهَْ ]: ماه شکفته‌شده، ماه کامل 💌📣 مهوا، قصه‌ی ماه‌‌ِ شهید است و ما روایتگران این قصه‌ایم. «مجموعه‌ی فرهنگی دانشجوییِ مهوا» •|کانون شهدای دانشگاه تهران|• 🔗 صفحات مهوا: https://zil.ink/kanoon_mahva ادمین کانال: @Maahvaadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱 نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی که بسی گل بدمد باز و تو در گل باشی من نگویم که کنون با که نشین و چه بنوش که تو خود دانی اگر زیرک و عاقل باشی چنگ در پرده همین می‌دهدت پند ولی وعظت آن گاه کند سود که قابل باشی در چمن هر ورقی دفتر حالی دگر است حیف باشد که ز کار همه غافل باشی نقد عمرت ببرد غصه دنیا به گزاف گر شب و روز در این قصه مشکل باشی گر چه راهیست پر از بیم ز ما تا بر دوست رفتن آسان بود ار واقف منزل باشی حافظا گر مدد از بخت بلندت باشد صید آن شاهد مطبوع شمایل باشی ✍ 🪴 حال و هوای بهار سبز در گلزار شهدای تهران @kanoon_mahva
🚪يک روز در اتاقی نشسته بودم. آقا مرتضی دست راستم نشسته بود و دست چپم هم بود. شهید صادق گنجی رایزن فرهنگی ایران در لاهور بود که به شهادت رسید.شهید گنجی گفت: «آقا مرتضی! باب شهادت هم بسته شد.» 👕 مرتضی گفت: « نه صادق جان! لباس شهادت، يک لباس تک سایز است و شما هر مکان و هر زمانی که اندازه‌ات به آن لباس دربیاید هر جا که باشی خدا با شهادت شما را می‌برد.» 📚 برشی از کتاب ، شهید سید مرتضی آوینی در آینه خاطرات، نشر معارف •| گروه کتاب مهوا |• @kanoon_mahva
📚 تقریباً تمام آثار فلسفی و هنری پیش از انقلاب را خوانده بودند. نام‌های و از آن روزها یادم هست که زیاد درباره‌اش حرف می‌زدند. 📄 راجع به و داستایوفسکی در مقاله‌ای نوشته بود که آنان فلسفه را زیسته بودند؛ نه این که فقط مطالعه کرده و یا درباره‌ی آن سخن گفته باشند. 💡 فکر می‌کنم مرتضی هم دقیقاً این طور بود. به خیلی‌های دیگر هم می‌شد باسواد گفت؛ ولی مرتضی فضای آن روزها و آثار فلسفی و رمان‌هایش را زندگی کرده بود و چون با جان و دلش آن فضا را احساس کرده بود وقتی جواب سوالاتش پیدا شد، دیگر درنگی اتفاق نیفتاد و تزلزلی پیش نیامد. 📚 برشی از کتاب ، شهید سید مرتضی آوینی در آینه خاطرات، نشر معارف •| گروه کتاب مهوا |• @kanoon_mahva
🎬 او معتقد بود با سینما می‌شود انقلاب را هم عرضه و هم صادر کرد. می‌گفت باید با سینما حرف زد. او می‌گفت امروز از مدیوم سینما - که مهمترین مدیوم بشر است - باید بیشترین استفاده را کرد. 🌋 جمله‌ی معروفی نیچه دارد که می‌گوید: متفکر باید بر قله‌ی آتشفشان زیست کند. به همین دلیل مرتضی مخالف ممنوع کردن ویدئو بود. می‌گفت: ما باید وسط معرکه باشیم. نباید جا بزنیم و باید به دل خطر برویم. مرتضی می‌گفت تقوای ستیز درست است؛ نه تقوای گریز‌! 📚 برشی از کتاب ، شهید سید مرتضی آوینی در آینه خاطرات، نشر معارف •| گروه کتاب مهوا |• @kanoon_mahva
هدایت شده از نیوک‌لیدر
2. جلسه دوم دوره دوم آوینی‌خوانی.mp3
زمان: حجم: 84.5M
🔰🔰 صدای ضبط شده جلسه‌ی از حلقه‌ی آوینی‌خوانی - انفجار اطلاعات ۲ خرداد ۱۴۰۰ ✍️ گذری اجمالی به مباحث دوره‌ی قبل ✍️ نکته‌ی مهم: نوع مواجهه‌ی آوینی با مسائل - ماهواره و ویدئو، مسائل دیروز و امروز ✍️ دریای کم‌عمق فقه شیعه؛ اسلام و مسائل جدید - اهمیت نظریه‌پردازی در آثار شهید آوینی - وادادگی یا رهبانیت؟ دو نوع واکنش نسبت به ماهواره و ویدئو ✍️ انفجار اطلاعات و انتظار برای سرنوشت محتوم بشر مدرن - نگاه ادواری به تاریخ بشریت : دور آخر! - ما و شهروندان مطیع دهکده‌ی جهانی - حصار اطلاعاتی غرب و انقلاب ما: تجربه‌ی یک شکست ✍️ خانه را در دامنه‌ی آتشفشان بنا کنید! - توبه و تعالی، در پس بلا - تاملی در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی کشور @Nucleader
37.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💍 عفت چشم‌انتظار همسرش، در روز سالگرد ازدواجشان است؛ ولی مدتی است که از او خبری ندارد. پس از مدتی نامه‌ای به همراه انگشتری از طرف همسرش به دست او می‌رسد... . 🎥 فیلم کوتاه 👤 کارگردان: محمد حسین عباسی 👤 تهیه‌کننده: حامد یامین‌پور 📖 قالب: خرده روایت 📆 به مناسبت 🔎 •| گروه مکتب شهادت مهوا |• @kanoon_mahva
مهوا
«بسم الله الرحمن الرحیم» 🕊 اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ بِرَحْمَتِكَ الَّتى وَسِعَتْ كُلَّ شَىْءٍ وَ بِقُوَّتِكَ الَّتى قَهَرْتَ بِها كُلَّ شَىْءٍ وَ خَضَعَ لَها كُلُّ شَىْءٍ وَ ذَلَّ لَها كُلُّ شَىْءٍ وَ بِجَبَرُوتِكَ الَّتى غَلَبْتَ بِها كُلَّ شَىْءٍ وَ بِعِزَّتِكَ الَّتى لا يَقُومُ لَها شَىْءٌ وَ بِعَظَمَتِكَ الَّتى مَلاَتْ كُلَّ شَىْءٍ وَ بِسُلْطانِكَ الَّذى عَلا كُلَّ شَىْءٍ وَ بِوَجْهِكَ الْباقى بَعْدَ فَناءِ كُلِّ شَىْءٍ وَ بِأَسْمائِكَ الَّتى مَلاَتْ اَرْكانَ كُلِّ شَىْءٍ وَ بِعِلْمِكَ الَّذى اَحاطَ بِكُلِّ شَىْءٍ وَ بِنُورِ وَجْهِكَ الَّذى اَضاَّءَ لَهُ كُلُّ شىْءٍ يا نُورُ يا قُدُّوسُ يا اَوَّلَ الاْوَّلِينَ وَ يا آخِرَ الآخِرينَ. به نام خداوند بخشایندهٔ مهربان 🤲 خدایا! دست نیاز به سوی رحمتت دراز کرده‌ام که دامنهٔ آن فراخنایِ گیتی را فرا گرفته؛ به جانبِ توانایی‌ات که با آن تمام موجودات را مقهور خود کرده‌ای، آن‌طور که جملگی در برابر قدرتت سر فروتنی به پیش افکنده، زبون و ناتوان‌اند؛ به سوی شکوه و جلالت که همه را مغلوب خویش ساخته؛ به سوی عزّتت که از شدت بزرگی چیزی را در برابر آن یارای عرض‌اندام نیست؛ به سوی عظمتت که همه جا را پر کرده؛ به سوی سلطنتت که بر همه چیز چیره شده است. ای خدایی که پس از فنای کائنات هنوز باقی باشی و تو را نشانه‌هایی است که ارکان وجود موجودات را پُر ساخته؛ علمی است که بر همه چیز احاطه دارد. ای خدایی که نور وجودت حقایق تمام اشیا را بر خود آشکار ساخته؛ ای نور! ای منزّه! ای مبدأ گذشتگان و ای غایت آیندگان! روی نیاز به سوی تو فرا می‌دارم. 🇵🇸 در نیایش‌های شب‌های جمعه، در کمیل‌خوانی‌های این شب‌ها، پناه بخواهیم برای کودکانی که جز خدا پناهی ندارند! 📘 بخشی از ترجمه دعای کمیل توسط ، نشر فرهنگ اسلامی @kanoon_mahva
«مفهوم سرزمین اشغالی» 🕌 در حقوق بین­‌المللی، سرزمین اشغالی به سرزمینی گفته می‌­شود که تحت کنترل موثر دولتی است که بر آن سرزمین حق حاکمیت ندارد. به عبارت دیگر، اگر یک دولت بر سرزمینی کنترل موثر داشته باشد بی‌آنکه حق حاکمیت آن دولت بر آن سرزمین به رسمیت شناخته شده باشد، آن دولت را اشغالگر می­‌نامیم. این مفهوم در کنوانسیون ۱۹۰۷ صلح لاهه و کنوانسیون‌های چهارگانه ۱۹۴۹ ژنو تحت عنوان اشغال توسط طرف متخاصم شناخته می­‌شود. 🏚 نوار غزه و کرانهٔ غربی، جزء مناطق اشغالی هستند. چراکه این دو منطقه، قبل از جنگ سال ۱۹۶۷ بخشی از اسرائیل نبودند و در آن سال بود که اسرائیل این مناطق را اشغال کرد. 🧩 ادامه دارد.... 🔹️مفهوم سرزمین اشغالی از منظر حقوق بین­‌الملل، مرضیه قبادی 🇵🇸 •| گروه فلسطین، اولین کوفیه |• @kanoon_mahva
⚔ از آن‌جایی که این دو منطقه در سال ۱۹۶۷ جزء خاک دولت دیگری نبودند، پس تصرف آن‌ها نیز اشغال محسوب نمی­‌شود! 🧩 ادامه دارد.... 🔹️از جمله استدلال‌های اسرائیلی‌ها بر اشغال نبودن آن چه تصرف کردند، مرضیه قبادی (حقوق‌دان در گفت‌وگو با اکوایران) 🇵🇸 •| گروه فلسطین، دومین کوفیه |• @kanoon_mahva
مهوا
🕯‌ اندر احوالات امام خمینی (ره) و جناب سعدی شیرازی 📘 در کتاب ، صفحهٔ ۱۰۹ و در توضیح افراد شریف‌النفس آورده‌اند: 📖 «... آنان که اصحاب معارف و ارباب فضائل و فواضلند، و شریف‌النفس و کریم‌الطینه‌اند، چیزی را به مناجات حق اختیار نکنند، و از خلوت و مناجات حق، خود او را طالب‌اند و عزّ و شرف و فضیلت و معرفت را همه در تذکر و مناجات با حق دانند. اینان اگر توجه به عالم کنند و نظر به کونین اندازند، نظر آن‌ها عارفانه باشد، و در عالم حق‌جو و حق‌طلبند و تمام موجودات را جلوهٔ حق و جمال جمیل دانند.» 🔎 ایشان در تبیین چنین انسانی به غزلی از که هم جنبهٔ عاشقی و هم جنبهٔ موعظه و حکمت و عرفانی دارد؛ ارجاع می‌دهند و کلام خود را با این شعر به پایان می‌رسانند، گویی تفسیر انسان کامل را در این شعر سعدی می‌دیده‌اند: «به جهان خرم از آنم که جهان خرم ازوست عاشقم بر همه عالم که همه عالم ازوست به غنیمت شمر ای دوست دم عیسی صبح تا دل مرده مگر زنده کنی کاین دم ازوست نه فلک راست مسلم نه ملک را حاصل آنچه در سر سویدای بنی‌آدم ازوست به حلاوت بخورم زهر که شاهد ساقیست به ارادت ببرم درد که درمان هم ازوست زخم خونینم اگر به نشود به باشد خنک آن زخم که هر لحظه مرا مرهم ازوست غم و شادی بر عارف چه تفاوت دارد ساقیا باده بده شادی آن کاین غم ازوست پادشاهی و گدایی بر ما یکسانست که برین در همه را پشت عبادت خم ازوست سعدیا گر بکند سیل فنا خانه عمر دل قوی دار که بنیاد بقا محکم ازوست» 📚 منبع: کتاب حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالکریم بی‌آزار شیرازی، پروتال امام خمینی. @kanoon_mahva