eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
450 ویدیو
145 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️علامه محمدتقی جعفری:تاریخ هیچ وقت نشان نمی دهد که بشر با خنده توانسته باشد حق خود را بگیرد.تمام تحولات انقلابی ، خون و گریه داشته است 🕊سالروز رحلت ایشان
15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اصلاح زندگی انسان به اصلاح نگاه و دید اوست . اگر انسان از دریچه خلقت و احسنیت خلقت به خلقت نگاه کند ، می تواند ظرفیت های خود را فعال کند . انسان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است ولی متأسفانه هنر دیدن ظرفیت های خود را ندارد از اینرو اولا خود را کم می بیند و ثانیاً وقتی کم دید ، ظرفیت های خود را هم کم می بیند و ثالثا وقتی ظرفیت های خود را کم دید ، بخشی از ظرفیت های موجود در خود را فعال نمی کند و مهمل می گذارد . انسان چوب کفران و ناشکری خود را می خورد که متوجه لطف پنهان به خودش در عالم نیست . انسان کافر کاری جز پوشاندن ظرفیت های خود ندارد .
جدی انگاری در تربیت عده ای که مشغول به تربیت هستند گاهی غافل از آینده ، مشغول تربیت می شوند و حواسشان از آینده ای که در پیش است پرت می شود از اینرو آن طور که باید به تربیت متربی نمی پردازند . مثلاً مربی غافل می شود که کودک شش و یا هفت و یا هشت ساله دوران نوجوانی هم دارد و همین باعث می شود روش هایی که نوجوان در سنین نوجوانی برای کنترل غرائز نیاز دارد را در سنین کودکی در اختیار او قرار نمی دهد و همین باعث می شود که نوجوان در بزنگاه ها کم آورد . مثلاً به او مبارزه کردن را یاد نمی دهد از اینرو با غلیان شهوت ، نوجوان کم می آورد . جدی انگاری در تربیت مشکل را حل می کند . در مورد جدی انگاری فکر کنید که اگر ما در امر تربیت جدی می بودیم آیا نقص ، خلأ ، تعلل ، عیب ، جهل و بی خبری در کار ما می بود ؟ آیا آینده نگری در تربیت را از دست می دادیم ؟
آزاد سازی پتانسیل و ظرفیت باید فضای مدرسه به گونه ای باشد که کمک کند پتانسیل و ظرفیت های در متربی آزاد شود و نباید توانمندی های در آن زمخت شود و در نهایت بگندد . باید جلوی گندیده شدن ظرفیت و پتانسیل و توانمندی ها را گرفت که یکی از راه ها آماده سازی هدفمند و حهتمند محیط است . مثلاً در محیط مدرسه ، تنور برای نانوایی باشد ؛ بستر رنگ آمیزی آزاد باشد و ......که همه اینها هدفمند و جهتمند باید طراحی شود
جدی انگاری در تربیت کسانی باید تربیت را به عهده بگیرند که جدیت در تربیت داشته باشند ‌. همه هم و غمشان تحقق تربیت باشد . با وجود جدیت در تربیت بسیاری از لوازم و ملزومات تربیت فراهم می شود و بسیاری از مشکلات از میان بر می خیزد . گاهی مشاهده می شود که جدیت لازم و کافی وجود ندارد و همین مشکلات متعددی را فراهم می کند . درباره جدیت فکر کنید ؟ ببینید در شما جدیت هست ؟ چقدر هست ؟ چرا در برخی زیاد و در برخی کم است ؟