فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ روایت العربيه از عملیات جدید و پیچیده هکرهای ایرانی...
#عربی
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ گرمای شدید، آتش سوزی گسترده و خشکسالی کالیفرنیا را در برگرفته...!
☑️ @Kavoshplus
📚 #معرفی_کتاب
🔻صاعقهی گناه
👈🏻 جدیدترین کتاب انتشارات انقلاب اسلامی
📥 از آدرس زیر تهیه کنید👇🏻
https://farsi.khamenei.ir/book-content?id=48274
✦؛﷽✦
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🔰همایش ملی جنگ بیولوژیک: ماهیت، ابعاد، پیامدها
🔰برای اولین بار همایش ملی توسط حوزههای علمیه خواهران استان سمنان، در پایگاه استنادی جهان اسلام ISC نمایه شد.
مهلت ثبت نام:۱۴۰۰/۷/۳۰
مهلت ارسال چکیده مقالات: ۱۴۰۰/۸/۱۵
مهلت ارسال اصل مقالات: ۱۴۰۰/۸/۳۰
🗓 تاریخ برگزاری: دیماه ۱۴۰۰
🌐 سایت همایش:
pfdconf.ir
#مسائل_پژوهشی_حوزه_علمیه
#فراخوان_مقالات
#فراخوان_مشارکت
┏━━━━━━━━🌺🍃━┓
↪️@pajoohesh_semnan
┗━━🌺🍃━━━━━━━┛
برای روز مبادا
چه «بايد»ها كه از بيم «مبادا»ها «نبايد» شدند. هزار «بايد» را سر بريديم تا در روز« مبادا» زندگی ادامه يابد. كجايند دليرمردان بايدشناس! كجايند شيفتگان حقيقت كه در پيشگاه بايد، سر و دستار ندانند كه كدام اندازند! جوانی را در كلبهٔ خيالات فرسوديم و تا اكنون از تركش آن خواب آشفته نياسوديم. حقيقت چيست؟ كجا است؟ چگونه است؟ نزد كيست؟ چه طعم و رنگ و بويی دارد؟ آيا او نيز توهم است؟ آيا جز مرگ، راهی به آن نيست؟ باور كنيم دعوی مرگ را و نويدهای دلبرانهاش را؟ كسي نيست كه آبی بر سر و روی اين خواب گران بپاشد؟ بيدارم يا خواب؟ خير نبيند آنكه بيدار است و بيدارم نمیكند! در غارهای رياضتْ جستمش، نيافتم. عرفان، بیرياترين عضو خاندان دروغ بود، و فلسفه، زحمت بیحاصل. شعر را دوست دارم؛ آنسان كه كودكانْ عروسكهای معصوم را. از منطق گريزانم، كه جز بزرگی ارسطو را ثابت نمیتواند كرد. كتابها و دفترها، زبانم را گشودند، اما چشمم را نه. ديگر كجا را میتوان جست كه نجستيم؟
سخت گرفتيم؛ خندهدار شد. آسانش شمرديم؛ خونمان ريخت. آخر چيست آنچه بايد بدانيم و نمیدانيم؟ چيست آنچه میدانيم، اما نبايد میدانستيم؟ مغزهايی كه اتم میشكافند، چرا گره از كار فروبسته ما نمیگشايند؟ چرا كسی وحشت نمیكند از اين همه ندانستن و نتوانستن؟ چگونه است كه بودن را تاب میآوريم، بیآنكه بدانيم چرا هستيم و در اين دير كهن به چه كار آمدهايم؟ گناه آدم، گندم نبود؛ رفتن به زير بار امانت بود. اين تحفه را آسمان برنداشت؛ كوه برنتافت؛ زمين نخواست؛ اما آدم را فريفت و روحش را باردار كرد.
اكنون ماييم و آرزوهايی كه اگر نبودند، ما هم نبوديم. ماييم و هزار گره، كه از سر بيكاری بر عيش و عشق و آغوشهای رايگان بستهايم. الهي، كيستم من كه روزی میپرستمت، و روزی رعيت بیمزد شيطانم؟ مبادا حقيقت در خانهٔ من است و من در كوچههای آگاهی میجويمش؟ كجا است باورهای كودكانهٔ من كه هر شب با من سر به بالين بگذارند و صبح با نگاه من بيدار شوند؟ دزدان بیشرم! بازگردانيد عروسكهای مهربانم را. خندهٔ آنان، شما را چه زيان داشت كه از من دريغشان كرديد؟
با شما رازی بگويم: راز آن نيست كه نمیدانيد و شايد روزی بدانيد؛ راز، همانهايی است كه میدانيد، اما نمیدانيد كه میدانيد. گمراهتر از جهل مركب، علم بسيط است؛ يعني جهل به دانش؛ يعنی گدايی در شهری كه خشتخشت آن مال ما است؛ يعنی چشم خود را نديدن، پای خود را لگد كردن، كلاه از سر خود برداشتن؛ يعني نقشهای قاليچهای كه هر روز لگدش ميكنی، اما دلفريبی رنگهايش، هرگز تو را از رفتن و نديدن باز نداشته است. راز، در ميان مجهولات ما نيست؛ در پيشانی معلومات ما میدرخشد. انكار نبايدش كرد تا راز بودنش را بنمايد:
راز جز با رازدان انباز نيست
راز در گوش منكر راز نيست
مردم! بدانيد كه چيزی را از ما پنهان میكنند. ماجراها است در پشت ديوارهای اين اتاق بی در و پنجره. گوش بگذاريد و چشم بماليد كه شايد چيزكی بشنويد يا ببينيد. بنگريد صداقت قرآن را: و ما اوتيتم من العلم الا قليلا؛ شما را از علم نصيبی نيست، مگر اندكی.
الهی،
قطرهٔ دانش كه بخشيدی ز پيش
متصل گردان به درياهای خويش
رضا بابایی
32.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بورژوازی و تکوین علم مدرن
🔺دکتر حسین #کچویان
@goftman_ir
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
🎥 بورژوازی و تکوین علم مدرن 🔺دکتر حسین #کچویان @goftman_ir
[In reply to گفتمان]
📜بورژوازی و تکوین جهان مدرن
🟥
طی سدههای آغازین هزاره دوم (پیش از رنسانس)، در لایههای درونی جامعه فئودالی تغییرات تاریخی بزرگی در حال تکوین بود. این تغییرات به چشم نمیآمدند، ولی مدام و به طور بی بازگشت در جریان بودند. جنگلها تسطیح و زمینهای بایر آباد میشدند، خیشهای شکافندهتری ساخته میشد، کارخانههای نیرومندی به وجود میآمد که به برکت وجود آنها فلز سخت و بیانعطاف به اشکال مطلوب در میآمد. نتیجه نهایی این تغییرات آن بود که به صورت بطئی و تدریجی بازده تولید کشاورزی افزایش یافت. این افزایش به معنای رشد چشمگیر محصول مازاد بر مصرف بود. ظهور مازاد با رونق مبادله و تجارت همسایه است و گسترش تجارت و بازرگانی لاجرم به رشد شهرنشینی و ایجاد اجتماعات بزرگ شهری میانجامد. مناطق گوناگون اروپا، محصولات متنوعی را تولید میکردند و مبادله اندک اندک بالا میگرفت. توسعه تجارت مستلزم این بود که اقتصاد پولی به جای اقتصاد مبادله پایاپای، که در قرون وسطا معمول بود، رایج شود. خیلی زود در شهرهای ایتالیا و آلمان بانکها و بانکداران پدید آمدند و روش اعتباری به وجود آمد. با رونق بیشتر این تجارت، برات، حواله، و نظام اقتصادی پیشرفتهتر شد و برای نخستین بار در تاریخ بشر، تجار این ناحیه از دنیا احساس کردند که می توانند به صورتی پیشبینی پذیر تجارت کنند. بدین ترتیب، در درون شهرهای تجاری نوبنیاد اروپا، طبقه اجتماعی جدیدی به وجود آمد که خود مولود و مولد این تغییرات بود؛ طبقهای که به واسطه انتساب به شهر و شهرنشینی، بورژوازی(شهرنشینان آزاد) نام گرفت. بورژوازی متشکل از بازرگانان، بانکداران، پیشهوران، ماهیگیران، و معدنکارانی بود که در شهرهای نوپا مجتمع شده بودند. جنبش رنسانس، در دامن همین شهرهای نوپا پرورش یافت و ادبا و هنرمندان انسانگرا از متن بورژوازی برخاستند. تناسب معناداری میان مفاهیم و ارزش های مورد تأکید انسان گرایان چون زندگی فعال، میل به کامیابی دنیاگرایی، ریسک پذیری، و اعتلاجویی با احوال و امیال بورژوازی در حال رشد وجود دارد.
جهت تفصیل مباحث منابع ذیل معرفی می گردد:
📕کتاب "تجددشناسی و غرب شناسی: حقیقتهای متضاد" نوشته حسین #کچویان
📗کتاب" اروپا مولود قرون وسطی (بررسی تاریخی فرایند تکوین اروپا)»" نوشته ژاک لوگوف ترجمه بهاءالدین بازرگانی
📘کتاب "درآمدی بر فهم جامعه مدرن" دوره سه جلدی ویراستاران استوارت هال وبرم گیبن
@goftman_ir
📺 #مستند #بازگشت_نازی
⭕️ این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی مجید عزیزی ساخته شده و با روایتی از چگونگی شکلگیری جریانهای راستگرای افراطی در اروپا مهمان خانه مخاطبین خواهد بود.
✅ جمعه 25 تیر ساعت 17:00
❎ تکرار روز بعد 12:00
🆔 @ofogh_tv
📺 #سینمایی #حاجی_واشنگتن
⭕️ فیلم سینمایی حاجی واشنگتن به کارگردانی علی حاتمی در سال 1361 ساخته شده است.
📱 خلاصه داستان: این فیلم داستان زندگی غمانگیز حسین قلی خان صدر السلطنه نخستین سفیر ایران در بلاد «آمِریک» را روایت میکند.
✅ جمعه 25 تیر ساعت 18:00
🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 سرگرمی و انسان جدید
🔺 علیرضا شفاه
@goftman_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس کرهای:
📍مذاکره بر پایه اعتماد دوطرفه است/آمریکا یک طرفه از توافق خارج شد و ژنرال سليمانی را به قتل رساند/اعتماد دوباره به آمریکا برای ایران سخت است...
#کرهای
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ داستان کشف گورهای بی نام و نشان در کانادا ادامه دارد/مردم برای شنیدن خبرهای بیشتر آماده باشند، این تازه آغاز راه است...!
☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ گزارشی از سیل ویرانگر در آلمان با صدها کشته و مفقود...
☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ دکتر #حسین_هانی_زاده، کارشناس امور بینالملل:
📺 در دولتهای گذشته قرار بر این بود که ۲درصد از درآمدهای سالانه نفتی به عمران و #توسعه_استان_خوزستان اختصاص یابد، اما متاسفانه با گذشت ۱۵سال تاکنون این مصوبه عملیاتی نشده است.
📺 نخستین مسألهای که در دولت آقای #رئیسی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، رفع کمبود آب خوزستان و رونق بخشیدن به کشاورزی این استان است.
📺 مطالبات مردم #خوزستان بر خلاف ادعاهای رسانههای بیگانه، کاملا اقتصادی است.
➕ به کانال #تحلیلTv بپیوندید👇
🆔 @Tahlil_Tv
📺 #برنامه تلویزیونی زنده #جهان_آرا
🖋 موضوع : نگاهی به میراث سیاست خارجی دولت روحانی برای رئیسی
💢 با حضور: محمد جواد لاریجانی، معاون پیشین وزارت امور خارجه
✅ شنبه 26 تیر ساعت 22:00
❎ تکرار روز بعد ساعت 14:30
🆔 @JahanaraOfoghtv
🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پادکست
✅ فهم ناقص از تشکیل خانواده، بال پرواز انسان را میبندد
⛔️ امروز با یک کجروی بسیار عمیقی در میان خودمان و در اجتماع خودمان روبرو هستیم. فرزند و زن در حوزهی حتی مردمی که یک پایبندیای به دین دارند، یک ابزار و وسیلهِی پرش و تکامل نیست بلکه بعکس، یک وسیلهی سکون و جمود و عدم تحرّک هست. به جای اینکه زنِ انسان یا شوهرِ انسان یا فرزندِ انسان بالی باشد که با این بال انسان پرواز کند، لنگری است که با آن لنگر انسان هرچه به زیرتر و طبقهی اَسفل کشانده میشود، مانع از حرکت معمولی ما میشود، نه فقط ما را در حرکتمان به سوی خدا و به سوی اهداف الهی هُل نمیدهد و تشویق نمیکند، از حرکتی که، از همین اَدنی حرکتی که نشانهی انسان زنده و موجود زنده است هم ما را باز میدارد، و این بخاطر این هست که ما معنا و مفهوم فرزند را یا همسر را نفهمیدیم.
🌺 بیانات در مراسم قرائت خطبه عقد
➡️۱۳۵۶/۰۱/۱۱
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
🎥 #آزادی و فلسفه مدرن 🔺دکتر سید محمد تقی #طباطبایی @goftman_ir
[In reply to گفتمان]
📜 کوگیتوی دکارتی و #انسان_مدرن
#دکارت با تاسیس اصل cogito و تفسیری که از آن به عنوان بنیاد تزلزل ناپذیر هستی کرد، در حقیقت یگانه سوژه (subject) حقیقی و به عبارت دیگر یگانه موجود يقيني را "من انسانی" از آن جهت که فکر میکند ( ego cogito) دانست که همه موجودات به او قائم و معتبرند. سایر موجودات وجودشان در حکم فرارو آوردهها یا باز نمودها (representations) یعنی ابژه (object) های این من متفکرند. لذا وجود مستقل خارجیشان مطرح نیست بلکه representation یعنی حکایت و نمایش ذهنی و متعلق شناخت انسان بودن آنها اعتبار دارد. دکارت objective را به معنای representative میداند و چون من انسانی یگانه موجود حقیقی و به تلقی دکارت يقينی است سایر موجودات اعم از خدا و انسان حیثیت ابژکتیو یعنی representative دارند. بنابراین قائم به سوژه هستند. بدین طریق هم "منِ انسانی" (ego) معنای کاملا تازه ای یافت که بنیاد همه چیز گردید و هم موجودیت موجودات که اینک در تفکر دکارت در اوبژه بودنشان یعنی در نسبتی که با cogito دارند و فرا رو آورده او هستند، حاصل میشود. هگل میگوید «اینک ما اولین بار بدرستی وارد به فلسفه ای می شویم که متعلق به عالم جدید است و با دکارت آغاز می شود. فلسفه ای که میداند به استقلال از عقل برخاسته و در آن شعور نفسانی خود آگاهی یکی از مراتب ذات حقیقت است. در اینجاست که می توانیم بگوییم به وطن خویش رسیده ایم. درست همچون دریانوردانی که سفری طولانی را در دریاهای طوفانی طی کرده اند، اینک می توانیم فریاد بر آوریم: خشکی. در این عصر_جدید ، اصل اصیل، فکر کردن (cogitare) به معنای خاص دکارتی آن است، فکری که مأخوذ از خودش است.» در فلسفه کانت است که واژه آلمانی Ding (شیء) به معنای Gegenstand روبرو نهاد که خود ترجمه آلمانی کلمه لاتين object است تعبیر و تفسیر میشود و رواج مییابد. او موجودیت شیء را اوبژه بودنش برای سوژه میداند. اصل اعلای فلسفه کانت این است که "شرایط امکان تجربه همان شرایط امکان (وجود) اشیاء (Gegenstand) مورد تجربه است"
جهت تفصیل مباحث منابع ذیل معرفی می گردد:
📒کتاب "تاملاتی درباره فلسفه اولی" نوشته رنه دکارت ترجمه احمد احمدی
📗کتاب "کتاب فلسفه آلمانی ۱۷۶۰ ــ۱۸۶۰ میراث ایدئالیسم " نوشته تری پینکارد ترجمه ندا قطرویی
📘کتاب "ایدآلیسم آلمانی" نوشته ابوالقاسم ذاکرزاده
@goftman_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رنسانس و سعادت این دنیایی انسان
🔺دکتر مزدک #رجبی
@goftman_ir