لینک تماشا و دانلود این قسمت: https://telewebion.com/episode/2684735
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺تحصیل قدرت﮺
🎙 #عین_صاد
#⃣ #استوری #تحصیل #امام_زمان
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس|
|آپارات| |بله|
🛒 برای سفارش کتابهای استاد کلیک کنید.
•══••@Einsad••══•
#انتظار_ظهور
آیت الله کشمیری:
🔸"طبق آنچه که در روایات است، افضل اعمال امت، انتظار فرج است و روی مسئله ی انتظار فرج خیلی تأکید می کردند که شیعه واقعی کسی است که همیشه در انتظار این فرج و گشایش باشد و عبادت واقعی همین است. در فرج هم تبرا هست و هم تولا و محبت و عشق. در زمان غیبت اگر شیعه ای باشد که چنین انتظاری در باطن او شکل نگرفته باشد، باید در اعتقاد خودش نسبت به حضرت تردید کند.
📚 کتاب شیدا ص ۱۵۰
🆔 @tahavol_howze
✅ در منزل من، همه افراد، هرشب در حال مطالعه خوابشان مىبرد/ همه خانوادههاى ايرانى بايد اينگونه باشند.
رهبر انقلاب:
👈🏻 من اين را مىخواهم عرض كنم كه در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان مىبرد. خود من هم همينطورم. نه اينكه حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مىكنم؛ تا خوابم مىآيد، كتاب را مىگذارم و مىخوابم. همه افراد خانه ما، وقتى مىخواهند بخوابند حتماً يك كتاب كنار دستشان است. من فكر مىكنم كه همه خانوادههاى ايرانى بايد اينگونه باشند. توقّع من، اين است.
🔸بايد پدرها و مادرها، بچهها را از اوّل با كتاب محشور و مأنوس كنند. حتّى بچههاى كوچك بايد با كتاب اُنس پيدا كنند.
🔸بايد خريدِ كتاب، يكى از مخارج اصلى خانواده محسوب شود. مردم بايد بيش از خريدن بعضى از وسايل تزييناتى و تجمّلاتى مثل اين لوسترها، ميزهاى گوناگون، مبلهاى مختلف و پرده و... به كتاب اهميّت بدهند.
🔸اوّل كتاب را مثل نان و خوراكى و وسايل معيشتى لازم بخرند؛ بعد كه اين تأمين شد به زوايد بپردازند.
🗓۱۳۷۴/۰۲/۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | در راه قله
🔻 رهبر انقلاب: شهادت قلّه است و قلّه بدون دامنه معنا ندارد... این دامنه و این مسیر چیست؟ اخلاص است، ایثار است، صدق است، معنویّت است، مجاهدت است، گذشت است، توجّه به خدا است، کار برای مردم است، تلاش برای عدالت است، تلاش برای استقرار حاکمیّت دین است. آن کسی که به قلّه میرسد، از اینجا باید برود و از این مسیرها حرکت کند. ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
📥 سایر کیفیتها👇
https://khl.ink/f/48915
🔰 لوح | حقههای حق نما
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: «آمریکا در پشت صحنهی دیپلماسی، یک گرگ درنده است؛ ظاهر، دیپلماسی است و لبخند و حرف زدن، امّا باطن قضیّه یک گرگ وحشیِ درنده؛ یک مظهرش امروز وضعیّت افغانستان است.» ۱۴۰۰/۶/۶
📥 نسخه باکیفیت: khl.ink/f/48936
💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فعال رسانهای آمریکایی:
📍کشتن سليمانی یک جنایت جنگی بود/ما با طیفی از مسئولان آمریکایی مواجهیم که جنایتکار جنگی هستند!
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅وزیر فرانسوی:
📍انگلیسی ها فقط زبان زور را میفهمند!
☑️ @Kavoshplus
فلسفه اصول 001 27-07-00.mp3
19.92M
🔷فلسفه اصول
📢 صوت جلسه ۰۰۱
🔹بیان دو رویکرد اصلی در پرداختن به مباحث فلسفه اصول
۱. رویکرد تدقیق و تنظیم و تعمیق علم اصول
۲. رویکرد تحول در علم اصول از طریق ارتقاء مبانی
🗓سه شنبه 1400/07/27
فهرست صوت جلسات فلسفه اصول
https://eitaa.com/mirbaqeri_dars/1032
#صوت_فلسفه_اصول ۰۰۱
#مقدمه
@mirbaqeri_dars
فلسفه اصول 002 28-07-00.mp3
20M
🎧 آیتالله میرباقری | دو رویکرد در پرداختن به مباحث فلسفه اصول | جلسه ۲
🌀 بیان دو رویکرد اصلی در پرداختن به مباحث فلسفه اصول و تبیین رویکرد مختار: ۱. رویکرد تدقیق و تنظیم و تعمیق علم اصول و بیان یک نکته در تکمیل این رویکرد. ۲. رویکرد تحول در علم اصول به لحاظ ضرورت از زاویه کارآمدی نه ضرورت نظری
🗓چهارشنبه ۱۴۰۰/۷/۲۸
☑️ @mirbaqeri_ir
فلسفه اصول 003 04-08-00.mp3
18.3M
🎧 آیتالله میرباقری | اهمیت رابطه #حکم و #حکومت در فلسفه اصول | جلسه ۳
🌀 اثبات ضرورت فلسفه اصول بر سه نکته متوقف است: ۱. وجود سنخ جدیدی از احکام؛ ۲. عدم کفایت قواعد اصولی کنونی برای استنباط این سنخ از احکام؛ ۳. ضرورت ارتقاء مبانی علم اصول، راه تکامل اصول برای توانایی استنباط این سنخ از احکام
🌀 بیان رابطه شریعت و حکومت برای اثبات وجود سنخ جدیدی از احکام
🌀 اشاره به دیدگاه مرحوم نائینی در رابطه شریعت و حکومت
🗓 سه شنبه ۱۴۰۰/۸/۴
☑️ @mirbaqeri_ir
فلسفه اصول 004 05-08-00.mp3
18.19M
🎧 آیتالله میرباقری | طرح دیدگاه مرحوم نائینی در رابطه شریعت و حکومت | جلسه ۴
🌀 بیان رابطه شریعت و حکومت برای اثبات سنخ جدیدی از حکم
🌀 دیدگاه مرحوم نائینی در رابطه شریعت و حکومت
🗓 چهارشنبه ۱۴۰۰/۸/۵
☑️ @mirbaqeri_ir
🔰 هماکنون؛ #تیتر_یک سایت KHAMENEI.IR
🔻 تاکید رهبر انقلاب بر اهمیت بزرگداشت شهیدان در دیدار دستاندرکاران کنگرهی شهدای زنجان
👈 دامنه معنویت، تنها مسیر برای رسیدن به قلهی شهادت است.
💻 FARSI.KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناسان ادعای امارات در رابطه با جزایر سه گانه ایرانی را بررسی میکنند:
🔻این نکته را در نظر داشته باشید که در زمان اعمال حاکمیت ایران بر این جزایر کشوری به نام امارات وجود خارجی نداشته است!
#عربی
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ معاون ارشد امور پژوهشی بنیاد FDD:
📍انتقال فناوری ساخت موشکهای ایرانی به غزه کار را بسیار دشوار کرده/نگران دور بعدی درگیری ها هستیم!
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شکست کرهجنوبی برای در مدار قرار دادن یک ماهواره
☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سفیر رژیم صهیونیستی گزارش شورای حقوق بشر را پاره کرد!
☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چرا سعودیها نگران فعالیتهای ایران در لبنان هستند؟
#عربی
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کمبود انواع دارو در ترکیه در پی افزایش نرخ ارز
☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | استدلالهای قرآنی جامعیت اسلام
🔻 حضرت آیتالله خامنهای در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى و جمعی از مسئولان نظام (۱۴۰۰/۰۸/۰۲) با تبیین موضوع جامعیت اسلام، به آیاتی از قرآن در این زمینه اشاره کردند که پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در نماهنگ "استدلالهای قرآنی جامعیت اسلام" مرور میکند.
📥 سایر کیفیتها👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=48946
بسم الله الرحمن الرحیم
جنبش عدالتخواهی در بحران
بحران در یک جنبش اجتماعی وقتی رخ می دهد که نتواند به سوالات اساسی خود پاسخ دهد و کم کم هواداران خود را از دست بدهد. ما سالهاست که با چشمی نگران شاهد بحران در جنبشی هستیم که خود را جنبش عدالتخواه ایران می داند؛ از مرحوم استاد عالیقدر محمدرضا حکیمی که منزوی شد تا حشمت اله طبرزدی که به قهقرا رفت گرفته، یا از مهدی نصیری لیبرال شده تا برخی دانشجویان دفتر تحکیم که به دامن سلطنت طلبهای غربگرا پیوستند بگیرید تا احمدی نژاد و خط امامی های دو آتشه ای که پراگماتیست شدند و ...
راستی علت این همه ریزش و هزینه چیست؟
به گمان حقیر مهم ترین علل این بحران را می توان در دو مورد خلاصه کرد:
فقدان تئوریک جنبش عدالتخواهی که متاسفانه اکثراً کم سواد و کم مطالعه هستند، این افراد به شدت فاقد پشتوانه علوم اسلامی هستند و هنوز حتی معنی «الحق اوسع الاشیاء فی التواصف و اضیقها فی التناصف» را نمی دانند. داشتن رفتارهای هیجان انگیز و تحت تاثیر جنبشهای چپ و نئومارکسیستی قبل و بعداز انقلاب بودن، نیز از دیگر شاخصه های آنهاست؛ بگذریم از اینکه درک درستی از اوضاع جهان امروز هم ندارند. این افراد بدون پشتوانه علمی اگر در مرحله عمل هم وارد می شدند،چنانچه بعضا" شدند،یا لیبرال می شدند یا پراگماتیست!
علت اول شامل حال بزرگانی مثل مرحوم استاد حکیمی نمی شود.
اما مشکل دوم این جنبش، عدم ورود در میدان اجرا و ایفای نقش عدالتخواهانه در جامعه است. یعنی صرفا نشستن در برج عاج و از آنجا توصیه های ارزشمند ارائه دادن، ناشی از نفهمیدن معنای همان حدیث معروف مولاست «الحق اوصف الاشیاء ....» به یاد بیاورید پاسخ استاد حکیمی به مقام معظم رهبری در سال 69 را که ایشان را دعوت به تربیت طلاب برای بسط اندیشه های الحیات کرده بودند .
(گفتاری از حجت الاسلام مروی به نقل از Khamenei.ir 16/6/1400)
ای کاش استاد حکیمی یک مدرسه، پژوهشگاه، دانشکده یا چیزی شبیه آن تاسیس کرده بود و نظراً و عملاً مبلغ و مروج اندیشه های عدالتخواهانه خود شده بود، آنگاه معلوم می شد چه میزان امکان تحقق خارجی و وقوع عینی آن شعارهای دلربا در جامعه وجود دارد. فاصله شعارهای ذهنی تا پیاده کردن عملی آن فرسنگهاست که روشنفکران همیشه از پر کردن آن امتناع و اباء می کنند. فراموش نکنیم که عدالت واقعی فقط در عصر ظهور مهدی (عج) رخ خواهد داد و عدالت متناسب با مقدورات هم توسط عدالت خوا هان انقلابی عصر ما یعنی امامین انقلاب پیگیری شده و می شود و همانطور که حضرت آیتالله خامنهای چندین بار تصریح کردهاند در این زمینه دچار کمبود و عقب ماندگی هستیم.
پیشنهاد عملی:
پیشنهاد مشخص و قابل اجرای این قلم برای ادامه سالم و پرانرژی جنبش عدالتخواهی ایران، توجه به مثلث زیر است:
الف- عدالت خواهی سلبی که می توان نماد شاخص آنرا احمد توکلی دانست (همان جنبه لااله جنبش است)
ب- عدالت خواهی ایجابی که نماد شاخص آن سعید جلیلی است (همان جنبه الاالله جنبش می باشد)
ج- عدالت خواهی ایدئولوژیک که نماد شاخص آن حسن رحیم پورازغدی است (که پشتوانه تئوریک و مبنای علمی و تراثی آن می باشد)
به نظر حقیر همه عدالتخواهان ایران از امام جمعه محترم لواسان گرفته تا شهبازی و از شبکه افق گرفته تا پایگاه عدالتخواهی ایران همه و همه باید به این سه رکن (سلبی، ایجابی، ایدئولوژیک) وفادار باشند و خودرا درون این مثلث تعریف کنند تا به سرنوشت کسانی که در اول این مقاله به آنها اشاره شد دچار نشوند.
پرواضح است که هر یک از اضلاع این مثلث تا آنجا مشروعیت و مقبولیت دارد که در ذیل ولایت فقیه در عصر غیبت خود را بازیابی و معنا کنند.
(به دلیل رعایت اختصار، شرح اضلاع لازم و بدیل ناپذیر این مثلث را به فرصت دیگری وا می نهیم)
حسین مطیع
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان
پ ن:برخورد حذفی با سخنران پیش از خطبه ها یا مداح یا امام جمعه های عدالتخواه، سطحی ترین لایه مسئله یا نوعی پاک کردن صورت مسئله است.