🔰 #تحلیل_و_تبیین | مرجعیت ضداستعمار
👈🏻 گزارش تحلیلی از نقش ۱۵۰ سال اخیر مراجع تقلید در حرکتهای ضداستعماری
🔻 پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در گزارشی نقش محوری مرجعیت دینی در به ثمر رسیدن حوادث مهم دوران معاصر ایران را بررسی کرده است.
🔹 آبان ۱۲۷۰ شمسی انگلیسیها بیانیه دادند امتیاز خرید و فروش تنباکو صرفاً در اختیار شرکت انگلیسی طرف قرارداد رژی خواهد بود. در چنین وضعیتی بود که در روزهای میانی آذر ۱۲۷۰ هجری شمسی، فتوای ۲۳ کلمهای یک مرجع تقلید تمام برنامه را به هم ریخت: «بسم الله و له الحمد؛ الیوم استعمال توتون و تنباکو بأیّنحوٍکان در حکم محاربه با امام زمان عجلاللهتعالیفرجه است.»
🔹 ۸۷ سال بعد از فتوای تحریم تنباکو دوباره اتفاق مشابهی افتاد؛ یک مرجع دینی دیگر در نوک پیکان یک حرکت ضداستعماری قرار گرفته بود. خواسته آیتالله روحالله خمینی مشخص بود: «دست بیگانه اعم از آنکه واقعاً متعلق به بیگانه باشد یا از آستین خودیها بیرون آمده باشد، باید از امور کشور قطع شود.»
#جامعه_ایران
🔍 ادامه را بخوانید👇
https://farsi.khamenei.ir/others-report?id=49418
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_موزیک
@Allah4all
❇️ ترانهٔ انگلیسی «کسی از آسمونها»
💠 Someone from the Heavens
🔹(from ٰVetr's debut EP “Shelter”)
🔹دومین آهنگ وتر از آلبوم «پناهگاه»
youtube.com/watch?v=IIS7lOMtvlU
#امام_زمان
مرجع تخصصی محتواهای
#تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
بسم الله الرحمن الرحیم
پژوهشکده شهید صدر (ره) دانشگاه جامع امام حسین (علیهالسلام)
و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار میکند:
#دومین_مرحله_از
سلسله جلسات کادر سازی و تربیت کارگزار در سیره امیر المؤمنین (علیهالسلام)
با #تدریس دکتر محمدحسین رجبی دوانی
و با ارائه #مدرک پایان دوره
📆#زمان_ثبتنام: 27 دی تا 5 بهمن
⏱#زمان_برگزاری_دوره: چهارشنبه ها؛ از 20 بهمن ماه به مدت 6 جلسه؛ از ساعت 15 الی 17
👈کلاسها در #تهران به صورت حضوری ( با ظرفیت محدود) و مجازی و در #سایر_نقاط_کشور به صورت مجازی برگزار میگردد.
📌 #مکان: تهران، میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی
🌐 #کلاس_مجازی همزمان با کلاس حضوری و در بستر اسکایروم برگزار می گردد.
⭕️ #مهم: ثبتنام در این دوره #صرفا برای افرادی که در مرحله اول شرکت کرده اند امکان پذیر می باشد.
🖌#هزینه_ثبتنام در دوره 100 هزار تومان می باشد که برای پذیرفته شدگان در مرحله اول (افرادی که گواهی قبولی در مرحله اول را دریافت نموده اند) 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است و هزینه ثبت نام برای ایشان 50 هزار تومان می باشد.
🖌جهت #ثبت_نام
1- نام و نام خانوادگی
2- کدملی
3-شماره تماس (فعال در ایتا)
4- نوع حضور در کلاس (حضوری یا مجازی)
5- تصویر فیش واریزی به شماره کارت 5892101193756778 به نام ودجا (درآمد چاپ و انتشارات دانشگاه) (از ارسال متن پیامک خودداری فرمایید)
را به شناسه @admin_atz در پیامرسان #ایتا ارسال فرمایید.
@sadr_ir
🛑 *سندنویسی محرمانه برای انهدام انقلاب فرهنگی و تخریب نظام حقوقی*
1- در 21 دیماه 1400 بهیکباره از تصویب طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی (شعاف) در صحن آن شورا خبر آمد. ظاهراً کارگروهی در دبیرخانه این شورا و پشت درهای بسته و ظرف کمتر از دو ماه اقدام به تهیه سندی برای تحول در جایگاه و سازمان و کارکرد این شورا کرده است. نقد تفصیلی اجزای این سند محرمانه! البته مجال فراختری میطلبد. اما خلاصه این اقدام پرهزینه برای نظام حقوقی و سیاسی عبارت است از بازنگری در قانون اساسی از طریق تعریف نهادی بالادستی (با ورود به همه عرصههای حکمرانی اعم از حوزه سیاستگذاری کلان و جزئی، قانونگذاری، آییننامهنویسی، نظارت، تصمیمگیری و اقدام اجرایی)، رونمایی از شورایی مطلقاً نظارتناپذیر(نهاد، اعضا و تصمیمات) که بر همه نهادهای حاکمیتی اعم از مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوای مجریه و قضائیه حاکم است و برای همه آنها آمرانه تعیین تکلیف میکند؛ ولی نه پاسخگوی تصمیمات خویش در برابر مرجعی قانونی یا افکار عمومی است و نه در تصمیم و اقدام مقید به حدومرز مشخصی است و اعتبار تصمیماتش موکول به تأیید هیچ نهادی نیست و با توجه به ترکیب و سازوکار تصمیمگیری، هیچ تضمینی نیست که مصوبات این شورا برخلاف موازین اسلامی، قانون اساسی و سیاستهای کلی نظام نباشد و از مصوباتش جز عندا... به هیچکجا نمیتوان شکوه برد. سندنگاری بدون اطلاع و مشارکت نخبگان حوزوی و دانشگاهی و بدون مشورت با خطوط مقدم انقلاب فرهنگی، ناشی از تفکر حکمرانی مخفیانه است (و ظاهراً با اقتباس از شیوه نویسندگان سند تحول قضایی!) و نتیجهای جز فروکاست این شورا به نهادی دولتی، بوروکراتیک و با نگاهی سلسلهمراتبی بالا به پایین آنهم با ادبیاتی تحکمآمیز نداشته است.
2- این شورا بهعنوان یک ستاد، رسالت مهندسی فرهنگی، گفتمانسازی و جریانسازی در حوزه تحکیم و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی را عهدهدار است. ازنظر رهبر حکیم انقلاب، این شورا قرارگاهی مرکزی است برای سیاستگذاری فرهنگی و علمی و آموزشی در جایگاه هدایتگری کلان و دیدهبانی عرصه فرهنگ؛ و نه نهادی قانونگذار در عرض مجلس یا مقرراتگذار در ردیف دولت که پا در قلمرو وظایف و اختیارات آنها کند. اما این شورا با تشبث به امر رهبری مبنی بر تحول و با برخورد گزینشی با بیانات ایشان و بیتوجهی به برخی نصوص و تأکیدات در رهنمودهای معظمله ، بیش از تلاش برای تحول در وظایف و ساختار و مأموریت خویش به حل «مسئله خود» یعنی جایگاه و صلاحیت و ضمانت اجرای تصمیمات خود همت گماشته است.
3- مروری کوتاه بر زیرعنوان 1- 6 با عنوان «مناسبات و روابط شورای عالی با قوای سهگانه و سایر نهادها» (صص24-28) بهخوبی نشان میدهد که چه نگاه خطرناکی بر این سند حاکم است؛ نگاهی که شورا را در جایگاه یک نهاد فراقانونی قرار میدهد و موازیکاری، تداخل آشکار صلاحیت با انواع نهادهای حاکمیتی و لوث مسئولیت نهادهای مقرر در قانون اساسی از مصادیق بارز اتخاذ این رویکرد است. بر این اساس، مجمع تشخیص مصلحت برای سیاستگذاری و نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام، باید گوش به فرمان این شورا باشد(1-6-8)؛ مجلس و دولت، جز با تأیید و هماهنگی این شورا اقدام به وضع قانون و مقرره نمیکنند و شورای نگهبانی به نام کمیسیون مشترک هماهنگی و تطبیق شورایعالی انقلاب فرهنگی، ضامن آن است(1-6-1). شورای نگهبان موظف به تطبیق مصوبات مجلس با نظرات و مصوبات آن شورا است(1-6-2). تصویب برنامههای توسعه و بودجههای سالانه منوط به تائید این شورا است(1-6-3 و1-5-9) و حتی تخصیص اعتبارات بودجهای حوزه علم و فرهنگ و تهیه گزارش تفریغ بودجه در شمار اختیارات این نهاد قرار داده شده است(1-5-15). نهادهای نظارتی قوای سهگانه نیز به استخدام این شورا درآمدهاند و موظف به ارائه گزارش عملکرد به این شورا شدهاند(1-6-5)
این سند که شوربختانه به تصویب صحن آن شورا هم رسیده نهتنها مشکلی نمیگشاید بلکه تعارضات عدیده در ساحت عالی حکمرانی پدید میآورد. هنوز چالشهای عدیده ناشی از تأسیساتی همچون هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام و شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا بر پیکره نظام حقوقی و سیاسی بهجد باقی است. از این گذشته، تصویب و ابلاغ چنین اسنادی، بهانه همیشگی فقدان اختیارات و تداخل صلاحیت را در اختیار متولیان امر در مجلس و دولت برای عدم اقدام شایسته در حوزه انقلاب فرهنگی تقویت میکند و مجال مسئولیتگریزی را بهخوبی فراهم میکند.
✍🏻 دکتر حامد نیکونهاد – معلم حقوق در دانشگاه
۲۸ دی ماه ۱۴۰۰
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
@drhamednikoonahad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نفتالی بنت:
📍چرا جهان باید به جای مقابله با ایران میلیاردها دلار تقدیم این کشور کند؟
#عربی
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ استاد روابط بین الملل دانشگاه پاریس:
📍ایران بازیگری اساسی است و جایگاه بسیار مهمی در جغرافیای سیاسی خاورمیانه و جهان دارد/چین این کشور را گذرگاه اصلی در راه ابریشم میداند، آمریکا همیشه آن را در راس محاسبات خود قرار داده و روسیه منافع مشترکی با آن دارد...
#رئیسی
#عربی
🆔 @Kavoshmedia
🎬 دانلود و تماشای #مستند #پرواز_1:20
⭕️ شنبه 18 دی، ناگفته های متعدد درباره سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» از زبان دوستان و همرزمان آن شهید سرافراز
➕ برای دانلود فایل HD این برنامه به صفحه آپارات شبکه افق مراجعه کنید👇
🎞 https://www.aparat.com/v/ZioQU
🎬 دانلود و تماشای #مستند #72_ساعت
⭕️ یکشنبه 19دی، روایتی مستند از سه روز پایانی زندگی سردار رشید اسلام «حاج قاسم سلیمانی»
➕ برای دانلود فایل HD این برنامه به صفحه آپارات شبکه افق مراجعه کنید👇
🎞 https://www.aparat.com/v/7g2UO
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ زندگی در بحران در اینجا عادی شده است...
☑️ @Kavoshplus
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
#جامعه_ایران
🔵 تکرار امروز ساعت 16
🔰 فرهیخته ارجمند، از شما دعوت می شود جهت مشارکت در گام دوم «طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور» به سامانه هماندیشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به آدرس hamandishi.sccr.ir مراجعه فرمایید.
💠 @sccmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناسان شبکه الحوار:
📍کشورهای عربی از پشت به هم خنجر میزنند و ایران از این وضعیت بهره برداری میکند/پیام ایرانی ها این است اگر به دنبال امنیت و توسعه هستید باید با من توافق کنید/امارات برای حل مشکل یمن چارهای جز گفتگو ندارد و برای اینکار سراغ ایران میرود...
#عربی
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ روزنامهنگار یمنی:
📍امارات و عربستان به اسم مقابله با ایران در حال کشتار مردم و غارت ثروت های یمن هستند/انتظار نداشته باشید به تماشای ویرانی کشور و مرگ مردم خود بشینیم/سعودیها میتوانند با پول همه چیز را تحریف کنند اما پول به تنهایی پیروزی نمیآورد....
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ جنگ ویتنام، عامل نارنجی و 150 هزار کودکی که مادرزاد معلول متولد شدند...
☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻توصیه جالب دیپلمات کارکشته ایرانی به سید ابراهیم رئیسی
👈 گفتوگویی متفاوت با سفیر اسبق ایران در روسیه؛ توصیههایی که کمتر به یک رئیس جمهور میشود
#بعد_از_جهان_آرا
⏰ «جهان آرا»؛ شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ٢٢
#رئیسی
🆔@ofogh_tv
🆔 @JahanaraOfoghtv
43.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 انسان جدید؛ الهیات جدید
⬅️ در روزگار معاصر، پیشوند سایبر بیش از آنکه صرفا مقولهای تکنولوژیک محسوب شود، حامل اشاراتی به شکلگیری جهان و انسانی جدید است.
⬅️ در پایان قرن بیستم این الوین تافلر بود که با یاد کردن از عصر اطلاعات به موج سوم، این رخداد را فراتر از دو موج سرنوشتساز تمدنی دیگر یعنی انقلابهای کشاورزی و صنعتی قرار داد.
⬅️ باگسترش شبکهی جهانی اینترنت و شیوع شبکههای اجتماعی عصر اطلاعات به عصر ارتباطات تبدیل شد و فرهنگ سایبری، تفریبا هر انسان زندهای را در شیوه و سبک زندگی خود تحت تأثیر قرار داد.
⬅️ در کنار این مواجهی خوشبینانه و امیدوارانه از تلاقی ایمان و سایبر اما نقدها و دغدغهها، نگرانیهای جدی نسبت به این رویکرد الهیاتی به فضای سایبر ابراز شده است.
⬅️ منتقدان با برجسته کردن مفاهیمی همچون فئودالیسم اطلاعات، با ارائهی شواهد مختلف ادعای برابری در فضای سایبر را از اساس به چالش کشیدند و نشان دادند که چگونه تبعیض در دسترسی به اطلاعات و ارتباطات به بهانههای مختلف علیه دیگران نهادینه شده است.
#الهیات_سایبر
#حکمرانی_مجازی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🌷 بازنشر
🔰 لوح | آتش نشانان شهید یاد دفاع مقدس را زنده کردند
🔺️ حضرت آیتالله خامنهای:«قهرمانان کمادّعا و با اخلاص آتشنشان، یک بار دیگر خاطرات فداکاریهای دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان است عزمی راسخ و شجاعتی مثالزدنی را تجسّم میبخشد و در راه خدا متاع جان را بیچند و چون عرضه میکند.» ۹۵/۱۱/۱۰
💻 @Khamenei_ir
A4-324.pdf
1.88M
«مرزبانی از زبان مادری» مروری بر اهمیت حفظ زبان فارسی در برابر تهاجم زبانهای بیگانه و استعماری داشته است.
🌟 خط حزبالله در آستانه خجسته سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها، روز زن و مادر، ابعاد خانوادگی آن بانوی عظیمالشأن و جایگاه بیبدیل مادری را مرور کرده است.
🔆مدیون مادر...
🔸امتحانات سال آخر دورۀ ابتدایی نزدیک بودند و محمدباقر باید راهش را انتخاب میکرد. سید محمد، عموزادهشان که آن زمان نخست وزیر عراق بود، مدام به گوش محمدباقر میخواند که در مدارس دولتی درس بخواند تا بتواند کار دولتی پیشه کند. این عموزاده، با در نظرگرفتن اصلونسب محمدباقر و با استعدادی که در او سراغ داشت، جایگاه خوبی برایش میدید؛ جایگاهی اثرگذار در سرنوشت عراق.
🔸اما بیبی، با همۀ سختیهایی که در زندگی دیده بود، همچنان دوست داشت این پسر هم زندگی طلبگی پیشه کند، هرچند انتخاب را به خودش واگذاشته بود. محمدباقر این حرفها را میشنید و سکوت میکرد. گاهی سید محمد او را بر ترک اسب مینشاند و با هم به مزرعهاش در بیرون بغداد میرفتند. آن روزها که باهم به مزرعه میرفتند، باز در گوشش میخواند: «اگر در دولت جایگاه به دست بیاوری، میتوانی این زندگی سخت را کنار بزنی. برای خانوادهات هم خوب است.»
🔸بهخاطر شرایط زندگی، شاید بهتر بود بهجای تحصیل کار کند. بزرگتر که شد، میتوانست انتخاب درستتری داشته باشد. اما محمدباقر چند روز به غذا لب نزد و در سکوت به نان خشک و آب بسنده کرد. بیبی پسرش را میشناخت. او میدانست اگر این پسر بخواهد کاری را انجام دهد، پافشاری میکند. روز اول که متوجه رفتار محمدباقر شد، سکوت کرد. روز دوم و سوم هم گذشت. ولی ادامۀ رفتار او تا روز چهارم باعث شد اسماعیل با نگرانی دلیل آن را بپرسد تا در پاسخ بشنود: «میتوانم از خوردنی و نوشیدنی بگذرم، اما امکان ندارد بتوانم از علم چشم بپوشم. مرا به حال خودم بگذارید.» جواب آخر را همان روز داد: «حوزه تنهاانتخاب من است.»
🔸بعد از آن هم مدرسه را رها کرد و در امتحانات پایان سال حاضر نشد. با حمایت بیبی، خانواده را تسلیم کرد و در خانه ماند؛ دروس حوزوی را میخواند و گاهی از برادرش کمک میگرفت.
📚کتاب نا، صفحه ۴۶
🆔 @shahidsadr
📚بنت الهدی صدر، بخشی از مقاله «زن و تمدن»
🔆حضور اجتماعی زن
🔸اسلام هرگز نمیخواهد زن مسلمان را از عرصه دعوت و تبلیغ بیرون براند و او را از همراهی با رسالت آسمانی بازدارد.
🔸 از نگاه اسلام، زن عنصری فعال در جامعه است و اگر این عضو مهم جامعه ناتوان و بی تأثیر گردد، جامعه اسلامی امکان ادامه حیات نخواهد یافت. از این رو شاهد هستیم که رسول خدا به زنان داوطلب حضور در نبرد، توجه ویژه داشتند و سهم آنان از غنایم را با مردان برابر قرار میدادند.
🆔 @shahidsadr