eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
9.1هزار ویدیو
582 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 نقشه‌ی راهبردی صنعت کشور را تهیه کنید 🔻رهبر انقلاب: دو کار اصلی بر عهده‌ی مسئولین است: یکی مسئله‌ی ایجاد نقشه‌ی راهبردی برای مجموع صنعت کشور، یکی هم مدیریّت متمرکز و هدایت. البتّه من با دخالت دولت و دستگاه‌های دولتی در فعّالیّتهای اقتصادی موافق نیستم امّا با هدایتشان، نظارتشان، کمکشان چرا؛ این باید انجام بگیرد. نقشه‌ی راهبردی و مدیریّت جامع یکی از کارهای لازم است. ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ 📥 khl.ink/f/49499 💻 @Khamenei_ir |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 جریان اصلاحات، نقطه تلاقی متعارض‌ها 👈 دکتر علیرضا شجاعی‌زند: جریان چپ ضد کارگزاری بود ولی این دو در جریان اصلاحات، کنار هم قرار گرفتند. به گفته او، جمهوری اسلامی در بستر و زمانه مدرنیته به فعالیت خود صورت بخشیده و در واقع شناگری خلاف جریان است و بسیاری از مشکلات امروز هم ناشی از همین مسئله است البته این نباید موجب تضعیف روحیه ما شود. ⏰ «جهان آرا»؛ شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ٢٢ 🆔@ofogh_tv 🆔 @JahanaraOfoghtv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻آیا ایرانی‌ها قبل از انقلاب دیندارتر بودند؟ 👈 دکتر علیرضا شجاعی‌زند: قطعا وضع دینداری مردم ایران از نظر کمی نسبت به دوره قبل از انقلاب کاهش پیدا نکرده و به لحاظ کیفی قطعا افزایش یافته، چون عمق بیشتری پیدا کرده و وارد بطن زندگی مردم شده و جامعیت بیشتری یافته است. ⏰ «جهان آرا»؛ شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ٢٢ 🆔@ofogh_tv 🆔 @JahanaraOfoghtv
📺 ⭕️ این برنامه تلویزیونی با تهیه‌کنندگی مهدی خانعلی زاده ساخته می‌شود و هر هفته با بررسی موضوعات روز حوزه بین‌الملل مهمان خانه مخاطبین خواهد بود. 🖋 موضوع: اگر انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت نبودند؟! 💢 با حضور: دکتر منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه ✅ یکشنبه ۱۷ بهمن ساعت ۲۲:۰۰ ❎ تکرار روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ 🆔 @ofogh_tv
📺 مجموعه 🖋 تهیه کننده محمد حشمتی منش و کارگردان مهدی نقویان ⭕️ موضوع: تاریخ دوران پهلوی از زبان درباریان ✅ یکشنبه ۱۷ بهمن ساعت ٢٣:٣٠ ❎ تکرار روز بعد ٠٦:٠٠ و ۱۱:۰۰ 🆔 @ofogh_tv
با همکاری برگزار می‌کند: (پنل کارگروه وضعیت تمدنی انقلاب اسلامی) 🔸سخنران: دکتر (دانشیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی) 🔹 موضوع: غربت سنت ایرانی-اسلامی ********* 💠 گفتگوی علمی با موضوع: معضلهٔ ایران با حضور: - دکتر (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) «ایران؛ سرزمینی میان کابوس و رویا» - دکتر (مدیر گروه هنر و ادبیات پژوهشکده فرهنگ و هنر) «ایدهٔ ایران؛ دیرینه یا نو پا» - دبیر علمی نشست: دکتر (عضو هیأت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی) 📄 همراه با ارائه مقاله برتر ⏱ زمان: دوشنبه، ۱۸ بهمن ماه، ساعت ۱۴ تا ۱۷. مکان: تهران، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، سالن ارشاد 🔸لینک حضور در جلسه مجازی: https://www.skyroom.online/ch/sadr/irhfc 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🆔 @sadr_ir
🛑 آرمان انقلاب از نیمه های دهه 70 در نتیجه سیاستهای اقتصادی دولتهای پس جنگ و شرایط تورمی و اعطا رانتهای رسمی و دولتی، طبقه ای قدرتمند اقتصادی شکل می گیرد و در عین حال فقر به همان میزان گسترش می یابد و فاصله طبقات پایین و طبقات بالا بیشتر می‌شود. این چالشهای اساسی خصوصا در موضوعات مرتبط با آزادی های فردی و سیاسی و کاستی های محسوس در حوزه عدالت اجتماعی و توزیع ثروت، پرسش هایی است که انقلاب باید در بازتعریف خود و برای نقد از درون و اصلاح وضعیت به آنها پاسخ دهد، اینکه اکنون چه نسبتی با طبقه ای که امام آنها را مستضعفین می دانست دارد؟ و چگونه می تواند انقلاب را در نسبت با مردم و نیازهای زندگی روزمره آنان تعریف کند و در عین حال به آرمانهای اصیل خود مانند عدالت و آزادی و رسیدن به جامعه توحیدی ادامه دهد. هفتمین قسمت از ویژه برنامه دهه فجر زاویه در گفتگو با عماد افروغ، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه به گفتگو درباره «آرمان انقلاب» اختصاص دارد. یکشنبه، ۱۷ بهمن، ساعت ۲۲، شبکه چهار
- ناشناس.mp3
52.3M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» پیدا و پنهان شبهات درباره انقلاب اسلامی ایران 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 🔸دکتر علیرضا شجاعی زند (جامعه‌شناس و عضو هیأت‌ علمی دانشگاه تربیت مدرس) 📢 کیفیت بالا 🗓 شنبه ۱۶ بهمن‌ماه ١٤٠٠ 🆔 @ofogh_tv 🆔 @JahanaraOfoghtv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس بحرینی: کار ایران تمام است، با توافق با اسرائیل به ایران سیلی زدیم! 📍کارشناس عرب: امکانات شما را میشناسیم و از لحاظ نظامی در مقابل ایران بسیار ضعیف هستید... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس آلمانی: 📍این یک رسوایی اجتماعی برای ثروتمندترین کشور اتحادیه اروپا است... ☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ژنرال مکنزی، فرمانده سنتکام: 📍ایرانی‌ها فناوری‌های نوین را وارد منازعه کرده‌اند/آنها بی‌مهابا و با پشتکار قابلیت موشکی خود را توسعه داده‌اند/جنگ با ایران جنگ آتش‌ها خواهد بود/باور می‌کنید موشک‌های یمن همانجا مهندسی شده باشند؟ مدرکی نداریم ولی می‌دانیم از کجا آمده‌اند... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس بحرینی: 📍درگیری با ایران بخشی از برنامه حکومت بحرین برای فرار از مشکلات داخلی است/ورود اسرائیل به این کشور تصمیم بحرین نبوده و در سطحی فراتر اتخاذ شده/امارات باید هوشیار بوده و ایران را خشمگین نکند چون چیزهای زیادی برای از دست دادن دارد/این وضع برای بحرین سخت‌تر است زیرا منطقه‌ای کوچک بوده و هشدارهای ایران نسبت آن جدی‌تر است... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻جهان در هفته‌ای که گذشت 🔸مروری تصویری بر آنچه طی یک هفته اخیر در کشورهای مختلف جهان رخ داده است. ⏰ مجله بین‌المللی «نقش جهان» یکشنبه هر هفته ساعت ٢٢ 🆔 @ofogh_tv 🆔 @naghshejahan_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ انتقاد تاکر کارلسون مجری فاکس نیوز از دروغ‌های پرتکرار سیاستمداران آمریکایی... ☑️ @Kavoshplus
📺 مجموعه 🖋 تهیه کننده محمد حشمتی منش و کارگردان مهدی نقویان ⭕️ موضوع: تاریخ دوران پهلوی از زبان درباریان ✅ دوشنبه ۱۸ بهمن ساعت ٢٣:٣٠ ❎ تکرار روز بعد ٠٦:٠٠ و ۱۱:۰۰ 🆔 @ofogh_tv
با همکاری برگزار می‌کند: ✅ پنل کارگروه خانواده و نهادهای مردمی 💠 گفتگوی ویژه با موضوع: جایگاه زن و خانواده در افق تمدنی آینده با حضور 👤 ؛ مسئول حسینیه اندیشه 👤 دکتر محمد هادی همایون؛ مسئول دانشکده فرهنگ و ارتباطات 💠 گفتگوی علمی با موضوع: نسبت حضور زن در خانواده و اجتماع با حضور: 👤 سرکار خانم دکتر ، دکترای مطالعات زنان، گرایش حقوق زن در اسلام 👤 سرکار خانم ، پژوهشگر و فعال حوزه زنان و خانواده 👤 دبیر علمی نشست: دکتر ، دکترای فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام 🗓 سه شنبه، ۱۹ بهمن ماه ⏰ ۸ تا ۱۲ 🏢 مکان: تهران، پل مدیریت، دانشکده امام صادق علیه السلام، سالن شهید مطهری 🔸لینک حضور در جلسه مجازی: 🌐 https://www.skyroom.online/ch/sadr/irhfc 🔹🔸🔹🔸 📣 همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده 🌐 http://irhfc.ihu.ac.ir/ 🆔 @irhfcconf
🔰 نمایندگی خراسان اندیشکده حقوق بشر و شهروندی برگزار میکند؛ 📚 پیش نشست مجازی «دومین» همایش انقلاب اسلامی و حقوق شهروندی 🎙با حضور: دکتر توکل حبیب زاده رییس مرکز امور حقوق بین الملل نهاد ریاست جمهوری، رئیس شورای علمی اندیشکده و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) دکتر محمدحسن خانی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و عضو شورای علمی اندیشکده حقوق بشر و شهروندی 🎙دبیر علمی جلسه: جناب آقای علی ربیع زاده قائم مقام اندیشکده حقوق بشر و شهروندی و دانشجوی دکتری حقوق عمومی دانشگاه امام صادق(ع) . 📆 زمان: سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ . ⏰ ساعت ۱۹ . 📍آدرس اسکای روم: vc.isu.ac.ir/ch/human-rights . ⚠️ همراه با اعطای گواهی معتبر به شرکت کنندگان 🔸ble.ir/hcright_isu 🔸T.me/hcright_ISU 🔸eitaa.com/hcright_ISU 🔸splus.ir/hcright_isu
🔻 ‌پژوهشکده شورای نگهبان برگزار می‌کند: 🔰 سلسله نشست‌های تخصصی مدرسه حکمرانی 🔹 سخنران: 👤 حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسرو پناه • استاد حکمت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ⏰ چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ساعت ۸ صبح 🔻 شرکت در نشست به صورت مجازی 👇👇 https://www.skyroom.online/ch/shora-rc.ir/law2
با همکاری فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌کند: (پنل کارگروه مبانی نظری و فلسفی تمدن) 🔸سخنران: عضو هیئت علم پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 🔹 موضوع: جایگاه فتوت در مدینه ایرانی-اسلامی 💠 گفتگوی علمی با موضوع: تمدن و علوم اجتماعی با حضور: - دکتر (عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات) - دکتر (جامعه شناس و معاون پژوهشی ایسپا) - دکتر (دبیر علمی نشست) 📄 همراه با گزارشِ یادداشتِ «ملّت به مثابه مدینه» ⏱ زمان: چهارشنبه، ۲۰ بهمن ماه، ساعت۱۴ تا ۱۷ ، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات 🔸لینک حضور در جلسه مجازی: https://www.skyroom.online/ch/ricac/culture --------------- 🔹🔸🔹🔸 📣 همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده 🌐 http://irhfc.ihu.ac.ir/ 🆔 @irhfcconf
هدایت شده از مجتمعنا
«استقلال» . آزادی، جمهوری اسلامی 1. اگر به کمیت و کیفیت همایش‌ها و گفتمان سازی‌ها و مقاله‌های علمی و کتاب‌ها یا حتی مناظرات علمی و سیاسی دربارۀ شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی نظری بیفکنیم، هرچقدر که بحث دربارۀ آزادی و عدالت و جمهوریت و اسلامیت و اخیراً حکمرانی و پیشرفت و انقلابی‌گری به‌وفور یافت می‌شود، تأمل دربارۀ «استقلال» تحفه‌ای نایافتنی است؛ حال آنکه دست‌یابی به آزادی و عدالت و جمهوریت و هر آنچه ذکر شده و می‌شود، بدون «استقلال» ممکن و میسور نیست. اما چرا استقلال، در این میان غایب بزرگ است؟ 2. بی‌تردید بخشی از این مسئله به تاثیر نظریه‌پردازان ایرانی (اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا و عدالت‌خواه و ....) از جهانِ غربی بر می‌گردد که اساساً در آن، بحث از استقلال، کم‌فروغ است و عمدتاً گفتگو دربارۀ این مفهوم، در جهان های غیر غربی، مخصوصاً متاثرین از کمونیسم یا ناسیونالیسم رایج‌تر بوده است. پس می‌توان سوال را اینطور بازنویسی کرد که «چرا این مفهومِ مهم، برخلاف همۀ مفاهیم مذکور، در ادبیات غربیِ معاصر، غایب است»؟ 3. در تضایف توسعه‌یافتگی و توسعه‌نیافتگی، همچون تضایف سقف و کف، سقف، زمانی فرو می‌پاشد که کف، میدان تضایف را ترک کند و سودای استقلال از سقف را داشته باشد. در طرح جهانِ مدرن غربی، سقف توسعه‌یافتگی، هیچ‌گاه اجازۀ ترکِ میدان تضایف را به کفِ توسعه‌نیافتگی نمی‌دهد. پرسش از چرایی وضعیتِ کف‌بودگی جهان توسعه‌نیافته، پرسش ممنوعۀ جهان توسعۀ سرمایه‌داری است و تنها پاسخ برای تلطیف وضعیتِ کف‌بودگیِ توسعه‌نیافتگی، تعریف کفِ توسعه‌نیافته به سقفی برای جهانِ توسعه‌نیافتۀ دیگری است و به این ترتیب، بُرج و عمارت توسعۀ سرمایه‌داری، همواره بالاتر و بالاتر می‌رود و سقفی روی سقف می‌زند. 4. بنابراین خروج از این تضایف که تنها با استقلال محقق می‌شود، نه تنها پرسش ممنوعۀ نظری است، بلکه به‌جهت مخاطرات ناظر به فروپاشی سقف آن جهان، در عمل، حتی منجر به درگیری‌های خونین خواهد شد. استقلال، اولین گام و البته گامِ سرنوشت‌ساز برای خروج از جهان توسعۀ سرمایه‌داری و استعمار آن است. با نظر به مرکبِ فلسفۀ تاریخ تجدد برای توسعۀ سرمایه‌داری که وجه توجیه‌گرِ جهانی‌بودنِ آن نیز هست، خروج از این تضایف، به اشکال و اَعماق مختلفی رخ می‌نماید. نسخۀ مارکس برای استقلال از این تضایف، شاید برخلاف تصور مشهور، نه تنها خروج از این تضایف نبود، بلکه در معنای دقیق‌تر، وارونگیِ تضایف برای ارتقاء آن به سطحی عمیق‌تر از مادیت بود. تمجیدهای مارکس در مانیسفت کمونیست از سرمایه‌داری، نشان می‌دهد رویای مارکسی برای تحقق انقلاب کارگری، تنها از عهدۀ کارگرانِ بلوغ‌یافتۀ همین نظام بر می‌آمد و اشتباه تاریخی لنین، واگذاری این مسئولیت تاریخی به کارگرانِ روسیۀ تزاری بود. 5. اما در ایران؛ آغاز نهضت امام خمینی (ره) از دهۀ 1340 که منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد، در متنِ جنگ سرد بلوک غرب و شرق و در واکنش به انقلاب سفید شاه که چیزی جز اجراء برنامه های توسعه سرمایه داری نبود رقم خورد. برنامه‌هایی که با امپریالیسم نظری و دانشگاهی نیز همراهی می‌شد و مهمترین ابزار مبارزۀ بلوک غرب با انقلاب‌های کارگریِ استقلال‌طلبانه بلوک شرق بود. توسعۀ سرمایه‌داری بر مرکبِ فلسفه‌های تاریخ تجدد و ایدۀ ترقی نشسته بود که مسیر حرکتِ جوامع را در یک مسیر تک خطی، از توسعه‌نیافتگی به توسعه‌یافتگی یا به تعبیر اولین منتقدین چپِ برنامه‌های توسعه نظیر پل باران، سیری از «وابستگی» به جهان توسعه‌یافته ترسیم می‌کرد. بنابراین توسعۀ سرمایه‌داری، چه در نظر و چه در عمل، چیزی جز «وابستگی» نیست. حتی اگر از منظر گفتمان شرق‌شناسی هم بنگریم، تا وابستۀ جهان‌سومیِ توسعه‌نیافتۀ استعمارشدۀ احتمالاً شرقی‌ای جعل نمی‌شد، توسعه‌یافتۀ مدرنِ استعمارگرِ غربی‌ای شکل نمی‌گرفت. استعمار که طلبِ عمران توسعه‌نیافته از توسعه‌یافته است، محصول این وابستگی است. در این میان، استقلال از این تضایف، اولین و مهمترین گام و البته گام خونینِ نهضت خمینی کبیر بود که بعدها به حاشیه رفت. 6. از دهۀ 1370 که همزمان با فروپاشیِ شوروی و پایان جنگ سرد بود، اولین جرقه‌های عبور از جهانِ مدرن و طرح «وضعیتِ پست‌مدرن» شکل گرفت و مابازاء آن، در قلمرو علوم اجتماعی، ایدۀ جهانی‌شدن بود. آن فروپاشی و فضایِ ظاهراً مساعدترِ جهانی‌شدن و البته سستی و ناتوانیِ درونیِ ایرانیان برای پیگیریِ مسیر استقلال در انقلاب اسلامی، «استقلال» را به مفهومی حاشیه‌ای یا مخصوصاً در بدنۀ متدینین و حوزویان، به مفروضه‌ای تماماً محقق‌شده در 1357، مبدل ساخت و مسئلۀ اصلیِ انقلاب، «آزادی»، «عدالت«، «جمهوریت»، «پیشرفت» و ... شد. استقلال، نه دیگر موضوع همایشی بود نه دیگر مسئلۀ متفکری و نه حتی شعار مردمی (جز در ورزشگاه و در تقابل با پرسپولیس یا پیروزی). ممنوعیت یا غفلت پرسش از استقلال، البته در جهانِ توسعه‌یافتۀ غربی، طبیعی است،
هدایت شده از مجتمعنا
اما رخت‌بر بستنش ازگفتمان عمومی انقلاب اسلامی، یعنی انقلاب کبیری با سودای تحول در جهان، نه تنها از قلمرو فکری و اندیشه‌ای، بلکه حتی از قلمرو اقتصادی و سیاسی عجیب می‌نمود، اما با کمال تاسف و حیرت رقم خورد. از دهۀ 1370، «آزادی اقتصادی» به‌عنوان شرط سازندگی و «آزادی سیاسی» به‌عنوان مقدمۀ جامعۀ مدنی و بعد از آن، تقابلش با «عدالت و مهرورزی»، همه در شرایطی رقم خورد که اندیشیدن به استقلال و مستقل ‌اندیشیدن و عمل‌کردن، یا از فرطِ بدیهی‌بودن و محقق‌شدن به انگاره‌ای نیندیشیدنی تبدیل ‌شد یا از تفریط وابستگی و چاره‌ای از تعامل با دنیا نداشتن به پرسش ممنوعه مبدل گردید. 7. هرچند عصر جهانی‌شدن، نسبت به عصر توسعه، ملاطفت بیشتری در مواجهه با جهان توسعه‌نیافته داشت، اما در تشدید غفلت یا ممنوعیت پرسش از استقلال بی‌تاثیر نبود. همانطور که بعضی متذکر شده‌اند، جهانی‌شدنِ غربی، برخلاف ظاهرِ مشارکت‌جویانه و متکثرِ آن که نقشی برای جهان توسعه‌نیافته نیز قائل می‌شود، چالش‌ها یا تضادهای عمیقی با فرهنگ‌های محلی یا جهانشمولیِ دین دارد که تنها راه درکِ آن، توجه به اشتراکِ نظریات عصر توسعه و جهانی‌شدن در نشستن بر مرکبِ فلسفۀ تاریخ تجدد ِغربی است. بدونِ درکِ این تضاد و توجه به آن اشتراک در فلسفۀ تاریخ، درنمی‌یابیم که اولاً چرا در عصرِ جهانی‌شدن، پرسش از استقلال، یعنی ناموسی‌ترین مفهوم انقلاب اسلامی، اساساً دیگر حتی در حاشیه هم نیست و به‌طور کلی حذف و منع می‌شود و ثانیاً چرا شعارِ گفتگویِ تمدن‌ها یا سخن از آزادی و عدالت و جمهوریت و یا حتی اسلام‌گرایی، همه و همه به اندک‌زمانی مبتذل می‌شوند و به ضد خود تبدیل می‌گردند. جهانی‌شدن، از یک‌سو با ملتِ استقلال‌یافته و «ملت نجا‌ت‌یافته از وابستگی»، ملاطفت به‌خرج می‌دهد، اما از سوی دیگر، همۀ مفاهیم ناموسی او را به اضمحلال می‌برد. در محو و منع اندیشیدن به استقلال و عدم خروج از تضایف توسعه‌یافتگی-توسعه‌نیافتگی، نه تنها عدالت‌خواهی به عدالت‌خواری منجر می‌شود، نه تنها آزادی به استبداد مبدل می‌گردد، نه تنها جمهوریت به اسلامیت نمی‌انجامد بلکه حتی پیشرفت به عقب‌گرد و واپس‌گرایی می‌گراید. بدون استقلالِ انقلاب، دوباره وضعیتِ استعماری دو سدۀ گذشته سر بر می‌آورد و نه دیگر معنایی از اسطورۀ عدالت باقی می‌ماند نه قداستِ خدای آزادی؛ آنچه در اینجا ظهور می‌کند، ناخدایِ استبداد استعمارگرِ غربی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس ضد ايرانی: 📍عليه برنامه هسته‌ای ایران تمرکز کرده‌اند نه به خاطر این که عاشق چشم و ابروی ما کشورهای عربی هستند بلکه چون فقط اسرائیل باید در این منطقه سلاح هسته‌ای داشته باشد... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس صهیونیست: ایران و مصر با هم دشمن بوده و هیچ نقطه اشتراکی ندارند، نقاط اشتراک مصر و اسرائیل زیاد است و باید با هم همکاری داشته باشیم... 📍کارشناس مصری: با ایران رقابت منطقه‌ای داریم اما دشمنی نداریم و حتی در مسائلی با هم هماهنگیم/ایران فعالیت مخربی در آفریقا یا در رابطه با سرچشمه‌های نیل نداشته/پرچم اسرائیل نشانه‌ای از نیل و فرات است و خیلی از مسائل را روشن میکند... 🆔 @Kavoshmedia