eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
به گزارش خبرنگار مهر، جمیله علم الهدی در دومین نشست از سلسله نشست‌های مسائل تربیت دینی، که در دانشگاه امام رضا (ع) برگزار شد، به تبیین چالش‌های تربیت دینی با کرونا پرداخت و توسعه اومانیسم سنتی و مدرن و طبیعت گرایی سنتی و مدرن را به عنوان یک چالش بسیار مهم معرفی کرد. ✅ تقدم رنج بر آگاهی 🔻این استاد دانشگاه در ادامه سخنانش با طرح این سوال که رنج چیست و چه عوامل، پیامدهایی و راهکارهایی دارد؟ اظهار کرد: رنج یا احساس رنج اولین ادارک افراد است چه در لحظه‌ای که یک انسان بالغ از حالت‌های کما خارج شده و هوشیار شده و چه در لحظه‌ای که نوزادی تازه متولد شده و معمولاً این ادراک را می‌توان از رفتار نوزادان و کسانی که از بیهوشی یا کما خارج می‌شوند و رنج خود را در قالب‌های مشابهی همچون جیغ، داد، فریاد، آه و ناله ابراز می‌کنند فهمید. پس به واقع رنج نخستین صورت آگاهی است یا به عبارت دیگر رنج بر همه صورت‌های آگاهی مقدم است. 🔻 علم الهدی افزود: انسان‌ها بعد از درک زیبایی شناختی رنج در صدد فهم دقیق‌تر آن در قالب کشف عوامل و پیامدها و راهکارهای رهایی از رنج هستند و همین انگیزه تمام تلاش‌های انسان و عامل پیدایش تمام دستاوردهای او از جمله علوم و فناوری‌ها و نهادهای اجتماعی و سیاسی و به خصوص جهان بینی‌های مختلف است. ✅ سه گانه‌های سنتی، مدرن و اسلامی را باید بازشناسی کنیم. 🔻رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری با اشاره به روایت‌های متفاوت و گوناگونی که در رابطه با رنج وجود دارد، توضیح داد: یک شیوه رایج میان نویسندگان و سخنرانان و محققان این است که همه رویکردها و دیدگاه‌ها و روش‌ها را به دو عصر یا دوره سنتی و مدرن تقسیم می‌کنند، ولی واقعاً یک سه گانه ای وجود دارد و نباید اسلام را به یک امر سنتی فروکاست. زیرا اسلام در برابر همه دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی و مدرن به طور متفاوت ظاهر می‌شود و حتی صورتبندی های سنتی و مدرن از اسلام نیز قابل نقد و بررسی از منظر اسلام است. همین است که امام از یک اسلام ناب محمدی یاد می‌کنند که در برابر روایتهای مختلف سنتی و مدرن اسلام نیز قرار می‌گیرد، پس ما در واقع سه گانه‌های سنتی، مدرن و اسلامی را در حوزه‌های مختلف باید بازشناسی کنیم. 🔻وی پیدایش سه نوع «جهان‌بینی دینی»، «جهان‌بینی فلسفی» و «جهان‌بینی علمی» را نتیجه سه نوع تبیین درباره شرور فراگیر دانست و گفت: همراه با فراگیری کرونا ما با فعال شدن سه رویکرد در تبیین کرونا مواجه هستیم که به رقابت فعال سه نوع جهان بینی دینی فلسفی و علمی در سطح جهانی و در ایران منجر شده است. 🔻عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی در دانشگاه شهید بهشتی در تبیین این سه نوع جهان بینی توضیح داد: در جهان‌بینی علمی بر مفاهیم و الگوهای نظری تأکید می‌شود که از علم ولی به طور غیر مستقیم و حتی غیر علمی متأثر می‌شود، ولی تعمیم‌هایی شبه علمی که متضمن نتایج کلان فلسفی است بر روش‌های اقناع علمی - نظیر داده‌ها و مدل‌های ریاضیاتی- متمرکز می‌باشد. ارائه مکرر و وسیع اعداد و ارقام بیماران و درگذشتگان و عرضه مدل‌های ریاضیاتی و آماری و غیره نه تنها به قانع کردن مردم جهت پذیرش قوانین اجتماعی و انجام رفتارهای بهداشتی کمک می‌کند، بلکه مهمتر از آن شکل گیری باورهای آنهاست درباره ماهیت جهان و انسان و طبیعت و روابط این نوع حقایق با یکدیگر و به خصوص مفهوم خداوند و…. در جهان‌بینی فلسفی بیشتر برای تبیین ماهیت کرونا به موضوع خیر و شر و عوامل و پیامدهای آن در قالب برهان و مدل‌های منطقی و گزاره‌های فلسفی تأکید می‌شود، ولی در جهان‌بینی دینی بیشتر بر روایت‌گری ها و حکایتگری هایی تمرکز می‌شود که در قالب‌های زیبایی شنا ختی عوامل طبیعی و بشری و فوق بشری شرور و خیرات را تبیین می‌کند. 🔻وی با بیان اینکه این سه نوع جهان‌بینی از گذشته تا به امروز به صورت موازی و در یک رقابت با یکدیگر در جریان هستند، خاطرنشان کرد: در شرایط حال حاضر و در جریان فراگیری شیوع ویروس کرونا تبیین‌ها و تفسیرهایی متناسب با جهان‌بینی علمی تقدم پیدا کرده، ولی جهان بینی‌های دینی نیز به طور رقابت آمیزی برای تبیین عوامل و پیامدهای کرونا مطرح می‌شوند. (ادامه در پست بعدی👇👇👇) @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔻این استاد دانشگاه با انتقاد از وضعیت فعلی جامعه ایران که دچار یک نوع اضطراب شده است، گفت: ما در سطح بالاتری در حوزه جهان بینی دچار سردرگمی هستیم، زیرا از طرفی دچار دغدغه‌های دینی هستیم و از طرف دیگر دغدغه‌های علمی برای ما حائز اهمیت می‌باشد. 🔻علم الهدی با بیان اینکه در صورت‌بندی های سنتی و مدرن از شرور یک آمیزه‌ای از انسان‌گرایی و طبیعت‌گرایی را می‌توان مشاهده کرد به تفاوت این دو صورتبندی از انسان و طبیعت ورابطه انسان با طبیعت پرداخت. علم الهدی برای شرح این صورتبندی های سنتی و مدرن از عبارت «پیوستار انسان گرایی - طبیعت گرایی» استفاده کرد و گفت: انسان‌گرایی مُدرن هر چند بر قدرت شگفت انگیز انسان و شکوه و عظمت علم و فناوری تکیه زده، ولی به طور غیر مستقیم و نا آشکار انسان را در زوایای طبیعت محدود می‌سازند، زیرا ماهیت طبیعی انسان را عامل یا علت العلل همه دستاوردهای بزرگ او می‌دانند و تکامل انسان را در قالب مدل‌هایی از روابط میان عوامل هورمونی و عصبی و ژنی تبیین و توجیه می‌کنند و این فروکاست انسان به بدن طبیعی و فروکاست جهان به محیط طبیعی- اجتماعی از طبیعت گرایی جانبی انسان گرایان مدرن پرده بر می‌دارد. با این حال انسان گرایی مدرن آشکارا و مستقیم به تحقیر طبیعت تا حد یک ماشین برنامه ریزی شده برای انسان و در اختیار انسان دامن می‌زند. 🔻این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: انسان گرایی سنتی زیر تأثیر جهان بینی دینی است، ولی همین جهان بینی نیز آمیزه ای از طبیعت گرایی و انسان گرایی را توسعه داده و در جهان بینی دینی طبیعت، قدرتمند است و انسان واکنش فعالی ندارد و تصرفی در طبیعت نمی‌کند، بلکه تسلیم آن می‌شود و حداکثر تلاش می‌کند بخشی از طبیعت را برتری بخشیده و به آن تشخص بخشد و با پرستش آن و قربانی کردن برای آن و … از رنج‌هایی که توسط شرور طبیعی فراهم شده رها گردد. تشخص بخشیدن به تمام یا بخشهایی از طبیعت و خداسازی و روایت گری های هنرمندانه برای پیوند دادن انسان و طبیعت و خدا شیوه رایج در ادیان و جهان بینی‌های دینی است. 🔻 رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری گفت: در شرایط مدرنیته و صورت بندی‌های آن، در جهان بینی علمی و فناورانه ظاهراً انسان گرایی قوی و آشکار ولی طبیعت گرایی پنهان است، ولی در انسان گرایی سنتی طبیعت گرایی قوی‌تر و آشکارتر و انسان گرایی ضعیف و ناآشکار است. @kanooneQarbshenasiAndisheIslami
💠 برگزاری نشست علمی «فرصت‌ها و چالش‌هاي نظام آموزشي و تربيتي در ساحت تجربيات ملي و بين‌المللي» ❇ دومین نشست از سلسله نشست‌هاي مسائل تربيت ديني در شرايط جاري كشور و بين الملل با عنوان «نشست علمي فرصت ها و چالش‌هاي نظام آموزشي و تربيتي در ساحت تجربيات ملي و بين‌ المللي» با حضور فرهیختگان، نخبگان و اساتید دانشگاه به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد. 🔷 سخنرانان: ✳️ دکتر جمیله علم الهدي: عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي ✳ دکتر مرتضی رجوعی: رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) ✳️ دکتر رسول اکبري: مدير امور بين الملل دانشگاه امام رضا (ع) ✳️دکتر محمدرضا قائمی نیک : عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
📩‏در ‎ آن قدر مظلومين دارند پايمال مى‌شوند، اصلًا راجع به امريكا صحبتى نيست كه اين چرا اين كار را مى‌كند. ۱۴ خرداد ۱۳۶۲ صفحه توییتر👇 https://twitter.com/fa_emamkhomeini
آغاز یک پایان.mp3
20.74M
| سلسله مباحث آموزشی | این قسمت: شکاف طبقاتی و شکست نظریۀ اقتصاد سرمایه داری | استاد: شهریار زرشناس |درجه: صاحب نظر در حوزه مطالعات غرب شناسی هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی |سرفصل ها: تاریخچه اقتصاد سرمایه داری در غرب تاریخ آمریکا و شکل گیری اقتصاد سرمایه داری نسخه های ایدئولوژیک سرمایه داری بحران سازی نظریه سرمایه داری شکست نظریه سرمایه داری مأموریت ترامپ در سرمایه داری جهانی به دوره های در کانال تخصصی ما بپیوندید: 🆔 @Analysts
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 سخنرانی فوق العاده در تظاهرات آمریکا 🔥ما آتش زدن را از شما یاد گرفتیم. جورج فلوید مهم نیست داستان چیزی دیگری است.... بس کنید .... 🔥نکته مهم در وضعیت فعلی آمریکا این است که آرام آرام شاهد درگیری مردم با یکدیگر هستیم(کلیپ های آن را در استوری اینستاگرام گذاشتیم). از جهات متعدد این موضوع قابل توجه است. هم از ضعف رهبری تظاهرکنندگان و هم از قابلیت شدید جامعه آمریکایی به بازگشت به جنگ های داخلی خونین گذشته در آن کشور. 🔥هرگز فراموش نکنید ما کشور یکپارچه ای به نام نداریم. مجموعه ای از کشورها با پرچم و سیستم اداری مستقل خود هستند که متحد شده اند و بخش های زیادی نیز مثل کل ایالت کالیفرنیا و لس آنجلس و و بسیاری شهرهای دیگر در جنگ های شدید با همسایه ای چون در سال ها قبل به این اتحاد منضم شدند. @kharej2025
🔴 مهم و فوری 💯 نیاز به حداقل 10هزار حمایت 😳 چرا از صفحات مجازی صهیونیستی استفاده می‌کنیم؟ https://www.farsnews.ir/my/c/27362 @jebheh 🔎 farsnews.ir/myfars 👇 ✅ @mosharekate_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانشگاه رفتن در آمریکا آنقدر گران است که هنوز ۳ میلیون نفر از سالمندان این کشور، درگیر پرداخت اقساط وام‌های دانشجویی هستند! ۲۰ 🆔️ @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺پیش‌بینی این روزهای آمریکا یک ماه قبل در شبکه افق نادر طالب‌زاده می‌گوید اوایل ماه رمضان امسال و در نخستین قسمت برنامه «مثبت مکث» با گوردون داف نویسنده آمریکایی گفت‌وگوی اینترنتی داشتم، او 25 اسلحه در خانه داشت و می‌گفت خیلی از آمریکایی‌ها همینطور هستند، از او پرسیدم چقدر حدس می‌زنی در این کشور جنگ داخلی اتفاق بیفتد؟ و جواب داد هر لحظه، فقط یک جرقه لازم دارد گویا قتل جرج فلوید به دست نیروی پلیس آمریکا، همان جرقه‌ای بود که گوردون داف پیش‌بینی کرده بود ⏯ مشاهد تمام قسمتهای در کانال یوتیوب شبکه افق 🆔 @ofogh_tv
📕 کتاب «تحول در ریاضیات، لازمهٔ تحول در علوم انسانی» (بررسی امکان و ضرورت تأسیس ریاضیات اسلامی) ✍ نوشتهٔ استاد سید مرتضی حسینیِ الهاشمی (فرزندِ علامه سید منیرالدین حسینیِ ‌الهاشمی) 🌀 ریاضیات اسلامی چیست؟ آیا واقعاً چنین است که نتوان ریاضیات را به اسلامی و غیراسلامی تقسیم نمود؟ آیا مقصود از ریاضیات اسلامی، ریاضیاتی است که کاربرد اسلامی داشته باشد؟ آیا ریاضیات اسلامی بدین معناست که ۲ به‌علاوهٔ ۲، مساوی با ۴ نباشد و مثلاً ۳ یا ۵ گردد؟ آیا مقصود از ریاضیات اسلامی، ریاضیات استنباطی و تعبدی است که بتوان آن را از آیات و روایات استخراج کرد؟ آیا مقصود از ریاضیات اسلامی، ریاضیات دوره مسلمین است؟ آیا ریاضیات اسلامی، به معنای نفی سایر ریاضیات‌های موجود، به دلیل غیراسلامی بودن آنهاست؟ آیا با تأسیس ریاضیات اسلامی، ریاضیات قدیم و ریاضیات جدید از اعتبار ساقط شده و نسخ می‌گردند؟ آیا طرح موضوع ریاضیات اسلامی، مایه تضعیف دین است؟ ⬅️ عمده مخالفت‌ها نسبت‌به ریاضیات اسلامی، ناشی از تصور نادرست و غیردقیق از این واژه است. لذا باید گفت پاسخ همه سؤالات فوق، منفی است و در این کتاب تلاش شده، ضمن ارائه تصور دقیقی از ریاضیات اسلامی، امکان و ضرورتِ آن به اثبات برسد. 💠 ۲۰۰ صفحه + یک عدد DVD تصویری | ۳۰ هزار تومان، به‌علاوهٔ پنج‌هزار تومان هزینهٔ پُست: 🆔 @tamaddonnovin ☎️ 09104646212
🔆 علامه سید منیرالدین حسینیِ هاشمی: «در بالاترین افق، "دستگاه جدید ریاضی" تولید کرده‌ایم.» https://eitaa.com/moniroddin/106 https://eitaa.com/moniroddin/108 https://eitaa.com/moniroddin/110 https://eitaa.com/moniroddin/111 🔗 کتابِ «تحول در ریاضیات، لازمهٔ تحول در علوم انسانی»، نوشتهٔ استاد سید مرتضی حسینی، می‌تواند شما را با خوانشی از نظریهٔ علامه حسینی در حوزۀ ریاضیات آشنا کند. معرفی کتاب: eitaa.com/mirbaqeri_ir/2948
بسیاری از اندیشمندان غرب طی سالها هشدار می دادند که جوانان غربی با کازینو ، دانسینگ ، نایت کلاب و انواع و اقسام اسپرت های مشغول کننده مهار شده اند. و روزی که اینها نباشد ، جوان غربی کف خیابان به شورش و اغتشاش مشغول است! تعطیلی فراگیر کرونایی ،‌ صحت این نظریه را ثابت کرد. https://twitter.com/Aminikhaah/status/1272164915067990018?s=09@Aminikhaah
💠 شهید صدر به ما عزت داد 🔻 دکتر آذرشب درباره آشنایی خود با شهید صدر چنین می‌گوید: 🔸 آشنایی ما با آقای صدر به این صورت بود که ایشان به ما احساس عزت، کرامت و شخصیت بخشید. دین در عراق توأم با خرافات پیرمردها و پیرزن‌ها و به‌طور کامل از صحنۀ اجتماعی دور بود. هیچ حرفی برای زندگی نداشت. زمانی که در عراق بودیم، کسانی که برای زندگی حرف داشتند، بیشتر چپی‌ها و مارکسیست‌ها و حزب کمونیست و یا لیبرال‌های وابسته به غرب بودند. حزب کمونیست در عراق یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین و قوی‌ترین احزاب کمونیست خاورمیانه بود. آنها در زمینۀ فلسفه و جهان‌بینی، اقتصاد و عدالت اجتماعی سخن می‌گفتند. 🔹 گفتمان اسلامی، گفتمانی نبود که در این‌گونه موارد ورود پیدا کند. طبیعی بود که انسان در این اوضاع، هیچ عزتی از وابستگی به دین و اسلام احساس نمی‌کرد. ما از ترس آخرت و خشم خدا نماز می‌خواندیم و روزه می‌گرفتیم. 🔸 آشنایی با تفکر آقای صدر ابتدا با کتاب «فلسفتنا» آغاز شد. «فلسفتنا» با قدرت هرچه تمام‌تر وارد شد و با تمام افکار و اندیشه‌های موجودی که خودشان را یکه‌تاز میدان کرده بودند، مبارزه کرد. پس از آن هم کتاب «اقتصادنا» منتشر شد. 🔹 تمام وجود این شخص مالامال از عزت و افتخار بود. هیچ‌چیز جز آقای صدر نداشتیم. عده‌ای بودیم. مجموعه‌ای از دوستان هم از کربلا و جاهای دیگر آمده بودند. ما در دانشگاه با هم ارتباط داشتیم و پیگیر بودیم خدمت آقای صدر برسیم. چند بار در نجف خدمت ایشان رسیدیم. دسته‌جمعی رفتیم. وقتی آنجا می‌رفتیم، از سخنانی که از ایشان می‌شنیدیم، مات‌ومبهوت می‌شدیم، مجذوب ایشان می‌شدیم. یکی از کسانی که با ما می‌آمد، آقای ابراهیم جعفری بود که نخست‌وزیر عراق شد. 📎 برای مطالعه متن کامل مصاحبه اینجا را کلیک کنید. 🌐 پژوشگاه تخصصی شهید صدر 🆔 @shahidsadr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
22 🎬 این قسمت: جایگاه روحانیت، قبل و بعد از انقلاب آیت‌الله سیفی مازندرانی: 👈 قبل از انقلاب، مقامی دست روحانیت نبود تا ایشان آزمایش شوند. ✅ آنهایی که خود را ساخته بودند امثال شهید بهشتی و مطهری ها بودند. 🆔@tahavol_howze
💢 در شکل‌گیری فتوای مشهور، عوامل اجتماعی هم تأثیرگذارند/ چیزی به نام حقوق بین‌الملل نداریم! ✔️ دکتر سعید نظری توکلی، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران در گفتگوی اختصاصی با شبکه اجتهاد🔻 🔹 گزاره‌های فقهی ما حاصل فهم فقیه از متون دینی است. بر این اساس این فهم یعنی فهم فقیه به خودی خود فاقد اعتبار است، یعنی فهم فقیه بما هو فهم فقیه، یک جایگاه خاصی ندارد آنچه که مهم است آن متن دینی است که فقیه می‌خواهد از آن استنباط کند، اما این متن دینی که فقیه می خواهد از آن استنباط کند یک زمینه‌هایی برای صدور دارد که اگر نسبت به زمینه‌های صدور آن بی توجهی کنیم طبیعتاً دچار اشتباه در عملکرد و کارکرد فقه می‌شویم. 🔹 برخی از واژه‌ها نمی‌توانند واژه‌های فرازمانی باشند. ما می‌توانیم از ظرفیت فقه اسلامی برای سازماندهی روابط بین‌الملل استفاده کنیم اما دانشی به نام حقوق بین الملل نداریم و قابل تعریف نیست. 🔹 در ادبیات غربی از واژه ای که استفاده می‌شود برای فقه، آن اصطلاح به معنای شریعت نیست بلکه به معنای دکترین است. ادامه گفتگو👈 https://b2n.ir/121495 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
سلسله نشست‌های «بحران‌های جهانی و رفتارهای متفاوت فرهنگ‌ها» نشست چهارم: «بحران‌های جهانی و رفتارهای متفاوت فرهنگ‌ها» رضا داوری‌اردکانی «نگاهی فلسفی به بحران محیط زیست و پیامدهای کنونی آن» شمس‌الملوک مصطفوی سه شنبه ۲۷ خرداد‌ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ لینک پیوستن به نشست: http://www.ihcs.ac.ir/fcc/fa/news/19536 🍀🍀
روش تحلیل لغت.pdf
992.2K
✅مقاله روش‌شناسی تحلیل لغت در فرایند استنباط فقهی 🔹استاد عبدالحمید 🔹استاد در این مقاله به تشریح خرده‌فرایند دست‌یابی به معنای مفردات ادله می‌پردازند. 🔹شناخت مانند روش بررسی لغت، روش بررسی دلالی، روش بررسی سندی و ... ذیل روش‌شناسی اجتهاد جای می‌گیرند. 🔸 کانال روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 http://eitaa.com/joinchat/2917400596Cb97bc66604
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
🔸پنجمین برنامه مصیر در مورد زندگی و منش علمی آیت الله سید منیرالدین حسینی 🔸یکشنبه ۲۵خرداد ساعت ۲۱ شب
📹 سخنان استاد سید مرتضی حسینی الهاشمی در برنامه مصیر، ۱۳‌۹۹/۳/۲۵ ⚡️ مروری بر نظریۀ علامه سیدمنیرالدین حسینی در «فلسفۀ ریاضی» http://www.telewebion.com/episode/2295955
ارتباطات چیپ و فانتزی و جلف
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
#Inistagram #Followers #Like ارتباطات چیپ و فانتزی و جلف
📛اسف بار تر از همه ی معضلات راجع به فضای مجازی برنامه های مختلف تلویزیونی هستند که به شکل عجیبی پایگاه ارتباطی و معرفی خود را این بد افزار های هنجار شکن و جاسوسی قرار میدهند و در مدیریت نیاز و ارضا و کنترل ذائقه و خواست عمومی در زمینی که حکمرانی مجازی جهان مدرن طراحی کرده به احسن وجه بازی می‌کنند...!!. محفل زمانه شناسی
🔸فحش بنویس، ۵ میلیون بگیر! / درآمد ۲۰ میلیونی هشتگ زن‌ها در اینستاگرام 🔹گزارشی از درآمد بعضی از شغل‌ها در فضای مجازی نشان می‌دهد که هر بازدید کننده صفحات یا به اصطلاح سین کار‌ها برحسب فعالیتشان، ماهانه بین ۱.۵ تا ۳ میلیون در ماه و کپشن نویس‌های اینستاگرامی بین ۵ تا ۵۰ میلیون در ماه درآمد دارند، اما بعضی‌ها هم روزانه درآمد میلیونی دارند مثل هشتگ زن‌ها که چیزی بین یک تا ۲۰ میلیون در روز درآمد دارند. 🔹تبریک گو‌های تولد هم در اینستاگرام داریم که به ازای هر تبریک بر اساس معروفیت و البته تعداد فالوئرهایشان بین یک تا ۲۰ میلیون دریافت می‌کنند، اما شاید باورتان نشود یک عده هم هستند که ماهی بین یک تا ۵ میلیون دریافت می‌کنند تا در صفحات اشخاص خاص مثل افراد چهره و یا یک فرد مورد نظر فحش بنویسند و از این راه درآمد کسب کنند. 👉 yjc.ir/00V073 جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ████████████✊🏻 @jebheh