eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️⛔️ ! من بر این باورم که ما در ایران موفق به تقرر علمی به نام جامعه‌شناسی در ماهیت راستین‌اش نشده‌ایم. آنچه تحت این سرنام دارد تدریس می‌شود در‌واقع ربطی به جامعه‌شناسی در معنای راستین آن ندارد. در بهترین حالت، دانشی است التقاطی از آمار و پیمایش اجتماعی، اقتصاد سیاسی و نقد آن و برخی نظریه‌های فرهنگی و آنتروپولوژی، همراه با اَدویه‌ی ایدئولوژی چپ و نوستالوژی راست. علت اصلی این عدم کامیابی در فهم و تقرر جامعه‌شناسی عدم فهم دو مقوله‌ی «سوبژکتیویته» و «ذوات آیدتیک» است که جامعه‌شناسی بر آنها استوار است. بنابه یک جهان‌بینیِ عرفیِ مارکسیست-لنینیستی که در پس‌زمینه قرار دارد، این دو مفهوم در ذهن فاکت‌انگارِ اهالی این حوزه، ایده‌آلیستی و ذات‌گرایانه! تصور شده‌اند. به همین دلیل دانشجوی این رشته در ایران، نمی‌تواند هیچ ارتباطی با مبانی روش‌شناختی تفکر زیمل و وبر و نهایتاً شوتس برقرار کند که اینها مبانیِ خود جامعه‌شناسی‌اند. چراکه اساس کار آنها در تأسیس جامعه‌شناسی، بر استخراجِ صورتِ – نه مَترِ – معانیِ قصدشده‌ی جمعی، استوار است. کسانی مانند کارل مارکس ارزشی تماتیک برای علم جامعه‌شناسی دارند. و تِم‌ها ماهیت یک علم را تشکیل نمی‌دهند، بلکه ماهیت یک علم بسته به خواصِ منسجم، نظام‌‌مند و بستریافته‌ی «متُدیک» است، و این را باید نزد وبر و زیمل و دورکهایم یافت. خاصه بنیاد متُدیک کار کارل مارکس ملهم از پوزیتیویسمی است که در آن جامعه‌شناسی راستین و غیرطفیلی اساساً ممتنع است، مگر اینکه سنخی طفیلیِ علوم دقیقه‌ی طبیعی مانندِ آنِ اگوست کنت باشد که در آن از محیط اجتماعی انسانها، به اندازه، بحث می‌شود، نه از انسان و جامعه‌ی انسانی. جامعه ای که متشکل از معانیِ بنیاسوبژکتیو است نه نسبت‌های ریاضیِ ابژه‌ها. همچنین از آنجا که این خدمات تماتیک مارکس به جامعه‌شناسی، سابق بر اینکه توصیفی-تئوریک باشند انتقادی-پراتیک‌اند، قوزِ ماجرا مضاعف می‌شود. 🔷کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
4_5936305497891145120.pdf
2.87M
آخرین اثر آیت الله علوی سرشکی ؛ در بهمن ۹۷ به نام نقد و بررسی مدرنیته و پست مدرن 📚 🔷کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
آسیب شناسی حقوق اساسی ایران، دکتر بیگدلی.m4a
31.66M
🚫⛔️📛درآمدی بر وضعیت بحرانی حقوق اساسی در ایران معاصر دکتر عطاءالله انجمن علمی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد 🔷کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم هاشمی رفسنجانی: بنی صدر هر کاری که می‌کرد، اگه خوب میشد می‌گفت من بودم، اگه بد میشد می‌گفت اینا نمی‌ذارن! 🔷 کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
▪️ | زیبایی یک تحریم... محسن مهدیان نوشت: ابتدا فکر می کردم اگر من بودم شاید بجای تحریم، برخورد عدلیه را مطالبه می کردم. یا برای عذرخواهی اسنپ کمپین می ساختم. بیشتر که دقیق شدم احساس کردم تحریم موثرتر است و دقیقتر. کسانی که فکر می کنند ماجرا بی دلیل بزرگ شده است، متوجه نیستند که ماجرا حتی حجاب و حکم ضروری اسلام هم نیست. بلکه صیانت از قانونی است که زیربنای همه احکام از جمله حجاب است. بلکه پشتوانه کلیه عهود اجتماعی است. اما معتقدم بهترین و کاملترین روش برخورد همین تحریم است. چرا؟ دقت کنیم که مساله و این مورد خاص نیست. این بازی دامنگیر است و قابل امتداد به دهها نمونه دیگر. ابتدا مقایسه مطالبه تحریم با مطالبه عذرخواهی؛ چرا مطالبه عذرخواهی در این مصداق مشخص موثر نیست؟ چون با سازمانی سوداگر مواجهیم که برای نفع شخص حاضر است از قانون جمهوری اسلامی که هیچ، از قانون خودش نیز عبور کند. حالا با کدام ملاک و معیار می خواهیم عذرخواهی کند؟ به اصول خودش نیز پایبند نیست چه رسد به اصول اخلاقی شما! مطالبه عذرخواهی خوب است؛ اما بعد تحریم موثر است؛ انشالله که نمی گویید با راننده ها نیز تحریم می شوند؟ عجیب است که عده ای برای تحریم ساپیا و یا گوجه فرنگی و پیاز هیچ وقت به کارگران آن فکر نمی کنند اما حالا...دقیق تر شوید این تحریم موقت برای کارکنان آنها نیز مفید است. اما تحریم از برخورد قضائی نیز موثرتر است. اصل حرف یادداشت اینجاست. تحریم مالی یک شرکت خصوصی بلوغ اجتماعی جامعه متدین ماست. این بلوغ دهها برابر از برخورد قضائی موثرتر است. تصمیم مشتری های اسنپ و حتی کارکنان اسنپ برای تربیت بخش خصوصی متخلف است. یعنی پیش از آنکه عدلیه ورود کند، خود مردم به صورت مدنی و قانونی یک سازمان سوداگر را جریمه می کنند. دقت فرمائید؛ کسانی که تحریم کردند حاضر شدند خودشان را هم محدود کنند اما قانون صیانت شود. حذف اسنپ هم محدودیت خدمت برای مشتری است و هم محدودیت مالی برای راننده های محترم اسنپ؛ اما هدف تحریم کننده ها، حفظ حرمت حجاب و بلکه قانون و بلکه میثاق یک ملت است. حقا مایه مباهات است. اسنپ و غیراسنپ را عبور کنید؛ این بلوغ اجتماعی زیبا نیست؟ تحریم موقت اجتماعی در مواجهه با یک سازمان اقتصادی از هر روش دیگری موثرتر است و انشاالله به عذرخواهی هم می رسد و نیازی به ورود عدلیه هم نخواهد بود.
▪ اسنپ کوتاه آمد!/ از راننده وظیفه شناس قدردانی می‌شود اطلاعیه اسنپ: اسنپ خود را مقید به رعایت چارچوب‌های قانونی و ارزش‌های اسلامی جامعه می‌داند و بر پایبندی به آن متعهد است و در قوانین شرکت اسنپ صراحتا بر التزام به رعایت حجاب تاکید شده است. این شرکت ضمن تکذیب شایعات مربوط به برخورد با راننده اعلام می‌کند حساب کاربری ایشان در هیچ مقطعی غیرفعال نشده است. از راننده مذکور بابت رعایت قوانین شرکت قدردانی به عمل خواهد آمد و اسنپ بابت افشای اطلاعات شخصی راننده، خود را محق به پیگیری موضوع می‌داند. همچنین لازم به ذکر است، تماس با مسافر طبق رویه‌های معمول شرکت در مورد سفرهای ناتمام صورت گرفته و به منزله تایید رفتار مسافر نبوده است.
✔چند خط درباره پویش و مخالفانش 💠در پویش‌های قبلی نظیر حادثه حمله "سگ‌های لواسان"، "توهین به چادر در تبلیغات شهرداری"، "قانون منع بکارگیری بازنشستگان"، "قانون‌شکنی سلبریتی‌ها" و موارد دیگر هم کسانی بودند که چوب لای چرخ حرکت‌های جمعی جبهه انقلاب شدند. علت چیست؟ معتقدم برخی دید سیستماتیک ندارند و حوادث را منفک و مستقل از چرخه‌های تمدنی و تاریخی تحلیل می‌کنند. لیبرال سرمایه‌داری با تجربه‌ی چند صدساله موریانه‌وار نفوذ می‌کند و شهر ما را به شهر هرت تبدیل می‌کند. قانون هم بتدریج به نفع این موجود جونده عقب نشینی می‌کند. قانون خط مقدم(و نه عمق) مواجهه با این پدیده است. نباید اجازه داد قانون‌شکنی سیستماتیک نهادینه شود. اگر چنین شود فردا برای احقاق کوچکترین حق خود بی‌پناه و بی‌چاره می‌مانیم. برخی صرفا از نهادهای قانونی مطالبه می‌کنند ولی بدانیم که صرف نظر از آگاهی عمومی، نهادها هم برای اینکه میدان کار داشته باشند باید پشتوانه‌های اجتماعی داشته باشند. حتی آنها که امروز نگران نان و کسب و کار برخی رانندگان اند متوجه نیستند که اگر امثال اسنپ برای قانون‌شکنی‌اش مجازات نشود، فردا بدون پروای مخالف و قانون، حقوق رانندگان را هم پامال خواهد کرد. این ذات سرمایه‌داری کثیف است. این ما هستیم که معلوم می‌کنیم و سایر شرکت‌ها برای جذب مشتری در قانون‌شکنی رقابت کنند یا در قانون‌مداری‌. اگر قانون‌شکنی بی‌هزینه باشد، قانون و اخلاق، بازنده بازار خواهد بود. ✔حالا فرصت این فراهم شده که درباره حقوق و شرایط کاری رانندگان، امنیت اطلاعات کاربران و مشتریان، رابطه اسنپ با سرمایه‌گذاران اماراتی و برخی پدیده‌های مشکوک دیگر هم سوالاتی بپرسیم. 🆔️ @yaminpour
جلسه علمی حضرت آیت الله سیدمحمدمهدی با اساتید و ریاست دانشگاه علوم اسلامی رضوی با موضوع: (جایگاه علم و پژوهش از منظر بیانیه گام دوم انقلاب) به همت: کارگروه ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانشگاه رضوی ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۸ @KanooneQarbshenasiAndisheIslami 👇👇👇