#کروناویروس
#کرسی_مجازی
🔺 گروه #فلسفه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه برگزار میکند:
✅ کرسی علمی ترویجی «وانهادگی #انسان_معاصر در غربت غربی و تنهایی او در بلیهای چونان #کرونا»
🎙 با حضور:
#حسین_رمضانی
#عبدالحسین_خسروپناه
#مهدی_عبداللهی
#محمدجواد_رودگر
📅 یکشنبه 20 مهر ماه 99 / ساعت 15
📡 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق :
👇👇👇👇👇👇
🌐 join.skype.com/bOkuwYKKdK9S
📱هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر : 09191541744
🆔 @iictchannel
قسمت سیام برنامه تلویزیونی #مصیر
دومین قسمت از مجموعه برنامهی استاد علی صفایی حائری
با موضوع: ولایت فقیه در اندیشه استاد صفایی
با حضور حجتالاسلام مسعود حیدری نیک، شاگرد استاد صفایی
📅یکشنبه 20 مهر
🕘ساعت ۲۱
📺شبکه چهار سیما
#علی_صفایی
#استاد_صفایی
🎥 صحبت صدر(١)؛ روحانیت چنانکه صدر میگفت
نخستین نشست «صحبت صدر» با موضوع «روحانیت چنانکه صدر میگفت» پنجشنبه ١٧ مهرماه برگزار شد.
🔻 حجتالاسلاموالمسلمین محمدمهدی رفیعپور بیان کرد:
تحول در جامعه باید منشأ حوزوی داشته باشد
از نظر شهید صدر اگر تحولات جامعۀ اسلامی بخواهد به سرانجام برسد و ریشه و اصالت داشته باشد، باید منشأ حوزوی داشته باشد.
مطالب شهید صدر درباره تحول حوزه، مقدمه و گام نخست است، نه اینکه آن را گام نهایی تلقی کنیم.
اسلامِ ما پاسخگوست
ایشان معتقد است که نباید به دامان نظامهای غربی بیفتیم، بلکه با استفاده از مبانی اسلامی و علوم روز، پویایی در فقه خودمان ایجاد کنیم که نماد این تحولخواهی در «اقتصادنا» دیده میشود. امروز باید به تأسی از آن شهید در علوم سیاسی، روانشناسی، جامعهشناسی کتبی مانند اقتصادنا داشته باشیم.
در نگاه ایشان علم تمدنساز فقه است، ولی نه فقه فردی و سنتیِ صرف که به چشمانداز اجتماعی و بازتاب اجتماعی آن توجه ندارد.
فقه را جذاب کنیم
اکنون وقتی کلمه فقه در جامعه مطرح میشود عمدتاً جنبه فردی و سلبی آن به اذهان متبادر میشود، فقهی که قصد دارد خط قرمز بکشد و تحریم و محدودیت ایجاد کند؛ لذا فقه، فقیه و فقاهت برای جامعه جذاب نیست؛ بلکه آن را پس میزند، چون ما نتوانستیم فقه فردی را اجتماعی و بر آن اساس جامعه را اداره کنیم. امروز نگاه از بالا به پایین و «از ما به یک اشاره/ از تو به سر دویدن» جوابگو نیست.
شهید صدر در عین اینکه بر فقه بهعنوان دانش تمدنساز تأکید دارد، درعینحال معتقد به تحول است؛ ما از سخنان ایشان بخش اول را گرفته، ولی تحول در راستای فهم اجتماعی و تغییر متون فقهی با رویکرد اجتماعی را مورد بیتوجهی قرار دادهایم.
🔻 حجتالاسلاموالمسلمین محمدرضا زائری بیان کرد:
مهمترین رویکرد شهید صدر به امت است
در اینکه امثال شهید صدر دغدغه بحث اقتصاد اسلامی و مبنای تئوریک و نظری برای اداره جامعه داشتند شکی نیست، ولی مهمترین رویکرد ایشان به بحث امت است. من «اقتصادنا»ی او را «اقتصاد الامة الاسلامیه» میبینم نه «اقتصاد الاسلام».
تحول بهمعنای کنارگذاشتن همۀ گذشته نیست
تا سخن از تحول میشود، برخی طوری رفتار میکنند که گویا مراد از تحول این است که هیچچیزی در حوزه بهدرد نمیخورد و باید همه را رها کرد. اگر کسانی بهنام تحول، کارهای غلطی کردند، بعد از آن ممکن است نگرانی و تردید در بحث تحول دامن زده شود.
تحول حوزه باید درونی باشد
یکی از بزرگترین ایرادات این است که یک شخصیت سیاسی و اجتماعی از بیرون بخواهد درباره تحول در حوزه حرف بزند و یا موج ایجاد کند. امید به تحول باید به نهادها و شخصیتهای داخل حوزه وابسته باشد؛ ارزش شهید صدر این است که خودش برآمده از خاندان نهصدسالۀ مرجعیت است و حوزوی کامل و مطلق از بُن و اساس است، نه اینکه صرفاً یک نابغه دینی باشد.
فقه نقطه وصل اسلام به جهان
شهید صدر فقه را نقطه وصل اسلام به جهان میداند و درعینحال بین مبانی نظری و عرصه اجرا معتقد به اعتدال است؛ نگاه وی این است که حوزه باید با جذابیت فقه جامعه را اداره کند و زمانی جذاب میشود که بتواند بهخوبی جامعه را اداره کند. فقه اگر کاربرد مؤثر در زندگی نداشته باشد بهدرد نخواهد خورد.
فقهِ بریده از زندگی کارآمد نیست
امروز مسئله مخاطب ما این است که روزی که من گرفتار مشکلاتی مانند ناتوانی در ازدواج، نداشتن شغل و… بودم حوزه کجا بود. ما باید کارآمدی فقه را در مقام رقابت با دیگران نشان دهیم. اگر طبق نظر شهید صدر قبول داریم که فقه در همۀ عرصهها جواب میدهد، باید این جواب آزموده، دیده و شنیده شود و خود را ثابت کند.
یکی از مشکلات امروز این است که میگوییم ما جای ائمه(ع) نشستهایم، ولی کمتر کارهای آنها را در مواجهه با مردم میکنیم و برخی مواقع فقط توقع داریم سخنان ما را اطاعت کنند؛ الآن رابطۀ حوزه و روحانیت گاهی چنین رابطهای است.
🔗 متن کامل این نشست را در اینجا بخوانید
🆔 @SHAHIDSADR
📌 «عصر هدایت و کمال» در برابر «عصر حیرت»
⚡نقد استاد پیروزمند بر کتاب «عصر حیرت» آقای مهدی نصیری
💠... در عصر غیبت به پشتوانه تلاش علما و به ویژه فقها نه تنها به سمت حیرت افزونتر نرفتیم بلکه تکامل در «فهم حجتمند» اتفاق افتاده است.
مرور اجمالی به تکامل ادوار فقاهت که با آن آشنا هستید، گواه این معناست. حرکت از انسداد باب علم به انفتاح باب علم؛حرکت از انفتاح اخباری به انفتاح اصولی؛حرکت از انفتاح اصولی محدود به فقه فردی، به انفتاح اصولی پاسخگو به مسائل مستحدثه اجتماعی؛ حرکت از پاسخگویی به مسائل مستحدثه اجتماعی به سمت شکلگیری فقههای مضاف همچون فقه اقتصاد، سیاست، امنیت، شهرسازی و ... (هرچند نوپاست و قدرتمند نشده است) و هنوز هم گامهای استوار تری در راه است.
ارتقاء فهم و تفاهم نخبگانی حاصل تلاش صدها عالم برجسته در طول صدها سال تلاش علمی تضاربیافته است.
#عصر_هدایت
#عصر_حیرت
متن کامل:http://www.isaq.ir/vdcf.1dyiw6dymgiaw.html
🔘 محورهای اصلی بحث استاد علیدوست در برنامه
«#گستره_شناسی_رسالت_پیامبر خاتم(ص)»
1. پیش فرض های جامعیت و جاودانگی و خاتمیت
2. روش شناسی تعیین گستره رسالت:
الف. نقل (قرآن و سنت)
ب. عقل
3. تبیین و بررسی اجمالی دیدگاه های مختلف درباره جامعیت دین و رسالت پیامبر خاتم(ص) [علامه طباطبایی، آیت الله معرفت، نائینی و...]
4. بررسی و تحلیل حدیث «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ»
5. بخش های مختلف رسالت پیامبر(ص):
- اصلاح باورها
- آوردن شریعت
- اخلاق
- آشنا کردن مردم با معارف
- تربیت نیرو
- #تشکیل_حکومت صالح
- #تاسیس_تمدن بزرگ
6. #روش_شناسی_استنباط_نظام و بررسی دیدگاه ها پیرامون آن
الف. گروه منکران وجود نظام در فقه و شریعت هستند
ب. کسانی که قائلند نظام کشف شدنی نیست، بلکه در فرآیند و به طور طبیعی حاصل می شود.
ج. گروهی معتقد نظام وجود دارد و باید آن را استنباط کرد. فقیه، قانون گذار و حاکمیت در این زمینه دارای نقش هستند.
7. آسیب شناسی وضعیت کنونی کشور درباره بحث نظام سازی: فضای حاکم بر تقنین و دیگر نهادها، رویکرد کشف نظام نبوده و نیست. نهادها به دنبال حل مسئله هستند و نه کشف و تحقق نظام
8. بررسی و نقد دیدگاه شهید صدر درباره استنباط نظام
9. تبیین نسبت فقه و شریعت: خلط فقه و شریعت منجر به انکار نظام می شود
10. بررسی نسبت شریعت و اخلاق: بین اخلاق و شریعت هیچگونه جدایی و دوگانگی وجود ندارد
- روایاتی که مجوز بی اخلاقی می دهد، را باید کنار گذاشت...
11. روش شناسی تفکیک شئون معصوم و نحوه بهره برداری از آنها و آسیب شناسی این امر
📚 @alidost_fiqh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ گزارشی از افزایش جرائم جنسی در مراکز آموزشی کانادا....!
☑️ @Kavoshplus
لینک جهت حضور آنلاین (گزینه میهمان با درج نام):
http://webinar.razavi/qom/
https://www.aparat.com/jahad.qom/live
🔥«شجریان» ها و ما
🔻شجریان، استاد کمنظیر آواز بود که بر بستر موسیقی سنتی و اشعار برجسته شعرای ایرانی توانست آثار هنری بسیار مهمی را خلق کند.
🔻همانطور که از استادان عرصه اندیشه سیاسی، انتظار نداریم که لزوما خواننده ای توانمند باشند، از شجریان و امثال او هم انتظارات مان باید متناسب با توانمندی آنها باشد. این نکته، کلید درک مواضع متفاوت وی و بسیاری از هنرمندان و سلبریتی هاست.
🔻انقلاب در حق شجریان واقعاً با کرامت برخورد کرد و فرصت بالندگی را در اختیارش قرار داد و این موضع حتی بعد از از اشتباهات بزرگ او در فتنه ۸۸ و تا زمان خاکسپاری او ادامه داشت. اما درد اینست که میوه این کرامت را کرکسهای رسانهای ضد انقلاب با ایجاد دوقطبی و پنجه کشی به رخ نظام، چیدند!
🔻برخی از آثار شجریان، با عاطفه بخشی از مردم گره خورده و این دقیقا همان نقطه ای است که ضد انقلاب تلاش می کند آن را تبدیل به تهدید بر علیه نظام نماید.
🔻کارگزاران نظام و دلسوزان انقلاب، با درک عظمت ابعاد اجتماعی نظام اسلامی می بایست با پرهیز از کم حوصلگی در تحمل و تعامل با اصحاب هنر و عناصر موثر بر افکار عمومی همراهی معرفتی و همدلی عاطفی نمایند تا دشمن نتواند با نفوذ، گروهی از اهل هنر را ابزار نیل به رسیدن به اهداف فرهنگی سیاسی خود نماید.
🔻اما...سیاسیون، باید از خرج کردن نقطه قوت هنری هنرمندان برای رقابت انتخاباتی پرهیز کنند تا ناکارآمدی سیاسیون برآمده از جلوه گری سلبریتی ها، موجب ذهنیت منفی جامعه به هنرمندان نشود.
✍حمیدرضا ابراهیمی
🏴@gamedovomeenqelab
✅ شجریان و منطق سیاست روزمره
🔴 بسیاری از واکنشها به درگذشت مرحوم #شجریان نشان داد که «منطق سیاست روزمره» تقریبا همه ابعاد زندگی جمعی را فرا گرفته است و از فرهنگ و هنر و اقتصاد تا حوادثی مثل سیل و زلزله و پلاسکو و فوتبال و مرگ هنرمند، خوراک این منطق است.
🔴 در کنار کسانی که بعد از درگذشت مرحوم شجریان، علاقه هنری خود را به وی ابراز کردهاند یا مقام فرهنگی او را پاس داشتهاند و یا به لحاظ عاطفی و روحی نسبتی بین خود و شجریان و آوازها و تصنیفهایش داشتهاند، فراوان افراد و اشخاص وجود دارند که چه در له و چه در مقام نقد، با همین منطق سیاست روزمره وارد این ماجرا شدهاند که نه انسی با آثار هنری و موسیقیایی او داشتهاند و نه حتی این جنبهها ارزشی برایشان داشته است. اما دم غنیمت شمردهاند تا بتوانند از پیکر بیجان او خوراکی برای سفره قدرت خود فراهم سازند.
🔴 برای برخی چه پوزسیون و چه اپوزسیون، شجریان به ماقبل و مابعد سال ۸۸ تقسیم میشود و برای برخی دیگر حتی به ماقبل ۵۷ و مابعد ۵۷ تقسیم میشود. همچنانی که افتخاری، به ماقبل و مابعد روبوسی با احمدینژاد تقسیم میشود. برای برخی از اینها، محمدرضا لطفی نوازنده تار ناشناخته و حتی بیاهمیت است در حالیکه از نظر مقام هنری و در کار خود، دارای موقعیتی بیبدیل است. اما چون از نظر کالای سیاسی شدن کاربردی ندارد، هنرش نیز بیاهمیت میشود. برای برخی شهاب حسینی به عنوان بازیگر بر اساس مخالفتش با تحریم جشنواره فجر نیز به ماقبل و مابعد ۹۸ تقسیم میشود. قبل از ۹۸ بازیگری محجوب و با دیسیپلین و بیحاشیه و بعد از ۹۸ به یک بازیگر بیادب تبدیل میشود برای برخی تتلو به تتلوی خوب و بد تقسیم میشود. در مقطعی که تصور میشد به عنوان یک آس تبلیغاتی میتواند فضای انتخابات را دگرگون کند، قابل غبطه خوردن نیز بود اما بعدها و با خارج شدن از مدار استفاده سیاسی، به تف و لعنت خدا هم نمیارزد. برای برخی با منطق سیاست روزمره هم میتوان خانه سینما را تعطیل کرد و هم فیلم جدایی نادر از سیمین را از طرف جمهوری اسلامی نماینده اسکار کرد. به این فهرست امثال جلال آلاحمد، شریعتی، شاملو، ابتهاح، اخوان ثالث، هدایت، نادر ابراهیمی، محمود دولتآبادی، علی حاتمی، حاتمیکیا، کیمیایی، مهرجویی، تقوایی، بیضایی، فرهادی و... را میتوان اضافه کرد و البته این قصه پرغصه سر دراز دارد. باید بجای مصادیق، منطق این سیاست روزمره را شناخت و آن را مردود ساخت.
🔴 منطق سیاست روزمره از پیش موضع مشخصی درباره مسائل و رخدادها دارد. نه حقیقت و نه اخلاق و نه فضلیت و نه انصاف و نه عدالت و نه جوانمردی و نه مردم و...، دخلی به نحوه مواجهه با پدیدهها و رخدادها ندارد اگرچه همواره با این عناوین و در زیر پرچم آنها منطق سیاست روزمره خود را پبش میبرند.
🔴 برای منطق سیاست روزمره، همهچیز و همهکس در حکم ابزارند و تا آنجا ارج و اهمیت دارند که به رونق موقعیت قدرت آنها بیانجامد و آن را پیش ببرد و زمانی از چشم میافتند که بیبهره شده باشند.
🔴 نه دفاع و نه نقد و نه مخالفت با موضوعات و نه نوع رخدادها؛ چه شیرین یا تلخ، چه فرهنگی یا اقتصادی یا هنری با ورزشی یا نظامی یا تاریخی نیز ذاتا اهمیت ندارد بلکه آنچه مهم است این است که این مسائل و رخدادها چگونه مقاصد قدرت ما را تأمین و تضمین میکنند.
🔴 اصحاب منطق سیاست روزمره در خلال هر رخدادی، باید بتواند خانه رقیب و رقبا در سیاست را ویران کند و از قِبَل آن، به خانه خود در سیاست استحکام ببخشند. پایههای مشروعیت رقیب را زایل و و از این نمد، کلاهی برای مشروعیت خود ببافند. نفرت از رقبا و مخالفان را در بین مردم بگستراند و از این طریق پایگاه خود در بین مردم را گسترش دهند. سر حریف را به دیوار نقد و مخالفت بکوبند و از این مسیر برای سربلندی خود عِدّه و عُدّه جمع کنند.
🔴 بنابراین منطق سیاست روزمره با جباریت نمیتواند خود را به حوزه خاص خود محدود کند و اجازه دهد عرصهها و حوزههای دیگر با منطق درونی خویش کار کنند. همه عرصهها و همه مسائل را حوزه نفوذ خود میداند و ورود و خروج به آنها را حق خود میداند.
🔴 «سیاستزدگی» و «سیاستگریزی» دو عارضه ظاهرا متناقض حاکمیت منطق سیاست روزمره بر همه عرصههاست. سیاستزدگی یکی از عوارض همهجایی شدن امر سیاسی است. درواقع بیرون سیاست نه چیزی شکل میگیرد و نه میتواند شکل بگیرد. چه پوزسیون باشی و چه اپوزسیون، باید به بند نافِ سیاست روزمره گره خورده باشی و از آن تغذیه کنی. سیاستگریزی عارضه دوم است که به بیاهمیتی امر سیاسی و نیز ارجمندی فاصلهگذاری افراد با امر سیاسی منجر شده است که کارکرد سیاست در حوزه نفوذ مشروعش را نیز انکار میکند. درواقع منطق سیاست روزمره توأمان هم سیاست و هم غیر از سیاست را میفرساید.
✍ دکتر پرویز امینی
📌جلالالدین فارسی زادهٔ ۱۳۱۲در شهر مشهد با اصالت هراتی است. او در تاریخ مطبوعات ایران بیشتر به عنوان سیاستمدار و با اظهارنظرها و مواضع تیز و خلافِ آمدِ عادت علیه برخی چهرههای سیاسی شناخته شده است.او تفسیر قرآن را نزد شریعتی پدر آموخت و در همان کلاسها با سیدعلی خامنهای نیز آشنا شد. منتقدان فارسی، او را در نویسندگی متاثر از محمدتقی شریعتی دانستهاند. فعالیتهای گسترده و اظهارنظرهای سیاسی جلالالدین فارسی و برخی حواشی زندگی او در شناخت او بر سایر حوزهها غلبه کرده است؛ اما با این حال وجههٔ علمی و تحقیقی زندگی او قابل انکار نیست.
📍مسعود دیانی در چهارمین شب «سوره، فصل محمد رسولالله (ص)» میزبان دکتر احمد رهدار، رئیس موسسهٔ مطالعات و تحقيقات اسلامي فتوح انديشه است. «اسلام؛ از ارتجاع تا انقلاب تکاملی: بازخوانی بعثت در اندیشهی جلالالدین فارسی» موضوع گفتوگوی آنها خواهد بود.
⏰«سوره، فصل محمد رسولالله (ص)»، امشب ساعت ۲۳| شبکه چهار سیما
«محفل زمانه شناسی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⭕️چه شد که «رضاشاه روحت شاد» تولید شد؟ چگونه سلاخی های #پهلوی فراموش شد؟؟
🔺مردمی که از تاریخش گسسته است مانند یک #کودک است. مانند کودک تصمیم میگیرند که این غذا را میخواهم یا نمیخواهم. کاملا خام و بیپشتوانه..
🔰 #دکتر_اباذری
«محفل زمانه شناسی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ اعتراض یهودیان نیویورک علیه محدودیت های کرونایی....!
☑️ @Kavoshplus
📖 باید اصل متن را بخوانیم
فروش ویژه آثار شهید صدر درباره اقتصاد اسلامی
🔸 در روزهای گذشته جناب حجتالاسلاموالمسلمین سید محمدجواد علوی بروجردی، در مصاحبه با سایت اکوایران دیدگاههای خودشان را درباره نسبت اقتصاد و اسلام بیان کردند. ایشان در این مصاحبه صراحتاً اقتصاد اسلامی را شوخی و همچون چند گفتار قبلی تلویحاً شهید صدر را مخالف مالکیت و بهنوعی سوسیالیست یا کمونیست شمردند. این سخنان بلافاصله بازتاب و واکنش بسیاری در فضای علمی کشور یافت و شخصیتهای گوناگون به رد این دیدگاهها پرداختند.
❗️ اما حالا که قدری هیجانات رسانهای این رویداد آرام گرفته، فرصتی فراهم آمده که ببینیم واقعاً خود صدر چه گفته است. شهید صدر در دو سطح عمومی و تخصصی به بیان دیدگاه خود درباره اقتصاد اسلامی پرداخته است. او در سطح تخصصی کتاب بینظیر خود اقتصادنا را نوشته که بینیاز از معرفی است. اما برای عموم هم در سه بخش از کتاب اسلام راهبر زندگی که آن را برای جمهوری اسلامی ایران به رشته تحریر در آورد به تبیین کلی #اقتصاداسلامی پرداخته است. این سه فصل عبارتاند از: طرح کلی اقتصاد اسلامی، طرح تفصیلی اقتصاد اسلامی و مبانی کلی #بانک در #جامعه_اسلامی. پژوهشگاه شهید صدر کتاب مکتب اسلام را نیز به پیوست کتاب اسلام راهبر زندگی در جلد پنجم مجموعه آثار شهید صدر منتشر کرده است. این کتاب نیز درواقع چکیدهوارهای از فلسفتنا و اقتصادنای شهید صدر به قلم خود اوست. فصل دوم این کتاب با عنوان «از اقتصاد اسلامی چه میدانیم؟» بهخوبی اندیشه اصلی اقتصاد اسلامی را طرح و مطالبی مانند تفاوت مکتب و #علم و نسبت اقتصاد با سایر علوم را تبیین کرده است. البته مطالبی دیگر نیز از شهید صدر در کتابهای بارقهها و سنتهای الهی در قرآن کریم آمده است که به این موضوع مربوط است و پژوهشگران باید به آنها نیز توجه داشته باشند.
‼️ حالا به مناسبت این رویداد پژوهشگاه شهید صدر کتابهای اقتصاد ما و اسلام راهبر زندگی را تا پایان مهرماه با تخفیف ٢۵٪ به فروش میرساند.
🔸 علاقهمندان میتوانند از هماکنون با کد تخفیف Sadreco1 این دو اثر را از فروشگاه پژوهشگاه تخصصی شهید صدر تهیه کنند.
🆔 @SHAHIDSADR
#کروناویروس
#کرسی_مجازی
⭕️📡 به صورت #مجازی تحت نرم افزار ادوب کانکت
🔶 گروه #مطالعات_انقلاب_اسلامی پژوهشگاه برگزار میکند:
🔰 کرسی covid19 و بازخوانی تواناییهای سرزمینی
🔻 (مطالعه موردی: قابلیتهای شورورزی)
⚜️ مشروح خبر:
🌐 iict.ac.ir/coronav-49
🆔 @iictchannel
قسمت سیام برنامه تلویزیونی #مصیر
دومین قسمت از مجموعه برنامهی استاد علی صفایی حائری
با موضوع: ولایت فقیه در اندیشه استاد صفایی
با حضور حجتالاسلام مسعود حیدری نیک، شاگرد استاد صفایی
📅یکشنبه 20 مهر
🕘ساعت ۲۱
📺شبکه چهار سیما
#علی_صفایی
#استاد_صفایی
#مسعود_حیدری_نیک
#تعلیم_و_تربیت
#تربیت
#مصیر
#مصیرصفایی
#شبکه_چهار_سیما
«محفل زمانه شناسی»
estezhar.mp3
25.34M
#صوت
#کرسی
💯🔊 #بشنوید
✅ کرسی علمی ترویجی "روششناسی #استظهار از ادله"
🎙 با حضور:
#عبدالحمید_واسطی
#ابوالقاسم_مقیمی_حاجی
#مسعود_فیاضی
📅 چهارشنبه 16 مهر ماه 99
🔻دانلود فایل ضمیمه👇👇👇
🔷 الگوریتم اجتهاد – الگوریتم استظهار از ادله
🆔 @iictchannel
#کروناویروس
#کرسی_مجازی
🔺 گروه #فلسفه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه برگزار میکند:
✅ کرسی علمی ترویجی «وانهادگی #انسان_معاصر در غربت غربی و تنهایی او در بلیهای چونان #کرونا»
🎙 با حضور:
#حسین_رمضانی
#عبدالحسین_خسروپناه
#مهدی_عبداللهی
#محمدجواد_رودگر
📅 یکشنبه 20 مهر ماه 99 / ساعت 15
📡 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق :
👇👇👇👇👇👇
🌐 join.skype.com/bOkuwYKKdK9S
📱هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر : 09191541744
🆔 @iictchannel
🆔 @khosropanah_ir
هسته پژوهشی فقه نظام اجتماعی دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد برگزار میکند :
🔰 سلسله جلسات فقه نظام اجتماعی
✅ با موضوع : جایگاه دانش فقه در شکل گیری نظامات اجتماعی
🎙سخنران :
✳️ حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی
🗓🕢 زمان برگزاری
یکشنبه ٢٠ مهرماه
ساعت ١٩:٣٠
🆔 پیوند شرکت در جلسه : (به عنوان مهمان وارد شوید.)
vc.isu.ac.ir/ch/theo-isu
❌ جلسه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
🆔 @khosropanah_ir
#بازنشر
#در_رسانه_ها
🔰 بررسی رابطه دینداری با بیماری #کرونا
🔸 حجت الاسلام دکتر #عبدالحسین_خسروپناه
🔹 حجت الاسلام #قاسم_بابایی
📣 منتشر شده در #ماهنامه_پاسدار_اسلام
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺پنیر مجانی در تله شبکههای فارسیزبان ماهوارهای!
همه شبکههای ماهوارهای فارسیزبان، به یکی از دولتهای خارجی وابستهاند، سوال اساسی این است که چرا این دولتها برای مردم خود، شبکههای پولی راهاندازی کردهاند ولی حاضرند پول خرج کنند و به رایگان، انواع برنامهها را برای ایرانیها پخش کنند؟
#فروشنده مستندی است پیرامون چرایی و چگونگی فعالیت این شبکهها که تعداد آنها این روزها به بیش از ۲۶۰ مورد میرسد
🆔 @ofogh_tv
جلسه دوازدهم
امروز یکشنبه
*ساعت ۱۶*
گروه اسکایپ کانون
لینک گروه:
https://join.skype.com/eQly584dz47a
🔰 «گروه فقه سیاسی» مرکز فقهی أئمّه أطهار ‹علیهمالسلام› برگزار میکند:
⚙ سلسله نشستهای «ساختار و نظام مسائل فقه سیاسی»
🔹 نشست اول
👤 ارائهکننده: حجتالاسلام دکتر #ذبیح_الله_نعیمیان
👤 دبیر علمی: حجتالاسلام دکتر #عباسعلی_مشکانی
🗓 سهشنبه 22 مهر،
⏰ ساعت 10 تا 11:30
🏢 آدرس: مرکز فقهی أئمّه أطهار ‹علیهمالسلام›، طبقه دوم، سالن جلسات
💢 این نشست بهصورت «حضوری» و «وبیناری» برگزار میگردد.
🌐 لینک شرکت مجازی در نشست:
👉 markazfeqhi.com/live
📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @Fotooh
🔷 انتشار کتاب زندگینامهی سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی»
🔶 کتاب «شهید سلیمانی» به قلم «مجید ملامحمدی» در قالب کتابهای «چلچراغ»، با هدف آشنایی بیشتر نسل جوان و نوجوان از زندگی این سردار شهید نوشته شده است. این کتاب زندگینامهی داستانی سردار از تولد تا شهادت است و به گفتهی نویسنده: «اغلب خاطرات و زندگی سردار برای بزرگسالان بود و نمیشد برای جوانان و نوجوانان به داستان تبدیل کرد، بنابراین سعی کردم خصوصیات مختلفی که در شخصیت سردار بود را ازجمله خلوص، شجاعت، ایثار، پاکدامنی، دستگیری، مردم داری و تواضعش را برای نوشتن در این کتاب در نظر بگیرم.» علاوه بر داستان زندگی، کتاب دارای وصیتنامه، عکس و تصویر، منابع و پیام رهبر معظم انقلاب است.
🔺کتاب «شهید سلیمانی» با ۱۴۸ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در فروشگاههای سراسر کشور و همچنین در فروشگاه پخش مدرسه در دسترس مخاطبان قرار دارد.
☑️ @Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مرندی تحلیلگر مسائل آمریکا:
سرمایه داری و لیبرالیسم مانند کمونیزم به بن بست رسیده است
☑️ @Sh_Aviny