8.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ آموزش تیراندازی و ذخیره موادغذایی از ترس وقوع جنگ داخلی در آمریکا....!
☑️ @Kavoshplus
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ گزارشی از اعزام نیروهای مسلح ایران به مرزهای شمالی کشور...!
📍هرگونه تغییر در ژئوپولتیک مرزها خط قرمز ما است/با هر تهدیدی علیه ایران مقابله و از امنیت مرزهای کشورمان دفاع میکنیم...!
#ترکی
🆔 @Kavoshmedia
#خبر
در آخرین پنل تخصصی کنفرانس بین المللی نقش معرفت دینی در علوم انسانی
پروفسور برایان ترنر مولف کتاب اسلام و وبر سخنرانی می کند.
لینک شرکت در کنفرانس:
https://www.skyroom.online/ch/rihu/meeting1
مشروح خبر در:
http://rihu.ac.ir/fa/news/37236
---------------
@rihu_ac_ir
شرح اصول کافی ۱ .mp3
23.53M
🎧 استاد میرباقری | #شرح_اصول_کافی، جلسه اول، ۵ آبان ۱۳۹۹
⚡️ منزلت کتاب اصول کافی در بین موسوعههای روایی شیعه
⚡️ نکاتی درباره روش تحلیل و شرح روایات کتابالحجة در جلسات
☑️ @mirbaqeri_ir
شرح اصول کافی ۲ .mp3
23.02M
🎧 استاد میرباقری | #شرح_اصول_کافی، جلسه دوم، ۶ آبان ۱۳۹۹
⚡️ توضیح عنوان «إضطرار إلی الحُجة»
⚡️ معنای اضطرار و معنای حجت و گسترۀ اضطرار به حجت
☑️ @mirbaqeri_ir
📢سری جدید برنامه طنز سیاسی «#حرفشم_نزن»
🔹«حرفشم نزن» دارای بخشهای مختلف همچون خبر، گزارش خبری، گفتوگوی حضوری و تلفنی، میزگرد، اخبار هواشناسی و ورزشی و هنری و خبرهای کوتاه و همچنین بخشی با عنوان خبر انگلیسی است.
⏰سه شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 21:00 از شبکه افق سیما
🆔 @ofogh_tv
🔰لوح | مفتخر به جنایت
🔻حضرت آیتالله خامنهای: «تحریمهای خباثتآمیز آمریکا جنایت است. رئیسجمهور آمریکا اظهار خوشحالی میکند که با تحریمهای حداکثری، اقتصاد ایران را دچار اختلال کردیم... فقط آدمهای رذلی مثل شماها هستند که به جنایت افتخار میکنند؛ علیه یک ملت دارید جنایت میکنید افتخار هم میکنید!» ۹۹/۰۸/۰۳
💻 @khamenei_ir
⚡️ در طول تاریخ، عُمدتاً به دنبال #غُلات بودیم اما بیشترِ ضربهها را از #مُقَصّرین خوردیم.
💠 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«غُلات، طوایف محدودی هستند که نظرشان واضِحُالبُطلان است. به نظر بنده، «تقصیری» که در حق ائمه اطهار(ع) صورت گرفته، ضَرَرَش کمتر از ضَرَرِ غُلات نیست.
در طول تاریخ، بیشتر به دنبال غُلات بودیم و بیشترِ ضربهها را از مُقَصّرین خوردیم. البته ریشه آن، اتفاقات بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) است که کسانی میخواستند مردم را از معصومین(ع) جدا کنند و برای آنها بدل معرفی کنند.
این جریان، بهنسبتی در بین دوستان و مُحِبّین اهلبیت(ع) اثرگذار بوده و سببِ درست شدنِ طبقاتِ موازی شده است. لذا معصوم و کلام ایشان در نگاه بخشی از مؤمنین، در آن جایگاه حقیقی خودش قرار نگرفته است تا برای تربیت خودشان و برای برنامهریزی اجتماعیشان از آن بهره ببرند.» (۱۳۹۷)
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اینجا وقتی بیمار شدید آن وقت معنای «بیمه» را میفهمید!
👈🏻در سیستم درمانی غرب، بیمه حرف اول را میزند ولی به گفته کارشناسان، فقط کافی است بیمار شوید تا ببینید بیمهها کجا هستند.
🆔@ofogh_tv
6.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ گزارشی از جدیدترین آمار در رابطه با نژادپرستی ساختاری در پلیس کانادا...!
☑️ @Kavoshplus
💠 اسوۀ وحدت اسلامی
🔻 گزیدهای از پیام آیتالله سید کاظم حائری به دومین نشست علمی طلایهداران صلح و وحدت اسلامی که اردیبهشت ماه ١٣٩٧ برگزار شد:
یکی از ویژگیهای استاد شهید ما آیتالله سید محمدباقر صدر قدسسره در کنار همۀ فضایل و محاسن انبوه و پرشمارش عبارت است از وحدتگرایی و رویکرد تقریبی که در همه میدانهای فعالیت او وجود داشت؛ چه در عرصه افکار و مفاهیم و چه در عرصه فعالیتهای عملی و اجتماعی.
این ویژگی را میتوان از شاخصههای پیش رو بهدست آورد:
🔸 طرحهای تمدنی کلان او که در کتابهایی چون «فلسفتنا»، «الأسس المنطقية للإستقراء»، «اقتصادنا» و «البنك اللاربوي» بازتاب یافته است. او در این طرحها امت اسلام را با همه گسترۀ پردامنه و وجود وسیعش در نظر داشت و نیازهای فکری، اعتقادی، روشی و عملی همۀ امت را تشخیص میداد و سپس به رفع نیازها و درمان دردهای آن میپرداخت…. ازاینرو بهراستی نظریهپردازیاش متعلق به همه جریانها و گرایشهای مذهبی امت اسلام بود.
🔹 شهید صدر در پژوهشهایش تنها به بهرهگیری از ابزارها و پشتوانههای علمی خاص [مذهبی] خود بسنده نمیکرد، بلکه هرآنچه در عرصۀ اندیشۀ اسلامی وجود داشت را بهکار میگرفت تا به رأی بهدستآمده ویژگی فراگیری و شمول بخشد و آن را بهعنوان حکم اسلام در چارچوب گستردۀ آن ارائه کند. در این راستا در اثر بزرگش «اقتصادنا» مذاهب مختلف اسلامی را در دایره پژوهش قرار میدهد تا از همه آنها برای ساخت نظریه اقتصادیاش بهره بگیرد؛ نظریهای که آن را بهعنوان نظریه عمومی اسلام و دربرگیرنده انواع مذاهب اسلامی اکتشاف کرده است. برای نمونه در بحث مالیاتهای خمس و زکات، بیان کرده است که این دو مالیات برای بالا بردن سطح زندگی فقیر و رساندن آن به سطح زندگی اغنیا، تشریع شدهاند تا از این رهگذر مفهوم توازن اجتماعی در اسلام محقق شود. او در این راستا به منابع متعددی از میراث اسلامی استناد کرده که در این میان در کنار روایاتی از «وسائل» نقل ابنقدامه در «المغني» که در آن نظر شافعی را نیز آورده، وجود دارد. همچنین در قانون «زمين آبادشده بهدست بشر در هنگام فتح، مِلک عمومی همه مسلمانان است» به اجماع منقول در جواهر و نیز سخن ماوردی در اینباره و نقلقول وی از امام مالک، استدلال کرده است. او در حکمی به فتاوای فقهای بزرگ شیعه و روایات امامان اهلبیت(علیهمالسلام) و نیز به سخن سرخسی در «مبسوط» استدلال میکند. وی از این رهگذر به حکمی که استنباط میکند صبغه حکم شرعی در چارچوب کلان شریعت اسلامی میدهد.
🔹 به همین دلیل بود که بهطور ویژه از کتاب «اقتصادنا» در کشورهای اسلامی استقبال شد و این کتاب به مرجعی برای فهم مکتب اقتصادی اسلام و نظریات اسلامی در این زمینه تبدیل گشته و بهعنوان ماده درسی در شماری از دانشگاههای جهان اسلام بهکار گرفته شد، هرچند بهطور کلی همواره دیگر کتابهای شهید صدر نیز موردتوجه فرهیختگان، اندیشمندان، پژوهشگران و مجامع علمی در سراسر جهان اسلام بوده و هست.
🔸 روشی که شهید صدر به مسائل حساس مذهبی میپرداخت سومین شاخصه نشاندهنده این رویکرد است. او درحالیکه به باورهای مذهبی خود افتخار مینمود و تثبیت و دفاع از آنها را بر عهده میگرفت، از این نکته غافل نبود که مخاطب خود را همه مسلمانان با هر مذهبی قرار دهد، به همین منظور از ابزارهای عمومی اثبات بهره میگرفت و با زبانی فراگیر و تعابیری جذاب سخن میگفت و از عبارات مشمئزکننده، پرهیز داشت و به همه طیفها و طوایف امت اسلام با دیده احترام مینگریست. شهید صدر نمونههایی عالی از گفتوگوی مذهبی برادرانه و آرام را به نمایش گذاشته است؛ گفتوگویی که کینهورزی و ادبیاتِ تحقیرِ دیگر مذاهب یا جسارت به بزرگان دیگران جایی در آن ندارد.
🔹 او «مرجع» را رهبری برای عموم مسلمانان میدانست که در تلاشهای نظری و عملیاش دغدغه همه امت را دارد و اینطور نیست که تنها مرجع یک فرقه یا گروه معین باشد. بر همین اساس به مبارزه بر ضد حکومت ستمگر عراق برخاست؛ زیرا میدید نظام بعثی به زورِ سلاح بر گُرده ملت عراق سوار شده و این ملت را از ابتداییترین حقوق و آزادیهایش محروم ساخته است…. او در آخرین پیامی که برای امت عراق، اعم از شیعه و سنی فرستاد، میگوید:
من از آن زمان که [جایگاه] خودم و مسئولیتم را در این امت شناختم، وجودم را بهطور یکسان وقف شیعه و سنی و عرب و کُرد کردهام؛ زیرا من از رسالتی دفاع کردم که همه آنها را متحد میکند… پس ای برادر و فرزند سنیمذهبم! من به همان اندازه با تواَم که با برادر و فرزند شیعیام هستم. من به همان اندازه با هر دو شما هستم که شما با اسلام هستید.
متن کامل این بیانیه را اینجا بخوانید
🆔 @shahidsadr
💠 #رهبر_انقلاب: جوانان و روشنفکران و عموم ملت ما با اعتقاد به ظهور حضرت مهدی (عج) این اعتقاد راسخ را در دل خود پرورش میدهند که نظم ظالمانه جهانی، قابل زوال است.٨١/٧/٣٠