eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰نشست "علم دینی" دکتر 🔵برگزار کننده: کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی 🌐لینک دانلود http://s5.picofile.com/file/8124245718/golshani.wma.html 🆔https://eitaa.com/ENOEnsani
نشانه_شناسی_دگرگونی_اندیشه_و_فرهنگ_در_هندسه_آینده_جهان-.pdf
530.2K
🔴دانشگاه علوم اسلامی رضوی #معرفی‌مقاله 🔰🔰 مقاله: نشانه شناسی #دگرگونی اندیشه و فرهنگ در #هندسه آینده جهان 📒📒 نویسنده: خسرو هستند و احمد مهربان دکتر سید محمود شمس دولت آبادی ✅✅ چکیده: در راستاي منويات #رهبري درخصوص تحولات و دگرگونيهايي كه انقلاب اسلامي درگسترة سياست جهاني به وجود آورد، #پژوهشگر به دنبال نشان ههاي دگرگوني انديشه و فرهنگ درغرب بوده و حالات متصور #هندسه آينده جهان را بررسي كرده است. اين مقاله با روش توصيفي تحليلي و با كمك فن #سناريو پردازي، نشانه ها را در نوع انديشه و جهان بيني غرب مي جويد وچنين استدلال مي كند كه ساختار بناي تمدن #غرب بر پايه جهان بيني و انگار ههاي فرهنگي وتمدني، حكومت مردم بر مردم، آزادي مطلق نوع بشر و آزادي سرمايه داري، بنيان نهاده شده است. اين جهان بيني و انگاره هاي غربي كه با مكاتب فكري #دموكراسي، ليبراليسم و كاپيتاليسم به جهانيان عرضه مي شود در معرض #فروپاشي قرار گرفته و اكنون نشان ه هاي آن ظاهر شده است. هدف مقاله شناسايي نشان ه هاي #دگرگوني انديشه و فرهنگ تمدن غرب است و نتيجه مي گيرد دراين وضعيت بنا بر رهنمودهاي مقام معظم رهبري، ملت ايران وظيفه دارد و بايد به تمد نسازي ونها دسازي بر پايه #انديشه، فرهنگ بومي اسلامي بپردازد کانال #معاونت_پژوهشی_دانشگاه_رضوی https://eitaa.com/pajoohesh_razavi
نگرانی آیت الله سیستانی از موضوعات درس خارج در ایران! 🔴وحید سهیلی، دبیر علمی نشست علمی جامعه ‌شناسی تطورات فقه حکومتی در رابطه با نگرانی آیت الله سیستانی از موضوعات درس خارج در ایران گفت: با یک واسطه از حضرت آیت‌الله سیستانی نقل می‌کنم که ایشان در جمع اساتید حوزوی که از بحث‌های طهارت و معاملات و غیره و ذلک تعریف کرده بودند، گفته بودند تصور من این بود که با توجه به استقرار حاکمیت اسلامی در کشورتان، مسأله‌هایی در درس خارج مطرح می‌کنید که مسأله روز شما در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مسائلی از این دست است. 🌱کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
💢به مناسبت میلاد حضرت مسیح امام خمینی (ره): ♦️ای پدران کلیسا و روحانیان تابع حضرت عیسی،برای رضای خدا و پیروی از دستور حضرت مسیح ناقوسها را در معابدتان به نفع #مظلومان و محکوم نمودن #ستمگران به صدا در آورید. کانال سروش: 🆔 sapp.ir/enoensani آدرس ما در ایتا: 🆔https://eitaa.com/enoensan
💢آیت الله جوادی آملی: 🔹🔸اصل این است که غربی‌ها به ما بپیوندند نه اینکه ما خواستگار پیوستن به آنها باشیم/ آنها هرگز نمی‌توانند برای موضوعاتی همچون حقوق بشر، کودک و زن تصمیم بگیرند ♦️آنها باید بفهمند که آنکه بشر را آفرید باید برای بشر صحبت کند، اوست که بهتر از هر کسی صلاح و فلاح کودک و مادر را می داند در حالی که آنها بر اساس نفس خود برای بشر برنامه ریزی می کنند، آنها انسان را نشناختند ♦️سخن قرآن کریم از همان ابتدا این بوده است که من جهانی ام! «لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ»، بر اساس این اصل هرگز نباید منتظر باشیم تا آنها ما را بپذیرند بلکه آنها باید بنشینند و ببینند ما چه می گوییم، البته ما باید با تحقیق و تسلط بر منابع وحیانی خود، دستمان پر باشد و  اصول خود را به صورت روشن و منطقی به آنها عرضه کنیم. 🌱کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفساد اقتصادی: 🔹شفاف بگویم یکسال و نیم است آقای (رئیس‌مجلس) نمی‌گذارد گزارش تحقیق و تفحص در مجلس قرائت شود. 🔹می‌گویند گزارش تند و تیز است باید لطیف‌تر شود! فقط یک پرونده واردات که در آن ۱۶۰۰خودرو وجود دارد آیا با کولبر وارد شده؟ (ستاد مبارزه با قاچاق کالا؟!) 🌱کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
و 📌شهید مطهری: افلاطون نظریه معروفی دارد به نام . می‌گوید دنیا آن روزی به سعادت نائل خواهد شد که ، باشند و زمامداران، حکیمان. تا وقتی که حکیمان طبقه‏ ای هستند و زمامداران طبقه‏ ای دیگر، روی نخواهد دید. 🔸 ما مسلمانها بالاخص می‌گوییم دوره سعادت بشر آن عصری است که دوره کامل است یعنی عصر ظهور حضرت حجت (عج)، آن دوره‌ای که اولین مشخّصه اش این است که است یعنی دوره‌ای است که در آن، علم اسیر و برده نیست. امیرالمؤمنین علیه السلام تعبیری درباره آن عصر دارد، می‌فرماید: وَ یغْبَقونَ کأْسَ الْحِکمَةِ بَعْدَ الصَّبوحِ‏[^1] در آن عصر مردم صبحگاهان و شامگاهان جامی که می‏نوشند جام حکمت و معرفت است، جز جام حکمت و معرفت جام دیگری نمی‏نوشند. در کافی هست که در عصر ظهور حضرت حجت، خدا دست خود را بر سر افراد بشر می‌گذارد و عقل مردم زیاد می‌شود. من شاید نتوانستم این مطلب را آن جور که دلم می‌خواست تقریر بکنم ولی بدانید که به غلط می‌گوییم عصر عصر علم است، به غلط می‌گوییم عصر عصر عقل است، به غلط می‌گوییم عصر عصر فکر است؛ برای اینکه در این عصر، عقل آزادی ندارد، علم و فکر آزادی ندارد، هنوز دنیا دنیای شهوت است، هنوز دنیا دنیای جاه طلبی است. 📙منبع : شهید مطهری کتاب اسلام و نیازهای زمان، ج ۱ ص ۳۷ 🌱کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
بخوانید 🔰 💎 نتیجه ی مخالفت با علامه از زبان انقلاب انقلاب: 🔶 در گذشته در حوزه‌ی قم با فلسفه و وجود مرحوم آقای « » مخالفت می شد. می دانید درس اسفار ایشان به دستور تعطیل گردید و ایشان مجبور شد شفا تدریس کند. در دوره‌ی اخیر، قم مرکز حوزه‌ی فلسفی ما بوده است؛ آقای طباطبایی هم انسان کاملاً متشرّع، مواظب، دائم‌الذّکر، متعبّد، اهل تفسیر و اهل حدیث بوده؛ از آن قلندرمآبهای آن‌طوری نبوده است - البته جلسات خصوصی را کاری نداریم - مراتب علمی و و اصولش هم طوری نبوده که کسی بتواند آنها را انکار کند؛ 🔶 درعین‌حال کسی مثل آقای طباطبایی که جرأت کرد و فلسفه را ادامه داد و عقب نزد، این‌طور مورد قرار گرفت. 🔶 نتیجه چیست؟ نتیجه این است که امروز سطح تفکّرات و معرفت فلسفی ما در جامعه و بین علمای دین است. با بودنِ استادی مثل آقای طباطبایی، جا داشت امروز استاد درجه‌ی یک از تلامذه‌ی ایشان در قم و دیگر شهرستانها داشته باشیم. آقای طباطبایی فرد فعّالی بود؛ بنابراین جریان فلسفی‌ای که به وسیله‌ی ایشان پایه‌گذاری شد، باید به شکل وسیعی گسترش پیدا میکرد، است. البته ما همان وقت مقلّد آقای «بروجردی» بودیم و الان هم با چشم تجلیل و تعظیم به ایشان نگاه میکنیم؛ اما بالاخره هرچه بود، نتیجه‌اش این شد. 🔶 این نباید تکرار شود. 🍀 ديدار اساتید علوم عقلی حوزه علمیه قم- ۸۲/۱۰/۲۹ 🌱کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
♦️کنایه تند آیت‌الله جوادی آملی به روحانیت 🔹نه با فرهنگ جهان آشنایید، نه زبان بلدید، چه فایده ای برای امام زمان(ع) دارید؟ 🔹باید بروید کانت، هایدگر و دکارت بخوانید تا با زاویه دید اروپای غربی و شرقی و آمریکا و ... آشنا باشید تا بتوانید ماموریت‌تان را به خوبی انجام بدهید. واِلا اگر مطالبی که مطالعه می‌کنید یا موارد تحقیقی‌تان فقط به کار «تبلیغِ از حرم تا جمکران» باشد، فایده‌ای نمی‌تواند داشته باشد و به درد نهضت (ع) نمی‌خورد. جزئیات بیشتر👇 khabarfoori.com/detail/1616807 🌱کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
d324d4dbf1d22dd818d1dcd6762e72b67a1d97ab.mp3
2.32M
🎵 بشنوید|درس های سرّی با خواص شاگردان 🌴 مرحوم علامه سوالات دوره مشروطیت و جنگ اول و دوم جهانی را در المیزان جواب دادند. 🌴 تبیین ادوار پنجگانه عرفانی علامه ✨کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی 🆔🆔🆔 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
❇️بررسی لایحه بودجه 99 📆سه شنبه 10 دیماه 🕐ساعت 12 🏫سالن آمفی تئاتر @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
💠 نقش عنصر سیاسی در ایجاد مالکیت بر زمین از نظر شهید صدر ◀️ بیست و نهمین جلسه درس خارج فقه مکاتب و نظام‌ها، ۹ آذرماه با ارائه آیت‌الله هادوی تهرانی برگزار شد. متن زیر گزیده‌ای از این جلسه می‌باشد: 🔸شهید صدر در مورد وضعیت زمین از نظر اسلامی می‌فرماید که فرض کنید یک جمعیت مسلمانی به یک سرزمین بکر و دست‌نخورده‌ای بروند که هیچ موجودی قبلاً آنجا نبوده و بخواهند آنجا را بر اساس معیارهای اسلامی سامان بدهند. اگر افراد این اراضی را احیا کردند، برای‌شان یک حق اولویتی ایجاد می‌شود، ولی مالک نمی‌شوند. بنابراین هرچند به واسطه احیای زمین، مالکیت ایجاد نمی‌شود اما یک حق اختصاصی ایجاد می‌شود که فرد به واسطه آن می‌تواند در زمین تصرف کند و دیگران برای تصرف در زمین باید از او اذن بگیرند. 🔹بحث دیگر ایشان با عنوان عنصر سیاسی در مالکیت زمین می‌باشد. وقتی مسلمانان به سرزمینی می‌روند که در اختیار غیر مسلمانان است از دو حال خارج نیست؛ یکی اینکه مسلمانان آن سرزمین را فتح می‌کنند و آن را به زمین‌های اسلامی ملحق می‌کنند دوم اینکه مردم آن سرزمین با رغبت خودشان مسلمان می‌شوند و این سرزمین به سرزمین‌های اسلامی ملحق می‌شود. شهید صدر تصریح دارد جاهایی که به واسطه فتح مسلمانان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، چون مسلمانان برای به دست آوردن آن زحمت کشیدند لذا یک سهمی از آن زمین برای مسلمانان قرار داده می‌شود و اسلام این حق را به مقاتلین اختصاص نداده است، بلکه آن را حق همه مسلمانان دانسته و این فتح را عمل همه مسلمانان حساب کرده است. وی در توضیح چرایی این امر گفت: علت این امر این است که گرچه این افراد رفته‌اند و این کار را انجام دادند ولی این افراد به پشتوانه امت اسلامی رفتند و این کار را انجام دادند. 🔻متن کامل: https://iqna.ir/fa/news/3860601 🔸 کانال انجمن جامعه‌شناسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی @razavi_anjoman
  جوکر (انگلیسی: Joker)، یک فیلم سینمایی آمریکایی، محصول سال ۲۰۱۹ و در ژانر تریلر روان‌شناختی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی تاد فلیپس است. فیلم‌نامه این فیلم توسط خود فیلیپس با همراهی اسکات سیلور برپایه شخصیت ابرشرور جوکر از دی‌سی کامیکس نوشته شده‌است. 👇👇👇👇👇
🎞 شبیخون سینمایی با جوکر جوکر این ضدقهرمان سینمای آمریکا و دشمن ابرقهرمانی به نام بتمن، این‌بار در قامت قهرمانی ظاهر می‌شود که اگر برای مخاطب محبوب نباشد، محترم هست. روایت داستان، حول محور دلقکی است که روح و روان‌ش زیرپای جامعه‌ی خشک و خشن له شده و طی سلسله اتفاقاتی همه چیزش را از دست می‌دهد. شغل، درآمد، مشاوره، داروهای اعصاب، هویت و شرافت خانوادگی، مادر و حتی مجری و برنامه محبوب تلویریونی، از دست رفته‌های اوست؛ و در عوض یافتن خویش و هدف‌ش، ستانده‌ی او از تمام چالش‌هاست. حرکات موزون جوکر بعد از توفیق در انتقام، دلالتی است بر رقص رهایی و آرامش بعد از چالش. شهری که یک بیمار را به دلیل مشکلات مالی از مشاوره رایگان کلینیک روانی محروم می‌کند، در نهایت و بعد شهرآشوب مجبور می‌شود این‌بار او را به عنوان مجرم در بازداشتگاه مورد واکاوی شخصیت قرار دهد؛ و این شاید بزرگترین وجه دراماتیک است. فیلم، خلاف تحلیل‌های ساده انگارانه، به هیچ‌وجه علیه سرمایه‌داری و حتی سرمایه‌داران نیست و از آن حیث به گرد پای «عصر جدید» چاپلین نمی‌رسد. آنچه در اینجا بد است، جامعه و افراد آن است. نهایت چالش جوکر با آنچه «سرمایه‌داری» خوانده می‌شود شلیک به سه مردی است که در مترو یک زن و شخصیت جوکر را مورد آزار قرار می‌دهند و بعدا در فیلم بیان می‌شود که پولدار نیز بوده‌اند و حتی اثری از ثروتمند بودن آن‌ها در تیپ و سوار مترو شدن‌شان نیست. اما فارغ از ابعاد فرهنگی و جامعه شناختی، این فیلم کارکرد سیاسی امنیتی مهم و هدفمندی نیز دارد. جوکر همانند «۳۰۰» و «۲۰۱۲» که در بزنگاه‌های برخورد تمدنی بر پرده ظاهر شدند، درست در بحبوحه براندازی و جنگ‌های ترکیبی منطقه رونمایی می‌شود و عجیب آنکه در آشوب آبان‌ماه پیامک‌های انبوهِ دعوت به تماشای فیلم همراه با لینک دانلود، برای مردم ما ارسال می‌گردد! کارکرد جوکر برای هر جامعه متفاوت است. برای جامعه آمریکایی تخلیه حس انتقام‌جویی است و برای جوامع جهان سومی تحریک حس انتقام. برای جوامع توسعه یافته با شاخص‌های رفاهی بالا، جوکر کبریت بی‌خطر است. خصوصا که قهرمان داستان در ادامه مجری بی‌گناه، محبوب و فرهیخته‌ای را می‌کشد که نوع آن افراد و برنامه‌ها در عالم واقع برای مخاطب غربی بسیار محبوب و پرمخاطب هستند. از این رو در ادامه، حس همذات پنداری با جوکر در مخاطب غربی تا حد زیادی رنگ می‌بازد اما برای مخاطب شرقی به دلیل پیوست‌های متفاوت فرامتنی همچنان پابرجاست. فارغ از آنچه بیان شد و به فرض عدم تفاوت در نگرش جوامع غربی و شرقی به فیلم، از آنجایی که درحال حاضر ونزوئلا، چین، عراق، لبنان، بولیوی و ایران درگیر مدل مشابهی از آشوب هستند، نتیجه این شبیخون سینمایی، شتاب دهی به بحران است. همچنان‌که وقتی بیماری تب دارد، دادن گرمای بیرونی به او منجر به تشنج و مرگ می‌شود اما همان حرارت برای فرد عادی در حالت عادی، گرما یا نهایتا گرمازدگی درپی دارد. الگوی جوکر ممکن است همچون داعش و بسیاری مخلوقات دیگر غرب، به صورت کلی یا جزئی، دیر یا زود به خودشان کمانه کند، اما فعلا ساخته شده است تا علیه شرق استفاده شود؛ خصوصا که به طور ویژه‌ای، انگشت شمار نقاب‌های دلقکی که در عراق و لبنان استفاده شد، توسط ماشین تبلیغاتی غرب رسانه‌ای گشته تا تکمیلی باشد بر پروسه الگوبرداری و تکثیر آن. سلیمانی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم اسلامی رضوی @razavi_anjoman
🎬اکران و نقد فیلم «جوکر» ❇️با حضور کارشناسان و منتقدان سینما: سیدعلیرضا واعظ موسوی مبین عطاری 📆یک شنبه 8 دی ماه 98 🕐از ساعت 20 🏫سالن آمفی تئاتر دانشگاه @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔰🔰نهمین #کنفرانس #الگوی_اسلامی_ایرانی پیشرفت ✅✅برگزار كنندگان: مرکز #الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با مشارکت #دانشگاه تهران 🔴مهلت ارسال چكيده مقالات: 🔰مهلت ارسال متن كامل مقالات: ۳۰ دی ماه 📒تاريخ برگزاري همايش: 21 و 22 خرداد 1398 ✅سايت همايش: conference.olgou.ir 🔴تلفن تماس دبيرخانه: 02188352080 ☑️آدرس دبيرخانه: تهران، خیابان جلال آل احمد، روبروی بیمارستان شریعتی، شماره 3، مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، دبیرخانه کنفرانس محل برگزاري: تهران - دانشگاه تهران ایمیل: conference@olgou.ir 🔸آدرس ما در ایتا: http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403 🔹کانال سروش: 🆔 sapp.ir/enoensani
♦️پرداخت حقوق‌های نجومی(ماهی یک میلیارد!) در یک شرکت دولتی ؟ «حاجی‌دلیگانی» عضو کمیسیون برنامه، بودجه‌ مجلس: 🔹اخیراً لیستی از فیش‌های حقوقی یکی از به دست من رسید که حدود ۳۰ نفر در این شرکت «ماهی یک میلیارد تومان» حقوق دریافت می‌کنند. 🔹در این لیست حقوقی منتشر شده بود که طی آن یک کارشناس در یک ستاد در تهران ۴۱ میلیون تومان از شرکت دولتی حقوق دریافت می‌کند. 🔹من این لیست را نزد معاون سازمان برنامه و بودجه بردم و عنوان کردم که شما دم از کمبود اعتبار و درآمد می‌زنید جلوی اینگونه ریخت‌ و پاش‌های آنچنانی در شرکت‌های دولتی را بگیرید. @Akhbarefori ✨کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی 🆔 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔸🔹🔸🔹 #دعوتنامه ❓واقعا من #منتظری حقیقی برای مولایم هستم؟ ❓چرا در مسیر #انتظار، همواره زمین میخوریم؟ ❓چرا #اراده ای قوی نداریم تا یار و یاور مولای غریبمان باشیم؟ ❓راه #تقویت اراده چیه؟ 🌹 عاشقان مولا دعوتید به 📍eitaa.ir/vareseen313📍👈 زیر نظر کانون مهدویت دانشگاه رضوی
#نه‌دی✌️ سالروز نه دی گرامی باد🌷 ✨کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی 🆔 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
هشتمین پاتوق جهان اسلام حبل الله پاکستان؛ سرزمین سانسور شده با حضور آقایان: حسین کمیلی فعال بین الملل میثم مرادی مدیر حوزه هنری خراسان رضوی دوشنبه 9 دی ماه ساعت 17 مشهد، شهید مدرس4 ، حسینیه هنر
🔰📚 چهارمین همایش ملی 🏫برگزار شده توسط دانشگاه شاهد http://neicc.shahed.ac.ir 🔸آدرس ما در ایتا: http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403 🔹کانال سروش: 🆔 sapp.ir/enoensani 🔻🔻دریافت مجموعه مقالات👇👇
مجموعه مقالات چهارمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی).pdf
6.58M
🔰📚 #مجموعه_مقالات چهارمین همایش ملی #تمدن_نوین_اسلامی دانشگاه شاهد 🔸آدرس ما در ایتا: http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403 🔹کانال سروش: 🆔 sapp.ir/enoensani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا