eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.5هزار ویدیو
588 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
14.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ حدیث زندگی ۲ | محبوب‌ترین کارها نزد خداوند 🔻پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در ایام ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ در مجموعه‌ی «حدیث زندگی ۲»، تعدادی از شرح حدیث‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای جلسات درس خارج فقه ایشان را برای نخستین بار منتشر میکند. 🌒 🌙 @Khamenei_ir
6.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | نابودی ترس در انسان موحد 📖 مرور سطرهایی از آنچه آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه ۱٣ طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن بیان کردند. ☝️ این جلسات در ماه رمضان ۱۳۵۳ شمسی در مسجد امام حسن علیه‌السلام مشهد برگزار شده است 🌒 🌙 @Khamenei_ir
🔰 خانواده‌ایرانی | هم خودتان را حفظ کنید، هم اهل‌تان را 🔻یک مجموعه‌ی به هم پیوسته‌ی متواصىِ به حق و متواصىِ به صبر در درون خانواده‌ی مسلمان وجود دارد؛ لذا قرآن میفرماید که: «قوا انفسکم و اهلیکم نارا وقودها النّاس و الحجارة»؛ هم خودتان را حفظ کنید، هم اهل‌تان را. این خطاب به مردها و زن‌ها، هر دو، است. اهلِ هر انسانی عبارت است از خانواده و نزدیکان او. زنِ شما، اهلِ شما مردها و مردِ شما، اهلِ شما زنهاست. هم خودتان را از غلتیدن در آتش حفظ کنید، هم اهل‌تان را حفظ کنید. علاوه بر این، حفظ عناصر اصلی داخل کانون خانواده، به حفظ خودِ انسان هم کمک میکند. همسران؛ زن‌ها، مردها را و مردها، زن‌ها را میتوانند از لبه‌ی پرتگاه دوزخ نجات دهند و به بهشت بکشانند. ۱۳۸۳/۰۵/۲۵ ⬇️ مطالعه نسخه کامل این شماره خط حزب‌الله: farsi.khamenei.ir/news-content?id=47747
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ | وسعت افق دید در انسان موحد 🎧 صدای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در جلسه ۱۳ تدریس طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن بشنوید ☝️ این جلسات در ماه رمضان ۱۳۵۳ شمسی در مسجد امام حسن علیه‌السلام مشهد برگزار شده است 🌒 🌙 @Khamenei_ir
26.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠خطر بزرگ آن است که از برگردد. 📚صحیفه نور ،جلد ١٧،صفحه ١۶٣ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
◀️ بسم الله الرحمن الرحیم اللهم ربِّ شهرِ رمضانَ الذي أنزَلتَ فیهِ القرآن و افتَرَضتَ علی عبادِکَ فیه الصیامَ صلِّ علی محمدٍ و آلِ محمدٍ؛ اخیراً در اقدامی نامعمول و غیر مسبوق به سابقه، وجهی با عنوان افطاری رئیس جمهور به حساب طلاب و اساتید حوزه های علمیه واریز گردیده که با عنایت به شرایط خاص اقتصادی کشور و فشار سختی که عامه قشر محروم در آن به سر می‏برند بیش از آنکه کمک به قشر مستضعف و سربلند طلاب محسوب شود، شائبه‏ی مسائل دیگری در آن مطرح است که شأن طلاب و حوزه‏های علمیه از آن مصون و محفوظ است. در پی این اقدام نامتعارف حضرت آیت الله اراکی مبلغ مزبور را به حساب مبدأ عودت نموده و خاطر نشان کردند: «از ابتدای پیدایش حوزه های مقدسه علمیه بنا نبوده و نیست که طلاب جیره خوار دولت‏ها باشند، در شرایطی که مردم در فشار سخت اقتصادی قرار دارند اگر دولت امکاناتی برای کمک به قشر مستضعف جامعه دارد بهتر است به عامه مردم رسیدگی کند و طلاب با همه‏ی شرایط سختی که بر آنها می‏گذرد همراه مردم و همدرد مردمند و نیازی به این هدایای مشکوک ندارند». اللّهُمَّ إِنّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ في دَوْلَة كَريمَة تُعِزُّ بِهَا الإسْلامَ وَأَهْلَهُ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَأَهْلَهُ، وَتَجْعَلُنا فيها مِنَ الدُّعاةِ إِلى طاعَتِكَ، وَالْقادَةِ إِلى سَبيلِكَ، وَتَرْزُقُنا بِها كَرامَةَ الدُّنْيا وَالاْخِرَةِ. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته دفتر آیت الله اراکی 12رمضان المبارک 1442 🔻 کانال رسمی آیت الله اراکی @mohsenaraki_ir 🌐 لینک پیام در سایت https://yun.ir/lqm9fg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔶در شرایط فعلی اگر دولت دیگری سرکار بود چه اتفاقی می افتاد؟؟ 👈پاسخ استاد به پرسشی که در ذهن خیلی از مردم وجود دارد... @Ostad_Rahimpour_Azghadi
🔹دستورالعمل اصلی این بود: سیادت و سلطه انسان، که موجودی فردی و عاقل است، بر همه امور. در این دستورالعمل دو رکن اصلی مفروض است: (۱) سیادت اومانیته و (۲) استقلال عقل. بر اساس همین تلقی بود که از یک سو فرد انسان را نظر به اومانیته‌ای که دارد غایت تلقی می‌کرد، و از سوی دیگر جوهره روشنگری را در استقلال عقل می‌دانست و بر عدم وابستگی فرد انسان به هر چیزی غیر از عقل تأکید داشت؛ اولین رکن این دستورالعمل محوریت بخشیدن و اولویت دادن به انسانیت است؛ و نهاد این انسانیت که همان سوژه انسان بود، باید عملا بر همه چیز مسلط شود و آن ها را به اختیار در‌آورد. بنابراین شعار اصلی روشنگری که عبارت از پیشرفت بود عبارت می‌شد از همین که سوژه تسلط بر اشیاء و امور پیدا کند و به لحاظ عقلی بتواند آن ها را در مهار خود در آورده و در جهت اهداف مورد نظر خویش بکار گیرد. 🔸 برای روشنگری امری انتزاعی و ماورایی نبود که مثلا موجودی الهی است یا مصداق اشرف مخلوقات است، بلکه همان است که در فرد فرد انسان‌ها مشخص شده، لذا فلاسفه روشنگری اهمیت انسان را در تفرد و فرد (اندیویدوال) بودن آن می‌دانستند، یعنی اگر انسان بودن اهمیت دارد، نه به این دلیل است که انسان به معنی کلی انتزاعی است، چون انسان به معنی انتزاعی فایده عملی ندارد، بلکه انسانیت از آن جهت که متفرد به فرد فرد و و متشخص در افراد است اهمیت می یابد، لذا در انسان بودن ، فرد بودن محوریت دارد، چون فرد است که اومانیته با آن منفرد ورمتشخص و متحقق شده است. پس فرد اصالت و اهمیت دارد. 🔹این استقلال فرد و آزادی رأی و بی قیم بودن عقل البته به معنی منزوی شدن فرد نبود، زیرا هیچ فردی نمی‌تواند بدون اجتماع زندگی کند. پیوند انسان با اجتماع تاریخی است و در همین نسبت‌های تاریخی است که بینش فرد تحکیم و تقویت می‌شود. بنابراین جایگاه تاریخ در اندیشه روشنگری تثبیت شده بود. به همین دلیل، برخی جوهره روشنگری را در این می‌دانستند که انسان باید در بستر تاریخی مجددا بازنگری و تفسیر شود، و حتی چنین می‌فهمیدند که باید نسبت فرد انسان را با تاریخ نسبت یک عضو با ارگانیسم آن دانست. 🔸 در این دوران اموری مانند گناه و بخشش دیگر مثل گذشته از لحاظ دینی و اخلاقی مورد بحث نیستند و موعظه افراد اولویت و حتی برای بسیاری موضوعیت ندارند، بلکه بیشتر تجربه‌های فردی و خاطرات شخصی اولویت دارند و مورد توجه اند؛ این تجارب و خاطرات که در عین حال بر نوعی نوآوری در تاریخ‌نگاری و روایت وقایع هم مبتنی است در بعضی موارد صورت نقل داستان و رمان نویسی هم می یافت؛ در این دوران، توجه به افراد خاصی که رستگار شده اند، بیشتر از خود رستگاری نوع انسان، به عنوان یک مقوله کلی (و دینی و اخلاقی) اهمیت دارد و به آن توجه شده است. هر گونه روابطی که عقل انسان در آن مدخلیت نداشته باشد در این دوران بی‌اعتبار و بی‌ارزش است و لذا نقش اجتماعی عقل انسان اهمیت و بلکه محوریت می‌یابد و لوازم آن مانند دوست‌یابی بجای ازدواج اهمیت بیشتری می‌یابند؛در این دوران انسان به عنوان و موجود متفكر تعریف می‌گردید و وجوه دیگر انسان و عالم تحت الشعاع آن قرار می‌گرفت. با این تعریف وجه تمایز روشنگری مشخص می‌شود. در روشنگری اولویت و اولیت از آن فرد از حیث فردیت بوده، چنان که در روشنگری فرانسوی می بینیم. بنا به دستورالعمل روشنگری سوژه انسانی در صدد تصرف هر چیز و ابژه کردن آن است. بدیهی است که بنابراین هر چیز در محدوده و جایگاه کلی عقل انسان معنی می یافت. ✍ ❇️ / کتاب مدخل فلسفه روشنگری/ علم
11.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ شبکه ضدایرانی بررسی می‌کند: 📍موشکی سرگردان یا برنامه‌ای از پیش طراحی شده؟ 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ گزارش شبکه چینی از پهپادهای انتحاری ایران و عملیات شناسایی پهپاد ها در خلیج فارس...! 🆔 @Kavoshmedia
8.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ بحران افزایش بی خانمان ها و تشکیل کمپ های چادری در اماکن عمومی...! ☑️ @Kavoshplus