📝 مطالعه بیشتر | آشنایی با موضوع «روز عرفه» در بیانات رهبر انقلاب
در آستانهی فرصت معنویِ عرفه پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR مجموعه فیشهایِ موضوع «روز عرفه» را در اختیار مخاطبین عزیز قرار میدهد.
در این مجموعه فیشها، بیانات رهبر انقلاب دربارهی موضوعاتی چون: اهمیت و جایگاه معنوی این روز، ابعاد دعای عرفه و... جمعآوری شده است.
در بخش «جملات برگزیده» هم جملات کلیدی و مهم حضرت آیتالله خامنهای دربارهی این موضوع آورده شده است.
⏪ «جامعیتِ محتواییِ مناسب» از جمله ویژگیهای این مجموعه است.
دسترسی: ↙️↙️
فیشهای موضوعی «روز عرفه»:
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=2021&npt=12#67170
فیشهای جملات برگزیدهی «روز عرفه»:
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=2021&npt=2#96115
🌕 فانوس نجات
✊ مبارزهای که امام محمدباقر علیهالسلام شروع کردند و هنوز هم ادامه دارد...
🤔 تا حالا فکر کردید که مبارزه فرهنگی یعنی چی؟
◼️ به مناسبت شهادت #امام_باقر علیهالسلام
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
🎥 قرن هجدهم، قرن خودآگاهی #مدرنیته 🔺دکتر حسین #کچویان @goftman_ir
📜قرن هجدهم، قرن خودآگاهی #مدرنیته
عصر روشنگری از دو جهت در تکوین فلسفۀ تاریخ جدید و اندیشه ترقی حائز اهمیت است. اول جایگاه تکوینی این عصر به دلیل نقش آن در صورت بندی ابتدایی اندیشۀ ترقی است. روشنگری بینشی را به تاریخ برانگیخت که بر اساس آن، انسان واجد توانایی وضع قوانین دربارۀ تحولات تاریخی می شود. از این جهت، طرح روشنگری، نسبت به مسیحیت، هم تابع و هم طغیانگر است. در مسیحیت، انسان از مبدائی خاص آغاز می شود و بر اساس سیری مشخص در حرکت بود. تعیین قوانین تاریخ و جزئیات تاریخی متکی بر اندیشۀ وحیانی و بر عهدۀ شهود الوهی قرار داشت. در حقیقت تقابل امر ثابت و متغیر در مسیحیت وجود نداشت، زیرا ماهیت انسان، امری متغیر و رو به کمال بوده و علم به این ماهیت متغیر، در حیطه علم خداوند قرار می گرفت. از این رو، نه تعیین ماهیت انسان و نه مشخص کردن مسیر تکامل او در حیطۀ علم و اختیار بشری نمی گنجید. روشنگری کوشید این اندیشه را در حیطۀ اختیارات انسان قرار دهد و طرحی را که بر اساس مشیا الهی مقرر شده بود، به اندیشه ترقی دنیوی تبدیل کند.
جهت تفصیل مباحث منابع ذیل معرفی می گردد:
📙 کتاب " اندیشه ترقی" نوشته سیدنی پولارد ترجمه حسین اسدپور پیرانفر
📗 کتاب "ریشه های الهیاتی مدرنیته" نوشته مایکل آلن گیلسپی ترجمه زانیار ابراهیمی
📘 کتاب " تاریخ فلسفه -جلد6- از ولف تا کانت" نوشته فردریک کاپلستون ترجمه اسماعیل سعادت و منوچهر بزرگمهر
📕 کتاب " فسلفه روشنگری " نوشته ارنست کاسیرر ترجمه یدالله موقن
📙 کتاب " درآمدی تاریخی بر نظریۀ اجتماعی " نوشته الکس کالینیکوس ترجمه اکبر معصوم بیگی
📗 کتاب " مفهوم کلی تاریخ " نوشته رابین جورج کالینگوود ترجمه علی اکبر مهدیان
@goftman_ir
🔰 #روایت_تاریخی | بزرگان علما جزء شاگردان امام باقر علیهالسلام بودند
🔻شخصیتهای معروفی مثل عکرمه شاگرد ابنعبّاس وقتی میآید خدمت امام باقر...
📜 مطالعه نسخه کامل خطِ۲۹۷:
farsi.khamenei.ir/news-content?id=48276
پیام رهبر معظّم انقلاب اسلامی.pdf
122.6K
🕋 متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی به ملتهای مسلمان بهمناسبت فرار رسیدن موسم حج، منتشر شد.
🕋 تلاش تبلیغاتی آمریکاییها
تحریف عزم عناصر مقاومت
رهبر انقلاب اسلامی در پیام به ملتهای مسلمان بهمناسبت فرار رسیدن موسم حج: تلاش تبلیغاتی آمریکاییان برای تحریف عزم و خواسته و عمل جوانان غیور و عناصر «مقاومت» در عراق و سوریه و لبنان و دیگر کشورها، و منتسب کردن آن به ایران یا هر مرجع دیگر، توهین به آن جوانان شجاع و بیدار، و ناشی از عدم فهم و درک درست آمریکاییها از ملّتهای این منطقه است.۱۴۰۰/۴/۲۶
🏷 #رمی_شیطان_بزرگ
🏷 #پیام_حج۱۴۰۰
🕋 اطلاع نگاشت | مسئله اوّلِ مسلمین
🔻 مروری بر موضوع «فلسطین» در پیامهای حج ۱۰ سال اخیر رهبر انقلاب
👈🏻 «مسئله فلسطین» همواره یکی از نکات مهم مطرح شده در پیامهای رهبر انقلاب به مناسبت ایام حج است که در این اطلاعنگاشت فرازهایی از این موضوع در پیامهای حج ۱۰ سال اخیر ایشان مرور میشود.
🏷 #رمی_شیطان_بزرگ
🏷 #پیام_حج۱۴۰۰
📥 نسخه قابل چاپ:
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=48297
🔰 نگاهی به پیامهای حج رهبرانقلاب
🕋 برائت از دشمن؛ مهمترین عنصر حج
👈🏻 گفتگو با حجتالاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولیفقیه در امور حج و زیارت
🔍 بخوانید:
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=46186
🕋بازخوانی | پیام رهبری در ایام حج، نقشه های استکبار جهانی را نقش بر آب می کند
👈🏻 گفتگو با مرحوم آیتالله محمد علی تسخیری
🔍 بخوانید:
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=8445
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #ببینید | #صبر_و_بصیرت قسمت پنجم
▫️جایگاه و اهمیت صبر▫️
🔸برای شکست دادن دشمنانِ داخلی و خارجی چه باید بکنیم؟
🔹چرا با اینکه میدانیم خوب و بد چیست، نمیتوانیم پای آن بایستیم؟
🔸چرا عدهای راه سازش را پیش میگیرند؟ چگونه سازشکار نشویم؟
📍هر سه سوال یک پاسخ دارند؛ تماشا کنید...
لینک قسمتهای قبلی:
قسمت اول قسمت دوم
قسمت سوم قسمت چهارم
[ @Pakbaz_ir ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس چینی:
📍خروج آمریکا از عراق باعث تقویت بیش از پیش قدرت منطقهای ایران خواهد شد...
#چینی
🆔 @Kavoshmedia
📺 مجموعه #مستند #جنگ_ظهور_غولهای_صنعتی_جهان
⭕️ این مجموعه مستند به تهیهکنندگی و کارگردانی مجتبی میناوند ساخته شده و با روایتی در مورد معرفی غولهای بزرگ صنعتی جهان مهمان خانه مخاطبین خواهد بود.
📱 مستند در این قسمت به اقتصاد نظامی پرداخته است.
✅ یکشنبه 27 تیر ساعت 19:30
❎ تکرار روز بعد ساعت 07:00 و 12:00
🆔 @ofogh_tv
📢 #تازههای_سایت
🔸 تبيين طرح جامع دین در دیدگاه مرحوم علی صفائی حائری در نشست بازخوانی و تبيين انديشه هاي استاد
🔹https://b2n.ir/e35943
🔸 تبيين اخلاق حول محور معرفتالامام ذیل حدیث جنود عقل و جهل در مؤسسه خُلُق
🔹https://b2n.ir/r77451
🔸 تبيين مبانی کلامی فقاهت و اجتهاد در حوزه علميه امام كاظم عليه السلام/ راه برونرفت از انفعال
🔹https://b2n.ir/k88992
🔸 سخنراني در روز زيارتي مخصوص امام رضا عليه السلام در حرم رضوي/ جایگاه حج و مقایسه آن با زیارات اهل بیت علیهم السلام/ ثواب زیارت امام رضا علیه السلام
🔹https://b2n.ir/s03862
☑️ @mirbaqeri_ir
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
🎥 #سکولاریسم و تفسیر غیر الهیاتی از تربیت 🔺دکتر حبیب #رحیم_پور @goftman_ir
[In reply to گفتمان]
📜 تجدد و سکولاریسم تربیتی در ایران
به رغم دخالت عوامل گوناگون در انتقال تجدد به ایران، برقراری جریان تجدد در گرو درخواستی عمومی و در نتیجه مستلزم وقوع تغییری اساسی در نگرشهای اجتماعی مردم است. توقف تجدد به تغییر نگرش مردم نقش تعلیم و تربیت را در جهت تزریق آرمانها و داعیههای تجدد به جامعه آشکار میسازد. به عبارت دیگر مدرنسازی نه با انتقال ماشینهای پیشرفته صنعتی رخ میدهد و نه به سفرنامههای فرنگ و بحثهای تبلیغاتی مطبوعات یا آشنایی سلاطين#قاجار و فعالان سیاسی با جلوههای تمدن مدرن بستگی کامل دارد. تجدد یک جریان اجتماعی است و همچون هر جریان اجتماعی دیگر بر دوش اقشار مختلف جامعه سوار میشود. هر چند مردم با لایههایی از تجدد در ذیل درگیر شدن با مؤسسات مدنی مدرن و کارکردن با ماشینهای صنعتی روبه رو می شوند، مواجهه اساسی با مدرنیته از طریق نظام آموزشی مدرن ممکن است. از همین جا است که همواره مدرنسازی نظامهای آموزشی مقدمهای ضروری برای غربی شدن جهان سوم تلقی می شود. به نظر میرسد کارکرد تربیت جدید در توسعه تجدد را باید در فرایندهای تمرکز قدرت اجتماعی، انتقال مرجعیت فکری و هویتسازی بررسی کرد. بدیهی است این سه موضوع به شدت به هم وابسته اند و در حقیقت یک کارکرد برای تربیت جدید محسوب می شوند...در مسیر تحولات مدرنسازی، رسالت تعلیم و تربیت نیز تغییر میکرد، چنانکه در ابتدا منظور از تربیت جدید، پرورش نیروهای نظامی و اداری کارآمد جهت تکمیل کادر دولت بود و تأسیس دارالفنون و دیگر #مدارس عالی جهت تأمین کادری صورت گرفت که توان تشخیص و دفع تهدیدهای سیاسی، نظامی و اقتصادی را داشته باشد. ولی توسعه تربیت جدید در مدارس ابتدایی و متوسطه که به طور عمده توسط بخش خصوصی تأسیس و اداره میشدند نشاندهنده مأموریت دیگری برای تعلیم و تربیت است. گسترش آگاهی عمومی نسبت به حقوق و آزادی های اجتماعی و همچنین انتقال هنجارهای اجتماعی به شهروندان ایرانی، منظور اصلی هواخواهان تجدد از توسعه مدارس ابتدایی و متوسطه جدید باشد.
جهت تفصیل مباحث منابع ذیل معرفی می گردد:
📒کتاب "نظریه اسلامی تعلیم و تربیت" نوشته جمیله علم الهدی
📕کتاب«دربارهی تعلیم و تربیت در ایران» نوشتهی رضا داوری اردکان
📗کتاب "نظام آموزشی وساختن ایران مدرن" نوشته دیوید مناشری ترجمه محمدحسین بادامچی
📘مقاله "کارکرد تعلیم و تربیت در گسترش تجدد در ایران" نوشته جمیله علم الهدی
@goftman_ir