فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس چینی:
📍خروج آمریکا از عراق باعث تقویت بیش از پیش قدرت منطقهای ایران خواهد شد...
#چینی
🆔 @Kavoshmedia
📺 مجموعه #مستند #جنگ_ظهور_غولهای_صنعتی_جهان
⭕️ این مجموعه مستند به تهیهکنندگی و کارگردانی مجتبی میناوند ساخته شده و با روایتی در مورد معرفی غولهای بزرگ صنعتی جهان مهمان خانه مخاطبین خواهد بود.
📱 مستند در این قسمت به اقتصاد نظامی پرداخته است.
✅ یکشنبه 27 تیر ساعت 19:30
❎ تکرار روز بعد ساعت 07:00 و 12:00
🆔 @ofogh_tv
📢 #تازههای_سایت
🔸 تبيين طرح جامع دین در دیدگاه مرحوم علی صفائی حائری در نشست بازخوانی و تبيين انديشه هاي استاد
🔹https://b2n.ir/e35943
🔸 تبيين اخلاق حول محور معرفتالامام ذیل حدیث جنود عقل و جهل در مؤسسه خُلُق
🔹https://b2n.ir/r77451
🔸 تبيين مبانی کلامی فقاهت و اجتهاد در حوزه علميه امام كاظم عليه السلام/ راه برونرفت از انفعال
🔹https://b2n.ir/k88992
🔸 سخنراني در روز زيارتي مخصوص امام رضا عليه السلام در حرم رضوي/ جایگاه حج و مقایسه آن با زیارات اهل بیت علیهم السلام/ ثواب زیارت امام رضا علیه السلام
🔹https://b2n.ir/s03862
☑️ @mirbaqeri_ir
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
🎥 #سکولاریسم و تفسیر غیر الهیاتی از تربیت 🔺دکتر حبیب #رحیم_پور @goftman_ir
[In reply to گفتمان]
📜 تجدد و سکولاریسم تربیتی در ایران
به رغم دخالت عوامل گوناگون در انتقال تجدد به ایران، برقراری جریان تجدد در گرو درخواستی عمومی و در نتیجه مستلزم وقوع تغییری اساسی در نگرشهای اجتماعی مردم است. توقف تجدد به تغییر نگرش مردم نقش تعلیم و تربیت را در جهت تزریق آرمانها و داعیههای تجدد به جامعه آشکار میسازد. به عبارت دیگر مدرنسازی نه با انتقال ماشینهای پیشرفته صنعتی رخ میدهد و نه به سفرنامههای فرنگ و بحثهای تبلیغاتی مطبوعات یا آشنایی سلاطين#قاجار و فعالان سیاسی با جلوههای تمدن مدرن بستگی کامل دارد. تجدد یک جریان اجتماعی است و همچون هر جریان اجتماعی دیگر بر دوش اقشار مختلف جامعه سوار میشود. هر چند مردم با لایههایی از تجدد در ذیل درگیر شدن با مؤسسات مدنی مدرن و کارکردن با ماشینهای صنعتی روبه رو می شوند، مواجهه اساسی با مدرنیته از طریق نظام آموزشی مدرن ممکن است. از همین جا است که همواره مدرنسازی نظامهای آموزشی مقدمهای ضروری برای غربی شدن جهان سوم تلقی می شود. به نظر میرسد کارکرد تربیت جدید در توسعه تجدد را باید در فرایندهای تمرکز قدرت اجتماعی، انتقال مرجعیت فکری و هویتسازی بررسی کرد. بدیهی است این سه موضوع به شدت به هم وابسته اند و در حقیقت یک کارکرد برای تربیت جدید محسوب می شوند...در مسیر تحولات مدرنسازی، رسالت تعلیم و تربیت نیز تغییر میکرد، چنانکه در ابتدا منظور از تربیت جدید، پرورش نیروهای نظامی و اداری کارآمد جهت تکمیل کادر دولت بود و تأسیس دارالفنون و دیگر #مدارس عالی جهت تأمین کادری صورت گرفت که توان تشخیص و دفع تهدیدهای سیاسی، نظامی و اقتصادی را داشته باشد. ولی توسعه تربیت جدید در مدارس ابتدایی و متوسطه که به طور عمده توسط بخش خصوصی تأسیس و اداره میشدند نشاندهنده مأموریت دیگری برای تعلیم و تربیت است. گسترش آگاهی عمومی نسبت به حقوق و آزادی های اجتماعی و همچنین انتقال هنجارهای اجتماعی به شهروندان ایرانی، منظور اصلی هواخواهان تجدد از توسعه مدارس ابتدایی و متوسطه جدید باشد.
جهت تفصیل مباحث منابع ذیل معرفی می گردد:
📒کتاب "نظریه اسلامی تعلیم و تربیت" نوشته جمیله علم الهدی
📕کتاب«دربارهی تعلیم و تربیت در ایران» نوشتهی رضا داوری اردکان
📗کتاب "نظام آموزشی وساختن ایران مدرن" نوشته دیوید مناشری ترجمه محمدحسین بادامچی
📘مقاله "کارکرد تعلیم و تربیت در گسترش تجدد در ایران" نوشته جمیله علم الهدی
@goftman_ir