eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.7هزار ویدیو
591 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 》》شما در ضمن صحبت قبل از مصاحبه به عاشورا اشاره داشتید. یک سؤال: ادبیات لیبرال، ادبیات چیره‌ی فلسفه‌ی سیاسی زمان ماست که یکی از شاخص‌های آن مرگ انقلاب‌هاست. با این توصیف عاشورا در این زمان به چه کار می‌اید؟ : عاشورا روز آشکارگی عظمت انسان و آزادگی اوست. 》》اما شما معتقدید، آزادی امروزین که برگرفته از آزادی پس از قرن هجده است، مفهوم جدیدی است. : بله، ولی آزادی به معنای آزادگی، مفهوم کهن است. آزادگی صفت خاص آدمیان در همه‌ی زمان‌هاست و حال آنکه آزادی به عصر جدید تعلق دارد. 》》به عنوان آخرین سؤال: می‌خواهم بدانم امام حسین (ع) برای فیلسوفی چون رضا داوری اردکانی چه بهره‌ای دارد؟ : بهره به زندگی عادی تعلق دارد. وقتی در برابر عظمت قرار می‌گیریم، سودای سود و زیان از میان برمی‌خیزد. شما یک‌بار از نسبت علم و عمل پرسیدید. در کربلا علم و عمل یکی شد و حقیقت و خیر و جمال یک‌جا جلوه کردند و شاهدش اینکه بانوی کربلا «ما رایت الا جمیلا» گفت. برای من که سرم در کتاب و درس و فلسفه است و قدری هم به سیاست نزدیک شده‌ام، مسئله این است که کار امام حسین (ع) نجات تاریخ است و نجات تاریخ به همه‌ی ما مربوط می‌شود. وقتی زمان و تاریخ به تباهی و تبهکاری می‌افتد، باید تاریخ را نجات داد. در این اوقات کسانی پیدا می‌شوند که رشته‌ای را که در حال گسیختن است، نگاه می‌دارند. امام حسین (ع) منجی تاریخ اسلام است؛ به این دلیل نه فقط یک مسلمان شیعه، بلکه هیچکس نمی‌تواند نسبت به عاشورا بی‌تفاوت باشد و آن را ندیده بگیرد؛ اما برای اینکه اشاره‌ای به بهره و بهره‌مندی هم کرده باشیم، می‌گویم که اگر کسی عظمت عاشورا را درک کند، از برکات آن نیز بهره‌مند می‌شود. بخشی از مصاحبه با سال ۱۳۸۹ @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
➕/🔻نظریه اسلامی رشد انسان(۲) 🔻درس‌گفتار «نظریه اسلامی رشد انسان» با هدف آشنایی جامعه علمی کشور و سایر علاقه‌مندان حوزه­‌های علوم تربیتی و روانشناسی با روایتی اسلامی از موضوع «رشد انسان» برگزار شده است. ‌این روایت حاصل پنج سال کار پژوهشی دکتر جمیله علم‌الهدی و گروه پژوهشی ایشان در موضوع رشد است. 🔻دور دوم این درس‌گفتار با تمرکز بر فصل هفتم کتابِ «نظریه­‌ی اسلامی رشد انسان» طی پنج جلسه «وجود شناسی نیاز» را مورد کنکاش قرار می­‌دهد. بر مبنای اصول حکمت صدرایی همچون وحدت تشکیکی نفس و تشخص نفس؛ همچنین آیاتی از قرآن کریم که به مفهوم قدر اشاره می­‌کنند؛ «تفاوت اندازه در برخورداری­‌ها» در تمامی جهان آفرینش جاری و ساری است. در نگاه صدرایی این تفاوت در برخورداری بیانگر «تفاوت حدود وجودشناختی» تمامی موجودات است و روابط میان آن­ها نیز بر حسب همین تفاوت­ها شکل می­‌گیرد. در عرف عامیانه «تفاوت در برخورداری» با دو مفهوم «استعداد» و «نیاز» شناخته می­‌شوند. 🔰دریافت درسگفتار: http://afaghehekmat.ir/course/nazariye_roshd_02/ ⭐️⭐️⭐️ مرجع‌آموزش‌آزاد‌علوم‌انسانی‌واسلامی @afaghehekmat afaghehekmat.ir
⭕️ علائم کرونا چیست؟ ✅ @Masaf
🤠علت توصیه پزشکان غربی به شستن دستها برای جلوگیری از مشخص شد. 😴باورش سخت است ولی اکثر مردم دنیا بغیر از مسلمانان بعد از توالت هم دستهای خود را نمی شورند. بعد وزارت و بهداشت ما انگار تو غرب نسخه می پیچد بدون توجه به اقلیم که در آنان طبابت می کنند. 😪اگر نبودن خاندان پیامبر ما هم به همین شکل زندگی می کردیم.
💡چرا حرم‌های حضرات معصومین علیهم السلام و امام زادگان، استریل، پاک و ضد میکروب و ویروس هستند؟! 💠 آیت الله مهدوی (حفظه الله) نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان: 🔸 از شاهین شهر اصفهان برای تحقیق رفتند ، چند سال پیش و مقداری خاک از نقاط مختلف برداشتند و در دستگاه‌ها که قرار می‌دادند، هر چه نزدیک بود؛ میکروب کمتری داشت و حرم که خاکش نداشت. 🔹 آمده بودند علت را از بنده می‌پرسیدند؛ 🔸 بنده گفتم به فرمایش خود امام رضا علیه السلام: 🔹 《کسی که نوبت اوقات شرعی را در هر وعده بلند در منزل بگوید به مرض و فقر دچار نمی‌شود.》 🔸 شاید به این دلیل که اذان حلقومی و زنده سه نوبت از حرم پخش می‌شود خاک‌های حرم میکروب ندارند. 🆔 https://t.me/DaftareAyatollahTabrizian
11.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی داروی امام کاظم عليه السلام ساختار پزشکی را بهم‌ میزند. سخنرانی استاد رائفی پور در مورد ساختار غلط طب غربی و مزایای طب اسلامی 👈 داروی امام کاظم علیه السلام که به دو نوع زمستانه و تابستانه تقسیم میشود 👈 در هر دو نوع این دارو شکر سرخ و هلیله سیاه وجود دارد که پایه اصلی این دارو به حساب می‌آید 👈 و تنها چیزی که متفاوت است رازیانه و مصطکی است 👈که در تابستان رازیانه و در زمستان مصطکی در آن جا به جا می‌شود 👈 این دارو برای هر نوع ویروسی کاربرد دارد، و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل انواع ویروسهاست . هر سه ماده به میزان مساوی کوبیده و مخلوط شود نام دیگر مصطکی، کندر رومی‌ست پس نوع تابستانه، شکر سرخ، هلیله سیاه، رازیانه نوع زمستانه، شکر سرخ، هلیله سیاه، مصطکی از اول بهار داروی تابستانه از اول پاییز داروی زمستانه (البته بیشتر به دمای هوا دقت داشته باشید) 🆔 https://t.me/DaftareAyatollahTabrizian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔲استاد رحیم پور ازغدی: 🔺درس خارج اصولی که 600 سال طول می کشید!! 🔺مقدمة الواجبی که هیچ ثمره ای هم ندارد 14 سال بحث شده اما مباحث ضروری جامعه روی زمین مانده! @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️هشدار مهمی که رهبر انقلاب 12 سال پیش به بزرگان و مدیران حوزه داد و اکنون این پیش بینی محقق شده است! «اگر بزرگان و مراجع فکری برای آینده نکنند، در آینده دشمن می تواند فرزندان شما را در خانه هایتان در مشت بگیرد و شما کاری نتوانید بکنید!» 8آذر 86 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🌺 عجب حکایت پند آموزی👌 🌸 فردی چندین سال شاگرد نقاش بزرگی بود و تمامی فنون و هنر نقاشی را آموخت. استاد به او گفت که دیگر شما استاد شده ای و من چیزی ندارم که به تو بیاموزم شاگرد فکری به سرش رسید،یک نقاشی فوق العاده کشید و آنرا در میدان شهر قرار داد،مقداری رنگ و قلمی در کنار آن قرار داد و از رهگذران خواهش کرد اگر هر جایی ایرادی می بینند یک علامت × بزنند و غروب که برگشت دید که تمامی تابلو علامت خورده است و بسیار ناراحت و افسرده به استاد خود مراجعه کرد. استاد به او گفت:آیامیتوانی عین همان نقاشی را برایم بکشی؟شاگرد نیز چنان کرد و استاد آن نقاشی را در همان میدان شهر قرار داد ولی این بار رنگ و قلم را قرار داد اما متنی که در کنار تابلو قرار داد این بود که:اگر جایی از نقاشی ایراد دارد با این رنگ و قلم اصلاح بفرمایید غروب برگشتند دیدند تابلو دست نخورده ماند. استاد به شاگرد گفت: همه انسانها قدرت انتقاد دارند ولی جرات اصلاح نه. 🌷💚 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🌷💚واحفظ واید امام الخامنه ای ✊@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
tahavol_oloomtarbiati_goodarzi.pdf
306.7K
🔻در این پژوهش، تحول در علوم تربیتی، با رویکرد تحول بنیادین دنبال می‌شود. نویسنده معتقد است از طریق بازنگری در تعریف علوم تربیتی می‌توان زمینه را برای تحول و تغییر در ساختار و محتوای آن نظام علمی فراهم آورد. به عنوان گام نخست، چیستی موضوع علوم تربیتی که همانا «انسانِ در حال شدن» است، مورد سؤال قرار گرفته و پاسخ‌هایی از منظر سه تن از اندیشمندان طراز اول در جریان اندیشه اسلامی، یعنی ، و ، ارائه شده است. 🔻روش این پرس‌وجو، اقتراح‌نویسی مبتنی بر آثار مکتوب است که به صورت گفتگویی مصاحبه‌گونه طراحی شده است. درنهایت، بحث در چارچوب آراء هر یک از این سه اندیشمند، با پرسشی پیرامون طرح کلی ایشان برای زمینه تعلیم و تربیت، در مورد انسانی که ترسیم نموده‌اند، پایان می‌گیرد. 🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی🔰 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami