امواجِ فتنههای ظلمانیِ طواغیت و شیاطین، با سفینةالنجاةِ امام حسین #طی_میشود؛
با شناگری و معلمِاخلاقبودن و رياضتکشيدن #طی_نمیشود.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از ظهور بسیار نزدیک است
⁉️ آیت الله العظمی کیست ⁉️
🏔 و رُوِيَ عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: إِنَّ مِنْ وَرَاءِ قَافٍ عَالَماً لاَ يَصِلُ إِلَيْهِ أَحَدٌ غَيْرِي وَ أَنَا اَلْمُحِيطُ بِمَا وَرَاءَهُ وَ عِلْمِي بِهِ كَعِلْمِي بِدُنْيَاكُمْ هَذِهِ وَ أَنَا اَلْحَفِيظُ اَلشَّهِيدُ عَلَيْهَا وَ لَوْ أَرَدْتُ أَنْ أَجُوبُ اَلدُّنْيَا بِأَسْرِهَا وَ اَلسَّمَاوَاتِ اَلسَّبْعَ وَ اَلْأَرَضِينَ فِي أَقَلَّ مِنْ طَرْفَةِ عَيْنٍ لَفَعَلْتُ لِمَا عِنْدِي مِنَ اَلاِسْمِ اَلْأَعْظَمِ وَ أَنَا اَلْآيَةُ اَلْعُظْمَى وَ اَلْمُعْجِزُ اَلْبَاهِرُ.
✍🏻 از ابن عباس روايت شده كه #امیرالمومنین عليه السّلام فرمود:
⛰ بدرستی که پشت قاف جهانيست كه جز من بدان نمي رسد،و من احاطه دارم به هر آنچه كه در پس آنست و من مانند اين دنياى شما آن را مي دانم، و منم نگهبان و گواه بر آن، و اگر بخواهم همۀ دنيا و سراسر هفت آسمان و هفت زمين را در كمتر از يك چشم به همزدن بگردم مي توانم، براى اسم اعظمى كه نزد من است، و منم آيت عظمى، و معجزه خیره کننده.
📚 بحارالأنوار (جلد ۵۴ تا ۶۳) / ترجمه کمره ای / ج1 / ص257
#امام_زمان (عج)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 لوح | تلاش فکری و عملی مجلس، برای معیشت طبقات ضعیف
🔻رهبر انقلاب: در حال حاضر، اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّتهای کشور است. در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمدهی مشهود، باید اذعان کنیم که در دههی پیشرفت و عدالت، نمرهی مطلوبی درباب عدالت به دست نیاوردهایم. این واقعیّتِ ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابهی اولویت، وادار سازد. ۹۹/۳/۷
💻 @Khamenei_ir
⚡ فقر معرفتی در عدالت و ولایت
✏ سیدفرید حاجیسیدجوادی/ استاد حوزه
🔹 بحثهایی که این سالها بر سر نسبت میان حکومت ولایی و عدالت بر سر منابر و نیز در رسانهها پیدا شده، اگر چه جذابیت رسانهای بالایی دارد، اما غالبا فاقد محتوای معرفتی درخور توجه است. حامیان سویه ولایت، معمولا با استناد به مطلقه بودن ولایتفقیه، هرگونه کنش و جنبش اجتماعی و سیاسی را در چارچوب و امتداد پذیرش ولایت رهبری میپسندند و هرگونه تکاپوی کنشگران را که نشانههای واضحی از همسویی و تایید در بیانات رهبری نداشته باشد، انحراف در ولایتپذیری قلمداد مینمایند.
🔹 در سوی مقابل عدالتطلبان، فلسفه برپایی حکومت اسلامی و یکی از مهمترین اهداف آن را اقامه قسط در جامعه میدانند و بر این باورند که کارنامه جمهوری اسلامی در زمینه عدالت نیازمند بازخوانی و نقد اساسی است تا راهی برای اصلاح روندهای حکمرانی به سوی عدالت گشوده شود. مطالبه گران عدالت طیف گستردهای را از دلدادگان انقلاب تا دلبستگان به اندیشههای نومارکسیستی در بر میگیرند. با وجود گستردگی دامنه، جمعیت کنشگران آنها چندان پرشمار نیست و محدودیت حضور خود در رسانههای جمعی را با تلاش و تکاپو در رسانههای اجتماعی جبران می کنند.
🔹 فراسوی منازعات رسانهای، شیعیان، «ولایت» و «عدالت» را به عنوان دو اصل مذهبی متمایز خود از عامه مسلمانان میشناسند. طبعا برای اجتناب از تقابل میان این دو اصل بنیادین مذهب، لازم است تبیین و تقریر نظری مناسبی از آنها ارائه شود که همسازی اصول مذهب را اثبات و تثبیت نماید. شوربختانه باید گفت منازعاتی این چنین، که عالمان دینی میتوانند با حضور موثر خود، افکار و اندیشههای آحاد جامعه را به سرچشمههای هدایت رهنمون شوند، در بازار مجادلات قدرت و سیاست به تهدیدی برای باور دینی تبدیل شدهاست. واقعیت غیرقابل انکار آن است که ادبیات معرفت دینی ما در بنیادهای نظریِ چنین موضوعاتی رشدی متناسب با پیدایش مسائل و ابهامها نداشته و در سالیان اخیر بیشتر به میوهچینی از تبیینها دلخوش کردهایم که در دهههای گذشته ارائه شدهاند.
🔹 در سالهای پس از انقلاب، درباره عدالت چه در معنای الهیاتی آن و چه در ساحت اجتماعی آن محصول علمی درخور توجهی نداشتهایم، که پسندیده اصحاب اندیشه باشد. هنوز هم خوشهچین آثار شهید مطهری ماندهایم که عدل الهی را در پاسخ به پرسشها و نیازهای فکری آن سالها ارائه شده بود. امتداد حکومتی مباحث ولایت نیز که امام خمینی – ره – ۵۰ سال قبل در ۱۳ جلسه تدریس فرمودند در سالیان پس از آن چندان بسط و تفصیل نیافت. آنچه امام تدریس فرمودند در اثبات اصل تشکیل حکومت به دست فقیه جامعالشرایط در عصر غیبت بود، اما بسیاری از مسائل و فروعات آن باقی ماند که در سالیان پس از انقلاب با کممهری حوزههای علمیه مواجه شد. شاید مهتمرین و مبسوطترین مباحث حکومت در اسلام همان درسهای آیتﷲ منتظری در دهه ۶۰ باشد که با تغییر مناسبات ایشان با نظام مهجور ماند.
🔹 تا زمانی که ولایت و عدالت را در تراز فروعات فقهی و با مراجعه به شواهد تاریخی درنظر آوریم راهی برای تبیین نسبت میان این دو بنیاد مذهب تشیع گشوده نمیشود، چنانکه توحید و نبوت نیز با روشهای فقهی و تاریخی قابل شناخت و تبیین نیستند. استناد به برخی شواهد تاریخی برای تقدم عدالت بر ولایت یا بالعکس، مناسب جدالهای رسانهای و سیاسی است، اما نیاز جامعه امروز ما بازشناسی نسبت میان این دو در حوزه اندیشه و معرفت است. جالب آنکه در سلسله نشستهای «اندیشههای راهبردی» که در محضر رهبر انقلاب برگزار میشد، یک جلسه به عدالت اختصاص یافت و آنجا نیز معلوم بود، نظریه ای درباره عدالت در چنته نداریم.
🔹 امید آنکه، در پایان این منازعات که نشانهای بود بر مساله خیز بودن عدالت در حکومت اسلامی، از رخوت فکری گذشته در این عرصه به نشاط و تکاپویی معرفتی برآییم.
http://mobahesat.ir/22915
13990302_39448_192k.mp3
3.05M
🎙 کلیپ صوتی | نمایندگان مجلس، حتی یک روز را از دست ندهند
🔻حضرت آیتالله خامنهای: «. وقت مجلس محدود است؛ شما چهار سال بیشتر که وقت ندارید، باید از ذرّهذرّه و لحظهلحظهی این وقت استفاده کرد.» ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
💻 @Khamenei_ir
🔻آیت الله جوادی آملی
قرآن فرمود إِنَّ اللَّهَ لاَ يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ، انسان خيالزده و خيالباف که خيال می کند مقامی دارد لذا مطابق همين خيال، نسبت به ديگران #فخرفروشی می کند، محبوب خداوند نيست. اگر عاقل بود نه مختال است نه فخور، بلكه متواضع است و مؤدّب.
✅ @mehrostad_ir
هدایت شده از خبر فوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوره آموزشی سواد رسانه ای
با حضور دکتر #سید_بشیر_حسینی
و مدیران چند استارتاپ موفق کشور
🔺اگر دوست دارید در دوره مجازی مدیران موفق رسانهای کشور شرکت کنید اینجا ثبت نام کنید👇
@jebreil10 یا jebreil1.ir/tmsr
🔺این دوره مجازی با ارائه دو مدرک همزمان از وزارت علوم و فنیحرفه ای خواهد بود
@jebreil1
🔻آیت الله جوادی آملی
آوردهاند که اگر کسی سوار اسبی شد این چندین حق را دارد: بر عهده صاحبش بار زائد بر آن تحمیل نکند، او را بر آب عرضه کند، به صورت اسب نزند، صورت اسب محترم است. این ها جز #آداب است. وقتی این دین اجازه نمیدهد که آدم به یک اسب اهانت کند چگونه اجازه میدهد با قلم و بیان #آبروی کسی را ببرد!
✅ @mehrostad_ir
سال 88 شهردار وقت تهران آقای قالیباف از حقیر در اداره اسلامی شهر تهران کمک خواست طرح امامت و امارت را پیش نهاد دادم تا حدودی هم پیش رفتیم وبرای پایلوت،شهر آفتاب را مناسب تشخیص دادم ایشان موافقت نکرد ولی بعدها خداوند پردیسان را داد بسی مناسب تر از شهر آفتاب و پایلوتی بسیار موفق برای امامت و امارت . امیدوارم ایشان در موقعیت جدید از این پایلوت حمایت قانونی نماید و مرکز پژوهشها را در این جهت فعال کند و نیز مرکز فقهی مجلس را که در قم مستقر است
این کار آن سابقه منفی را از یاد خواهد برد .(همکاری ما کمتر از یکسال بود و من از قم امور را سامان میدادم )✍️
@Qavami
#وبینار
#تعاملات_علمی_بین_المللی
🔺توسط گروه های عرفان و فلسفه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی و اداره تعاملات علمی بین المللی پژوهشگاه برگزار می شود:
🔰 سلسله نشستهای #انتقال_دانش
♦️ مسئولیت اجتماعی در #عصر_کرونا و #پساکرونا
🎙 با ارائه:
آیتالله #رضا_رمضانی
پروفسور #جوزف_گوتز
حجت الاسلام #عبدالحسین_خسروپناه
دکتر #سیده_زهرا_حسنین
دکتر #استفان_شفر
🎙 دبیرعلمی:
حجت الاسلام #امینی_گلستانی
📅 دوشنبه 12 خردادماه 99 / ساعت 14
📡 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق :
👇👇👇👇👇👇
🌐 join.skype.com/rynee6yBovHq
📱هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر : 09191541744 (آقای روحانی نژاد)
🆔 @iictchannel
🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
🆔https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
💢 آیت الله شبیری زنجانی در اصول نظریات نو و ابتکاری دارند/ تقریباً همه مصادر، منابع فقهی و حدیثی یک مسئله را بررسی میکنند
https://b2n.ir/421994
✔️ حجت الاسلام والمسلمین رضا مختاری، از شاگردان نزدیک آیت الله شبیری زنجانی:
🔹 آیت الله شبیری، در ریشه یابی مسائل فقهی و بررسی تاریخی و شأن صدور روایات همچنین در توجه به علم رجال و مسائل رجالی و تتبع کافی در اقوال فقهای شیعه و سنی، بیشتر از آیت الله بروجردی تاثیر پذیرفتهاند.
🔹 خیلی از فتاوی ایشان با مشهور معاصرین تفاوت دارد و این نتیجه ی توجه ویژه به حدیث و تتبع در همه احادیث است. آن مقدار که دیگر بزرگان میخواهند همه چیز را با قواعد اصولی حل کنند، آیت الله شبیری این چنین نیستند و درست مثل مسلک آیت الله بروجردی، قبل از هر چیزی، روایات و شواهد را در نظر میگیرند و در نهایت اگر نشد، دست به دامن اصول عملیه میشوند و اصول را آنقدرها به عرش نمیبرند که شأنش اجل از همه علوم باشد.
🔹 ایشان در اصول نظریات نو و ابتکاری دارند و خیلی وارد عمق مطلب میشوند و برخی از طلبهها که سطحی اند، متوجه نکات دقیق علمی نمیشوند لذا اینطور نیست که درسشان خیلی شلوغ باشد بر خلاف درسهایی که لایه ای عادی از مباحث را مطرح میکنند.
🔹 مسلک ایشان در مسائل علمی و سیاسی و اجتماعی، مسلک اعتدالی و پرهیز از افراط و تفریط است.
🔹 ایشان نمیگویند یک فقیهی در قرن پنجم حرفی زده چه کار به ما دارد؛ حضرت استاد همه ی اینها را بررسی و جمع آوری میکنند و از راه جمع قرائن و شواهد به یک نتیجه فقهی یا اصولی میرسند و اینطور نیست که با مراجعه به یکی دو روایت یا نقل قول یکی دو نفر از فقها مثل جواهر و مفتاح الکرامه، اینها را بگذارند کنار یکدیگر و بگویند به فلان نتیجه رسیدم. ایشان تقریباً همه مصادر و منابع فقهی و حدیثی یک مسئله را بررسی میکنند، در روش فقهی، مطمئن ترین راه برای استنباط، همین راه است که از همه قرائن استفاده میکند و حتی از یک قرینه جزئی تاریخی هم نمیگذرد و برای فهم نظر شرع یا استنباط احکام فقهی حتی به نسخههای چاپی کتابها هم بسنده نمیکند.
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🔻«عید» بهمعنیِ بازشدنِ درهایِ خوشگذرانی نیست! «عید» روزی است که درهای غیب الهی و برکات الهی باز میشود.
🔻«عید» را انبیای الهی تعریف میکنند و مشخص میکنند.
✔️استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«آدمها، ملل و اقوام، خوشی و شادی و عيد و عزا دارند، اما تفاوتشان در ريشهٔ عيدهايشان است. خدای متعال پيامبر گرامی را فرستاد که دست ما را بگيرد و از خاک بردارد و ما را به حضرت حق برساند؛ و به پيامبر(ص) میفرمايد من برای امت تو اعيادی قرار دادم.
سؤال اين است که آيا آن عيدها روزهايی هستند که درهای کامجويی دنيا و خوشگذرانی به رويشان باز شده؟ هرگز اين پيغمبر نيامده تا ما را سر سفره دنيا بنشاند. پس چه روزی عيد است؟
اگر اتفاقی از عالم بالا بيفتد و شرايطی باشد که درهايی از عالم رحمت و معرفت الهی و از خيرات و برکات الهی به روی يک امت باز شد و در شرايطی قرار گرفتند که درهای بسته به رويشان باز شد آن وقت میتوانند عيد بگيرند و اين میشود عيد اسلام. عيد اسلام وقتی حاصل میشود که درهايی از معرفت و رحمت و غيب الهی و برکات آسمانی باز شود که آن وقت مؤمنين عيد و جشن دارند و خدای متعال روزهای خاصی را برای مسلمانان عيد قرار داده است. [«الَّذِي جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِينَ عِيدا»... .]» ۹۳/۵/۶
☑️ @mirbaqeri
هدایت شده از دکتر قدیری ابیانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺سخنرانی افشاگرانه دکتر قدیری ابیانه نامزد ریاست جمهوری در سال ۹۲ علیه احمدی نژاد و مشایی در ساعت آخر و روز آخر ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری در وزارت کشور.
📺این سخنرانی بلافاصله پس از سخنرانی مشترک احمدی نژاد و مشایی انجام شد.
📺یکی از اعضای ستاد مشایی میکروفونها را به زمین ریخت.
📺این سخنرانی انعکاس بسیار گستردهای در رسانههای گروهی داشت و احمدی نژاد و تیمش را به انفعال کشاند.
🔴 الان همه روسا در معرض امتحانند
♦️امام خمینی (ره):الان همه این رؤسا، رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس، رؤسای دادگاه ها، رؤسای همه استان ها، همه اینها در معرض امتحانند و این امتحان از امتحان در نقص اولاد و انفس بالاتر است. امتحان مردم به ریاست، به ریاست در هر مقام، به رسیدن به هر مقام، این امتحان سخت تر است از امتحان در نقص اولاد و انفس و مشکل تر است که انسان بتواند از این امتحان نجات پیدا بکند و درست امتحان بدهد در معرض اعمالی که می کند و در پیشگاه خدا آبرومند باشد.
📚صحیفه نور، جلد 13، صفحه 236
#اطلاعیه
#خبر_خوب
ثبتنام در دورهی آموزشی معارف انقلاب اسلامی از #سراسر_کشور
مزایا:
۱. اعطای گواهینامه بعد از اتمام هر سطح
۲. اولویتِ شرکت در دورههای تخصصی منظومه فکری رهبر انقلاب
۳. استفاده جهت تبلیغِ اندیشهی انقلاب اسلامی
و...
توضیحات:
۱. این دورهی آموزشی، مطالعهمحور میباشد.
۲. این دورهی آموزشی بر اساس طرح مصوب معاونت آموزش و پژوهش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی خامنهای میباشد.
#برادران و #خواهران
شرکت در این دوره #رایگان میباشد.
لینک ثبتنام🔻
http://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن.pdf
16.45M
📚کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
🔰رهبر معظم انقلاب
🌀این نسخه پی دی اف توسط انتشارات صهبا منتشر شده است.
#کلام_ولی
#کتابخانه_مجازی
@fater290
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیوندتان مبارک
جهالت مدرن یعنی اگر روغن بنفشه ای که پیغمبر فرمود برتری آن بر سایر روغن ها مانند برتری من بر سایر مردم است را برای درمان به شکل شیاف تجویز اصولی شود عجیب و جنجال ساز شود ، اما تزریق #نجاست یک انسان به روده انسان دیگر را با افتخار علمی در صدا و سیما پخش میکنند و همه با یک ژست روشنفکرانه، عمیق به تلویزیون نگاه کرده و در دل خود آن را تحلیل علمی میکنند
#جهالت_مدرن
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
تدبر روز:و قال الذین استُضعفو للذین استَکبرو بل مکرُ الّیل و النهار اذ تامروننا اَن نکفر بالله و نجعل له اندادا و اسرّوا الندامه لما رَاوُالعذاب و جعلنا الاغلال فی اعناق الذین کفرو،هل یُجزون الا ما کانوا یعملون(سبا/۳۳)
دیالوگ مستضعفین و مستکبرین در قرآن نه لیبرال است نه چپ و ذهن پندار ،بلکه توحیدی است و بغایت واقع گرا. راهکار بازگشت عدالت،توبه اجتماعی است.فرودستان می پذیرند که مکر معاش،باعث شده از کافران پیروی کنند و حدی از شرک درحیات مادی و معنوی،در زمین تن و آسمان رویاهایشان آنها را به این مظلومیت کشاند.اینان بیدار می شوند اما زنجیرهای ساختار استکباری را به کافران برمیگردانند و دور باطل ادامه می یابد.
حال کافران و مستضعفان هر دو ،فرجام عمل آنها اما نجات نهایی تنها در گرو ایمان است.
مستضف باشی ؛حقیقتا چه فرق می کند که زن باشی یا مرد،پیر باشی یا جوان،سیاه باشی یا سفید.قلب ما پاره و زخمی شقایق های معصوم و زیبایی است که نفس شان بشماره افتاد و می افتد ما هم تنها واکنش و تظلمی منظلمانه یا فریادی جوکری(برسر شاخه نشسته،بن می بریم) اما براستی چرا اصل ظلم،سر نمی آید؟
دراقیانوس تاریخ، مستضعفان بیشماری بدست انسان مغرور جان داده اند؛ رنگین تر دانستن خون یکی نسبت به دیگری عین گنداب لیبرالیزم و تغافل از ماهیت دو بعدی ظلم،سراب مارکسیسم است اما آنچه عدالت را برمی گرداند،بیداری انسان و اضطرار فراگیری است که ساختارهای کافرانه(غل و زنجیر)را کامل پاره کند نه جابجا.و یاتی الفرج عند فنا الصبر
#رومینا
#آسیه
#سیاه_پوست
#عدالت سید مجید امامی
#اطلاعیه
#ثبت_نام_سال_تحصیلی (1400_1399)
#دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی
#مدرسه_علمیه_باقرین
📢📢ثبت نام مدرسه علمیه باقرین آغاز شد.
تحت اشراف اساتید معظم:
1️⃣ حجت الاسلام والمسلمین یزدانپناه
2️⃣ حجت الاسلام و المسلین امینی نژاد
3️⃣ حجت الاسلام و المسلین فلاح شیروانی
✳️مقاطع:
⬅️مقطع تمهیدی - با محوریت کتاب بدایه الحکمه (غیرحضوری)
⬅️ مقطع عمومی - با محوریت کتاب نهایه الحکمه
⬅️مقطع تخصصی- با محوریت کتاب اسفار
👈 ثبت نام : www.baqerain.ir
⏱مهلت ثبت نام: 31 تیر 99
🔎پاسخ به سوالات:
🔹دوره تمهیدی و عمومی
🆔 @hekmat_bagherain
🔹دوره تخصصی
🆔@EmamReza5
—---—
❇️مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🎥 تحلیل چهار فیلم جدید سازمان هنری اوج
بسم الله الرحمن الرحیم
فاصدع بما تؤمر و اعرض عن المشرکین انا کفیناک المستهزئین
🔰 چهار فیلم جدید سازمان هنری رسانه ای اوج را دیدم هر کدام پیام مهمی داشت.
" #خروج" نشان داد که باید جریان انقلاب در نقد عملکرد مدیران نالایق، منسجم و قاطع باشد و نباید اینگونه حرکتهای انتقادی را مخالفت نظام تلقی کرد.
" #روز_بلوا" وضعیت پولشویی و نیرنگ اقتصادی با چهره دینداری و در چارچوب موسسه های خیریه را معرفی می کند و نقش روحانی که در دام این نقشه قرار گرفت و با بصیرت و شجاعت و علی رغم تهدید نسبت به آبرویش به میدان مبارزه با فساد برمیخیزد.
" #لباس_شخصی" به خوبی جریان نفوذ در بخشهای نظامی و فرهنگی و سیاسی را در قالب فعالیت حزب توده در آغاز انقلاب و کارکرد آتش به اختیار جوان انقلابی امیدوار و مصمم را نشان می دهد و در نهایت ساختار امنیت را قانع می کند.
" #آبادان_یازده_۶۰" برشی از مقاومت حصر آبادان و نقش رسانه و مجاهدت رادیو آبادان و صبوری مرحوم آیت الله جمی و جوانان انقلابی و مردان و زنان و مسلمان و مسیحی بود که با رسیدن به سعادت و شهادت آن عزیزان به پایان رسید.
🔸 توصیه میکنم مردم عزیز این چهار فیلم را ببینند و بهره ببرند.
بی شک باید از تلاش خالصانه سازمان اوج و مدیرانش تشکر کرد؛ به ویژه از آن جهت که از کارگردانان و بازیگران جدید بهره بردند و نیروی فرهنگی انقلابی را به میدان فرهنگ راه دادند.
برادران انقلابی و با بصیرت در عرصه رسانه این مسیر را با جدیت دنبال کنند و از زخم زبان دوستان و دشمنان نهراسند و با قدرت بیشتر و اراده محکم تر با استفاده از منویات رسانه ای و فرهنگی مقام معظم رهبری به تولید حداکثری فیلم سینمایی و سریال خانگی بپردازند و فساد و انحراف جریانهای فرصت طلب و آتش به اختیار جوانان جهادی و انقلابی و موفقیت و کارآمدی جریان انقلابی در عرصه های علم و فن آوری و خدمات جهادی و کشاورزی و امنیت و سبک زندگی را در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی معرفی کنند.
🔸 خداوند به برادر تلاشگر و مجاهد عرصه نظامی و فرهنگی جناب جعفری رییس قرب بقیه الله عج و برادر کوشا جناب حسنی #مدیر_اوج و همکارانش توان و قدرت تشخیص و تدبیر دقیق و توفیق خدمت فرهنگی عنایت کند. امام زمان عج پشت و پناهشان باد.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
✍️ عبدالحسین خسروپناه دزفولی
حوزه علمیه قم
نهم خرداد ۱۳۹۹ و ششم شوال ۱۴۴۱
🆔 @khosropanah_ir
🗓 وهابیها مسلمانان را تکفیر میکنند و خونشان را مباح میشمارند
⬛️ به مناسبت هشتم شوال، سالروز جنایت وحشیانه تخریب قبور ائمه بقیع علیهمالسلام توسط وهابیت، کانال شهید سید محمدباقر صدر بخشی از گفتگوی دکتر تیجانی با شهید صدر را که در خلال سفر وی به نجف اشرف صورت گرفت منتشر میکند:
▫️ دکتر تیجانی: «علمای سعودی میگویند: دست کشیدن بر قبور و طلب حاجت از صالحان و تبرک جستن از ایشان، شرک به خداوند است. نظر شما چیست؟»
▪️ شهید صدر:
«اگر دست کشیدن بر قبور و طلب حاجت از صاحبان آنها با این نیت باشد که خود آنها ضرر و نفع میرسانند، این قطعاً شرک است وشکی در این نیست. اما مسلمانان یکتاپرست هستند و میدانند که فقط خداوند یکتاست که ضرر و سود میرساند و اولیا و ائمه علیهمالسلام را به عنوان واسطه نزد خداوند سبحان، مورد خطاب قرار میدهند و چنین چیزی شرک نیست. مسلمانان اعم از سنی و شیعه از زمان رسول الله صلیاللهعلیهوآله تا امروز بر این مطلب اتفاق نظر دارند، به جز وهابیون که - همانطورکه گفتی – علمای سعودی هستند. اینها کسانی هستند که با این مکتب جدیدشان که در این قرن ظهور یافته، با اجماع مسلمانان مخالفت ورزیده و با این اعتقاد مسلمانان را آزار دادند و آنان را کافر خواندند و خونشان را مباح دانستند. ایشان حتی حجاج سالمند بیت الله الحرام را تنها بهخاطر این سخن: "السلام علیک یا رسول الله" کتک میزنند، و به هیچکس اجازه نمیدهند دست بر ضریح شریف آن حضرت بکشد. اینان با علمای ما مناظراتی داشتهاند، اما با این وجود بر عناد خویش پایفشاری کرده و استکبار ورزیدند».
🔺ر.ک: السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق ج ۲، ص ۳۸۴، به نقل از ثم اهتدیت.
🆔 @shahidsadr
رهرو رهبر.pdf
7.35M
🔻شخصیت، جایگاه و مکتب امام خمینی از منظر امام خامنه ای
کتاب "ره رهرو رهبر" (مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مکتب و شخصیت حضرت امام خمینی(ره))
🔹تعداد صفحات : ۱۱۰۸ صفحه
#مکتب_امام_خمینی
#ره_رهرو_رهبر
🆔 @vasael_ir
تاثیر فلسفه بر علم فقه.pdf
175.8K
تأثیرات فلسفه اسلامى بر علم فقه
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسنده
محمد علی اسماعیلی
سطح 4 فقه و اصول جامعة المصطفى العالمیه و دکتراى کلام اسلامى مرکز تخصصى کلام حوزه علمیه قم.
چکیده
تأثیرگذارى فلسفه بر علم فقه در دو بخش بررسى مىشود: تأثیرات کلّى فلسفه بر نظام علم فقه; و تأثیرات فلسفه بر مسائل علم فقه. مهمترین موارد تأثیرگذارى کلّى فلسفه بر نظام علم فقه، از این قرار است: اول، تأثیر فلسفه بر شکلگیرى فلسفىِ اندیشه فقهى; دوّم، تأثیر فلسفه بر تقویت نقد اخباریان; سوّم، تأثیر فلسفه بر حوزه زبانى علم فقه; چهارم، تأثیر فلسفه بر حوزه تفسیر الفاظ در علم فقه; پنجم، تأثیر فلسفه بر روش علم فقه; ششم، تأثیر فلسفه بر تبیین ساختار و اهداف کلّى فقه; هفتم، تأثیر فلسفه بر تبیین مکانیزم کارکرد فقه در سعادت انسان; هشتم، تأثیر فلسفه بر نظام کلّى عبودیّت و مولویّت در علم فقه; و نهم، تأثیر فلسفه بر برخى پیشفرضهاى عمده در علم فقه. برخى از موارد تأثیرگذارى قواعد فلسفى بر مسائل علم فقه نیز این موارد است: قاعده استحاله تأثیر معدوم بر موجود; قاعده استحاله تحقّق عرض بدون موضوع; قاعده الواحد; قاعده استحاله انقلاب. قواعد فراوان دیگرى نیز در مسائل فقهى کاربرد دارند.
کلیدواژهها
فلسفه اسلامى علم فقه قواعد فلسفى