eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅توضیحات مجری راشاتودی در مورد انفعال سازمان های حقوق بشری در رابطه با اتفاقات آمریکا: 📍اگر قتل فلوید در سوریه اتفاق می‌افتاد جنایت جنگی تلقی می‌شد...! 🆔 @Kavoshmedia
13990407_39453_64k(2).mp3
22.42M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات در ارتباط تصویری با همایش سراسری قوه قضائیه ۹۹/۴/۷ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از حقوق عمومی
#معرفی_کتاب به مناسبت روز قوه قضاییه، و شهادت آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی
💥 دعوت به همکاری از میان طلاب و دانشجویان ✅ دبیرخانه علوم انسانی اسلامی مفتاح با تمرکز بر حل مسائل جامعه با رویکرد اسلامی در نظر دارد نسبت به عقد قرارداد پژوهشی با افراد آشنا به مباحث علوم انسانی در راستای حل مسائل اجتماعی اقدام نماید. 💠 اطلاعات بیشتر و ثبت نام: 🌐 http://meftaah.com/?p=17574 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftaah_com
📸 شهید آیت‌الله بهشتی: محکوم است 🔹«صریحا می گویم من همواره با خط سازش مخالف بودم و هستم و صریحا می گویم که در هیچ گفتگو و مذاکره ای که به سمت آوانس به دادن و آوانس از او گرفتن پیش برود و پیش رفته باشد حاضر نبوده‌ام و اگر مذاکره‌ای بوده که دیگران در آن شرکت داشته‌اند و خواسته‌اند مذاکره را به این سمت ببرند جلوی آن را گرفته ام.... 🔸بنابراین من خط سازش را حتی نوع سازش مصلحت جویانه و خط مذاکره را حتی مذاکره به معنای جلب حمایت دشمن را همواره محکوم کردم و می کنم و معتقد هستم که نفوذ این طرز فکر در اداره انقلاب ایران، خطرهایی را به بار می آورد و باید جلوی او را گرفت.»مصاحبه با روزنامه کیهان(۲۷ بهمن ۱۳۵۸) محفل زمانه شناسی
📌 چه کسی باید در پیشگاه مردم پاسخگو باشد؟ 🆔 @mashgh626
🔰جنایات ابلهانه 🔹شما در سوراخها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده‌اید که به خیال خام خود ملت شهیدپرور و فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید، و نمی‌دانید که در قاموس شهادت واژه وحشت نیست. 📅 امام خمینی(ره) | ۹ تیر ۱۳۶۰ ✅ @Sahifeh_noor
🔘 بازی با اعتماد مخاطب ♦️ در مطلب قبل یکی از نتایج گسترش شدید استفاده از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی جدید را سطحی شدن دانش و آگاهی مردم عنوان کردیم. یکی دیگر از نتایج ایم فضا، مخدوش شدن اعتبار پیامها است که در اثر تبادل پیام های مشکوک و نامطمئن و اغلب بدون منبع معتبر روی می دهد، به نوعی که دیگر تمییز داده های صحیح از غلط، امر طاقت فرسایی می شود. ♦️ خصوصا شایعات و اطلاعات غلطی که تا بخواهی نادرستی شان را اثبات کنی، اثر تخریبی خود را در ذهن مخاطب، بر جای گذاشته است. ♦️ این فضا فرصت و مجالی برای تحلیل عمیق و مبنایی باقی نمی گذارد و بنابراین باید در آن، پیام ساندویچی سرو نمود که کارکرد هاضمه ذهن را مختل نموده و غذایی به روح نیز نمی رساند. ♦️ شما در شبانه روز با حجم بالایی از پیامهای اخلاقی، فلسفی، عرفانی و مذهبی و ... مواجه می شوید که پی در پی، از راه می آیند و می روند؛ بدون آنکه تاثیری بگذارند و حساسیتی برانگیزند. ♦️ این برنامه ها یکی از مظاهر نوین و ویژه تمدن غرب است که بسیاری از ویژگی های تمدن مادی و بریده از وحی غربی همچون غلبه سرگرمی و غفلت، تقدس زدایی، سست و سطحی شدن همه باورها، بی اعتمادی به یکدیگر، گم شدن حق در هیاهوها و ... را می توان در آن سراغ گرفت. 📚 « » 📬 خرید از یاران شاپ sdfg.ir/byg @mouood_org
💢 سخنرانی منتشر نشده شهید بهشتی در جمع طلاب و اساتید مدرسه حقانی 🔹 متن پیش‌روی گفتاری از شهید آیت‌الله دکتر بهشتی است که در سال ۱۳۵۶ خطاب به طلاب مدرسه منتظریه‌الشمس (حقانی) و در حضور استادان آن ایراد شده است. 🔹 متن حاضر که برای نخستین‌بار منتشر شده، از سه منظر جالب توجه است؛ 1⃣ از منظر محتوای بحث که به تبیین رابطه و نسبت میان علوم اسلامی و علوم انسانی مربوط می‌شود. چنانچه خواهید دید، درک صحیح این رابطه به بیان علل ضرورت آشنایی طلاب علوم دینی به‌طور خاص و علاقه‌مندان به اسلام‌شناسی به طور عام با علوم انسانی جدید می‌انجامد. 2⃣ شیوه بیان مطلب است که نوع رابطه میان استادان مدرسه با طلاب را به تصویر می‌کشد؛ رابطه‌ای توأم با احترام متقابل اما صراحت و صداقت. 3⃣ این متن به لحاظ آشنایی با فضای فرهنگی و فکری آن زمان، از منظر تاریخی نیز شایان توجه است. 📜 متن کامل سخنان شهید آیت‌الله بهشتی👈 https://b2n.ir/532857 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
📌سوالات استاد عبدالحسین خسروپناه در پاسخ به نامه‌‌ی اخیر جناب به مقام معظم رهبری 🔰 بسم الله الرحمن الرحیم نامه‌ای جناب در روزهای اخیر خطاب به مقام معظم رهبری ناظر به آسیب مشروعیت و مقبولیت نظام نوشتند. بنده ناظر به این نگاشته چند نکته را عرض می‌کنم: ۱. نگارنده نامه ان‌شاءالله با قصد خیر و صلاح به نوشتن این نامه پرداختند. ۲. ای کاش نگارنده نامه به علل و عوامل این حوادث ناگوار می‌پرداخت و اینکه چرا کشور به لحاظ معیشتی به اینجا رسید و مردم را با مشکلات اقتصادی مواجه کرد آیا صرف بیان معلول بدون بررسی علت‌های اساسی دردی را دوا می‌کند؟ ۳. جناب خوئینی باید این نامه را پیشتر خطاب به ریاست محترم جمهوری و هیات دولت می‌نوشت تا نه تنها تمام هم و غم خود را به سیاست خارجی و همه تلاش‌های سیاست خارجی را به برجام منحصر نسازند بلکه در کنار برجام با کشورهای دیگر غیر اروپایی و آمریکا ارتباط برقرار کنند و از همه مهم‌تر به نیروهای داخلی اعتماد نمایند و مردم سالاری اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند که مطابق نظر کارشناسان این وضعیت اسفبار اقتصادی حاصل نیاید. ۴. جناب خوئینی بیش از هر شخص دیگری می‌داند که انحصارگرایی اقتصادی و قدرت‌های مافیای وارداتچی‌ها بیشترین آسیب را به اقتصاد کشور زدند؛ حال خودشان بفرمایند که این قدرت‌های مافیای اقتصادی چه کسانی هستند و از چه احزابی هستند و رفقا و همراهان چه افرادی هستند؟ ای کاش جناب خوئینی در کنار این نامه به رهبری، چند نامه به رفیقان و هم سیاسیون و هم رازان و همراهان خویش می‌نوشت و از آن‌ها می‌خواست مکیدن خون مردم بس است جنایت اقتصادی بس است تهاجم معیشتی بس است؛ سوال این است ایشان با چه عقلانیت و شرعیتی رهبری را مخاطب نامه خود قرار می‌دهد تا با دلالت التزامی ذهنیت مردم را مخدوش سازد؛ در حالی که منشا مشکلات افراد معلوم الهویه هستند؟ ۵. مشکل دیگر ساختارهای معیوب و فسادساز اقتصادی و معیشتی است که مرتبط با مجلس شورای اسلامی است؛ حال سوال این است چرا تاکنون هیچ پرسش و درخواست و رهنمودی برای اصلاح ساختارهای اقتصادی و معیشتی و قوانین بانک و گمرک و واردات و صادرات و غیره به مجلس ندادند؟ 🔻 امیدوارم جناب خوئینی که سال‌هاست قدرت اقتصادی کشور در اختیار احزاب خویش و دوستانش بوده به این پرسش‌ها پاسخ دهد. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه حوزه علمیه قم هفتم تیر ۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
📌سوالات استاد عبدالحسین خسروپناه در پاسخ به نامه‌‌ی اخیر جناب به مقام معظم رهبری 🔻 امیدوارم جناب خوئینی که سال‌هاست قدرت اقتصادی کشور در اختیار احزاب خویش و دوستانش بوده به این پرسش‌ها پاسخ دهد. ادامه مطلب 👇 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 قوانین در آمریکا تغییر کرده ولی ماهیت پلیس همان است! دکتر آژامو باراکا نامزد معاونت ریاست جمهوری ایالات متحده در انتخابات 2016 در گفت‌وگوی اینترنتی با نادر طالب‌زاده مجری برنامه می‌گوید از حدود ۴۰ سال قبل، قوانین ضد بشری در پلیس آمریکا تا حدودی تعطیل شده ولی افراد تغییری نکرده‌اند، اینجا پلیس به گونه‌ای آموزش دیده که خودش وضعیت را وخیم‌تر کند! 📺 برنامه تلویزیونی با اجرای نادر طالب‌زاده، سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه افق ⏯ تماشای برنامه در کانال آپارات شبکه افق : aparat.com/v/SW7as 🆔 @ofogh_tv
🔻سناتورها و قانون گذاران ایالت میشیگان آمریکا همانطور که می بینید مجبور هستند با لباس ضد گلوله در محل کار خود حاضر شوند. 📚منبع 👈 bit.ly/2X8bLcI @kanooneQarbshenasiAndisheIslami eitaa.com/joinchat/2884567040C4edcdaf490
🔻تعرض به بیش از ۳۰۰۰ دختر زیر سن قانونی در کلیساهای فرانسه 🔹فرانس۲۴: کمیسیون مستقل سوءاستفاده جنسی از افراد زیر سن قانونی در گزارشی اعلام کرد تاکنون بیش از ۳۰۰۰ نفر توسط بیش از ۱۵۰۰ کشیش یا فرد مذهبی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. @KanooneQarbshenasiAndisheIslami eitaa.com/joinchat/2884567040C4edcdaf490
گذرنامه جنبش دانشجویی و رسالت بین‌المللی 7 تیرماه 99.mp3
18.05M
📻 بشنوید| « گذرنامه » : جنبش دانشجویی و رسالت بین‌المللی 🔸در گذرنامه این هفته چه می شنوید؟ وقتی یک دانشجوی ایرانی برای تحصیل به یک کشور خارجی می‌رود سایر دانشجویان و مردم آن کشورها چه نگاهی به او دارند؟ دانشجویان خارج کشور چقدر خودشان را نماینده ایران می‌دانند؟ آیا این دانشجویان تاثیری روی تصویری که از ایران در دنیا به نمایش گذاشته می‌شود داشته‌اند؟ مهمانان: 🔸دکتر مجتبی رضاخواه (نماینده مجلس و از فعالان دانشجویی در آمریکا) 🔸دکتر مهدی بهمنی (کارشناس بین‌الملل و دبیر اسبق اتحادیه دانشجویان اروپا و آمریکا) 🗓۷ تیرماه ١٣٩٩ 🎙 @ofoghradio
🔰 امتناع و تناقض نظریه انقلاب لیبرالیستی پسا انقلاب اسلامی (نقد فلسفه سیاسی) ✅یک پرسش مهمی که می تواند هر پژوهشگر و یا دانشجوی علوم سیاسی و یا محقق دانش اجتماعی را کنجکاو و حساس نماید این است که علیرغم بحرانی جلوه دادن شرایط جامعه امروز ایران و بی ثبات وانمود کردن اساس نظام اسلامی ، چرا لیبرالیسم - سکولاریسم ظاهرا ایرانی علیرغم ژست اپوزوسیون ، بسیار تلاش می کند در نهادهای سیاسی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی حضور و نفود داشته باشد ؟ 🔴جواب اصلی این پرسش به ناتوانی و امتناع انقلاب پسا انقلاب اسلامی با ماهیتی لیبرال باز گشت می کند ۰ این تفکرات و جریانها چون فاقد قدرت برانگیختگی مردمی و برپایی انقلاب واقعی از پایین به بالا هستند ، لذا ژست تحول خواهی انان نیز بیشتر کاریکاتوری به نظر می رسد تا واقعی !! بنابراین اساس و معین کار آنان در این تحول خواهی عبارت از: الف : دلخوش،کردن به ناکارآمدی دولت ( دولتی که تاکنون در یک بده بستان با آن بوده و به نوعی مثل گاو شیرده در این هفت سال برای این جریانها عمل نموده است۰ ) و البته برجسته کردن نقاط ضعف قوای دیگر و سوء استفاده کردن از برخی ابراز نظرات سخیف برخی مسئولین در این زمینه قابل توجه است ۰ ب : ماهی سیاسی و فرهنگی گرفتن از آب گل آلود نارضایتی و شرایط فشار اقتصادی مردم ج : استفاده از انحطاط اخلاق اجتماعی و تحریک احساسات جوانانه و شبهات فضای مجازی ۰ این عوامل و چند مسئله دیگر مثل تحریم و فشار خارجی و ۰۰۰ مجموع سرمایه های جریان و یا گروههایی هست که میخواهند نوعی شعار براندازی و تحول در آینده انقلاب اسلامی را رقم بزنند۰ اما این جبهه فکری و سیاسی دو نکته کلیدی را فراموش کرده اند : 🔷۱ - با تمسک به فلسفه سیاسی لیبرالیسم نمیتوان یک نظریه انقلاب اجتماعی و تحول سیاسی بنیادین تولید نمود ؛ و حداکثر کاری که اینها میتوانند انجام دهند نوعی نسخه برداری از انقلابهای رنگین است ؛ شبه انقلابهای فرمایشی که البته بیشتر در جوامع کمونیستی و بسته جواب داده و تعمیم ان در یک جامعه مذهبی برخوردار از یک انقلاب حقیقی ناممکن است ۰ 🔶۲ - سرمایه گذاری کردن بر روی انحطاط اخلاقی و شبهات فکری و هیجانات جوانان و خلاء های اجتماعی و ناکارآمدیهای اقتصادی و سیاه نمایی و شبهه میتواند جامعه را مدتی مشغول و در مواقعی به تلاطم بیندازد ، ولی از دل همه این عوامل و شرایط ، انقلابی زائیده نخواهد شد ۰ در حقیقت از نظر فلسفه سیاسی و به لحاظ شرایط تاریخی ما نمی توانیم انقلاب لیبرالیستی پسا انقلاب اسلامی داشته باشیم ۰ از نظر تجربه تاریخی هم تحولات دو دهه پس از شکست نهضت مشروطیت نه تنها منجر به آزادی و آزادیخواهی در جامعه ایرانی نشد بلکه دستاوردهای نهضت بزرگ مشروطه نیز قربانی کودتای یک قزاق مستبد و وابسته به استعمار خارجی گردید ۰ بعدها نظریه پردازان "حلقه برلین" و دوستان همفکرشان از این استحاله و شکست با عنوان "استبداد منور " استقبال نمودند۰! و در حقیقت با این کار پاداش خود را از کودتا و دوران پس از آن تمام و کمال دریافت نمودند ۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
💢 تفاوت‌های هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی اقتصاد اسلامی و متعارف 🔰 حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا صفا در گفت‌وگویی عنوان کرد: 📚 اقتصادهای مختلف در مبانی و اهداف متفاوت هستند؛ وقتی مبانی و اهداف متفاوت باشد، راهبردها هم متفاوت خواهد بود. 📚 در اقتصاد اسلامی فقط به دنبال حاکمیت فرد نیستیم، بلکه حاکمیت فرد و جامعه را قبول داریم. لذا کسی ‌که معتقد باشد اقتصاد اسلامی همان اقتصاد لیبرال است به بیراهه می‌رود. 📚 در اقتصاد لیبرال، دولت محدود وجود دارد، اما در اقتصاد اسلامی معتقد به دولتِ مصالح هستیم، چراکه در جایی‌ که مصالح ایجاب می‌کند دولت حتماً باید دخالت کند تا جامعه را به صلاح و سعادت برساند. 📚 در اقتصاد اسلامی در زمینه اهداف، راهبردها و مبانی با نظام اقتصادی لیبرال تعارض وجود دارد لذا هر تلاشی که در جهت الگوبرداری و شبیه‌سازی انجام دهیم ما را به نتیجه نمی‌رساند و ناگزیریم به روش‌های اصیل خودمان عمل کنیم که فقه و بزرگان دین در اختیار ما گذاشته‌اند. 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=17203 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftaah_com
15_1787.pdf
547.9K
📌 عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» 🔰 روش‌شناسی‌های مدرن از تایید علوم‌انسانی اسلامی ناگزیرند http://farhikhtegandaily.com/newspaper/3969/15/&page=179173 🆔 @khosropanah_ir
📌 توسط قطب علمی فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد: 🔰 فراخوان مقاله همایش فلسفه دین اسلامی ♨️ ثبت شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC 🖌 زمان ارسال چکیده: پایان تیرماه 99 🖌 زمان ارسال اصل مقاله: پایان مهرماه 99 🖌 ارسال مقاله و کسب اطلاعات بیشتر: 🌐 iict.ac.ir/falsafedineslami 💢 تماس با دبیرخانه همایش: 02188501064 داخلی 231 🆔 @iictchannel