eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 در شبکه‌های مجازی آزادی هست! 🔹 البته فقط برای موافقان رژیم آمریكا، برای همجنس‌بازا، برای سایت‌های مستهجن، برای ربات‌های توییتری سعودی، برای فحاش‌های رجوی، برای دروغ‌پراکنی‌های bbc، برای تروریست‌های رسانه‌ای منوتو 🔹 نه برای یه خبرنگار آمریکایی با حساب تایید شده توسط فیسبوک که داشته از درگیری موافقان و مخالفان ترامپ، گزارش آنلاین تهیه می‌کرده و وقتی لایوش تموم میشه، متوجه میشه که حسابش حذف شده! eitaa.com/joinchat/2884567040C4edcdaf490
📢 قسمت سوم برنامه «لاجورد» 🔷 موضوع برنامه: 👈 معنویت و اخلاق ، مسیر نهایی انقلاب اسلامی ⏰ دوشنبه شب ساعت ۲۱:۰۰ شبکه افق سیما 🔄 تکرار روز بعد ساعت ۰۴:۳۰ و ۱۰:۰۰ 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مشاور سابق وزیر خارجه آمریکا و استاد دانشگاه جرج میسون ویرجینیا: 📍ایران چندین دهه در حال گسترش یک راهبرد بسیار پیچیده است...! 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مجری CNN: 📍اینجا اقلیم آخرالزمانی کالیفرنیاست، آمریکا از یک بحران وارد بحران دیگه میشه....! ☑️ @Kavoshplus
بیروت.doc
82.4K
🔳 آدرس پاریس نیست؛ بیروت و بغداد است ▫️دکتر سعدالله زارعی تحلیل دقیقی بر اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر بزرگ خدا (ص) 🔳 @ANALYSTS
📸رهبرانقلاب : دلیل پیشرفتهای علمی و صنعتی امریکا در ۱۵۰سال اخیر، بکارگیری است.۹۵/۱۰/۱٣ ☑️ @Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرح حدیث اخلاقی بسیار زیبا از امام سجاد علیه‌السلام توسط رهبر انقلاب 🏴 سالروز شهادت امام سجاد علیه‌السلام تسلیت باد ☑️ @Sh_Aviny
🔶 انتشار کتاب گویای «دو امام مجاهد» براساس۶ گفتار از «رهبر معظم انقلاب اسلامی» 🔷 کتاب گویای «دو امام مجاهد»؛ امام حسن و امام حسین (علیهماالسّلام)، ۶ گفتار از مقام معظم رهبری در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین (علیهماالسّلام) به همت مجموعه ایران صدا در هفت فصل به مدت‌ زمان ۱۷۸ دقیقه تولید شده است. 🔻این کتاب مشتمل بر ۶ گفتار از آیت‌الله خامنه‌ای (مدّظلّه ‌العالی) است که در سال‌های ۵۱ و ۵۲ ایراد شده است. نوع نگاه معظّمٌ ‌له در این ۶ گفتار، بسیار بدیع است و با اینکه در زمان ایراد این بیانات در سنّ ۳۲ و ۳۳ سالگی بوده‌ اند. منابع روایی و تاریخی متعدّدی مورد استفاده‌ ایشان قرار گرفته است که سخنرانی ایشان را بسیار متفاوت از سخنرانی‌های معمول آن زمان و حتّی حال حاضر می‌کند و بیش‌تر به جلسات علمی و درسی محقّقانه شبیه است. هم‌اینک این گفتارها پس از ۴۴ سال با امید به افزایش معرفت جامعه‌ی اسلامی نسبت به سیره‌ی‌ سیاسی ائمّه (علیهم‌السّلام) در اختیار عموم مردم انقلابی و متعهّد جامعه‌ی اسلامی قرار می‌گیرد. ☑️ @Sh_Aviny
| بازتولید نظام اجتماعی در انقلاب اسلامی [بخش اول] | دکتر حسین کچویان تحصیل کرده حوزه علمیه فارغ التحصیل جامعه شناسی از انگلستان ◽️در مورد انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب‌ها وجود دارد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها نوع پیوند این انقلاب با است. هر انقلابی محصول مردم بوده، یعنی مردم خواسته‌ای برای شکل‌دهی نظام جدید فرهنگی و سیاسی دارند و به دنبال ارزش‌های غایی هستند. در همه انقلاب‌ها مردم بعد از مدت کمی از صحنه خارج می‌شوند، در انقلاب اسلامی هم یکی از بخش‌های تنازع نهضت آزادی و مرحوم بازرگان با جریان انقلاب این بود که انقلاب تمام شده و مردم به خانه‌هایشان برگردند؛ اگر این اتفاق می‌افتاد، کم‌ترین خسارتش این بود که انقلاب ما هم مثل سایر انقلاب‌ها تبدیل به می‌شد. 🔘 آمریکا می‌خواهد انقلاب به دیکتاتوری تبدیل شود ◽️همه انقلاب‌ها به دیکتاتوری ختم شده‌اند و هیچ انقلابی نتوانسته بقای خود را بر دوش بگذارد. این منازعه به‌دلیل رهبری حضرت امام (ره) به نفع جریان انقلاب تمام شد و اینکه مردم به خانه‌هایشان برگردند و این حرکت هم مثل جریان مشروطه عاقبت خوشی پیدا نکند، اتفاق نیفتاد. انقلاب مستلزم سختی و مشقت است، چون به دنبال بوده، بقای انقلاب بدون تغییرات در محیط پیرامون ممکن نیست، درنتیجه قدرت‌های بزرگ مانع می‌شوند. ◽️یکی از درخواست‌های آمریکایی‌ها از ما از ابتدای انقلاب این بوده که انقلاب به مرزهای خودش محدود شود، امروز هم این نزاع را با داخل و خارج داریم که محدود به مرزهای خودمان شویم. آمریکایی‌ها مار خورده و افعی شده‌اند، یعنی تجربه زیادی در خوردن و نابود کردن انقلاب‌ها دارند. 🔘 بازتولید نسلی، لازمه انقلاب وی ایجاد نظام اجتماعی و نسل‌سازی را یکی از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار یک کشور دانست و گفت: هر انقلابی اگر نتواند نسل تازه بسازد و آن را جایگزین نسل قبلی کند، از حرکت می‌ایستد. بااین‌حال انقلاب اسلامی توانسته نسل‌های جدیدی را ایجاد کند که انقلاب را پیش ببرند و این موضوع بسیار مهمی است. ◽️ به‌عنوان یک ایده‌آل توسط برخی مانند چگوارا و دوبره مطرح شده و ما توانستیم این را کنیم؛ یعنی همچنان درصحنه‌اند. البته ما اقتضائات این مسئله را طی سال‌ها به‌خوبی ندیده‌ایم که در جای دیگر می‌توان راجع به این موضوع بحث کرد. ◽️بحثی که مقام معظم رهبری درباره ریزش‌ها و به‌ویژه رویش‌ها مطرح کردند را ما با عنوان می‌شناسیم که یکی از نمودهای آن را در راهپیمایی این‌روزها (تشییع شهید سلیمانی) دیدیم. ◽️آیا ما تصور این را داشتیم که روزی انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها را بگیریم و گریه کنند؟ امروز می‌بینیم که به‌راحتی با آن‌ها برخورد می‌کنیم. ما ظرفیت‌های اقتصادی زیادی هم داریم و کافی است مدیریت خوب روی این ظرفیت‌ها قرار بگیرد و کار کند. ◽️باید دستاوردهای این عرصه‌ را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم. یک ایده‌آل‌هایی داریم که قاتل روشنفکران است و از دید اهل نظر و اهل فکر کشنده بوده، یکی از تفاوت‌های نگاه اهل نظر با عوام نسبت به حضور مردم، همین‌ است. این احتمال که مردم به صحنه نیایند، از دید روشنفکران بیشتر مطرح می‌شود؛ چراکه مردم خودشان را احساس می‌کنند، اما روشنفکران همیشه و با آن‌ها را می‌بینند. ◽️نکته دیگر اینکه مدیریت‌های انقلاب اسلامی هنوز شکل نگرفته و یا ناقص شکل گرفته است. 🔘 حمایت مردم از انقلاب، امری بی‌نظیر در دنیا ⁉️ مگر می‌شود یک کشور درحالی ‌که رو به ضعف حرکت می‌کند و درحال شکست است، مردم آن هرسال درصحنه حاضر شوند؟! این همان عاملی بوده که دشمنان انقلاب را کلافه کرده است. ⁉️ چرا مردم 40 سال است که به خیابان می‌آیند؟ آیا تماماً بدبختی و شکست می‌بینند و درنتیجه به خیابان می‌آیند؟ ◽️خیر، بلکه یک ارزیابی ناخودآگاه دارند که مسیر مثبت است. مشکلات را می‌بینند و به دنبال حل آن‌ها هستند، اما این ارزیابی را هم دارند. ما کشوری بودیم که هیچ‌چیز نداشتیم، اما این حجم عظیم از کار و تغییرات را صورت داده‌ایم و همچنان داریم به این تلاش خودمان ادامه می‌دهیم و امروز می‌بینیم که در رشته‌های مختلف علمی رتبه‌های بالا داریم. این‌ها همین‌طوری که به‌دست نیامده است. ▫️ادامه دارد ... ◽️@Analysts
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سلام حضرت سجاد علیه‌السلام 🚩 مرثیه‌سرائی در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد علیه‌السلام در حسینیه امام خمینی(ره). ۹۹/۶/۲۴ 🚩 صفحه ویژه مراسم‌های حسینیه امام خمینی 💻 @hoseinie_emamkhomeini
⚡️ امام سجاد(ع) دو اقدام را به انجام رساندند: یکی ایجاد یک معنویت حقیقی در تاریخ اسلام، و دیگری، احیای گرایش به اهل بیت(ع) بر محور سید الشهداء(ع). ⚡️ تربیت انسان به این است که یک عمر برای امام حسین(ع) گریه کرده باشد. «امام سجاد(ع) دو اقدام را به انجام رساندند: یکی ایجاد یک معنویت حقیقی در تاریخ اسلام، و دیگری، احیای گرایش به اهل بیت(ع) بر محور سید الشهداء(ع). یکی از کارهای ایشان که جزء عبادات علنی امام سجاد(ع) بود بکاء بر سیدالشهداء(ع) است. گاهی به نظر می‌رسد که این چه مبارزه‌ای است؟ گریه، مبارزه مسن‌ها و پیرمردها و پیرزن‌ها است! در‌حالی‌که این‌گونه نیست. این درک از کار حضرت سجاد(ع) غلط است. برخی از انقلابی‌های قبل انقلاب اسلامی، می‌گفتند «چرا از مردم اشک می‌گیرید، اسلحه به دستشان بدهید!». متوجه نبودند که اسلحه را مارکسیست‌ها هم می‌دهند! کشته دنیا که به دردی نمی‌خورد. اگر بخواهید آدمی تربیت کنید که هستی‌اش را برای امام و در راه ولایت بدهد باید یک عمر برای امام حسین(ع) گریه کرده باشد، صاف شده باشد و حق و باطل را شناخته باشد، انگیزه جهادش درست شده باشد. زیارت عاشورا همین است، انگیزه درگیری بین حق و باطل را بر محور عاشورا ایجاد می‌کند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 باید خودمان کشور را اداره کنیم نتیجه ی وابستگی اقتصادی وابستگی سیاسی ست. 🔹ما باید وابستگی‌مان را از اجانب و غرب و شرق قطع کنیم. اگر ما بخواهیم که مملکتمان یک مملکت مستقلِ آزادِ مال خودمان باشد، باید در این اموری که مربوط به است، مربوط به فرهنگ است، مربوط به امور دیگرِ کشور است، خودمان فعالیت کنیم، و ننشینیم دیگران انجام بدهند. 📥 دریافت سایر کیفیت ها👇🏻 http://emam.com/posts/view/21966 🏴 @EMAM_COM
❇️ دهم 🔘 موضوع: «فقه‌المناسک کرونایی» 🎙 ارائه‌دهنده: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر 🗓 سه‌شنبه، ۲۵ شهریور ⏰ ساعت ۸ صبح 💡 در ساعت مقرر، از طریق لینک زیر، به‌عنوان «مهمان» می‌توانید وارد کلاس شوید: 🌐 https://bit.ly/3dFiIb6 👈 📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه 🆔 @Fotooh
توهین به پیامبر اسلام و تاریکی‌های «قرن انوار»  1. مایکل آلن گیلسپی در کتاب بسیار خواندنیِ «ریشه‌های الهیاتی مدرنیته» در فصل نهایی کتاب با بیان تناقض‌های روشنگری به اعدام لوئی چهاردهم در فرایند انقلاب فرانسه اشاره می‌کند و ظهور «نور طبیعی» یا «نور سکولار» در بیان فرانسیس بیکن (در نامه تقدیمیِ احیای بزرگ»، رنه دکارت (در سخن از نور بزرگ خِرَد ما) و توماس هابز (در تلقی کلمات روشن به مثابه نور اذهان بشری) و بالاخره در نوشتۀ «روشنگری چیست؟» کانت را نوعی از آزادی (یا همان رهایی) انسان مدرن تلقی کرده و نهایتا می‌گوید: «رویاهایی امیدوارانۀ «قرن انوار» (century of lights) نقش بر آب شد و ارتجاع از همه سو سر برآورد. به رغم پیروزی مدرنیته، هیچ‌کس قادر نبود فراموش کند که مدرنیته تیغی دو لبه دارد، تیغی حیات‌بخش و مرگ‌آور.» گیلسپی در ادامه همین فصل می‌نویسد: «مجموعه فجایعی که در قرن بیستم دامن بشریت را گرفت، موجب تشکیک در برداشت مترقی یا رو به پیشرفت تاریخ شد. از این منظر، دست پنهان بیشتر به دست شیطان شبیه بود تا دست خداوند و مکر عقل به تیز فهمیِ شرارت‌آمیزِ شیطانی فریبکار شباهت داشت تا ارادۀ خداوند نیکخواه، و سرانجام ضرورت دیالکتیکی به زنجیرهای آهنین استبداد می‌مانست تا راه آزادی». گفته‌های گیلسپی در دست‌پنهان شیطان در عصر انوار را امروزه می‌توان در سلسله‌ اهانت‌های شیطانی به مقدسات اسلامی را به وضوح مشاهده کرد. 2. «شارلی ابدو» جانشین مجله «هاراکیری» است که از سال 1960 تا 1961 است که به خاطر توهین به ارزش‌های ملی فرانسه توسط دولت بسته شد، در سال 1966 دوباره منتشر شد و اینبار پس از مرگ ژنرال شارل دوگل دوباره به دستور وزیر کشور بخاطر توهین به شارل دوگل تعطیل شد. در دهه 1980 کارمندان قدیمی همین مجله را با نامی تازه یعنی «شارلی ابدو» منتشر کردند. مجله به علت کیفیت پایین محتوا در آستانۀ تعطیلی شدن بود که گروه جدیدی به تیم قدیمی مجله پیوسته و از سال 1992 هفته نامۀ «شارلو ابدو جدید» را منتشر کرد. رویکرد توهین در این مجله این بار در سال 2011 با وهن مقدسات مسلمانان جهت تازه‌ای به خود گرفت و سلسله‌ توهین‌های فکاهی را از شخصیت‌های ملی فرانسه به شخصیت‌های مذهبی مسلمانان سوق داد و البته با این کار تیراژ مجله را به طور خارق‌العاده‌ای بالا برد.   3. علاوه بر انگیزه‌های رسانه‌ای، چرایی توهین به مقدسات در جهان غرب را باید در تاریخ غرب و مناسبات آن با «دیگر‌«های غیر غربی نیز دنبال کرد. زمانی می‌توان توهین به مقدسات دیگران را در غرب فهم کرد که مثلا اصطلاح «بَربَر» در میان یونانیان باستان را که در مورد غیر هِلن‌ها (چه آنهایی که ساکن یونان بودند و پدر و مادر یونانی نداشته‌اند، و چه آنهایی که متعلق و ساکن در امپراتوری فارس بودند) بکار می‌رفت، فهم کرد. این رویکرد به دیگرها بعد از دوره روم و یونان باستان، بین شرق و غرب و حتی بین مسیحیت غربی کاتولیک (در روم) و مسیحیت شرقی ارتدوکس (در بیزانس) ادامه یافت (نمونه‌اش را در آغاز جنگ‌های صلیبی بین صلیبیان و مسیحیان بیزانس ببینید) و سپس بعد از ظهور اسلام این نفرت و دیگر ستیزی نسبت به مسلمانان بوجود آمد که بخشی از آن ابتدا در اندلس (در خود غرب) و سپس در کشورهای اسلامی (مثلا مصر) ظاهر گردید. استمرار این دیگرسازی در دپارتمان‌های شرق‌شناسی با ابژه کردنِ انسان شرقی، فرهنگ شرقی، و ادیان شرقی خاصا اسلام صورتی علمی و آکادمیک به خود گرفت. ادامه 👇👇 @Habibollah_Babai 4. رفته رفته و بعد از دوره‌های متأخرِ قرون وسطی و ظهور رنسانس و سپس پیدایش اصلاحات دینی، نه فقط اسلام بلکه خود مسیحیت هم مغضوب انسان مدرن بورژوا قرار گرفت. این بار و در این دوره مدرن، دیگریِ انسان مدرن، نه فقط انسان غیر غربی و یا مسلمان شرقی، بلکه انسان مذهبی و مسیحی را هم دربرگرفت. در این میان نه فقط مسلمانان، بلکه مسیحیان معتقد و مقدسات مسیحی نیز مورد نفی و نقد و بلکه استهزاء قرار گرفت. این حرکت تاریخی آنچنان ادامه یافته است که نه فقط در کشورهای اروپایی که سابقه‌ای طولانی در سکولار بودن و دین‌ستیزی داشته‌اند، بلکه در آمریکا نیز که یک کشور مذهبی و دینی است، مقدسات خود مسیحیان (در محافل خصوصی و عمومی و در عرصه‌های علمی و غیر علمی) گاه به سخره گرفته شد. جالب اینکه امروزه مسلمانان در غرب بیش از مسیحیان به حضرت مسیح حرمت می‌نهند و از تقدس عیسی مسیح ع (در برابر نگرش سکولار به حضرت عیسی) دفاع می‌کنند. در کلاس‌های الهیاتی امروز آمریکا (مثلا در دانشگاه UVA) به‌شوخی گرفتن مسیح و جک گفتن در باره او رایج و عادی است. جلوه این روحیه و این فرهنگ را در عرصه‌های دیگر نیز م‌توان دید، مثلا ببینید فیلم «آخرین وسوسه مسیح» (The Last Temptation of Christ) در سال 1988 مشاهده کرد. 5. چنین فرهنگ عرفی‌ای در کشورهای اروپایی خاصا در فرانسه (و انقلاب آن علیه کلیسا)، هلند، و کشورهای اسک
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
توهین به پیامبر اسلام و تاریکی‌های «قرن انوار»  1. مایکل آلن گیلسپی در کتاب بسیار خواندنیِ «ریشه‌ها
اندیناوی، و در میان اقشار مرفه شهری (بر خلاف کشورهای اروپا شرقی و همین طور بر خلاف مناطق روستایی در اروپا)، برخاسته از نوعی از سکولار شدن افراطی و اعراض از خدا (مرگ خدا) و حتی ظهور الهیات‌های مرگ خداست. این فرایند طولانی در تاریخ 250 سال گذشته از تاریخ انقلاب فرانسه تا کنون، رشد کرده تا به وضعیت کنونی رسیده است. بنابراین توهین به مقدسات (چه مقدسات اسلامی و چه مقدسات ادیان ابراهیمی حتی مسیحیت) در اروپای غربیِ نه یک اتفاق بلکه یک تاریخ بوده است. 6. نباید این نکته را از نگاه‌ها دور داشت که امروز بسیاری از کلیساها در فرانسه از جمله در شهر پاریس در آستانه تعطیل شدن هستند و بسیاری از مردم نیز  در مراسم کلیسایی شرکت نمی‌کنند، در مقابل، مسلمانان در فرانسه مراسم دینی پر رونقی دارند به گونه‌ای که نه فقط مسلمانان بلکه بسیاری از غیرمسلمانانِ نیازمند نیز منتظر حلول ماه مبارک رمضان می‌مانند تا بر سر سفره افطار آنها (که آنجا فرقی بین مسلمان و غیرمسلمان نیست) حضور یابند و از آلام زندگی روزانه‌شان بکاهند. رونق مراسم و مناسک اسلامی مسلمانان به گونه‌ای است که برخی از ارباب کلیسا به فروش کلیساها خُرده می‌گیرند و و می‌گویند اگر اکنون مسیحیان به کلیسا نمی‌آیند و می‌خواهید کلیساها خالی از مومنان و عبادت‌کنندگان نباشد، آن را به مسلمانان بدهید تا در آن عبادت کنند. طبیعی است که در چنین جوی شکننده برای مسیحیان، کسانی بخواهند به اسلام و مسلمانی توهین کنند و در توهین‌شان از حمایت‌های دولت و حمایت برخی از ارباب کلیسا نیز برخوردار باشند. ادامه 👇👇 @Habibollah_Babai 7. در این شرایط، توهین به مقدسات اسلامی اَبزاری است برای اِبراز خود تا بلکه مقدسات و معنویات دینی به نظامات اجتماعی سکولار غلبه پیدا نکند و صدای سکولار در میانۀ انبوهی از جمعیت‌های مسلمان گم نشود. البته عوامل چنین توهین‌هایی احتمالا نمی‌دانند بازگشت جنگ‌های ایمانی و مذهبی به دنیای غرب بازگشت استبداد شیطانی مدرن به جامعه اروپایی خواهد بود. 8. نکته مهم و قابل توجه اینکه توهین به مقدسات اسلامی در جهان غرب پیامدهایی برای دنیای غرب دارد، و بازتاب آن در جهان اسلام هم تبعاتی برای جامعه مسلمانان دارد. یکی از این پیامدها جرأت و جسارت برخی نومینالیست‌های وطنی است که در یک گام از آنچه در فرانسه رخ داده به بهانه آزادی بیان دفاع کرده و یا دست کم سکوت پیشه کنند، و در گام دیگر مزاج ایمانی ایرانیان را هر از گاهی با نیش و کنایه‌های وهن‌آمیز به مقدسات دینی بیازمایند و مسیرهای غیراخلاقیِ غرب را هم تقلید کنند.  @Habibollah_Babai @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔺آمار سازمان بهداشت جهانی از افسرده‎ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹ @beinesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺معترضانی که با خودشان رو راست نیستند 👈🏻محمد مرندی متخصص مطالعات آمریکا در برنامه این هفته از برخورد دوگانه برخی فعالان اجتماعی و رسانه‌ای می‌گوید، زمانی که به عدم اجازه ورود به پزشکان بدون مرز اعتراض می‌کردند تا وقتی که به حضور نیروهای حشدالشعبی برای کمک به سیل‌زدگان خوزستان هم معترض شدند 📺 برنامه این هفته به همین مسئله و عکس‌العمل مسلمانان جهان به توهین‌های صورت گرفته پرداخته است ⏯ تماشای این قسمت از گذرنامه در یوتیوب : https://youtu.be/ZIcDD3PDKts
🔰 با او مرگ، استمرار و فتح است. 🔷🔹 معلى بن خنيس به امام صادق عليه السلام مى‏ گويد: كاش كار به دست شما مى‏ رسيد و ما به فراخى مى‏ رسيديم. 🔹حضرت مى‏ فرمايد: در اين صورت جز رنج روز و بيدارى شب نبود و هيچ ظلمى، مظلومى را در راحت نگاه نداشته جز اين ظلم بر ما كه كار را بر ما راحت نموده است. 🔹 اين انتظار امن و رفاه و دست‏يابى به آرمان‏ها همان آفتى را به دنبال مى‏ آورد كه آن دوست رنج كشيده به آن مبتلا شده كه اگر در كنار معصوم، به آن آرمان‏ها دست نيابد، متزلزل خواهد شد و عقب خواهد كشيد، 🔹در حالى كه از ما مى‏ خواهند تا زمينه‏ ى تحول و امكان انتخاب را فراهم كنيم. وصول نتيجه مربوط به اطاعت و اقبال ديگران است. 🔹كه چه بسا روى نياورند و يا سركشى نمايند. از ولى خود ببرند و با پاى حجاج بيعت كنند تا مبادا امام زمان را نشناخته باشند و به مرگ جاهليت گرفتار شده باشند. 🔹 آن‏ها كه در تنهايى و جمع در تربيت و سلوك و اخلاق و در رابطه با اشياء و افراد و ملت‏ هاى ديگر نياز و اضطرار به خدا و رسول و حجت را احساس كرده‏ اند، مى‏ توانند از جان و مال و راحت خود بگذرند ولى نمى‏ توانند از ولى دست بشويند، كه بدون ولى زندگى محدود و كور است و با او مرگ، استمرار و فتح است. 🔹انا فتحنا لك فتحاً مبينا 📝 استاد علی صفایی حائری (رحمه الله) 📚 کتاب وارثان عاشورا،صفحه ۴۴ ▶️ @einsad 🛒 www.zekraa.ir
⚡️بني‌اميه جلوی معرفی را گرفتند تا بتوانند شرک را به اسم ، به مردم تحمیل کنند. ⚡️ اگر انسان، دستگاه را نشناسد، نمی‌تواند را به پا کند؛ چون ممکن است جور را با عدل اشتباه بگیرد. ⚡️ و _ اگر در ذیل اندیشه اسلامی انجام شود، نه ذیل ادبیات مارکسیستی و غربی _ به تحقق عدالت کمک می‌کند. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «ما که مي‌خواهيم عدالت به پا کنيم، بايد بفهميم جور و ظلم چيست؟ اگر ظلم و جور را نشناسيم، نمي‌توانيم دنبال عدالت باشيم. امام صادق(ع) در روایتی فرمودند بني‌اميه مانع معرفي توحيد نشدند، بلکه جلوی معرفي شرک را گرفتند تا مردم شرک را نشاسند. نظامي که بنی‌امیه به پا مي‌کند، مشرکانه است و خودش محور شرک است؛ این نظام را به اسم توحيد، به مردم قالب می‌کنند. اگر انسان، جور را نشناسد، نمی‌تواند عدل را به پا کند. اگر کسي خيال کرد عدالت سوسياليستي، عدالت است، ديگر چه ظلمي بدتر از اين مي‌تواند انجام بدهد؟ یا اگر کسي خيال کند می‌تواند ذيل نظريۀ اجتماعي غرب و ذیل نظریۀ بازار، عدالت ایجاد کند و بعد بخواهد با ایجاد شفافيت ذیل این نظریات، عدالت درست کند، مبتلا به ظلم می‌شود. مقصود این نیست که شفافيت را دنبال نکنيم؛ شفافيت به عدالت کمک مي‌کند؛ اما شفافيتی که در دستگاه نبي‌اکرم (ص) واقع می‌شود، اقتضائات و مناسک و شريعت خودش را دارد. برخی خيال مي‌کنند صرف نقد به عدالت منتهی می‌شود؛ البته در ادبيات مارکسيستي این‌گونه است، کسی که نقد می‌کند، آنتي‌تزي است که جبراً به يک سنتز مي‌رسد، یعنی نقد، به تحقق سنتز کمک مي‌کند. ولي در دستگاه نبي‌اکرم (ص) که این‌چنین نیست؛ اگر جهت‌گيري انسان در نقد، جهت‌گيري حقی نباشد، يعني اگر انسان در جهت پرستش خدای متعال نقد نکند، خودش به عامل ضد عدالت تبدیل می‌شود. الگوهاي توسعۀ مدرن، محور جور در عالم هستند و عالم را از جور پر کرده‌اند ـ «كَمَا مُلِئَتْ‏ ظُلْماً وَ جَوْراً» ـ به‌خصوص که این الگوها در شکل اخير، توسعۀ پايدار را در مقياس جهاني دنبال می‌کنند و باز به‌خصوص که نظام سلطه در حال تبدیل توسعه به حکمراني مجازي است. لذا اين توسعه، ضد عدالت است. ساختارهايي که ذيل این توسعه برای تحقق عدالت شکل گرفته‌اند، اصل در جور هستند و جور را محقق می‌‌کنند، چون ساختارهای تکامل نفسانيت هستند؛ يعني ترازوها، جائرانه هستند. در این نظام، آن نفس‌هايي که غليظ‌ترند، بقيه را تحت سلطۀ خودشان درمي‌آورند؛ کمااينکه این اتفاق افتاده است و مردم را این‌گونه فریب داده‌اند که نظام سلطه، نظام طولي بود، اما نظام بازار، نظام عرضي است؛ در حالی که در نظام بازار، تسلط نفوس خبيثه از نظام سلطۀ قديم بیشتر است؛ يعني برده‌داري مدرن پيچيده‌تر از برده‌داري قديم است. امروزه تسلط نظام سلطه و نفوس خبیثه ـ از ثروتمندان و قدرتمندان بزرگ روي صحنه تا ثروتمندان و امپراطوري‌هاي بزرگ پشت صحنه ـ سلطه‌شان بر جهان بيشتر از برده‌دارهاي قديم است و بيش از گذشته مردم را مي‌دوشند! اينها دارايي‌هاي انسان را به فعلیت رسانده و آن را تبدیل به ثروت کرده و مصادره مي‌کنند؛ حتی عواطف انسان یا جاذبه‌هاي وجودی بانوان را به فعليت رسانده، و به اسم کرامت، عدالت و آزادي، مصادره می‌کنند. بنابراین ما برای برپایی عدالت، بايد جور را بشناسيم، به‌خصوص جورِ تاريخي و اجتماعي. جور، يک نظام تاريخي دارد که بر محور اولياء طاغوت و مستکبرين است. اين فراعنه، يک نظام تاريخيِ استکبار برپا کرده‌اند. ما باید این نظام جائرانۀ تاريخي را بشناسيم. همچنین باید نظام اجتماعي جور و اضلاع مختلفش را در مقياس جهاني بشناسيم. اين نظام جائرانۀ جهانی، هم بُعد فرهنگي دارد، هم بُعد اقتصادي و هم بُعد سياسي. همۀ این ابعاد، جائرانه است. محور این ظلم، استکبار بر خداي متعال است؛ هروقت استکبار بر خداي متعال شکل گرفت، ظلم به مخلوقات هم شکل مي‌گيرد. نمی‌توان بر خدا استکبار کرد و در عین حال به مخلوق او، محبت کرد؛ کسي که زير بار خدا نمي‌رود، زير بار مخلوقات هم نمي‌رود؛ کسي که حاضر نيست ذيل خدای متعال که واجد همۀ اسماء حسناست، قرار بگيرد، ذيل مخلوق هم قرار نمی‌گیرد؛ این یک توهم است که گمان کنیم انسانی که بر خدا استکبار می‌کند، به دیگران فکر می‌کند. ما باید اين جورِ گسترده را که يک دستگاه جهانی است و شکل جديد آن، شامل کل تمدن جديد غرب می‌شود، بشناسیم. جور يعني عدل و ظلمِ به هم آميخته؛ و همين آمیختگی، کار را سخت مي‌کند؛ «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ‏ الْحَقِ‏ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ‏»؛ اگر باطل از آميختگي با حق جدا شود و شفاف عرضه شود، کساني که دنبال حق هستند ترديد نمي‌کنند. وقتي حق و باطل آمیخته مي‌شود، کار، دشوار مي‌شود. اين نظام جائرانۀ جهانی، اصلي‌ترين حجاب عدالت است؛ بنابراین بايد آن را کنار بزنيم.» 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3239 ☑️ @mirbaqeri_ir
🔸 محفل مجازی با عنوان بسترهای جبهه سازی فرهنگی اجتماعی استاد 🗓 سه شنبه ۲۵ شهریور ساعت ۲۱ لینک ورود 👇 https://bit.ly/3fjfU3Y 🆔 @khosropanah_ir
📢 برنامه عصر 👈🏻 موضوع این برنامه : نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا 📡 گفت‌وگوی اینترنتی با دکتر سام ترابی ⏰ امشب ساعت ۲۲:۰۰ از شبکه افق سیما تکرار روز بعد ساعت ۱۵:۰۰ و ۰۱:۰۰ 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 مداحی پویانفر با زبان اشاره برای ناشنوایان ◽️هر کس به زبانی سخن وصف تو گوید بسیار زیباست👌 🔳 @ANALYSTS
ما و دوگانۀ اسلام-استکبار یا دوگانۀ قسمت 1 از 2 بر سنت از راه داشتن در تاریخ که با -نسل‌های_پیشین_به_نفع_خودمان همراه است. دربارۀ این تعبیر (1779-1861) که در همعصرانش نظیر ولتر و هگل و کنت هم می‌توان یافت، نکاتی نهفته است: 1. تجدد غربی، نه تنها تاریخ «خودش» را یافت یا به تعبیر بهتر، جعل کرد، بلکه مخصوصاً از سدۀ 18 و 19 به بعد، به تاریخ ها و فرهنگ‌های دیگر، در ذیل تاریخ خودش پرداخت. البته این تصاحب نه به قصد خیرخواهی، بلکه برای آن بود که ما، همچون همۀ تاریخ‌های و تمدن‌هایی که در ذیل تجدد و در قالبِ پروژۀ (طلبِ عمران غیر غربی از غربی)، همۀ مفاهیم تاریخیِ تجدد غربی از تا و و و... را مفاهیمی متعلق به کلِ بشریت بدانیم و بالاجبار آنها را در قالب علوم طبیعی و اقتصاد و جامعه‌شناسی و روان‌شناسی، مبنای تمشیتِ امورمان کنیم. مابعدتجدد هم هرچند قدری از این روح تجدد اولیه کاسته، اما به‌نحوی دیگر در ذیل ایدۀ آنرا احیا کرده است. 2. «سلطه»، از مفاهیم بنیادین تجدد غربی است که هم در راست و هم در چپ تجدد، حضور داشته و دارد. به‌واسطۀ این سلطه، نمی‌توان مدعی شد در گوشه‌ای از جهان، بی‌اعتنا به آن زیست و اندیشید. این روح فاوستی، همچون شیطانی وسوسه‌گر، به إغوا یا به جنگ، حتی اگر خاقانی‌وار، قبای عزلت بر سر کشیم، ما را پیوسته در مضیقه و فشار و هجمه قرار می‌دهد. https://eitaa.com/mojtamaona/69