eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
💠مملکت مال زاغه نشینان است.که خدا می داند من برای این ها غصه می خورم. برای این ها تا حالا فکری نشده، مملکت مال این هاست. 📚صحیفه نور، جلد ١٠،صفحه ٨۴ 👥@Sahifeh_noor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سربازان خط مقدم مقابله با کرونا در آمریکا: به ما تجهیزات بدهید 👈🏻 به عقیده مسئولان بهداشت و درمان آمریکا، سربازان با تجهیزات کامل به جنگ فرستاده می‌شوند ولی در نبرد با کرونا، پزشکان و پرستاران این کشور تجهیزات کافی نداشته‌اند و مجبور بوده‌اند یا از وسایل حفاظتی یک بار مصرف، چند بار استفاده کنند یا خودشان آنها را بسازند! ⏯ تماشای فایل کامل مستند در آپارات https://aparat.com/v/JEkyK 🔰 🆔 @ofogh_tv
💠 (۷) 🔸 کاش استفاده از ماسکِ «پرهیزگاری»، تبدیل به شود، تا اگر کسی بی پروا و لاابالی بود، مورد سؤال و نقد قرار گیرد. 🔹 طاعون و وبا و وقتی عمومی شود، از خطر و ضرر آن کاسته نمی شود؛ گناهان هم وقتی عمومیت پیدا کنند، نباید وضع جامعه را عادی دانست. 🔻 کاش روزی برسد که استفاده کنندگان از تقوا و پاکدستی و توبه، مورد توجه و تقدیر قرار بگیرند. 🔸 کاش عفت و اخلاق، مُد شود. 🔹 کاش افراد، دنبال کسب جدیدترین آراستگی های اخلاقی و به روزترین وسایل ارتقاء معنویت در خانه و جامعه باشند. 🔸 کاش بی اعتنایی به دستورهای دینی، و پیشرفت به حساب نیاید.... کاش! 👈 به قلم استاد جواد محدثی
🔶 تازه‌ترین یادداشت حجت‌الاسلام و المسلمین عضو هیأت علمی گروه پژوهشگاه: 🔰 بحران کرونا و ؛ 🔺 بیماری به گونه‌ای نظام زندگی فردی و اجتماعی را در ساحت‌های گوناگون دچار اختلال کرده است که می‌توان آن را بحران نامید. عموما سه ویژگی را به عنوان شرط اصلی تعریف بحران ذکر کرده‌اند: ۱) تهدید، ۲) غافل‌گیری و ۳) فشار زمانی. ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/coronav-55 🆔 @iictchannel
⚡️ فلسفۀ روش را به سه گونه می‌توان تعریف کرد: ۱. تعریف به ؛ ۲. تعریف به ؛ ۳. تعریف به . 🔵 علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی: «مثل هر شیء دیگری، «فلسفۀ روش» را می‌توان یا به «آثار»، یا «ارکان»، یا «روند»، تعريف کرد. تعريف به بهره‌وری است؛ تعريف به آثار اين است اين شی را برای چه می‌خواهيم و چه ثمره‌اي دارد؟ براي كساني كه بيرون [از مجموعه، و ناآشنا با مباحث] هستند، همين مقدار كافی است. تعریف به آن اموری است که می‌توانند اين بهره را ايجاد كنند. ، داستان طولاني از روند دست‌یابی به ارکان است و سيري است که طی شده است. اركان، حاصل این روند است و آثار، حاصل اركان. براي دیگران اين سؤال مطرح است که اين فلسفه چيست؟ روشن است که آنها در ابتدا می‌توانند این منظومه را از طریق آثارش بشناسند. اینجا اگر اركان را بگوييم براي آنها چندان مفهوم نيست، چه رسد به اينكه روند ایجاد آن را بیان کنیم.» (۱۳۷۹/۶/۱۶) (با حذف مثال‌ها و کمی تلخیص) 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398 ☑️ @mirbaqer_ir
هماهنگی علوم از پایگاه روش .pdf
270.2K
📋 مصاحبه نشریه علوم انسانی صدرا با استاد میرباقری، ۱۳‌۹۴/۴/۱۱ 🔍 هماهنگی علوم از پایگاه روش و فلسفه دلالت 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398 ☑️ @mirbaqeri_ir
عقل متعبد و متعبد .mp3
3.24M
🎧 استاد میرباقری | تفاوت عقل متعبد و عقل غیرمتعبد ⚡️ ما جایگاه عقل را منکر نیستیم. بحث دربارۀ جایگاه عقل است. ⚡️ جایگاه عقل، در ابزارسازی برای بندگی خودش است، نه در توصیف نظام عالَم و تحلیل موضوعات جهان. ⚡️ نقش‌ندادن به عقل در توصیف نظام عالَم، به‌معنایِ انکار عقل نیست. جایگاه عقل این است که فلسفۀ روش تحقیق بسازد. این سهم، غیر از سهمی است که فیلسوفان رایج به عقل می‌دهند. ⚡️ عقل متعبد، در کیفیت فهم خودش، روش‌سازی می‌کند. عقل ابتدا باید منطق تعبد خودش را طراحی کند و بعد با آن منطق، به سراغ دریافت معرفت‌های دیگر برود. ⚡️ عقل حق دارد در بندگی، ابزار سنجشی درست کند؛ البته خود این ابزار را هم در قدم بعد، وقتی به ابزار استنباط رسید باید دوباره با ادله چک کند و ببیند آیا واقعاً ادله، این روش را قبول دارند یا ندارند؟ عقل در یک جریانِ سیر دوری، کار خودش را هم بهینه می‌کند؛ این‌گونه نیست که بگوید من این روش را درست کردم، دیگر تمام شد! 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398 ☑️ @mirbaqeri_ir
🔰نگاه ابزاری مدرن به مصادره تاریخ فکر دینی مشروطه ✅شکی نیست که مکتب نجف و اندیشه سیاسی آیات عظام آخوندخراسانی و علامه نایینی و سایر بزرگان مشروطه خواه از افتخارات شیعه و در سیر اندیشه سیاسی اسلامی معاصر بسیار مهم است ؛ اما کسانی هستند که می خواهند با تمسک به این جریان نوعی "راه جدید" در برابر انقلاب اسلامی و آراء امام خمینی ایجاد نمایند ؛ (البته تضارب آراء در حوزه ها بین علما و طلاب امری مرسوم است ، ولی نه استفاده گزینشی سیاسی!) غافل از اینکه طرح جامعه مدنی مشروطه یک قرن قبل از وقوع انقلاب اسلامی ایران صورت پذیرفته است و در سیر تکاملی اندیشه و فقه شیعه متعلق به گذشته بوده و ناظر به آینده نمی باشد۰ البته جریان ابزاری نمودن تاریخ علیرغم همه شعارهای مدرن و دمکراتیک و اصلاح طلبانه امروزیش به جای گفتمان و مناظره واقعی مفید (با این طراحی باطنا سیاسی و ظاهرا فرهنگی - نظری ) نوعی تاریخ سازی و ارتجاع و دو قطبی نمایی را در فقه و روحانیت و قرائت شیعه ترویج می کنند۰ 🔴در مقابل جریان مذکور البته تفکر تحلیل تاریخی عمیق تری وجود دارد که مشروطه و مشروعه را توامان متعلق به جریان "بیداری اسلامی" دانسته و هر دوی این تفکرات را در افق بیداری اسلامی به عنوان ریشه انقلاب اسلامی بررسی و واکاوی می کند ۰ رجوع به تاریخ فکری گذشته امری مستحسن و پسندیده است و نورافکنی که حوزه اندیشه در آینه تاریخ می اندازد بی شک آینده را روشن تر می بیند ؛ بشرط آنکه از "تاریخ ابزاری" به "تاریخ نگاری" و "تاریخ اندیشی رسیده باشد ۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔵 اختلاف ناموجه میان حقوق‌ یک مدیر و یک کارگر 🔸اینکه در یک اجتماع، یک مدیرکل بی‌مصرف مثلا ماهی دوهزار، سه هزار تومان حقوق می‌گیرد ولی یک کارگر روزی ده تومان، که اگر همه روز بگیرد ماهی سیصدتومان می‌شود، یک کار ظالمانه است. 🔸هیچ دلیلی ندارد که حقوق رفتگر نباید از سیصدتومان مثلًا بالاتر باشد و حقوق یک وزیر نباید از سه هزار تومان کمتر باشد. درست است که [کارهایی نظیر کار یک وزیر] برای نبوغ و ابتکار و سطح عالی کار و کار فکری و مغزی ارزش بیشتری دارد، ولی امتیاز آن کارها به افتخاری است که نصیب صاحب آنها می‌گردد؛ و برای رفتگر، خود رفتگری نوعی مجازات است و نباید حقوق و مزد اینها را کمتر فرض کرد. 📝 استاد مطهری، نظری به نظام اقتصادی اسلام،‏ ص۱۳۹ ⭕️ «کانال رسمی بنیاد شهید مطهری»👇 Eitaa.com/motahari_ir
🔻مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه برگزار می‌کند ⭕️ شبهه پژوهی کرونا ▪️به صورت مجازی ▪️ 6 و 13 آذر ماه 1399 ▪️همراه با صدور گواهی پایان دوره ▪️ویژه اساتید سطوح عالی و طلاب سطح 4 ⭕️ با حضور اساتید برجسته حوزه: ○ استاد پارسانیا؛ ➖کرونا و الهیات اجتماعی ○ استاد خسروپناه؛ ➖کرونا و مسئله شر ○ استاد آذربایجانی؛ ➖معنویت خداجو در مواجهه با کرونا ○ استاد برنجکار؛ ➖دین توسل و شفا ○ استاد ساجدی؛ ➖فرصت‌ها و برکات کرونا ○ استاد شاکرین؛ ➖میزان حضور خدا در زندگی بشر ○ استاد جعفری؛ ➖تهدیدها و آسیب‌های کرونا ○ استاد مقیمی حاجی؛ ➖فقه و مسائل کرونا ⏰ مهلت ثبت نام: سوم آذر 1399 ☑️ ثبت نام از طریق کانال مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه در ایتا به آدرس: 🌍 Join 🔜 @spasokh 《محفل زمانه شناسی》
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تحلیلی از مبانی و ساختارهای نظام سرمایه سالار و شبه سرمایه سالاری در ایران و جهان. 🔻 قاعده بازی و قانون و ساختار ، همه در خدمت برندگان و سرمایه پرستان. دکتر سید مجید حسینی استاد دانشگاه تهران‌ @KANOONEQARBSHENASIANDISHEISLAMI
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
🔴 تحلیلی از مبانی و ساختارهای نظام سرمایه سالار و شبه سرمایه سالاری در ایران و جهان. 🔻 قاعده بازی و
🛑 تا مادامی که ساختار و الگوی نئولیبرالیستی در نظام اقتصادی و قانون‌ گذاری در مقیاس حکمرانی حاکم باشد، سخن از تحقق دولت‌ اسلامی در شعار متوقف است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چرا آدم فضایی‌ها همیشه به نیویورک حمله می‌کنند؟! ⏯ تماشای فایل کامل مستند در آپارات https://aparat.com/v/tB0eq 🔰 🆔 @ofogh_tv
هسته پژوهشی فقه نظام اجتماعی دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد برگزار می‌کند : 🔰 سلسله جلسات فقه نظام اجتماعی ✅ با موضوع : انگاره های تمدنی اثرگذار در مطالعات اجتماعی اسلامی 🎙سخنران : ✳️ دکتر ابراهیم خانی عضو هیئت علمی گروه فرهنگ و تمدن دانشگاه امام صادق (ع) 🗓🕢 زمان برگزاری شنبه ١ آذرماه ساعت ١٩:٣٠ 🆔 پیوند شرکت در جلسه : (به عنوان مهمان وارد شوید.) vc.isu.ac.ir/ch/theo-isu ❌ جلسه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
🔺 توسط انجمن مطالعات سیاسی حوزه و گروه پژوهشگاه برگزار می‌شود: ✅ کرسی آزاداندیشی «ساماندهی نهاد مرجعیت با نهاد » 🎙 با حضور: 📅 شنبه ۱ آذر ماه 99 / ساعت 18 📡 ارتباط از طریق : 👇👇👇👇👇👇 🌐 yun.ir/qw9yka 📱هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر : 09104669279( آقای صفری) 🆔 @iictchannel
🎥 برنامه افق سینما 🔷 نقش نفوذ جریانات التقاطی در سینما و تحریف تاریخ انقلاب 👈با حضور : جهانگیر الماسی( بازیگر و کارگردان) مجید کریمی( مدیر بخش مدافعان سلامت شانزدهمین جشنواره جهانی فیلم‌مقاومت) 📞 مهمان تلفنی: علی زادمهر( کارشناس رسانه) ⏰ افق سینما را هر روز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه افق تماشا کنید تکرار روز بعد ساعت ۰۳:۰۰ 🆔 @ofogh_tv
بسم الله الرحمن الرحیم ⭕️ نظریه مقاومت ؛ سخنی با مخالفان مدتی است بازار مخالفت با طب سنتی رونق گرفته و بسیاری از منتقدان بدون اطلاع و آگاهی از طب سنتی ایرانی به نقدهای غیر علمی و‌ گاه غیر اخلاقی و طعن گونه می پردازند. شاید توجه به فلسفه طب و تبیین پارادایمهای آن پاسخ به چالش را روشن سازد. پارادایم در برابر باکتریها و ویروسها، عبارت از تولید داروهای دفاعی از جمله داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال برای نابودی آنها است یعنی رویکرد تهاجم را در پیش گرفتند و لکن ویروس ها و باکتری ها هوشمندانه جهش یافته و در برابر داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال مقاومت نشان می دادند و‌ خطرناکتر وارد صحنه مبارزه با انسان می شدند. پاستور، پارادایم دیگری در برابر این آسیب‌ها پیش گرفت و آن پارادایم مقاوم سازی بدن از طریق واکسن و ورود باکتری و ویروس ضعیف به بدن بود. این رویکرد به دنبال مرگ و نابودی ویروس نبود و لکن ویروس جدید، زحمت دیگری در تولید واکسن جدید برای بشر فراهم می ساخت. پارادایم طب سنتی بدون جنگ با ویروس و باکتری، مقاوم سازی بدن از هر گونه آسیب است؛ با توصیه های سبک زندگی و چگونگی خوردن و آشامیدن و تجویز داروهای گیاهی تقویت و کمک کننده طبیعت مدبره بدن که هم توان و مقاومت بدن را مقابل هر گونه آسیب میکروبی بالا می برد و هم عفونت ها را زایل می سازد. این سه پارادایم مبتنی بر مبانی هستی شناختی و طبیعت شناختی و معرفت شناختی و انسان شناختی است. (رک به: فلسفه علوم انسانی و روش شناسی علوم اجتماعی) این مبانی در اجازه نابودی مخلوقات الهی را نمی دهد و‌ همزیستی مسالمت آمیز بین همه موجودات زنده را با نظریه مقاومت فراهم می‌سازد و از جنگ و ستیز با طبیعت و حتی شرور طبیعی پرهیز می کند. این رویکرد، نوعی تسخیر طبیعت است که باعث کنار آمدن موجودات طبیعی با بدن انسان می شود. نقش دعا هم در کنترل امور طبیعی و تقویت روحیه انسان در برابر بیماری در چارچوب این مبانی معنا پیدا می کند. در برابر آسیب ها نه تساهل را می پسندد و نه تهاجم را ؛ بلکه مقاوم سازی کلان را از طریق کمک به طبیعت مدبره بدن دنبال می کند. غلبه طبیعت گرایی و‌ تجربه گرایی در طب مدرن، باعث شده نه تنها تصرف بلکه به تعبیر هایدگر، تعرض و‌ تهاجم بر طبیعت بالا رود و طبیعت هم جنگ جهانی علیه بشریت راه بیندازد. نظریه مقاومت در طب سنتی از مبانی عقلانی و اسلامی بدست آمده است و جا دارد در باب آن گفتگوی بیشتری صورت گیرد. ⁉️ مخالفان طب سنتی به جهت ناآگاهی از و‌ حتی ، خود و جامعه را از بهره طب سنتی محروم می سازند. یک حوزوی معممی گمان می کند مدرن یعنی جدید و سنت یعنی قدیم و لذا استفاده از طب سنتی را بازگشت به عصر بوق می خواند؛ در حالیکه نه مدرن به معنای جدید است و نه سنتی به معنای قدیم است. معنای مدرن و سنت را باید در مبانی پیش گفته یافت (ر.ک به: کلام نوین اسلامی و تاریخ فلسفه کاپلستون) و به همین جهت بین علم به معنی ساینس و حکمت تفاوت هست.(رک به: فلسفه فلسفه اسلامی) سیاستمداری از مسئولان نظام پزشکی با تمسخر و‌ بدون دانستن ظرفیت های طب سنتی، آن را تجویز علفی می نامد و اما چشم بر قراردادهای جنایت‌بار مافیای دارو و درمان و پولهای زیرمیزی می بندد. مدیر دیگری هم بی باکانه از تجویز پیوند مدفوع انسان دم می زند و در ادامه ی سیاست دولت منحوس پهلوی اول و با همکاری افراد مدعی علم و فقیر در به ستیز حداکثری با طب سنتی می پردازد و نسبت به قرارداد کلان و ورود داروهای غیر مصوب جهانی به کشور جهت تست بر مردم مظلوم ایران ساکت می ماند و مشارکت می کند و ننگ بهداشتی بر پیشانی بهداشت ایران می زند و اما همین مدیر اجازه تحقیق و هزینه کرد نسبت به داروهای طب سنتی را نمی دهد و بعد با ترفند فرار به جلو و با ادبیات متبخترانه و ظاهراً بعد از عزل، استعفا می دهد. 💢 این وقایع اخیر نشان از فقدان حکمرانی طب و طبابت در کشور دارد که باید مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را جدی بگیرد. ناگفته نماند بشر باید از تجربه بشری بهره ببرد و مجموعه دستاوردهای مثبت طب مدرن و سنتی ایرانی و غیرایرانی را برای پیشگیری و درمان بکار گیرد. میدان کرسی های نظریه پردازی و نقد و‌ مناظره برای گفتگوی علمی و آزاد باز است و هیأت حمایت از کرسیها آمادگی دارد جلسات گفتگو‌ بر پا کند تا حقیقت برای طالبان معرفت روشن گردد. خداوندا منجی بشریت را برسان که به شدت منتظر و‌ محتاجیم. ✍ عبدالحسین خسروپناه اول آذر ۱۳۹۹ @khosropanah_ir @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔹 به مناسبت روز جهانی صورت گرفت: 🔶 گفتگو با دکتر سردبیر فصلنامه پژوهشگاه؛ 🔰 قرآن زیست بی‌تعقل را تقبیح می‌کند / فکر فلسفی و دنباله‌های اجتماعی و سبک زندگی 🔺 فلسفه شکل‌دهنده سبک زندگی است. در روز جهانی فلسفه باید تفکر را پاس و اندیشه کنیم و سبک زندگی خود را براساس یک نوع تفکر فلسفی متقن و معقول بنا بگذاریم؛ زیرا به فرمایش قرآن افراد بی‌تعقل بدترین جنبندگان نزد خداوند هستند. ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/falsafii 🆔 @iictchannel
💢 احتضار مبنای وثوق سندی ✔️ دیدگاه و نظر/ محمد ذکاوت: 🔹 معیار اخذ و رد روایات، فقط به روش بررسی سند آن‌ها (مبنای وثوق سندی)، از مبانی حدیث پژوهی است که از قرن هفتم در شیعه رایج شد. 🔹 می‌توان ادعا کرد که با مبنای وثوق سندی، نهج‌البلاغه و صحیفه‌ی سجادیه و جامعه‌ی کبیره را باید از جمله روایات ضعیف به‌حساب آورد. گویا همین منظر، موجب شده است که نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از دایره‌ی استفاده‌ی فقهی دور بماند. 🔹 امروزه اما محققان دریافته‌اند که این روش اخذ و رد احادیث و مبنای وثوق سندی، از اساس، شالوده‌ی محکمی نداشته است. از شاگردان مرحوم آیت‌الله خوئی هم به‌جز سه نفر ـ مرحوم آیت‌الله سید تقی طباطبایی قمی، مرحوم آیت‌الله محمد آصف محسنی و آیت‌الله مرتضوی شاهرودی ـ راه ایشان را ادامه ندادند. ادامه مطلب 👈 https://b2n.ir/434900 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢 هیل: بنابر نظرسنجی مؤسسه مانموث، آمریکایی‌ها بیش از آنکه از برد بایدن خوشحال باشند از شکست ترامپ خوشحال هستند! اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽 🆔: @America_in_decline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دکتر مرندی در گفت‌وگو با راشاتودی: 🔸بایدن و ترامپ هر دو به دنبال "فلج کردن" زندگی مردم ایران بودند. 🔸آمریکا باید قبل از بازگشت به برجام به ملت ایران غرامت پرداخت کند. اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽 🆔: @America_in_decline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ باراک اوباما: 📍آمریکا از هم گسسته شده، این وضعیت بعد از ترامپ هم ادامه دارد...! ☑️ @Kavoshplus
🔺 هوای خانواده‌تون رو داشته باشید...! 💢نتیجه‌ی تحقیقات سازمان‌های سلامت انگلیس در مورد شبکه‌های اجتماعی... ☑️ @Sh_Aviny
💠 راحت را از دیدگان سلب خواهیم کرد. 📍قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است ادامه می‌­دهد 📍به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام این پابرهنه‌های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می‌­نمایند، سلب خواهد کرد. 📚صحیفه نور، جلد ٢٠،صفحه ١١۴ 🌹آغاز مبارک @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
🔸تحقق تمدن اسلامی از مسیر مبارزه با تمدن غرب و عدم الگوگیری از آن 🔹«باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامىِ نوین بر دوش آنهاست؛ و یکی از حدود و ثغور این کار، مواجهه‌ی با تمدن غرب است، به صورتی که تقلید از آن انجام نگیرد.» 🔹...یکی از نکاتی که باید در مواجهه‌ی با دنیای غرب کاملاً به آن توجه داشت، عامل و ابزار هنری است که در اختیار غربی‌هاست. اینها از هنر حداکثر استفاده را کرده‌اند برای ترویج این فرهنگ غلط و منحط و هویت‌سوز؛ بخصوص از هنرهای نمایشی، بخصوص از سینما حداکثر استفاده را کرده‌اند. اینها به صورت پروژه‌ای یک ملت را تحت مطالعه قرار میدهند، نقاط ضعفش را پیدا میکنند، از روان‌شناس و جامعه‌شناس و مورخ و هنرمند و اینها استفاده میکنند، راههای تسلط بر این ملت را پیدا میکنند؛ بعد به فیلمساز، به فلان بنگاه هنری در هالیوود سفارش میکنند که بسازد و میسازد. بسیاری از فیلمهائی که برای ماها و برای کشورهائی نظیر ما میسازند، از این قبیل است. من از فیلمهای داخل خود آمریکا خبری ندارم؛ اما آنچه که برای ملتهای دیگر میسازند، جنبه‌ی تهاجم دارد. چند سال پیش از این در خبرها بود که در بعضی از کشورهای بزرگ اروپائی تصمیم گرفته شد که با فیلمهای آمریکائی مقابله شود. آنها مسلمان نیستند، اما آنها هم احساس خطر میکردند؛ آنها هم احساس تهاجم میکردند. نسبت به کشورهای اسلامی البته بیشتر، و در مورد کشور انقلابی ما هم به طور ویژه؛ نگاه میکنند، خصوصیات را میسنجند، وضعیت را میسنجند، فیلم را بر اساس آن میسازند، خبر را بر اساس آن تنظیم میکنند، رسانه را بر اساس آن شکل میدهند و میفرستند فضا. باید به اینها توجه داشت. سلیقه‌سازی میکنند، فرهنگ‌سازی میکنند؛ بعد از آنکه سلیقه‌ها را عوض کردند، ذائقه‌ها را عوض کردند، آن وقت اگر احتیاج به زر و زور بود، دلارها را وارد میکند، نیروهای نظامی و ژنرالها را وارد میکنند. این، شیوه‌ی حرکت غربی‌هاست؛ باید مراقب بود. باید همه احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامىِ نوین بر دوش آنهاست؛ و یکی از حدود و ثغور این کار، مواجهه‌ی با تمدن غرب است، به صورتی که تقلید از آن انجام نگیرد. 🔹بیانات مقام معظم رهبری ۱۳۹۱/۰۷/۲۳ 🔸https://eitaa.com/honaretollab