eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اشک ها و ناگفته های زینب سلیمانی از اخرین صحبت هایش با حاج قاسم 🔹زینب سلیمانی: شب شهادت به طور خاصی اصرار داشتند که من تنها در خانه نمانم. قرار بود که من هم با ایشان برم اما روز اخر گفتند که وضعیت خوب نیست. 🔹آخرین باری که صحبت کردم گفتند که برمیگردم و باهم میریم مشهد، ایشان واقعا رفتند مشهد اما ما این سعادت را نداشتیم
🔴 برنامه ی امشب زاویه،۱۰ دی ماه ۱۳۹۹، شبکه ۴ ،مناظره بین دکتر محمدتقی کرمی و دکتر حسن محدثی ، با موضوع: تربیت جنسی بود، که اجازه ی پخش برنامه داده نشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عبادت، جهادی پیوسته برای انسان و کرامتش خداوند متعال، حقیقت مطلق بی‌حدومرزی است که با صفات ثبوتی خود، همه آرمان‌های انسان را که جانشین خدا بر زمین است، دربر دارد: درک، دانش، توانایی، نیرومندی، دادگری و بی‌نیازی. این بدان معناست که راه رسیدن به این حقیقت مطلق نیز بی‌حدومرز است. حرکت به‌سوی او، به‌معنای حرکت دائمی، تدریجی و بی‌توقفِ امری نسبی به‌سوی حقیقت مطلق است: «یا أَیهَا الْإِنْسانُ إِنَّک کادِحٌ إِلی رَبِّک کدْحاً فَمُلاقیهِ» (ای انسان، همانا تو با تلاشی سخت به‌سوی پروردگار خود در حرکتی و او را ملاقات خواهی کرد). (سوره انشقاق، آیه 6) حرکت به‌سوی حقیقت مطلق آرمان‌هایی را پیش روی مسیر بشریت قرار می‌دهد که از ویژگی‌های آن حقیقت مطلق برگرفته شده است؛ آرمان‌هایی چون درک، دانش، توانایی و دادگری. بنابراین حرکت به‌سوی حقیقت مطلقی که دانش، توانایی، دادگری و بی‌نیازی محض است، یعنی سراسر مسیر بشریت مبارزه پی‌درپی و همیشگی در برابر هرگونه نادانی، ناتوانی، ستم و فقر است. ازآنجاکه مسیر مرتبط با این مطلق، چنین اهدافی را دارد، تقویت‌کنندۀ خودِ معبود نیست، بلکه جهادی پیوسته برای انسان و کرامت او و تحقق آرمان‌هایش است؛ «وَ مَنْ جاهَدَ فَإِنَّما یجاهِدُ لِنَفْسِهِ إِنَّ اللَّهَ لَغَنِی عَنِ الْعالَمینَ» (و هرکه بکوشد، تنها برای خود می‌کوشد؛ زیرا خدا از جهانیان کاملاً بی‌نیاز است). (سوره عنکبوت، آیه 6) انسان و عبادت، ص۴٣ 🆔 @SHAHIDSADR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹شرح روایت مربوط به اسمای نه گانه حضرت زهرا(علیها السلام) ✔️ بیانات آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی پیرامون حضرت زهرا(سلام الله علیها) ✅ کانال دیدگاه ها و اندیشه های آیت الله فاضل لنکرانی 🆔 @j_fazel_lankarani
🔰 لوح | شهید سلیمانی هم در زمان زنده بودنش استکبار را شکست داد، هم با شهادتش شکست داد 🔻 رهبر انقلاب: خدای متعال در قرآن از زبان مسلمانها میگوید: بِنا اِلّا اِحدَی ‌الحُسنَیَین‌، ما یکی از دو حُسنیٰ را داریم؛ حُسنیٰ یعنی بهترین؛ یکی از دو بهترین را ما داریم. آن دو چه هستند که یکی‌اش را انسان دارد؟ یکی‌اش پیروزی است، یکی‌اش شهادت است. شهید سلیمانی به هر دو حُسنیین رسید؛ هم پیروز شد -چند سال است که در منطقه، پیروز میدان شهید سلیمانی است، مغلوب میدان، آمریکا و عوامل آمریکایند؛ در همه‌ی این منطقه این‌ جور است- هم به شهادت رسید؛ یعنی خدای متعال کِلتَا الحُسنَیَین را به این شهید عزیز داد. ۹۸/۱۱/۲۹ 💻 @Khamenei_ir
✅ امام خامنه (دام ظله): ✅ برادر بسیار عزیزمان آقای سلیمانی بارها، بارها، بارها جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار داده‌اند، در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه؛ و مجاهدت کرده‌اند. ان‌شاءالله خدای متعال زندگی ایشان را با سعادت، و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد. ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ❤️ مراسم یادبود سالگرد شهادت سردار سلیمانی و چهلم شهید فخری زاده در فضای مجازی 👆جهت شرکت در این یاد بود لطفا روی لینک زیر کلیک کنید. http://iporse.ir/6025170
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چرا رهبری جوانان را به مسئولیت‌های مهم منصوب نمی‌کنند؟ 👈🏻 پاسخ رهبر معظم انقلاب به فعالان جهادی درباره اینکه چرا افراد جوان توسط ایشان به مناسب مهم منصوب نمی‌شوند. ایشان در این دیدار «غیر رسمی» رمز جوانگرایی را هم بیان می‌کنند و می‌گویند کلید اینن است، باید با این کلید راه جوانگرایی را باز کنید؛ تشکیل دولت توسط جوانان حزب‌اللهی. ⏯ تماشای فایل کامل این مستند در آپارات https://aparat.com/v/QghDy 🔰 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺هدیه‌های خاص هنرمندان برای رهبری 👈🏻 هنرمندان و اهالی سینما و رسانه در دیدارهای «غیر رسمی» با رهبر معظم انقلاب، نمونه کارهایشان را برای ایشان می‌آورند، کارهایی که گاهی داستان جالبی هم دارند. ⏯ تماشای فایل کامل این مستند در آپارات https://aparat.com/v/QghDy 🔰 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا اشتوتگارت آلمان مرکز واکسیناسیون کرونا با بی‌اعتمادی مردم به واکسن ساخت غرب! تو ایران هم یه عده برای واکسن غربی‌ها خودشون‌رو تیکه‌پاره میکنن @Bisimchimedia
💠 از جدا نیست 🔺اگر شما بتوانید مفهوم مذهب را در فرهنگ اسلامی ما درک و دریافت کنید، به روشنی خواهید دید که هیچ گونه تناقضی بین رهبری مذهبی و سیاسی نیست، بلکه همچنان که مبارزه سیاسی بخشی از وظایف و واجبات دینی و مذهبی است. 🔺رهبری و هدایت کردن مبارزات سیاسی گوشه ای از وظایف و مسئوولیتهای یک رهبر دینی است. کافی است شما به زندگی پیامبر بزرگ اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و نیز زندگی امام علی علیه السلام نگاه کنید که هم یک رهبر مذهبی ماست و هم یک رهبر سیاسی و این مساله در فرهنگ شیعه از مسائل بسیار روشن است. 📚صحیفه نور؛ جلد ۴، صفحه ١۶٧ و ١۶٨ 👥 @sahifeh_noor 《محفل زمانه شناسی》
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺وقتی مجری «جهان آرا» به احترام نوبخت کلاه از سر بر می‌دارد! 👈🏻 قرنطینه واقعی را مسئولان رعایت می‌کنند؛ طوری حرف می‌زنند که نشان می‌دهد مدت‌هاست بین مردم نبوده‌اند! ⏯ تماشای فایل کامل این قسمت از در آپارات https://aparat.com/v/QRGSl 🔰 🆔 @ofogh_tv
🏴 «یک و بیست» ویژه برنامه سالگرد در شبکه افق ( روایتی متفاوت از شهید حاج قاسم سلیمانی ⏰ برنامه تلویزیونی «یک و بیست» هرشب ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۴ 🔷 میزبان قسمت سوم : سرکار خانوم زینب ابوطالبی 🆔 @ofogh_tv
درست و غلط جمله نوبخت ♦️دکتر نوبخت در جلسه کمیسیون تلفیق گفته‌اند «شاخص تراز عملیاتی،‌ شاخصل لیبرالی است». آنچه امروز در رسانه‌های منتقدین منعکس شده است این است که چگونه نوبخت که خود در حلقه نیاوران و یار غار لیبرال‌های ایرانی است، برای موجه ساختن بودجۀ پیشنهادی، ضد لیبرال شده است؟‌ و نهایتا نتیجه گرفته شده است که این رفتار نوبخت در کنار جملات دیگری که در این جلسه گفته است، رفتاری است جهت مجاب کردن نمایندگانی که از قرار با لیبرالیسم حداقل در گفتمان سیاسی، مخالفت دارند. لذا حمله به نوبخت از این منظر که حرف او ریاکارانه است، به شدت در دستور کار قرار گرفته است. ♦️ به این نکته نقبی ندارم که ممکن است در این دولت برای انحراف اذهان و بسته به موقعیت‌ها از هر ادبیاتی استفاده شود که پیش از این هم بارها از این حربه استفاده کرده است. اما در جمله نوبخت نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه شود. ♦️کسری تراز عملیاتی در واقع، تفاوت میان منابع و مصارف دولت در شرایطی است که منابع کمتر از مصارف باشد. در اقتصادهای سرمایه‌داری، به دلیل فقدان منابع طبیعی در درون کشور، این منابع از خارج از کشور و به ثمن بخس تأمین می‌شود. منابعی از قبیل نفت، سنگ‌های معدنی و ... . که از قرار قیمت آن‌ها در درون این کشورها بسیار بالاست. لذا دولت‌ها با گرفتن مالیات‌های سنگین از تجارت این منابع، درآمد مالیاتی خود را به شدت تقویت می‌کنند. بعلاوه، در این کشورها، حجم بسیارزیادی از درآمد مردم (به طور متوسط ۵۰ درصد) به عنوان مالیات اخذ می‌شود. لذا از این محل نیز درآمد مالیاتی بسیار افزایش می‌یابد. بنابراین به دلیل بالا بودن منابع، کسری تراز عملیاتی در این کشورها بسیار پایین است و این کسری نیز از محل انتشار اوراق (عموما اوراق بدهی) جبران می‌شود. اوراقی که در بازارهای مالی بسیار پرقدرت و دارای هاضمۀ مالی بالا تزریق می‌شود و درامد دولت را افزایش می‌دهد. ♦️ در کشورهایی چون ایران، به دلیل بالا نبودن حجم مالیات، کسری تراز عملیاتی ممکن است بالا باشد. این اتفاق علی‌الخصوص در شرایط رکودی بیشتر نمایان می‌شود. به دلیل وجود منابع انرژی در دست دولت، بخش عمده‌ای از این کسری همواره از طریق فروش نفت و گاز و فراورده تأمین می‌شود. ما بقی نیز با انتشار اوراق (اوراق دارایی نه اوراق بدهی) تأمین می شود. بنابراین حرف نوبخت که مفهوم کسری تراز عملیاتی در ایران و کشورهای لیبرال متفاوت است، حرف غلطی نیست. ♦️اما باید توجه داشت که نگاه لیبرالی حاکم بر تفکر اقتصادی دولت، هیچ‌گاه تلاش نکرده است با این شاخص، تعامل ضد لیبرالی انجام دهد. یعنی اولا نفت را به ثمن بخس فروخته و همواره هم تلاش کرده است نفت ارزان را بیشتر بفروشد و آن را تبدیل به فراورده نکند. لذا با افزایش کسری تراز عملیاتی در ایران، کسری تراز عملیاتی در دنیای واردکنندگان نفت کاهش یافته است. چون نفت ارزان به آن‌ها رسیده و با وضع مالیات‌های سنگین در این کشورها تبدیل به منابع بودجه شده است. ثانیا به انتشار اوراق دارایی به جای اوراق بدهی، اموال بیت‌المال را به ثمن بخس در بازار مالی نازک و نحیف داخلی فروخته است و ضمن به باد دادن اموال مردم، بازار را نیز از روند طبیعی خود خارج کرده است (البته برای من قابل هضم نیست که چرا اصحاب بازار مالی، از این بیت‌المال فروشی همواره استقبال کرده اند). انتشار اوراق دارایی، دولت‌ها را از بازپرداخت دیون در سررسید‌ها معاف کرده است و دولت‌ها را به لحاظ مالی بی مسئولیت‌تر از سابق کرده است. ♦️ لذا عرض من این است که اصولا دوستان مجلسی هم در تحلیل بودجه و هم در تحلیل جمله نوبخت دوباره به آدرس غلط رفته‌اند. والسلام. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
✳️ فکر کنید این دانشمندانی که واکسن ایرانی را ساخته‌اند، چند سال پیش به خارج مهاجرت کرده و در یک انستیتوی اروپایی، همین کار را کرده بودند. آن وقت همین خودحقیرپندارهای وطنی که واکسن ایرانی را تمسخر می‌کنند، چه نعره‌ها نمی‌کشیدند که وای چه سرمایه‌هایی داشتیم و فراری‌شان دادیم، خاک بر سر نظام که قدر این‌ها را ندانست و ... عاقبت هم با هشتک خودشان را خفه می‌کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مردم آمریکا در فقر و رنج، مقامات کاخ‌سفید در خوشگذرانی! 🎥 مایکل بشلاس، مورخ و متخصص در حوزه تاریخ ریاست جمهوری آمریکا: 🔸در حالی که در آمریکا صدها هزار نفر به خاطر کرونا جان باخته‌اند و میلیون‌ها نفر نیز در رنج و عذاب اند و بحران اقتصادی مردم را آزار می‌دهد، رئیس‌جمهور و دیگر مقامات در حال خوشگذرانی در شهرهای ساحلی هستند! اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽 🆔: @America_in_decline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فاکس نیوز: 📍نشانه های نگران کننده‌ از برنامه ایران برای حمله ای پیچیده به منافع آمریکا موجود است...! 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برش کوتاهی از دیدار امام خمینی (ره) با آخرین وزیر خارجه شوروی. ادوارد شواردنادزه حامل پاسخ گورباچوف به نامه امام بود. 📅به مناسبت سالروز صدور نامه تاریخی امام به گورباچف بخوانید👇🏻 http://emam.com/posts/view/4129@EMAM_COM
💥 «مکتب» پیش‌فرض‌های «علوم» را تحویل می‌دهد. ◀️ علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی: ➖ «هرگاه اصول استنباط احکام حکومتی بتواند نسبت بين احکام را ببيند، يعني نظام احکام را ببيند، ولي نظام مستند به وحي، نه نظام برخاسته از قياس و استحسان _ يعنی نظامي که استنادش را قاعده‌مند کند و بتواند تعبد قاعده‌مند را به تفاهم اجتماعي بکشاند _ در این صورت، طبيعي است كه مي‌توانيم انسانيِ متناسب با اداره نظام را به دانشگاه بدهيم» (۱۳۷۴/۶/۳). ➖ «اگر در توليد علوم همان راهي را برود كه ، پايه‏‌هاي تعريفي آن را در احكام توصيفي، تكليفي و ارزشي استنباط مي‌‏كند، در اين صورت، رابطه بين حوزه و دانشگاه ديگر يك رابطه صوری نخواهد بود» (۱۳‌۷۹/۱۰/۶). ➖ « انساني حتماً مي‌‏بايست از وحي اخذ شود و از احكام توصيفي و ارزشي و تكليفي گرفته شود» (۱۳۷۴/۴/۲۰). ➖ « عبارت است از كلیه احكام توصیفی، دستوری، ارزشی». (۱۳‌۷۸/۳/۱۱) ➖ «در ، یک دور کلام جدید دارید و یک دور هم فقه جدید دارید [و یک دور هم اخلاق جدید]؛ یعنی حکومتی و حکومتی [و حکومتی] در مکتب هست». (۱۳۷۸/۳/۱۸) ➖ «منطق استنباط» است پيش‌فرض‌هاي بخش دوم را ارائه مي‏‌دهد كه همان «منطق معادلات يا متدولوژي علوم» است و بخش سوم كه همان «مدل اداره» است محصول دو بخش ديگر است كه در قالب يك مدل اجرايی به دستگاه اجرايی ارائه می‌شود» (۱۳۷۹/۱۰/۶). 📚 پروندۀ کاملِ را ببینید (در حال به‌روزرسانی): 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398 ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 بدون تولید ، تولید ممکن نیست. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «علم دینی وقتی محقق می‌شود که اولاً شما ـ به‌عنوان منظومه معارفِ «توصیفی، ارزشی، تکلیفی» ـ و و عینی را در یک راستا و در یک مسیرِ منسجم قرار دهید و ثانیاً، مدیریت تحقیقات را به عهده بگیرید و رشد تحقیقات را بر مدار ولایت حقه سرپرستی کنید و طبیعتاً یک شبکه تحقیقات ایجاد کنید. چگونه می‌شود نسبت بین مکتب و معادله و برنامه‌ریزی عینی را برقرار کرد به‌گونه‌ای که مکتب، حاکم بر معادله و برنامه‌ریزی شود و متغیر اصلیِ منظومه معرفتی قرار بگیرد؟ اینجا احتیاج به روش داریم. روش ما در اینجا صرفاً روش تهذیبی نیست که بگوییم گزاره‌های علمی را به گزاره‌های دینی عرضه کنید. روش ما روش مبناگرایی هم نیست که صرفاً بخواهد مبانی فلسفی را بر علم حاکم کند و فلسفه‌های مضاف را ذیل فلسفه اولیٰ ایجاد کند. روشمان، روش فلسفی_اجتهادی هم نیست که بخشی را از اجتهاد بگیریم و بخشی را از فلسفه بگیریم. روش ما اجمالاً این است که باید ابتدا نظام معرفت دینی یا نظام معارف استنباطی، اعم از «معارف تکلیفی و معارف توصیفی و معارف ارزشی» و در مقیاس «فرد، جامعه و سرپرستی جامعه»، را استنباط کنیم و بعد باید اینها را در تولید معادله و مدل‌های اجرایی فرآوری کنیم. این فرآوری به‌معنای انضمام نیست که ما یک جلد کتاب به نام معارف بنویسیم و آن را کنار کتاب علوم بگذاریم به‌گونه‌ای که علم راه خود را برود و معارف دینی هم راه خود را برود! این چیزی را حل نمی‌کند. فرآوری به‌معنای تکرار کلیات هم نیست. مکتب‌های مضاف یعنی فرآوری‌شدنِ معارف دینی در عرصه موضوعات مختلف و نه تکرار آن کلیاتِ حاکم بر همه آن شرایط. مثل اینکه ما الان یک مبانی کلی داریم که آن را، هم در تولید نظام تربیتی و هم در اقتصاد و جامعه‌شناسی به کار می‌بریم. پیداست که اینها به یک معنا نه مبانی خاص جامعه‌شناسی هستند و نه مبانی خاص علوم تربیتی یا مبانی خاص اقتصاد؛ بلکه مبانی کلی عام هستند. ما نیازمند به مکتب‌های مضاف هستیم که در آن، مبانی عام در حوزه‌های خاص فرآوری شوند [و به علم نزدیک شوند] و بعد از فرآوری شدن، باید نحوه تعامل بین این معارف با فرایند تولید معادله و نحوه تعامل این معارف با فرایند تحقق عینی و اجرا تعریف شود. این، همان مسیری است که باید طی شود و الا ما به علم دینی نخواهیم رسید. باید منظومه معارف، استنباطی باشد و حتی هم باید تبدیل به شود؛ یعنی حکمت باید در تبعیت عقل از وحی تولید شود، نه مستقل از وحی. فلسفه باید از [هرگونه] سکولاریسمِ منطقی نجات پیدا کند. لذا همین‌گونه که فلسفه، استنادش به دین، ناکافی است، فلسفه مضاف هم به طریق اولی، اماواگرهایی دارد. ما باید حکمت مضاف را تولید کنیم که ذیل مکتب قرار دارد. خود فلسفه هم باید بیش از آنچه که الان هست، متعبد به دین شود. تنها از این طریق است که امکانِ فی‌الجمله دستیابی به فراهم می‌آید.» 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398 @mirbaqeri_ir @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🛑💥 مذاکرۀ تمدنی، دانش و قدرتِ روحیِ خاصِ خودش را می‌طلبد و کسانی که تفکر و دانش و شجاعت و جسارتِ این نوع مذاکره را ندارند، نمی‌توانند پرچم‌دار این کار بشوند و اگر پرچم‌دار بشوند، نتیجه چندانی عائد نخواهد شد. 🔰 آیت‌الله میرباقری: 🔹 مذاکره دو گونه است: مذاکره انفعالی و . مذاکره انفعالی یعنی مذاکره کنیم که شاید یک امتیازاتی به ما بدهند و ما را نیز در جامعه جهانی بپذیرند و گشایش‌هایی برای ما ایجاد کنند. اما مذاکره تمدنی، مذاکره از موضع ملتی است که آغازگر و پرچمدار یک حرکت تمدنی در برابرِ تمدن رقیب است. ما گفت‌وگو را قبول داریم، اما گفت‌وگو از موضع قدرت تمدنی، نه از موضع ضعف و انفعال. 🔹 مذاکرۀ تمدنی، تفکر و دانش و قدرتِ روحیِ خاصِ خودش را می‌طلبد و کسانی که تفکر و دانش و شجاعت و جسارتِ این نوع مذاکره را ندارند، نمی‌توانند پرچم‌دار این کار بشوند و اگر پرچم‌دار بشوند، نتیجه‌ای عائد نخواهد شد و به نظر می‌رسد علت شکست مذاکرات اخیر ، علاوه بر خباثت و بدعهدی دشمن، همین فقدان قدرت روحی و دانشی در جبهۀ خودی برای مذاکرۀ تمدنی بود. البته بنده نمی‌خواهم زحمات را نادیده بگیرم و بگویم هیچ دستاورد مثبتی نداشته‌ایم، بلکه ریشۀ نتیجه‌بخش نبودنِ این نوع مذاکرات را دارم عرض می‌کنم. حتی وقتی گفت‌وگوی تمدن‌ها را طرح می‌کردند، ظرفیتشان ظرفیت گفت‌وگوی تمدنی نبود. این که با ادبیات تمدن غرب و در چارچوب جهانی‌سازی غربی با خودِ غرب مذاکره کنیم، گفت‌وگوی تمدنی نیست؛ گفت‌وگفت است نه گفت‌وگو. 🔹 ما باید سرمایه‌گذاری کنیم و گفتمان مذاکرۀ تمدنی و انقلابی را به گفتمان عمومی و مطالبه عمومی تبدیل کنیم. به طور کلی، یکی از زمینه‌های تشکیل این است که گفتمان انقلاب اسلامی را به شعارهای پرجاذبه و فراگیر تبدیل کنیم، به‌طوری که آرام‌آرام به گفتمان عمومی و مطالبه عمومی و مردمی تبدیل شود. 🔹 شعارهای انقلاب و ادبیات امام هنوز زنده است. می‌شود این شعارها را به یک گفتمان عمومی تبدیل کرد، به‌طوری که از کف جامعه هم همین مطالبات دنبال شود و آن‌وقت، ، در مسیر صحیح خودش قرار می‌گیرد. ما باید گفتمانی براساس شعارهای امام و رهبری شکل بدهیم و از جمله مطالب مهم این است که حتماً نگذاریم شعارهای مثبت را کسانی که نسبتی با آن شعارها ندارند تملّک کنند و معنا کنند! برای مثال، نباید دفاع از آزادی را کسانی که حقیقتاً طرفدار آزادی نیستند مصادره کنند و آن را معادل قرار دهند. (۱۳۹۹/۹/۲۸) @mirbaqeri_ir @KanooneQarbshenasiAndisheIslami