eitaa logo
کاری کن خدا عاشقت بشه
806 دنبال‌کننده
34.8هزار عکس
22.4هزار ویدیو
60 فایل
کانال مذهبی و مطالب مفید و متنوع ارسال هر شب ارتباط با ادمین @Basirat_ekh
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفاً ورق بزنید پنج در مورد برنامه
ای آقای من ای خدای من در شأن تو این نیست که دستور به درخواست دهی و از بخشش خودداری کنی، تو با عطاهایت بر اهل مملکتت بسیار کریمی و بر آنان با محبّت و رأفت بسیار احسان کننده‌ای؛ خدایا مرا در کودکی در میان نعمت‌ها و احسانت پروریدی و در بزرگ‌سالی نامم را بلند آوازه ساختی، ای آن‌که مرا در دنیا به احسان و نعمت‌هایش پرورید و برایم در آخرت به گذشت و کرمش اشاره کردی دعای زیبای ابوحمزه
🔴 💠 فردى نمی‌توانست با خود کنار بیاید و هر روز با همسرش جرّوبحث داشت. نزد داروسازی قدیمی رفت و از او خواست بدهد تا بتواند با آن همسر خود را بکشد. داروساز گفت اگر سمّی قوی به تو بدهم که همسرت فوراً کشته شود همه به تو شک می‌کنند پس سمّ می‌دهم که هر روز در خوراک او بریزی و کم کم او را از پای درآورى. 💠 و توصیه کرد برای اینکه بعد از مرگش‌ کسی به تو شک نکند در مدتی که به او می‌دهی تا می‌توانی به همسرت کن! این فرد، را گرفت و به توصیه‌های داروساز عمل کرد. 💠 هفته‌ها گذشت و او کار خود را کرد و اخلاق همسر را تغییر داد تا آنجا که او نزد داروساز رفت و گفت من او را به قدر دوست دارم و دیگر دلم نمی‌خواهد او بمیرد بده تا سمّ را از بدن او خارج کند! داروساز زد و گفت آنچه به تو دادم نبود! 💠 سمّ در خود تو بود و حالا با مهر و محبّت، آن سمّ از ذهنت بیرون رفته است. 💠 قوی‌ترین معجونیست که به صورت تضمینی، ، کینه و خشم را نابود می‌کند!
در دگرگونی حالات گوهر انسانها شناخته می شود و گذشت روزها اسرار پنهانی را بر تو آشکار می سازد حکمت ۲۱۷ نهج البلاغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ زیبای «خانه پدری» 💠 سیدی! گم شدم... حرم... مولا... از کجا می‌شود به او برگشت؟ شاعر: سید حمیدرضا برقعی ‌
✳️ جنگ گفتمان‌ها! 🔻 جنگ واقعا بین دو گفتمان است؛ گفتمان و گفتمان . 🔸 علیه‌السلام در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند: به خدا سوگند در تمام دوران حکومت و مبارزات، من حتی یک به مردم نگفتم و هیچ‌چیزی که به مردم مربوط بود، از آنان پنهان نکردم. این گفتمان علوی است و در برابرش گفتمانی است که آن را می‌نامند و پدرش است. ❗️ماکیاولی در کتاب ، در دستورالعمل حکومتی خود خطاب به ( و این عهدنامه را باید دربرابر گذاشت) می‌گوید: این اخلاقی که تاکنون انبیا از آن حرف زدند، اخلاق پیرزن‌هاست؛ اخلاق خصوصی است و به درد نمی‌خورد! سپس به شاهان، آموزش مناسک ورود به می‌دهد که تفکیک دین از حکومت و تفکیک اخلاق از سیاست، اذن دخول در آن است. ‼️ می‌گوید: دربرابر ده فرمان موسی و عیسی علیهم‌السلام که «دروغ نگویید»، «سرقت نکنید» و ... من ده فرمان جدیدی آورده‌ام. ازجمله این ده فرمان، این‌هاست که می‌گوید: «دشمنانت را بکش و اگر می‌توانی دوستانت را نیز». همچنین می‌گوید: «به حاکمان سفارش می‌کنم که دروغ بگویید و وانمود کنید که راست می‌گویید». 👤 📚 از کتاب «علی و شهر بی‌آرمان» 📖 صفحات ۱۱ و ۱۲ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | خدایا ما را مجانی ببخش! خاطره مرحوم آیت الله مصباح یزدی از مرحوم آیت الله حاج میرزا عبدالعلی تهرانی
🔻پای درس آقا| در شب‌های قدر از خدا عذرخواهی کنید حضرت آقا می‌فرمایند: شب قدر، فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی است. حال که خدا به من و شما میدان داده است که به سوی او برگردیم، طلب مغفرت کنیم و از او معذرت بخواهیم والا روزی خواهد آمد که به ما اجازه عذرخواهی نخواهند داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💭 همۀ بدی‌هایت را به خدا بگو... 👈🏻 وقتی بدی‌هات رو بگی خدا برای تک‌تکش کمک‌ات خواهدکرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه زیبا گفت : اگر 🌓 شبی باشد که تقدیر عالم در آن تعیین می گردد، همه ی شب های جبهه شب قدر است.
◾️امیرالمؤمنین(ع): اُف بر شما! هرچه شما را فراخواندم جوابی ندادید... چون مردم کوفه حاضر به رفتن به مصر و مقاومت در مقابل یاران معاویه نشدند، مصر سقوط کرد و خبر فتح آن توسط معاویه و شهادت محمد بن ابی‌بکر به امام(ع) رسید. در این هنگام حضرت بر منبر رفت و براى مردم خطبه خواند: «شما کسانی هستید که نه به یارى شما می‌توان انتقام گرفت و نه با پایمردى شما می‌توان به مقصودى رسید. پنجاه و چند روز شما را به یارى برادرانتان دعوت كردم؛ مثل شترى كه لب‌هایش شكافته باشد و از خستگى بنالد، نالیدید. و مثل كسى كه هیچ‏وقت قصد جهاد با دشمن را ندارد و نمى‏‌خواهد از این راه ثوابى بیندوزد به زمین چسبیدید. سپس از بین شما سپاهى کوچک و پریشان‌حال و ناتوان نزد من آمد. چنانكه گویى آنها را به سوى مرگ مى‌‏كشند و آنها مى‌‏نگرند، اُف بر شما باد!» 📘بخشی از کتاب «ترجمه الغارات»، روایت سال‌های روایت‌ نشده حکومت امیرالمؤمنین(ع)
🇩🇪 آلمان متمدن و غارت نامیبیا 🔻 بین سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۸ نیروهای آلمانی ده‌ها هزار تن از قبیله را قتل‌عام کردند. آنها به این دلیل کشته شدند که علیه قیام کرده بودند. آلمانی‌ها با خدعه و نیرنگ و به زور اسلحه شهرهای اصلی کرانه آفریقا از مرز تا رودخانه اورنج را گرفتند و بعد به سمت آفریقای جنوب غربی پیش رفتند. اما مردمی که در برابر آلمانی‌ها قیام کرده بودند شدند، چنانچه با آمارهای موجود در سال ۱۹۱۱ از ۸۰ هزار هررویی و ۲۰ هزار نامایی فقط ۱۵۱۳۰ هررویی و ۹۸۷۱ نامای زنده ماندند!!! [قتل‌عام حدود ۹۰ هزار نفر در طی ۴ سال] 📚 کتاب شناخت ماهیت و عملکرد امپریالیسم، ص ۱۶۹. 👤 دکتر همایون الهی، استاد دانشگاه تهران 🌐 https://b2n.ir/s34749 🔴 چهره واقعی غرب مدعی حقوق بشر
❇️ ابراهیم هادی: این را هرگز فراموش نکنید، تا خود را نسازیم و تغییر ندهیم، جامعه ساخته نمی‌شود.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸سعدی، قاعدۀ فرهنگ ماست و حافظ، ارتفاع آن🔸 روی سعدی زیاد کار کنید. اگر انسان روی سعدی خوب کار کند، حافظ را بهتر می فهمد. سعدی، فرهنگ ماست و حافظ، آن. همیشه ارتفاع، متکی به قاعده است. شما هرچه قاعدۀ یک بنا را گسترده تر کنید، بیشتر مجاز هستید که بر ارتفاع آن بیافزاید. این برج میلاد، قاعده اش یک خانه و دو خانه نیست. وگرنه نمی توانست چهار صد متر برود بالا. زیرساخت هایش از یک طرف به این خیابان می رسد و از یک طرف به آن خیابان. اگر مردم ما بخواهند همان رفعت حافظ را داشته باشند، بهترین کار این است که با وسعت مطالب سعدی مأنوس بشوند. رسیدن به حافظ بدون عبور از سعدی میسر نیست. سعدی شناسی، شرط حافظ شناسی است. توصیه می کنم که شاعران و کلاً مردم ما از اشعار حافظ و سعدی فاصله نگیرند.
اندر احوالات تناقضات و