#انگیزشی
🍀امام علی _علیه السلام_ :
اَلبَیتُ الَّذی یُقرَآُ فیهِ القُرآنُ وَ یُذکَرُ اللهُ – عَزَّ وَ جَلَّ – فیهِ تَکثُرُ بَرَکَتُهُ وَ تَحضُرُهُ المَلائِکةُ وَ تَهجُرُهُ الشَّیاطینُ .
خانه ای که در آن قرآن خوانده شود و خدا را به یاد آرند، برکتش فزونی یابد و فرشتگان به آن خانه درآیند و شیاطین از آن دوری جویند .
اصول کافی 2/610
🔸🔹🔸
🏡 خانه ای که قرآنی شود
1⃣ برکتش زیاد میشود
برکت در مال، در عمر، در محبت، در علم و...
2⃣ محل نزول ملائکه خواهد بود
ملائکه عامل خوبی و خیر هستند و خانه ای که ملائکه به آن رو کنند محل نزول خیرات و الطاف الهی می شود.
3⃣ شیاطین از آن دور می شوند.
شیاطین عامل شر و پلیدی هستند و خانه ای که شیاطین از آن دور شوند، زمینه های گناه، بدی و آلودگی از آن دور میشوند.
🌸 فاقرؤا ما تیسّرَ من القرآن 🌸
@amozesh_hefzequranekarim
┗━🍃🌺━━━━━━━━┛
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
⛶سروش:
@karimehalrasool
⛶ایتا:
https://eitaa.com/karimehalrasool
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
#مهارت_های_معلمی
✅ توجه بدون پیش شرط:
یکی از موثرترین روش های تعلیم و تربیت و البته از مشکل ترین کارها برای معلم👨🏫 و استاد، پذیرش فراگیر خود با همان ویژگی های شخصیتی است که دارد.
برای این کار باید نگاه خود را به آنها مثبت➕ کنید.
🔸آنها برای جنگ با شما در کلاستان حاضر نشده اند با شما هم هیچ دشمنی ندارند.
🔸به همه نگاهی بدون تبعیض و بدون تعصب و حب و بغض داشته باشید.
🔸شاید این امر از نظر باطنی و واکنش درونی برای همه آسان نباشد؛ اما در عمل و نمود بیرونی چاره ای از آن نیست و البته یک شاخصه دارد که دست کم فراگیران شما چنین برداشت خوب و مثبتی را از رفتار شما خواهند داشت.
⁉️خواهید پرسید چکار کنیم؟
پاسخ یک جمله است:
😊 تا می توانید اخم نکنید و لبخند بزنید.
لبخند شما هم به فراگیران و هم به خود شما عزت نفس می دهد.
🔸در چنین حالتی هم شما راحت تر تدریس می کنید و هم آنها راحت تر شما را باور می کنند.
https://eitaa.com/ahlalquran
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
⛶سروش:
@karimehalrasool
⛶ایتا:
https://eitaa.com/karimehalrasool
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
❣ #سلام_امام_زمانم❣
🌼ز عاشقان شنیدهام
🍂 #جمعه ظهور می کنی❤️
🍁ز مرز #انتظارها
🌸دگر عبور می کنی
🌼شب سیاه می رود
🍂 #صبح_سپید می رسد
🍁جهان بى چراغ را
🌸غرق به نور✨ می کنی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج🌸🍃
#السلام_علیک_یا_بقیة_الله_فی_ارضه
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
⛶سروش:
Sapp.ir/karimehalrasool
⛶ایتا:
eitaa.com/karimehalrasool
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
آیا در قرآن تضاد وجود دارد❓
🔎 برای اثبات و بررسی #رجعت، به سراغ آیات قرآن می رویم. خداوند در آیه ٨٣ سوره ی نمل میفرماید: «وَ يَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ فَوْجا مِمَّنْ يُكَذِّبُ بِآياتِنا» در اين آيه به صراحت آمده است كه خداوند گروهی از هر امت را پس از مرگ، دوباره زنده میكند و اين غير از قيامت خواهد بود، زیرا در قيامت همه مردم زنده میشوند. مرحوم قمی در کتاب «التفسیر» آورده است که، امام صادق در تفسیر این آیه فرمودند: اين آيه مربوط به زمان #رجعت است و آيه مربوط به قيامت آيه «وَ حَشَرْناهُمْ فَلَمْ نُغادِرْ مِنْهُمْ أَحَدا» میباشد.
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
⛶سروش:
Sapp.ir/karimehalrasool
⛶ایتا:
eitaa.com/karimehalrasool
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
آیه۲۳ سوره مبارکه اسراء: وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوٓا إِلَّآ إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَآ أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَآ أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا
¤.¤.¤.¤...🌹..¤.¤.¤.¤.
آیه۲۳ }و پروردگارت فرمان داده: جز او را نپرستید! و به پدر و مادر نیكی كنید! هرگاه یكی از آن دو، یا هر دوی آنها، نزد تو به سن پیری رسند، كمترین اهانتی به آنها روا مدار! و بر آنها فریاد مزن! و گفتار لطیف و سنجیده و بزرگوارانه به آنها بگو!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
از جمله بالا استفاده مى شود: شرک سه اثر بسیار بد در وجود انسان مى گذارد:
✨۱ ـ شرک، مایه ضعف، ناتوانى، زبونى و ذلت است در حالى که توحید عامل قیام و حرکت و سرفرازى است.
✨۲ ـ شرک، مایه مذمت و نکوهش است; چرا که یک خط روشن انحرافى است در برابر منطق عقل، و کفرانى است آشکار در مقابل نعمت پروردگار، و آن کس که تن به چنین انحرافى دهد، در خور مذمت است.
✨۳ ـ شرک، سبب مى شود: خداوند مشرک را به معبودهاى ساختگیش واگذارد و دست از حمایتش بردارد، و از آنجا که معبودهاى ساختگى نیز قادر بر حمایت کسى نیستند، و خدا هم حمایتش را از چنین کسان برداشته، آنها مخذول یعنى بدون یار و یاور خواهند شد.
در آیات دیگر قرآن، نیز همین معنى به شکل دیگرى مجسّم شده است، چنان که در سوره عنکبوت آیه ۴۱ مى خوانیم: آنها که غیر خدا را معبود خویش انتخاب مى کنند، همانند عنکبوتند که آن خانه سست و بى اساس را تکیه گاه خود قرار داده و سست ترین خانه ها خانه عنکبوت است (مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللّهِ أَوْلِیاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کانُوا یَعْلَمُونَ).
* * *
بعد از اصل توحید، به یکى از اساسى ترین تعلیمات انسانى انبیاء، ضمن تأکید مجدّد بر توحید، اشاره کرده مى گوید: پروردگارت فرمان داده که تنها او را بپرستید و نسبت به پدر و مادر نیکى کنید (وَ قَضى رَبُّکَ أَلاّ تَعْبُدُوا إِلاّ إِیّاهُ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً).
قضاء مفهوم مؤکّدترى از امر دارد، و امر و فرمان قطعى و محکم را مى رساند و این نخستین تأکید در این مسأله است.
قرار دادن توحید یعنى اساسى ترین اصل اسلامى، در کنار نیکى به پدر و مادر تأکید دیگرى است بر اهمیت این دستور اسلامى.
مطلق بودن احسان که هر گونه نیکى را دربرمى گیرد و همچنین، والدین که مسلمان و کافر را شامل مى شود، سومین و چهارمین تأکید در این جمله است.
نکره بودن احسان (إِحْساناً) که در این گونه موارد براى بیان عظمت مى آید پنجمین تأکید محسوب مى گردد.
توجه به این نکته نیز لازم است که: فرمان، معمولاً روى یک امر اثباتى مى رود در حالى که در اینجا روى نفى رفته است (پروردگارت فرمان داده که جز او را نپرستید).
این ممکن است به خاطر آن باشد که: از جمله قَضى فهمیده مى شود که جمله دیگرى در شکل اثباتى در تقدیر است و در معنى چنین مى باشد:
پروردگارت فرمان مؤکد داده: او را بپرستید و غیر او را نپرستید.
و یا این که: مجموع جمله نفى و اثبات (أَلاّ تَعْبُدُوا إِلاّ إِیّاهُ) در حکم یک جمله اثباتى است، اثبات عبادت انحصارى پروردگار، سپس به بیان یکى از مصداق هاى روشن نیکى به پدر و مادر پرداخته مى گوید:
هر گاه یکى از آن دو، یا هر دو آنها، نزد تو به سن پیرى و شکستگى برسند (آن چنان که نیازمند به مراقبت دائمى تو باشند) از هر گونه محبت در مورد آنها دریغ مدار، و کمترین اهانتى به آنان مکن، حتى سبک ترین تعبیر نامؤدبانه یعنى اف به آنها مگو (إِمّا یَبْلُغَنَّ عِنْدَکَ الْکِبَرَ أَحَدُهُما أَوْ کِلاهُما فَلا تَقُلْ لَهُما أُفّ).
و بر سر آنها فریاد مزن (وَ لاتَنْهَرْهُما).
بلکه با گفتار سنجیده، لطیف و بزرگوارانه با آنها سخن بگو (وَ قُلْ لَهُما قَوْلاً کَرِیماً).
📚تفسیرنمونه
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
⛶سروش:
Sapp.ir/karimehalrasool
⛶ایتا:
eitaa.com/karimehalrasool
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
1-هوای نفس در قرآن - رادیو معارف.m4a
زمان:
حجم:
2.61M
💠 مفاهیم موضوعی قرآن کریم
(سی و سومین موضوع)
🔶 فایل #سخنرانی حجت الاسلام سیدابوالفضل حکیمی مدیر مؤسسه کریمه آل رسول(سلام الله علیها) در برنامه #به_رنگ_خدا پخش از رادیو سراسری معارف
🔰موضوع: "هوای نفس در قرآن "
🔹۹۹/۰۳/۱۷🔹
#حجت_الاسلام_سید_ابوالفضل_حکیمی
#مفاهیم_موضوعی_قرآن
#مؤسسه_کریمه_آل_رسول_سلام_الله_علیها
#صوت
#واحد_مرکزی_قم
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
⛶سروش:
Sapp.ir/karimehalrasool
⛶ایتا:
eitaa.com/karimehalrasool
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
2-نصیحت در قرآن-رادیو معارف.m4a
زمان:
حجم:
2.63M
💠 مفاهیم موضوعی قرآن کریم
(سی و چهارمین موضوع)
🔶 فایل #سخنرانی حجت الاسلام سیدابوالفضل حکیمی مدیر مؤسسه کریمه آل رسول(سلام الله علیها) در برنامه #به_رنگ_خدا پخش از رادیو سراسری معارف
🔰موضوع: "نصیحت در قرآن "
🔹۹۹/۰۳/۱۸🔹
#حجت_الاسلام_سید_ابوالفضل_حکیمی
#مفاهیم_موضوعی_قرآن
#مؤسسه_کریمه_آل_رسول_سلام_الله_علیها
#صوت
#واحد_مرکزی_قم
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
⛶سروش:
Sapp.ir/karimehalrasool
⛶ایتا:
eitaa.com/karimehalrasool
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
نارضایتی از روزی 1- رادیو معارف.m4a
زمان:
حجم:
3.01M
💠 مفاهیم موضوعی قرآن کریم
(سی و پنجمین موضوع)
🔶 فایل #سخنرانی حجت الاسلام سیدابوالفضل حکیمی مدیر مؤسسه کریمه آل رسول(سلام الله علیها) در برنامه #به_رنگ_خدا پخش از رادیو سراسری معارف
🔰موضوع: "#نارضایتی_از_روزی1️⃣ "
🔹۹۹/۰۳/۱۹🔹
#حجت_الاسلام_سید_ابوالفضل_حکیمی
#مفاهیم_موضوعی_قرآن
#مؤسسه_کریمه_آل_رسول_سلام_الله_علیها
#صوت
#واحد_مرکزی_قم
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄
⛶سروش:
Sapp.ir/karimehalrasool
⛶ایتا:
eitaa.com/karimehalrasool
┄═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑❁═┄