ج ۲ وبینار مراحل ادبی الگوریتم اجتهاد.mp3
7.7M
💠#نشست_علمی_پژوهشی
#اجتهاد_الگوریتمی
✳️با موضوع
تاثیرگذاری علوم ادبی در فقاهت
✨استاد
حجه الاسلام سید حسن رفعتی زاده
❇️اختصاصی کانال وارثین❇️
✳️جلسه دوم
🔸چکیده مطالب
جایگاه روش لغتشناسی بحدی در فرایند اجتهاد و استنباط بالاست که بدون لغتشناسی راه بر اجتهاد و استنباط بسته است.
از میان مدلهای مطرح تحلیل لغوی در نشست مراحل ادبی الگوریتم اجتهاد الگوی صاحب جواهر ره در قالب یک نمونه کاربردی و تقریبا کامل از دوره جامع و دقیق و معتبر جواهر الکلام ارائه شد.
مراحل تحلیل لغتشناسانه صاحب جواهر ره در باب طهارت در 16 مرحله و گام ارائه شد.
برخی از مراحل مزبور عبارتند از:
1️⃣.ضبط اللغه و تعیین اعراب و حرکات
2️⃣.تعیین نوع کلمه
3️⃣.مرزگذاری بین متشابهات لغت
4️⃣.بیان معنای لغوی
5️⃣.استشهاد به کاربرد و استعمال به مثابه استدلال
6️⃣.شفاف سازی مراد از لغت
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
ج۳ تحلیل صرفی و الگوریتم اجتهاد.mp3
10.08M
🔊 #فایل_صوتی
💠#نشست_پژوهشی
#اجتهاد_الگوریتمی
✅با موضوع
الگوریتم تحلیل صرفی و الگوریتم اجتهاد
🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام سید حسن رفعتی زاده
🔶برگزار کننده : واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها(عج)
✔️جلسه سوم
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
ج ۵ الگوریتم تحلیل بلاغی فرآیند اجتهاد.mp3
32.45M
🔊 #فایل_صوتی
💠#نشست_پژوهشی
#اجتهاد_الگوریتمی
✅با موضوع
الگوریتم تحلیل بلاغی فرآیند اجتهاد
🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام سید حسن رفعتی زاده
🔶برگزار کننده : واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها(عج)
✔️جلسه پنجم
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
ج۴ خرده فرایند تحلیل نحوی الگوریتم اجتهاد.mp3
28.88M
🔊 #فایل_صوتی
💠#نشست_پژوهشی
#اجتهاد_الگوریتمی
✅با موضوع
فرایند تحلیل نحوی الگوریتم اجتهاد
🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام سید حسن رفعتی زاده
🔶برگزار کننده : واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها(عج)
✔️جلسه چهارم
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═📕🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼📘═╝
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ
بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَم..
🔹 عید سعید غدیر مبارک🔹
✨ذکر علی عبادت است✨
#عید_غدیر
┅═❈🍃🌸🍃❈═┅
اسعد الله ایامکم کل عام و انتم بخیر
السعید کل السعید من احب علیا علیه السلام
عید الله الاکبر
عید اکمال دین و تمامیت نعمتها
بر همه ارادتمندان آن منجی عالم بشریت از زنجیرهای دست و پاگیر
مبارک باد
شاد باشید با عشق خود
ها علی بشر کیف بشر🙏💐🌷🎁
🏴 #السلام_علیک_یا_اباعبدالله
◾️قال الإمام الرّضا علیهالسّلام: کانَ اَبی اِذا دَخَلَ شَهْرُ الْمُحَرَّمِ لا یُری ضاحِکاً وَ کانَتِ الْکِاَّبَةُ تَغْلِبُ عَلَیْهِ حَتّی یَمْضِیَ مِنْهُ عَشْرَةُ اَیّامٍ، فَاِذا کانَ الْیَوْمُ العْاشِرُ کانَ ذلِکَ الْیَوْمُ یَوْمَ مُصیبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُکائِهِ و یَقُولُ هُوَ الیَومُ الَّذی قُتِلَ فیهِ الحُسَینُ صلی اللهُ علیه؛
◾️هر گاه #ماه_محرم فرا می رسید، پدرم (امام کاظم علیهالسّلام) خندان دیده نمیشد و غم بر او غلبه مییافت تا آن که 10 روز از محرم میگذشت، پس هنگامی که روز دهم میرسید، آن روز، روز مصیبت، غم و گریه پدرم بود و میفرمود: این همان روزی است که حسین که درود خداوند بر او باد در آن روز کشته شد. امالی صدوق، ص ۱۱۱
📢 کانال روابط عمومی #مرکزخدمات حوزههای علمیه
Go2l.ir/CSIS_Eta 🆔 :ایتا
#معنی_محوری
#تمرکز
#معناشناسی
#مهارت_ترجمه_بلاغی
#مهارتهای_پایه_اجتهاد
#مهارتهای_ادبی
✅معناشناسی یا معنایابی
از آنجا که واژگان، پلی هستند برای رسیدن به گوهر معنی،
معنایابی هدف اعلی و اصلی از فرآیندهای صرفی و نحوی و بلاغی است.
اگر بدون روش معنایابی و بدون تمرکز بر این کارکرد ادبیات بخوانیم
بهره ای از ادبیات نبرده ایم و ثمره ای بر تلاشهای ما مترتب نمی شود!😔
1⃣در علم صرف باید بدانیم👇
که مثلا وزن فعُل_ یفعُل لازم است یعنی معنای واژگانی که بر این وزن باشند معنایی خارج از ذات شیئ یا شخص ندارند شرُف یعنی خود شخص شریف است به دیگری کاری ندارد
یا مثلا وزن افعل دلالت بر رنگ و عیب و .. میکند مانند اعور تا ما را در ترجمه صرفی کمک نماید.
2⃣در علم نحو باید بدانیم👇
مفعول مطلق یا حال یا معه یا تمییز چگونه ترجمه میشود و بتوانیم ترجمه نحوی دقیق داشته باشیم
ترجمه های قرآن متاسفانه پر است از معادل گذاری های غلط نحوی
3⃣در علم بلاغت باید بدنبال معنی یابی باشیم
منتهی معنا در بلاغت دو چیز است معنای اولیه و ثانویه
که دومی همان اغراض و اهداف از سخن و ارتباط است
پس باید علاوه بر معنای اولیه در جستجوی غرض متکلم باشیم مثلا در اینجا چرا قید را ذکر کرده چرا حذف کرده چرا مقدم آورده و ...
📒در حقیقت مهارت ترجمه واژگان و تراکیب قرآن و روایات
در ۲ مرحله قابل تعریف است که مرحله اول، فهم متن مبدا است که در ۴ گام ذیل خلاصه میشود.👇
گامها:
۱.ترجمه لغوی
۲.ترجمه صرفی
۳.ترجمه نحوی
۴.ترجمه بلاغی
ترجمه در مرحله اول بر اساس:
1⃣معنای اولیه (لغت و صرف و نحو)
2⃣معنای ثانویه (نحو و بلاغت)
ارایه میشود.
مرحله دوم، صحت سنجی ترجمه و ویراستاری محتوایی و ادبی ترجمه است.
👌👈برای آشنایی با ترجمه های غلط آیات و روایات
و همچنین روش صحیح ترجمه می توانید
به کتابهای فن و مهارت ترجمه
مراجعه داشته باشید 🙏🙏
📣بدون ترجمه صحیح به تفسیر نخواهیم رسید
و بدون تفسیر صحیح قرآن و روایات
به اجتهاد صحیح نخواهیم رسید😱
🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
#معرفیسامانهپژوهشی
عنوان سامانه:
جُـــــهد
(جستجوی هوشمند دانش)
با این ابزار،محققان میتوانند در بین بیش از پنجاه هزار جلد کتاب، نشریه و تقریر علوم اسلامی به راحتی به تتبع بپردازند.
#منابعمتصل به این جستجوگر هوشمند:
۱.کتابخانه مدرسه فقاهت؛
۲.کتابخانه اهل سنت؛
۳.مدارک اسلامی؛
۴.تقریرات.
✅یادآور میشود که این سامانه در حال به روزرسانی و توسعه است.
آدرس سامانه
ــــــــــــــــــــ
واحد پژوهش مدرسه علمیه امام جعفرصادق(سلام الله علیه) تایباد
💐با ما همراه باشید
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═
#پژوهش
#معرفی_کتابخانه_های_دیجیتالی
۱) کتابخانه دیجیتالی تبیان
http://www.tebyan.net
۲) کتابخانه دیجیتال نور
http://www.noorlib.ir
۳) کتابخانه آنلاین
http://infoketab.ir/
۴) کتابخانه دیجیتال سازمان اسناد و كتابخانه ملي
http://www.nlai.ir
۵) کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی
http://www.ical.ir
۶) کتابخانه اینترنتی علاءالدین
http://www.aladdinlibrary.org
۷)کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران
http://library.ut.ac.ir/
۸) کتابخانه تخصصی اهل البیت (علیهم السلام)
https://library.razavi.ir
۹) کتابخانه پایگاه حوزه
www.hawzah.net
۱۰) کتابخانه پایگاه اندیشه قم
www.andishe qom.com
۱۱) کتابخانه باشگاه اندیشه
WWW.bashgah.net
۱۲) کتابخانه امام علی (علیه السلام)
www.imamAlinet.net
۱۳) کتابخانه دیجیتالی مذاهب
http://mazaheb.com
۱۴) کتابخانه آیة اللّه مکارم شیرازی
www.makaremshirazi.org
۱۵) کتابخانه آیة اللّه مصباح یزدی
www.mesbahyazdi.org
۱۶) کتابخانه الکترونیکی معارف اسلام
www.maarefislam.com
۱۷) کتابخانه آیة اللّه مرعشی نجفی
https://www.ghbook.ir/index
۱۸) کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام
www.historyLib.com
۱۹) کتابخانه تخصصی فقهی ائمه اطهار
www.Lankarani.com
۲۰) کتابخانه مدرسه فقاهت
https://lib.eshia.ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#تخفیف_ویژه
اجرای #آنلاین بیش از 230 عنوان نرم افزار های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بدون نیاز به نصب و فعالسازی تا 40 درصد #تخفیف ویژه آغاز سال تحصیلی حوزه ها
🌐www.abrenoor.ir
📢 کانال روابط عمومی #مرکزخدمات حوزههای علمیه
Go2l.ir/CSIS_Eta 🆔 :ایتا
روش شناسی تحلیل لغت استاد واسطی.pdf
1.01M
✅✅الگوریتم لغت شناسی #استاد_واسطی
#روششناسی_تحلیل_لغوی
📣الگوریتم تحلیل لغوی و فرایند اجتهاد
📒مدلهای موجود در تحلیل لغت
در دوره فاز ادبی الگوریتم اجتهاد جلسه دوم
یکی از الگوهای تحلیل لغوی یعنی الگوی صاحب جواهر الکلام را در ۱۶ مرحله بیان کردیم
اکنون👇👇👇
یکی دیگر از الگوهای موجود در تحلیل لغات آیات و روایات یعنی
الگوی استاد واسطی در ۱۲ مرحله را تقدیم دوستان علم و پژوهش و حقیقت میکنیم.🙏🙏
دوستان جویای الگوریتم اجتهاد حتما این مقاله را ببینند👆👆
🌏🌏🌏✅✅@karvarzi_eghtehad