eitaa logo
کشکول کریمه 🕌
153 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
36 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
Hazrate Abutaleb (alayhessalam) (3).mp3
4.5M
آیت الله سید احمد نجفی حفظه الله تعالى: اگر کسی میخواهد به ولایت امیرالمومنین برسد،حضرت ابی طالب رو فراموش نکند ؟!!مجرای وصول به ولایت امیرالمومنین،مقام شامخ ابوت حضرت ابی طالب،پدر بزرگوارش هست! همه ی ما غافلیم،شیعه هم غافل هست! ابی طالب که بر گردن رسول خدا،از تمام خلق بیشتر حق دارد، مطالب ظاهری را می گویم. اگر حضرت ابی طالب که ریشه هست،نبود،امیرالمومنین رو در ظهور نداشتیم. این پدر و مادراز اسباب ظهور علوی هستند! فاطمه بنت اسد و حضرت ابی طالب، عمران ،نام مبارکش. اونوقت خجالت نمیکشیم میگیم شیعه ی امیرالمومنین. این ظلم و جنایتی که تاریخ به حضرت ابی طالب کرده و نسبت به ایشان حرفای نابجا و ناصواب گفته شده رو بردارید تحقیق کنید و به دست شیعیان بدهید. بد بختی ما،مال اینه که آل محمد رو نمیشناسیم!قدردانی نمیکنیم! خداوند تبارک و تعالی وقتی میخواد این ولایت رو عرضه کنه،در اون حدیث قدسی سلسله الذهب، نفرموده، ولایةعلی حصنی...، فرمود: ولایت علی بن ابی طالب حصنی... . پدر، ضمیمه ی مطلب است. به پیشگاه با کرامت و منوّر حضرت ابوطالب، صلواتی هدیه بفرمائید. @seyedahmadnajafi110 @salavatnameh @kashkoolkarime🕌
به برکت او، خاکستر «طلا» می شود! حجت الاسلام صبرآمیز حفظه الله صَلَّ اَللّٰهُ عَلیْکَ اَیُها الاِماٰمَ اَلْرَئوفْ ، یاٰ عَلیِ بْنِ موْسَی اَلْرِضاٰ عَلَیْهِ اَلْسَلاٰمْ گرچه شاعری گوید: اغنیاء مکه روند و فقرا سوی تو آیند، جان به قربان تو شاها که حج فقرایی ... ولی آیا کسی که زیارت حضرت رضا علیه السلام می رود و هزار هزار حج و عمره آن هم مقبوله و نیز خیرات دنیا و آخرت نصیب او می شود فقیر است؟ یا آنکه مشهد نمی رود؟ از یکی از بزرگان خراسان نقل شده: «اگر یک مرتبه به نیابت حضرت ابوطالب علیه السلام و یک بار به نیابت حضرت عبدالمطلب علیه السلام به زیارت آقا(عَلیِ بْنِ موْسَی اَلْرِضاٰ عَلَیْهِ اَلْسَلاٰمْ ) مشرف شوی وضع زندگیت خوب می شود و دست به خاکستر گذاری طلا می شود ان شاء الله....»! به پیشگاه با کرامت و منوّر حضرت ابوطالب، صلواتی هدیه بفرمائید. @shabname_hekmat @salavatnameh @kashkoolkarime🕌
🔻موقع باشید! 🔵 آقا مجتبی تهرانی (رحمة‌الله‌علیه): اگر می‌خواهی صدقه بدهی، همین طوری صدقه نده؛ زرنگ باش، حواست جمع باشد. صدقه را از طرف امام رضا برای سلامتی امام زمان بده! اینجوری برای دو معصوم است؛ دو معصومی که خدا آنها را دوست دارد، ممکن نیست خداوند این صدقه تو را رد کند. توهم اینجا حق واسطه‌گری‌ات را می‌گیری. تو واسطه‌ای و همین حق واسطه‌گری‌ است که اجازه می‌دهد تو به مراحل خاص برسی. 🌕 امام صادق (علیه السلام): صدقه دادن در شب جمعه و روز آن و نيز صلوات بر محمد (صلی الله علیه و آله) در شب جمعه و روز آن، برابر هزار حسنه است و هزار بدي به وسيلة آن نابود مي شود و هزار درجه بر مقام آدمي افزوده مي شود . 📚وسائل الشيعه ، ج۷، ص۴۱۳ 🌿 @kashkoolkarime🕌
6.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡خوشا به حال کسانی که این نهال وجودشان به ثمر رسید از این مفاهیم به درآمده‌اند از الفاظ بازی رهایی یافته‌اند از انباشتن الفاظ کاری درست نمی‌شود به لقلقه لسان کاری درست نمی‌شود حتی این نمازی که می‌فرمایید نماز عبادت بدین عظمت است اقم الصلاه لذکری مقدمه است برای آن حقیقت. اگر به یاد من نباشد به سوی غایت غایاتتان غایت‌ قصوایتان رهسپار نبوده باشید خداوند مشهودتان نباشد و برای شما نباشد و حاضر نباشد و شما در حضور نباشید و آن طور که جناب (صلی‌الله‌ علیه و آله) فرمود که المصلی یناجی ربه: «نمازگزار با پروردگارش مناجات می‌کند» مناجات نباشد حضور نباشد نیست چون می‌بینی صورت مقدمه‌ای دارد... @shakhehtoba @kashkoolkarime🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
g-829.mp3
11.09M
🎧گوش دهیم. 🎙رابطه خودشناسی با خداشناسی (۳) 📌شرح حدیث: أفضَلُ المَعرِفَةِ مَعرِفَةُ الإنسانِ نَفسَهُ ⏳۸ دقیقه 🔗پیوند دریافت👇 🌐http://dl.nedayepakefetrat.ir/GatateSouti/g-829.mp3 🆔 @nedayepakefetrat @kashkoolkarime🕌
بسمه تعالی شانه. : شب و روز بیست‌و‌هفتم رجب فوق‌العاده عظیم است. امید که آن را غنیمت بشماریم و قدر بدانیم تا مبعث آفاقی با مبعث انفسی ما همراه شود و حقیقت مبعث، در جان ما ظهور کند و پیامبر درونی ما هم، که شعاعی است از وجود رسول‌الله صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، مبعوث شود؛ به نحوی که بیست‌و‌هفتم ماه رجب برای ما، هم عید مبعث ظاهری و آفاقی باشد و هم عید مبعث باطنی و درونی و انفسی. تعبير اللّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ بِالتَجَلِّی الْأَعْظَمِ که در آغاز دعای شب و روز مبعث است، خيلی تعبير برجسته‌ای است. يكی از جاهايی كه در نصوص روايی ما تعبير تجلّی وجود دارد، همين دعای شب يا روز مبعث رسول اكرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم است. پیامبراکرم تجلّی اعظم خداوندند. رساترين واژه برای تبيين عالم هستی و ماسوی‌الله، واژه‌ی تجلّی است كه برخی تصوّر می‌كنند آن را عرفا و صوفيه ساخته‌اند؛ در حالی‌که اين‌گونه نيست. برخی از تعابيری كه معمولاً در ادبيّات فلاسفه و متكلّمين بيان می‌شود، ريشه‌ی حديثی و روایی ندارد؛ مثل واجب‌الوجود، یا علّت‌العلل یا محرّك اولی، كه فلاسفه آنها را درباره‌ی خدای متعال به كار می‌برند. در بین واژه‌هایی كه در متون دينی برای پیدایش عالم وجود دارد و منصوص است، واژه‌ی تجلّی رساترين تعبیر است. گر چه در قرآن و احاديث تعبير خالق و خلقت وجود دارد، امّا واژه‌ی تجلّی و اينكه عالم، جلوه‌ی حقّ متعال است، از آن شيواتر و رساتر است. در تجلّی، يك متجلّی، یعنی كسی كه تجلّی كرده است، وجود دارد و يك جلوه، كه در اثر تجلّی پديد آمده است. اسم اين كار هم، تجلّی است. پس سه تا شد: كسی كه تجلّی كرده یا متجلّی؛ چيزی كه در اثر تجلّی به وجود آمده یا جلوه و اين پروسه، که به آن تجلّی گفته می‌شود. پیامبراکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم تجلّی اعظم خداوندند. تعبير تجلّی در قرآن وجود دارد. در داستان حضرت موسی عليه‌السّلام، که به خدا عرض كرد: رَبِّ أَرِنِى أَنظُرْ إِلَيْكَ: خدایا خودت را به من نشان بده كه به تو بنگرم، خداوند فرمود: لَن تَرَانِی: هرگز مرا نخواهی ديد. وَلَكِنِ ٱنظُرْ إِلَى ٱلْجَبَلِ فَإِنِ ٱسْتَقَرَّ مَكَانَهُ فَسَوْفَ تَرَانِی: به آن كوه نگاه كن! اگر توانست سر جايش بايستد، بعد از آن به‌زودی مرا خواهی ديد. قرآن می‌فرمايد: فَلَمَّا تَجَلّىٰ رَبُّهُۥ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُۥ دَكًّا وَخَرَّ مُوسىٰ صَعِقًا: پس آن‌گاه که پروردگاش بر جَبل تجلّی كرد، كوه را پودر كرد و موسی عليه‌السّلام صعقه‌ای زد و افتاد؛ يا بيهوش شد يا از دنيا رفت و بعداً خدا دوباره زنده‌اش كرد. اينكه رَبّهُ به معنای ذات احديّت است یا نه، جای تأمّل دارد. در بعضی از احاديث داريم، نور اميرالمؤمنين عليه‌السّلام به آن كوه خورد و كوه را پودر كرد و موسی عليه‌السّلام صعقه‌ای زد و بيهوش شد و افتاد. حتّی داریم که نور بعضی از شیعیان امیرالمؤمنین علیه‌السّلام، مثلاً نور سلمان فارسی بود که به آن کوه خورد و کوه پودر شد و موسی علیه‌السّلام صعقه‌ای زد و افتاد. همه‌ی اینها مراتب تجلیّات حق متعالند. غرضم این بود که تعبیر تجلّی در ادبیّات قرآنی هست. در متون ادعیه هم مکرّر واژه‌ی تجلّی آمده است. مثلاً در دعای سَمات چندین بار تعبیر تجلّی تکرار شده است. در دعای شب و روز مبعث، از پیغمبراکرم صلّی‌الله‌علیه‌و­آله‌وسلّم تعبیر به تجلّی اعظم می‌کند. رسولُ‌الله صلّی‌الله‌علیه‌و­آله‌وسلّم بزرگترین تجلّی و جلوه‌ی اعظم حقّ متعال است. ما یک رسولُ‌الله در هیات بشری می‌بینیم، که قرآن فرمود بگو: إِنَّمٰا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ. لذا منکران ایشان گفتند: مَا لِهَذَا ٱلرَّسُولِ يَأْكُلُ ٱلطَّعَامَ وَيَمْشِى فِى ٱلْأَسْوٰاقِ: این چطور پیامبری است که مثل بقیه‌ی افراد غذا می‌خورد و در بازارها آمد و شد می‌کند! این جنبه‌ی خَلقی پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌و­آله‌وسلّم است. ولی جنبه‌ی نوری رسول‌خدا صلّی‌الله‌علیه‌و­آله‌وسلّم را چه کسی ظرفیت دارد ببیند!؟ در جنبه‌ی نوری، رسولُ‌الله و امیرالمؤمنین علیهماالسّلام یکی هستند. خود پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌و­آله‌وسلّم فرمودند: من و علی یک نور واحد بودیم و آن نور به این عالم هم که منتقل شد، از آدم علیه‌السّلام تا عبدالمطّلب، یکی و یک‌پارچه بود. به آنجا که رسید، دو شاخه شد؛ یکی به صُلب عبدالله رفت و منِ رسولُ‌الله شدم و دیگری به صُلب عِمران یا ابوطالب رفت و علی علیه‌السّلام شد. پس یک نورند؛ نور واحدند التماس دعا صادقزاده @kashkoolkarime🕌
💐 ... هر چه می توانید صلوات بر حضرت محمد و آل محمد ' صلوات الله علیه ' بیشتر داشته باشید ، ✨ همه اش به نفع شما خواهد بود ! به قول مرحوم علامه طباطبایی ' رضوان الله علیه ' که نکته سرّی در اینجا فرموده اند که معروف است که ؛ 🌸 وقتی شما از خدا طلب رحمت خاصّه برای رسول اکرم 'صلوات الله علیه ' می کنید ، آن ها واسطه های فیض هستند ؛ خود رسول الله 'صلوات الله علیه ' در اصل ، و بعد هم ائمه و چهارده معصوم ' علیهم السلام ' ، همه واسطه فیض حق اند. 🔹️ وقتی شما برای آن ها از خدا طلب رحمت می کنید در حقیقت برای خودتان طلب رحمت می کنید ، چون هر چه رحمت به آن ها زیاد برسد فایده اش به خود شما و ماست که می رسد. این در واقع رحمت خداست منتها از مجرایش. 💐️ اللهم صل علی محمد وآل محمد ، از مجرایش.💐 و طوری است که ما ابتدا صلوات را برای رسول اكرم 'صلوات الله علیه ' می خواهیم ولی این دعا را خدا به واسطه رسول اکرم ' صلوات الله علیه ' و به خاطر او قبول می کند. من می گویم به او رحمت بفرست رد نمی کند، اما به او نازل فرمود و عنایت فرمود ، عنایتش به ما هم برسد. ✨ 📚منبع ؛ کتاب ضیافت حقیقی ، صفحه ٨٨ ، حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی " رضوان الله علیه " @havayee_vesal @kashkoolkarime🕌
📝در شریعت دستور محاسبه آمده است. ⚠️امام کاظم علیه السلام می‌فرماید: «لیس منا من لم یحاسب نفسه کل یوم؛ کسی که هر روز محاسبه نفس نداشته باشد، از ما نیست.» ‼️ این تعبیر عجیبی است! 🔹 محاسبه کردن دو شیوه دارد: ◾️جزیی ◾️کلی 1⃣محاسبه کلی این گونه است که: انسان مشکلات عمده خود را دایم به چشم بیاورد. مثلا بگوید: ⬅️ در من «انانیت» هست. ⬅️ «حرص» هست. ⬅️«غفلت» هست. و هر روز به چشم خودش بیاورد. 2⃣محاسبه جزیی: به این صورت که از اول صبح تا پایان شب بررسی شود و انسان با خود بگوید من امروز چه کردم. ☑️ انسان اگر محاسبه جزیی می‌کند باز هم باید بفهمد کلیاتی که از آن بیشترین ضربه را می‌خورد، چیست. یکی از مسائل کلی، «غفلت»، یعنی به یاد خدا نبودن و با خدا نبودن است. به همین خاطر در روایت آمده که عده‌ای را به عنوان اهل غفلت می‌نویسند. ◾️در محاسبه حتما غفلت را بیاورید و بنویسید که اهل غفلت هستم. مثلا ده ساعت اصلا خبر از خدا و پیغمبر ندارم و مشغول هستم و صحبتی از خدا و پیغمبر نیست!😭 ده ساعت کم است؟! ✔️یادتان باشد غفلت را در محاسبه قراردهید. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab @kashkoolkarime🕌
✅ انسان همان‌گونه که هست می‌میرد پس با مرگ کسی تغییر پیدا نمی‌کند... ✅ پس از مردن ، سرائر و ملکات انسان ظهور می‌کند. ✅ ملکات، الان برای ما مخفی است اما بعد از مرگ کم‌کم روشن می‌شود البته برای اولیای الهی الان هم روشن است اما برای خودمان آن‌وقت روشن می‌شود. 📚 انهار اربعه https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab @kashkoolkarime🕌
عشق و عرفان راههای عملی کسب عشق و محبت الهی عامل سیزدهم : ادامه... سکوت و خلوت یکی از بهترین راههای شوراندن درون و مشاهده ملکات مکسوبه و مکتسبۀ نفسانی است : انگاه است که تمامی صفات و ملکات نفسانی در پیشگاه انسان محشور شده و انسان شاهد تمامی اعمال خود خواهد بود که؛ (اذا زلزلت الارض زلزالها) و آن هنگام زلزله ای در درون انسان پدید بیاید که هر چه در متن ذات نفسانی او موجود است بیرون بریزد. و مراد از آن زلزله ای که در قرآن بیان شده همین قیام ملکات انسانی است نه زلزله ای که مربوط به زمین و آسمان خارجی است. زلزله حقیقی موجود در نظام هستی که مورد کلام حق متعال در بسیاری از آیات قرآن قرار گرفته است، مربوط به جان و حقیقت نفس ناطقۀ انسانی است و آن زلزلۀ متعارف خارجی تمثیلی و اشاره ای از این حقیقت نفسانی است که فرموده اند عالم شرح عینی کتاب وجودی انسان است. لذا اگر می خواهی معنای واقعی زلزله را بدانی در ساعتی از شب از همه کناره بگیر و در تاریکی مطلق به سکوت نشسته و پیرامون حقیقت وجودی خود به تفکر بپرداز. یعنی در یک سکوت محض، سرت را خم کن و روی مشتت بگذار و در آن تاریکی از فکر هر چه این و آن است بیرون بیا، به طوری که هیچگونه صدایی اعم از تیک تیک ساعت و صدای جیک جیک پرندگان و غیر آن و هیچ گونه شکل و رنگ و بو و اندازه ای و حتی هیچ خاطره و حادثه ای از گذشته تو را مشغول نکند، در آن هنگام اگر خوب از هر چه بیرون ذات تو است انقطاع یافته و حتی از ظاهر اعضاء و جوارح خود نیز گذشتی و غرق در اندرون ذات خود شدی، خواهی دید معنای حقیقی زلزله چیست که قرآن کریم می فرماید: (إذا زلزلت الأرض زلزالها و أخرجت الأرض أثقالها) . زمین در لسان قرآن آن زمین پست شوره زار نفسانی است که بالا نرفته و با دنیا و کثرات خو کرده و عمری را در ظواهر گذرانده است و جز سنگینی و اثقالِ گناهان و معاصی چیزی را برای خود جمع ننموده است. و لذا سورۀ زلزال قرآن کریم به من و شما می فرماید اثقال پست زمین خبیث نفسانی ات را با زلزله ذکر و سکوت و اربعین و سحر از خود خارج کن تا آسمانی شوی و حقیقت انسانی خود را که در ذات و صفات و افعال به وزان حق متعال است مشاهده کنی. دروس معرفت نفس علامه حسن زاده املی ادامه دارد التماس دعا صادقزاده @kashkoolkarime🕌