🔹
🔹🔹
🔹🍁🔹
🔹🍁🍁🔹
🔹🍁🍁🍁🔹
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_هشتاد
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
اے مــــردم!
مـن یڪــے از افــراد شما هستـم؛ نفع من نفـع شما و ضـرر مــن ضــرر شماست.
مــن شما را به راه و روش پیامبــر تان به پیش مے بـــرم و حڪمــــے را در میان شما اجرا مےڪنـم ڪه بدان مأمورم.
آگــــــاه باشیــــــــد!
در گذشتــه هر زمینـــے ڪه به ڪســے به تیـول داده شده باشد یا هر مالــے را از مــال خــدا بخشیده باشند، به بیــت المال باز مےگردانم.
هیــــچ چیزے #حـــــق را #باطــــل نمےڪند.
اگر ببینم ڪه زنــان با آن مال ها ازدواج ڪرده اند و ڪنیزڪان به مالڪيــت در آمده اند و در شهــــرها پخش گردیــده اند، همه را بر مےگردانم.
اے مــــــــردم!
آیا اگر از افــرادے از شما ڪه دنیــا آنان را در خود #غــرق ڪرده زمین و املاڪـــے تصاحـــب ڪـرده اند، نهـــرهایے شڪافتـه اند، چار پایانــے در زیر ڪنیزڪانـــے در بردارند، چیزهایــے را ڪه در آن ها غوطــه ورند از آنــان بگیـرم به حقــــوق حقه ے خودشــان باز گردانم، فردا نمي گویید پســـر ابے طالب ما را از حقـــوق خود محــروم ڪرد؟
#آگــــــــاه باشیــد!
ڪسانـــے از مهاجریـــن و انصـــار از اصحاب رسول خــدا ڪه به خاطر همنشینــے با پیامبر، خود را برتر از دیگران مےداند، باید برترے اش را فرداے قیامــــت در پیشگاه خدا مطــرح ڪند و اجر و ثوابش به عهده ے خداســت.
بدانید هرڪس ڪه دعــطوت خدا و رسولش را اجابت ڪرد و به دیــن ما وارد شد، مستوجب برخوردارے از حقـــوق و حــدود اســلام است.
شما همگــــے بنده ے خــدا هستید، مال هم مال خداست؛ لذا دارایــے ها به تساوے در میان شما تقسیم مےشود.
هیچ ڪس در مورد مال، به دیگران برترے ندارد و برترے هرڪس در نزد خدا، #تقــــواے اوست.
علــــے تصمیم خود را عملـــے ساخت؛ تمام اراضــے و املاڪــے را ڪه عثمان تیول برخــے از اعضاے خانــواده و دوستان و بستگانش ڪرده بود، مصــادره نمود.
به جستجو پرداخت تا هر درهم و دینارے را ڪه در راء خلاف و در غیر راه مستحقانش بذل شده بود گرفت و به بیت المال بازگردانید.
بسیارے از حاڪمان را ڪه ثروتــے اندوخته بودند و ڪاخ ها بنا ڪرده بودند، از حڪومت عزل ڪرد.
به طلحــه و زبیر ڪه به امیــد گرفتن اماراتــے با علـــے بیعت ڪرده بودند بهایــــے نداد و آن ها جنگ جمـــل را در بصـــره به راه انداختند.
ادامـــه دارد ...
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🌏🌕تقویم نجومی اسلامی🌕🌍
✴️ چهارشنبه 👈 ۱۱ مهر ۱۳۹۷
👈 ۳ اکتبر ۲۰۱۸ 👈 ۲۳ محرم الحرام ۱۴۴۰
🏴 تخریب حرم عسکریین علیهم السلام
✅ این روز روز مناسبی برای امور زیر است:
🔘 تجارت و مشارکت
🔘 سفر
🔘 کندن چاه و قنات
🔘 کلیه ی امور کشاورزی
🔘 رفتن به مشاهد مقدسه
❤️ فرزند حاصل از #مباشرت در این چهارشنبه شب حاکمی از حاکمان شریعت، یا عالمی ازعالمان شریعت گردد.
⚫️ طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، موجب اصلاح شدن کارهایی گردد.
🔵 چهارشنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و تاثیر خوبی بر شخص ندارد.
👕 چهارشنبه برای بریدن، دوختن ، خریدن و پوشیدن #لباس_نو روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن لقمه ی بزرگ یا وسیله و چارپایان بزرگ نصیب شخص شود.
✴️️ وقت #استخاره در روز چهارشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن)
❇️️ #ذکر روز چهارشنبه : یا حیّ یا قیّوم ۱۰۰ مرتبه
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه #یامتعال که موجب عزّت در دین میگردد .
💠 ️روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_امام_موسی_کاظم_علیه_السلام و #امام_رضا_علیه_السلام و #امام_جواد_علیه_السلام و #امام_هادی_علیه_السلام . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
🌸ززندگیتون شاد🌸
📚 منابع مطالب ما:
📔حلیة المتقین
🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر
📖 مفاتیح الجنان
🗒تقویم جامع رضوی
📗 بحارالانوار و...
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
💠عقوبت هفت گناه در کلام امام صادق(ع)💠
✍ هر گناهی که انسان انجام می دهد، عقوبتی دارد که شخص گناهکار گرفتار آن می شود. برخی از این گناهان علاوه بر عقوبت اخروی در همین دنیا هم عقوبت دارد و آثار آن متوجه شخص گناهکار می شود.
🌺امام صادق (ع)در مورد عقوبت هفت گناه می فرماید:
1⃣ گناهی كه نعمت ها را تغيير میدهد،
تجاوز به حقوق ديگران است.
2⃣ گناهی كه پشيمانی می آورد،
قتل است.
3⃣ گناهی كه گرفتاری ايجاد می كند،
ظلم است.
4⃣ گناهی كه آبرو می بَرد،
شرابخواری است.
5⃣ گناهی كه جلوی روزی را می گيرد،
زنا است.
6⃣ گناهی كه مرگ را شتاب می بخشد،
قطع رابطه با خويشان است.
7⃣ گناهی كه مانع استجابت دعا می شود و زندگی را تيره و تار می كند،
نافرمانی از پدر مادر است.
📚 علل الشرايع، ج ۲، ص ۵۸۴
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 61-62 ☀️ وَأَنِ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِیمٌ ☀️ وَلَقَدْ أَضَلَّ م
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 64،63
☀️ هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ
☀️ اصْلَوْهَا الْیَوْمَ بِمَا کُنتُمْ تَکْفُرُونَ
🌟 این همان جهنّمی است که به شما وعده داده می شد.
🌟 امروز وارد آن شوید و به خاطر کفری که داشتید، به آتش آن بسوزید.
💠پیام ها💠
✅1- خداوند بارها وعده جهنّم داد، ولی کافران باور نکردند. «توعدون - تکفرون»
✅ 2- خداوند بر دوزخیان اتمام حجت نموده و پیوسته خطر دوزخ را به آنان ابلاغ کرده است. «کنتم توعدون»
✅ 3- ورود کفّار به دوزخ با تحقیر همراه است. (فرمان «اِصلوها» برای تحقیر و اهانت است.)
✅ 4- کفّار و دوزخیان هرگز از آتش جدا نخواهند شد. «اصلوها الیوم»
⏪ تفسیر نور/ جلد 7
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
🔹 🔹🔹 🔹🍁🔹 🔹🍁🍁🔹 🔹🍁🍁🍁🔹 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ #قـدیـــــــس✨ #قسمت_هشتاد ن
🔅
🔅🔅
🔅💠🔅
🔅💠💠🔅
🔅💠💠💠🔅
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_هشتاد_و_یکم
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
به عقیــده ے من، اشتبـاه علـــے این بود ڪه حاضــر نشد از موقعیــت به وجــود آمده و از ڪرسیپــے خلافت، به زندگــے خود و فرزندانش سروسامان بدهد.
او مےتوانست مانند بنے امیه، حڪومت را در خانـدان خـود #موروثــے ڪند تا بعد، همه ے پسرانـش و پسـران پسرانـش به قتــل برسند و در ڪسوت خلافــت، در عمــارت هاے مجلل خود زندگــے ڪنند؛ ڪارے ڪه بعد از علــے، معاویــه و خانــدان بنـے امیــه انجــام دادند.
اشتبــاه علــے این بود ڪه مدیریــت جامعـه را از قدرتمنــدان و ثروتمنــدان گرفـت.
او دوسـت نداشـت در جامعــه گروهــے غنــے و گروهــے فقیــر باشند.
گرایـــش علـــے به طبقــات فقیــر و پاییــن جامعــه بـود و اگر خلفاے بعد از علــے نیز چون او به فڪر عدالــت و قسـط و برابرے بودند، هرگز گرایش حڪومت هایشان دوام نمے یافت و موروثــے نمـےشد و هرگــز نمےتوانستند ده ها سال زمــام قــدرت را به دسـت بگیرند؛ علـــے چنین نڪـرد و حڪومتش پایدار نگردید و در نهایـت، دنیایــے ڪه مےتوانست براے او و خاندانش پر زرق و برق و پر از تجملات و خوشــے باشد، به تلخــے به پایـــان رسید و این، براے حاڪمانــے ڪه پیروے از رأے و نظــر مردم مےڪنند، درس عبرتــے است ڪه چون بنـے امیه باشند ڪه در ظاهر از مردم و مردم دارے و دین و خدا دم مے زنند، اما در باطن ڪار خود را انجام مےدهند.
حاڪمان باید خواص جامعه و دوستان و همفڪران خود را نرانند و به آن ها قدرت و فرمانــدارے دهند تا آشـوب ها در نگیـرد و پایه هاے حڪومت را متزلـزل نڪند. والســلام.
***
ڪشیش سرش را از روے اوراق بلند ڪرد، عینڪش را برداشت و فڪر ڪرد مورخ خوش خط دربار بنےامیه، به حقایقــے اشاره ڪرده ڪه ذم شبیــه مــدح است.
به زیر ســؤال بــردن روش هاے مردم دارے علــے، در واقع به چالــش ڪشیدن عقیده و مرامــے بود ڪه قرن ها پس از علــے، به عنــوان #حقـــوق_بشـــر و حقـــوق شهروندے در جهان امروز مطـرح است.
تفڪرات #ماڪیاولیستــے مــورخ بنے امیه، اما تفڪرے است ڪه هنوز منسوخ نشده است و در میان بسیارے از رهبـران جهان ڪاربرد دارد؛ حڪومت #ڪمونیستــے شوروے سابــق، یڪے از مصادیــق این نـوع تفڪر بوـد ڪه شعــار حقــوق مردم، برابرے و بــرادے سر لوحــه ے تبلیغات خــود قـرار داده بــود، اما در عمـل، هر صداے آزادے خـواه را ساڪت مے ڪردند.
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_هشتاد_و_دوم
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
ڪشیش فڪر مےڪــرد که شیوه ے برخورد علــے با مــردم - حتـے مــردم نل سپــاس
- شبیــه #سیــره ے حضطرت عیســے است ڪه بر دشمنــان خود نیز با بردبارے رفتار مےڪرد.
ڪشیش دلـش مےخواست بداند علــے در آغاز حڪومتش با چه مشکلات و موانعــے رو به رو بوده است، اما نوشتــه هاے مورخ بنے امیه اے، هیــچ اشاره اے به رویدادها نداشت و صرفا تحلیــل و دیدگاه او بـود.
نگاهــے به ساعــت دیوارے انداخت.
هنوز شــوق مطالعــه در وجــودش فروڪش نڪرده بــود.
اوراق بعدے، دست نوشته هاے مــردے به نام حسیــن بود ڪه در قــرن ۱۵ میلادے نوشته شده بود.
حجــم زیادے نداشت و مےشد آن را نیز خواند.
دوباره عینڪش را به چشــم زد و شروع به خواندن اوراقــے ڪرد ڪه خط بسیار بدے داشـت.
من حسیــن هستــم؛ از شیعیــان عراق ڪه در جوانــے به اســارت دولت عثمانــے در آمدم.
پس از طــے دوران اسارت، در قسطنطنیه ماندم.
مذهبم را #تقیــه ڪردم و در ڪتابخانه ے سلطانـــے، مشغول به ڪار شدم تا حال ڪه 69 سال دارم و عجبم از روزگار ڪه چه بازے هایے دارد.
هنگام فهرست نویســے متون عربــے، همین ڪتاب قدیمــے و باارزش را دیدم و با و خواندم.
چند بار سعــے ڪردم آن را به سرقت ببرم ڪه میسر نشد.
شایــد ڪسے روزے این ڪار را بڪند.
این حاشیــه را بر این متــون مےنویسم تا از حقانیــت و بزرگــے مردے دفـاع ڪنم ڪه قرن ها بردن #نامــــش جـــــرم تلقــے مےشد.
من در میـــان ڪتب معتبــر و قدیمــے ڪه در ڪتابخانه در اختیــارم است، هر آنچه را درباره ے علــے و اهل بیت او نوشته شـده بود خوانده ام و حڪایات و داستان هاے زیادے درباره علــے آموختــه ام ڪه قصــد دارم تعدادے از آن ها را در این جا مڪتوب ڪنم تا منش و سیره ے علــے، سرلوحــه ے راه و روش زندگـــــے دیگران قرار گیرد.
مے گویند هنگامے ڪه علــے به سوے صفین عازم بود، در میان راه به شهرے به نام «انبار» رسید.
مردم این شهرڪ، دوستدار امام بودند؛ در پشت سر ایشان شروع ڪردند و به دویدن و دست تڪان دادن و هورا ڪشیدن و بدین وسیله شادي خود را ابــزار مےڪردند.
علــے از آن ها پرسید:
این ڪــارها براے چیست؟
گفتند:
این ها رســم ماسـت؛ رسمــے ڪه در مورد ا#میران انجام مےدهیم.
هم چنین براے شما آذوقــه و براے چهار پایانتان علوفه ے زیادے آورده ایم.
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_هشتاد_و_سوم
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
علـــے فرمود:
این ڪــارها و این رســم ها هیــچ سودے براے مـن و شمـا ندارد، زیرا مـن مانند امیــران نیستم ڪـه از #تشریفــات و تڪریـــم ها خشنــود شوم و شایسته #نیسـت ڪـه شما خود را به زحمـت بیندازید.
در مــورد آذوقــــه هم حاضــــــر نیستم چیزے از روزے شما را بخـــورم، مگر آن ڪه #بهــــــاے آن را بگیرید.
آن ها گفتند:
یا امیـــر المؤمنیــن قبــول است؛ به شرط آن ڪه #بهــــاے آن را خود ما تعییـــن ڪنیم.
امام فرمودند:
خیـــر!
در این صــورت شما قیمـــت درستـــے بر آن نخواهید گذاشت.
آن ها پرسیدند:
چه عیبـــــــے دارد؟!
ما مےخواهیــــم آن را به شمـا هدیــه بدهیــم.
مگر هدیـــه دادن #ممنـــــوع است ڪه ما را از آن بــــاز مےدارے؟
امام پاســخ دادند:
هدیــــــه دادن #حــــــــــرام نیست، اما هدیــه گرفتن من عنوان امیــــر از شما مردم نیازمند ڪـار شایسته اے نیست.
آنـــان گفتند:
ما قصــد داریــم با ایــن ڪـار، ڪرامت و توانگـــرے خــود را نیــز امــام گفت:
چـه مے گوییـــد ڪه ما از شما توانگرتریــم!
در روایتـــے خوانــدم ڪـه مـردے به نام علاء بن زیاد حارثــے به امیــر مومنــان عرض ڪرد:
یا علــــــــے!
از دست بـرادرم عــــاص گلایـــه دارم.
حضــرت فرمـــود:
چه ڪـار ڪـرده است؟
گفت:
عبایــے پوشیده و از دنیا ڪناره گیرے نموده است.
حضرت فرمـــود:
از او بخواهیـــد به نــزد مــن آیـد.
وقتــے عـــــــاص به خدمـــــت امــام رسید، امــام خطــــاب به او فرمــود:
شیطـــــان تو را فریــــب داده است!
چــرا به زن و فرزنــدت رحـــم نمےڪنــــے؟
گمان مےڪنـــے خداونـــد دوست ندارد از نعمت هایـــش برخوردار شوے؟!
در حالــــے ڪه خداونــد نعمت هایش در روے زمیـــن را براے مؤمنانـــش قرار داده است.
عاص گفت:
یا اميــر المؤمنیـــن!
اگر چنیــن است، چرا خــود از لبــاس هاے #ڪهنـــه و زبــــر و غذاهاے #ســـــاده استفاده مےڪنید؟
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_هشتاد_و_چهارم
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
امام پاسخ داد:
من مانند تو نیستم.
خداوند بر حاکمان واجب کرده که در شیوه ی زندگی، خود را در ردیف #فقیر ترین افراد جامعه قرار دهند از مشکلات فقیران و تنگ دستان غافل نشوند.
علی چنان #شخصیتی داشت؛ حتی دشمنانش، کسانی چون معاویه هم می دانستند که علی چگونه انسانی است و هرگز نمی توانستند بر روی #حقایق چشم بپوشند.
می گویند روزی مردی از اهالی کوفه، سوار بر شتری به دمشق آمد.
مردی دمشقی به او آویخت که این شتر، شتر من است که آن را گم کرده بودم.
باید شترم را به من باز گرداندی.
#اختلاف بین آن دو شدت گرفت.
مرد دمشقی او را به نزد معاویه برد تا قضاوت کند.
او بیش از ۵۰ تن را نیز به عنوان شاهد با خود آورد تا شهادت بدهند که شتر مال اوست.
معاویه با دیدن شهادت آن همه شاهد علیه مرد کوفی رأی داد و امر کرد که مرد کوفی شتر را به مرد دمشقی بازگرداند.
مرد کوفی از مرد دمشقی پرسید:
شتر تو، نر بود یا ماده؟
مرد دمشقی گفت:
ماده
مرد کوفی رو به معاویه گفت:
اما شتر من #نر است، نه یک شتر #ماده.
معاویه به حرف مرد کوفی توجهی نکرد و گفت:
هر چه بوده رأی ما صادر شده و پس گرفته نمی شود.
چون آن ها از محضرش خارج شدند، معاویه رو به اطرافیانش گفت:
می بینید که ما قصد داریم با چه کسانی بجنگیم؟!
حتی اگر یکصد هزار سپاهی را به سوی علی گسیل کنیم، یکی از آن ها #فرق بين شتر نر و ماده را نمی داند.
شاید بد نباشد در همین زمینه، حکایت دیگری نقل کنم:
می گویند در هنگام جنگ صفین، امام به میان دو لشکر آمد و با صدای بلند معاویه را صدا زد.
معاویه به اطرافیانش گفت:
بپرسید با من چه کار دارد؟
علی فرمود:
می خواهم خود را آشکار سازد تا جمله ای به او بگویم.
معاویه در حالی که عمروعاص در کنارش بود، به میدان آمد و پیشاپیش لشکریان خود ایستاد.
امام علی رو به او گفت:
این مردم برای چه #هدفی در برابر من و تو با هم بجنگند و یکدیگر را #بکشند؟
اکنون تو خود به جنگ من آی تا هر کس دیگری را کشت، #خلافت از آن او باشد.
معاویه خطاب به عمروعاص گفت:
نظر تو راجع به این پیشنهاد علی چیست؟
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_هشتاد_و_پنجم
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
عمروعاص جواب داد:
به راستی که پیشنهاد #منصفانه ای است و این را هم بدان که اگر این پیشنهاد را نپذیری، تا دنیا باقی است این #ننگ و عار برای تو و خاندانت ثبت خواهد شد.
معاویه گفت:
ای عمروعاص، کسی مانند من با این حرف ها گول نمی خورد و مغرور نمی شود و خودش را به کشتن نمی دهد.
به خدا سوگند هیچ مردی نیست که با علی به #مبارزه برخیزد، جز آن که زمین خونش را بیاشامد.
معاویه این را گفت و به سرعت خود را به صف لشکریانش رساند.
حکایتی هم خواندم از #علاقه ای که بین علی و ابوذر وجود داشت.
می گویند در زمان خلافت عثمان، چون او بیت المال را حیف و میل می کرد و آن را به اقوام خویش می بخشید، ابوذر از هر فرصتی برای #انتقاد از عملکرد او استفاده می کرد.
او روزی به حالت انتقاد از مردمی که در کنارش بودند، پرسید:
#آیا #رهبر اسلامی می تواند #بیت_المال را به عنوان #قرض برای خود بردارد و هر وقت که توانست آن را پس بدهد؟
مردی به نام کعب الاحبار که یهودی زاده بود، گفت:
بله، هیچ اشکالی ندارد.
ابوذر با عصبانیت گفت:
ای یهودی زاده!
آیا تو دین را به ما یاد می دهی؟
عثمان او را فرا خواند و گفت:
اعتراض های تو به من و یاران من بیش از #حد شده و از این به بعد حق ماندن در مدینه را نداری و باید به شام بروی.
به این صورت ابوذر به شام که تحت فرمانروایی معاویه بود، تبعید شد.
او در شام نیز از روش انتقادی خود دست بر نداشت و افشاگری و ایستادن در برابر #ظلم و #ستم را روش و سیره و سفارش پیامبر اسلام می دانست و از آن، به امر معروف و نهی از منکر یاد می کرد که در قرآن بدان سفارش شده است.
تا این که معاویه از عثمان خواست تا او را به مدینه باز گرداند.
در مدینه باز ابوذر به کار خود ادامه داد تا این که یک روز در جمع عثمان و یارانش، خطاب به او گفت:
تو باید بیت المال را در راه درست هزینه می کردی و به دست بندگان خدا می رساندی، اما من از رسول خدا شنیدم که فرمود هرگاه دودمان عاص، به سی نفر برسد، #مال خدا را از آن خود می دانند و بندگان خدا را #غلام خود می شمارند.
عثمان از حاضرین، صحت گفته ی ابوذر را پرسید، آن ها گفتند ما چنین مطلبی را نشنیده ایم، اما ابوذر گفت:
من #دروغ نمی گویم؛ می خواهی باور کن و میخواهی نکن.
عثمان کسی را به سراغ على فرستاد.
وقتی علی وارد شد، عثمان مسأله را با او در میان گذاشت و گفت:
آیا تو چنین مطلبی را از قول پیامبر شنیده ای؟
ادامـــه دارد ...
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🌏🌕تقویم نجومی اسلامی🌕🌍
✴️ پنجشنبه 👈 ۱۲ مهر ۹۷
👈 ۴ اکتبر ۲۰۱۸ 👈 ۲۴ محرم الحرام ۱۴۴۰
🏴 شب شهادت امام زین العابدین علیه السلام
✅ این پنجشنبه روز مناسبی برای امور زیر است:
🔘 ختنه اطفال
🔘 خرید جواهرات
🔘 ساخت و ساز
❤️ فرزند حاصل از #مباشرت در این پنجشنبه شب، امید میرود از ابدال و یاران امام زمان عج گردد او سخنوری توانا گردد که کلامش در دلها نفوذ کند. انشاالله
👈 مباشرت هنگام زوال ظهر هم بسیار برای فرزند دار شدن مناسب است.
⚫️ طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز ماه قمری موجب اصلاح شدن کارهایتان میشود.
🔴 #خون_دادن یا #حجامت در این روز ، موجب قوت کمر و معده شده و صفرا را دفع میکند.
⚪️ این پنجشنبه برای رفع موهای بدن با نوره مناسب است.
🔵 پنجشنبه برای #گرفتن_ناخن، روز خیلی خوبیست و موجب رفع درد چشم، صحت جسم و شفای درد است.
👕 پنجشنبه برای بریدن، دوختن، خریدن و پوشیدن #لباس_نو روز خوبیست و باعث میشود ، شخص، عالم و اهل دانش و علم گردد.
✴️️ وقت استخاره : در روز پنجشنبه از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعد از ساعت ۱۲ ظهر تا عشاء آخر ( وقت خوابیدن)
❇️️ ذکر روز پنجشنبه نیز: لا اله الا الله الملک الحق المبین
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۳۰۸ مرتبه #یارزاق موجب رزق فراوان میگردد .
💠 ️روز پنجشنبه طبق روایات متعلق است به #امام_حسن_عسکری_علیه_السلام . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
آدرس کانال ما در ایتا:
https://eitaa.com/kashkoolmazhabimehrab
🌸ززندگیتون شاد🌸
📚 منابع مطالب ما:
📔حلیة المتقین
🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر
📖 مفاتیح الجنان
🗒تقویم جامع رضوی
📗 بحارالانوار و...
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🌏🌕تقویم نجومی اسلامی🌕🌍
✴️ جمعه 👈 ۱۳ مهر ماه ۱۳۹۷
👈 ۵ اکتبر ۲۰۱۸ 👈 ۲۵ محرم الحرام ۱۴۴۰
🏴 شهادت امام سجاد علیه السلام
🔰 روز نیروی انتظامی
✅ این روز ، روز مناسبی برای امور زیر است:
🔘 ساخت و ساز
🔘 ختنه اطفال
🔘 خرید جواهرات
❤️ برای #مباشرت در این جمعه شب دستور خاصی روایت نشده است.
🔴 #خون_دادن یا #حجامت، بطور کلی در جمعه ها طبق روایاتی، ممنوع است و مناسب نیست.
🔵 جمعه برای #گرفتن_ناخن، روز بسیار خوبیست و مستحب نیز هست. روزی را زیاد ، فقر را برطرف ، عمر را زیاد و سلامتی آورد.
👕 جمعه برای بریدن، دوختن، خریدن و پوشیدن #لباس_نو روز بسیار مبارکیست و باعث برکت در زندگی و طول عمر میشود..
✴️️ وقت استخاره : در روز جمعه از اذان صبح تا طلوع آفتاب و بعد از زوال ظهر تا ساعت ۱۶ عصر
❇️️ ذکر روز جمعه نیز: اللّهم صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم ۱۰۰ مرتبه
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۲۵۶ مرتبه #یانور موجب عزیز شدن در چشم خلایق میگردد .
💠 ️روز جمعه طبق روایات متعلق است به #حجة_ابن_الحسن_عسکری_عج . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
🌸ززندگیتون شاد🌸
📚 منابع مطالب ما:
📔حلیة المتقین
🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر
📖 مفاتیح الجنان
🗒تقویم جامع رضوی
📗 بحارالانوار و...
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 64،63 ☀️ هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ ☀️ اصْلَوْهَا الْیَوْمَ
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 65
☀️ ألْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَی أَفْوَاهِهِمْ وَتُکَلِّمُنَآ أَیْدِیهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُواْ یَکْسِبُونَ
🌟 امروز بر دهانشان مُهر می نهیم و دستهایشان با ما سخن می گویند و پاهایشان به آن چه کسب کرده اند گواهی می دهند.
💠پیام ها💠
✅1- خداوند، سبب سوز و سبب ساز است. دهانی را که وسیله سخن گفتن است می بندد و دست و پا را وسیله ی سخن گفتن قرار می دهد. «نختم علی افواههم و تکلّمنا ایدیهم و... ارجلهم»
✅ 2- معاد، جسمانی است. «تکلّمنا ایدیهم»
✅ 3- در قیامت اعضای بدن، تابع اراده انسان نیست. «تکلّمنا ایدیهم و تشهد ارجلهم»
✅ 4- قویترین گواه در دادگاه، اقرار و اعتراف عامل جرم است. «تشهد ارجلهم»
📚 تفسیر نور/ جلد 7
🌍@kashkoolmazhabimehrab
👈🏻 کسی که خودش نمیتواند اربعین برود، هزینۀ سفر یک زائر دیگر را بدهد.
📌پشت ماشینش مینوشت «بیمۀ اباالفضل»؛ حالا میخواهد حقبیمهاش را بپردازد!
💎 #اربعین۹۷ (۲)
🔰اربعین در واقع روضۀ بزرگ امامحسین(ع) است، آیا درست است که روضۀ اربابمان خلوت بشود؟! آنهایی که مانعی برایشان هست و خودشان نمیتوانند بروند، هزینۀ این سفر را بدهند و یککسی را بهجای خودشان-به نمایندگی- برای زیارت اربعین بفرستند (یا بخشی از هزینۀ سفرش را بدهند)
🔻 هر کسی نذر و نیازی دارد، بگوید: «من یک زائر، جای خودم به کربلا میفرستم» هر کسی پول اضافه دارد، دریغ نکند! کسی که از مال خودش در راه خدا بگذرد، خدا برایش فراوانی ایجاد خواهد کرد.
🔰صاحبخانهها میتوانند اجارۀ یکماه را به مستأجرها ببخشند، تا مستأجرها به سفر اربعین بروند. کارخانهدارهای شخصی میتوانند یکماه حقوق اضافه بدهند تا کارگرانشان به این سفر بروند. نترسید؛ حسین(ع) جبران خواهد کرد!
🔻 بعضی از مردم و رانندگان تصمیم گرفتهاند، زائران اربعین را مجانی تا مرز برسانند. پشت ماشین خودش مینوشت «بیمۀ حضرت اباالفضل» و حالا رسماً میخواهد این حقِ بیمه را پرداخت کند؛ میگوید «من امسال زائران حسین(ع) را مجانی میبرم»
🔰انشاءالله هنگام بازگشتنِ زائران اربعین، در لبِ مرزها، ماشینهای فراوانی آماده خواهد شد که زائران را به شهرهای خودشان برگرداند. اگر یک رانندۀ اتوبوس گفت «من نمیتوانم!» مردمِ محله، جمع شوند و بگویند «پولِ اتوبوس را ما میدهیم، برو زائران را برسان!»
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه هنر- ۹۷.۷.۶
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ #قـدیـــــــس✨ #قسمت_هشتاد_و_پنجم نویســـنده: #اب
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_هشتاد_و_ششم
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
علــے گفت:
#قرابـــــت من با پیامبـــر، دلیــل نمےشود ڪه هر چه او گفتـه من شنیده باشـم، اما این را مےدانم ڪه ابوذر راست مےگوید؛ چرا ڪه پیامبر درباره ے او به من فرمود:
ابـــــوذر یڪــــــے از #راستگوترین مردم دنیاست.
اما عثمان ڪه نمےتوانست ابوذر و #انتقاد هایش را تحمل ڪند، او را فتنــه گرے نامید ڪه قصــد سرنگونــے حڪومتش را دارد.
لذا ابـــوذر را به صحراے ربذه تبعید ڪرد.
عثمان دستور داد ڪه هیچ ڪس حق ندارد با ابوذر سخـــن بگوید یا به بدرقـــه ے او برود و مروان بن حڪم را مراقب اجرای این حڪم ڪرد.
أمير المؤمنان و پسرانش به همراه عقیــل برادر علــے و عمار یاس، به بدرقه ے او رفتند و با او سخن گفتند و از او دلجویے نمودند.
مروان با حڪم بر سر آن ها فریـــــاد زد و آن ها را به #سڪــوت و بازگشت فراخواند.
امام به مرو گفت:
از این جا دور شو ڪه تو مردے از #جهنمــــے!
پس رو به ابوذر فرمود:
اے ابـــــوذر!
تو براے خدا خشم ڪردے، لذا مردم به خاطر #دنیایشان از تو ترسیدند و از اطراف تو پراکنده شدند و تو به خاطر دینــــت از آن ها ترسیدے.
پس دنیا را به آن ها واگذار ڪه #پیروزے واقعے از آن توست.
در روایت دیگرے آمده است ڪه یڪے از دختران امير المؤمنین (ع) از ابن رافع خزانه دار بيت المال، گردنبندے قیمتـــے ڪه از غنایم بصره و جزء بیت المال بود، به عنوان عاریه گرفت تا در عید قربان، با آن خود را زینت ڪند و پس از سه روز باز گرداند.
علی گردنبند را در گردن دخترش دید و شناخت. از او پرسید:
این گلوبند از ڪجا به تو رسیده است؟
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_هشتاد_و_هفتم
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
دخترش گفت:
از ابن رافع به #عاریـــه گرفتم تا در عید قربان با آن زینت کنم.
علــے ابن رافع را خواست به او گفت:
آیا به مسلمانان #خیانــت مےڪنــے؟
گفت:
پناه بر خدا مےبرم ڪه خواسته باشم به مسلمانان خیانتــے ڪنم.
حضرت فرمود:
پس چگونــه گردنبندے ڪه در #بیت_المال مسلمين بوده، بدون اجازه ے من به دخترم عاریـــه دادے؟
ابن رافع پاسخ داد:
اے امیرالمؤمنیـــن!
او دختر تو بـود و از من خواست ڪه براے زینت خود، آن را به وے عاریه بدهم و من دادم.
وانگهــے من با مال خودم آن را #ضمانت ڪردم و بر من است ڪه آن را سالم به جایش برگردانم.
علــــے گفت:
همین امروز آن را به صندوق بیت المال باز گردان و مبادا ایـن ڪار تڪرار شود ڪه مورد #عقوبت من قرار خواهــے گرفت.
وقتــے این خبــر به دختر علــے رسید، به نزد پدر رفت و گفت:
مگر مـن دختــر و پـــاره ے تن تو نیستم پدر؟
من این گردنبند را عاریــه گرفتم، چرا بر ابن رافع #خشـــم گرفتــے و مرا نیز سرزنش مےڪنے؟
علــے گفت:
دختــــرم!
به پرسش من پاسخ بده؛ آیا همه ے زنان و دختران ڪوفه مےتوانند در عید قربان، چون تو خود را با چنین گردنبندے بیارایند؟
دختر سرش را پایین آورد و گفت:
خیـــــر!
علـــے گفت:
خـدا را خوش نمےآید ڪه تو نسبت به سایرین از حقــوق #خاصــے برخوردار باشے؛ در حالــے ڪه تو به عنوان دختر علـــے، باید در #ســــاده پوشــے و بــے آلایشــے الگو و سرمشـــق دیگران باشــے.
حڪایت هایــے از این دست در باب اخلاق و رفتار و زندگــے علـے بسیار خوانده ام و در پی نوشت این ڪتاب قدیمــے، به همین چند حڪایت بسنده مےڪنم.
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_هشتاد_و_هشتم
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
ڪلیساے حضــرت مریــم عذرا، در بلندترین نقطه ے ڪوه و لابه لاے درختان انبوه، رو به دریا ساخته شده بود و مجسمه ے بزرگ و با عظمت حضرت مریـم را در مقابل آن، مے شد از هر نقطه از دریــــا دید؛ مجسمه اے ڪه هدیه ے فرانسوے ها به مسیحیان بیـــــروت بود.
ڪشیش ایوانف در طول سال ها زندگــے در بیروت، در هیچ مڪان و ڪلیسایــے چون ڪلیساے حضرت مریــم عــذرا، به آرامــش روحــے خاصــے ڪه به آن نیاز داشت، نمےرسید.
در آن ســال ها هفته اے نبود ڪه چند ساعتــے را به ڪلیسا نرود و در زیر مجسمه ے بزرگ و سفید حضرت مریم، روی صندلـــے چوبــے قهوه اے رنگ، رو به دریا ننشنید و مطالعه نڪند.
و اینڪ پس از سال ها، در یڪ روز ابرے بیروت، ساعت سه بعد از ظهر، روے همان نیمڪت چوبــے نشسته بود و پیــش از مطالعــه ے ڪتابــے ڪه قصــد داشت بخش هایــے از آن را بخواند داشت از نسیــم خنڪے ڪه از سمت دریا مےوزید و سرماے دلنشینے را بر گونه ها و پیشانے اش مے نشاند لذت مےبرد.
هنگامــے ڪه قصــد داشت از خانه بیرون بزند، ایریــنا گفته بــود ڪه ڪلاهش را بردارد، اما او گفته بـود ڪه یڪ پیرمرد روس، نباید پاییز بیروت، از سرما یخ ڪند، به خود بلرزد و شال و ڪلاه بپوشد.
او روے پیراهنش، پولیورے طوسے پوشیده بود و همین ڪافــے بـود تا خنڪاے نسیــم را روے سر و گونه هایش، جدے نگیرد.
پاے چپش را روے پاے راستش انداخت و به جلد ڪتاب نگاه ڪرد:
علــے بـــن ابــے طالـــب، نوشتــه عبدالفتــاح عبــد المقصــود، نویسنــده ے اهــل #تسنــن مصــر.
با خودش فڪر ڪرد چه قــدر جالـب است ڪه به جز #شیعیـــان، اهل #سنــــت و مسیحیــــــان هم درباره ے #علـــــــــے ڪتاب مےنویسند.
این جلــد از ڪتاب عبــد الفتــاح عبــد المقصــود مصــرے درباره ے جنگــے بود ڪه نویسنــده، نام آن را جنــگ نهــروان گذاشتــه بـود، به گفتــه ے جــرج جــرداق، جنگ هاے علـــے همگــے جنگ هاے داخلــے بودند و علــے در زمانــِ به قدرت رسید ڪه قدرت طلبانــِ چون معاویــه براے رسیدن به حڪومت و قدرت، #نفاق و بدعــت در دیــن را در پیــش گرفته بودنــد و این روش ها، علــے را ناچــار به جنگ به آنـان مےساخت
ڪشیـش عینڪش را به چشـم زد.
صفحات اوليــه مقدمـه اے بود درباره ے شڪل گیرے واقعه ے نهــروان.
به یــاد آورد ڪه علــے وقتــے به ناچار تن به حڪمیت داد و از صفیــن به ڪوفه بازگشت، #دودستگــے و انشقــاق بيــن یارانش فزونــے یافت.
چند صفحه اے از ڪتـاب را سرسرے مطالعه ڪرد تا رسیــد به مطلبــے ڪه نویسنده در آن، از تشڪیل جلســه اے با حضــور علــے خبــر مے داد.
شروع ڪرد به مطالعه ے آن:
علــے جلسه اے متشڪل از افـراد خود تشڪیل مےدهد. لحظــه ے حساســے است.
مسجـد ڪوفه مملــو از مردمــے است ڪه آمده اند تا سرنوشــت خود را پس از یڪ جنگ ناتمام، دنبال ڪنند.
همه نگراننــد.
حال، حڪمیت به پایـــان شده و حڪمین دستور به عزل علــے داده اند.
مردم منتظرند تا نظر علــے را بشنوند.
ایــن ڪه علــِ درباره ے حڪمیت چه تصمیمــے گرفته است؟
آیا ترڪ مےڪند و تسلیــم #فریــــب معاویـــه و عـمــروعــاص مےگردد؟
یا با معاویـــه را از سر مے گیرد؟
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_هشتاد_و_نهم
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
علـــے روِے پلــه ے اول منبــر ایستــاده و به مردم نگــاه مے ڪند.
چــه تصمیمے گرفته است علـــے؟
نظر او درباره ے ادامه ے ڪار معاویـــه چیست؟
مردم منتظر بودنـد علــے با بیان سخنانــے، آنان را از موضـع خود آگاه سازد، درد را مشخــص و عــلاج آن را معیــــن ڪند؛ اما او چنین نمےڪند.
هرگـــز دوست ندارد بدون #مشــورت با مردم، ڪارے انجام دهد؛ حتے اگر این مشورت ہه #زیــــان او باشد.
عده اے از یــاران سخـــن مےگویند.
هیچ ڪس حاضر نیســت از نتيجه ے حڪمیت دفـــاع ڪند؛ حتی آنهایے ڪه آن روز در صفیــن، علــے را مجبور به قبــول حڪمیت ڪرده بودند.
اشعث بن قیــس یڪے از آنان است ڪه در آن مجلـــس سرش را به زیر افڪنده و سخن نمے گوید...
علــے وقتــے سخنان مردم را مےشنود، لب به سخن مےگشاید.
همه در سڪـــوت گوش مےدهند:
سپـــاس خــداے را در همــه حال.
اگرچه روزگــار، حوادث بسیار سنگیــن و پیشامد هاے گـران به بار آورد.
اے مـــردم! بدانید ڪه #سرپیچــــے از نظرات انسانــے نصیحــت گر و دلسـوز و باتجربـــه، #حســــرت و #ندامــــت به بار مےآورد و پشیمانــے بر جاے مےگذارد.
من از آن روز درباره ے حڪمیت با شما صحبت ڪردم و نظـــرم را گفتم ڪه اغلب شما گوش نڪردید و چون مخالفان #جفاڪار، با من مخالفت کردید
و چون پیمان شڪنان به سرڪشــے پرداختید.
آگـــــاه باشید ڪه دو نفرے ڪه به عنوان حڪم انتخــاب ڪردید، حڪم قـــرآن را پشت سر انداختند.
آنچه را ڪتــب خــدا میرانده است زنده گردانیدند.
هر یڪ از آن دو بدون هدایتــے از سوے خدا، از هواے #نفـــــــس خویش پیروے ڪردند، لذا بدون حجت و سنت گذشته حڪم ڪردند و در حڪم خود هم اختلاف داشتند.
هیج یڪ در این اختلاف به راه راست نرفتند.
پس آماده ے جهاد شوید و براے حرڪت به سوے شـــام مجهز گردیــد و تا چند روز دیگر در اردوگاه خــود درآیید ڪه باید این بار معاویه متمرد را سرجایش #بنشانیم.
ان شاءالله
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_نود
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
ارودگاه یاران علی به صورت کندویی در آمده است.
از جمعیت موج میزند.
سربازان بسیج شده اند.
صدای چکاچک سلاح ها بلند است.
گام ها می خزند و سم ها می خرامند.
انبوه آذوقه و سلاح های در پی هم رسند.
دوباره روزهای پیش از جنگ صفین تداعی می شود.
شور و و دیگری بر سپاه علی حاکم شده، على مصمم است که این بار در جنگ با معاویه تعجیل کند.
مردانش کمتر از قبلند.
آن هایی که در صفین با ادامه ی جنگ مخالفت ورزیده بودند و علی را به حکمیت مجبور ساختند، مردانی بودند مؤمن و اغلب قاری قرآن.
پیشانی هایشان از فرط سجده پینه بسته بود. در دین، پیشکسوت و به تقوی و ایمان شهره بودند.
اما چه باعث شده که آنان از حضور در کنار على طفره بروند؟ در حالی که آنها هنوز هم دشمن معاویه هستند و بیعت خود را با علی نشکسته اند.
علی دلش می خواهد با آنها اتمام حجت کند.
گمراهی شان را نمی تواند تحمل کند.
آخرین تیر ترکش علی به سوی آنها نامه ای است محبت آمیز که دست از لجاجت بردارند و به سوی او بازگردند:
بسم الله الرحمن الرحیم.
از بنده ی خدا على امير المؤمنین به زید بن حصین و عبدالله بن وهب و مردانی که با آنان هستند.
دو نفری که به عنوان حکم انتخاب کردید، کتاب خدا را پشت سر نهادند و بدون داشتن هدایتی از سوی خدا، هوا و هوس خود را پیروی کردند.
نه به سنت عمل کردند و نه حکمی از قرآن را به اجرا در آوردند.
در نتیجه خدا و پیامبرش و مؤمنان از آنان بیزار شدند.
وقتی این نامه به شما رسید بیایید، زیرا قصد ما حرکت به سوی دشمنان و پیمان شکنان شام است و ما بر مهمان نخستین وضعیتی هستیم که بودیم.
والسلام.
می گویند چهارهزار قاری قرآن و عابد و مسلمان در منطقه ای به نام نهروان به هم پیوسته بودند.
تعصب ذهنی همه را کور ساخته و تنگی افق دید،آنان را از تشخیص میان هدایت و گمراهی، عاجز ساخته است.
طولانی و قرائت قرآن در طول شبانه روز، سودی به حالشان ندارد.
آن ها بهره ای از مضمون و مفهوم قران نگرفته اند.
وقتی نامه ی امام به دستشان می رسد، آن را می خوانند و به این نتیجه می رسند که با علی همکاری نکنند و به او پاسخ منفی می دهند.
علی که از آنان ناامید شده است، آن ها را به حال خود رها می کند.
او حاضر نیست هیچ کس را به زور و اجبار راهی جنگ و اطاعت از رای خود کند
به ابن عباس، فرماندارش در بصره نامه می نویسد تا از مردم بصره برای پیوستن به سپاه کوفه کمک بگیرد.
... اما بعد!
ما به اردوگاه خود در نخيله رفته ایم.
تصمیم داریم به جنگ دشمن خود و خدا برویم.
پس با مردم بصره حرکت کن و به ما بپیوند.
ادامه دارد .....
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🌏🌕تقویم نجومی اسلامی🌕🌍
✴️ شنبه 👈 ۱۴ مهر ماه ۹۷
👈 ششم اکتبر ۲۰۱۸ 👈 ۲۶ محرم الحرام ۱۴۴۰
✴️ روز دامپزشکی
✅ این روز ، روز مناسبی برای امور زیر است:
🔘خرید و فروش
🔘 شکار
🔘 سفر ( صدقه)
🔘 دیدن بزرگان و صاحب منصبان
🔘 تعلیم و تعلم
🔘 کشاورزی
❤️ برای #مباشرت در این شنبه شب دستور خاصی وارد نشده است.
⚫️ طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، موجب رها شدن از بلا میگردد.
🔴 #خون_دادن یا #حجامت در این روز ماه قمری، موجب دفع فقر و اندوه و رفع علت بیماری و خلاصی از درد است.
⚪️ این شنبه برای رفع موهای بدن با نوره روز مناسبی است.
🔵 شنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بیماری در انگشتان دست گردد.
👕 شنبه برای بریدن، دوختن، خریدن و پوشیدن #لباس_نو روز مناسبی نیست . طبق روایات آن لباس تا زمانی که بر تن آن شخص باشد موجب مریضی و بیماری اوست.
✴️️ وقت #استخاره در روز شنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ و بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر.
❇️️ ذکر روز شنبه : یارب العالمین ۱۰۰ مرتبه
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۱۰۶۰ مرتبه #یاغنی که موجب غنی و بی نیاز شدن میگردد .
💠 ️روز شنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_رسول_اکرم_(ص). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
🌸ززندگیتون شاد🌸
📚 منابع مطالب ما:
📔حلیة المتقین
🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر
📖 مفاتیح الجنان
🗒تقویم جامع رضوی
📗 بحارالانوار
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🌏🌕تقویم نجومی اسلامی🌕🌍
✴️ یکشنبه 👈 ۱۵ مهر ۹۷
👈 هفتم اکتبر ۲۰۱۸ 👈 ۲۷ محرم الحرام ۱۴۴۰
✴️ روز روستا و عشایر
✅ این روز ، روز مناسبی برای امور زیر است:
🔘 شروع تجارت یا معامله
🔘 شروع نمودن کارها
🔘 امور خیریه
🔘 سنگ بنا گذاشتن
🔘 شکار
🔘 تعلیم و تعلم
🔘 سفر
🔘 دیدار بزرگان
❤ #مباشرت در این یکشنبه شب ، امید است حافظ قرآن شود و راضی به قسمت خدا باشد.
⚫️ طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری، موجب پشیمانی است یا پشیمانی آورد.
🔴 #خون_دادن یا #حجامت در این روز، از ماه قمری ، موجب عافیت و سلامت یافتن شده و باعث قوت و شجاعت دل میگردد.
🔵 یکشنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مبارک و مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بی برکتی در زندگی گردد.
👕 یکشنبه برای بریدن، دوختن ، خریدن و پوشیدن #لباس_نو روز مناسبی نیست . طبق روایات موجب غم واندوه و حزن شده و برای شخص، مبارک نخواهد بود.
✴️️ وقت #استخاره در روز یکشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا مغرب.
❇️️ ذکر روز یکشنبه : یا ذالجلال والاکرام ۱۰۰ مرتبه
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۴۸۹ مرتبه #یافتاح که موجب فتح و نصرت یافتن میگردد .
💠 ️روز یکشنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_علی_علیه_السلام و #فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
🌸ززندگیتون شاد🌸
📚 منابع مطالب ما:
📔حلیة المتقین
🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر
📖 مفاتیح الجنان
🗒تقویم جامع رضوی
📗 بحارالانوار و...
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 65 ☀️ ألْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَی أَفْوَاهِهِمْ وَتُکَلِّمُنَآ أَیْدِیهِمْ وَتَ
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 66
☀️ وَلَوْ نَشَآءُ لَطَمَسْنَا عَلَی أَعْیُنِهِمْ فَاسْتَبَقُواْ الصِّرَاطَ فَأَنَّی یُبْصِرُونَ
🌟 و اگر بخواهیم فروغ دیدگانشان را محو می کنیم، پس آنگاه که در راه سبقت می گیرند، چگونه خواهند دید؟
💠پیام ها💠
✅1- فکر نکنید آن چه دارید باید داشته باشید یا جاودانه خواهید داشت، از قهر و غضب الهی و تغییر نعمتها غافل نباشید. «لو نشاء طمسنا»
✅2- علاج واقعه را قبل از وقوع باید کر د. قبل از نزول عذاب باید از لجاجت دست برداشت. «لو نشاء...»
📚 تفسیر نور/جلد 7
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ #قـدیـــــــس✨ #قسمت_نود نویســـنده: #ابراهیم_حسن
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_نود_و_یکم
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
اما مردم بصره که بیش از 60 هزار مرد جنگی دارند، از یاری علی سر باز می زنند و تنها سه هزار نفر از آنان راهی نخيله می شوند.
على آن چنان که امیدوار بود، افراد یک نبرد تعیین کننده برایش فراهم نشده است.
از سویی خوارج در نهروان اردو زده اند و حاضر به همراهی نیستند.
تفرقه ای که در صفین حاصل شد، هنوز پا برجاست.
چه باید می کرد على؟
چگونه باید مخالفان را به صف سیاهیان خود فرا می خواند؟
چه می گویند آنان؟
حرف حسابشان چیست و چرا دست از لجاج
برنمی دارند؟
همين پرسش را على، روزی از عده ای از آنان میپرسد.
میگوید:
مگر شما آن روز در صفین مرا مجبور به قبول حکمیت نکردید؟
حالا چرا مرا به خاطر پذیرش حکمیت گناهکار می شناسید؟
آنان پاسخ می دهند:
ما آن روز اشتباه و گناهی بزرگ انجام دادیم؛ نباید حکمیت را می پذیرفتیم و با معاویه می جنگیدیم، اما از گناه خود توبه کردیم و حال تو نیز باید توبه کنی.
از آن پس آزار و اذیت های این قشر شروع می شود. هر روز به مسجد می آیند و شعار می دهند: لا حکم الا للله
و امام پاسخ می دهد:
سخن حقی را بر زبان می آورند اما هدف باطلی
را دنبال می کنند.
آنان درصدد هستند که نظم شهر و وحدت بین مردم را آسیب پذیر کنند.
یک روز على خطاب به آنها می گوید:
اعتراض و خواست های نابجایی دارید.
هر روز به مسجد می آیید و اسباب تفرقه را فراهم می سازید؛ اما این را بدانید که شما را از ورود به مسجد باز نمی دارم، حقوق شما را از بیت المال قطع نمی کنم، از شهر بیرونتان نمی افکنم و تا وقتی بر علیه من، وارد جنگ نشده و سلاح به دست نگرفته اید، با شما نمیجنگم.
اما آنان دست از علی بر نمی دارند؛ پیوسته آزارش می دهند، در خانه، در راه در مسجد و در هر جایی که علی را می بینند، با عیب جویی، با طعنه و دادن شعار با او مقابله می کنند.
اما علی با خونسردی با آنان برخورد می کند.
شکیبایی در پیش گرفته تا این که آن ها کم کم از شهر خارج می شوند.
در نهروان تجمع می کنند.
شمشیرهایشان را برای جنگ با علی مهیا می سازند.
و اینک که على آماده ی جنگ با معاویه شده است و خوارج را به ، خود رها ساخته، پیکی را به نزدشان می فرستد تا برای آخرین بار را به سوی خود دعوت کند، اما آنان پیک امام را به قتل می رسانند.
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_نود_و_دوم
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
تــردید به جــان سپاه امـام مے افتد.
مےگوینـد:
اے علــــے!
ما را بـه سوے خوارج ببر.
چرا آنـان را به حال خود رها ساخته به جنگ معاویــه مےرویم تا در دورے ما سراغ اهــل و عیــال و امــوال ما رفته و به آنان #آسیــب رسانند؟
علـــے مےداند ڪه اگر به سوے شام حرڪت ڪند و خوارج را به حال خود بگذارد، عده اے از او جدا شده و نخواهند آمد.
پس دستور مےدهد ڪه به سوے نهروان حرڪت ڪنند.
سپاه علـــے به سوے نهروان حرڪت مےڪند.
وقتــے دو سپــاه مقابل هم قرار مےگیرند، علــے رو به آنان می گوید:
کشندگان فرستاده ے مرا بدهیـد تا دست از شما برداشته و ڪاری به ڪارتان نداشته باشم.
شاید خدا دل هایتان را دگرگون و به راهے بهتر از آن ڪه در پیش گرفته اید، هدایت ڪند.
اما آن ها پاسخ مےدهند:
ما همه ڪشندگان فرستاده ے تو بودیم!
و اینڪ ریختن خون شما را نیز مبـــاح مےدانیم مگر این ڪه توبه ڪنید.
چه مےشود ڪسانــے را ڪه تا دیـــروز، علــے #پیشــــوا و رهبرشــــان بود؟
امروز او را ڪافرش مےخوانند و تهدیـــد به مرگش مےڪنند!
قیــس بن سعــد از بــاران علــے رو به آنان مے گوید:
اے بندگان خـــدا!
این شمایید ڪه با آن سابقه ے درخشان در اسلام، در مقابل امامتــان #ایستاده اید و او را و ما را #مشــــــرڪ مےنامید و خون مسلمانان بے گنــــاه را می ریزید؟!
به راه راست باز گردید ڪه بین ما و شما جدایــے و اختلافــے نیست.
پس چرا اڪنون با ما قصــــد جنـــگ دارید در حالــے ڪه ما در ڪنار هم باید با معاویه بجنگیم ڪه بر خليفه ے مسلمين خروج ڪرده است.
اما چنیـــن به نظر مےرسید ڪه آن ها جنگ را به عنوان پایان اختلافــے ڪه برانگیخته بودند برگزیده اند.
شیوه هاے تفاهــم یڪے پس از دیگرے قطــع گردید.
لحظــــه لحظـــه ے حساســے است.
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_نود_و_سوم
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
گوهے هیچ راهـــے جز جنــــڱ وجــود ندارد.
گفتگوها نتیجه اے نمےدهد.
براے علـــے، سخت و ناگوار است که تیــــغ بر صورت دوستان و یـــاران دیروزش بڪشد.
او در ڪنار این مردان به برادرے زیسته بود.
دوست نداشت ڪه به ضلالـت در افتادن آنان را ببیند.
این بار با صداے محڪم و قاطع فریــــاد مےزند:
اے گروهـــے ڪه لجاجت در عـــداوت، شما را از حق باز داشته است.
در مصیبـــت عظیمـــے گرفتار شده اید!
مرگــــــے را براے خود برگزیده اید ڪه پایانش جز در افتادن در #جهنــــم نیست.
من به شما اخطـــــار مےڪنم؛ مبــــادا از افراد پست این امــــت باشید ڪه فردا میان این همه، ڪشته تان افتاده باشد.
سپس به برخــــے از سران خوارج ڪه در صف جلو ایستاده اند، نگاه مےڪند و مےگوید:
شما را چه مےشود؟
مگر آن روز شما را از #پذیــــرش حڪمیت باز نداشتم؟!
مگر نگفتم ڪه این #نیرنگــے است از سوے معاویه؟
مگر نگفتم اسیـــــر این مرد فریب ڪار نشوید مگر من شما را با خبر نساختم ڪه آنان اهل دین و قرآن نیستند و #دروغ مےگویند و قصد فریـــب شما را دارند؟!
حال ڪه پی برده اید فریـــــب معاویه را خورده اید، چرا به عهـــــد و پیمـــــان خود باز نمےگردید و ما را در جنــــگ با آن ها یارے نمےڪنید؟
گروه خوارج ڪه جوابـــے بر این سخنان قاطع و محڪم امام ندارند، شعار «لا حڪم الا الله» سر مےدهند تا بدین وسیله اعـــلام ڪنند در میان امـــت اســـلام فقط آنان به #حـــــق چنگ زده اند و پس از گمراهـــــے، به راه راست برگشته اند.
صداے فریـــاد لا حكم الا الله آنها دشت را پر ڪرده است.
علـــے با صدایــے ڪوبنده خطاب به یارانش فریاد مےزند:
هــــان!
به هوش باشید ڪه حجت برایتان تمام شده است.
هر ڪس این شعار را مےخواند او را بڪشید؛ اگرچــــه سرش زیر این #عمامـــــــــه باشد.
علـــــے با این گفته، دستش را بالا برده روِ دستارش مےگذارد.
🌍 @kashkoolmazhabimehrab
❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣
✨ #قـدیـــــــس✨
#قسمت_نود_و_چهارم
نویســـنده: #ابراهیم_حسن_بیگے
سپس بار دیگر، به امیـــــد هدایتــــے، رو به آن ها مےگوید:
سوگند ڪه هرگز دوست ندارم خونــــے از شما بر زمین بریـــزم.
قاتل فرستــــاده تحویـــــل بدهیـــد و این غائله را #ختـــــم ڪنید.
اما تعداد زیادے از آن ها یڪ صدا پاسخ مے دهند:
ما #همگــــے او را ڪشتیم!
تـــــــــو را نیز خواهیــم #ڪشـــت!
علـــے به عده اے ڪه سڪوت ڪرده اند و با دیگران همصـــدا نشده اند، نگاه مےڪند؛ ڪورسوے امیدے براے هدایت آنان به چشم مے آید.
علــــے #آخریـــــن تیر ترڪش مدارا و درنگ و مهـــلت را رهـــا مےڪند.
پرچــــم امان را به دســـت ابو ایوب انصارے مے دهد و به او مےگوید این پرچــم را به اهتراز در آور و از آنان بخواه هرڪس ڪه مایل است، بدان پرچــــم پناه جوید و راه خود را جدا نمایـــد.
ابو ایـــوب بانگ مےزند:
اے بندگان خــــدا! هر ڪس از شما نه قتلــے ڪرده و نه معتـــرض ڪسے شده، زیر این پرچــــم در آید تا در #امــــان باشد و هر ڪس از شما به ڪوفــــه برگردد و از این جماعـــت بیرون رود، در امـــان است.
درست بیندیشید و با لجاجـــت و براے هیچ، فرزندان خود را يتيـــم و همسرانتان را بےشوے نگردانید.
سڪوت سنگین بر سپاه خوارج سایه مےاندازد.
لحظــــه، لحظــه ے تصمیم گیرے است.
ناگهـــان پیرمردے از میان جمعیت راه باز مےڪند، جلو مے آید و مےگوید:
به خــدا قسم نمےدانم به چه #علـــت باید با علــــے بجنگــم.
مــن و قبیلـــه ام اعلام بےطرفــے مےڪنیم و از این جنـــگ ڪنار مےڪشیم و به ڪوفه باز مے گردیم.
ناگهــــان حدود پانصـــد نفر از خوارج جدا مے شوند و بدون اینڪه حرفی بزنند یا به ڪسے نگاه ڪنند، راه ڪوفه را در پیش مےگیرند.
🌍 @kashkoolmazhabimehrab