مرحوم صدرالاسلام همدانى در كتاب تكالیف الأنام مىگوید:
از خواص دعاى ندبه این است كه اگر در جایى با حضور قلب و اخلاص تمام و توجه به مضامین عالى آن خوانده شود، عنایت و توجه امام زمان علیه السلام را به آن مكان جلب مىكند، بلكه آن حضرت در آن جا حضور مىیابد، چنان كه در بعضى جاها اتفاق افتاده است.
مستحب است دعای ندبه در چهار عید فطر، قربان، غدیر و جمعه خوانده شود.
این دعا مشتمل بر اِستِغاثه و کمک خواستن از امام زمان علیه السلام و تأسف خوردن بر غیبت آن حضرت و گریه در فراق ایشان است و ندبه نیز به همین معناست.
۲۰ تیر ۱۳۹۹
۲۰ تیر ۱۳۹۹
۲۰ تیر ۱۳۹۹
✅ حجاب کرونایی
🔴 این روز ها خانم های زیادی رو می بینیم که ماسک زدن،نه کسی از گرما گله می کنه ،نه میگه برام محدودیت میاره و نه گله می کنن که زشتمون کرده،اگه کسی هم ماسک نزنه نمیگن آزاده و باید به انتخابش احترام گذاشت بلکه میگن داره سلامت بقیه رو به خطر میندازه و دست آخر هم مجبور میشن برای اینجور افراد که به سلامت خودشون و بقیه افراد جامعه از روی نا آگاهی و یا لاابالی گری اهمیت نمیدن قانون وضع کنن،این شما رو یاد چیزی نمیندازه؟؟؟
🌺 قانون حجاب هم مگه برای سلامت روحی فرد و جامعه از طرف خداوند وضع نشده؟ پس چرا تا این اندازه به قانون الهی حجاب حمله میشه؟
شاید اگه برای حرفهای خداوند به اندازه دکتر ها ارزش قایل بودیم وبه علم خدا ایمان داشتیم و می دونستیم واجبات خداوند اهمیت زیادی برای سلامت روح و جسممون دارن ،جور دیگه ای رفتار می کردیم.
۲۰ تیر ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 کتاب #ترگل #دلایل_عقلی_حجاب
به مناسب هفتهی عفاف و حجاب
✅ این کلیپ داستان دختری است که در برنامهی #لاک_جیغ از تاثیر یک کتاب در مسیر تحولش میگوید.
✅ #ترگل نام کتابی است که بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای #حجاب با زبانی کاملا ساده و جوانپسند بیان میدارد.
۲۰ تیر ۱۳۹۹
🔴 جمهوریتستیزی در لباس جمهوریت
🔻 پاسخی بر نامه سرگشاده آقای موسویخوئینی ها به مقام معظم رهبری
🔸 نامه آقای خوئینیها از جنبههای گوناگون قابل بررسی است، ولی آنچه در این مجال مورد تحلیل قرار میگیرد، نگاه ایشان و برخی دیگر از سران اصلاحات به جمهوریت است.
🔹 انقلاب اسلامی ایران بر پایة دو رکن جمهوریت و اسلامیت شکل یافته است که به تعبیر بینانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی ره، اسلامیت محتوای حکومت و جمهوریت شکل و قالب آن است. یعنی محوریت حرکت نظام بر اساس مشارکت مردمی و البته در حدود تعیینشده از سوی اسلام است.
🔸 بر اساس این رویکرد، با رعایت حدود اسلامی، اجزای مختلف نظام بصورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق انتخاب مردم شکل میگیرد. البته مشارکت مردمی هزینههایی را هم خواهد داشت، از جمله اینکه انتخابهای احیاناً نادرست مردم مشکلاتی را در مسیر رشد نظام به وجود میآورد، ولی قطعاً چنین هزینههایی به مراتب کمتر از نفی جمهوریت یا مقابلة با این مشارکت است.
🔹 البته تحلیل و اثبات این نکته خود مجالی مستقل میطلبد که از حوصله این نوشتار خارج است. از این رو، احترام به نظر مردم و اصرار بر رعایت حدود اسلامی از خطوط قرمز نظام اسلامی مبتنی بر مردمسالاری دینی است.
🔸 نکتة برجسته در نامه آقای موسویخوئینی ها به مقام معظم رهبری آن است که معظمله و اصل نظام باید پاسخگوی مشکلات اقتصادی و رفاهی موجود باشند. گویا توقع بزرگان اصلاحات آن است که ولی فقیه باید نقش رئیس قوة مجریه را ایفا کند و این یعنی باید از رئیس جمهور برآمده از آرای اکثریت مردم عبور کرده و بر خلاف قانون اساسی، وظایف دولت بر عهدة رهبری گذاشته شود.
🔹 در واقع، این توقع که رهبری باید پاسخگوی مشکلات فعلی باشند، به این معناست که رهبری باید به رأی مردم بیاعتنایی کرده و خود زمام امور را بدست گیرد. آیا این توقع، نهتنها بیاعتنایی، بلکه مقابلة با جمهوریت نیست؟ چگونه می توان از جمهوریت دفاع کرد، در حالی که مُنتخب مردم را از عرصۀ پاسخگویی خارج می کنیم.
🔸 نکته قابل توجه این است آقای موسوی خوئینی ها و سایر سران اصلاحات در ظاهر همواره از مدافعان جمهوریت و آزادی مردم بودند، تا حدی که باور ایشان به اسلامیت حکومت همواره محل تردید بود و حتی با تعابیری، اسلامیت را در مقابل جمهوریت قرار می دادند.
🔹 البته مقابلۀ ایشان با جمهوریت و رأی قاطع مردم مسأله تازه ای نیست. چنانکه در جریان فتنه 88، ابطال انتخابات با مشارکت حداکثری مردم از شرایط دست برداشتن آنها از فتنه انگیزی و همراهی با سرویس های بیگانه بوده است. و یا تلاش برای انحلال دولت منتخب مردم در سال 1384 از سوابق همین جریان به رهبری آقای هاشمی رفسنجانی بوده است. البته بعید است که حافظه تاریخی این جریان خیلی خوب باشد و بتوانند این خیانت ها را به یاد آورند؛ چنانکه گویا خاطرات نزدیک تری همچون حمایت قاطع از دولت فعلی که عامل مشکلات جدی اقتصادی شده است را به یاد نمی آورند.
🔸 با توجه به نکتۀ فوق، جمهوریت و رأی مردم برای آقای موسوی خوئینی ها و همفکران ایشان تنها زمانی ارزشمند است که نظر ایشان را تأمین کند. و این همان دیکتاتوری نهفته در مدعیان اصلاحات است که در موقعیت های گوناگون بیشترین دشمنی را با نظر مردم روا می دارند.
📝 به قلم: حجت الاسلام صفدر الهی راد (عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره))
#یادداشت
#موسوی_خوئینی_ها
#نامه_سرگشاده
#الهی_راد
📥کانال بنیان
@elahirad_ir
۲۰ تیر ۱۳۹۹
🌀حواسمان به فرزندانمان هست؟
رسانه ها به واسطه پیام ها و محتوای تولید، هدف گیری شان روی کودک است و به راحتی می توانند تأثیر مثبت یا منفی روی ذهن کودک داشته باشند. همچنین کودک به دلیل معصومیتی که دارد، اگر به رسانه ای اعتماد کند، همه ایمانش را به رسانه می دهد و دیگر نمی توانیم این کودک را به زور و حتی به واسطه تشویق نظرش را از آن رسانه مورد علاقه اش منحرف کنیم، چون به آن رسانه پایبند شده است.
✅ با #بنیاد_ردم مربی سواد رسانه شوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/600440835C70c35d8d3e
۲۰ تیر ۱۳۹۹
12.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌕 ما هر چه داریم از معنویت داریم 🌕
بی تعارف بگم، آن نیرویی که نمازش را اول وقت نمی خونه، خوب هم نمی جنگه
#شهید_حسن_باقری
۲۰ تیر ۱۳۹۹
11.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 محبت خدا را در بلا و امتحانات ببینیم
#تصویری
@Panahian_ir
۲۰ تیر ۱۳۹۹
11.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹حسی که تکراری نمیشود!
🔻بالاتر از لرزش یک رابطه بین دختر و پسر ..
#تصویری
@Panahian_ir
۲۰ تیر ۱۳۹۹
💢 چرا انسان مؤمن اهل قهقهه و حرکات جلف و سبک نیست؟
ویلیام جیمز میگوید: «اگر خوشی به انسان مذهبی رو آورد، خندههای جلف و سبک از او دیده نمیشود و اگر غمی به او روی نماید، ناله و ناسزا از او شنیده نمیشود».
این وقار و سنگینی ناشی از این است که روح آدمی به واسطه مذهب، عمیقتر و نافذتر و دوراندیشتر میشود و عمده چیزی که بر روح مؤمنان سایه میافکند و بلکه باید گفت سنگینی میافکند فکر مبدأ و معاد است.
در اخبار دینی هم درباره رسول اکرم(ص) وارد شده که «ضحکه التبسم» (خنده او تبسم بود) و همچنین درباره مؤمن وارد شده که از قهقهه پرهیز دارد.
به هر حال این سنگینی و وقار مؤمنان به واسطه حمل بار بزرگی است که بر روح خود دارند. دیگران به منزله ماشینی خالی هستند که به سرعت در حرکت است و دیوارها و چوبهایش لقلق میکند، و آنها به منزله ماشینی هستند که ظرفیت خود را پر کرده و در دستاندازها و پست و بلندیها زیاد بالا و پایین نمیپرد و زیاد صدا راه نمیاندازد و ماشین هم برای بارگیری ساخته شده نه برای خالی حرکت کردن. در آدمی هم ظرفیت عقیده و ایمان و مذهب وجود دارد.
📚 استاد شهید #مطهری، یادداشتها، ج۴، ص۱۶۹ (با تلخیص)
✅ t.me/Islamicphilosophy_ir
۲۰ تیر ۱۳۹۹
۲۰ تیر ۱۳۹۹