eitaa logo
کلید‌بهشت🇵🇸』
1هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
4.5هزار ویدیو
326 فایل
⊰به‌نام‌خدابه‌یادخدابرای‌خدا⊱ ❥کانالی‌پرازحس‌و‌حال‌معنوی⸙ ارتباط با مدیرکانال✉ @SadatKhanooom7 ⇠کپی‌مطالب‌کانال،فقط‌باذکرصلوات‌برای‌‌ظهورمولا(عج)💗 آوا {حرفامون}:@AVA_M313 تولدمون: ۱۳۹۹/۲/۵
مشاهده در ایتا
دانلود
💎به وقت رمـ💖ـان💎
💗💗 در سخنان اهل بيت(عليهم السلام) انديشه و تفكّر، بالاتر از سال ها عبادت معرّفى شده است. حضرت على(ع) مى فرمايند: "انديشيدن به اندازه ساعتى كوتاه، بهتر از عبادت كردن طولانى مى باشد". اگر اجازه بدهيد، مجموعه احاديثى كه در زمينه مقايسه تفكّر با عبادت رسيده است را براى شما نقل كنم: الف . يك ساعت تفكّر بهتر از يك شب عبادت. ب . يك ساعت تفكّر بهتر از يك سال عبادت. ج . يك ساعت تفكّر بهتر از شصت سال عبادت. د . يك ساعت تفكّر بهتر از هفتاد سال عبادت. هـ . يك ساعت تفكّر بهتر از هشتاد سال عبادت. براى شما روشن است كه مقايسه يك ساعت تفكّر با پنج مورد فوق (يك شب عبادت، يك سال عبادت، شصت سال عبادت، هفتاد سال عبادت، هشتاد سال عبادت) به اين نكته برمى گردد كه انسان به چه موضوعى تفكّر كند. گاه انسان در خلوت خود به اين انديشه مى پردازد كه مثلا فردا چه برنامه اى براى خود داشته باشد، اين يك انديشه مثبت است و موجب مى شود كه از تمام وقت فرداى خود، كمال استفاده را ببرد. امّا يك وقت انديشه مى كند كه برنامه يك سال آينده او چگونه باشد و به چه اهداف مادى و معنوى در مدّت يك سال برسد. گاه به فكر فرو مى رود كه از كجا آمده است و به كجا مى رود و آينده او در قيامت چگونه است و حكمت آمدن او به اين دنيا چيست؟ از كجا آمده ام آمدنم بهر چه بود؟ خوب، معلوم است كه اين انديشه و تفكّر از هشتاد سال عبادت بالاتر است چرا كه تحوّلى بزرگ در انسان ايجاد مى شود كه از اين انديشه به وجود مى آيد و شناختى كه از آن حاصل مى شود، باعث مى شود تا انسان در زندگى مسيرى را انتخاب كند كه او را به سوى كمال ببرد. البتّه ذكر عدد هفتاد سال به معناى اين نيست كه حتماً آن عدد منظور باشد بلكه عدد در زبان عربى "عدد كثرت" است. حتماً مى گويى "عدد كثرت" يعنى چه؟ آيا براى شما پيش آمده است كه فرزند شما، كنترل تلويزيون را در دست گرفته و پشت سر هم از اين شبكه به شبكه ديگر مى رود، شما تا مى رويد يك برنامه را پيگيرى كنيد، فرزند شما شبكه ديگر تلويزيون را مى زند. سرانجام حوصله شما سر مى رود و كنترل را از دست فرزند خود مى گيريد و مى گوييد: هزار بار گفتم دست به كنترل تلويزيون نزن! خوب، آيا شما واقعاً هزار بار چنين گفته ايد؟ خير، بلكه منظور شما اين است كه اين جمله را زياد گفته ايد پس عدد هزار در زبان فارسى "عدد كثرت" است. نویسنده کتاب:دکتر مهدی خدامیان 🔑🌹کلیدبهشت🔑🌹 https://eitaa.com/joinchat/1912799280C98470c8f19
💗💗 اگر ما بخواهيم ترجمه دقيقترى از اين احاديث ائمه اطهار(عليهم السلام) داشته باشيم، بايد بگوييم كه يك ساعت تفكّر، بهتر از اين است كه سال هاى سال، عبادت كنى. افرادى كه براى ما الگو و سرمشق هستند و به كمال و سعادت رسيدند به واسطه اهميّت دادن به تفكّر بوده است كه داراى مقامى بس بزرگ شده اند. از مادرِ ابوذر در مورد عبادت پسرش، سؤال كردند، او بعد از مقدارى فكر كردن گفت: "بيشترين عبادت ابوذر اين بود كه در گوشه اى مى نشست و به فكر كردن مى پرداخت". همچنين امام صادق(ع) فرمودند: "بيشترين عبادت ابوذر، تفكّر و پند گرفتن بود". مردم در زمان خليفه سوّم (عثمان) به عبادت هايى مثل نماز و روزه هاى مستحبى رو كرده بودند و همه از آفتِ تجمّل گرايى و بى عدالتىِ جامعه غافل شده بودند امّا اين ابوذر بود كه در مقابل موج فتنه ها و بى عدالتى ها قيام كرد تا آنجا كه عثمان، او را به بيابان "ربذه" تبيعد كرد امّا هنوز آن حركت ابوذر كه از تفكّر و انديشه او منشأ گرفته بود همچون چراغى براى همه عدالت خواهان تاريخ نورافشانى مى كند. البتّه اين نكته را هم براى شما نقل كنم، اهميّتى كه ابوذر به تفكّر و انديشه مى داد به دليل سخنى بود كه از پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) شنيده بود. آيا مى خواهيد آن سخن را شما هم بشنويد؟ پيامبر فرمود: "دو ركعت نماز كوتاه امّا با تفكّر، بهتر از اين است كه از اوّل شب تا به صبح نماز بخوانى، در حالى كه قلب تو در غفلت باشد". حتماً در مورد لقمان حكيم مطالبى شنيده ايد، آيا تا به حال به اين موضوع فكر كرده ايد كه او چگونه توانست به مقام حكمت برسد؟ اگر اين سؤال را از پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) بنماييم، اين چنين جواب خواهيم شنيد: "لقمان به مقام حكمت رسيد زيرا زياد فكر مى كرد". در سخن ديگرى امام صادق(ع) فرمودند: "به خدا قسم، لقمان به خاطر مال و ثروت دنيا و زيبايى و قدرت جسمانى به مقام حكمت نرسيد بلكه او به علّت تقوى و زياد فكر كردن به اين مقام رسيد". همه مى دانيم كه لقمان، بَرده بود و در تاريخ آمده است كه ارباب او بارها و بارها مى ديد كه لقمان در گوشه اى به تنهايى نشسته و به فكر فرو رفته است. روزى از روزها اربابِ لقمان به او گفت: اى لقمان! چرا همواره در گوشه اى خلوت مى نشينى، چرا به ميان مردم نمى روى و با آنها انس نمى گيرى؟ لقمان در جواب چنين گفت: تنهايى باعث مى شود كه انديشه انسان دقيق تر باشد و انديشه طولانى هم انسان را به سوى سعادت راهنمايى مى كند. نویسنده کتاب:دکتر مهدی خدامیان 🔑🌹کلیدبهشت🔑🌹 https://eitaa.com/joinchat/1912799280C98470c8f19
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🍃خدا کند در ما عشقی پیدا شود به مجموع قرآن و عترت، تا اولاً، بتوانیم یگانگی قرآن و عترت و معجون مرکب از آن دو را بیابیم و ثانیاً، در مقام پیروی و عمل، با توجه به آن دو و بر محور آن دو طواف عاشقانه بنماییم و بدانیم که آنها از هر معشوقی بیشتر شایسته‌ی عشق‌ورزی هستند. 🔰منبع:درمحضربهجت،ج۱،ص۳۳ 🥀 🥀 🏰🗝 https://eitaa.com/kelidebeheshte
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌌هرشب ساعت21🕘 🎀با ما همراه باشید🎈 📕رمان📕
💎به وقت رمـ💖ـان💎
💗💗 همان طور كه مى دانيد گناه، روح انسان را آلوده مى كند و مانع كمال او مى شود. گناه، قلب انسان را سياه مى كند، به طورى كه ديگر او لذّت مناجات با خداوند را درك نمى كند. اين گناه است كه انسان را از نماز شب محروم مى دارد و امواج بلا را به سوى انسان مى كشاند. به همين دليل، انسان بايد براى بخشش گناهانش فكرى بكند تا اثرات آن بيش از اين در زندگى او باقى نماند. البتّه گناهانى كه مربوط به "حقّ النّاس" است بايد نسبت به پرداخت حقّ مردم اقدام نمود. من در مورد "حقّ الله" سخن مى گويم و در اينجا مواردى را كه به عنوان كفّاره گناهان معرّفى شده است برايتان ذكر مى كنم. ح . گفتن ذكر "اَستَغفِرُ الله رَبِّى وَ اَتوُبُ اِلَيهِ". ط . خواندن نماز شب در حالى مردم همگى در خواب هستند. ي . يارى كردن مظلوم و زدودن غم و غصّه از دل برادر مؤمن. اا . خدمتگزارى كردن به همسر و خانواده. بب . مبتلا شدن به بيمارى ها و سختى ها. احتمالا شما با اين موارد آشنا بوده ايد و مى دانستيد كه اين امور موجب مى شوند تا انسان از تاريكى گناهان نجات پيدا كند و روح و جان او پاكى خود را به دست آورد. آيا مى دانيد كه در مكتب اسلام، فكر و انديشه هم به عنوان كفّاره گناهان مطرح گرديده است؟ امام صادق(ع) مى فرمايند: "انديشه، آيينه همه خوبى ها است و باعث كفّاره گناهان مى شود". به راستى در كدامين مكتب اين چنين به تفكّر ارزش و بها داده شده است كه آن را پاك كننده اثر گناهان معرّفى كند؟ هزار افسوس كه در جامعه ما كسانى كه ادّعاى عرفان دارند و چه بسا تسبيح هزار دانه دست مى گيرند و در شبانه روز هزاران بار ذكر "اَستَغفِرُ الله" مى گويند امّا آن قدر با تفكّر و انديشه بيگانه هستند كه انسان تصوّر مى كند هر چه انسان از انديشه فاصله بگيرد حال و هواى معنوى او زيادتر است. نویسنده کتاب:دکتر مهدی خدامیان 🔑🌹کلیدبهشت🔑🌹 https://eitaa.com/joinchat/1912799280C98470c8f19
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌌هرشب ساعت21🕘 🎀با ما همراه باشید🎈 📕رمان📕
💎به وقت رمـ💖ـان💎
💗💗 ما بايد به فكر اين باشيم كه براى سفر قبر و قيامت خويش آماده شويم و براى اين سفر خود زاد و توشه اى فراهم سازيم. عجيب است، هيچ چيز مانند مرگ، اين قدر قطعى نيست امّا ما آن را به سختى باور داريم. يك روز كه به بهشت زهرا رفته بودم به قسمتى كه مرده ها را غسل مى دادند، رفتم. با فردى كه يك عمر كارش، غسل دادن مرده ها بود به گفتگو پرداختم. به او گفتم: آيا در طول زندگى خود چيز عجيبى مشاهده كرده اى؟ او در جواب گفت: آرى، من مرده هاى زيادى را غسل داده و كفن كرده ام، كه بعضى از آنها ويژگى هاى خاصّى داشته اند، مرده هايى كه صدها نفر، براى آنها گريه مى كردند و مرده هايى كه هيچ گريه كننده اى نداشتند، مرده هايى كه اقوام آنها براى اموال و دارايى شان، بر سر جنازه آنها، به دعوا و كتك كارى مشغول شدند، امّا عجيب ترين نكته اى كه من در اين مدّت با آن برخورد كرده ام اين است كه من هر روز مرده هاى زيادى را غسل مى دهم ولى خودم هنوز باور نكرده ام كه يك روز مى ميرم، من هنوز مرگ خود را باور نكرده ام. به هر حال، وظيفه ما اين است كه براى سفر مرگ آماده شويم و با كارهاى نيك، مقدّمات اين سفر را فراهم سازيم. يكى از برنامه هايى كه باعث مى شود ما به ياد سفر آخرت بيفتيم اين است كه در مراسم تشييع جنازه ديگران شركت كنيم. شركت كردن در تشييع جنازه، ضمن آنكه موجب بيدارى ما از خواب غفلت مى شود، باعث بخشش گناهان ما هم مى شود. امام صادق(ع) مى فرمايند: "هنگامى كه مؤمن وارد قبر مى شود، خدا گناهان او و هر كسى كه در تشييع جناره او شركت كرده است را مى بخشد و به اين وسيله آن مؤمن خوشحال مى شود". آيا مى خواهى خداوند، تمام گناهان تو را ببخشايد و پرونده اعمال تو پاك شود مانند روزى كه از مادر متولّد شدى؟ آيا مى دانى كه ما بايد چه كارى انجام دهيم تا خداوند در حقّ ما چنين لطفى بنمايد؟ در ثواب سفر حج آمده است كه چون حاجى، طواف كعبه را انجام داد، خداوند گناهان او را مى بخشايد، همانند روزى كه از مادر متولّد شده است. امّا سفر حجّ، چه بسا در طول زندگى، بيش از يك بار، نصيب ما نشود. ما چقدر بايد چشم انتظارى بكشيم تا خدا اين سفر را قسمت ما كند. نویسنده کتاب:دکتر مهدی خدامیان 🔑🌹کلیدبهشت🔑🌹 https://eitaa.com/joinchat/1912799280C98470c8f19
💗💗 بيا با هم به سخن امام صادق(ع) گوش فرا بدهيم: هرگاه در تشييع جنازه مؤمن، چهار طرف تابوت او را بگيرى، از گناهانت پاك مى شوى، همانند روزى كه از مادر متولّد شدى. من چقدر از افراد را ديده ام كه حسرتِ سفر حج را به دل دارند تا به واسطه آن خداوند گناهان آنها را ببخشايد امّا آنها غافل هستند كه همين عمل ساده تشييع جنازه و زير تابوت مؤمن رفتن، همچون سفر حج، پاك كننده گناهان است. به نظر شما چه نكته مشتركى بين سفر حج و تشييع جنازه مؤمن وجود دارد كه موجب حالت تولّد دوباره انسان مى شوند؟ به نظر شما چرا اين دو عمل، داراى اثر واحدى هستند؟ من فكر مى كنم نكته مشترك حج و تشييع جنازه، اين است كه اين دو عمل ما را متوجّه سفر قبر و قيامت مى كنند. در سفر حج، ما براى سفر قبر و قيامت آماده مى شويم و لباس احرام كه در حقيقت همان كفن است بر تن مى كنيم، همين طور در تشييع جنازه، ما سرانجامِ خود را به چشم مى بينيم. آرى، دير يا زود مرگ به سراغ ما مى آيد. آرى، تشييع جنازه، مهمّ ترين ايستگاه انديشه است، در اين لحظه است كه به خود مى آيى و از غوغاى زندگى روزانه و غم و غصّه هاى اين دنياى فانى گذر مى كنى، دقايقى از عطش بى پايان دنياطلبى، فاصله مى گيرى و باور مى كنى كه هر چه به دنبال دنيا بدوى و اگر گران ترين خانه شهر و شيك ترين ماشين را هم داشته باشى بايد همه را بگذارى و فقط با كفن سفيد وارد خانه قبر شوى. آرى، اين جا ايستگاه تفكّر است پس بايد خوب به فكر فرو روى. شايد اين همه تأكيدى كه به گرفتن چهار گوشه تابوت شده است براى اين باشد كه خوب اين معنى در ضمير تو حكّاكى شود كه آرى مرگ، حق است. پيامبر اسلام(صلى الله عليه وآله وسلم) به ابوذر مى فرمايند: "هنگام تشييع جنازه، سخن مگو و در آن هنگام، كار تو انديشيدن و تفكّر باشد و بدان كه سرانجام مرگ، سراغ تو هم مى آيد". روشن است كه پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) امر مى كند تا هنگام تشييع جنازه آرام باشيم تا بتوانيم تمركز كنيم. زيرا كه سكوت، شرط اساسى تمركز است. در آن لحظه ها بايد به مرگ انديشه كنيم و از طرف ديگر مزاحم انديشيدن ديگران نشويم و با دقّت چشم به تابوتى كه به سوى قبر مى رود بدوزيم، شايد بيدار شويم! نویسنده کتاب:دکتر مهدی خدامیان 🔑🌹کلیدبهشت🔑🌹 https://eitaa.com/joinchat/1912799280C98470c8f19
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀 👆👆 💥 اینطوری برای اموات خیرات بفرستید 🥀اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ 🥀 التماس دعـا 🙏 مسافران ما دستشــون شایـدخالیسٺ .... 💔 سهم شما یڪ فاتحه همراه با صلوات ... 🙏🙏🙏 اللّٰهُمَّ‌عَجِّل‌لِوَلیِّڪ‌الفَرَج 🏰🗝 https://eitaa.com/kelidebeheshte