8.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مدارس احمق پرور
🔻 ما سه یا چهار نوع مدرسه مذهبی داریم. یکی از انواع مدارس مذهبی، مدارس مذهبیِ فشاری هستند، که مذهب را در گوش و چشم بچه ها فشار میدهند. مثلا بچهها قرآن حفظ کنند، امامان را از اول به آخر و از آخر به اول بگویند، در مدارس دخترانه که همه دختراند، با چادر و حجاب کامل باشند! این افراد معمولا عقدهای تربیت میشوند و بعد از اینکه از این مدارس در میآیند یا بیدین واقعی هستند یا ظاهراً متدیناند؛ یعنی اعمال ظاهری دین را انجام میدهند اما در دل خبری از ایمان به خدا وجود ندارد! و مذهب را به عنوان یک عرف پذیرفتهاند. چنین مدارس مذهبی، بسیار خطرناک هستند. چون تنها فشارهای ظاهری و فیزیکی میآورند و هیچ مسئلهای برای بچهها حل نمیشود. از هر جای دین از بچه ها سوال کنید فقط میگویند خدا و پیغمبر گفته! همین آدم ۲۰ سال بعد میگوید: «خب، گفته که گفته! برای خودش گفته!» این نوع بچهها ممکن است یک مداح درجه یک یا یک آخوند با دو من ریش شوند، اما هدفشان مبارزه با امام و انقلاب است و با سرویسهای جاسوسی آمریکا و انگلیس همکاری میکنند! چنین مدارسی کارگاه تولید احمق هستند که هیچ چیز از دین نمیداند و با کمی تغییر محیط، تغییر چهره میدهند!
استاد حسن رحیمپور. آسیبشناسی مدارس مذهبی
#استاد_حسن_رحیم_پور
#تربیت_فرزند
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اثر کارهایی که مربی، پنهایی انجام میدهد
🔻 ارتباط معلم و شاگرد ارتباطی مشافهی است. یعنی معلم باید در کلاس حضور یابد و درس دهد. اما در رابطه ولایی اینطور نیست. مربی در خانه و متربی در خانه خود است و مربی از همین فاصله اثرگذار است. رابطه، رابطهی کابلی نیست، بلکه رابطهای مغناطیسی است. یعنی اگر مربی در خلوت خود خطا کند، از ولایت ساقط میشود و اگر در خلوت خود رشد کند متربیش را نیز رشد میدهد. نمازی که مربی در خلوت خود میخواند، احسانی که میکند و نیت خیری که دارد متربی را رشد میدهد.
حجت الاسلام دسمی. تربیت اسلامی بر اساس رویکرد ولایی
#استاد_دسمی
#تربیت_ولایی
✅ @keraamat_ir
5.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چرا اینقدر به روان شناسی نیاز داریم؟
🔻 سالهای ۶۳ و ۶۴ سالهای بازگشایی دانشگاهها بعد از انقلاب فرهنگی در ایران است. انقلاب فرهنگی به دلیل سیطره اندیشه عبدالکریم سروش و طیفی از تکنوبروکراتها کاملا از مسیر حقیقی خود دور میشود که آثار آن را هنوز در شورای عالی انقلاب فرهنگی میبینیم. رخوت و خوابزدگی که در این شورا وجود دارد برمیگردد به اندیشه امثال سروش که نظام آکادمیک ایران را در استمرار نظام شبه مدرن قبل از انقلاب قرار داد و نتیجه آن، این شد که علوم انسانی گسترش قارچگونه یافت و از طریق دانشگاه آزاد تا اقصی نقاط کشور، حتی روستاها برده شد که بخشی از این نظام آموزشیِ علوم انسانی، بر روی روانشناسی تمرکز داشت. به این ترتیب آموزههای روانشناسی بیشترین سطح مخاطب را پیدا کرد. در کنار این موضوع، تغییر فرهنگ اقتصادی از زمان آقای هاشمی، موجب برداشته شدن یک گام بزرگ در نهادینه شدن تجدد مآبی در ایران شد و روانشناسی را تبدیل به یک نهاد کرد.
دکتر زرشناس. دوره رویکرد انتقادی به مبانی روان شناسی مدرن و نحوه نفوذ آن در ایران
🔸 دسترسی به فیلم کامل دوره با ۳۰٪ تخفیف به مدت یک هفته از طریق
https://www.keraamat.ir/product/rouykarde-enteghady-be-ravanshenasy/
#استاد_زرشناس
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سه روش اثرگذاری بر فرزندان
🔻 چطور می توانیم روی فرزندانمان بیشتر اثر بگذاریم؟ آیا خوب بودن پدر و مادر کافی است؟ برای اثرگذاری لازم است علاوه بر الگو بودن و محبوبیت، فرزندان، ما را انسانهای موفقی بدانند. مثلاً مادری که اهل نماز است اما به فرزند خود میگوید درسهایت را خوب بخوان تا مانند من بدبخت نشوی! فرزند برای چنین مادری ارزشی قائل نخواهد شد که از او الگو بگیرد. چون خود مادر برای خودش ارزش قائل نیست. مادرها باید توجه کنند که نباید خودشان را جلوی بچهها تخریب کنند. در مورد پدر هم به همین صورت است. مثلاً پدری که سر سفره غذا آهی میکشد و از قیمتهای بالا اظهار ناراحتی میکند، در این حالت بچه نسبت به پدر احساس بی عرضگی خواهد کرد. در این صورت این پدر و مادر نمیتوانند بر روی فرزند خود اثر گذار باشند.
حجت الاسلام تراشیون
#تربیت_فرزند
#استاد_تراشیون
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چه هدفی رو برای بچه هاتون ساختید؟
🔻 مصداق خدمت به جامعه چیست؟ مثلاً اگر خداوند به من هوشی داده و الان جامعه نیاز به دانشمند هستهای دارد، و من به چیز دیگری هم علاقه دارم که جامعه به آن نیاز ندارد، بگویم خدایا من بنده تو هستم، تو دوست داری به جامعه اسلامی خدمت شود، پس من هم به دنبال همین کار میروم. یا مثلاً اگر من یک زن هستم و رهبرم نگران فرزندآوری است، الان در حال انجام کاری هستم که اگر من انجام ندهم ۱۰ نفر دیگر آن را انجام میدهند. اما فرزندآوری را من میتوانم انجام دهم و آنها نمیتوانند. چون قصدم از کاری که انجام میدادم نیز بندگی بود، الان مصداق بندگی من تغییر کرده، کار قبلی را رها می کنم و وظیفه الانم را انجام میدهم.
حجت الاسلام عباسی ولدی. کرامت۳
#تربیت_فرزند
#استاد_عباسی_ولدی
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تربیت میکنیم یا رفتارسازی؟!
🔻 گاهی ما رفتار سازی انجام میدهیم. رفتار تربیتی ایجاد کردن، تربیت نیست! مثلاً ممکن است در جامعه بستن کمربند را قانون کنیم و این رفتار به تدریج جزء فرهنگ مردم شود، که غرب در این زمینه بسیار قوی است! اما این تربیت کردن نیست. یعنی ممکن است من کمربند را ببندم اما روح اعتقاد به قانون در من وجود نداشته باشد. این جایی خود را نشان میدهد که اگر این قانون وجود نداشته باشد، چون فرد تربیت نشده است قانونشکنی میکند. تربیت آن است که با دل انسان کار دارد. اگر انسان باب دلش را باز کند و کسی را انتخاب کند و از او اثر بپذیرد، تربیت صورت میگیرد. ممکن است انسان پای صحبت کسی هم بنشیند اما فقط حرفهایش را میشنود و چون باب دلش را باز نکرده و این سخنان را انتخاب نکرده تربیتی نیز صورت نمیگیرد. پس تربیت از سنخ محبت و ایمان است.
حجت الاسلام دارابی
#تربیت_فرزند
#استاد_دارابی
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار ویژه برای تشویق دختر به حجاب
🔻 اگر میخواهید دخترتان با حجاب شود، امکانات زیبا بودن و زیبا نمودن را در خانه و جاهایی که نیاز به حجاب نیست برایش فراهم کنید. چون حجاب یک سکه است که دو رو دارد، یک روی آن هنر پوشیدگی و روی دیگر آن زیبایی همراه با سلامتی است. ما از مادران میپرسیم، شما به عنوان یک خانم مومنه و محجبه چقدر زیبا و برازنده پوشیدن را وقتی که نه مهمان میخواهد بیاید و نه میخواهید مهمانی بروید، رعایت میکنید؟ یعنی از ابتدای صبح تا آخر شب چقدر شیوه پوشش و آرایشتان در خانه دلپسند است؟ معمولاً ۹۰ درصد به این صورت نیست! در این صورت چنین مادری الگوی مناسبی برای دخترش نخواهد بود و دختر به سراغ الگوهای دیگری از تلویزیون و سینما میرود. اگر دختر نوجوان دارید حتماً واجب است که هر روز یک تیپ خاص بزنید. در این صورت دخترتان از شما می پرسد: مامان! چقدر امروز قشنگ شدید! مگر کجا میخواهیم برویم؟ و مادر میگوید، مگر قرار است جایی برویم؟ خودمان در خانه هستیم. اگر دختر نوجوان دارید، حتماً آینه قدی داشته باشید چون در این سن طبیعی است که دختران زیاد جلوی آینه می ایستند و قربان صدقه خودشان میروند. پس من به عنوان یک مادر باید به زیبا بودن و زیبا نمودن دخترم کمک کنم بدون اینکه زن باشد، چون دختر بودن غیر از زن بودن است.
خانم نیلچی زاده
#تربیت_فرزند
#تربیت_دخترانه
#خانم_نیلچی_زاده
✅ @keraamat_ir
💡 *دوره مجازی پرورش تفکر خلاق*
🔸 ۸ ساعت آموزشی طی ۴ هفته
⛔️ شروع دوره: ۳ مهر
🔴 *این دوره به صورت برخط (آنلاین)، در روزهای شنبه ساعت ۱۶ برگزار میشود*
📌همراه با اعطای گواهی از طرف مرکز تربیت مربی مجتمع امام صادق (ع)
📌 *اعطای کد تخفیف به مخاطبان دورههای گذشته کرامت*
🔆 پشتیبانی با نام کاربری @keraamat_majazi
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چگونه فرزندمون رو در تصمیم گیری کمک کنیم؟
🔻 بچهها باید یاد بگیرند که مختار و آزادند، در هر لحظه باید تصمیم بگیرند و نتایج تصمیمشان را بپذیرند. باید دایرههایی را برای تصمیمگیری فراهم کنید و کمکشان کنید به طوری که تحت تاثیر تشویق و تنبیهها قرار نگیرند. هنگامی که میخواهید بچهها را در تصمیمگیری کمک کنید، سریع آنها را به بهترین تصمیم راهنمایی نکنید، اجازه دهید تصمیمهایشان بچرخد، جلوی بچهها از یک تصمیم غلط دفاع کنید تا تفکر بچهها به کار بیفتد، گهگاهی خودتان را یک آدم مردد نشان دهید، نمیدانم بگویید و به بچه بگویید اجازه بده در این باره مطالعه کنم، دو نظر به او بدهید؛ مثلا امروز یک نظر بدهید، فردا یک نظر دیگر... . این فضاها بچهها را بالغ میکند. در صورتی که اگر خود را جلوی بچهها همه چیز دان نشان دهید، تنها راهی که جلوی پای بچهها میماند فرار از شماست!
حجت الاسلام پناهیان
#تربیت_فرزند
#استاد_پناهیان
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اجازه دهیم دخترمان، دختر باشد!
🔻 باید به هویت دخترانه دخترمان احترام بگذاریم، دختر باید دخترانه رشد کند. یعنی لباس دخترانه، اسباب بازی دخترانه و حتی لالایی و قربان صدقه دخترانه داشته باشد. دختر باید دامن بپوشد، موهایش را بلند کند و به خودش برسد. به دختر باید اجازه دهیم در مقابل محارم و در مجالس زنانه، زنانگی خودش را بروز دهد. الان در بعضی از مدارس خوب دخترانه، این اجازه داده میشود که دختران در مدرسه قدری زنانگی خود را بروز دهند؛ مثلاً یک گردنبند و گوشواره سادهای داشته باشد، موهایشان را ببافند، لباس قشنگ بپوشد. باید اجازه دهیم دخترانگی دخترمان در فضاهایی که از نظر شرعی منعی ندارد بروز پیدا کند. البته دختر باید در حضور پدر و برادر خود در لباس پوشیدن مراعات کند، اما این مسئله در تناقض با حرفهای بیان شده نیست. باید در فضای امن فرصت بروز دخترانگی دخترمان را فراهم کنیم.
دکتر سید کمیل حسینی
#تربیت_دخترانه
#استاد_سید_کمیل_حسینی
✅ @keraamat_ir
6.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تاثیر فیلم های شگفت انگیز بر خانواده
🔻 وقتی که حضرت سلیمان میخواهد ملکه سبا را تحت تاثیر خود قرار دهد، با او استدلال نمیکند. فضایی را ایجاد میکند که شگفت زده شود. بعد از اینکه شگفت زده شد میگوید «ظلمت نفسی». چرا بعد از شگفتی میگوید، به خودم ظلم کردم؟ وقتی انسان در برابر اتفاقی قرار میگیرد که نسبت به آن دانایی ندارد، احساس ضعف و شگفتی میکند، ناگهان فرو میریزد و حرف طرف مقابل را میپذیرد. ایمان آوردن بعضی از ما به تمدن غرب نیز به خاطر ظلمت نفسیهایی هست که میگوییم. دشمن این فرمول را کشف کرده و از آن دارد استفاده میکند. ما در رسانه چیزی داریم به نام «آن و لحظه». یعنی فکر میکنیم قهرمان داستان مُرد. اما یکدفعه بلند میشود. تولید آن و لحظه مکانیزم تولید شگفتی است که باعث میشود همه چیز آن آدم را بپذیریم و ابزار انتقال پیام در تمدن غرب نیز تولید قهرمانهای شاخصی است که آینه تمام ارزشهای یک تمدن میشوند تا مردم آنها را ببینند و بپذیرند. الان ما هم داریم همین کالاها را مصرف میکنیم. بنابراین نباید اجازه دهیم وقتی یک محصول رسانه موج می خورد و در جو خانواده قرار میگیرد، تبدیل به یک عمل شود. جلوی آن سد ایجاد کنیم. درباره دیالوگها و جزئیات آن با هم صحبت کنیم و اجازه ندهیم یک پذیرش صد درصدی ر اجع به آن ایجاد شود.
استاد مجید اسماعیلی. دوره کرامت۳
🔸 دسترسی به فیلم کامل این دوره با ۳۰٪ تخفیف از طریق
https://www.keraamat.ir/product/rasane-dar-eslam-va-gharb/
#تربیت_رسانه_ای
#استاد_اسماعیلی
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راه های ایجاد اقتدار برای پدر و مادر
🔻 والدین موفق در تربیت رسانهای باید حافظه مشترک رسانهای با فرزند خود داشته باشند، یعنی حیاط خلوت رسانهای برای بچهها به وجود نیاید و بچهها در فضای تربیتی عطر وجود والدین را احساس کنند. این احساس چه زمانی ایجاد میشود؟ بچهها باید پدر و مادر را دوست داشته باشند؛ هم بین آنها ارتباط قلبی برقرار باشد و هم پدر و مادر شأنیت الگویی داشته باشند. والدین باید منبع اقتدار باشند. منبع اقتدار معنوی یعنی مثلاً وقتی وقت نماز میشود پدر، خود به نماز میایستند، وقتی نامحرم به خانه میآید، مامان با نامحرم گرم نمیگیرد و خوش و بش نمیکند، وقتی موقعیت عصبانی شدن به وجود میآید، اخمهای بابا در هم میرود، اما داد نمیزند و حرف بد نمیگوید.
استاد مدرسی. دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی
#تربیت_فرزند
#تربیت_رسانه_ای
#استاد_مدرسی
✅ @keraamat_ir