eitaa logo
کرامت
16.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
15 فایل
﷽ ♦️ کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی 🔶️ روابط عمومی @keraamat 🔶️ پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 🔶️ اینستاگرام: instagram.com/keraamat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کار خوبِ بی ارزش 🔻 ما به ادب کار داریم. این را به بچه‌ها می‌گوییم که رعایت ادب برای بعضی سخت و برای بعضی آسان است و این موضوع اصلا مهم نیست. مثلا نماز اول وقت برای بعضی سخت و برای بعضی آسان است، چون خلقیات آدم‌ها متفاوت است. نه آسان بودن خواندن نماز اول وقت، ارزش و نه سخت بودن آن ضد ارزش است. درست است که نماز اول وقت بسیار ارزشمند است، اما این آیه را هم نباید فراموش کنیم که خداوند عمل را از متقین قبول می‌کند. فرآیند رسیدن به نماز اول وقت مهم است که آیا تقواست یا کسی چون اساساً آدمِ ژنتیک منظمی هست، اول وقت نماز می‌خواند؟ یعنی اگر بخواهد شراب بخورد یا قماربازی کند هم باید سر وقت باشد. خداوند از همان اول گفته رفتار خوب ارزش ندارد! فرآیند مهم است، و گرنه قابیل هم قربانی آورده بود! ما در مدرسه به این فرآیندها کار داریم. حجت الاسلام پناهیان. دوره کرامت۱ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تشویق های تحقیر آمیز 🔻 تشویق بچه‌ها در شروع فرآیند تربیت به یک سبک و در ادامه تربیت به سبک دیگری باید باشد. هرچه بچه رشد می‌کند انگیزه هایش باید درونی شود. اگر این اصل را رعایت نکنیم افراد مزدور پرورش داده‌ایم. فرض کنید به بچه های کلاس اول می‌گوییم، هر کسی در این هفته میزش مرتب باشد، آخر هفته جایزه می‌گیرد. اگر همین مثال را برای بچه کلاس یازدهم اجرا کنیم، با این کار او را تحقیر کرده‌ایم. اگر یک دختر و پسر کلاس یازدهم به این عزت نفس نرسیده باشد که به چه دلیل باید سلام کند و مودب باشد، رشد نکرده و یک مسیر تخریبی را طی کرده است. خیلی از مواقع تشویق‌های ما، تحقیر بچه هاست! بنابراین برای شروع فرآیند تربیتی در سنین پایین می توان از عادت دادن استفاده کرد حتی اگر در سنین بالا هم در شروع فرآیند تربیتی هستیم از این راهکار استفاده می‌شود. اما توجه کنیم که این برای شروع است و باید کاملاً موقت به آن نگاه شود و اگر تداوم یابد آسیب‌زا خواهد بود. دکتر محمد طیب صحرایی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 معلمی، بزرگترین آرزو 🔻 من به عنوان یک طلبه، به عنوان یک روحانیِ معمم، از آرزوهای بزرگم در زندگی تعلیم و تربیت بوده. از سن جوانی در کن که بودم در سن ۱۳ یا ۱۴ سالگی طلبه شدم و بعد از یکی دو سال که چند، کلمه یاد گرفتم در ماه رمضان در کن، که در کوچه ها چراغی نبود، با فانوس به محله ها میرفتم و می گشتم و مساله میگفتم. معلمی برای من شانی از شئون زندگی بود. معلمی صفت الهی ست و شما به این جایگاه افتخار کنید. آیت الله مهدوی کنی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چقدر برای پدر و مادرمون وقت میگذاریم؟ 🔻 حاج آقای مهدوی کنی، احترام به پدر و مادر را جزء آراستگی معنوی می‌دانستند. در برخورد خودشان با مادرشان بسیار متواضعانه رفتار می‌کردند. مادرشان نیز نسبت به فرزندان دیگر، جور دیگری با ایشان رفتار می‌کردند. روزهایی که به دیدار مادر می‌رفتند، تمام آن روز را در خدمت مادر بودند و تمام دغدغه های کاری را کنار می‌گذاشتند. با مادر صحبت می‌کردند و پای صحبت ایشان می‌نشستند. مادرشان نیز از اینکه با این همه مشغلات مملکتی برای ایشان وقت می‌گذاشتند بسیار انرژی می‌گرفتند. اینها همه برکت زندگی آدمی است. وقتی انسان با تمام مشغلات به پدر و مادر رسیدگی می‌کند توفیقات بر زندگی وارد می‌شود. ایشان بسیار توصیه می‌کردند که به پدر و مادر و معلم احترام بگذارید. سیره آیت الله مهدوی کنی از زبان خانم مهدوی کنی؛ دختر ایشان @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 معلم، علم را مقدس میکند 🔻 علم به دو جهت تقدس پیدا می‌کند. یکی به اعتبار معلم. اینکه معلم چه کسی باشد مهم است. ممکن است هدف تدریس علم فقه، برای یکی تعلیم و برای دیگری گذران زندگانی و دریافت حقوق باشد. نَفَس معلمی که هدفش تعلیم است با معلم دیگری که برای حقوق درس می‌دهد فرق دارد! در حدیث آمده ببین علمت را از چه کسی می‌گیری؟ و در حدیث دیگری امام علی علیه السلام می‌فرمایند: ببین که چه گفته؟ کاری نداشته باش چه کسی گفته. در قرآن نیز داریم، فلینظر الانسان الی طعامه. امام در این باره فرمودند: الی علمه ممن یأخذ. جمع این موارد این است که گاهی ما خود علم را می‌خواهیم بررسی کنیم، به شخص نباید نگاه کرد. بلکه باید دید آیا مطلب تحقیقی هست یا خیر؟ اما گاهی از جنبه تقدس علم و هدفدار و موثر بودن آن می‌خواهیم بررسی کنیم؛ در این باره حتما باید معلمِ این علم پاکیزه و درست باشد. چون اگر پاکیزه نباشد، شاگردانش را به هدف دعوت نمی‌کند، بلکه به سوی خودش دعوت می‌کند. پس معلم یکی از جهات تقدس علم است و دوم فضایی که آدمی در آن درس می‌خواند نیز مهم است. آیت الله مهدوی کنی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 خانواده در مکتب پیامبر و اهل بیت 🔻 در آخر الزمان یکی از هدف های اصلی شیطان، خانواده هاست. مومنین! سنگر خانواده ها رو محکم کنید! صمیمیت را در خانواده بیشتر کنید. پیوند ها را قوی تر کنید. خانه و خانواده یکی از مقدس ترین سنگرهایی است خداوند متعال آن را دوست دارد. خانه و خانواده در فرهنگ دینی محل عبادت، ریاضت و تربیت است. عباداتی که آدم میتواند در خانه انجام دهد، به هیچ وجه در مسجد نمیتواند! پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اگر مردی با همسرش بنشیند و با هم بگو و بخند و درد دل داشته باشند، نزد خدا محبوب تر است از اعتکاف در مسجد من! همچنین امام صادق (ع) فرمودند، اگر خانمی لیوان آبی به همسرش دهد، این برای او بهتر است از یک سال عبادت؛ که روزهای آن را روزه و شبهای آن را شب زنده دار باشد. @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ویژگی زنان پرورش یافته در مکتب پیامبر(ص) 🔻 پیامبر اکرم (ص) یک بار برای مردها خطبه می‌خواندند، یکبار برای زن‌ها و همانطور که به مردها می‌گفتند زکات بدهید به زن‌ها هم می‌گفتند، حتی اگر درآمد ندارید از زینت‌آلاتتان زکات دهید، یعنی مشارکت داشته باشید. چون آدمی ابتدا باید بداند که به چه کسی زکات دهد، یعنی مسئله‎ها را بداند و همچنین بحث عدالت برایش مهم باشد. حتی مقید بودند زنها را از همسران و حضرت صدیقه به جنگ ببرند و برای پشت صحنه جنگ از آنها استفاده کنند. این مهم است که بدانیم زن موجود اثرگذار است. در کتاب الوافدات علی معاویه سرگذشت ۱۲ زن نوشته که هر کدام به طریقی مسیرشان به معاویه افتاد. این زنان بسیار آگاه، با درایت، حافظ قرآن و قدرت بحث و مباحثه بودند، به طوری که وقتی یکی از آنان از دنیا رفت، معاویه از شدت خوشحالی که از زبان او خلاص شده، در شهر نقل پخش کرد! اینها در مکتب اهل بیت تربیت شده‌اند و زنانی بسیار حریص در فهم راه و راهبر بودند. یکی از مشخصات زنانی که رجعت می‌کنند همین است که بسیار جوینده راه و راهبر بوده‌اند. خانم دکتر علاسوند. دوره کرامت۲ @keraamat_ir
‌💡 دوره آموزشی مجازی مهارت های کلاسداری 🔸 ۱۰ساعت آموزشی طی ۲ هفته ⛔️ شروع دوره: ۹ آبان 📌همراه با اعطای گواهی معتبر از سوی مرکز تربیت مربی مجتع امام صادق (ع) ♦️ ارائه کد تخفیف به شرکت کنندگان دوره های گذشته کرامت 🔆 پشتیبانی با نام کاربری @keraamat_majazi 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تربیتی که منافق پرورش میدهد! 🔻 از هر نوع رفتار نمایشی پرهیز کنید! مثلاً وقتی در حال صحبت تلفنی با کسی هستید و از طولانی شدن مکالمه کلافه شده‌اید و این کلافگی در حرکات دست و صورت شما نمایان است، اما همچنان با احترام با او صحبت می‌کنید، خداوند روز قیامت همه اینها را حساب می‌کند که شما احترام کسی که فکر می‌کرد خیلی محترمانه در حال گفت و گو با او هستید را در خانواده خود شکسته‌اید! حال این چه اثری روی بچه من دارد؟ وقتی بچه می‌بیند که می‌شود پشت و رو، متفاوت عمل کرد، بزرگترین بلای زندگی، یعنی «نفاق» بر سر او می‌آید. نفاق یک اختلال بسیار عظیم است و منافقان در خط اول مبارزه با اسلام هستند! خانواده ها می‌گویند نمی‌دانیم چرا بچه ها جلوی ما به شکلی و در جایی که ما نیستیم به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند؟ به این دلیل است که آشکار و پنهان ما فرق دارد! هر چقدر از علنی شدن رفتارهای پنهانی خود شرمنده خواهیم شد، شرمندگی آن را در تربیت بچه های خود خواهیم دید!! خانم نیلچی زاده @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ۴ روش کلیدی برای تربیت جنسی کودکان زیر ۷ سال 🔻 بعضی مادران میپرسند، در مقابل این رفتار بچه ها که دستشان در شلوارشان است باید چه کارد؟ باید بدانیم نباید با بچه تندی کرد و تذکر داد، بلکه باید حواس بچه را پیدا کرد. مثلاً بگوییم برو توپت را بیاور باهم بازی کنیم، یا کتابت را بیاور برایت قصه بخوانم، اگر چند ماه این کار را تکرار کنیم، به تدریج این رفتار برطرف می‌شود. اما سه کار دیگر هم باید انجام داد. اول اینکه بچه را در فواصل زمانی کوتاه دستشویی ببریم، این کار باعث می‌شود تا مثانه خالی بماند و توجه بچه از آن ناحیه کمتر شود. دوم اینکه بچه را در فواصل کوتاه‌تری حمام ببریم تا آلودگی در آن ناحیه نباشد که باعث ایجاد خارش و دست زدن زیاد به آن شود و آخرین نکته اینکه ابتدای خواب بچه کنار او باشیم و دستش را بیرون لحاف قرار دهیم تا بخوابد. دکتر مهکام @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آیا ما هم گمراهیم؟ 🔻 گمراهی فقط این نیست که بگوییم قرآن و حضرت زهرا امروز دیگر به درد ما نمی‌خورد و نمی‌تواند برای امروز ما الگو باشد، این یک نوع گمراهی آشکار است! خیلی از ماها نیز گمراهیم به این معنا که کاری نداریم دین به ما چه گفته و تحت تأثیر القائات دیگران هستیم! مثلا به آقایی می‌گویم به همسر خود محبت کن. می‌گوید شنیده‌ام محبت به زن موجب پررو شدن او می‌شود! می‌گوییم به بچه محبت کن، بگذار عاشقت شود. می‌گوید بچه باید از پدر خود بترسد! اینها از کجا آمده؟!! این پدر الان گمراه است، اما شیطان عمل او را تزیین کرده است. وقتی سوره حمد را می‌خوانیم فکر نمی‌کنیم ما هم جز گمراهان هستیم. امام کاظم علیه السلام می‌فرمایند خدا به چیزی مانند خشمی که به بچه و زن میگیرد، خشمگین نمی‌شود. این یعنی وقتی در حق بچه جفا می‌شود، خدا غضب می‌کند. با این نگاه وقتی رفتار ما با فرزندمان دینی نبوده، خدا دارد بر ما خشم می‌گیرد! اما وقتی ما آیه غیر المغضوب علیهم را می‌خوانیم، اصلا فکر نمی‌کنیم خودمان هم جزء اینها هستیم!! حجت الاسلام عباسی ولدی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 *اشتباهی که تربیت صحیح را از بین میبرد* 🔻 گاهی در تربیت، به دلیل هیجانی شدن، فرصت انتقال درست مطالب از بین می‌رود. مثلا معلمی در کلاس درباره وضو و غسل صحبت می‌کرده و وقتی به بحث غسل رسیده، خودش خجالت کشیده است که ادامه دهد! باید توجه کنیم خیلی از مسائل از جمله غسل که در جامعه ما جنبه جنسی دارند، اصلاً جنسی نیست! حتی تفاوت دختر و پسر و مثلا اندام‌هایی که نام آن را اندامهای جنسی می‌گذارند، در سراسر عمر انسان حکم اندام تخلیه ای انسان را دارند و فقط بخشی از عملکرد آن مربوط به بحث جنسی است و ضرورت ندارد وقتی راجع به این گونه مسائل با بچه‌ها صحبت می‌کنیم هیجانی شویم. مثلاً در مورد غسل، وقتی روز جمعه بچه ۲-۳ ساله را به حمام می‌بریم، غسل جمعه را به او یاد می‌دهیم، یا وقتی می‌خواهیم زیارت برویم، غسل زیارت را به او یاد می‌دهیم. به همین تربیت، در سن بلوغ هم می‌توان گفت اگر که دچار چنین مسئله‌ای شدی، باید غسل مرتبط با آن را انجام دهی. با این نگاه غسل، مانند وضو می‌ماند و هیچ جای خجالت کشیدن ندارد. دکتر علی اصغر احمدی. دوره نحوه مدیریت بحرانهای دوران بلوغ 🔸 دسترسی به محتوای کامل این دوره از طریق https://www.keraamat.ir/product/bohranhay-bloug-pesaran/ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 به کمتر از سه فرزند، فکر نکنید! 🔻 توصیه می‌کنیم به کمتر از سه بچه فکر نکنید! اما معمولا در برابر این توصیه، دو موضوع مطرح می‌شود؛ اول اینکه ما بچه بیشتر میخواهیم اما خدا نخواسته. دوم اینکه از لحاظ اقتصادی چگونه آوردن بچه زیاد را توجیه می‌کنید؟ اولا باید بدانیم روزی دست ما نیست و دست خداست و ثانیا روزی، محاسبات ما نیست و آنچه مهم است برکت در زندگی است. بعضی می‌گویند مثلاً بچه اول اگر در ماه ۵ میلیون خرج داشت، وقتی بچه‌ها دوتا می‌شوند، هزینه‌ها می‌شود ۱۰ میلیون و اگر سه تا شوند، می‌شود ۱۵ میلیون! این نحوه محاسبه اشتباه است! اگر یک فرزند داشته باشیم و خرج او بر فرض ۵ میلیون باشد، وقتی دوتا می‌شوند، می‌شود ۴ میلیون و وقتی سه تا می‌شوند، می شود سه میلیون. چون وقتی بچه یکی است همه چیز می‌خواهد، انواع اسباب بازی و تفریح و سرگرمی و... . چون حس می‌کند تنهاست. اما وقتی بیشتر می‌شوند نصف خواسته‌هایشان از بین می‌رود. چون با هم مشغول میشوند. حال اگر کسی بچه بخواهد و خداوند به هر دلیلی به او بچه بیشتر ندهد، چون انسان خواسته، اما اراده الهی نبوده، خدا خودش فرزند را تربیت می‌کند؛ خدا بسیار جبران کننده است. اما اگر خدا بخواهد و ما به دلایل بی اساس نخواهیم، خدا فرزند را به ما واگذار می‌کند و هر چه تلاش کنیم نمی‌توانیم همان یک بچه را هم تربیت کنیم. دکتر سعید عزیزی @keraamat_ir
کرامت
‌💡 دوره آموزشی مجازی مهارت های کلاسداری 🔸 ۱۰ساعت آموزشی طی ۲ هفته ⛔️ شروع دوره: ۹ آبان 📌همراه ب
🔻 دوره مجازی مهارت های کلاسداری 🔰 ثبت نام در دوره، تا جمعه ۱۴ آبان تمدید شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش برخورد با بچه های پر جنب و جوش 🔻 یکی از انواع هوش‌ها، هوش بدنی یا حرکتی است. کسی که خطاطی می‌کند یا یک عمل جراحی را دقیق انجام می‌دهد، این هوش در او بالاست، چون با دست سر و کار دارد. ویژگی این افراد این است که دوست دارند با اشیاء بازی کنند. مثلا دل و روده وسایل را خیلی زود باز می‌کنند و دیگران خیلی سریع این برچسب را می‌زنند؛ که باز این وسیله را خراب کردی؟! آیا حالا که خراب کردی، بلدی آن را ببندی؟ بستن دوباره آن مهم نیست، مهم این است که این هوش در او تقویت می‌شود. این افراد هیجاناتشان را از طریق حرکات بدن، بیان کنند. مثلا وقتی میخواهند چیزی را تعریف کنند هم، خیلی جنب و جوش دارند و نیاز دارند همیشه در جنب و جوش باشند. حال اگر شما چنین دانش‌آموزی در کلاس داشته باشید، باید در کارهای حرکتی از او کمک بگیرید. مثلا بیا کمک من تابلو را پاک کن. ورقه‌ها را بین بچه‌ها تقسیم کن. فلان چیز را به دفتر مدیر ببر و ... . این باعث می‌شود این جنب و جوش به کار گرفته شود. دکتر بهین. دوره مهارت های کلاس داری 🔸 ثبت نام در دوره از طریق www.keraamat.ir @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش مدیریت فضای مجازی در خانه 🔻 آیا بچه‌های شما این صحنه را می‌بینند که بخشی از زمانی که در خانه هستید، موبایل و تبلت و همه چیز را کنار می‌گذارید و یک کتابی را از کتابخانه برمی‌دارید و مطالعه می‌کنید؟ ممکن است بگویید کارهای خانه آنقدر زیاد استا که اصلا فرصت نمی‌کنید، یا وقتی از محل کار می‌آیید، خیلی خسته هستید یا در طول روز در محل کار آنقدر کتاب مطالعه کردید که در خانه دیگر نمی‌توانید چنین کاری انجام دهید. اما باید بدانیم اگر در فضای مجازی می‌خواهیم تربیت مفیدی داشته باشیم، بچه‌ها باید این را از ما ببینند که مراجعه ما به فضای مجازی موردی و هدفدار است. باید توجه کنید که قلب خانه یک محیط علمی باشد. اگر کتاب داریم آن را در کمدهای در بسته نگذاریم، بلکه جلوی چشم بچه ها باشد و تلویزیون را از قلب خانه خارج کنیم. آقای مجید اسماعیلی @keraamat_ir
‌💡 دوره مجازی تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی پیوند/ ترم دوم 🔸 ۱۵ ساعت آموزشی طی ۴ هفته ⛔️ شروع دوره: ۱۵ آبان 📌همراه با اعطای گواهی معتبر از سوی مرکز تربیت مربی مجتمع امام صادق (ع) و مرکز مشاوره و پشتیبانی تربیتی پیوند ♦️ ارائه کد تخفیف به شرکت کنندگان دوره های گذشته کرامت 🔆 پشتیبانی با نام کاربری @keraamat_majazi 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چقدر به فکر کردن بچه ها اهمیت میدیم؟! 🔻 عقل به معنای اندیشیدن کجا قرار است فعال شود؟ ما کجا تفکر بچه‌ها را تحریک می‌کنیم؟ ما می‌خواهیم آدم تمدن‌ساز تربیت کنیم، اما برای اندیشیدن او فکر نمی‌کنیم!! گاهی باید برای بچه‌ها سوالاتی ایجاد کرد. مثلا آخر کلاس دو سوال مطرح کنیم و به بچه ها بگوییم راجع به آن مطالعه کنید، از دیگران بپرسید و ... . با این کار روحیه پرسشگری را زنده کنید. سوالی بپرسید که خودش به تنهایی نمی‌تواند فکر کند و جواب دهد. باید دنبال منبع برود. باید بچه ها را به اندیشیدن و تحقیق کردن و پرسشگری ترغیب کرد. اما چقدر جای این کارها در تکالیف مدارس خالیست و تکالیفی بیهوده به بچه ها داده می‌شود که همه هدف آن موفقیت در کنکور است! دکتر علی غلامی. دوره تربیت دخترانه @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دعوای کثیف ممنوع! 🔻 در زندگی زناشویی دعوای کثیف ممنوع! یعنی اختلاف و بگومگو تا حدی مشکلی ندارد اما نباید به صورت کثیف دعوا کرد. دعوا اینگونه کثیف می‌شود که بعد از این که بگومگویی شد، زن و شوهر با هم قهر کنند، غیر مستقیم حرف بزنند، بچه‌ها را واسطه بگیرند، سر سفره غذا جمع نشوند، محل خواب را تغییر دهند و ... . باید توجه کنیم که حتی در صورت اختلاف هم باید دعوای تمیز داشته باشیم؛ یعنی مثلاً زن و شوهر سر ۵ موضوع با هم اختلاف نظر دارند، این پنج مورد سر جای خودشان هستند، اما باید هزاران موضوع دیگر که سر آن اتفاق نظر وجود دارد را دید و سر آن ۵ مسئله با هم صحبت کرد. اما مواردی از قبیل جدا کردن جای خواب و واسطه گرفتن بچه‌ها و غیر مستقیم حرف زدن و ... را کنار گذاشت. دکتر نعیمی. دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی پیوند 🔸 ثبت در دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی؛ ترم۲ از طریق www.keraamat.ir @keraamat_ir
‌💡 دوره مجازی آنلاین معماری یادگیری اصولی 🔸 زمان برگزاری: دوشنبه ها ساعت ۱۵ تا ۱۷ به مدت ۱۱ هفته ⛔️ شروع دوره: ۲۴ آبان 📌همراه با اعطای گواهی از سوی مرکز تربیت مربی مجتمع امام صادق (ع) ♦️ ارائه کد تخفیف به شرکت کنندگان دوره های گذشته کرامت 🔆 پشتیبانی با نام کاربری @keraamat_majazi 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 علت اصلی علاقه جوانان به سبک زندگی غربی 🔻 چرا در دوران مدرسه، ما یاد نمی‌دهیم، اگر کسی در مقابل ظلم سکوت کند، با ظالم محشور خواهد شد؟! چرا ظالم های بین المللی را معرفی نمی‌کنیم؟ آن وقت می‌گوییم برای مشکلات فرهنگی در بچه‌ها چه کار کنیم؟! چون ما جوانمان را از صهیونیزم و استکبار جهانی متنفر نکرده‌ایم، او تیپ غربی می‌زند. در روایت است بالاترین کمکی که خدا به انسان می‌کند این است که بگوید دشمن تو بی‌دین است، این باعث می‌شود به غیرت جوان بر بخورد. باید در مدارس جا بیندازیم همان کسانی که در جهان جنایت می‌کنند، در حال تولید سبک زندگی هستند. در مدارس باید جنایت‌هایی که در یمن و سوریه می‌شود را تا حدی که بچه‌ها را جریحه‌دار نکند، توضیح دهیم. امیرالمومنین (ع) فرمودند: تا دشمنان بشریت را نشناسید، قرآن را درک نمی‌کنید. @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار ویژه برای مشکلات کودکان زیر ۳ سال 🔻 مادری نسبت به پسر دو سال و هشت ماهه خود نگرانی زیادی دارد و احساس می‌کند وابستگیش بیش از حد معمول است. باید بدانیم اصولاً مادرهایی که برای بچه زیر دوسال خود به مشاور مراجعه می‌کنند، مشکل از خودشان است. چون قاعدتاً بچه های زیر دو سال طبیعی هستند به جز درصد اندکی که مشکلات جسمی دارند. راهکار به چنین مادرانی این است که به هیچ وجه نباید نسبت به خواسته کودک در مورد وابستگی‌اش واکنش منفی نشان داد. حتماً بچه را کنار خودتان بخوابانید، البته یکسری محدودیت‌هایی وجود دارد، ولی به صورت طبیعی بچه تا سه سالگی لازم است کنار والدینش بخوابد. تنبیه را به طور کلی حذف کنید. تنبیه‌هایی که به خصوص خیلی رایج است که مشاوران می‌دهند، که بچه را یک دقیقه در اتاقش بگذارید تا به کارش فکر کند!! این راهکارها فاجعه است و برای بچه زیر ۳ سال اصلاً تنبیه معنا ندارد. حجت الاسلام اعلایی. دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی پیوند 🔸 ثبت نام در دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی؛ ترم۲ از طریق www.keraamat.ir @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار کلیدی برای حل چالش های جنسیتی 🔻 نماز بخش زیادی از چالشهای جنسیتی را حل می‌کند. التزام به نماز خود مدیریتی بسیار زیادی در انسان ایجاد می‌کند. یک تصویر ساده این است که پدر و مادر در روز جمعه یک بازی که خیلی کیف دارد بسازند و وقتی وقت نماز شد، بگویند با اینکه بازی را خیلی دوست دارم، اما می‌روم نماز می‌خوانم. بچه ها باید متوجه باشند که نماز کار سختی است، اما باید انجام دهند. این کار خود مدیریتی فوق‌العاده‌ای را در فرد ایجاد می‌کند. کل حرف این است که باید به نفس نشان داد من مدیر هستم نه تو! استاد راحمی. دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی پیوند @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 *اجازه دهید نوجوان خود را کشف کند* 🔻 از جستجوگری نوجوان نترسید! همه ما در دوره نوجوانی جستجوگری کردیم تا الان به این چیزی که هستیم رسیده‌ایم، اما یادمان رفته است. مثلاً یادمان رفته گاهی دوست داشتیم مثل یک خانم مذهبی، حالت مذهبی و عرفانی بگیریم، یک روز مثل خاله دنبال خیاطی بودیم و یک روز مانند عمه به آشپزی علاقه‌مند می‌شدیم. اگر امروز نوجوان دوست دارد کلاس ورزش برود شرایطش را برای او مهیا کنید. اگر روز دیگر دوست داشت به کلاس خیاطی برود باز هم از او حمایت کنید و نگویید، این چه وضعی است؟!! هر روز دوست دارد یک کار انجام دهد و هیچ کاری را تا ته آن پیش نمی‌برد! این ویژگی هویت یابی دوره نوجوانی است. نوجوان آنقدر باید جستجوگری کند تا خود را کشف کند و ما باید از او حمایت کنیم. اما لازم است حواسمان باشد که وقتی در کاری وارد می‌شود، آن را خیلی سرسری نگیرد. مثلا اگر کلاس خیاطی می‌رود که ۱۲ جلسه است و بعد از هشت جلسه خسته می‌شود، او را همراهی کنیم که کل دوره را تمام کند، حتی اگر تا آخر عمر نخواهد سوزن دست بگیرد. به او یاد دهیم بعضی از رنج ها زاییده بعضی انتخاب‌های ماست. خانم دکتر لواف 🔸 دسترسی به فیلم کامل با ۳۰٪ تخفیف از طریق https://www.keraamat.ir/product/tahavolate-nojavani-dokhtaran/ @keraamat_ir
‌💡 دوره مسجد جامعه ساز 🔸 ۱۲ ساعت آموزشی طی ۳ روز 🔸 زمان برگزاری: از چهارشنبه ۱۹ آبان به مدت ۳ روز؛ ساعت ۸ تا ۱۲ صبح 📌 جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۱۲۹۴۳۸۳۹۸ پیامک کنید. ✅ @keraamat_ir