eitaa logo
کرامت
16.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
15 فایل
﷽ ♦️ کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی 🔶️ روابط عمومی @keraamat 🔶️ پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 🔶️ اینستاگرام: instagram.com/keraamat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 به کمتر از سه فرزند، فکر نکنید! 🔻 توصیه می‌کنیم به کمتر از سه بچه فکر نکنید! اما معمولا در برابر این توصیه، دو موضوع مطرح می‌شود؛ اول اینکه ما بچه بیشتر میخواهیم اما خدا نخواسته. دوم اینکه از لحاظ اقتصادی چگونه آوردن بچه زیاد را توجیه می‌کنید؟ اولا باید بدانیم روزی دست ما نیست و دست خداست و ثانیا روزی، محاسبات ما نیست و آنچه مهم است برکت در زندگی است. بعضی می‌گویند مثلاً بچه اول اگر در ماه ۵ میلیون خرج داشت، وقتی بچه‌ها دوتا می‌شوند، هزینه‌ها می‌شود ۱۰ میلیون و اگر سه تا شوند، می‌شود ۱۵ میلیون! این نحوه محاسبه اشتباه است! اگر یک فرزند داشته باشیم و خرج او بر فرض ۵ میلیون باشد، وقتی دوتا می‌شوند، می‌شود ۴ میلیون و وقتی سه تا می‌شوند، می شود سه میلیون. چون وقتی بچه یکی است همه چیز می‌خواهد، انواع اسباب بازی و تفریح و سرگرمی و... . چون حس می‌کند تنهاست. اما وقتی بیشتر می‌شوند نصف خواسته‌هایشان از بین می‌رود. چون با هم مشغول میشوند. حال اگر کسی بچه بخواهد و خداوند به هر دلیلی به او بچه بیشتر ندهد، چون انسان خواسته، اما اراده الهی نبوده، خدا خودش فرزند را تربیت می‌کند؛ خدا بسیار جبران کننده است. اما اگر خدا بخواهد و ما به دلایل بی اساس نخواهیم، خدا فرزند را به ما واگذار می‌کند و هر چه تلاش کنیم نمی‌توانیم همان یک بچه را هم تربیت کنیم. دکتر سعید عزیزی @keraamat_ir
کرامت
‌💡 دوره آموزشی مجازی مهارت های کلاسداری 🔸 ۱۰ساعت آموزشی طی ۲ هفته ⛔️ شروع دوره: ۹ آبان 📌همراه ب
🔻 دوره مجازی مهارت های کلاسداری 🔰 ثبت نام در دوره، تا جمعه ۱۴ آبان تمدید شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش برخورد با بچه های پر جنب و جوش 🔻 یکی از انواع هوش‌ها، هوش بدنی یا حرکتی است. کسی که خطاطی می‌کند یا یک عمل جراحی را دقیق انجام می‌دهد، این هوش در او بالاست، چون با دست سر و کار دارد. ویژگی این افراد این است که دوست دارند با اشیاء بازی کنند. مثلا دل و روده وسایل را خیلی زود باز می‌کنند و دیگران خیلی سریع این برچسب را می‌زنند؛ که باز این وسیله را خراب کردی؟! آیا حالا که خراب کردی، بلدی آن را ببندی؟ بستن دوباره آن مهم نیست، مهم این است که این هوش در او تقویت می‌شود. این افراد هیجاناتشان را از طریق حرکات بدن، بیان کنند. مثلا وقتی میخواهند چیزی را تعریف کنند هم، خیلی جنب و جوش دارند و نیاز دارند همیشه در جنب و جوش باشند. حال اگر شما چنین دانش‌آموزی در کلاس داشته باشید، باید در کارهای حرکتی از او کمک بگیرید. مثلا بیا کمک من تابلو را پاک کن. ورقه‌ها را بین بچه‌ها تقسیم کن. فلان چیز را به دفتر مدیر ببر و ... . این باعث می‌شود این جنب و جوش به کار گرفته شود. دکتر بهین. دوره مهارت های کلاس داری 🔸 ثبت نام در دوره از طریق www.keraamat.ir @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش مدیریت فضای مجازی در خانه 🔻 آیا بچه‌های شما این صحنه را می‌بینند که بخشی از زمانی که در خانه هستید، موبایل و تبلت و همه چیز را کنار می‌گذارید و یک کتابی را از کتابخانه برمی‌دارید و مطالعه می‌کنید؟ ممکن است بگویید کارهای خانه آنقدر زیاد استا که اصلا فرصت نمی‌کنید، یا وقتی از محل کار می‌آیید، خیلی خسته هستید یا در طول روز در محل کار آنقدر کتاب مطالعه کردید که در خانه دیگر نمی‌توانید چنین کاری انجام دهید. اما باید بدانیم اگر در فضای مجازی می‌خواهیم تربیت مفیدی داشته باشیم، بچه‌ها باید این را از ما ببینند که مراجعه ما به فضای مجازی موردی و هدفدار است. باید توجه کنید که قلب خانه یک محیط علمی باشد. اگر کتاب داریم آن را در کمدهای در بسته نگذاریم، بلکه جلوی چشم بچه ها باشد و تلویزیون را از قلب خانه خارج کنیم. آقای مجید اسماعیلی @keraamat_ir
‌💡 دوره مجازی تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی پیوند/ ترم دوم 🔸 ۱۵ ساعت آموزشی طی ۴ هفته ⛔️ شروع دوره: ۱۵ آبان 📌همراه با اعطای گواهی معتبر از سوی مرکز تربیت مربی مجتمع امام صادق (ع) و مرکز مشاوره و پشتیبانی تربیتی پیوند ♦️ ارائه کد تخفیف به شرکت کنندگان دوره های گذشته کرامت 🔆 پشتیبانی با نام کاربری @keraamat_majazi 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چقدر به فکر کردن بچه ها اهمیت میدیم؟! 🔻 عقل به معنای اندیشیدن کجا قرار است فعال شود؟ ما کجا تفکر بچه‌ها را تحریک می‌کنیم؟ ما می‌خواهیم آدم تمدن‌ساز تربیت کنیم، اما برای اندیشیدن او فکر نمی‌کنیم!! گاهی باید برای بچه‌ها سوالاتی ایجاد کرد. مثلا آخر کلاس دو سوال مطرح کنیم و به بچه ها بگوییم راجع به آن مطالعه کنید، از دیگران بپرسید و ... . با این کار روحیه پرسشگری را زنده کنید. سوالی بپرسید که خودش به تنهایی نمی‌تواند فکر کند و جواب دهد. باید دنبال منبع برود. باید بچه ها را به اندیشیدن و تحقیق کردن و پرسشگری ترغیب کرد. اما چقدر جای این کارها در تکالیف مدارس خالیست و تکالیفی بیهوده به بچه ها داده می‌شود که همه هدف آن موفقیت در کنکور است! دکتر علی غلامی. دوره تربیت دخترانه @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دعوای کثیف ممنوع! 🔻 در زندگی زناشویی دعوای کثیف ممنوع! یعنی اختلاف و بگومگو تا حدی مشکلی ندارد اما نباید به صورت کثیف دعوا کرد. دعوا اینگونه کثیف می‌شود که بعد از این که بگومگویی شد، زن و شوهر با هم قهر کنند، غیر مستقیم حرف بزنند، بچه‌ها را واسطه بگیرند، سر سفره غذا جمع نشوند، محل خواب را تغییر دهند و ... . باید توجه کنیم که حتی در صورت اختلاف هم باید دعوای تمیز داشته باشیم؛ یعنی مثلاً زن و شوهر سر ۵ موضوع با هم اختلاف نظر دارند، این پنج مورد سر جای خودشان هستند، اما باید هزاران موضوع دیگر که سر آن اتفاق نظر وجود دارد را دید و سر آن ۵ مسئله با هم صحبت کرد. اما مواردی از قبیل جدا کردن جای خواب و واسطه گرفتن بچه‌ها و غیر مستقیم حرف زدن و ... را کنار گذاشت. دکتر نعیمی. دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی پیوند 🔸 ثبت در دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی؛ ترم۲ از طریق www.keraamat.ir @keraamat_ir
‌💡 دوره مجازی آنلاین معماری یادگیری اصولی 🔸 زمان برگزاری: دوشنبه ها ساعت ۱۵ تا ۱۷ به مدت ۱۱ هفته ⛔️ شروع دوره: ۲۴ آبان 📌همراه با اعطای گواهی از سوی مرکز تربیت مربی مجتمع امام صادق (ع) ♦️ ارائه کد تخفیف به شرکت کنندگان دوره های گذشته کرامت 🔆 پشتیبانی با نام کاربری @keraamat_majazi 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 علت اصلی علاقه جوانان به سبک زندگی غربی 🔻 چرا در دوران مدرسه، ما یاد نمی‌دهیم، اگر کسی در مقابل ظلم سکوت کند، با ظالم محشور خواهد شد؟! چرا ظالم های بین المللی را معرفی نمی‌کنیم؟ آن وقت می‌گوییم برای مشکلات فرهنگی در بچه‌ها چه کار کنیم؟! چون ما جوانمان را از صهیونیزم و استکبار جهانی متنفر نکرده‌ایم، او تیپ غربی می‌زند. در روایت است بالاترین کمکی که خدا به انسان می‌کند این است که بگوید دشمن تو بی‌دین است، این باعث می‌شود به غیرت جوان بر بخورد. باید در مدارس جا بیندازیم همان کسانی که در جهان جنایت می‌کنند، در حال تولید سبک زندگی هستند. در مدارس باید جنایت‌هایی که در یمن و سوریه می‌شود را تا حدی که بچه‌ها را جریحه‌دار نکند، توضیح دهیم. امیرالمومنین (ع) فرمودند: تا دشمنان بشریت را نشناسید، قرآن را درک نمی‌کنید. @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار ویژه برای مشکلات کودکان زیر ۳ سال 🔻 مادری نسبت به پسر دو سال و هشت ماهه خود نگرانی زیادی دارد و احساس می‌کند وابستگیش بیش از حد معمول است. باید بدانیم اصولاً مادرهایی که برای بچه زیر دوسال خود به مشاور مراجعه می‌کنند، مشکل از خودشان است. چون قاعدتاً بچه های زیر دو سال طبیعی هستند به جز درصد اندکی که مشکلات جسمی دارند. راهکار به چنین مادرانی این است که به هیچ وجه نباید نسبت به خواسته کودک در مورد وابستگی‌اش واکنش منفی نشان داد. حتماً بچه را کنار خودتان بخوابانید، البته یکسری محدودیت‌هایی وجود دارد، ولی به صورت طبیعی بچه تا سه سالگی لازم است کنار والدینش بخوابد. تنبیه را به طور کلی حذف کنید. تنبیه‌هایی که به خصوص خیلی رایج است که مشاوران می‌دهند، که بچه را یک دقیقه در اتاقش بگذارید تا به کارش فکر کند!! این راهکارها فاجعه است و برای بچه زیر ۳ سال اصلاً تنبیه معنا ندارد. حجت الاسلام اعلایی. دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی پیوند 🔸 ثبت نام در دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی؛ ترم۲ از طریق www.keraamat.ir @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار کلیدی برای حل چالش های جنسیتی 🔻 نماز بخش زیادی از چالشهای جنسیتی را حل می‌کند. التزام به نماز خود مدیریتی بسیار زیادی در انسان ایجاد می‌کند. یک تصویر ساده این است که پدر و مادر در روز جمعه یک بازی که خیلی کیف دارد بسازند و وقتی وقت نماز شد، بگویند با اینکه بازی را خیلی دوست دارم، اما می‌روم نماز می‌خوانم. بچه ها باید متوجه باشند که نماز کار سختی است، اما باید انجام دهند. این کار خود مدیریتی فوق‌العاده‌ای را در فرد ایجاد می‌کند. کل حرف این است که باید به نفس نشان داد من مدیر هستم نه تو! استاد راحمی. دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی پیوند @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 *اجازه دهید نوجوان خود را کشف کند* 🔻 از جستجوگری نوجوان نترسید! همه ما در دوره نوجوانی جستجوگری کردیم تا الان به این چیزی که هستیم رسیده‌ایم، اما یادمان رفته است. مثلاً یادمان رفته گاهی دوست داشتیم مثل یک خانم مذهبی، حالت مذهبی و عرفانی بگیریم، یک روز مثل خاله دنبال خیاطی بودیم و یک روز مانند عمه به آشپزی علاقه‌مند می‌شدیم. اگر امروز نوجوان دوست دارد کلاس ورزش برود شرایطش را برای او مهیا کنید. اگر روز دیگر دوست داشت به کلاس خیاطی برود باز هم از او حمایت کنید و نگویید، این چه وضعی است؟!! هر روز دوست دارد یک کار انجام دهد و هیچ کاری را تا ته آن پیش نمی‌برد! این ویژگی هویت یابی دوره نوجوانی است. نوجوان آنقدر باید جستجوگری کند تا خود را کشف کند و ما باید از او حمایت کنیم. اما لازم است حواسمان باشد که وقتی در کاری وارد می‌شود، آن را خیلی سرسری نگیرد. مثلا اگر کلاس خیاطی می‌رود که ۱۲ جلسه است و بعد از هشت جلسه خسته می‌شود، او را همراهی کنیم که کل دوره را تمام کند، حتی اگر تا آخر عمر نخواهد سوزن دست بگیرد. به او یاد دهیم بعضی از رنج ها زاییده بعضی انتخاب‌های ماست. خانم دکتر لواف 🔸 دسترسی به فیلم کامل با ۳۰٪ تخفیف از طریق https://www.keraamat.ir/product/tahavolate-nojavani-dokhtaran/ @keraamat_ir
‌💡 دوره مسجد جامعه ساز 🔸 ۱۲ ساعت آموزشی طی ۳ روز 🔸 زمان برگزاری: از چهارشنبه ۱۹ آبان به مدت ۳ روز؛ ساعت ۸ تا ۱۲ صبح 📌 جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۱۲۹۴۳۸۳۹۸ پیامک کنید. ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهبرد ویژه مدیریت مصرف رسانه در بچه ها 🔻 استراتژی تربیت رسانه‌ای این است که مالکیت ابزارهای رسانه‌ای را به تاخیر بیندازید. مثلا اگر شما فرزند ۷_۸ ساله دارید که می‌خواهد از گوشی یا تبلت استفاده کند، مانعی ندارد، اما به او نگویید این وسیله مال توست، یعنی مالکیت را به او ندهید. وقتی می‌گوییم این مال تو نیست، امکان مدیریت برای ما فراهم می‌شود. یا مثلاً در مورد سیم کارت، سیم کارت دائمی برای بچه‌ها نگیرید، بلکه سیم‌کارت اعتباری بخرید چون از این طریق امکان مدیریت هزینه توسط خود بچه‌ها فراهم می‌شود. استاد غفاری @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار کلیدی برای سخت کوش شدن بچه ها 🔻 باید در خانه و در مدرسه، سختی های عاقلانه و مازاد به وجود آورد. برای ایجاد چنین نوع سختی، هیچ ورزشی مانند کوهنوردی نیست. چون به اصطلاح، دکمه غلط کردم روی آن نیست! شما هر وقت که خسته بشوید، بالا بروید پیش رویتان کوه است، پایین بیایید هم کوه است. چنین کار و شرایطی جوهر شخص را تقویت می‌کند. حجت الاسلام قاسمیان. کرامت۱ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 معنای غرور زن و غیرت مرد در خانه 🔻 مسئول دوام زندگی مشترک، زن است چون خدا به او رأفت و عشق داده. پس باید در امنیت و آرامش باشد و مسئول استحکام زندگی، مرد است. زن باید بیرون از خانه غرور داشته باشد، تا غریبه به او نزدیک نشود و در خانه مهربان و عاشق باشد. از آن طرف مرد باید بیرون و داخل خانه غیرت داشته باشد. غیرت مرد نسبت به خانواده‌اش یعنی در عین اینکه تمیز و خوش لباس است باجنم است و نان حلال در می‌آورد. مثلاً او را از اداره اخراج کرده‌اند اما نمی‌گذارد خانواده‌اش بفهمند. صبح زود از خانه بیرون می‌رود و مثلاً مسافرکشی می‌کند و نان حلال درمی آورد. حجت الاسلام دوست محمدی @keraamat_ir
‌💡 دوره آموزشی مجازی کرامت۳ 🔸 ۳۵ ساعت آموزشی طی ۷ هفته به صورت آفلاین ⛔️ شروع دوره: ۲۹ آبان 📌همراه با اعطای گواهی از سوی مرکز تربیت مربی مجتمع امام صادق (ع) ♦️ ارائه کد تخفیف به شرکت کنندگان دوره های گذشته کرامت، طلاب و مادران دارای۳ فرزند و بیشتر 🔆 دریافت کد تخفیف و پشتیبانی با نام کاربری @keraamat_majazi 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در www.keraamat.ir@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش کلیدی برای رسیدن به اعتماد به نفس 🔻 اعتماد به نفس در تربیت توحیدی، اعتماد به کدام نفس است؟ اعتماد به نفس در این نگاه عین توکل است. چون در این نگاه، همه عالم دارایی انسان است. انسان در هر حرکتی که در مسیر اراده الهی انجام می‌دهد پیش می‌رود ولو اینکه به ظاهر، بقیه بگویند شکست خورده است. یعنی اگر در مسیر تدبیر الهی حرکت کنیم، هیچ چیزی مانع سعادت ما نیست. بنابراین اعتماد به نفس در این نگاه یعنی، خداوند می‌گوید: حرکت کن و جلو برو؛ من با تمام عالم هستی پشت تو هستم. دکتر علی جعفری. دوره کرامت۳ 🔸 ثبت نام در دوره کرامت۳ از طریق www.keraamat.ir @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چرا شبکه کودک تا دیروقت برنامه دارد؟! 🔻 یکی از مشکلات خانواده‌ها این است که چرا تا دیر وقت برنامه کودک پخش می‌شود؟! اگر رستورانی را فرض کنید که بهترین و سالم‌ترین غذاها را طبخ کرده باشد و منوی کودک و خردسال آن نیز مشخص باشد، اگر بچه ما کل منو را سفارش دهد و آنها را بخورد و دچار مشکل شود، آیا تقصیر رستوران است؟!! اگر تلویزیون فقط بر اساس شرایط یک کودک برنامه محدود تولید کند، آیا مشکل حل می‌شود؟ مثلاً فرزند شما باید یک ساعت در روز تلویزیون ببیند و شما دوست دارید مهارت‌های دست ورزی او تقویت شود. آیا تلویزیون باید یک برنامه کارآگاه نجار برای او پخش کند و آنتن را خاموش کند؟! خانواده دیگری که دوست دارد فرزندش آشپزی یاد بگیرد چه کار کند؟ برای دیگری که به کتابخوانی علاقه دارد، آیا اجازه می‌دهید که من می خونم، تو گوش کن هم پخش شود؟ پس باید بدانیم مشکل رسانه نیست، بلکه مدیریت مصرف رسانه توسط خانواده است. دکتر سرشار. کرامت۳ 🔸 ثبت نام در دوره کرامت۳ از طریق www.keraamat.ir @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چرا اهتمام به تربیت اینقدر مهم است؟ 🔻 حضرت سیدالشهدا از یکی از اصحاب خود پرسیدند، اگر یک فردی در حال غرق شدن است و یک فردی دیگر به طور همزمان در حال گمراه شدن است، کدام را باید نجات داد؟ آن فرد گفت فردی که درحال گمراه شدن است را باید نجات داد. امام، فلسفه این جواب را از او پرسیدند و او پاسخ داد: مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً. آن شخص در حالت غرق شدن، یک انسان است که اگر نجات یابد، حیات مادی‌اش به دست آمده، اما اگر آن انسان گمراه شود، می‌رود و جمعی را گمراه می‌کند و اگر مورد هدایت قرار گیرد می‌تواند جمعی را هدایت کند. حضرت فرمودند: کسی که از ضلالت نجات پیدا می‌کند گویی به او حیات داده شده است. حجت الاسلام دسمی. کرامت ۳ 🔸 ثبت نام در دوره کرامت۳ از طریق www.keraamat.ir @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 وقتی استفاده از رسانه مذهبی، عملی شیطانی میشود 🔻 گاهی رسانه‌ها معارض عمل می‌شوند. مثلاً کانالی سرشار از مطالب خوب و مفید در اختیار ماست، اما اگر دانشِ در این کانال، معارض عمل صالح شد، این دانش نقطه‌ای شیطانی است. اگر فرصت برای عمل کردن به خاطر دانش افزایی محدود شود، فرصت محدود، نقطه شیطانیست. مثلاً مرور کردن محتوای یک کانال یا یک سایت پر از آیه و روایت، اگر مانع از نماز اول وقت، توجه به خانواده و رسیدگی به خویشاوندان شود این یک بحران در استفاده از رسانه است. استاد مجید اسماعیلی. دوره کرامت۳ 🔸 ثبت نام در دوره کرامت۳ از طریق www.keraamat.ir @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بچه از چه زمانی آرزوی رسیدن به خدا میکنه؟ 🔻 ما توقع نداریم بچه از بدو تولد آرزوی فناء فی الله داشته باشد. اما از چه زمانی این توقع را می‌توان داشت و بچه چه مسیری را لازم است طی کند؟ مربی باید مراقبت کند تا او گام به گام به سمت خداوند حرکت کند. مربی باید دائماً بداند متربی به چه می‌اندیشد و در چه مرحله‌ای است و چه آرزویی‌هایی دارد تا به تدریج به آنها جهت ‌دهد. مثلاً بچه در یک زمانی به دنبال لذت های حیوانی خود است، بعد از مدت کمی از خودش فاصله می‌گیرد و پدر و مادرش نهایت آرزوی او می‌شوند. بعد از مدتی معلمین و دوستانش آرزوی او هستند. به تدریج مثلا او را با شهیدی آشنا می‌کنیم و بعد از مدتی امام حسین آرزوی او می‌شود تا کم کم واسطه ها او را به خدا می‌رساند. اگرچه لازم است به عنوان غایت آمال از ابتدا به او قله ها را معرفی کرد، اما رسیدن به قله ها به تدریج انجام می‌شود. دکتر صداقت زاده. کرامت۳ 🔸 ثبت نام در دوره کرامت۳ از طریق www.keraamat.ir @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اجازه بدیم بچه ها زندگی واقعی رو تجربه کنن! 🔻 معمولا وقتی هوا سرد می‌شود، در مدرسه می‌گوییم کسی در حیاط نرود! بیرون سرد است، مریض می‌شوید! این مشکلی نیست، نهایتا مریض می‌شوند و به دکتر می‌روند. اجازه دهیم بچه‌ها برف و سرما ببینند و یاد بگیرند که خودشان را بپوشانند. اما حرف معمول این است که کسی در حیاط نرود تا سرما نخورد، چون مریض می‌شوند و از فیزیک عقب می‌مانند!! ما با این کار باعث می‌شویم فیزیک بچه ها قوی شود اما بچه ها زندگی یاد نمی‌گیرند. یا نمیگذاریم بچه‌ها در برف فوتبال بازی کند که مبادا بچه لیز نخورد و پایش نشکند! مشکلی نیست که بچه شکستن پا را هم امتحان کند. یا به محض درگیر شدن بچه‌ها در فوتبال، می‌خواهیم آنها را از هم جدا کنیم. این کار اشتباه است اجازه دهیم بچه‌ها با هم دعوا کنند. این دعوا مشکلی ندارد، ابتدا کمی آنها را نگاه کنیم و بعد وارد عمل شویم و آنها را از هم جدا کنیم، دو نفری که باهم دعوا کرده‌اند را از بازی بیرون آوریم و بقیه را به ادامه بازی تشویق کنیم. با دو نفری که دعوا کردند صحبت کنیم و چند سوال در ذهن آنها ایجاد ‌کنیم؛ مانند اینکه آیا بازی ارزش این کارها را داشت؟ بازی تمام می‌شود، دوستی‌ شما می‌ماند و ... و بعد آنها را رها کنیم وتوبیخ را طولانی نکنیم، تا خودشان از هم عذرخواهی کنند و با هم دوست شوند. حجت الاسلام وافی. کرامت۳ 🔸 ثبت نام در دوره کرامت۳ از طریق www.keraamat.ir @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مذهبی های منحرف 🔻 فرض کنید یک جوان ۲۰ ساله به خواستگاری می‌رود و پدر دختر می‌گوید از اخلاق و ایمان شما خیلی تعریف شنیده‌ایم، اما از اینها که بگذریم از شغل و درآمد و خانه و ماشین خود بگو! وقتی متوجه می‌شود پسر، دانشجو است و شغلی دانشجویی دارد، خانه و ماشینی ندارد و در توان خانواده‌اش هم نیست که از او حمایت کنند، ناراحت می‌شود که پس با چه چیزی می‌خواهی با دختر من ازدواج کنی؟ پسر پاسخ می‌دهد که من خدایی دارم که در کتابش گفته وَأَنكِحُوا الأَيامى مِنكُم وَالصّالِحينَ مِن عِبادِكُم وَإِمائِكُم إِن يَكونوا فُقَراءَ يُغنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ و پدر، از این حرف پسر ناراحت می‌شود! این پدر، انسانی است که در خانه‌اش هیئت و روضه خانگی ‌دارد و اهل زیارت است. اما آدم منحرفی است! چون در روایت داریم اگر کسی از ترس فقر ازدواج نکند به خدا سوءظن دارد. حال اگر این پسر در پاسخ به سوالات پدر دختر، می‌گفت که پدرم چندین کارخانه دارد و از من حمایت می‌کند، خیال پدر راحت می‌شد. اما در برابر این سخن خداوند، که اگر که ازدواج کنید خداوند شما را از فضلش بی‌نیاز می‌کند، قانع نمی‌شود! چنین انسانی یقیناً منحرف است!! حجت الاسلام عباسی ولدی. کرامت۳ 🔸 ثبت نام در دوره کرامت۳ از طریق www.keraamat.ir @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 وقتی دامداری هم عامل تربیت میشود 🔻 برای علم تقسیمات مختلفی انجام می‌شود، مانند سودآوری و ... . اما من به ذهنم آمد مَقسَم علم را تربیت قرار دهیم. این همان چیزی است که انبیاء برای آن آمدند. همان طور که هدف خلقت، انسان سازی است، هدف ما برای هر کاری باید تربیت انسان و انسان سازی باشد. حتی مثلاً در دامداری، هدف باید تربیت باشد. اما الان هدف سرمایه داری و تولید انبوه است. این می‌شود که مرغ داری هایی که ما هم داریم به سبک غربی است. مرغ را حبس می‌کنیم و شغل او فقط تخم گذاشتن است تا بمیرد! اما در اسلام دام جدای از منافعش برای انسان، خودش هم حقوقی دارد. در روایت است، شخصی سوار اسب بود و برای اینکه تند تر برود به صورت حیوان زد. امام (ع) او را مورد عتاب قرار داد که چرا با حیوان اینگونه رفتار می‌کنید؟ منافع انسان فقط این نیست که زودتر به مقصدش برسد! بلکه انسانیت انسان هم جزء منافعش است، رشد انسان با زدن در صورت حیوان منافات دارد. یا در جای دیگر نقل شده پیامبر (ص) آمدند و دیدند چند اسب و شتر در حالی که بار روی آنها است زیر آفتاب به جایی بسته شده‌اند. علت را پرسیدند؟ پاسخ دادند که سواران اینها از سفر رسیده و خسته‌ بودند، برای استراحت رفتند. پیامبر فرمودند از قول من به آنها بگویید شما را به جهنم و عذاب الهی بشارت می‌دهم! چطور خودت برای استراحت رفتی و حیوان را زیر آفتاب تشنه و گرسنه رها کردی؟ استاد حسن رحیم پور. کرامت۳ 🔸 ثبت نام در دوره کرامت۳ از طریق www.keraamat.ir @keraamat_ir