eitaa logo
کانال طرح کتابخوانی بصیرت
322 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
4.2هزار ویدیو
74 فایل
🌻هو المدبّر🌻 📗📗طرح کتابخوانی بصیرت فرصتی است برای دانش افزائی و عمق‌بخشی به معرفت های دینی که باید از این فرصت استفاده کرد.📗📗 🌾 ارتباط با استاد طرح:👇 @Ya_abasaleh_adrekna 🌾مسئول اجرایی طرح:👇 @Askari_Vaziri
مشاهده در ایتا
دانلود
ا🔳🕊🔳ا هو المدبّر ا🔳🕊🔳ا 🌾یا ابا صالح المهدی علیک‌السلام ادرکنا🌾 🔰 آیت‌الله جوادی آملی حَفِظَهُ الله: امام حسن عسگری (سلام الله علیه) فرمود: «لَیْسَتِ الْعِبَادَةُ کَثْرَةُ الصِّیَامِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّمَا الْعِبَادَةُ کَثْرَةُ التَّفَکُّرِ فِی أَمْرِ اللهِ». در قرآن ما را به عبادت كثیر دعوت نكردند؛ عبادت حدّی دارد [یعنی] واجب های آن مشخص و مستحب های آن هم مشخص است ولی آنچه در قرآن ما را به آن به عنوان كثرت امر كرده‌‌اند است: ﴿یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللّهَ ذِكْرًا كَثیرًا﴾. سلام‌الله‌علیه طرح بصیرت @ketab_basirat
7.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 عزیزِ غریب؛ نماهنگی با مناسبت شهادت امام حسن عسکری(علیه‌السلام) @Kayhan_online
🟢پرهیز از «تمایلات خوارکننده» 🖊ححت الاسلام و المسلمین. آقای دکتر احمدحسین شریفی ریاست محترم دانشگاه قم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸بخشی از هویت‌ وجودی انسان، تمایلات و خواسته‌های بی‌شمار غریزی و غیرغریزی اوست. 🔹یکی از مهم‌ترین وظایف تربیتی و تهذیبی، تربیت تمایلات و مدیریت خواسته‌های نفسانی است. ♦️این تمایلات و غرایز نفسانی همانطور که می‌توانند وسیله‌ای برای کمال و تعالی باشند، می‌توانند موجبات انحطاط و سقوط آدمی را هم فراهم کنند! و همانطور که این تمایلات را می‌توان در مسیری به کار گرفت که مایه عزت و سربلندی فردی و اجتماعی شوند؛ می‌توان با آنها به گونه‌ای معامله کرد که مایه خواری و ذلت فردی و اجتماعی شوند. 🔶انتظاری که از یک انسان مؤمن می‌رود این است که در مدیریت تمایلات و خواسته‌های خود به گونه‌ای عمل کند که از آنها به عنوان ابزارهایی در خدمت تعالی و سعادت و عزت دنیوی و اخروی خود استفاده کند. ♦️این توصیه علیه السلام است که می‌فرماید، مؤمن باید تمایلات خود را در مسیر تعالی و عزت سامان دهد و بسیار زشت است که یک انسان مؤمن، تحت مدیریت امیال و خواسته‌های نفسانی خوارکننده قرار بگیرد: «ما أقبَحَ بالمُؤمِنِ أن تكونَ لَهُ رَغبَةٌ تُذِلُّهُ»
خشک است کام تو.mp3
3.81M
▪️🔳▪️هوالمدبّر▪️🔳▪️ 🔘یا ابا صالح المهدی علیک السلام ادرکنا🔘 👈 بفرمائید روضه 💦خشک است کام تو ولی از قحط آب نیست هستی اسیر گرچه به دستت طناب نیست 💦از خون سر محاسنت آقا! خضاب نیست بر پیکر شما اثر آفتاب نیست 💦با نیزه بند بند تنت که جدا نشد جسمت سه روز بین بیابان رها نشد 😭سنگین که شد سرت به روی نیزه ها نرفت آوای استغاثه تو هر کجا نرفت 😭دیگر سنان میان دهان شما نرفت ناموستان به کوفه و شام بلا نرفت 😭دندان به کاسه خورد ولی خیزران نخورد اصلاً عصا به این بدن نیمه جان نخورد سلام‌الله‌علیه سلام الله‌علیه طرح بصیرت @ketab_basirat
بیانات مرحوم آیت الله بهجت .mp3
3.41M
🏴🏴🏴هوالمدبّر🏴🏴🏴 🔳يا حسنَ بنَ علیٍّ علیک السلام ادرکنا🔳 🔰 سخنان آیت الله بهجت درباره امام حسن عسکری علیه السلام سلام الله علیه طرح بصیرت @ketab_basirat
6.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ا▪️🏴▪️ا هوالمدبّر ا▪️🏴▪️ا ✨يا ابا صالح المهدی علیک السلام ادرکنا✨ 🕌 السلام علیک ایّها العسکری نوکراتو آقا سامرا می‌بری سلام‌الله‌علیه طرح بصیرت @ketab_basirat
▪️◾️◼️هوالمدبّر◼️◾️▪️ 🏴یا علیک السلام ادرکنا🏴 🔲 اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ 🌿في هذِهِ السّاعَةِ وَ 🌿 في كُلِّ ساعَةٍ ✨ولِيّاً وَ ✨حافِظاً وَ ✨قائِداً و َ ✨ناصِراً وَ ✨دليلاً وَ ✨عيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً. طرح بصیرت @ketab_basirat
13.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هو المدبّر ⚫️ درس بسیار مهم از مکتب امام حسن عسکری «علیه السلام» 🔰نکوهش عوام مردم به دلیل پیروی از علمایی که دستور به تقوا می‌دهند اما خودشان به حرف خودشان عمل نمی‌کنند و تقوا پیشه نمی‌کنند. 🔰 چرا قرآن به جای نکوهش علمای بی‌تقوا مردم طرفدار آنها را مؤاخذه می‌کند؟ طرح بصیرت @ketab_basirat 👇👇👇
هو المدبّر ⚫️ درس بسیار مهم از مکتب امام حسن عسکری «علیه السلام» 🔰نکوهش عوام مردم به دلیل پیروی از علمایی که دستور به تقوا می‌دهند اما خودشان به حرف خودشان عمل نمی‌کنند و تقوا پیشه نمی‌کنند. 🔰 چرا قرآن به جای نکوهش علمای بی‌تقوا مردم طرفدار آنها را مؤاخذه می‌کند؟ در تفسیر صافی از امام عسکری (علیه السلام) ، حدیث بسیار مفصلی‌ است، گرچه سند آن چندان معتبر نیست ولی مضامین حدیث مضامینی است که‌ شیخ انصاری می‌گوید از مضامین این حدیث علائم صحت نمودار است، خیلی‌ جالب هم هست، در ذیل آیه «و منهم امیون لا یعلمون الکتاب الا امانی‌» است. قرآن توده بی‌سواد یهودی را انتقاد می‌کند، یعنی علاوه‌ بر انتقاد از احبار و علمایشان، می‌فرماید: «و منهم امیون لا یعلمون‌ الکتاب الا امانی». گروهی از اینها هم یک مردم اٰمّی بی‌سوادی هستند که از توراتشان جز یک سلسله آرزوها و خیالات خبری ندارند، مثل توده مسلمان‌ امروز همینقدر می‌داند که یک توراتی هست، اما اگر بگویید محتوای تورات چیست، هیچ چیز نمی‌داند، شاید یک چیزهایی را خیال بکند در تورات است که در تورات نیست، و چیزهایی را که در تورات هست او خبر ندارد که وجود دارد. اینقدر بی‌اطلاع است. حدیث چنین است: شخصی از امام صادق علیه‌السلام سؤال کرد که توده عوام چه تقصیری دارند؟ خود قرآن قبول می‌کند که اینها مردم جاهل و بی‌معرفتی بوده‌اند، هر چه بر سر اینها آوردند علما آوردند، پس همه نکوهش‌ها باید متوجه علما باشد، مردم عوام که عذری ندارند، اینها باید معذور عندالله باشند، چرا قرآن‌ از اینها انتقاد می‌کند؟ امام آنجا یک بحث مفصلی می‌فرمایند که من در یکی از سخنرانی‌هایی که در آن انجمن ماهانه دینی در حدود پانزده سال پیش‌ می‌کردیم، قسمتهای زیادی از این حدیث را آوردم. امام در آنجا یک‌ بحث بسیار عالی را طرح می‌کند، علما را تقسیم می‌کند که چگونه هستند و چگونه نیستند و علمای سوء چنین‌اند و علمای غیر سوء چنین، علمایی که بد از کار در می‌آیند ضررشان بر اسلام از لشکر یزید بن معاویه بر حسین بن علی‌ ( ع ) بیشتر است و . . . غرض اینکه می‌رسد به اینجا: و اما توده عوام. امام می‌فرماید: نه ، چنین نیست. یک مسائلی هست که اینها درس خواندن نمی‌خواهد که بگوییم‌ چون درسش را نخوانده‌اند پس معذورند. در برخی مسائل، عوام معذورند، مسائلی است که باید درسش را بخوانند، درسش را نخوانده‌اند، دیگران‌ مانع شده‌اند درس بخوانند، اینها قهراً معذورند، ولی یک مسائلی هست که درس خواندن نمی‌خواهد، انسان اضطراراً به حکم معارف فطری، قلب خودش آن را می‌فهمد. بعد مثال‌ ذکر می‌کند، چه مثال عالی‌ای! می‌فرماید عوام یهود علمای خود را می‌دیدند که به اینها دستور تقوا و پاکی می‌دهند، دستور ربا نخوردن و سحت نخوردن‌ می‌دهند، ولی خودشان عمل نمی‌کنند، ضدش را عمل می‌کنند. به چشم خودشان‌ می‌دیدند. بعد امام می‌فرماید: «و قد اضطروا بمعارف قلوبهم ». انسان‌ اضطراراً و جبراً به حکم معارف سرشتی قلبی خودش این را می‌فهمد که اگر کسی‌ دستوری داد و خودش بر ضدش عمل کرد به حرف او نباید اعتماد کرد و باید او را طرد کرد. این دیگر درس خواندن نمی‌خواهد که در کدام دانشگاه این‌ را به مردم آموخته‌اند که اگر دیدید عالمی به شما دستور تقوا می‌دهد ولی‌ خودش تقوا ندارد از او پیروی نکنید. این دیگر دانشگاه دیدن و مدرسه‌ دیدن نمی‌خواهد. فطرت هر کسی این مقدار را می‌فهمد. اینها را ما می‌گوییم ادراکهای اولیه فطری، که اگر هیچ کسی هم به انسان‌ یاد ندهد، انسان بالفطره این مقدار را می‌فهمد. طرح بصیرت @ketab_basirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسمه تعالی ✨ توجه✨ توجه✨ 🔰 با توجه به اینکه تعدادی از اعضای طرح کتابخوانی در هفته آخر تابستان مسافرت هستند، و درخواست تاخیر در زمان برگزاری جلسه را داشتند، 👇👇👇 جلسه طرح کتابخوانی بصیرت در هفته آینده برگزار نخواهد شد. 💢 زمان جلسه متعاقبا اعلام خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا